Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.578

2000
‎Euskal Herri osoan erabiltzen diren irainak dira batzuk, euskalki batean esaten direnak besteak eta, azken kasu horretan, euskalkiaren eremua aipatu dute. Batzuk gizonezkoei zuzenduak dira potrozorri, mostrango, gizarako..., besteak emakumeei marimaixtra, amandola, bularmarmita... eta badira genero kontuetan bereizketarik egiten ez duten irainak. Hau ere islatzen du hiztegi berezi honek.
‎Euskara taldeak jende gehiagoren beharra nabari du, euskararen egoera zaila baita Enkarterrin. Batzuetan euskarak aurrera egiten ez duela iruditzen zaie, baina ez da hala, euskaldunak ugaritu egin dira-eta Balmasedan azken 25 urtetan. Elkartea euskarak norabide hori jarrai dezan dabil lanean.
‎Baztertze hori eragin duen beste arrazoi bat ere badago: museoak dirua xahutu besterik egiten ez duten gauzak bezala hartu dira. Hori guztia dela eta, ezin ditugu museoak galtzen utzi, etekina atera behar diegu eta errentagarri bihurtu.
‎Modu naturalean gertatu da. Ramon Saizarbitoriak eta esaten dutenez, haiek euskararengatik eta inork egiten ez zuelako hasi ziren idazten.
‎Bere izenak dioen bezala, Marmokiñe, marmoka bat da, itsasoan pozik bizi den marmoka zintzoa, igerian dabiltzan haurrei minik egiten ez diena. Aspertzeko astirik ere ez du itsaspean kontzertuak ere antolatzen baitira.
‎Clifden hiriburutik makina bat txango antola ditzakegu, adibidez Sky Road zoragarrian zehar ibiltzea, edo ardiz betetako mendixkaren bat igotzea, edota gida turistikoetan azaltzen ez diren errepide txikietatik galtzea. Gozatu ederra hartuko dugu, euririk egiten ez badu behintzat.
‎Arrazoi hau dela eta, natura ikuspegitik behintzat, interesgarriagoa da Aketx irla, bertan ubarroi mottodun, ekaitz txori txiki eta kaio espezie desberdinen kolonia habigile garrantzitsuenekin batera, Euskal Herrian leku bakan batzuetan baino habia egiten ez duten harkaitz zozo urdina, belatz handia edo haitz usoa aurkitzen baititugu.
‎Argiago egon daiteke etika falta honen salaketa, kondenak bertzerik egiten ez dutenen hitzetan. Baina galdera, berriro ere, berez datorkit:
‎Baita lortu ere. Kontzerturen batean inortxok ere dantzarik egiten ez bazuen, taldea desegingo zutela zin egin zuten, eta ez dute horren beharrik izan. Formula sekretua eskatu diogu Iñigori eta horra bere erantzuna:
‎Beste arazo bat: " amets gozoetan asebeteta" ikusitako" kristau" horiek nahita ez katolikoak izan zirela, protestante, ortodoxo eta beste kristau guztiak ez baitut uste oso pozarren izango zirenik, beren sinesmenen debekua tinkatu besterik egiten ez zuen agiriarekin. Gogora dezagun Francoren agindupean katoliko apostoliko erromatarra baino ezin zitekeela izan hiritarra, eta beraz, aipatu" beste kristau" ak, ateoak bezain gaizki ikusiak ez dut esango, baina hortxe hortxe zeudela...
‎Europan agian ez zaio garrantzirik ematen, baina Europan (Europa aberatsean) kasualki oso modaz pasatuta daude. Espainian bezala, XIX. mendeko eskola sistema zaharkitua daukate, idatzian oinarritua, umeek sekula hitz egiten ez dutena... Eta jakina, prestigioa idatziak baldin badauka eta horixe bakarrik ezagutzen bada, inprobisazioak tarte txikiagoa du.
‎Askatasuna eta erantzukizunaren ordua da. Askatasun osoa noski, bakoitzak egiten duen lanaren erantzukizuna hartzeko eta egiten ez duena ez egitearen erantzukizuna ere bere gain hartzeko, zintzotasunez jokatzeko.
‎Antzeko gauza gertatzen da beste talde bazuekin, sindikatuekin zein alderedi politikoekin. Bakoitzak bere lehenetasunekin, bere ajeekin, bere aukerekin, gure arteko kontraesanekin..... argi izan norberak egiten ez duena ez duela beste batek egingo, guztion artean egiten ez duguna ez digula inork egina emango.
‎Antzeko gauza gertatzen da beste talde bazuekin, sindikatuekin zein alderedi politikoekin. Bakoitzak bere lehenetasunekin, bere ajeekin, bere aukerekin, gure arteko kontraesanekin..... argi izan norberak egiten ez duena ez duela beste batek egingo, guztion artean egiten ez duguna ez digula inork egina emango.
‎Ezberdina izan daiteke, ordea, Iparraldeko albistegiaren kasua: Iparralderako deskonexiorik egiten ez denez, Iparraldeko lagunek Gipuzkoako albistegia ikusten dute deskonexioen orduan. Era berean, Iparraldearen berri Euskal Herri osora hedatzen daIparraldearen Orena saioaren bitartez.
‎Azkenik, multzo hutsa ikusten dutenak ere badaude: Euskal Herriadetektatu ere egiten ez dutenak.
‎Bere arrakasta bolada izan duen terapia batek, esaldi hau zuen ardatz:. You are O.K., I' m O.K.?. Gorputzaren bidez egiten ez diren psikoterapia guztienmatrize modukoa da formula hau. –O.K. terapia?
‎Era berean honako hau lortu nahi da: hitzaldiak bultzatu eta taldean giro zoriontsua sortu baino egiten ez duen terapeutaren kolaboraziozko zereginari indarrakentzea.
‎Euskaldun batzuk, beharbada, ez dira konturatu euskal kultura, euskalizaeraren gakoa, zein aberatsa den kanpotik ikusita. Sortzez ohituta daude nonbait, etadaukatenaren berri azalpenetan egiten ez dakite. Horretan bizi ez direnak, aldiz, ezindute kanpotik dastatu eta ez dute erraz horretarako bidea.
‎gizatasunaren (gizadiaren) zerbitzuan ahaleginduz, unibetsaltzen? da gizakia.Hori egiten ez duen heinean, bere singulartasuna eta unibertsaltasuna konfliktuan ibiliko dira. Aregehiago, bere unibertsaltasuna bere baitatik garatua ez duen artean, izatea bai, existentziarik ez du zinezbere propioa (ez da nor); bere singulartasun soilean dabilen artean, gizaki estetikoa da (inesentziala); beresingulartasunari forma unibertsal bat landu dionaz bakarrik esan genezake, (nor) bera bezala zinezexistitzen dela, egiaz (nor) bera dela.
‎Ohartaraztekoa da euskaldunak, batzuetan, sasi babesleku eta betegarri gisa exozentrizitatera etaironiara jo ohi duela. Irtenbide hori neurriz egiten ez bada (poesian behintzat), inspirazio ezaren estalkiizun gerta daiteke. Fenomeno hau nabaria da poeta eta bertsolari batzuetan.
‎Izatez, prentsa eta irratiaren erabilera politikoaz zalantzarik egiten ez bada ere (are gutxiagoFranco ren garaian), zinemaren esparruak askoz ere aseptikoagoa lirudike ikusle arruntaren aurrean. Ezinahaztu, alabaina, eta kulturaren mozorro neutroa erakusten zuen zine hark interesespainolen eta amerikarraren hedapenerako baliabiderik garrantzitsuen bezala funtzionatzen zuela, herriarengana iristeko bide zuzenenetakoa eta, azken batean, hainbat balore eta sinbolo, interesatu?
‎bustidura < ll> da (milla) eta ez < miya>. Bustikuntza egiten ez den euskalkietako hiztunengan, bustidurarik gabe izango da ahoskera zaindua ere (mila, mailua, bina, baino).
‎Beraz, irratilari eskasia dela-eta, irrati batzuk zerbitzu horretaz (irratirako albiste prestatuez) baliatzen dira. Albistegi labur edo buletinetarako material prestatua igortzen dute (5etik 10 minututara), irratiko kazetariek ahotsa (erreportaia aurkezteko) ipini besterik egiten ez dutelarik. Zerbitzu berezi hau egon ezean, irratilariek, ahotsa ipini, albisteak hautatu eta berauek baloratzeaz gain, beste zeregin bat ere badute:
‎Batzuek ia sistematikoki ahanzten dute albisteen parte garrantzitsu hau. Horrexegatik, irratilariak datutegi garrantzitsuak ukan behar ditu eskueran, beharrezkoa denean, hau da, denborak eta albistegiaren egiturak traba egiten ez digutenean, informazioen barne muinak uhinetara ateratzeko. Datutegi batzuk aipatzearren, entziklopedietan, almanakeetan eta Internet sarean, datu interesgarriak aurki daitezke, gure albisteen hari narratiboak hobeto ulertuak izan daitezen.
‎Aurreko galderari erantzuteko baietzak zein ezetzak duten garrantzi nabarmena azpimarratuz, hurbil gaitezen orain Estaturik ez duten nazioetara, eta ikus dezagun zer nolako errealitatea aurki daitekeen eta zein den kulturari dagokion gai honi buruz Estatu nazioarekin bat egiten ez duten beste era honetako nazionalismoek erakutsitako jarrera, eta oraintxe bertan airean utzitako galderak berebiziko pisua hartuko duela konturatuko gara. Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu.
‎Hain zuzen, horrexegatik aipatu dugu kulturaren kapital politikoaren garrantzia; izan ere, kultura bakoitzaren egoera zuzenean loturik baitago bere etnia edota nazioaren egoera politikoarekin. Hala, Estatu nazioarekin bat egiten ez duten nazioek horren pareko kultur garapena baldin badute, asimilazioari aurre egiteko egoera hobean egongo dira. Ezaguna den legez, Estatuaren aldetik erreakzioa bat batekoa da eta mespretxuzko etiketak sortzeari ekiten dio;, sektarioa?,, tribala?
‎, Estatu Nazio moduan, edota, testuinguru politikoak eraginda, Estatu nazioaskodun moduan? aurkezten zaigun Estatuaren barruan dauden nazioen eskubideek, Estatuaren menperatze helburu eta nahiekin bat egiten ez dutela esango genuke. Azken finean, argitu egin genuke noiz hitz egiten den Estatu nazioaskodunez, kontzeptu honek sakoneko azterketa ilundu ez dezan:
‎Azken finean, argitu egin genuke noiz hitz egiten den Estatu nazioaskodunez, kontzeptu honek sakoneko azterketa ilundu ez dezan: a) Estaturik gabeko nazionalismoek Estatu Nazioarekin bat egiten ez duten nazioen presentzia aldarrikatzen dutenean, Estatu horrek beste nazio batzuk integratzen dituela adieraziz; b) Estatuak, testuinguru historikoak bultzatuta (askotan beste nazionalismoen eraginez) nazio aniztasunaren errealitatea onartzen duenean, harmonikoa den neurrian, noski?, hain zuzen Estatuaren beraren egitura arriskuan ikusten duenean. Edonola ere, esan behar da ez direla gutxi beren helburuen muga ofizialki aintzat hartzen den Estatu nazioaskodunaren markoan kokatzen duten mugimendu nazionalistak.
‎Eta ez bakarrik, patois, en aurkako borrokaren bidez hau funtsezkoa izanik, lehen ikusi dugunez; eskolak eta honen barruan, irakasleak Frantziarentzat traumatiko suerta zitezkeen kultur identitateen aurka egingo zuen era berean, zentzu honetan, irakaskuntzak izaera nazionala zuen kontzientzia kolektiboa modelatuz. Badaezpada ere, Estatuak beharrezko neurriak hartu zituen irakaslea helburu horietatik desbidera ez zedin, eta kontrolpean izan zuen ikuskaritzak, konstituzioa eta legeen kontra ezer egiten ez zela egiaztatzeko kontu handia izan zuen108
‎Op.; 263). Aipatu besterik egiten ez badugu ere, eskola horretako zuzendaria izandako Montesino ren garrantzia azpimarratu litzateke (ikus SUREDA, B. (1984): Pablo Montesino:
‎Gauza jakina da gaua amaitzean, eta eguzkirik irteten ez bada, amildegi handi bat agertzen dela muinoen atzetik, mundu guztia irentsiko duena gupidarik gabe! Dena amaituko da kanturik egiten ez badut!", larritu zen gauaren amaierarako ordu laurden baino falta ez zenean.
‎Zast!, entzun zen auzoan, eta ondoren kexu txiki bat, ozenegi hitz egiten ez dakien oilarren batena edo.
‎Batzuetan, bere gurasoak lo zeudenean eta beraz inork berbarik egiten ez zionean, kanpoko mundua imajinatzen saiatzen zen. Zer ote zen hura?
‎Mattin, beraz, primua zen —primu eta heredero, aitak hala erabaki zuelako—, eta, nola, bertzalde, sendoa zen eta argia zen, hala, mundu guztia berari beha izaiten zuen, deus ere egiten ez bazuen ere, zeren ardatz baitzen; ni, berriz, bigarrena nintzen, eta, nola bigarren dena ez baita ikusia izaiteko baina ikusle izaiteko, hala egokitu zitzaidan hari beha eta mundu guztiari beha bizitzea, eta hala zolitu zitzaizkidan neurrigabeki begiak eta behakoa, baita belarriak eta entzutea ere.
‎Eta, gaitzetik gaitzagorat egiten zuela, urratuak eta zauriak guztiz zornaturik, sukar izugarri batek hartu zuen handik egun batzuetarat Mattin, eta kopetan zapi heze batzuk ipintzen genizkion, kasik deus ere egiten ez ziotenak, zeren haren buruak ontzi bat baitzirudien, berun goria zeukana.
‎Bertze anitz apez ez bezala. Apez horietaz ari natzaizu, bai, jaun André, bekatariei galderak baizik egiten ez dizkieten horietaz, partikularzki noiz eta haien bekatuak seigarren manamenduaren kontrakoak baitira, halako moldez, non baitirudi ezen gozatu egiten direla bekatuen aditzeaz eta haien xehetasunez, halako atsegin berezia eta bereberea hartuko balute bezala. Don Frantziskok, aldiz, ez zuen batere laket, eta klar aitortzen zuen ezen aitorlekua zela bere penitentzia.
‎—Probidentziak ez du deus ere eginen, aitzinetik guk deus ere egiten ez badugu... Eta uste dut badakidala zein izan daitekeen aterabidea...
‎Izan ere, badirudi ezen orain dela bi mende eta erdi —Urbiain fundatu zenetik ehun bat urte geroago edo, beraz— lehorte izugarria izan zela Urbiainen, ekainean eta uztailean ur xortarik ere egiten ez zuela. Eta ekainaren azken aldean herritarrak kezkatzen hasi, eta uztail osoan prozesioan atera zuten herriko patroina, zeina baitzen denbora hartan san Mamerto, bere ezin konta ahala mirakuluengatik ezaguna izan zen Vienako artzapezpikua, baina alferrik.
‎Pedrok astiro eta baratx jaten zuen, ez hala ohi zuelako, baina jan eta mintzatu, biak baterat egiten ez zituelako. Eta Pedrok mintzatu egin nahi zuen bere batez, eta bihotza hustu:
‎Baina, hau hala bazen eta hala zen, nola estima zezakeen orduan aitak osaba, baldin bufoi gisa ez bazen, eta baldin tarteka organizatzen zituen festetan apaingarri gisa erabiltzeko ez bazen? Eta, nola erregeek bufoien ageriko nahiz ezkutuko kritikak eta haien txantxak onartzen dituzten eta haienak bakarrik, hala betetzen ote zuen osabak kargu edo betebehar hura aitaren aitzinean, nehork erraiten ez zituen gauzak erraiten zituela eta nehork egiten ez zituenak egiten. Eta, aitak osabari izan ziezaiokeen edo osabaren alde senti zezakeen estimua, beraz, ez ote zuen hatsarretik mesprezu puntu batek ukitzen, bere anaia hark buruan haizea baino ez balu bezala?
‎Alferrik. Eneganik urrun zegoen osaba, kasurik egiten ez zidala, eta bururatu zitzaidan ezen ez zela hura, ausaz, hari deus ere erraiteko abagunea.
‎Eta, oharturik ezen nehork ere kasurik egiten ez ziola, erran zuen:
‎Eta gerla hartan guztia zen baliozko, baldin heresiaren uxatzeko edo haren aurizkitzeko bazen. Eta hala igorri nion egun batean Maddaleni gutun hura —zeren bainekien ezen osaba Joanikotek irakurtzen irakatsi ziola—, non osaba Joanikoten heriotzarekin mehatxatzen bainuen, baldin honen dorretxetik alde egiten ez bazuen. Eta hura egin nuen eta are gehiago eginen nuen, baldin egoerak hala eskatu izan balit, zeren Jainkoa eta Erroma baitzeuden jokoan, Erroma eta Jainkoa, eta Jainkoaren borondatea baitzen Ha ren ohorearen izenean nork bere ohorea ere galtzea, baita hartarakotz betiko laguna salatu behar bazen ere, heresea zelako —eta, isilune baten ondotik hats hartzen zuela, erran zuen—:
‎Baina halakoak gara: badakigu ezen lohitzen eta likisten garela, noiz eta egin beharrekoa egiten ez baitugu, baina, halarik ere, noiz eta, erretorikaren bidez, bi hitz airoski lotzen ikasten baitugu, berehala lotzen gatzaizkio, hitzen ederraz eta urrearen distiraz, geure lohiaren eta geure likitsaren beztitzeari eta haren estaltzeari, eta apaintzen dugu geure satsa eta geure simaurra arrosa lurrinztatu batez. Eta, hitzen errepikatzearen errepikatzeaz, uste dugu eta sinesten dugu hondarrean ezen azala dela barrena, eta barrena azala... harik eta, halako batean, berez eta halabeharrez, gauza bakoitzak bere lekurat egiten duen arte —azalak azalerat eta mamiak mamirat—; eta ohartzen gara orduan ezen gure lohia eta gure ustela ez dela bertze alderat behatuagatik desagertzen, eta geure lohiarekin eta geure ustelarekin egin behar dugula aitzina —geure mugetarik eta geure hauskortasunetik—, eta besoak ditugula, geure muga horiei buru egiteko, zeren, geure deusezetik bertze deusez bat amoroski besarkatzen dugunean, erortzen dira mugak eta loratzen zaigu bihotzean eguzki bizi gori bat, urrerik urretsuena baino distiratsuagoa dena, nola loratu baitzitzaion Kristori Kalbario mendian, bere bakardadetik eta bere deusezetik munduaren deuseza besarkatu zuenean.
‎Handik atera ginenean, ordea, gizon bat atera zitzaigun biderat, eta, so ere egiten ez zidala, Mignon besarkatu eta zaflako amoltsu bat eman zion ipur-masailean. Eta, bat batean, ene anaiarekin gertatu zitzaidan bezala Elbira zela kausa, jeloskor sentitu eta besoa tinkatu nion, frantsesez erraiten niola, haserre, ezen utz zezala Mignon bakean; gizonak ez zuen nik hitzez adierazia ulertu —zeren eta holandarra baitzen, berehala jakinen nuen bezala—, baina bai keinuz adierazia, eta, hala, hark ni paparretik atxiki, eta ulertzen ez nizkion hitzak erran zizkidan.
‎Eta itzuli ginen Amsterdametik Donibane Lohizunerat... eta, handik hilabeterat, Ho lan da eta Frantziaren arteko gerla piztu aitzin, Alemaniarantz abiatu ginen —bar katuko ahal didazu, jaun André, baldin, bertze anitzetan bezala, aipatu baizik egiten ez badizkizut hango hiriak, batetik, zeren, bertzenaz, gogaikarri bihurtu arteino luzatuko bainintzateke, eta bertzetik, zeren, liburu osoan bezala, neure burua eta neure kontzientziaren joan etorriak nahi bainituzke kontakizunaren ardatz—, Hanburgoko porturat lehenik eta Lübeckekorat gero, non, ahantzirik hilabete batzuk lehenago Amsterdamen egin nuen promesa, Ama Birjinari eta saindu guzt... Eta lagunek, jakinik ezen, geure Amsterdameko egonaldian, ez nintzela Mignonekin baizik ibili, eta hitz eman nuela eta zin egin ezen ez nintzela bertze nehorekin ibiliko hare kin baizen, ikusten zutelarik hitza guztiz jan nuela, berriro hasi zitzaizkidan zirikatzen handik eta hemendik, erraiten zidatela:
‎Orrialde osoa, herri horretatik kanpora bake eta lasaitasun bila abiatutako turistek atzerri ustez zibilizatuan aurkitzen dituzten arrisku ustekabekoez. Ulermenak huts egiten ez bazidan, deus ez lehenagotik ez nekienik: timatzaileak Italia aldean, dibisetako iruzurgileak Europako Ekialdean, gazte talde bortitzak Ingalaterran...
‎Hilerriko karriketan zehar hamaika sigi saga egin ondoan, orgatilak bere lasterraldi zentzugabea geldiarazi zuen, noizbait ere, horma hilobi sail baten parean. Izenik gabe, zenbaki hutsak ageri zituzten gehienek, eta hala egiten ez zutenak hutsik zeuden, maizter ezezagunaren zain. Horietariko bat hautatu zuen lau langileetan zaharrenak.
‎Besarkatu nuen, eta aurka egiten ez zuenez berriz ere musukatzera ausartu nintzen, mazeletan, begi artean eta lepo gurian musukatu ere. Kristinarekiko lehen urteetatik erraten ez nituen ele goxoak berritu nizkion belarrira.
‎—nahita erabili nuen plurala. Poliziaren teoriarekin osoki bat egiten ez nuela iradokitzeko bide inoxo bat.
‎Negarrari ekin genion gero, Edurtxo Caterpilarrek behin eta birritan adierazi zigun arren amonatxo haurdunena parodia bat zela, halako antzerki satiriko bat. ...k zer berezi bat, hondar berezi bat utzi baitzuen gugan, sentiberatasun isuria biziki areagotzen zuena; guk, hortaz, ezin ikus genezakeen graziarik halako satira beltz batean, edota azafatek beren borondate on guztiarekin egun batzuk atzera erakutsi ziguten show gaztaina lerden beroarekin, hienaren larrutzeari edo Afrikako ume gosetuen gainean egiten ziren txiste gordinei irribarrerik txikiena ere egiten ez genien modu berean.
‎Oroimenak hutsik egiten ez badit, egoera pixka bat baretu zenean, Armando Bonillak irainarena azaldu nahi izan zuen berriro, ezer taxuzkorik lortu gabe, hala ere. Programa moztu zuten une labur batez.
‎Gezurtia izan naiz ni beti. Inori kalterik egiten ez dion gezur zalea. Neure irakurgaiek dute horren errua.
‎Garai batean prentsako kritika gupidagabeak gosaltzen genituen goizean. Orain artikulu presatuak jasotzen ditugu, gosea kendu ere egiten ez digutenak. Ez dakit zer den hobea.
‎Ilargiaren eskolan liburuan lehenengoz aztertu zen gurean errealitatea hausnarketa estetiko gisa. Hartan kontenplazioak ez zeraman hasperenera, zehaztasunera baizik, Lekuonaren esateko dotoreziak areagotu baino egiten ez duen sentsualismoan hala ere:
‎Liburu oku pakdira aipatutako biak: zure mesanotxean bertan goxo jarri eta alde egiten ez duten horietakoak. Behin eta berriro joko duzu haietara.
‎Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude? udak ustekabean neguaren erdian harrapatzen banau derrepentean hostoak isiltzen badira lau kanpai hots entzuten diren bitartean hiru tanta lehor eta epel bat haize hilaren gainetik nora jo dezaket kalean topatuko ez bazaitut gauzak nahiko gaizki ez doazen bitartean tanta epel eskas bat atsoen pauso azkarrak berotzeko nola jakingo dut arbolak bizirik ote dauden soinurik egiten ez badute sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu n...
‎Erlijio katolikoa Frantzian nagusi izan den bitartean, erlijio erakundeak zibilekoekin batera estekaturik egon diren bitartean, ezinezkoa zen lege zibilek ezkontzaren hautsezintasuna adieraztea, erlijioaren legeak gauza bera egiten ez zuen bitartean. Izan ere, erlijioaren legea Estatuarena zen eta beharrena baita gizakiak gobernatzen dituzten oinarriak batera ibiltzea.
‎Erlijio katolikoa Frantzian nagusi izan den bitartean, erlijio erakundeak zibilekoekin batera estekaturik egon diren bitartean, ezinezkoa zen lege zibilek ezkontzaren hautsezintasuna adieraztea, erlijioaren legeak gauza bera egiten ez zuen bitartean. Izan ere, erlijioaren legea Estatuarena zen eta beharrena baita gizakiak gobernatzen dituzten oinarriak batera ibiltzea.
‎Beraz, martxoaren azkena iristean, familiburu bakoitzak euriaren erregeagana joan eta behi bat eskaintzen dio, zeruko ur bedeinkatua larre gorri zimelduetara isur dezan. Euririk egiten ez badu, jendea bildu eta eskatu egiten dio erregeari euria eman diezaiela; eta ortziak lainorik gabe segitzen badu, sabela irekitzen diote, ekaitzak bertan gordetzen dituelakoan" (Urrezko abarra, I bol., 161 orr.).
‎– Ez zakiat. Ez diat zuei ezer txarrik egiteko asmorik, txorakeriaren bat egiten ez baduzue behintzat. Lasai.
‎" Ez al gara joango?", galdetu zuen Xanek. " Horren perrakeriak entzuteko?", esan zuen Garik;" ni ez noak; hik nahi duana egin ezak"; baina, Xanek inorakorik egiten ez zuenez, berriz ere besotik atxikiz, pieza handi batera eraman zuen;" hemen egongo gaituk", esan zuen," erauntsia pasatu bitartean".
2001
‎Iraultzaileago eta konprometituagoa iruditzen zait musikari bat, nahiz eta bere hitzetan ezer ez esan, pertsona gisa hartzen duen bideagatik. Jende asko zenbait eslogan abesten aritzen da baina, benetan bere egunerokotasunean ezer ere egiten ez badute, hauen bidea okerragoa da.
‎Hori da kontraesana. Telebista publiko batek egin behar duena da pribatuak egiten ez duena eskaini. Baina denek begiratzen dute" errentagarria da, ala ez?".
‎Globalizazioaren ondorioz merkatua jaungoikoa da gaur egun. Dirua merkatuaren tresna bat besterik ez da eta merkatuan bakarrik oinarritutako gizarte batek, orain arte eraman gaituen tokira eramango gaitu eta oraindik askoz gehiagora. Horrez gain, garapenak ez du esan nahi bakarrik ondasun gehiago egitea, niretzat garapena gaur egun egiten ez diren gauza batzuk egitea ere bada. Demokraziarena ere aipatu duzu, demokrazian sinesten dut baina pentsatzen badugu egun dugun demokrazia paradisua dela hori sinesgaitza da, ezin da demokrazia horretan sinestu.
‎Euskal gazte abertzale, preso gazte borrokalari eta militante beteranoen artean, hala herri nola auzo langileetan gure proposamenek izaniko erantzunek erabat poztu gaituzte. Ezker abertzalearen barruan honezkero egiten ez ziren eztabaidak biziarazi ditugu, ezkerraren benetako baloreak berreskuratu eta ofentsiba ideologiaren aurkako bandera gorria altxatu ditugularik.
‎ETAk euskal gizarteak erabakitakoari men egingo balio, euskal gizartearen borondatea errespetatuko balu, hiltzeari eta giza eskubideak urratzeari utzi lioke. Eta HBk horixe exijitu lioke ETAri, eta egiten ez duen bitartean, indarkeriatik alden tzen ez den bitartean, euskal gatazka politikoari irtenbide negoziatua eman ahal izateko behar den bazterketarik eta baldintza politikorik gabeko elkarrizketa ezin izango da martxan jarri. Izan ere, horretarako bide baketsu eta demokratikoekiko hizketakide guztien konpromisoa behar da.
‎Ezta ere aski andereñoek ikastolan euskeraz egitea, gero kalean adiskideekin edo ta beren etxetan erderaz ari izaten baldin badira. Eta, lantokietan toki bat betetzeko pertsona bila ari garenean, edo ta egunkarietan egiten ditugun dei horien bidez euskeraz jakin behar denik esaten ez badugu, eta telefono hotsari euskeraz" nor da" edo" esan" edo" bai" edo horrela erantzuten ez badiogu, lantegi barrutan, etxean, kalean, kafeterietan eta non nahi eta beti euskeraz egiten ez badugu... UTIKAN automobiletan eta jartzen ditugun" Euskeraz" letrerotxoak.
‎Arte galerien funtzioa berez artisten lanak promozionatu eta saltzea da. Baina sarritan zubi lana ere egin behar izaten dute edo, Fernando Illanak dioen moduan," kudeaketa publikoak egiten ez duen lana. Kudeaketa publikoak bestelako lana egin izan balu, galeriek kontserbadurismora joko lukete.
‎" Euskarak etsai asko du gaur egun", azaltzen zuen deplauki, baina okerrena, kaltegarriena, zuzenean seinalatzeko: " Zerbait euskeraren alde egin ahal izan eta egiten ez duena. Hori da gaur, guk dadukagun etsairik txarrenetakoa".
‎hauek ematen duten itzalak uraren tenperatura gehiegi ez igotzea ahalbidetzen du eta horrela oxigenoaren galera askoz ere txikiagoa da. Hala ere, gauetan, landareek fotosintesia egiten ez dutenean, oxigenoa eskasiak gerta diatezke, uda aldean batez ere.
‎administrazioan sartzeko ondo irudi tzen zaigu euskara meritua izatea eta ez ezinbesteko baldintza, jende askok ezin duelako edo ez duelako nahi euskara ikasi. Hortik aurrera egin den guztiarekin ez gaude ados, baina akaso ez gara oso erasokorrak izan gaiarekiko eta, halakoetan, hori egiten ez denean, agian badirudi bestearekin zaudela. Oso zuzenetik jarraituko dugu euskararen inguruan Gobernuak egin dezakeena eta ados ez bagaude garbiki azalduko dugu.
‎Objektu fisikoak gero eta garrantzia gutxiago du, ideiak jan baitio apurka garrantzi hori. Eta, hala ere, ez da hainbeste denbora eskultoreek estatua hutsak besterik egiten ez zituztenetik. Erantzun borobila emate aldera, 100 urte direla esan daiteke, XX. mendeko data baitute modernotzat har daitezkeen eskultura lanek.
‎Hizkuntza oinarrizko eskubidetzat hartuta, hiztunon eskubideak zehaztu, betearazi eta egiten ez den kasuetan zigortzeko gaitasuna, egun, utopia hutsa da. Estatuek ekonomikoki subiranotasuna maila batzuk eman dizkiote Batasunari, baina ez dirudi dagokigun esparruan euren eskutik kanpo ezer uzteko prest daudenik.
‎" Ekialdeko herriei ez litzaieke utziko egiten Nafarroako gobernuaren erreforma hori" dio Knorrek. Hain zuzen ere, Hamabostek etxean egiten ez dutena egiteko eskatzen diete. Hor itxaropena dauka Gorostiagak:
‎ETAk ordea, EAJk eta ezker abertzaleko munduarekin landutako harremana eta konfiantza hautsi egin zuen. Hausketak hor dirau eta ETAk gogoeta serio eta sakona egiten ez duenez gero, berak ozenki bultzatzen omen duen batasuna gero eta urrunagoa dago batasuna izatetik. Ezker abertzalearen baitan dabiltzan alderdi eta sektore politiko ezberdinen arteko zatiketa gero eta handiago bihurtu du ETAren jarduerak.
‎a) Narrazio ez fokalizatua edo Zero Fokalizazioa (Pouillon ek" vision par derrière" deiturikoa eta Todorov ek narratzailea> pertsonaia gisara aurkezten diguna). Kasu honetan narratzaileak edozein pertsonaiak baino gehiago daki, eta narratzaile orojakile honek inongo informazio murrizpenik egiten ez duenez, esan daiteke fokalizaziorik ez dagoela. b) Barru Fokalizazioa (Pouillon entzat" vision avec", Todorov ek" narratzailea= pertsonaia" berdintasunaren bidez adierazia). Dena pertsonaiarengandik abiatuz azaltzen zaigu, narratzaileak ez daki pertsonaiek baino gehiago, edo hobeto esanda, pertsonaiek dakitena bakarrik daki.
‎www.adobe.com Dokumentuaren diseinua eta itxura errespetatzen duen artxibo formatua da PDF (hau da, web orri konbentzionalek inondik ere egiten ez dutena).
‎Parkerik gehienetan ez da segurtasun akats asko batera aurkitu, baina egia da, bestalde, akatsik gehienak oso erraz saihets daitezkeela, azpiegituren mantentze lana egoki egiten ez delako edo langileek arriskua dagoen lekuan arriskurik ikusten ez delako; eta horretarako ez dago aitzakiarik.
‎Eta higiezina eskualdatzen duen pertsonak aldaketaren aurretik zerga horretan zorrik balu, erosleak erantzungo du Katastro Zuzendaritzaren aurrean titularitate aldaketarik egiten ez badu, eskualdatzea notario aurreko dokumentu batean ageri ez bada edo erregistro publikoan inskribatuta ez badago.
‎Espainiako Merkataritza eta Turismoko Estatu Idazkaritzako Turismo Azterketen Institutuak emaniko datuen arabera, estatuan iaz eginiko 119 milioi bidaien %37 (hau da, 44 milioi tokialdaketa, hor nonbait) bidaia turistikoak (bigarren egoitzara egiten ez direnak edo hiru egunetik aurrera luzatzen direnak, alegia) izan ziren.
‎Garrantzitsua da liburuari apalategiak apaindu besterik egiten ez dituen gauza garrantzitsuaren estatus hori kentzea.
‎Igogailuaren motorra aldatu beharra dago, ordezko piezarik egiten ez delako
‎Ikerketaren arloan duen eskarmentu zabalak nekazaritza transgenikoaren mundura hurbildu du eta ez da produktu mota horren aurkakoa, defentsa sutsurik ere egiten ez duen arren.
‎Bioaniztasuna zaintzeko kezka ere adierazten du, ingurunea ezagutzetik abiatuta, babeserako ikerketak interesatuak egiten ez baditu, inor ez zaigu egitera etorriko.
‎Hegan egiten ez badakizu, arranoari irakatsiko zenioke hegan.
‎Ni ez nago pozik, tranparik egiten ez badut. Gaztetu egiten naute.
‎etxeko abereak ^ Afrikan: alde egiten ez duten abereak.
‎Zaila izango da gaur egun klasean testuekin lan egiten ez duen irakaslerik aurkitzea. Ondo ikasi dugu, bai, diskurtsoa dela hizkuntza sistemaren unitate komunikatiboa, eta, hartara, testuak dira gure eskoletan erabiltzen ditugun tresna komunikatiboak.
‎Galdetegieierantzunak eman ondoren, ondorio orriak banatu eta elkarri aholkuak egiteko eskatu genien. Helburua ez zen, inola ere, ikas estiloak ikertzea, ezta antzekorik ere (aitortu behar da, dena den, tentazio hori izan genuela hasiera batean), zer egitenduten eta zer egiten ez duten agerian jartzea eta bestelako aukerak egon bazeudelaikusaraztea baizik.
‎Hau ikusita, piratek Jaun Done Leoiri burua moztu zioten, eroritako lekuan mirariak egiten zituen iturri bat sorraraziz. Beste kondaira batzuenarabera, mirariak egiten ez uzteagatik, Marte jainkoaren zerbitzariek hil zuten.Bestalde, XVII. mendeko Rouen go kondairaren arabera, Itun Berria zabaltzekoJaun Done Leoi hegoaldera pasatu zen. Horrela, bere kultuak Baztanen, Malerrekan, Bortzirietan eta Gipuzkoako ekialdean duen garrantzia azalduko litzateke42.
‎Baina orientazio komunikatzailea ez da gure testuinguruan bereziki agertzen, zeren orientazio mota horri dagozkion aldagaiakorientazio integratzaileari dagozkionekin batera agertzen dira, bi horiekbereiztu gabe edo integratuz. Horren arrazoia izan liteke beste bigarrenhizkuntza batzuek atzerriko jendearekin komunikatzeko balio dutela etaeuskarak ez duela gaitasun hori, Euskal Herritik kanpo hitz egiten ez delako. Hau da, modu horretan baieztatzen da, zeharka bada ere, 2H atzerritarren eta 2H ukipenezkoen ezberdintasuna garrantzitsua dela:
‎Simetria bikoitzaz ere mintza gaitezke; kanpo zorraren zerbitzu bakoitzak asimetria bat sortzen du bera gauzatzen deneko epealdian bertan, p epealdiaz geroztik; baina horrelako asimetria bakoitza identikoki egiaztatua da zorra sortua den epealdiaren, p, eta bera zerbitzatua den epealdiaren, p, artean. Zorpeko herrialdean zama guztia jarririk, bere kanpo hartzekodunen zerbitzuak sortzen duen asimetriak ondokoa erakusten du, alegia, herrialdea beharturik dagoela moneta huts bat onartzera, bere merkataritza soberakinaren ordainketa bakar eta azken modura (bere kanpo zorra zerbitzatzeari uko egiten ez badio, behintzat).
‎Nolanahi den, izatez, herrialdearen kanpo zorraren zerbitzuari dagokion bizioa okerragoa da, zeren, oinarrizko erreforma egiten ez bada, ezin baita baztertu. Den bezala, zorpeko herrialdeak galera netoa jasaten du kanpo monetan.
‎Itunak ez dakar kabiarraren nazioarteko merkataritza etetea, ukitutako lau herrialdeei dagoeneko gordeta dagoen uzta esportatzen jarraitzeko aukera ematen baitzaie, urte horretarako finkatutako kuoten arabera. Parisen konpromisoak berekin dakar, halaber, lau herrialdeek 2002rako esportazio kuoten banaketa adostea, bahitura osoaren mehatxupean, egiten ez badute. Ez dakigu akordio hori nahikoa izango ote den kabiarraren legez kanpoko merkataritza dela eta (Errusian 8.000 milioi pezeta urtean), eta legez kanpoko harrapaketak 100.000 milioi pezetakoak izango ote diren.
‎Garrantzitsuena dieta osoa aztertzea da, ez elikagai isolatu baten kontsumoa. Arrautzaren beste eragozpenetako bat bakterio kutsadura da, eta horrek lagundu egin dezake, arrautzaren prestaketa kontu handiz egiten ez bada, salmonelosia garatzen. Hegaztietan, ugaltze hodia, pixatokia eta digestio aparatua kloaka deiturikoan elkartzen dira.
‎Hernán Cortés Madrilgo Argiaren Ospitaleko onkologoak dio substantzia horiek giza kontsumorako erabiltzea debekatuta egon litzatekeela. Cortesen arabera, bentzopirenoen arazoa da organismoak ezin duela desagerrarazi; horregatik, oso zaila da legez mugatzea janari kilogramo edo ur litro bakoitzeko egon daitekeen kantitatea, adibidez, kalterik egiten ez duen dosiaren kontsumoa epe luzera kaltegarria izan baitaiteke. Hala ere, zailtasun hori gorabehera, zenbait herrialdek ez dute ezarri bentzopireno kantitate maximorik; adibidez, Alemaniak konposatu horren gramo bat finkatu du 1.000 milioi g olio bakoitzeko.
‎Hala ere, gaur egun badira teknika immunologikoak eta entzimatikoak, analisi bera fidagarritasunez, kostu txikiz eta kualifikazio handirik gabe egiteko aukera ematen dutenak. Horregatik, azterketa horiek lote guztietan egiten ez badira, industria elaboratzaileek elikagaien segurtasunaren arloko betebeharrak galduko dituzte. Histamina, kontserbetan hautematen bada, erabilitako lehengaiaren kalitate txarraren edo elaborazio baldintza desegokien adierazle argia da.
‎Hala, itzuleraren aurkako balbula bat izan behar dute, “ez hautsi ez banandu behar”, eta, gainera, “ez du izango irensteko arriskua sor dezakeen pieza txikirik”. Bestalde, produktu horiek Europako Erkidegoaren siglekin etiketatuta egon behar dute, Europako segurtasun markari dagokiona, eta produktuak kalitatea bermatzen duen eta kalterik egiten ez duela berresten duen kontroletik igaro dela bermatzen du. Halaber, etiketan nahitaez adierazi behar da objektu horiek “bakarrik” erabili behar direla uretan, haurrak zutik eta pertsona heldu baten etengabeko zaintzapean egiten duen eremuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin 5.578 (36,72)
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 959 (6,31)
Consumer 836 (5,50)
Berria 569 (3,75)
Alberdania 311 (2,05)
Argia 298 (1,96)
UEU 214 (1,41)
Susa 209 (1,38)
Booktegi 209 (1,38)
Pamiela 207 (1,36)
Open Data Euskadi 200 (1,32)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 124 (0,82)
Jakin 122 (0,80)
Deustuko Unibertsitatea 119 (0,78)
Karmel Argitaletxea 109 (0,72)
EITB - Sarea 84 (0,55)
Labayru 82 (0,54)
Hitza 61 (0,40)
Euskaltzaindia - Liburuak 57 (0,38)
Maiatz liburuak 57 (0,38)
LANEKI 49 (0,32)
Jakin liburuak 44 (0,29)
Uztaro 42 (0,28)
goiena.eus 39 (0,26)
Herria - Euskal astekaria 37 (0,24)
Guaixe 26 (0,17)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 25 (0,16)
aiurri.eus 25 (0,16)
Uztarria 24 (0,16)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 24 (0,16)
Goenkale 24 (0,16)
erran.eus 24 (0,16)
Urola kostako GUKA 24 (0,16)
alea.eus 23 (0,15)
ETB serieak 21 (0,14)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 20 (0,13)
hiruka 18 (0,12)
uriola.eus 15 (0,10)
Bertsolari aldizkaria 15 (0,10)
Noaua 14 (0,09)
Anboto 14 (0,09)
Txintxarri 13 (0,09)
ETB dokumentalak 12 (0,08)
Karmel aldizkaria 12 (0,08)
barren.eus 12 (0,08)
Euskalerria irratia 12 (0,08)
IVAP 11 (0,07)
Euskaltzaindia - EHU 10 (0,07)
Erlea 10 (0,07)
Ikaselkar 10 (0,07)
Maxixatzen 10 (0,07)
Kondaira 9 (0,06)
aiaraldea.eus 9 (0,06)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 8 (0,05)
Aldiri 8 (0,05)
Karkara 8 (0,05)
HABE 7 (0,05)
Osagaiz 6 (0,04)
ETB marrazki bizidunak 6 (0,04)
Sustraia 5 (0,03)
Aizu! 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
plaentxia.eus 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
aikor.eus 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
JADO aldizkaria 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egin ez ukan 2.515 (16,56)
egin ez esan 197 (1,30)
egin ez jakin 151 (0,99)
egin ez bada 103 (0,68)
egin ez den 57 (0,38)
egin ez utzi 43 (0,28)
egin ez ekin 36 (0,24)
egin ez dieta 31 (0,20)
egin ez baldin 18 (0,12)
egin ez delako 13 (0,09)
egin ez egon 11 (0,07)
egin ez ote 11 (0,07)
egin ez diol 10 (0,07)
egin ez saiatu 8 (0,05)
egin ez jarraitu 6 (0,04)
egin ez aritu 5 (0,03)
egin ez hasi 5 (0,03)
egin ez ibili 5 (0,03)
egin ez bat 4 (0,03)
egin ez desegin 4 (0,03)
egin ez ez 4 (0,03)
egin ez omen 4 (0,03)
egin ez ba 3 (0,02)
egin ez bete 3 (0,02)
egin ez direlako 3 (0,02)
egin ez duda 3 (0,02)
egin ez euskal 3 (0,02)
egin ez ezer 3 (0,02)
egin ez nu 3 (0,02)
egin ez argi 2 (0,01)
egin ez aurpegi 2 (0,01)
egin ez begiratu 2 (0,01)
egin ez egin 2 (0,01)
egin ez galdu 2 (0,01)
egin ez ikusi 2 (0,01)
egin ez inor 2 (0,01)
egin ez Nafarroa 2 (0,01)
egin ez ordaindu 2 (0,01)
egin ez zirelako 2 (0,01)
egin ez zuek 2 (0,01)
egin ez abizen 1 (0,01)
egin ez aduana 1 (0,01)
egin ez ahal 1 (0,01)
egin ez al 1 (0,01)
egin ez alderdi 1 (0,01)
egin ez amaitu 1 (0,01)
egin ez apaiz 1 (0,01)
egin ez arnasa 1 (0,01)
egin ez aspertu 1 (0,01)
egin ez aurre 1 (0,01)
egin ez ausartu 1 (0,01)
egin ez azalpen 1 (0,01)
egin ez baita 1 (0,01)
egin ez balaku 1 (0,01)
egin ez baza 1 (0,01)
egin ez beita 1 (0,01)
egin ez beste 1 (0,01)
egin ez biztanleria 1 (0,01)
egin ez dan 1 (0,01)
egin ez Donostia 1 (0,01)
egin ez duna 1 (0,01)
egin ez ebatzi 1 (0,01)
egin ez EHAK 1 (0,01)
egin ez emozio 1 (0,01)
egin ez entzun 1 (0,01)
egin ez eragin 1 (0,01)
egin ez eskola 1 (0,01)
egin ez etorri 1 (0,01)
egin ez euri 1 (0,01)
egin ez eze 1 (0,01)
egin ez familia 1 (0,01)
egin ez galdetu 1 (0,01)
egin ez garai 1 (0,01)
egin ez gauzaki 1 (0,01)
egin ez gizarte 1 (0,01)
egin ez gizon 1 (0,01)
egin ez guraso 1 (0,01)
egin ez hain 1 (0,01)
egin ez herio 1 (0,01)
egin ez hiri 1 (0,01)
egin ez idatzi 1 (0,01)
egin ez igorle 1 (0,01)
egin ez ikasi 1 (0,01)
egin ez ingurumen 1 (0,01)
egin ez irakurri 1 (0,01)
egin ez jai 1 (0,01)
egin ez jaka 1 (0,01)
egin ez jaso 1 (0,01)
egin ez jokatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia