Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 201

2001
‎Edoskitzeak emakumearen gorputzean hormona bat sortarazten du: honek, folikulu garapena eta obulazioa galarazteaz gainera, umetokia aurreko era eta tamainara ekartzen du ostera.
2002
‎Milaka emakume eta gizonek gerra deklaratu diete gerrian sortzen diren gantz michelinei, tripari eta, jakina, zelulitisari eta laranja azal beldurgarriari, emakumearen gorputz irudiaren etsai nagusiei. Uda gertu egoteak —bi hilabete eta erdi besterik ez da falta beroa betetzeko— sukarra kendu du edertasun tratamenduengatik, eta bisturiaren laguntzaz pisua galtzeko eskaera ugari egin ditu.
‎Leihoa freskura bila zabaldu zuen baina ohartu zen kanpoan sargoriago zegoela barruan baino, eta janzki soil zeuzkan galtzontziloak gerriko aldetik airatu zituen inon ez zegoen haizea bilatuko balu legez. Ohean segitzen zuen Mentxuk, nahiz eta izara kiribildua emakumearen gorputza estaltzeko soilik zegoela ematen zuen. Eztarriaren marranta hots batez kargu hartuta, leihoa ixteko agindu zion Mentxuk, eta Fonseca, mandatua bete eta gero, pianoaren aulkitxoan jesarri zen.
2003
‎Horrez gain, estrogenoak hormona termogenetikoak direnez, menopausiaren ondorioz ekoizpena gutxitzen denean, bero gutxiago sortzen da eta gantz metaketa errazten du. Estrogenorik ezaren beste ondorio bat emakumearen gorputzeko gantzaren banaketa aldatzea da. Santiago Palacios doktorearen arabera, Menopausia Aztertzeko Espainiako Elkarteko presidentea (AEEM), “estrogenoek, aldiz, gantza aldaketan eta ipurmasailetan banatzen dute, eskuarki emakumezkoak, eta hormona horiek desagertzean, gantzaren banaketa gizonezkoenaren antzekoa da, eta gehiago metatzen da sabelean”.
‎Kasu horretan, gaineratu du arriskurik gabe jar daitekeela berriro. Izan ere, Nuvaring efektua hiru orduz mantentzen da, emakumearen gorputzetik kanpo egon arren. Pilularekin gertatzen den bezala, produktu hau ez zaie gomendatzen erretzaile diren 35 urtetik gorako emakumeei, bularreko haurrei, bularreko edo umetokiko minbizia dutenei eta prozesu kardiobaskularrak dituztenei.
‎Emakume bakoitzaren historia pertsonaleko gertaera bat da, eta hormona aldaketa batzuek parte hartzen dute. Aldaketa horiek eragin handia izango dute emakumearen gorputz fisiologian. Zorionez, konnotazio negatiboak gainbeheran daude.
‎Gizonak atseginez baina erreparo pixka batekin begiratzen omen zion gau ilunaren zati bat oraindik hanka artean gatibu zeraman emakumearen gorputz biluzi eta zuriari, eta haztamuka baina bide galtzerik gabe ibili omen zitzaion bular mardulen bolumena edo sabel ordekaren erliebea arakatzen, arrotz zaizkigun gorputzekin egiten dugun bezala, xehetasun txikienei arreta jarriz.
‎Sexu krimen bat dela uste dugu. Aluan ezer ere ez, baina emakumearen gorputzeko azalean, gizonezko hazia aurkitu baitugu. Hiru gizon ezberdinen hazia.
2004
‎Tira, horretan jardun dut aldi batez, lehenago beste hamaika lan egina naiz, eta, oraintxe ere, beste zer edo zertan ari naiz, egon lasai. Baina" emakumearen gorputza" gora eta behera. Ezagutzen dudan hartaz hitz egin dut ba, akabo bestela!
‎Emakumearen titi biluziaren gainean atzeman zituen bere senarraren eskua eta haren urrezko eraztunaren distira. Izarak emakumearen gorputz zuriaren erdia estaltzen zuen, gerritik be herakoa. Oinak ez.
2005
‎burutu behar zuten, haurren jantokietan, tailerretan, ospitaleetan, etab. Horrekin batera, kirol ariketak egin behar izaten zituzten, normalean, gimnasia. Aipatutako ariketak egiteko pololoak janzten zituzten, emakumearen gorputzaren formak ezkutatzeko. Gizarte Zerbitzua betetzea derrigorrezkoa zen tituluak eskuratzeko, erakunde ofizialetan lan egiteko, etab. Beranduago, derrigorrezkoa izan zen ere pasaportea eta gida-baimena lortzeko.
‎Hurrengo olerkietan Lasak beste hizkuntza baten beharra aldarrikatzen du, beste hitzak emakumearen gorputzean eta naturan bilatuko ditu eta beste pentsamolde batzuk defendatuko ditu beste pertsonaia batzuk berbetan ipiniz. Barrurako bidaia egiten hasiko da eta kanpora begira utziko ditu bidaian topatutakoak.
2006
‎Horietatik, zortzi milioi inguru menopausiara iristen ari dira, edo dagoeneko gainditu dute; 50 urte inguru dira, batez beste. Bai aurreko etapan, bai menopausia garaian edo ondoren, emakumearen gorputzak aldaketak izaten ditu, eta aldaketa horiek ez dira izaten ez itoaldi nabarmenak, ez izerditzea, ez eta bat bateko umore aldaketak ere. Adituek «alderdi fisikoan eta psikikoan» gertatzen diren aldaketez hitz egiten dute.
‎Kritika feministaren ikuspegitik bere identitatea berreskuratzen ari den emakume baten aurrean gaude. Lehen pertsonan idatzita dago eta emakumearen gorputza sentitzeko moduak adierazten dira: hilerokoak, semearekin dituen harreman sexualak...
2008
‎Bizkarra hainbeste okertzea posible da bizkarrezurraren azpialdean zenbait ezaugarri berezi dituelako emakumearen gorputzak: batetik, bizkarra gerrialdetik okertzea eragiten duten ornoak hiru dira emakumeetan, eta bi besterik ez gizonetan; horri esker, okertzearen tentsioa azalera handiagoan banatzen da; eta, bestetik, orno horien arteko giltzadurak% 14 handiagoak dira emakumeetan, jasan beharreko indarrari hobeki eusteko.
‎–Garai batean Txinan emakumearen gorputzeko zati bat margolanetan agertzea debekatua zegoen. Zein gorputz atal zen?
‎Zer sentitu dute urte horietan guztietan? Nola sentitu dira emakumearen gorputzak ernaldutako obulua kanporatzean. Nola neurtzen da estres emozionala?
2009
‎Hormona femeninoak, estrogenoak, oso mesedegarriak dira emakumearen bihotzarentzat, kolesterola arterietan pilatzea saihesten baitute. Baina menopausia iristen denean, emakumearen gorputzak hormona horiek produzitzeari uzten dio, eta horregatik bihotza neurri batean babesik gabe geratzen da. Bizitzaren aro horretan, infartu arriskua berdindu egiten da emakumeen eta gizonezkoen artean.
‎Helburua gazteen artean Blas de Oteroren poesia ezagutaraztea da.Gonzalo Deán 14 eta 17 urte bitarteko irabazleak, Nada es tan necesario al hombre como un par de lágrimas olerkian oinarritutako argazkia egin du, adar batean kondentsatutako euri tanta batzuen lehen planoarekin. Eta Ana María Pampón sarituak, besarkatuta dagoen bikote bat eta emakumearen gorputz biluziaren bizkarrean Quiero morir, vivir contigo, Oteroren olerkia daraman zuri beltzezko argazkia egin du. Reflex kamara digitala irabazi dute bi gazteek.Blas de Otero Fundazioa 2001eko urriaren 17an Bilbon eratutako kultur erakunde pribatua da, Blas de Oteroren bizitza eta poesia ondarea zaindu eta ezagutaraztea helburu duena, poetaren obrari buruzko azterketa eta eztabaida sustatuz.
‎Honek hozki betetzen zituen eskariak, eskuak desakonpasatuki mugituz. Behatzak motelak ziren, ezpainak lehorrak. bere buruarekin haserre zen, emakumearen gorputza plazerez luzatzen eta bihurritzen ikusten zuelako. Nahiago zukeen larruazal zuri hartan dardaren epeltasuna nabaritu izan ez balu.
‎Gustatzen zaio, sofa ohe batean daudela ahazteraino. Lehenengo aztoramen momentua igarota, emakumearen gorputza ikertzeari ekin dio. Konfirmatuta, bere instintoak ez dio oraingoan ere hutsik egin, gorputz perfektua dauka emakume honek berak buruan zuen sofarako.
‎Haurdunaldiak emakumearen gorputzean eragin ditzakeen aldaketak ere kezka sortzen du askotan. Ezezagunak badira ere, oso kontuan hartzekoak dira aldaketa horiek ama izango denari sortzen dioten antsietatea eta estresa; adibidez, bularra handitzeak, titiko minak, azkurak, ildoek, sabel hanpadurak...
‎Balkoitxoan dagoen telebista batean loop moduan pasatzen dira lau egile desberdinen bideoak. Ines Bermejorenak performance batean egindako interbentzio testuala agertzen du, baina telebistaren tamaina eta kokapenarengatik letrak ez dira antzematen; galdua, tamalez, performatibitatea eta emakumearen gorputzaren uztartzea gaitzat zituen lan bakarra. Interesgarriak diren beste hainbat lanek ere, indarra galtzen dute; besteak beste, Mikel Calvoren Hitzak eta Alvaro Martinezen Met, foras de m?.
‎Ajras Al Horreya egunkarian kaleratutako artikuluak izenburu hau zuen: Lubna, emakumearen gorputzaren menderatze kasu bat. Ehunka mila euroko isunari egin dio aurre orain, Poliziaren kontrako kalumniak leporatzen baitizkiote.
‎–Pilula saldu ez ezik, informazioa ere emango diegu pilularen eta antisorgailuen inguruan?, azaldu du Pedro Iturria botikariak. Beste hainbat sendagai bezala, biharamuneko pilulak ondorio kaltegarriak izan ditzake emakumearen gorputzean. –Ondorio arruntenak goitika egitea eta buruko mina dira, baina, zorabioak, urdailean ondoeza, odol isuria eta azaleko arazoak ere sor ditzake?, Iturriaren esanetan.
‎–Hurrengo egunerako pilulak hormona jario handia barneratzen du baginan, horrela, emakumearen zikloa aztoratu eta eten egiten du, haurdunaldia oztopatuz?, azaldu du Rekartek. . Berez, hormona dosi handiak dira, emakumearen gorputzerako bonba, alegia?, ohartarazi du. Horregatik,, antisorgailuak huts egitean?
‎Hedabide handietan emakumearen irudia nola jorratzen duten aztertu nahi nuen: emakumea, emakumearen gorputza eta sexualitatearen iruditegia, alegia. Dantza eta gorputzaren bitartez nahi nuen hori landu.
‎Piezaren sekuentzia batean, esaterako, lerro batean mugitzen naiz oholtzaren gainean. Horrez gain, emakumearen gorputza eraldatu egiten dut; zomorro bihurtzen, adibidez. Hau da, emakumearen gorputza zer edo zer nazkagarri bihurtzen saiatu naiz, dantzaren bidez.
‎Horrez gain, emakumearen gorputza eraldatu egiten dut; zomorro bihurtzen, adibidez. Hau da, emakumearen gorputza zer edo zer nazkagarri bihurtzen saiatu naiz, dantzaren bidez.
‎Eta alde horretatik, liburu hau manifestu bat ere bada izan, eta ildo horretan mezu sakona daukala uste dut. Egia da, emakumearen gorputza plazeraren aldarri bilakatzen du, mugarik eta taburik gabe, mendetako debeku eta sineskeriak alboratuz.
2010
‎Horietako bat paisaiaren begirada da, habitatari eta inguruneari behatzen dion eta hura aztertzen duen begirada bat. Horri gehitzen zaio (edo agian ez da gehitzea, barnean sartzea baizik) emakumearen gorputzari eta espazioari buruzko gogoeta, hainbat artistaren lanean agertzen dena. Etxea, gotorlekua, egoitza ere presente dago.
‎Beste lanen artean, Esther Alvarezek eta Alejandra Buenok emakumearen gorputza eta espazioaren inguruko gogoetari eskaintzen diote arreta; lehenak, bideoaren bidez; besteak, argazkia erabiliz. Aipagarria da, lehen aurreratu bezala, bi formatu horiek erakusketan duten presentzia eskasa, eta euskarri autonomo modura ulertuta beharrean, dokumentaziorako tresna gisa hartuta ageri dira, batez ere performance aren kasuan.
‎10:07:59: 23 DURATION: 00:00:25: 14ANOUSKAJantzigintzaren bidez emakumearen gorputza edertzea osolan polita izan da. Lau zutabeko oheak egitetik honetarapasatzea.ANOUSKAJantzigintza lan zaila da.
‎Indarkeria bere modu guztietan aipatzen da; indarkeria fisikoa, indarkeria psikologikoetaaindarkeriasexuala.Horrela, indarkeriafisikoak (n= 35; %28) barne hartzen ditu tratu txar fisikoak (n= 23;% 18,4), non sartzen diren eraso fisikoen modu desberdinak (kolpeak eta jipoiak), hala nola emakumearen gorputzean min egin dezaketen edo lesio fisikoak sortzen dituztenak (ubeldura, erredura, ondorioak), kasu batzuetan heriotzara ere eramanaz (n= 12;% 9,6) su. Indarkeria psikologikoak (n= 28;% 22,4) tratu txar psikologiko edo emozionalak (n= 10;% 8) barne hartzen ditu, hala nola gutxiestea eragiten duten ekintzak edo sufrimendua dakarten jarrerak.
‎Arrazoi horregatik, tailerrak bi zati izango ditu: Batetik, edozein eraso fisikoren aurrean erantzuteko teknika fisiko errazak ikasiko ditugu eta era berean, ahozko biolentziazko adierazpideei nahiz intentsitate baxukoei ere helduko diegu, emakumeen autoestimu eta segurtasunean eragin zuzena izaten dutelako. Beste alor garrantzitsua, emakumearen gorputza feminitaterako hezita, sentikortasuna nola garatzen den ikustea litzateke.Bestalde, niretzat garrantzitsuena den autoestimua nahiz norbanakoaren baliabideetan konfiantza landuko ditugu eta baita biolentzia sexistaren jatorria ere, emakume guztien eskubide nahiz askatasunari begira egiten duen min eta kaltea, hots, biolentzia sinbolikoa aztertuz (eredu kulturalak) eta kontrol elemetu beza... Hori guztia garatzeko, hizkera sexista, jokoak, ipuinak, emakume gorputzaren objektualizatzea, botere nahiz maitasun erromantikoaren idealari lotutako beste pertsonaren kontrolaren errepasoa egingo dugu.
‎Bidaiak, ariketa fisikoa, estresa, elikaduran egindako aldaketak, trauma fisiko nahiz psikikoak,... asko eta oso diferenteak dira emakumearen gorputzak hilero askatzen dituen hormonei (estrogenoei eta progesteronari, nagusiki) erasaten dieten faktoreak. Eta hormona mailetan gertatzen diren gorabehera horiek azaltzen dute zergatik hilekoak arazo eta molestia diferentean eragiten dizkion emakumeari hilabete batetik bestera.
‎Berrogeita hamar bat urteko andre heldua atera zen, aberats plantakoa, gainean jantzita zeraman guztia gustu onekoa eta garesti ordaindutakoa ematen zuena. Ez zen berez emakume ederra baina gainean zeraman guztiak ondo osatzen zuen noizbait erakargarria izandako emakumearen gorputza.
‎Aktore ez diren egunerokotasunaren pertsonaia horiek agertzen dira kalean. Alboko balkoian esnatu berria den gizona nagiak ateratzen, emakumearen gorputza toallan bilduta, leiho denak zabalik. Etxeak garbitzen, plantxa egiten.
2011
‎Bitxia egiten zaio. Urteak daramatza, urte asko, emakumearen gorputza ukitzen eta ez duela inoiz paisaia horren sekreturik argituko iruditzen zaio. Orain eskua emakumearen bularrarekin jolasean ari dela ohartzen da, borobiltasunaren molde guztiak aztertu nahirik bezala.
‎Irudia: Lexia Haurdunaldiak irauten duen bederatzi hilabeteetan, emakumearen gorputzak hainbat aldaketa izaten ditu, eta aldaketa horiek, gehienetan, haurra jaio ondoren arintzen eta desagertzen dira. Hala ere, aldaketa horiek aldaketa fisiologikoak eragiten dituzte batzuetan, eta horiek tratatu egin behar dira, behar bezala berreskuratzeko eta aurreko egoerara itzultzeko, inolako ondoriorik gabe.
‎Al moro trattoriara iritsi zirenean mahai diskretu batean eseri ziren. Anitak eguzki betaurrekoak eta berokia kendu zituenean Bruce ahoa bete hortz geratu zen emakumearen gorputz lirainaren aurrean. Gau jantzi urdina zeraman eta, ezinbestean, Bruce Leeren begiak emakumearen titi handiek begi bistan uzten zuten bularraldean iltzatu ziren.
2012
‎Azken 120 urteetan bainujantzia bezainbeste aldatu den beste ezer ez dago. «Hasieran guztiz estaltzen zuen emakumearen gorputza. Orain, batzuetan apaingarri soila da, ez du ezer estaltzen».
‎Uretan ibiltzeko bainujantziak kotoizkoak ziren. Oso deserosoak igeri egiteko, baina emakumearen gorputzaren itxura ezkutatzeko bidea ematen zuten. Edertasunaren parametroak aldatu ahala, bainujantzien diseinua ere aldatuz joan zen.
‎Lege horrek abortu ilegalak sustatuko ditu, emakumeen bizitza arriskuan jarriko du. Asko sentitzen dut, umea emakumearen gorputzean dagoen bitartean, subjektu politikoa, eta, hortaz, erabakitzeko eskubide osoa duena?
‎Dirudienez, eromena familiako kontua da. Balak emakumearen gorputza zeharkatu eta Dasilvaren buruan gelditu zen.
‎Doktrinaren arabera eta arauaren idazketei hitzez hitz jarraituz, tratu iraingarria gertatu dela esateko, hiru aurresuposamendu hauek jaso behar dira: 1) emakumearen gorputza erabiltzea publizitate amu gisa; 2) objektu soiltzat erabiltzea emakumearen gorputza; eta, azkenik, 3) erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea. Horiek kontuan hartuta, esan behar da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluak ez duela legearen kontrakotzat jotzen emakumearen gorputza erabiltzen duen edozein publizitate iragarki; aitzitik, erabiltzen dituen hitzei eta adjektiboei erreparatzen badiegu, esan dezakegu legearen kontrakotzat jotzen duena emakumearen gorputza egoera jakin batzuetan erabiltzea dela.
‎Doktrinaren arabera eta arauaren idazketei hitzez hitz jarraituz, tratu iraingarria gertatu dela esateko, hiru aurresuposamendu hauek jaso behar dira: 1) emakumearen gorputza erabiltzea publizitate amu gisa; 2) objektu soiltzat erabiltzea emakumearen gorputza; eta, azkenik, 3) erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea. Horiek kontuan hartuta, esan behar da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluak ez duela legearen kontrakotzat jotzen emakumearen gorputza erabiltzen duen edozein publizitate iragarki; aitzitik, erabiltzen dituen hitzei eta adjektiboei erreparatzen badiegu, esan dezakegu legearen kontrakotzat jotzen duena emakumearen gorputza egoera jakin batzuetan erabiltzea dela.
‎1) emakumearen gorputza erabiltzea publizitate amu gisa; 2) objektu soiltzat erabiltzea emakumearen gorputza; eta, azkenik, 3) erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea. Horiek kontuan hartuta, esan behar da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluak ez duela legearen kontrakotzat jotzen emakumearen gorputza erabiltzen duen edozein publizitate iragarki; aitzitik, erabiltzen dituen hitzei eta adjektiboei erreparatzen badiegu, esan dezakegu legearen kontrakotzat jotzen duena emakumearen gorputza egoera jakin batzuetan erabiltzea dela.
‎1) emakumearen gorputza erabiltzea publizitate amu gisa; 2) objektu soiltzat erabiltzea emakumearen gorputza; eta, azkenik, 3) erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea. Horiek kontuan hartuta, esan behar da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluak ez duela legearen kontrakotzat jotzen emakumearen gorputza erabiltzen duen edozein publizitate iragarki; aitzitik, erabiltzen dituen hitzei eta adjektiboei erreparatzen badiegu, esan dezakegu legearen kontrakotzat jotzen duena emakumearen gorputza egoera jakin batzuetan erabiltzea dela.
‎Hortaz, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluan jasotako legez kontrako egoera gertatzeko, beharrezkoa da, lehenik eta behin, emakumearen gorputza erabiltzea publizitate amu gisa. Publizitate amua publizitate iragarkiaren zati bat da, eta helburu hau du:
‎270) hasiera hasieratik bereganatzea eta bideratzea. Hori kontuan hartuta, emakumearen gorputza legez kontra erabiltzen dela esango dugu [Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikulua], baldin eta emakumearen gorputza, haren ezaugarriengatik, publizitate iragarkiaren elementu nagusia bada eta, horrenbestez, hein handi batean hartzaileen arreta erakartzen badu.
‎270) hasiera hasieratik bereganatzea eta bideratzea. Hori kontuan hartuta, emakumearen gorputza legez kontra erabiltzen dela esango dugu [Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikulua], baldin eta emakumearen gorputza, haren ezaugarriengatik, publizitate iragarkiaren elementu nagusia bada eta, horrenbestez, hein handi batean hartzaileen arreta erakartzen badu.
‎Bigarrenik, emakumearen gorputza objektu soiltzat erabiltzea. Ildo horretatik, iragarkiak banan banan aztertu dira hori gertatzen den ikusteko.
‎Dena den, badago irizpide bat kontuan har dezakeguna jakiteko inguruabar hori gertatzen den edo ez: zer eginkizun duen emakumearen gorputzak iragarkian. Argi dago emakumearen gorputza objektu soiltzat erabiltzen dela dekorazio elementu soiltzat erabiltzen denean, iragarkian eginkizun aktiborik eta protagonismorik izan gabe.
‎zer eginkizun duen emakumearen gorputzak iragarkian. Argi dago emakumearen gorputza objektu soiltzat erabiltzen dela dekorazio elementu soiltzat erabiltzen denean, iragarkian eginkizun aktiborik eta protagonismorik izan gabe. Kasu horietan, emakumearen gorputza «atrezzo»ko elementu bat da:
‎Argi dago emakumearen gorputza objektu soiltzat erabiltzen dela dekorazio elementu soiltzat erabiltzen denean, iragarkian eginkizun aktiborik eta protagonismorik izan gabe. Kasu horietan, emakumearen gorputza «atrezzo»ko elementu bat da: publizitatearen hartzaileen arreta zuzenean bereganatzeko balio du, baina ez du publizitate egite horretan bestelako eginkizunik.
‎Hirugarrenik, eta azkenik, 3.a) artikuluan ezartzen den zilegitasun ezak eskatzen du erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea. Aurresuposamendu horren arabera, legegileak adierazten du badaudela produktu batzuk beren publizitate aurkezpena egiteko emakumearen gorputza erabiltzea dakartzatenak, nahiz eta erabilitako irudiengatik emakumearen gorputzak hartzaileen arreta bereganatu eta publizitatearen amua izan. Hori delaeta, legegileak 3.a) artikuluan aurreikusitako ez zilegitasunaren aplikazio eremua murriztu egiten du, haren aplikazioa aurreikusiz soilik erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez dagoen hipotesietarako.
‎Hirugarrenik, eta azkenik, 3.a) artikuluan ezartzen den zilegitasun ezak eskatzen du erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea. Aurresuposamendu horren arabera, legegileak adierazten du badaudela produktu batzuk beren publizitate aurkezpena egiteko emakumearen gorputza erabiltzea dakartzatenak, nahiz eta erabilitako irudiengatik emakumearen gorputzak hartzaileen arreta bereganatu eta publizitatearen amua izan. Hori delaeta, legegileak 3.a) artikuluan aurreikusitako ez zilegitasunaren aplikazio eremua murriztu egiten du, haren aplikazioa aurreikusiz soilik erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez dagoen hipotesietarako.
‎Hori delaeta, legegileak 3.a) artikuluan aurreikusitako ez zilegitasunaren aplikazio eremua murriztu egiten du, haren aplikazioa aurreikusiz soilik erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez dagoen hipotesietarako. Horrenbestez, emakumearen gorputza ezinbestean erabili behar bada produktu jakin batzuen publizitatea egiteko, produktu horien publizitatea ez da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren aplikazio eremuan sartuko, nahiz eta emakumearen gorputza izan kontsumitzaileen arreta bereganatzeko amua. Hori gertatzen da, lentzeria produktuekin, esate baterako.
‎Hori delaeta, legegileak 3.a) artikuluan aurreikusitako ez zilegitasunaren aplikazio eremua murriztu egiten du, haren aplikazioa aurreikusiz soilik erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez dagoen hipotesietarako. Horrenbestez, emakumearen gorputza ezinbestean erabili behar bada produktu jakin batzuen publizitatea egiteko, produktu horien publizitatea ez da Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren aplikazio eremuan sartuko, nahiz eta emakumearen gorputza izan kontsumitzaileen arreta bereganatzeko amua. Hori gertatzen da, lentzeria produktuekin, esate baterako.
‎Hori gertatzen da, lentzeria produktuekin, esate baterako. Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren aplikazio eremua mugatu izanak argi uzten du legegileak galarazi egin nahi zuela publizitatea egitean emakumearen gorputza amu soiltzat erabiltzea, iragarkian inolako parte hartzerik gabe eta iragarritako produktuarekin inolako loturarik gabe115.
‎Ebazpen horretan baieztatzen da hiru direla jaso behar diren elementuak publizitate iragarki bat Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren ez zilegitasunaren lehen suposamenduan egon ahal izateko: emakumearen gorputz osoa edo gorputz zatiak erabiltzea konnotazio erotikoekin eta publizitatearen zati erakargarri gisa; emakumearen gorputza objektu soiltzat aurkeztea, publizitate akzioan inolako parte hartzerik gabe; eta, aurkeztutako emakumearen irudiaren eta iragarritako produktuaren arteko lotura ez osoa: «En consecuencia, podemos concluir que estamos ante un anuncio que utiliza la imagen de una parte del cuerpo de la mujer de manera claramente instrumental, con la intención de impactar, atraer y mantener la atención del espectador sobre un anuncio publicitario que, ni por el argumento del mismo ni por el producto promocionado guarda la más mínima relación con la imagen de las nalgas de la mujer empleada para conseguir aquel efecto captatorio de la atención de los espectadores».
‎Ebazpen horretan baieztatzen da hiru direla jaso behar diren elementuak publizitate iragarki bat Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren ez zilegitasunaren lehen suposamenduan egon ahal izateko: emakumearen gorputz osoa edo gorputz zatiak erabiltzea konnotazio erotikoekin eta publizitatearen zati erakargarri gisa; emakumearen gorputza objektu soiltzat aurkeztea, publizitate akzioan inolako parte hartzerik gabe; eta, aurkeztutako emakumearen irudiaren eta iragarritako produktuaren arteko lotura ez osoa: «En consecuencia, podemos concluir que estamos ante un anuncio que utiliza la imagen de una parte del cuerpo de la mujer de manera claramente instrumental, con la intención de impactar, atraer y mantener la atención del espectador sobre un anuncio publicitario que, ni por el argumento del mismo ni por el producto promocionado guarda la más mínima relación con la imagen de las nalgas de la mujer empleada para conseguir aquel efecto captatorio de la atención de los espectadores».
‎Hortaz, iragarki eztabaidagarri horretan argi dago beharrezkoak diren hiru aurresuposamenduak ageri direla: emakumearen gorputz zati bat erabiltzen da ageriko konnotazio erotikoekin, ipurmasailak agerian, publizitatearen hartzaileen arreta zuzenean eta berehala bereganatzeko elementu bat gisa; erabilitako irudia da, emakume baten ipurmasailak erakutsiz eta emakumeak inolako eginkizun aktiborik izan gabe justifikatuko lukeena irudi horren agerpena, erakarpen objektu soiltzat gisa emakumearen gorputz zati bat (ipurmasailak) erabiltzea; eta, azkenik, ez dago inolako loturarik aurkeztutako emakumearen irudiaren eta iragarritako produktuaren artean, zeren eta, alde batetik, Seat León automobil lehiaketa taldea sustatzen eta zoriontzen da eta, bestetik, rallies irudien artean emakumearen ipurmasailak sartzen dira, bi kontzeptu haien arteko lotura eza nabaria delarik.
‎emakumearen gorputz zati bat erabiltzen da ageriko konnotazio erotikoekin, ipurmasailak agerian? publizitatearen hartzaileen arreta zuzenean eta berehala bereganatzeko elementu bat gisa; erabilitako irudia da, emakume baten ipurmasailak erakutsiz eta emakumeak inolako eginkizun aktiborik izan gabe justifikatuko lukeena irudi horren agerpena, erakarpen objektu soiltzat gisa emakumearen gorputz zati bat (ipurmasailak) erabiltzea; eta, azkenik, ez dago inolako loturarik aurkeztutako emakumearen irudiaren eta iragarritako produktuaren artean, zeren eta, alde batetik, Seat León automobil lehiaketa taldea sustatzen eta zoriontzen da eta, bestetik, rallies irudien artean emakumearen ipurmasailak sartzen dira, bi kontzeptu haien arteko lotura eza nabaria delarik.
‎Lehena, orain arte egin den emakumearen gorputzaren erabilera zuzentzea, erakarpen objektu erotiko soila izatetik, publizitate ekintzan eta publizitatearen objektua den produktuarekin lotura osoa duen elementu bat izatera pasatu behar delarik, gizonaren gorputzarekin parekatuz (biluzik edo erdi biluzik). Zentzu horretan, nabaritzen da azken denbora hauetan, gizonezkoaren biluzia gero eta maizago agertzen dela.
‎Irudia: olga.palma Likidoak atxikitzeko arrazoiak Haurdunaldian, emakumearen gorputzak aldaketa ugari izaten ditu. Likidoen erretentzioa handitzea da ohikoena, batez ere haurdunaldian gertatzen diren hormona gorabeheren ondorioz.
‎Likidoen erretentzioa handitzea da ohikoena, batez ere haurdunaldian gertatzen diren hormona gorabeheren ondorioz. Atxikipen hori haurdun dagoen emakumearen gorputz pisuaren igoeraren erdia baino gehiago dela jotzen da. Baina hormona aldaketez gain, haurdunaldiaren beste faktore bereizgarri batzuek haurdunaldian likido gehiegi pilatzea areagotzen dute aldi berean.
‎Irudia: Tobyotterra Denbora kontua Haurdunaldiak emakumearen gorputzean uzten dituen aztarnak eta, oro har, erditu ondoko lehen asteetan nekea eta denborarik eza direla eta, amak ez dira oso erakargarriak sentitzen. Emakumea erditu ondoren, haurdunaldia hasi aurretik zuen iruditik oso urrun ikusten da.
‎Gabriella Bianco psikoterapeutak dioenez, «iraultza bizi dugu, haurtxo baten etorrera beti izan baitzen emakumearen kontu esklusiboa». Haurdunaldia emakumearen gorputzean pilatzea arrazoi garrantzitsua izan da, askotan, emakumeak haurdunaldia bere gain har dezan. «Eta emakumeak ez du karga gisa bizi izan, bere identitate femeninoaren parte gisa baizik», dio Biancok.
‎emakumea ahoz gora jartzen da zangoak irekita, gizona belauniko jartzen da aurrean eta emakumearen aldaka haren hanken gainean kokatzen da. Horrela, emakumearen gorputza okertuta eta inklinazio handiarekin geratzen da, espermatozoideak matrizearen aldera igarotzea erraztuko lukeena. Zangoak sorbaldan:
‎Orduan, intseminazio artifizialak emaitzarik ematen ez duenean, beste teknika batzuk erabili behar dira, in vitro ernalketa, esaterako. Metodo honen bidez, obulua eta espermatozoidea emakumearen gorputzetik kanpo lotzen dira, eta, ondoren, zigotoa (ernaldutako obulua) umetokian uzten da, han gara dadin. Espainiako in vitro ernalketaren prezioa 3.000 euro ingurukoa da ziklo bakoitzeko.
‎las modificaciones hormonales, por un lado, y la adecuación física y psicológica de la mujer a su nueva situación, por otro. Umorea aldatzen duten hormona faktoreak Hormona aldaketek emakumearen gorputza desorekatzen dute, batez ere haurdunaldiaren lehen hilabeteetan La psicóloga perinatal Sara Jort señala que «las hormonas del embarazo» (estrógenos, progesterona, hCG, oxitocina y prolactina), además de asegurar el crecimiento del bebé, «preparan psicológicamente» a la mujer embarazada para la maternidad. «Estos cambios hormonales pueden explicar que, a veces, se den altibajos de humor a lo largo del día», señala la psicóloga.
2013
‎Nik ez nuke bereizketa hori egingo. Nik esango nuke diskurtso feministak lan handia egin duela, beti izan duelako gorputza erreferentzia garrantzitsutzat, eta diskurtso hegemonikoak emakumearen gorputza bekatu, delitu eta gaixotasun bihurtu izan duela garai desberdinetan. Torrasek dioen bezala, feminismo mota asko daude, baina feminismo denentzat da gorputza abiapuntu edo erreferentzia garrantzitsua.
‎Neskak, bestaldetik, bere eskuaz erantzun zion. Eskua leun hartu, ahurrak haur, eta atzetik emakumearen gorputza zutundu zen. Gorputz luze, hurbil eta bustia.
‎Ezer baino lehen, argitu behar da historikoki emakumearen gorputzaren pertzepzioa, eta, ondorioz, identitatea, gizonezkoena baino askoz baldintzatuagoa egon dela. Arau soziokulturalek emakumeengan gizonengan baino askoz eragin handiagoa izan dute (Wolf, 1991; Ventura, 2000; Esteban, 2006).
‎Arau soziokulturalek emakumeengan gizonengan baino askoz eragin handiagoa izan dute (Wolf, 1991; Ventura, 2000; Esteban, 2006). Jendarteak emakumearen gorputza sedukzioarekin eta ugalketarekin lotu du historikoki. Venturak esaten du (2000:
‎Esperientzia hori narratzeko orduan, amaren eta haurraren gorputzak eta hizkuntzak berebiziko garrantzia hartu dute. Diferentziaren feminismoarentzat gai zentralak diren emakumearen gorputza eta odola antzeman genitzake: –La centralización del cuerpo y la sangre de la mujer, su proximidad con la Naturaleza(?) escribir en tanto que flujo (de la sangre menstrual, de la leche materna, del flujo uterino), sintaxis líquida?
‎Horregatik, haurdunaldian, haurdun askok ile osasuntsuagoa, sendoagoa, distiratsuagoa eta bolumen handiagokoa dute. Haurra jaio ondoren, emakumearen gorputza normaltasunera itzultzean, estrogeno mailak asko jaisten dira denbora gutxian, eta ilea ahuldu egiten da. Normalean, pertsona batek egunean ehun ile galtzen ditu. Baina emakume batek, etapa horretan, zifra hori lauzpabost aldiz biderka dezake.
‎2 Haurdunaldia irudietan: bederatzi hilabeteko kronologia Haurdunaldiaren hilabetekako bilakaera oroimena zaintzeko ideiarik originalenetako bat da haurdunaldian emakumearen gorputzak izaten dituen aldaketen kronologia fotografikoa egitea, eta, ondoren, collage polita edo bideo sekuentziala egitea irudiekin. Haurdunaldiaren bilakaera argi ikusteko, komeni da argazkiak arropa berarekin eta kokapen berean egitea.
‎Denise Tanton Nolakoa zen tripa haurdunaldian? Haurdunaldian emakumearen gorputzaren aldaketa inoiz ez ahazteko modu original bat da igeltsua duen sabel triparen erreprodukzio zehatza egitea. Prozesu erraza eta segurua da, eta emaitza aparta izango da.
‎Marcelo Cantarela Junior Haurdunaldiaren sintoma ohikoenetako bat nekea da. Lehen hiruhilekoan, batez ere, emakumearen gorputzean gertatzen diren hormona aldaketak gertatzen dira, eta, geroago, sabelaren tamaina eta deserosotasuna handitzen dira. Nekea sintoma normala eta saihestezina da, baina komeni da zenbait gomendio ezagutzea, gutxienez ondorioak murrizteko.
‎Baina zergatik gertatzen da oinen hazkuntza haurdunaldian? Haurdunaldian emakumearen gorputzak jasaten dituen funtsezko bi asaldurekin lotuta daude kausak: pisua handitzea eta zenbait hormonaren hazkundea.
‎kartelak, testu zuzen eta garbiak, liburuxkak, akzioak. Mezua da garrantzitsuena, emakumeek museoetan duten errepresentazio urriaren denuntzia, arteak mendeetan egin duen emakumearen gorputzaren objektualizazioa eta erabilera azpimarratzea, emakume artistek lanaren eta familiaren artean aukeratzeko sentitzen duten presioa ikusaraztea.
2014
‎" Gizon zuriak eta botere eliteak dira Koparen jaun eta jabe. Kirolaren merkantilizazioak bat egiten du prostituziora behartu eta marketin tresna bilakatu den emakumearen gorputzaren salerosketarekin".
‎Wittgenstein-en «nire hizkuntzaren mugak nire munduaren mugak dira» esaldia irudi piroteknikoz desmuntatuz, bere poesiak ez duela harresitik adierazten digu argiro eta, are gehiago, poesiaren erailketak itxaron duela. Maitasunaren gaineko ikusmolde kaleidoskopikoa eta heterodoxoa, emakumearen gorputzaren presentzia bere gordinean aldarrikatuz. ' Beltzuria' Egilea:
‎Bigarren klipa aztertu duenean, emakumearen gorputzean jarri du arreta berezia. Filtroak, kontrastea, argi distirak, itzalak.
‎Gudagiro horretan, soldadu anglo portugaldarrek behin eta berriz bortxatuko dute alabagaztea, Espainiako Independentzia Gerra azkenetan dagoenean. Guda azkenetanbadago ere, alabarentzat bizitza guztirako sufrimendua eta estigmatizazioarenhastapena izango da; izan ere, emakumearen gorputza Adrianne Rich-en (1978) hitzetan, patriarkatua gauzatzen den lurraldea da. Horietatik guztietatik, Tangourdina eta Aulki Jokoa aztertuko dira, bata tratu txarren eredu garbia delako etabestea emakumeek gerretan nozitzen duten bortxaren lekuko.
‎Zentzu horretan, emakumearen kontrako erasoak ulertu behar dira emakumearen gorputzari dagokion espazioaren inbasio modura eta erasotzaileak erasotuamenpean hartzeko erabiltzen duen lanabes gisa. Erasotzaileak jabetza eremuamarkatu behar du, eta horretarako marka ikusgarriak eta ikusten ez direnak lagabehar ditu.
‎duena. Beraz, emakumearen gorputzaren subjektibotasuna zulo bat da, absentzianeta ukazioan oin hartzen duena.
‎Egun jendarteak emakumearen gorputzarentzat egokitzat jotzen dituen balioakargaltasuna, edertasuna eta gaztetasuna dira eta ez dira zerutik bedeinkazio gisaheltzen diren dohainak. Eguneroko jardunean kultu eta derrigorrezko betekizunobsesibo bihurtu dira, are gehiago, jendartearen aginte ekidinezin bilakatu dira; izanere, itxura eskakizun hori saihesturik emakumeak identitatea baliogabetua sentitzendu eta porrot pertsonalaren beldur da, askotan ondorio larriekin gainera.
‎Hala, Muñoz-ek (2007) dioen bezala, gorputzarenzientzien marketinizazioa gertatzen ari da, kontsumoak zientzia inbaditu duelaesanez. Horrekin batera, emakumearen gorputzaren erabilera ere datorkigu eta, horrekin batera, argaltasuna mirestearen kultua. Horrekin ikusten dugu norberarenidentitatearen eraikuntzan kontsumoak baduela bere papera eta bere tokia, etadena ekiditea oso zail bihurtzen dela, norberaren bizitza estiloa eta norberarenautokontzeptua kontsumora egokitzen baitira (Turner eta Rojek, 2001).
‎Beste aldetik, Vazquez-ek dio (2004) emakumeak historian zehar egondiren topiko batzuekin borrokatu behar izan duela: jarduera fisikoan eta kiroleanemakumeak gutxiago zirela gizonak baino, ariketa batzuk txarrak zirelagorputzarentzat, ariketa fisiko bortitzek gizondu egiten zituztela emakumeak, etaabar. Horregatik, emakumearen Gorputz Hezkuntzako programak eskasagoak ziren; are gehiago, nesken gimnasia edo entrenamendu fisikoa begi onez ikusten zenean, argudiatzen zuten ona zela emakumeen osasunerako, beharrezkoa baitzen umeakedukitzeko, gaitasun eta desirari zegokienez. Gaur egun, postulatu horiek ez duteinongo baliorik eta kiroletako profesionalak gero eta gehiago arduratzen dira.
‎Errenazimentuan zehar egin ziren gorpu ireki disekzionatuen irudienugaritasunak aditzera ematen du garaiko anatomistek gorputzaren gaineko ezagutzasakona zeukatela. Vesalio, Mondino, Juan Valverde, Jacopo Berengario eta bestehainbat anatomista europearren idatziek emakumearen gorputzari buruzko ezagutzasakona bazegoela lekukotzen dute. Baina, horrek modernitatearen hasierakoanatomistei ez zien ekidin tradizio galenikoaren eta aristotelikoaren ezaugarriaketa definizioak erabiltzea, beraien lanetan ageri diren irudiek aditzera ematen duteneran.
‎Emakumeen gorputzen bereizgarritasunaren ukazio soziala eta patriarkarra da jardun sozialdiskriminitzailearen, eta, modu makurragoan, jakintza erregimenetan, zientzia, filosofia, artea? inbertitutako falozentrismoaren ekintza bat, eta funtzionatzendu emakumeak hondoratuak direlako kategoria, balio eta arau maskulinoenpean.Irigarayren ustez, baldin eta, diskurtso bitartez, emakumearen gorputza berridaztenbada modu positibo eta autonomo batean, orduan disfuntzional bilakatuko dira gauregun arte euren buruak naturaltzat, objektibotzat eta inpartzialtzat aurkeztu dituztenjakintza guztiak6.
‎Simone de Beauvoir, Shulamith Firestone eta Mary Wollstonecraften, beste zenbait feminista liberal, kontserbatzaile eta humanistarekin batera, eta baita zenbait ekofeminista ere. Feminismo horretan emakumearen gorputzaren partikulartasunak, horren izaera bereziaeta zikloak, hala nola: menstruazioa, haurdunaldia, amatasuna, edoskitzea, etab.?, alde batetik, mugatzat hartzen dira kultura patriarkalak gizonei eskaintzen dizkieneskubide eta pribilegioak erdiesteko orduan; eta, bestetik, modu baikorrago eta ezkritikoago batean hartzen dira, epistemologista feministengan eta ekofeministenganohikoak diren terminoak, non gorputza ikusten baita jakintza eta bizibidearenezagutza lortzeko modu berezi eta bakar gisa.
‎Ikuspuntu negatiboak emakumeengorputza hartzen du emakumearen berdintasun gaitasunerako berezko mugatzat, etaikuspuntu positiboak, aldiz, uste du emakumeen gorputzek eta bizipenek zorroztasunberezi bat ematen dietela emakumeei, gizonezkoek ez dutena. Dirudienez biikuspuntuek onartu dituzte gorputzari buruzko ideia patriarkal eta misoginoak, alegia, emakumearen gorputza gizonezkoarena baino nolabait naturalagoa dela, ezdela hain inpartziala eta bere «objektu»ekin engaiatuago edo lotuago dagoela.
‎Egoera horren aurrean, badira zenbait ekimen ama “normalen” gorputzen edertasuna aldarrikatzen dutenak, ondoren azaltzen direnak. Proiektu horiek, haurdunaldiaren ondoren, emakumearen gorputzaren edertasuna defendatzeaz gain, orbainak erakusten dituztenena ere defendatzen dute, minbizia edo gehiegizko pisua duten emakumeak gainditu dituztelako.
‎Hainbat proiektuk proposatu dute haurdun egon ondoren emakume arrunten gorputzaren edertasuna aldarrikatzea Alde horretatik, emakumeentzako aldirik zailenetako bat erditze ondokoa da. Hainbeste aldaketa dituen etapa baten ondoren, eta barruan bizitza bat irudikatu ondoren, emakumearen gorputza kaltetua gertatzen da, eta normala da denbora luzeagoa edo laburragoa izatea aurreko egoerara itzultzeko. Hala ere, publizitatea eta komunikabideak pertsona ospetsuen gorputzean kontzentratzen dira, eta, erditu ondoren, oso antzeko irudi bat agertzen da, egoera horretan geratu baino lehen.
‎1 Elikadura orekatua Bizitzako gainerako uneetan bezala, garrantzitsuena da bularreko amaren dieta askotarikoa eta orekatua izatea eta nutrizio arloko piramidearen aginduak errespetatzea. Hori betetzen ez bada, litekeena da emakumearen gorputzak bere erreserbaetara jo behar izatea esnea ekoizteko, eta horrek kalte egitea bere osasunari, edo nekatuegia uztea jaioberriaren hazkuntzak eskatzen dituen zeregin guztiei erantzuteko. 2 Zapore desberdinetako janariak Haurtxoak oso modu arinean sumatzen ditu amak irensten dituen elikagaien gustuak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 41 (0,27)
Consumer 41 (0,27)
UEU 31 (0,20)
Berria 22 (0,14)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 10 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Susa 8 (0,05)
Booktegi 8 (0,05)
Jakin 6 (0,04)
Alberdania 4 (0,03)
Pamiela 3 (0,02)
aiurri.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
emakume gorputz erabili 6 (0,04)
emakume gorputz objektu 5 (0,03)
emakume gorputz aldaketa 4 (0,03)
emakume gorputz egon 4 (0,03)
emakume gorputz barru 3 (0,02)
emakume gorputz biluzi 3 (0,02)
emakume gorputz erabilera 3 (0,02)
emakume gorputz ez 3 (0,02)
emakume gorputz zati 3 (0,02)
emakume gorputz bera 2 (0,01)
emakume gorputz beti 2 (0,01)
emakume gorputz eragin 2 (0,01)
emakume gorputz ernaldu 2 (0,01)
emakume gorputz hormona 2 (0,01)
emakume gorputz plazer 2 (0,01)
emakume gorputz sortu 2 (0,01)
emakume gorputz amu 1 (0,01)
emakume gorputz antzeman 1 (0,01)
emakume gorputz arazo 1 (0,01)
emakume gorputz atal 1 (0,01)
emakume gorputz azal 1 (0,01)
emakume gorputz bada 1 (0,01)
emakume gorputz barne 1 (0,01)
emakume gorputz begira 1 (0,01)
emakume gorputz bekatu 1 (0,01)
emakume gorputz berkonfiguratu 1 (0,01)
emakume gorputz biziraun 1 (0,01)
emakume gorputz bolatoki 1 (0,01)
emakume gorputz bonba 1 (0,01)
emakume gorputz delako 1 (0,01)
emakume gorputz denbora 1 (0,01)
emakume gorputz desorekatu 1 (0,01)
emakume gorputz edertasun 1 (0,01)
emakume gorputz edertu 1 (0,01)
emakume gorputz eduki 1 (0,01)
emakume gorputz egoera 1 (0,01)
emakume gorputz egoki 1 (0,01)
emakume gorputz elementu 1 (0,01)
emakume gorputz eraldatu 1 (0,01)
emakume gorputz estali 1 (0,01)
emakume gorputz ezin 1 (0,01)
emakume gorputz ezinbeste 1 (0,01)
emakume gorputz feminitate 1 (0,01)
emakume gorputz fisiologia 1 (0,01)
emakume gorputz forma 1 (0,01)
emakume gorputz gantz 1 (0,01)
emakume gorputz garapen 1 (0,01)
emakume gorputz gertatu 1 (0,01)
emakume gorputz gizarte 1 (0,01)
emakume gorputz gizonezko 1 (0,01)
emakume gorputz gogor 1 (0,01)
emakume gorputz gudu 1 (0,01)
emakume gorputz hainbat 1 (0,01)
emakume gorputz hartu 1 (0,01)
emakume gorputz hartzaile 1 (0,01)
emakume gorputz haurdunaldi 1 (0,01)
emakume gorputz hezkuntza 1 (0,01)
emakume gorputz hidratazio 1 (0,01)
emakume gorputz hilero 1 (0,01)
emakume gorputz hutsegite 1 (0,01)
emakume gorputz ikertu 1 (0,01)
emakume gorputz ikusi 1 (0,01)
emakume gorputz inguratu 1 (0,01)
emakume gorputz iragarki 1 (0,01)
emakume gorputz irudi 1 (0,01)
emakume gorputz itxi 1 (0,01)
emakume gorputz itxura 1 (0,01)
emakume gorputz jabetu 1 (0,01)
emakume gorputz jaitsi 1 (0,01)
emakume gorputz jarri 1 (0,01)
emakume gorputz jasan 1 (0,01)
emakume gorputz kaltetu 1 (0,01)
emakume gorputz konnotazio 1 (0,01)
emakume gorputz kontrolatu 1 (0,01)
emakume gorputz lege 1 (0,01)
emakume gorputz lerden 1 (0,01)
emakume gorputz libre 1 (0,01)
emakume gorputz lirain 1 (0,01)
emakume gorputz lotu 1 (0,01)
emakume gorputz lur 1 (0,01)
emakume gorputz marka 1 (0,01)
emakume gorputz mehar 1 (0,01)
emakume gorputz menderatu 1 (0,01)
emakume gorputz menopausia 1 (0,01)
emakume gorputz min 1 (0,01)
emakume gorputz mintzatu 1 (0,01)
emakume gorputz nola 1 (0,01)
emakume gorputz normaltasun 1 (0,01)
emakume gorputz okertu 1 (0,01)
emakume gorputz oso 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia