2012
|
|
Bigarrenik,
|
emakumearen
gorputza objektu soiltzat erabiltzea. Ildo horretatik, iragarkiak banan banan aztertu dira hori gertatzen den ikusteko.
|
|
zer eginkizun duen emakumearen gorputzak iragarkian. Argi dago
|
emakumearen
gorputza objektu soiltzat erabiltzen dela dekorazio elementu soiltzat erabiltzen denean, iragarkian eginkizun aktiborik eta protagonismorik izan gabe. Kasu horietan, emakumearen gorputza «atrezzo»ko elementu bat da:
|
|
Ebazpen horretan baieztatzen da hiru direla jaso behar diren elementuak publizitate iragarki bat Publizitatearen Lege Orokorraren 3.a) artikuluaren ez zilegitasunaren lehen suposamenduan egon ahal izateko: emakumearen gorputz osoa edo gorputz zatiak erabiltzea konnotazio erotikoekin eta publizitatearen zati erakargarri gisa;
|
emakumearen
gorputza objektu soiltzat aurkeztea, publizitate akzioan inolako parte hartzerik gabe; eta, aurkeztutako emakumearen irudiaren eta iragarritako produktuaren arteko lotura ez osoa: «En consecuencia, podemos concluir que estamos ante un anuncio que utiliza la imagen de una parte del cuerpo de la mujer de manera claramente instrumental, con la intención de impactar, atraer y mantener la atención del espectador sobre un anuncio publicitario que, ni por el argumento del mismo ni por el producto promocionado guarda la más mínima relación con la imagen de las nalgas de la mujer empleada para conseguir aquel efecto captatorio de la atención de los espectadores».
|
2013
|
|
Alde teorikoan jarrera sexistak deslegitimatu beharraz mintzatzen dira, besteak beste. "
|
Emakumeen
gorputzak objektu bihurtuta ikusi ditugu Sanferminetan, festen parte bailiran, eta badirudi jaiek eta alkoholak biolentzia legitimatu ez, baina justifikatu egiten dutela gaineratu du Monroyk,' mozkor zegoen gizajoa…' diote; edaten duzunean biolentoa bazara, ez ezazu edan, eta kito". Are gehiago," begira nola doazen jantzita, gero kexatu egingo dira" gisako esaldiek emakumeari berari egozten diote erasoen errua, beste behin ere biolentzia justifikatuz.
|
2014
|
|
«Gauza bilakatze»aren kontzeptua emakumeek komunikabideetandaukaten irudiaren analisian aplikatu da hirurogeita hamarreko hamarkadaz geroztik, baina kontzeptu hori beti agertu izan da, nola edo hala, eta zenbait ikerlan sorraraziditu, botere sistema asimetriko honen iraupenaren ondorioen berri emateko. Sistemahonetan, izan ere,
|
emakumeen
gorputzek objektuen papera betetzen dute, subjektuenpaper pribilegiatuaren mende, batzuetan objektu horiek plazererako eta kontsumoaukera gisa ere erabiltzen dituztenak. Caroline Heldman estatubatuar soziologoakSexu Objektuen Testa1 diseinatu zuen, emakumeen gorputzak komunikabideetangauza bilakatzen diren edo ez identifikatzeko.
|
2018
|
|
Bi albiste irakurri berri ditut. Lehena, Valentziako fallatan ikuskatu egingo dela
|
emakumearen
gorputza objektu modura erakusten den edo ez. Erreakzio orokortua?
|
2021
|
|
Gure kulturan beti identifikatu izan da
|
emakumearen
gorputza objektu behagarri edo desiragarritzat. Emakumearen gorputza oso sexualizatua izan da oro har, eta bertan giltzapetua ikusi da (Montagut 2015).
|