2001
|
|
3 Soziodemografikoak ez diren aldagaiek ere eragina dute euskararen erabileran, indar gutxiagorekin bada ere. Horien artean, eragin handienekoakaldagai psikolinguistikoak lirateke,
|
euskararen
gaitasun maila erlatiboarenaraberakoak. Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke:
|
|
Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke: 1) Norbanakoaren
|
euskararen
gaitasun maila erlatiboa, euskaraz aritzeko erdarazaritzeko baino erraztasun handiagoa, edo gutxienez parekoa, behar delako; 2) Mintzakidearen euskararen gaitasun maila erlatiboa, komunikazio ekintzabakoitzean euskara aukeratu eta/ edo mantendu ahal izateko gutxienekoa.
|
|
Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke: 1) Norbanakoaren euskararen gaitasun maila erlatiboa, euskaraz aritzeko erdarazaritzeko baino erraztasun handiagoa, edo gutxienez parekoa, behar delako; 2) Mintzakidearen
|
euskararen
gaitasun maila erlatiboa, komunikazio ekintzabakoitzean euskara aukeratu eta/ edo mantendu ahal izateko gutxienekoa.
|
2004
|
|
Horratx, ordea: mindurak mindura, darabilgun
|
euskararen
gaitasun mailak geure munduaren berri jasotzeko eta emateko balio ez baldin badigu, ez du ezer askorik balioko. Zer egin, beraz?
|
2010
|
|
identitateak, motibazioak, irudikapenak, jarrerak, eta horrelako prozesuak, horiekin portaerak ere lotuz. Horrela eginez lortu ditugu hainbat azalpen
|
euskararen
gaitasun mailari eta erabilerari dagokienean, besteak beste. Baina, badirudi horrela aztertzeak alde positiboak eta negatiboak dituela, euskararen aldekoak eta kontrakoak bihurtzen direnak, hain zuzen:
|
|
2) Euskara ikasgai modura ikasten bada soilik, lortzen den
|
euskararen
gaitasun maila oso baxua da.
|
|
Euskara ikasgai modura ikasten bada soilik, lortzen den
|
euskararen
gaitasun maila oso baxua da.
|
|
txikitan euskaraz eskolatutako gazte anitzek, harreman informaletan erdaraz egiten badute, ikasketei erdaraz jarraitzen badiete eta erdaraz hasten badira lanean, euskara galtzera ere iritsi daitezke, hizkuntza behin ere ez erabiltzeagatik. horretaraino iristen da inguruaren eragin erdalduntzailea:
|
euskararen
gaitasun mailari eustea zaila gertatzeraino. egoera horretan aurkitzen dugu Iruñerriko gazteen euskararen erabileraren paradoxa lirudikeena: euskaraz dakiten gazteen ehunekoa etengabe hazi den bitartean (egun %27, 2 euskaldun eta %12, 7 ia euskaldun. nafarroako gobernua 2006), euskararen erabilera gainbehera etorri da (%2, 5etik 1,8ra. kasares 2007). gure gazteen adierazpenak irakurrita, beren adinkideekin euskaldunez osaturiko harreman sare erdaldunak eratu dituzte. hau da,, ikaskide eta lagun euskaldunak dituzte baina erdaraz aritzeko ohitura ezarrita dute. erabilera eskas horren jabe dira eta euskara gehiagotan erabiltzeko ahalegin, esfortzu eta saiakerak aipatzen dituzte. zenbait adierazpenetan jarrera kritiko horri frustrazio, etsipen edota erruduntasuna dario. hala eta guztiz ere, gure gazteak motibatuta daude eta euskararen erabileraz kontzientzia kritikoa dute. euskaraz irakatsiko duten maisu maistragaiak dira eta, oro har, subjektu eraginkor gisa jokatu nahi dute beren inguruan
|
2013
|
|
Euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena Txostenari buruz hausnarketak – Maria Jose Azurmendi ketakide tamainarekin eta leialtasuna edo atxikimenduarekin; 5) Garciak erabilera lotzen duelako testuinguruko euskararen presentziaren dentsitatearekin eta norbanako ezaugarri hauekin:
|
euskararen
gaitasun maila eta euskal identitatea; 6) Martinez de Lunak eskaintzen duen eskema erabileran eragiten duten, positiboki (daude ere oztopoak), hiru faktoreen artekotasuna adieraziz: (1) norbanako ezaugarriak:
|
|
Ikerketa honek 18 urte adin tarteko subjektuak hartu ditu ikergai. Kontuan hartu den
|
euskararen
gaitasun maila Europako Erreferentzia Markoak ezarritako C1 mailakoa izan da (Europako Kontseilua 2001), edota euren bizitza sozialean edo profesionalean beharrezko funtzio komunikatiboak betetzeko gai izatea.
|
|
Ikerketa honek 18 urte adintarteko subjektuak hartu ditu ikergai. Kontuan hartu den
|
euskararen
gaitasun maila Europako Erreferentzia Markoak ezarritako C1 mailakoa izan da.
|
2020
|
|
Osakidetzan arlo sanitarioko lanpostuek administrazio publikoetako 2 hizkuntza eskakizunaren gaitasun maila daukate (Europako erreferentzia markoaren B2 maila). Profesionalen% 58 inguruk lanpostuan eskatzen dena edo goragoko
|
euskararen
gaitasun maila daukate gurean.
|
|
Osakidetzan arlo sanitarioko lanpostuek administrazio publikoetako 2 hizkuntza eskakizunaren gaitasun maila daukate (Europako erreferentzia markoaren B2 maila). Profesionalen% 58 inguruk lanpostuan eskatzen dena edo goragoko
|
euskararen
gaitasun maila daukate gurean.
|
2021
|
|
Hortarako ikasleen mugikortasuna eta goi mailako ikasketak beste lurralde batean egin nahi dituzten ikasleentzat, unibertsitateko edo eskoletako sarbide aukerak eta moduak aztertuko dira. Horrez gain, helduen euskalduntzearen arloan egiten diren lankidetzak, elkarlanean bultzatzen dituzte,
|
euskararen
gaitasun maila ebaluatzeko eta egiaztatzeko. Bestalde 3 lurraldeetako ordezkariek, aisialdian, kirolean, ingurune digitalean, arlo sozioekonomikoan eta euskarazko hedabideetan, euskararen erabilpena sustatu beharra ikusten dute, horretarako hitzarmenak bideak zehazten dituela errana izan da.
|
2023
|
|
Eskola gizartean bizi den egoeraren isla dela esan ohi da, eta
|
euskararen
gaitasun mailari dagokionez ere halaxe da. ereduan ikasten duten ikasleen emaitzei erreparatzea besterik ez dago, azken urteetan gertatzen ari zaigun egoeraz jabetzeko. isei ivei erakundeak eaen egin ohi duen Ebaluazio Diagnostikoa da gizartean jazotzen ari den, eta irakaskuntzan oro har bizi dugun, egoeraren erakusgarri.
|