Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2006
‎* Kalitate oneko edukia sortu, etengabe eguneratzen joango dena eta lotura erakargarriak izango dituena. Googlen lehen postuetan azaltzeaz gain, erabiltzaileak gure web gunera berriro sartzea lortu behar dugu.
2008
‎Gakoa web semantikoan oinarritutako aplikazioak egotea da eta horiek publiko orokorrarengana iristea, web 2.0rekin gertatu den bezala. Baina edukia sortzen dutenek ere irizpide semantikoekin sortu behar dute informazioa, bestela jai dago. Horrek lan gehiago egitea eskatzen du eta ez du inork egingo ez badio erabilera praktikorik ikusten.
2009
‎Izatez, RDF mota bat da (jatorrizko izena RDF Site Summary da), albisteak deskribatzen espezializatutakoa. Blogek berrikuntza handia ekarri zuten, informatika edo HTML ezagutza teknikorik izan gabe Interneten edukia sortzeko aukera eman baitzioten erabiltzaileari, eta jende berri asko hasi zen Interneten testuak jartzen. Baina blogek ez zuketen halako arrakasta izango RSS formatuagatik ez balitz.
2010
‎Orain duen edukia sortzeko eta horri forma emateko arduraduna Elhuyar Fundazioko Aitziber Lasa izan da. Lasak erronka eta elkarlan hitzekin definitzen du sortze prozesua.
‎Internetek aldatu egiten du kazetaritzaren oinarri den negozioa eta kazetaritza gizartean agertzeko modua. Ingurune horretan, kazetaritzaren kostuak asko murrizten dira, eta, erraz asko, herritarrek beren lehentasunak eta ikuspuntuak adieraz ditzakete, beren edukia sortu eta modu globalean erlaziona daitezke, lehen kazetari profesionalen eta haien enpresen eskura zegoen moduan. Baina erraztasun hori ez da nahikoa kazetari izateko.
2012
‎Ni gehiago kezkatzen nau sare sozialen beste efektu batek: bertan sortzen den edukia, sarritan, arina da (luzeran mugatuta daude bertako edukiak, eta gaiak ere informalagoak izan ohi dira), oso efimeroa (ez dago eduki zaharra berreskuratu edo aurkitzerik) eta ez irekia (eduki asko lagunentzat soilik da); baina haietan aktiboki aritzeak denbora handia eskatzen du, eta blogetan edo webgune pertsonaletan kalitateko edukia sortzeko denbora gutxiago dago. Nik inpresioa dut sare sozialak daudenetik blogetan gutxiago idazten dela, eta hori kezkagarria izan daiteke euskara bezalako hizkuntza txikientzat.
‎Nik inpresioa dut sare sozialak daudenetik blogetan gutxiago idazten dela, eta hori kezkagarria izan daiteke euskara bezalako hizkuntza txikientzat. Gainera, berriz ere komunikabide profesionalen esku gelditzen bada mamidun edukia sortzea, pikutara Web 2.0 k ekarri zuen sorkuntzaren demokratizazioa.
2014
‎Udako ikastaroekin, praktikak egiteko leku bat eskaini zuen, eskolak ematen zituzten irakasle asko ikasleak baitziren, edo irakasle berriak, trebatu gabeak. Argitaletxea ere egin zuen; materiala, terminologia eta edukia sortzen eragile izan zen; eta euskaraz bizitzeko oasi bat.
‎COCEMFEren web orriak irisgarritasunari buruzko araudia betetzen du eta espazio «sozial eta interaktiboa» da Konfederazioari buruzko informazioaz gain (misioa, ikuspegia, printzipioak eta balioak), lan memoriak ere sartzen dira, bai eta lan egiten duten erakundeak ezagutu nahi dituzten pertsonentzako gai praktikoak ere. Helburua da sarbide oztopo guztiak ezabatzea, eta, beraz, WCAG 2.0 irisgarritasunari buruzko araudia betetzen da, erabiltzaile guztientzat egokia izan dadin web edukia sortzeko. Mario García COCEMFeko presidenteak behar du.
2015
‎Jakina denez, azken hamarkadetan kazetaritzako edukia sortzeko bideak eta moldeak aldatu egin dira, baita audientziak kazetaritza edukietara sarbidea izateko bideak ere (Liuzzi, 2015: 108).
‎177) gogorarazi bezala, parte hartze esanguratsua da jada nabigazio ibilbideak erabakitzea, edukiak partekatzea, edota edukien inguruko iritzia ematea (nahiz eta erabiltzaileek edukirik sortu ez). Nolanahi ere, transmedia dokumentaletan erabiltzaileek sorturiko edukiek garapen txikiagoa izan arren, transmedia ekoizpenek baliabide ugari dituzte erabiltzaileei edukia sortzeko aukera emateko, erabiltzaileei hari narratiboan korapilo berriak egiteko aukera emanez, edo adarkatze berriak eraikitzeko baliabideak eskainiz.
‎Hortaz, mobilizazio bati transmediatasuna eransteko, gizarte mugimenduetako komunikatzaileen zein komunikazio taldeen trantsizio bat behar da. Nagusiki edukia sortzeaz arduratzetik, sortzeaz gain, sarean dauden mugimenduak eragitera, edukia iragaztera, remix ak egitera edota hedapena lantzera pasatu beharra daukate.
2016
‎Behin erabiltzaileak Facebook en mugez eta argitalpen bat gehiago edo gutxiago izan dadin eragiten duten faktoreez jabetzen denean, bi aukera eskaintzen dira: aztertu eta ezagutu egiten ditu, kalitate edukia sortzeko, eta, Facebook Ads en zerbitzuaren bidez, argitalpena sustatzea, erabiltzaile gehiagorengana irits dadin, jarraitzaileak izan edo ez. Irudia:
‎Bideo plataforma ezagunenetik bizitzeko, beharrezkoa da kalitatezko edukia sortzea, argitalpenean konstanteak izatea, gako hitzak zaintzea eta negozioa zabaltzen jakitea
‎Gaika, aldiz, blog indibidual eta kolektiboetan edukia sortzea beharrezkoa da. Maila globalean, Medium.com artikuluak idazteko atariak ikusgarritasun handia hartu du.
2017
‎Dagoeneko badakigu edukia sortu, banatu, gorde eta kontsumitzeko erak sakon aldatu direla eta sakon aldatzen jarraitzen dutela bai mundu osoan, bai Euskal Herrian ere. Euskararentzat ere zeharo aldatzen ari dira edukiak sortu, banatu, gorde eta kontsumitzeko erak, hiriburuetan (eta herrietan) hitz egiten ditugun beste dozenaka hizkuntzentzat ere aldatzen ari diren bezala.
2019
‎Bizindarraren lehen neurria hizkuntza komunitatearen tamaina eta belaunaldi osaera da. esparru digitalean gure interesa hizkuntzan dauden natibo digitalen kopuruan dago. digitalizazioaren fenomeno berria den heinean demografiarekin lotura handia du: behin komunitate digitalaren edukia sortzen hasita (mezuak bidaliz, blogetan idatziz edo wikiak osatuz), zentzuzko itxaropena izan dezakegu hurrengo belaunaldi gazteagoek jarraituko dietela, bereziki Facebook bezalako foroetan, zeintzuk gero eta erabiliagoak baitira gurasoen eta aitona amonen aldetik euren umeekin harremanetan egoteko. hortaz, nahikoa izango da konektatutako komunitatearen tamaina estimatzea, uniformeki osatuta dag... And deadly" (Cazden CB 2003:
‎jarduera (activity) publikatzeko (pub) protokoloa, hori baita sare sozialetan egiten duguna, gure jarduera publiko egin. ActivityStreams 2.0 datu formatu irekia erabiltzen du, erabiltzaileak zerbitzari batean edukia sortu eta eguneratzeko API bat eskaintzen du, eta zerbitzarien artean jakinarazpenak eta harpidetzeak partekatzeko beste API bat zehazten du.
‎–narratiba? (, narrative?) hau da, pertsonaien edukia sortzeko, inprobisazioak, pertsonaien biografiak eta elkartu egiten dituguneangertatzen diren istorioak,, euren arteko gatazkak eta harremanak, baita euren bizitzako gertakarierrealak ere, orain aldikoak, iraganekoak eta oroimenean daudenak?. Askotan, Leigh en filmetan, Another Year (Leigh, 2010) filmean adibidez, pertsonaiek, filmeko argumentuan agertzen ez direneuren iraganeko pertsonei buruz egiten dute berba, baina nahiz eta pertsona hauek filmean ezagertu, bai agertuko dira aurre entseguan sortu duten euren, biografian?.
‎Entseguetan, pertsonaien bizitzaren errealitate sentsazioaren alde egiteko ahal den guztiaegiten da, baina inprobisazio figuratiboak ezin direnean egin, Leigh ek, inprobisazioeskematikoak? planteatuko ditu edukia sortzeko, adibidez, guraso eta seme alaben artekoharremanak lantzeko edo bikote baten harreman sexualak lantzeko eta abar. –Inprobisazioeskematikoak?
‎1 Egiaztatu iturria fidagarria den. Edukia nork bidali duen edo non dagoen hausnartzea, eta edukia sortu duen pertsona edo erakundea izendatzen den egiaztatzea. 2 Zergatik sortu dituzte eduki horiek?
‎Gazteek eta nerabeek ikus entzunezko edukiak eskaintzen dituzten plataforma interesgarriak aurkitzen dituzte, hala nola YouTube eta Tok Ton ek (lehen Musical.ly). YouTube k, edozeini bere edukia sortu eta kontsumitzeko aukera ematen diona, gaur egun 1.000 milioi erabiltzaile baino gehiago ditu. Bitartean, Ikutek ekin bideo laburrak sortu eta partekatu daitezke, aplikaziotik bertatik erraz argitaratzen direnak, eta gainera musika eta efektuak gehitu.
‎Sare sozialek erabilera positibo ugari dituzte. Hala, Tik Tok eta YouTuben edukia sortzeak sormena eta gaitasun artistikoak bultza ditzake, hala nola interpretazioa eta dantza. Plataforma horiek aisialdirako ere erabiltzen dira, berdinen artean harremanak izateko, zaletasunak eta kezkak partekatzeko eta sentimenduak eta ideiak adierazteko.
2020
‎Hutsune horretaz mintzatu da Berasategi, eta adierazi du Lotura Films ekoiztetxeak bazeramatzala hamar urte inguru Elkar argitaletxearekin hitz egiten halako animaziozko film bat egiteko asmotan. Funtsezkotzat jotzen zuten haurrentzako edukia sortzea, eta proiektuaren partaide diren gainontzeko hiru elkarte eta enpresek argi zuten, bestetik, Euskal Herriaren historia kontatu eta azaldu behar zitzaiela: " Heziketari dagokionez beharrezkoa zen haurrei gure historia ikusten dugun modura erakustea".
‎Komunikazioa eremu digitalean euskarazkoa izan dadin nahi badugu eremu digitalean biziko den euskarazko edukia sortu behar dugu. Eduki horren sorreran lagungarri dira aurrerapen teknologikoak, besteak beste, beste edozein hizkuntzatik euskarara eta aldrebes testuak ekarri ahal dituen itzultzaile automatikoak, edota transkripzioak egiteko baliagarriak diren tresnak ere.
‎Artista da, eta, hain justu, hizkuntza gutxituen eta arte garaikidearen arteko erlazioez ari diren obra batzuk ditu orain ikusgai, Bilboko Euskal Museoan, Gorreri bisuala erakusketan. Euskaran oinarrituta, langai bihurtu du hizkuntza oraingoan; baina bere lanaren inguruko edukia sortzean euskarara oro har jotzen duela dio. Eta jabetzen da horrek korrontearen kontra jartzen duela.
‎Umeentzako antzerki testu bat idazteko enkargua egin zidaten eta hasieran asko kostatu zitzaidan horretan kontzentratzea, blokeo handia izan dut. Jende asko, adibidez, oso gurpil arraroan sartu da streaming bidezko edukia sortzen eta, egia esan, ez dakit horrek nora eramango gaituen, dirudienez ez dauka atzera bueltarik.
2021
‎Beste kolaboratzaileak Wikipedian ibiltzeko eta bertan edukia sortzeko gaitasuna dutenak lirateke. Horiek, oinarrizko gaitasun teknologikoa izateaz gain, baldintza bakarra bete behar dute:
2022
‎Noski. Oso garrantzitsua da, eta espazio bat ematen dizu gazteei gustatu ahal zaien edukia sortzeko. Nik 13 urterekin eduki nahiko nukeen youtuber bat bere arropa euskaraz erakusten duena.
‎Mediku eta osasun zinegotziaren artean" Agurrak" izeneko gunea sortu zuten. Senideek nahi zuten edukia sor zezaketen, testua, argazkiak... erabiliz. Gune hau pandemiak eragindako isolamenduak iraun bitartean erabilgarri egon zen.
‎Mediku eta osasun zinegotziaren artean" Agurrak" izeneko gunea sortu zuten. Senideek nahi zuten edukia sor zezaketen, testua, argazkiak... erabiliz. Gune hau pandemiak eragindako isolamenduak iraun bitartean erabilgarri egon zen.
‎Hala ere, mundu osoko boluntarioek hartzen dute parte Wikipedia osatzen, eta haren funtzio nagusia ezagutza lankidetzan eraikitzea eta partekatzea denez, ikasleek ere izan lukete eduki sortzaile (Kim et al. in Santacruz et al., 2019). Izan ere, ikasleek berek elika dezakete eurentzat informazio iturri den gunea bera, irakasleen begirada pean, betiere, eta edukia sortzen duten bitartean, ikasi ere egiten baitute, informazio iturrien erabilera kritikoa egiten dutelako, eta testuinguru errealean eragiten dutelako. Gainera, modu horretan, eta aurrez adierazi gisan, ikasleek beren gaitasun digitalak hobetzen dituzte eta dagokion gaian trebatzen dira (Saonn et al., 2011).
2023
‎Ikus entzunezkoetan euskarak duen presentziaz eta sarean euskarazko edukia sortzeko beharraz mintzatu dira Iruñean. EITBk Primeran plataforma proposatu du hutsa betetzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia