2002
|
|
Batzorde horren baitan egongo da elikagaien arriskuei buruzko txostenak egitea. Agentziaren eginkizun nagusiak dira elikagaien transmisio gaixotasunen azterketa eta segimendu epidemiologikoa eta mikrobiologikoa egitea; eskumena
|
duten
administrazioei proposatzea elikagaien segurtasunari eragiten dioten arauak egitea; elikagai, osagai eta prozesu berrien arriskuak ebaluatzea; elikadura alertako sarearen kudeaketa eta produktu fitosanitarioen baimenak. Elikadura Zentroa Elikagaien Segurtasunerako Agentziaren sorrerak zenbait sail Osasun eta Nekazaritzan desagertzea dakar, eta erakunde berriari lotuta geratuko dira.
|
|
Legezko hutsunea gertatzen da autonomia erkidego batzuetan bilketa eta gastronomia tradizio finkatua dagoelako, eta, horren ondorioz, “permisio bidezko instituzionalizazioa” sortu delako, aldi bereko merkataritza, kontrol gutxikoa eta ekonomikoki mendekoa, denboraldiko espezie ugari dituena. Eta osasun eta kontsumo arloan eskumena
|
duten
administrazioek espezie ezezagunak edo jangarrien antzekoak jateak ekar ditzakeen arriskuei buruzko informazio kanpainak prestatzen dituzten arren, egia da kontrol handiagoa falta dela, bereziki bilketa eta zuzeneko salmentako eremuetan, araudi espezifikoa (ez dagoena) ez ezik, higieneko baldintza orokorrak betetzeari dagokionez, kontsumitzailearen esku utzitako produktuen segurtasuna eta osasung... Intoxikatu larriren bat agertzea, baita perretxikoak zabarkeriaz hartzearen ondorioz hildakoren bat agertzea ere, hasten den denboraldiko ohiko albisteetako bat da.
|
2004
|
|
Aurreko lerrokadaren kasuan, ordezkaria izendatzean epaileak zuhurtziara finkatuko du legez lizentzia judizialaren beharrik ez
|
duten
administrazio egintzen zenbatekoa, betiere kontuan hartuta ondasunen garrantzia, izaera eta horiek eragingarritasunez babesteko komenigarria dena.
|
|
Oraingoz, horrelako substantziei buruzko arauketa larririk ez dagoenez, kontsumitzaileari informazioa emateko bidea besterik ez da geratzen. Kolektibo batzuk beren borondatez hasi dira kontsumitzailea informatzen, eta gai horretan eskumena
|
duten
administrazioek informazio orokorra eman lukete, kontsumitzaileen osasuna eta segurtasuna babesteko oinarrizko eskubidea babesteko. Naturala eta erregularizatzeke Espainian, produktu kosmetikoen eta kirol estimulatzaileen konposizioan debekatutako substantzien zerrendan dago efedrina.
|
2005
|
|
OMEren muga balioak kontuan hartuz gero, bederatzi ikastetxek dituzte eskola orduetan batez beste 35 dezibelio baino gehiago. Datu horiek agerian uzten dute ikastetxe batzuen baldintza akustiko txarrak, trafikoaren etengabeko zarata jasaten baitute, kontsumitzaileen erakundeak adierazten du egoera hori azaltzeko eskumena
|
duten
administrazioei zuzenduko zaiela eta arazoari aurre egiteko ekintza eraginkor eta azkarrak egin ditzatela eskatuko zaiela. Besteak beste, honako neurri hauek proposatzen ditu OCUk:
|
2006
|
|
Datu pertsonalak lagatzea eta, hala badagokio, hirugarren herrialdeei aurreikusten zaizkien datu transferentziak. Fitxategiaren ardura
|
duten
administrazioetako organoak. Sartzeko, zuzentzeko, ezabatzeko eta aurka egiteko eskubideak erabil daitezkeen zerbitzuak edo unitateak.
|
|
Topaketaren helburua da administrazio publikoko taldeek, sektoreko profesionalek, ikerketa zentroek, erakunde pribatuek, gobernuz kanpoko erakundeek eta abarrek parte hartzea. Horiek guztiek Europako araudien proposamen berrien alderdi nabarmenenak eta Espainian duten aplikazioa aztertuko dituzte, bai eta esku hartzen
|
duten
administrazioen artean irizpideak bateratzeko beharra ere. Halaber, Airearen Kalitateari eta Atmosferaren Babesari buruzko Lege berriak ekarriko duen erronka eta ondorengo garapena aztertuko dira.
|
|
2002ko Landare Osasunari buruzko Legeak esparru juridiko berri bat ezartzen du, bere aplikazio eremuan eragin duten aldaketetara egokitzen dena, eta Espainiako Estatua Estatu autonomiko gisa eta Europar Batasuneko Estatu kide gisa egituratzen duena. Beharrezkoa da, maila egokiko arau batean, landare osasunaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen jarduteko oinarrizko printzipioak arautzea, eta Estatuko Administrazio Orokorrak kanpo merkataritzari eta osasunari buruz dituen eskumen esklusiboak aipatzen dituzten alderdi zehatzak ezartzea. Erregulazio horrek Europar Batasunak arlo horretan emandako araudiaren funtsezko alderdiak biltzen ditu.
|
2007
|
|
Bati baino gehiagori arraroa egingo zaio 2001eko datu estatistikoak ematea, datuok zaharkituta daudelakoan. Hala ere, kontuan izan behar da Euskal Herria zatitzen
|
duten
administrazioek, baliabide hobe eta handiagoekin ere, ez dutela 2001eko urtea baino datu gaurkotuagorik eskaintzen. Horregatik txalotzekoa da Gaindegiak egindakoa, lan eskerga egin baitu datuak ikertzen, biltzen, prozesatzen, baloratzen eta behar diren konparaketak egiten.
|
|
Ukituak aurkaratu ahal izango ditu bere jokabidearen gaineko balorazioa jasotzen
|
duten
administrazio egintzak edo erabaki pribatuak, baldin eta horien oinarri bakarra bada izaera pertsonaleko datuen tratamendua, ukituaren ezaugarriak edo nortasuna definitzen dituena.
|
|
Espediente zehatzailearen izapideak egiteko ardura
|
duten
administrazio organo eskudunek kasuan kasuko proposamena egingo diote agintari ebazleari.
|
|
5 Alderdi politikoa inskribatzearekin zerikusia
|
duten
administrazio jardunei errekurtsoa jarri ahal izango zaie administrazioarekiko auzibideen jurisdikzioan, Administrazioarekiko Auzibideen Jurisdikzioaren Legeak ezarri xedapenen arabera.
|
|
7 artikulua. Lan arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen jardunak
|
|
1 Lege honetan xedatutakoa betetzeko, lan arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoek gauzatuko dituzte prebentzioa sustatzeko eginkizunak, aholkularitza teknikoa eta euren aplikazio esparruko subjektuek lan arriskuak prebenitzeko arautegia betetzearen gaineko ikuskapena eta kontrola. Horrez gain, administrazio publiko horiek modu honetara zehatuko dituzte arautegi horren inguruko arau hausteak:
|
|
2 Meatze teknika aplikatu beharra duten meatze, harrobi eta tuneletako lakoen arautegiak jaso organo bereziek eunei, lehergailuak fabrikatzea, garraiatzea, biltegiratzea, maneiatzea eta erabiltzeabili behar duten lanei dagokienez, hala dakarten lanei edo energia nuklearra eratsi egingo diote 1 idatz zatian aipatu lan arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen eginkizunak gauzatzeari.
|
|
Modu berean, eskumena
|
duten
administrazioekin bat etorriz, laguntza tekniko espezializatua emango du, ziurtagiri, saiakuntza eta egiaztatzeen inguruan.
|
|
10 artikulua. Osasun arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen jardunak
|
|
Osasun arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen laneko osasunaren jardunak gauzatuko dira apirilaren 25eko 14/ 1986 Osasun Lege Orokorraren I. tituluko IV. kapituluan eta hura garatzeko emandako xedapenetan ezarri ekintzen bidez eta arautu aldeetan.
|
|
Programa informatiko bateko datuen erabilera kontrolatzeko eskubidea da, eta horretara DBLOk esanbidez jaso dituen eskubideak biltzen dira: ukituak aurkaratu ahal izango ditu bere jokabidearen gaineko balorazioa jasotzen
|
duten
administrazio egintzak edo erabaki pribatuak, baldin eta horien oinarri bakarra bada izaera pertsonaleko datuen tratamendua, ukituaren ezaugarriak eta nortasuna definitzen dituena (13.2 art.); edozein pertsonak jakin ahal izango du, horretarako Datuak Babesteko Erregistro Nagusitik kasuan kasuko informazioa jasota, izaera pertsonaleko datuen inguruko tratamenduak daudela, horien xedeak zein diren...
|
|
lehenengo eta behin, Gobernuko lehendakariak edo Ministroen Kontseiluak Errege Dekretu bidez onetsitako xedapenak; bigarren, Ministro Aginduen bidez onetsitako xedapenak. Erregelamendu batek ere ezin izango ditu urratu hierarkian gorago dagoen beste erregelamendu baten manuak, eta erregelamendu batean ezarritakoa urratzen
|
duten
administrazio ebazpenak deusezak dira, erregelamendua eman duen organoaren hierarkia bera edo goragokoa duten organoek eman arren (erregelamenduen banakako indargabezintasunaren printzipioa). Erregelamenduen kontrol judizialari dagokionez, auzitegi arrunten eskumena da (EKren 106.1 art.), zehatz esanda, administrazioarekiko auzietako auzitegiena (AAJLren 1.1 art.).
|
|
Horrela, AESANek bere funtzioak eremu hauetan zabaltzen ditu: Elikagaien segurtasunaren eta nutrizioaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoen lankidetza eta koordinazioa bultzatzea. Nutrizioaren arloan eta, bereziki, obesitatearen prebentzioan informazioa, hezkuntza eta osasunaren sustapena sustatzen duten estrategiak eta jarduerak planifikatu, koordinatu eta garatzea.
|
|
Herritarren kexetan ez ezik, hedabideetan zabaldu diren albisteetan ere oinarritu da Arartekoa salaketa horretarako, Telekomunikazioen Merkatuko Batzorde Nazionalak egiaztatu baitu “Espainian banda zabalaren hazkunde eskasa (Internet ADSL) ”. “ADSL lineen erabilera ahalik eta herritar gehienengana zabaltzea gai horretan eskumena
|
duten
administrazio organoek eta merkatuan dauden operadoreek hasitako eginkizuna izan behar da”, baina kexek eta berriek Arartekoari pentsarazten diote “ez direla horretarako beharrezko elementuak jartzen ari”. Enrique Múgicak zuzendutako erakundeak Gobernuari galdetu dio ea ADSL bidezko Interneteko konexioa zerbitzu unibertsaltzat hartuko duen, eta oraindik ez du erantzunik jaso.
|
|
Arauak Osasunari buruzko Lege Orokorrean ezarritako helburu orokorra betetzen du, arlo horretan eskumena
|
duten
administrazioek parte hartu behar dutelako. Horretarako, osasun zaintzaz arduratzen da, eta herritarren osasunarekin bateragarriak diren uren kalitate parametroak lortzeko sistemak sustatu eta hobetzen ditu.
|
2008
|
|
Ondoren, lege berri bat onartu zen. Lege honek interesa
|
duten
administrazioei kontsultarako tramitea exijitzen die, 45 egunetako epea emanez interesa duenari. Epea amaitzen denean, Inguruneko Organoak Erreferentzi Dokumentu bat lantzen du.
|
|
c) Likidazio fasea irekitzeko autoa, likidazio plana onestekoa, eta, hala denean, erakundearen desegitea ekartzeagatik konkurtso adierazpena ezinezko bihurtzen
|
duten
administrazio neurriak hartzeari buruzko autoa.
|
|
Kontsultak erantzuteko eskumena, berriz, honakoei dagokie: tributu xedapenak sortu, proposatu edo interpretatzeko ekimena
|
duten
Administrazio organoei.
|
|
Printzipio hau ere Konstituzioak berak ezarri du, aurrekontuek Estatuaren sektore publikoaren gastu eta sarrera guzti guztiak barneratu behar dituztela xedatuz. Bestela esanik, aurrekontu bakarra egongo da Estatua osatzen
|
duten
Administrazio edo agente guztientzat.
|
|
Gaur egun oso gutxi dira, baten bat gelditzen bada? ordenagailurik ez
|
duten
administrazioak, eta berdin gertatzen da internetekin. Erakunde handienek beren orrialdeak zabaldu dituzte sarean, eta horrek, nahitaez, aldaketak ekarriko ditu zerbitzuak ematean, kudeatzean eta baita Administrazioak erabiltzen duen hizkeran ere.
|
|
2.4 Herritarrekin ahozko harreman zuzena
|
duten
administrazioetako langileek tokian tokiko euskalkiaren oinarrizko ezagutza behar dute.
|
|
blokeka kobratzea, “urrezko minutua” eta sarbidea kobratzea. Halaber, egokitzat jotzen du Osasun eta Kontsumo Ministerioari legea aldatzeko eskatzea eta, eskumena
|
duten
administrazioekin batera, ikuskaritzak gehitzeko ekintza plan bat sustatzea.
|
|
Itsasoko arrantza erreserbak izan litezke kalen egoera kritikoari aurre egiteko neurrietako bat. Eremu horietan debekatuta dago erauzketa (arrantza edo meatzaritza) eta isurketak egitea, eta arlo horretan eskumena
|
duten
administrazioek legez babesten dituzte. Abian jartzeak baliabideak berreskuratzea dakar, eta, beraz, gero eta eskaera handiagoa egiten dute hainbat talde eta erakundek, baita etorkizun iraunkorrean interesa duten arrantzaleek ere.
|
|
Eremu euskaldunean. Euskara jakitea derrigorrez eskatzen ez
|
duten
administrazioko lanpostuetan, merezimenduetan %10 balioetsiko da gehienez euskararen ezagutza. Eremu euskaldunean soilik gertatuko da hori, eta lanpostu jakin batzuetan.
|
2009
|
|
Irizten diote muzin egin dietela beste behin gizartearen zati handi baten eskaerari. Gaineratu dutenez, Euskal Herrian AHTa kudeatzen
|
duten
administrazioek azeleragailua zapaldu eta inposaketaren bidetik jarraitzen dute.
|
|
estatuaren arazoetan murgilduz gero, gobernatzeko denborarik gabe geratzen dela?. Burokraziari, agintearen akatsei, ezertarako balio ez
|
duten
administrazioei eta beste hamaika amesgaiztori aurre egin behar izan diete irakurleek Mafaldaren komikietan.
|
2010
|
|
LAAen funtzioak dira, batetik, ekonomia eta gizarte jarduera desberdinak lurraldean kokatzeko prozesuak bideratu eta arautuko dituzten irizpide eta araumultzoa era orokorrean formulatzea, interes orokorreko beharrezko lurralde orekabermatzearren. Bestaldetik, erreferentzia eremu bat osatzen dute esparruen etalurraldearen antolamenduari zein erabilerari dagokienez, Autonomia Erkidegokolurraldean eragin behar
|
duten
administrazio publiko desberdinen politika sektorialak formulatu eta gauzatzeko, baita foru aldundien eta udalen hirigintza jarduerari dagokionez ere, guztien arteko koordinazioa egokia bermatzeko asmoz.
|
|
Haren xedea hauxe da: prozesuan parte hartzen
|
duten
administrazioek modukoherentean arautu edo planak onartzea.
|
|
Lantalde hori espeziearen presentzia eremua dagoen autonomia erkidegoetako ordezkariek osatzen dute, eta gonbidatutako adituek laguntzen dute. Bertan, espeziea kontserbatzeko Estrategia Nazionalaren esparruan eskumena
|
duten
administrazioen jarduerak koordinatzen dira.
|
|
Erakunde ekologistak suteek eragiten dituzten kausak murrizteko eskatu die autonomia erkidegoei. Ekologistak Martxan taldeak “Basoko suteen aurkako borrokaren argi itzalak” txostenean salatu ditu suteak itzaltzen inbertitzea lehenesten
|
duten
administrazioak, prebentzioaren kaltetan, eta horrek konato eta sute kopurua handitzen laguntzen du. “Suteak itzaltzen negozio handia dago; iritzi publikoari begira, politikoentzat errazagoa da suteen aurkako ekipoak prebentzio neurriak baino aurkeztea; zirku gehiago jartzen da, gehiago saltzen da itzaltzea prebentzioa baino”, adierazi zuen Theo Oberhuber erakundeko koordinatzaileak.
|
|
Udalak dira herritarrek gertuen
|
duten
administrazio unitatea, eta, neurri batean, lurralde antolamenduaren oinarria eta estatuaren lehen unitatea da udalerria. Beren eskumenen baitan, eguneroko bizitzako hainbat alor antolatzen dituzte udal ordenantzek; hala nola lurraldea, laguntza eta gizarte zerbitzuak, ondasun historikoak, hizkuntza edo kultura.
|
2011
|
|
Guraso ahala bukatzean, seme alabek gurasoei eska diezaiekete kontu arrazoiak ematea, ordu arte seme alabon ondasunen gain burutu izan
|
duten
administrazioari buruz. Hiru urte igarotakoan preskribatuko da betebehar horren betetzea eskatzeko akzioa.
|
|
2 Legeak ez du babesten eskubideaz abusatzea, ezta eskubidea gizartearen aurka egikaritzea ere. Egite edo ez egite orok, egilearen asmoarengatik, egite edo ez egitearen helburuarengatik edo berori burutzeko inguruabarrengatik, begi bistan gainditzen baditu eskubidea egikaritzeko muga arruntak, hirugarrenari kalte eginez, orduan, kalte ordain egokia eman beharra dakar, eta abusuak jarraitzea eragotziko
|
duten
administrazio neurriak nahiz neurri judizialak hartu dira.
|
|
Hala, planean parte hartuko dute: zenbait etapatako eskola jakin batzuek (Haur Hezkuntza, Lehen eta Bigarren Hezkuntza, planaren hezkuntza jarraipena bermatzeko), gizarte eta hezkuntza arloko zenbait ekipamenduk, hezkuntzari lotutako edo haurtzaroarekin zerikusia
|
duten
administrazioek, eta, oro har, aktiboki parte hartu nahi duten herriko edo auzoko erakundeek eta elkarteek.
|
|
Arau berriaren helburua araudi hori Espainia osoan modu homogeneoan ezartzen laguntzea da, besteak beste. Errege dekretuaren proiektuak betebeharrak ezartzen dizkie bai ustiapenaren titularrei bai araua ezartzen dela zaintzeko ardura
|
duten
administrazioei. Hazkuntza sistema egokirik ez duten eta 2012ko urtarrilaren 1etik aurrera jardunean jarraitu nahi duten abeltzaintzako ustiategietako titularrek egokitzapen plana aurkeztu dute.
|
|
Osasun Sailak kalkulatu du erosketa prozesu horren bidez 3.654.980 txerto dosi erosi ahal izango direla, eta 3.261.136 euro aurreztuko direla (604.000 txerto erostea gutxi gorabehera). Esparru Hitzarmenak ekimen honekin bat egin
|
duten
administrazioek txertoak erosi ahal izango dituzten laborategi hornitzaileak ezartzen ditu, dagozkien kontratuak formalizatuta. Esparru hitzarmen honen ondoriozko hitzarmen guztietarako balio zenbatetsia 18.924.210 eurokoa da gehienez.
|
2012
|
|
Azken urteetan EEPk lurralde elkargo batzuekin elkarlanean sustatu duen hizkuntza politikaren ondorioz, publiko mota hau emendatuz joan da zorionez. Halere, ikusteke da oraino egin formakuntzek ondorio zuzena izanen
|
duten
administrazioaren eguneroko jardueran.
|
|
4) Epaitegira edo auzitegira edo horiek adierazten
|
duten
Administrazio zerbitzura bere buruz agertzea, bere jardueren berri emateko eta jarduera horiek frogatzeko.
|
|
Beren legezko komunikazioak entregatu direla egiaztatu nahi
|
duten
administrazio eta epaile erakundeei soilik ematen zaie zerbitzu hau. Jakinarazpen horiek ziurtatu egiten dira, eta gehienez ere bi entrega saiakera egiten dira hartzailearen helbidean.
|
|
Erreklamatu establezimenduarekin gatazkarik izanez gero Espainian, Kontsumoko Arbitraje Sistemaren bereizgarria duten 50.000 establezimendu baino gehiago daude. Kontsumo gaietan eskumena
|
duten
administrazio publikoek erosleen eskura jartzen duten auziak ebazteko judizioz kanpoko prozedura da. Zigilu horrek bermatzen du, erreklamaziorik izanez gero, ebazpena ez da beharrezkoa izango auzitegietara iristea, eta azkarra, inpartziala eta doakoa izango da.
|
|
Esparru hitzarmen berri hau esleituz, honako hauek zehaztuko dira: hornitzaileak aukeratzea, gehieneko prezioak finkatzea eta parte hartzen
|
duten
administrazioek txertoak erosteko kontratuak arautuko dituzten oinarriak. Kasu honetan, Ministroen Kontseiluaren baimena behar da, Esparru Hitzarmenetik eratorritako kontratuen zenbatekoa hamabi milioi eurotik gorakoa delako.
|
|
Gaur egun, 50.000 establezimendu baino gehiago daude Espainian. Prozedura estrajudiziala da, kontsumoaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publikoek kontsumitzaileen eskura jartzen dituzten erosketetako gatazkak konpontzeko. Bide honek bermatzen du, erreklamazioren bat izanez gero, ebazpena doakoa, azkarra eta inpartziala izango dela.
|
2013
|
|
Informazio horien arabera, EH Bilduk 15 kidek osatzen
|
duten
administrazio kontseiluan bi ordezkari izatea onartu du, baina koalizio abertzaleak argi adierazi du horrek ez duela bat egiten errealitatearekin eta ez duela errespetatzen, inondik inora, EH Bilduk hiru euskal kutxetan duen indarra, izan ere, bigarren indarra da.
|
|
Unitate honek turismoaren garapenean parte hartzen
|
duten
administrazio publiko eta erakunde pribatu garrantzitsuenen ikuspegi orokor bat ematen du, nazioarteko erakundeetatik hasi. Munduko Turismo Erakundea eta UNESCO, besteak beste?, Estatuko Administrazio Zentralarekin eta autonomia erkidegoenekin jarraitu, eta probintziako, eskualdeko eta herriko erakundeekin amaituz.
|
|
Hala ere, «España en llamas» liburuaren egileak kexu dira gardentasunik ez dagoelako: «Informazio guztia bidali
|
duten
administrazio bakarrak Gaztela eta Leon, Extremadura eta Murtzia izan dira». Txostenaren arduradunek nabarmendu dute, halaber, «Fiskaltzak, Justizia edo Herrizaingoaren Ministerioak, ez dutela datu base sistematizaturik, huts egiten duenaren profil soziologikoa eta kriminala argitzeko herrialde osoko epai judizialek eta ikerketa polizialek».
|
2014
|
|
Kalteok jazo eta gero lan mahai bat sortu zuten. Eusko Jaurlaritzak zeresana
|
duten
administrazio guztiak elkartu zituen koordinazio mahaian: Bizkaiko Foru Aldundia, Espainiako Kosta Mugapea, Eusko Jaurlaritza bera eta udaletako ordezkariak.
|
|
Hautatutako herri biak Euskal Herria osatzen
|
duten
administrazio desberdinetakoak dira. Bata, EAEko kostan dagoen herri bizkaitar bat, Ondarroa; eta, bestea, NFEko hiriburu nagusia, Iruñea.
|
|
Hautatutako herri biak Euskal Herria osatzen
|
duten
administrazio desberdinetakoak dira. Bata, EAEko kostan dagoen herri bizkaitar bat, Ondarroa; eta, bestea, NFEko hiriburu nagusia, Iruñea. ikasle kopuru desberdina egon zitekeela ikusita, gutxi gorabehera gela bateko kopurua baliatu da.
|
|
Nafarroako Gobernuak iazko aurrekontuetan defizit muga bete duela aldarrikatu du Yolanda Barcina presidenteak, Espainiako Ogasun Ministerioak helburua bete ez
|
duten
administrazioetan sartu badu ere. Barcinaren ustez, kontularitza desadostasun jakin bat egon da bi gobernuen kalkuluen artean, eta ez du uste argitaratu den datuak inolako ondoriorik izango duen Nafarroaren kaudimenean.
|
|
Geroari begira, oldar berean segitzea du xede Baleako Haziak elkarteak, bai funtzionamendu administratibo eta ekonomikoaren aldetik, bai eskaintza guzien kalitatearen aldetik, bai ekimen pedagogikoen aldetik, beti ere idekia egonez familia, profesional eta enpreseri buruz, eta elgar laneko gogoa edukiz (oroitaraz dezagun adibidez Oteiza enpresaz gain, ibarreko edozoin enpresa sar daitekeela administrazio kontseiluan; eta edozoin haurreri zabaldua zaiola mikro haurtzaindegia, haranetik kanpokoa izanik ere). Ibarreko hiru herriek, Oteiza enpresak eta Laxague, Sorhondo eta Çaldumbide familiek osatzen
|
duten
administrazio kontseiluak bide hori jarraitu luke, beraz, ondoko hilabetetan. Mikro haurtzaindegi horrek segi dezala hola hola, segurki, Baleako haziek eman dezaten fruitu on eta sendoa hari esker.
|
2015
|
|
Noski, itun aurrepolitikoa izanik, batasun politikoak garrantzia galduko luke, baina hemen horrantz abiatzeko aukerez ari naiz. Prest leudeke Ipar Euskal Herriko abertzaleak horrelakorik onartzeko Frantziatik orain arte jaso
|
duten
administrazio laguntza urria ikusita. Eta Hego Euskal Herrian, onartuko lukete euskal nazionalistek Espainiarekin baturik jarraitzea?
|
|
Baliabide bizien kudeatzaileak, interes komertziala duten espezieak bizi diren eremuak irudikatzen dituzten mapak erabiliz. Ondare naturala kontserbatzeko kudeaketa neurriak hartzearen ardura
|
duten
administrazioak, habitat bereziak, habitat sentikorrak edo biodibertsitate handiko guneak banatzeko mapak erabiliz, etab. Itsas energia berriztagarriak ekoizteko industria, itsas energiaren kaptadoreak ainguratzeko eta instalatzeko eremu ezin hobeak identifikatzeko eta elektrizitatea lurrera garraiatzeko behar diren kableen trazadurak diseinatzeko. Itsas zabaleko akuikultura, itsas hondoari ahalik eta gutxien eragiten dioten eremuak identifikatuz.
|
|
Baina erkidego edo eremu baten euskara hizkuntza ofizial izendatu izanaren ondorioak ezin dira mugatu, arlo publikoari dagokionean, administrazio eta zerbitzu harremanetara; alegia, hizkuntza ofizialaren ezagutza eta erabilera ezin dela soilik euskal hiztunekin –erreserbako indioak bailiran– harreman zuzena izan behar
|
duten
administrazio zerbitzarien kontua izan: arlo politikoan ere ondorio zuzenak izan lituzke hizkuntzaren estatus ofizialak.
|
|
Ikusita 2015eko abenduaren 9an kontratuaren esleipena gidatuko
|
duten
Administrazio klausula zehatzen eta baldintza teknikoen pleguak egin zirela eta kontratuari erantsi zitzaizkiola.
|
|
BIGARRENA. Kontratazioa arautuko
|
duten
administrazio klausula zehatzen eta baldintza teknikoen pleguak onartzea.
|
2016
|
|
Udalak prentsa oharrez jakinarazi duenez," helburu nagusia da herritarrei jakinaraztea irudiaren bidez erabiltzen
|
duten
administrazioek gonbidapena egiten dietela euskara normaltasunez erabiltzera".
|
2017
|
|
Kargak ezartzeko egintzak esaten zaie hartzaileari karga edo betebeharren bat ezartzen dieten edo haien eskubideren bat mugatzen
|
duten
administrazio egintzei (esaterako, isun bat eta lokal bat ixteko agindua).
|
|
– Hierarkian goragokorik ez
|
duten
administrazio organoen ebazpenek, baldin eta legeren batean aurkakorik ezartzen ez bada.
|
|
Administrazio bidea amaitzen
|
duten
administrazio egintzen aurka, aukerako berraztertze errekurtsoa jar dakioke egintza eman zuen organoari berari, edo zuzenean aurkaratu daitezke administrazioarekiko auzien jurisdikzioan.
|
|
4·· Bilatu administrazio bidea amaitzen
|
duten
administrazio egintzen bi adibide, eta adierazi zer administrazio errekurtso jar litekeen egintza horien aurka.
|
|
13·· Administrazioarekiko auzien prozesu batean, demandatzaileak errekurtsoa jar dezake administrazio bidea amaitzen
|
duten
Administrazio publikoaren egintza espresuen eta presuntziozko egintzen aurka. Zer arrazoi alega ditzake horretarako?
|
|
Administrazio bakoitzari lotutako edo haren mendeko organismo publikoek beren erregistro elektronikoa eduki ahal izango dute, buru
|
duten
administrazioaren erregistro elektroniko orokorrarekin osotara lotua eta elkarreragingarria.
|
|
Ordenamendu juridikoaren edozein arau hausten
|
duten
administrazio egintzak.
|
|
Administrazio publikoek ahalmena dute administratuentzako balio juridikoa
|
duten
administrazio egintzak emateko. 1978ko Espainiako Konstituzioak honako hau xe datzen du:
|
|
Prozedurak izapidetzeko ardura
|
duten
administrazio publikoetako agintari eta langileak identifikatzeko, eta aholkulari batek lagundurik jarduteko beren interesen alde egiteko komeni zaiela deritzotenean.
|
|
Honako hauetan aplikatuko da: eraikin berrietan, 1.000 m2 baino gehiagoko errehabilitazioetan, eta argiztapen sistema berritzen
|
duten
administrazio erabilerako eraikinetan. Hala ere, badira Eraikingintzaren Kode Teknikoan xehetasun handiagoz deskribatzen diren salbuespen batzuk.
|
2018
|
|
...e webgune bat sortzea, finantzaketa lortzea, eta arestian aipatu diren helburuak lortzeko urratsak ematen hastea, hala nola bere garaian burutu zen eraikuntza eta hirigintzaren euskarazko hiztegiaren bultzada, dibulgazioa eta berrikusketa abian jartzea; hirigintza mailan, batik bat arau eta legeetan finkatuta dauden hamaika definizio eta izendapen euskaraz ere normalizatzea; euskaraz lan egin nahi
|
duten
administrazioentzat, euskaraz dihardugun arkitektoen mapa bat sortzea. Eta nola ez, batean eta bestean gure lubakietatik bakardadean sortzen ditugun euskarazko eredu horiek, gure moduan bakardadean ari diren gainontzeko arkitekto euskaldunekin trukatu ahal izateko benetako baliabideak guztion eskura jartzea.
|
2020
|
|
Kontsumoko Arbitraje Batzordea adituek aholkatzen
|
duten
administrazio organoa da, enpresen eta kontsumitzaileen arteko erreklamazioak eta komikiak ebazteko; esate baterako, kidetzaren osasun krisiaren ondorioz ezeztatutako bidaiei eta egiteke dauden beste gai batzuei buruz sortutakoak. Ez du abokaturik behar, parte hartzea eragotziko ez badu ere, eta nazionalak, autonomikoak, probintziakoak, mankomunitatekoak eta udalekoak dira.
|
|
Zer dira kontsumoko arbitraje batzordeak? Kontsumitzaileen eta enpresen arteko gatazkak eta erreklamazioak epaitegitik kanpo ebazteko zerbitzua ematen
|
duten
administrazio organoak dira. Mekanismo sinple, azkar, eraginkor eta kosturik gabeko horiek borondatezko prozedurak dira, eta bi aldeen artean sortutako eztabaidak konpontzen dituzte, intoxikaziorik, lesiorik edo heriotzarik ez badago, eta delituen arrazoizko zantzurik ez badago.
|
|
Aurrerantzean, munduko ordena eta gobernua ezin da berdina izan. Gizarte orekatuagoa eta iraunkorragoa sorraraziko dute euren politiketan entzute aktiboa ezartzen
|
duten
administrazioek –zerbitzu publikoak garantizatzeko eta dotatzeko beharrezkoak direnak eta izango direnak– Berrikuntza sozialak pertsonen beharrei erantzutea ahalbidetzen du: etengabeko entzutearekin eta ekimena kolektiboaren barruan sustatuta, soluzioa bertatik irten dadin.
|
2021
|
|
Sindikatuek salatu dutenez, Zaramaga auzoko San Frantzisko elizan eraiki nahi duten memoria gunearen prozesua «aldebakarrekoa» izan da, eta ez dute kontuan hartu Euskal Herriko gehiengo sindikalaren parte hartzea: «Propaganda politikoko ekintza bat dela uste dugu, prozesu horretan parte hartu
|
duten
administrazioak berak baitira langileen eskubideak egunerokoan gaitzesten dituztenak».
|
|
Azpimarratu du, baita, euskararen erabilera normalizatzeko “tresna eragingarria” izan dela. “Badakigu aipaturiko legeak hizkuntza eskubideak aitortzen dizkiela herritarrei gaineratu du Zaratek, eta eskubideok bermatzeko eginbeharrak ezartzen dizkiela EAEn egoitza
|
duten
administrazioei. Badakigu, halaber, euskararen ezagutza datuak zelan bilakatu diren azken berrogei urteotan, baina, legea indarrean dagoenetik eskaintzen digun euskarri juridikoa aintzat hartuta, galdera ugari sortzen dira, eta galdera horiei erantzuna emateko antolatu dugu mintegi hau”.
|
|
16). Izan ere, Euskal Herrian euskararen izaera koofiziala asko jotaarautzen
|
duten
administrazioetako hizkuntza politikek, era batera edo bestera, hizkuntza sustatu egin dute hainbat eremutan, baina berez ezinbesteko bihurtu gabe (Baztarrika 2019: 139).
|
2022
|
|
Helena Volpi Ziurtagiria itsasoko produktuen erosleentzako berme gehigarri gisa sortu da. FISHk zortzi herrialdetako 12 kidek eta Arauak Ikuskatzeko Batzordeak (SOC) osatzen
|
duten
Administrazio Kontseilua du, araua erregulartasunez garatu eta eguneratzeaz arduratzen dena. Itsasoko produktuak bildu eta prozesatzeko adituak, komunitate akademikoko kideak eta irabazi asmorik gabeko lan erakundeetako ordezkariak.
|
|
Trebiñuko herritarrek enklabea Araban sartzeko eskaera egin dute, beste behin. Orain
|
duten
administrazio antolaketa «zentzugabea» eta «irrazionala» dela iritzi diote, eta egoerari aurre egiteko Trebiñu Araba da mugimendua berrabiarazi dute. Dozenaka norbanako eta eragilek egin dute bat aldarrikapenarekin, eta ohartarazi dute lan egingo dutela harik eta «eskubide osoz» arabartzat aitortzen dituzten arte.
|
|
Horregatik guztiagatik, ELAk «murrizketen politika» bertan behera uzteko eta kaleratuak berriro onartzeko exijitu dio enpresari, eta konpainia hori kontratatzen
|
duten
administrazio publikoei eta enpresei eskatu die «langileen eskubideak bete daitezen exijitzeko».
|
|
" Maila oso handia du eta ez da edozeinek irabazi ahal duen lasterketa" nabarmendu zuen. Bestalde, lasterketa sustatu eta lagundu
|
duten
administrazioei eta babesleei eskerrik beroenak eman zizkien.
|
2023
|
|
Udalak, gainera, argitara eman zuen Azorak ordu hartan Donostian hutsik zeuzkan etxeen kopurua: 23 Mozioan, udalari eskatu zioten Azorarekin bitartekaritza lana egin eta kaleratze horiek gelditzeko; «Donostian etxebizitzaren arloan eskumena
|
duten
administrazio publiko guztiekin egin beharreko bilera guztiak egiteko, Donostiak alokairuko etxebizitzen merkatuko prezioa mugatzeko»; eta lantalde bat abian jartzeko, «alokairuko etxebizitzen prezioaren erreferentzia indizeak zehazteko».
|
|
Nafarroako Parlamentuak lege aldaketa bat onartu zuen 2021ean Arartekoak berarekin kolaboratzen ez
|
duten
administrazio publikoei isunak jartzeko gaitasuna eduki dezan, eta bide hori aztertzearen alde agertu da Lezertua. Izan ere, Araba, Bizkai eta Gipuzkoako arartekoak ez du zigorrak jartzeko gaitasunik.
|
|
Egun horretatik aurrera," erabakiren bat badago, etendura baino ezin izango da berretsi. ...t;. Hau gertatu ostean," GuraSOSen hurrengo urratsa URA ur agentziari jakinaraztea izan da; agentzia hori ere Arantxa Tapia buru duen sailaren mendekoa da, eta, aldi berean, proiektatutako obraren baimen hidraulikoa izapidetzen ari da, prozedura hori eten dezan". GuraSOSen helegitearen nondik norakoakBaimen etenaldi hau eragin duen GuraSOSen helegiteak" alegatu du isurietan eskumena
|
duten
administrazioei (URA eta Añarbeko Mankomunitatea) ez zitzaiela eskatu Euskadiko Ingurumen Administrazioari buruzko abenduaren 9ko 10/ 2021 Legearen 38 artikuluak eskatzen duen nahitaezko txosten loteslea. Artikulu horrek adierazten duenez, ingurumen baimen integratua behar duen jarduerak kolektorera isurtzeko baimena behar badu, haren titularrak nahitaezko txosten loteslea egin du gehienez ere h... Txostenak, era berean, isurketaren ezaugarriak eta hartu beharreko neurri zuzentzaileak zehaztu behar ditu, eta hori ez da bete prozedura honetan. Artikulu horretan bertan adierazten denez, araututako txostenen arabera isurketa onartezina bada eta, ondorioz, baimena ematea eragozten bada, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumen organoak ezezko ebazpen arrazoitua emango du, eta, beraz, ezin da errekurritutako ebazpena hartu aipatutako nahitaezko txosten loteslea jaso gabe". Testuinguru honetan, GuraSOSek oso larritzat jotzen du Eusko Jaurlaritzaren Ekonomiaren Garapen, Iraunkortasun eta Ingurumen Sailak" administrazio eskudunaren (Añarbeko Mankomunitatea) parte hartzea saihestu edo eragotzi izana. Beste Administrazio baten eskumenen aurkako eraso argia dela dio, kasu honetan mankomunitate batena". Horrez gain, ingurumena babestu eta zaintzeko irizpidearen guztiz aurkakoa dela irizten dio," administrazio mankomunatuak isurketa onartezintzat jo dezakeelako eta, ondorioz, baimena ukatu".
|
|
Jabetza kolektiboaren beharrari dagokionez, lantegi moderno handia porrot handia da; izan ere, ez langileek, ez administrazioko kontseiluaren soldatapean den zuzendariak, ez lantegia inoiz ikusten ez
|
duten
administrazio kontseiluko kideek, ezta lantegiaren existentzia ezagutzen ez duten akziodunek ere, jabetza kolektiboaren beharrari dagokionez, horietarik guzietarik inork ezin dezake aurki lantegi horren baitan den mendren asebetetzerik. Ontasunen trukaketa eta jabetza moduak eraldatu egin behar dira, eragiten dutelarik hazkurri materiala eta moralaren horrelako xahutzea.
|
|
Printzipio hau ere Konstituzioak berak ezarri du, aurrekontuek Estatuaren sektore publikoaren gastu eta sarrera guzti guztiak barneratu behar dituztela xedatuz. Bestela esanik, aurrekontu bakarra egongo da Estatua osatzen
|
duten
Administrazio edo agente guztientzat. Printzipio honen helburua zaintzeko, botere legegileak finantza jarduera publiko guztiak kontrolatzen dituela segurtatu nahi da, eta saihestu nahi da Estatuari begira adierazgarriak ez diren zifrak onestea, esaterako, Estatuko erakunde publiko ezberdinen aurrekontu bakoitza gehituko bagenu gertatuko litzatekeen modura.
|
|
Bestetik, 9.1 artikuluari helduta, tributu arauak barneratzen dituzten lege eta erregelamenduek euren tituluetan eta artikuluen izenburuetan aipatu behar dute inguruabar hori. Beraz, biltzar legegileek eta erregelamenduak egiteko ahalmena
|
duten
administrazio publikoek euren jarduna berrikusi dute, horien titulu edo izenburuetan" tributu arauak barneratzen dira" edo horren antzeko zerbait adierazteko, jardunak tributuen inguruko artikulu edo xedapenak jasotzen dituenean. Ildo bertsutik, Bizkaiko TFAOren 83 artikuluak eta Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 81 Artikuluak (eta TLOren 86 artikuluak) ezartzen duenez, Administrazioak agindu behar du aurreko ekitaldiari begira tributu arauen testu eguneratuak argitaratzeko, baita administrazio doktrina garrantzitsuena ere.
|
|
• Organo zaintzailearen onarpena behar
|
duten
administrazio egintzak edo organoaren baimena behar dutenak. Aurretiazko baimenaren bidez egingo da kontrola
|
|
Gaur egungo eskenatokian Administrazioa da hainbat administrazio publikoetatik datorrena. ...ginduei jarraituz, berezkoak dituzten interesak bilatzeaz gain, interes orokorrari ere arreta jarri diote, nahiz eta interes hori goiko edo beheko administrazio bati dagokion" 224 Beraz, autonomiaren printzipioaren aplikaziotik eratzen diren Administrazio publiko horien guztien artean, kontuan izanik antolamendu juridiko ugariak barneratzen direla, beharrezkoa da Administrazio bakarra osatzen
|
duten
administrazio publiko guztien arteko harreman sistema bat eratzea.
|
|
" Toki erakundeek beraien aurrekontuen likidazioaren kopia bidaliko diote Foru Aldundiari, diru bilketa zaila edo ezinezkoa duten eskubideen irizpide erabakigarriak aplikatzearen emaitza barne, horiek onetsi eta hurrengo hilabetea amaitu baino lehen. Horren ardura izango da eskumena
|
duten
administrazioei bidaltzea". Beraz, berdin dio nola likidatu den aurrekontua, gerakin positiboarekin edo gerakin negatiboarekin, beti bidali behar da likidazioaren kopia bat Foru Aldundiari.
|
|
" kontrolatutako erakundearen barneko antolakuntzan eta egituraketan sarturik dagoen organo batek gauzatzen duenean, kontrolatzen duenaren eta kontrolaren objektua den pertsonaren artean mendetasun organikoa dagoenean..." 242 Barneko kontrol hori legalitate kontrola da, bai, baina ez bakarrik. Toki administrazioetan lan egiteko nazio gaitasuna izaera duten toki administrazioetako funtzionario horiek gauzatzen duten kontrolak, egintzen gaineko aurretiazko legalitate kontrola izateaz gain, bestelako izaera ere izan dezake, zein eta denbora tarte jakin batean erabakitzeko ahalmena
|
duten
administrazio organoek hartzen dituzten erabakien inguruko eraginkortasun kontrola243 Esanahi horretan APArisi Aparisik esaten duenari jarraituz, barneko kontrolaren inguruan hurrengoa adieraz daiteke: Barneko kontrolak kontu hartze funtzioaren artean eta kontrol finantzarioaren artean bereizten du.
|
|
Finantza zaintza tesi honen helburua da, baina argi dago toki autonomiaren muga ere dela. Alde batetik, finantza zaintzaren ahala garatzen
|
duten
administrazio organoek toki erakundeen jarduera ekonomikoaren inguruko informazioa jasoko dute horien aplikagarritasuna zuzena dela kontrolatzeko eta, zuzena ez bada, jarduera ekonomiko finantzarioa zuzentzeko irizpideak ezarriko ditu. Ez dugu inondik inora ahaztu behar aurrekontu egonkortasuna eta finantza jasangarritasuna betetzen ez denean finantza zaintzako organoak zuzenean esku hartuko duela plan ekonomiko finantzarioa onartuz.
|