Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Beste hizkuntzen kasuan ere, nabarmena da unibertsitate eta entitate akademikoen e (ra) gileeta garatzaile lana, instituzioen eta, hainbatetan, enpresa handien finantza laguntzaz. Sarritan (mundu batez ere), proiektu komertzial handiek ekarri dute corpus proiektu handiak abian jartzea (The Bank of English Cobuild, esaterako), batez ere baliabide linguistikoak eratzeko, nahiz eta oinarrizko baliabidea bera egitea ere helburu nagusi izan den ‘corpus proiektu nazionalen’ kasuan: ohikoak dira erreferentzia corpus, corpus nazional izendapenak.
2010
‎• Eta beste materietako irakasleak hizkuntza konpetentziak ebalua ditzaten nahi badugu, ezinbesteko ikusten dugu klaustro osoarekin formazio saioak egitea ere hizkuntza konpetentziak ebaluatzeko irizpideak jorratzeko eta adosteko.
2011
‎halako lekuetan euskaraz eta besteetan gaztelaniaz. Horrelako banaketaren ondorioz, herriko taldeek musika gaztelaniaz egitea ere ez da oso fenomeno arraroa gazteentzat, funtzio edo esparru hori gaztelerarena baita beraientzat. Laburtuz, esan daiteke Arrasateko 14 urtetik gorako gazteak, etxetik eta eskolatik lagun arterako saltoa egiten dutenean euskarak presentzia oso murritza duen tokietara ari direla salto egiten.
2012
‎Baina proposamen irekiak diren arren kanpotik egindako eskaera modura hartzen dira eta ez dira, normalean, hausnartzen: proposamena egokia den, taldearen filosofiarekin bat datorren... ez da zentzu horretan interakziorik lortzen eta, ondorioz, ezta helburuekin bat egitea ere. Arrazoia da bakoitzak nahikoa lan duela berea aurrera ateratzen eta ez duela besteen burujanen gainean gogoeta egiteko denborarik hartzen. proposatutakoa egin egiten da eta kito. zentzu horretan udal langileen eta herriko kultur eragileen arteko harremanak birpentsatu eta birplanteatu behar direla uste dugu. harreman zuzen eta hurbilagoaren alde egingo genuke guk.
2014
‎Hurbilpen bat Tolosaldeko gazteek hitanoari buruz duten pertzepzio, diskurtso eta praktikara – Josu Ozaita dute praktikan hika erabiltzean. Esan beharra dago herri hauetan guraso batzuk beren semeak berari hike egitea ere animatzen dituztela.
2015
‎Hizkuntza ikasgaian edo beste edozeinetan. Ikasgai bakoitzak ahozko hizkuntza berariaz lantzeko ematen dituen aukerak aztertzea eta proposamenak egitea ere baliteke izatea erronka emankor bat. Azkenik, eskolari gai honen ardura osoa eman beharrik gabe, eskolaz kanpoko eremu antolatuetan ahozkotasunak egin ditzakeen ekarpenak aztertu genituzke:
‎— Identitateek modernitatean eta Europan nola biziraun dezaketen ezagutzea, edota mundua zabalagoa eta interesgarriagoa egitea ere aipatu dituzte.
2016
‎M. Zalbideren baieztapenekin zergatik gauden ados edo ez azaltzeko etab. Erabileraren datuei buruzko AMIA bezalako zerbait egitea ere oso interesgarria izan liteke, baina iruzkin artikulu honen mugetatik kanpora geldituko litzateke hori. Hori bai, interesgarria iruditzen zaigu Mikel Zalbidek defenditzen duen tesi orokorra pixka bat aztertzea, sakon ez bada ere.
2018
‎Haurren presentziak helduek euskaraz gehiago egin dezaten eragiten du. Eta, aldi berean, helduen presentziak haurrek euskaraz gehiago egitea ere ekartzen du. Laugarren gunean, aldiz, helduen presentziak ez du halako eraginik haurren artean.
‎Oihana Bartrari elkarrizketa – Bertso ikuspegia: " Hizkera urbanoan egitea ere bada ekarpen bat". Hemendik hartua:
2019
‎19 maila kualitatiboan aurrerapen handiagoak egitea ere beste erronka bat da, neurri handi batean aipatutako bi alorrei lotuta dago (arnasguneak eta behe mailako eremu soziofuntzionalak).
2021
‎Beti euskararen ezagutza maila albo batera utziz. Era berean, natural zaie euskararen presentzia altuko udalerrietan euskara gehiago erabiltzeko joera edukitzea, baita euskararen ezagutza txikiagoa den herrietan, harremanetarako hizkuntza gisa, gaztelaniaren aldeko hautua egitea ere. Nolabait esatearren, gazteak inertzia esentzialista edota naturalizatzaile batean preso sentitzen dira, eta zailtasun handiak agertzen dituzte euskalduna (edo euskaraduna) izateagatik" izan luketen horri" aurre egiteko.
2022
‎Honela, saiatu arren muda gauzatzerik ez lortzea hainbat arrazoik eragiten dute. Hasteko, parte hartzaileek mintzakidea gaztelaniaz ezagutu izana aipatzen dute (52), baita, horrekin lotuta, ohitura falta (53) –Amorrortu eta besteren (2017) eta Goirigolzarri eta besteren (2019) lanetan bezala− eta euskaraz egitea arrotz egitea ere (54).
2023
‎Gure lana ez zen izan sakoneko azterketa deskribatzailea egitea, ezta azalpen azterketa egitea ere. Helburua ez zen esku hartzeko eredu espezifiko bat formulatzea edo proposatzea, baizik eta problematika horri buruz lan espezifikoak egiteko elementuak biltzea eta aurrerago ikerketa zehatzak egitea.
‎Gainera, geratzen diren hiztun horietako batzuek ez dute ingelesa menderatzen; beraz, hizkuntzak eguneroko komunikaziorako beharrezkoa izaten jarraitzen du. Hizkuntza ikastea eta hitz egitea ere hiztunei errespetua adierazteko modu bat da.
‎Aurrera begirakoei dagokienez, interesgarria izango litzateke antzeko ikerketaren bat egitea beste komunitate Tŝilhqot’in batzuetan ere; nahiz eta sei komunitateek hizkuntza partekatzen duten, zenbait aldaera daude, eta komunitate bakoitzak dituen azpiegiturak eta baliabideak ere desberdinak dira; beraz, komunitateko kideek behar linguistikoei eta biziberritzeko estrategiei buruzko ikuspuntu desberdinak eduki ditzakete, hein batean. Horrez gain, herri mailan antzeko azterketa bat egitea ere onuragarria izan liteke hizkuntza komunitate osoaren ikuspegiak hobeto ulertzeko, eta irakaspenak herriaren hizkuntza politika eta plangintzarako estrategietan aplikatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia