Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2016
‎Independentzia profesionala kontraprestazioen aurkakoa da. Horrenbestez, inork ezin dezake exijitu hedabideek gertakari jakin batzuen jarraipena egitea . Publikagarria zer den eta zer ez den erabakitzea, Erredakzioari eta Erredakzioko organoei dagokie.
‎Adingabe edo gazteren bat auziren batean agertzen denean, dela biktima gisa, dela lekuko gisa, dela akusatu gisa, batik bat albisteak gizarte oihartzuna duenean, EiTBk ez du haren identitatea zabalduko. Informazioa emateko orduan, intimitatea eta konfidentzialtasuna babestuko dira, eta kalterik ez egitea eta errepresaliarik ez eragitea zainduko da. Albisteetan guztiz baztertzekoak dira galdera, iritzi eta kontakizun iraingarriak edo umiliagarriak, adingabearen edo gaztearen autoestimua kaltetzen dutenak, beraren samina pizten dutenak, eta beraren sinesmenak edo kultur balioak gutxiesten dituztenak.
‎Erredakzio taldean, profil eta ibilbide ezberdinak eta pluralak bildu dira. Lan egiteko metodoan, lehen urratsa sentsibilitate ezberdinen entzute aktiboa egitea izan da, eta tokia izan dute, halaber, gure erredakzioen eta hainbat gizarte eragileren parte hartze eta ekarriek. Ikuspegiari eta jardunbide profesionalari dagozkien alderdiek Erredakzio Kontseiluaren, hamarka espezialistaren, hainbat aditu talderen eta erakundeen bermea dute.
‎Informazioak gizarte kohesioa bultzatuko du, bai eta immigrazioa nahiz talde kultural eta etniko guztiak modu positiboan ikusgai egitea ere. Euren nortasunari eusten laguntzen dieten gertakarien berri emango da, baina, horrez gainera, talde horiek presentzia normalizatzailea izango dute bestelako informazioetan.
‎Ez da eskainiko delituak egitea errazten edo horretara bultzatzen duen informaziorik (esate baterako, modus operandiaren deskripzio zehatza, delitua erakargarri edo bideragarri bihur dezakeena).
‎Zenbaitetan, komunikabideek irudi ikusgarriak izaten dituzte eskura, zirkulazio arauak errespetatzen ez dituzten gidariek eragindako trafiko istripuak erakusten dituztenak. Kasu horietan bereziki, komunikabidearen eginkizun hezitzailea gogorarazi behar da, eta halako jokabideak (autobideetan kontrako noranzkoan gidatzea, semaforo gorriak pasatzea, baimendutako abiadura gainditzea, biraketak toki debekatuetan egitea , e. a.) bide indarkeriatzat jo behar dira, irudien alderdi ikusgarrian atsegin hartu ordez. fpT)
‎Lanbideko zereginak betetzean, EiTBko kazetariek bide segurtasuneko arau guztiak beteko dituzte. Euren informatzaile lanaz hitz egiten dutenean, ez dute aditzera emango nahita sortzen dituztenik bide arriskua dakarten egoerak (adibidez, ausarkeriaz gidatzea erreportaje bat lortzearren, mugikorretik hitz egitea , edo segurtasun uhalik ez erabiltzea).
‎Tratamendu informatibo erazko eta sakon bati begira, gomendagarria da kazetariak espezializatzea, prestakuntzaren bidez, birziklapen profesionalaren bidez, edo/ eta gai honi loturiko informazioaren jarraipena egitea egokituz.
‎Kazetariak kameraren alboan jarri behar du, elkarrizketatuak objektibotik hurbileko toki batera begira dezan. Inondik inora ere ez dio begiratu behar kamerari zuzenean, ikus entzuleei zuzenean hitz egitea bezalakoa izango litzateke eta.
‎Irakurleek eurek elkarrizketak egitea oso aukera ona da audientziak puri purian dauden gaietan parte hartzeko. Halako elkarrizketetan moderatzaile bat behar da, edukiarekin, formarekin edo tonuarekin bat ez datozen galdera eta iritzi desegokiak zentsuratzeko.
‎2.14 Kazetaria gertaera izan den lekuan bertan dagoela azpimarratzeko, gomendagarri da hasieran statement edo stand up bat egitea , kazetariak atzean informazio edo erreferentzia moduan balio dezakeen hondo bat duela.
‎Monotonia hausteko, funtsezkoa da kontakizuna zatika ematea, baina jarraitutasuna bermatuta. Gaurkotasun gai batek kronika luzea behar badu, hainbat formula baliatuko dira, hala nola aurkezleak egitea adierazpenen sarrera, edo kronikaren barruan azaltzea galderak egiten. Erritmoari eusteko, ahotsak txandakatu egin behar dira.
‎3.6 Gertaeren kronikan, oso garrantzitsua da inolako iritzirik ez ematea eta espekulaziorik ez egitea protagonisten asmoez edo gertakariaren zergatiez. Lekukoen, kaltedunen eta senitartekoen adierazpenetatik, balio informatiboa edo, kasu berezietan, emotiboa dutenak hautatuko dira.
‎Gaztelaniazko kanaletako kazetari, aurkezle, gidari eta esatariek ikusgai egingo dute euskara, modu naturalean. Ohikoa izango da agurrak euskaraz edo euskaraz eta gaztelaniaz egitea . Egoki izango dira kolaboratzaileen euskarazko jardun puntual eta laburrak, baldin eta jardunaren testuinguruan zentzua badute eta ikus entzuleek erraz uler baditzakete.
‎Baztertzekoa izango da eufemismoak erabiltzea, eta kontakizunak bere egitea gatazkan dauden aldeen edo terroristen lexikoa eta argudioak. Ez da erabiliko iritzia edo balorazioa isla dezakeen terminorik.
‎Kazetaritzaren betekizun sozialaren oinarri oinarrian dago mehatxuei, presioei eta interferentziei aurre egitea , eta eskubideen urraketak ikertzea, salatzea, eta ahots propioz jakinaraztea.
‎Normalizazio horretan, urrats garrantzitsua da euskarari gaztelaniazko kanaletan ere toki bat egitea . Helburua da euskal gizartearen errealitate elebiduna ikusgai egitea eta euskara prestigiatzea, betiere interes informatiboaren eta audientzien kaltetan izan gabe.
‎Normalizazio horretan, urrats garrantzitsua da euskarari gaztelaniazko kanaletan ere toki bat egitea. Helburua da euskal gizartearen errealitate elebiduna ikusgai egitea eta euskara prestigiatzea, betiere interes informatiboaren eta audientzien kaltetan izan gabe.
‎Audientziari zenbait irudik sorraraz diezaioketen inpaktu edo shockaren aurrean babesa emateko, gomendagarria da gertatutakoa ulertzen laguntzen ez duen lehen planorik ez ematea. Minaren berri emateko, ez da beharrezkoa xehetasun lazgarriz betetako kontakizun gordina egitea .
‎25 art. Mahaia lau kidek osatuko dute, egoitza bakoitzeko erroldan adinik handiena duten biek eta adinik txikiena duten biek. Kideok euren zereginetatik libre egongo dira bozketaren egunean, eta euren ardurapean izango dute erroldan zerrendaturik dauden langileen identitatea egiaztatzea eta boto zenbaketa egitea . Hautagaiek ikuskatzaileak izenda ditzakete Hauteskunde Batzordearen bitartez.
‎8 art. Mahaia lau kidek osatuko dute, egoitza bakoitzeko erroldan adinik handiena duten biek eta adinik txikiena duten biek. Kideok euren zereginetatik libre egongo dira bozketaren egunean, eta euren ardurapean izango dute erroldan zerrendaturik dauden langileen identitatea egiaztatzea eta boto zenbaketa egitea .
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia