2010
|
|
identitateak, motibazioak, irudikapenak, jarrerak, eta horrelako prozesuak, horiekin portaerak ere lotuz. Horrela eginez lortu ditugu hainbat azalpen
|
euskararen
gaitasun mailari eta erabilerari dagokienean, besteak beste. Baina, badirudi horrela aztertzeak alde positiboak eta negatiboak dituela, euskararen aldekoak eta kontrakoak bihurtzen direnak, hain zuzen:
|
|
2) Euskara ikasgai modura ikasten bada soilik, lortzen den
|
euskararen
gaitasun maila oso baxua da.
|
|
Euskara ikasgai modura ikasten bada soilik, lortzen den
|
euskararen
gaitasun maila oso baxua da.
|
|
txikitan euskaraz eskolatutako gazte anitzek, harreman informaletan erdaraz egiten badute, ikasketei erdaraz jarraitzen badiete eta erdaraz hasten badira lanean, euskara galtzera ere iritsi daitezke, hizkuntza behin ere ez erabiltzeagatik. horretaraino iristen da inguruaren eragin erdalduntzailea:
|
euskararen
gaitasun mailari eustea zaila gertatzeraino. egoera horretan aurkitzen dugu Iruñerriko gazteen euskararen erabileraren paradoxa lirudikeena: euskaraz dakiten gazteen ehunekoa etengabe hazi den bitartean (egun %27, 2 euskaldun eta %12, 7 ia euskaldun. nafarroako gobernua 2006), euskararen erabilera gainbehera etorri da (%2, 5etik 1,8ra. kasares 2007). gure gazteen adierazpenak irakurrita, beren adinkideekin euskaldunez osaturiko harreman sare erdaldunak eratu dituzte. hau da,, ikaskide eta lagun euskaldunak dituzte baina erdaraz aritzeko ohitura ezarrita dute. erabilera eskas horren jabe dira eta euskara gehiagotan erabiltzeko ahalegin, esfortzu eta saiakerak aipatzen dituzte. zenbait adierazpenetan jarrera kritiko horri frustrazio, etsipen edota erruduntasuna dario. hala eta guztiz ere, gure gazteak motibatuta daude eta euskararen erabileraz kontzientzia kritikoa dute. euskaraz irakatsiko duten maisu maistragaiak dira eta, oro har, subjektu eraginkor gisa jokatu nahi dute beren inguruan
|
2013
|
|
Euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena Txostenari buruz hausnarketak – Maria Jose Azurmendi ketakide tamainarekin eta leialtasuna edo atxikimenduarekin; 5) Garciak erabilera lotzen duelako testuinguruko euskararen presentziaren dentsitatearekin eta norbanako ezaugarri hauekin:
|
euskararen
gaitasun maila eta euskal identitatea; 6) Martinez de Lunak eskaintzen duen eskema erabileran eragiten duten, positiboki (daude ere oztopoak), hiru faktoreen artekotasuna adieraziz: (1) norbanako ezaugarriak:
|
|
Ikerketa honek 18 urte adin tarteko subjektuak hartu ditu ikergai. Kontuan hartu den
|
euskararen
gaitasun maila Europako Erreferentzia Markoak ezarritako C1 mailakoa izan da (Europako Kontseilua 2001), edota euren bizitza sozialean edo profesionalean beharrezko funtzio komunikatiboak betetzeko gai izatea.
|
|
Ikerketa honek 18 urte adintarteko subjektuak hartu ditu ikergai. Kontuan hartu den
|
euskararen
gaitasun maila Europako Erreferentzia Markoak ezarritako C1 mailakoa izan da.
|