Emaitzak: 5
2006 | ||
Diagnostikoa ez da egiten bizitzako bigarren hamarkada arte. Adimenak ez du huts egiten, eta eskeleto arazoak ez dira hain larriak izaten, baina tunel karpianoaren sindromeak eta artikulazioen zurruntasunak nabarmen murrizten | dute haur horien mugimendua eta altuera normala baino txikiagoa da. Beste sintoma batzuk entzumena galtzea, ikusmen periferiko pobrea, beherakoa eta loaren apnea dira. | |
Gizarte laguntzaileek txosten bat idatzi dute, eta bertan argi adierazi dute familia batek behar diren baldintzak betetzen dituen ala ez, haur batek denboraldi bat igaro dezan Espainiako familia horretan. Zenbat familiak eskatu | dute haur horiek aldi baterako hartzea gure herrialdean. Zonen mende asko dago, baina, gaur egun, 800 adingabe inguru ditugu. | |
2007 | ||
Onartzen dute gosaltzen ez duten haurrek, batez ere goserik ez dutelako, eskolan nekatuago daudela, eta lo sentsazio handiagoa eta eskola orduetan arreta mantentzeko zailtasun handiagoa dutela. Bestalde, nutrizionistek azpimarratzen | dute haur horietako asko egunero goizeko zazpietan jaikitzen direla eta, hamabietatik ordu batera jaten duten arte, ordu gehiegi igarotzen direla, eta ordu horietan energia asko gastatzen dela eta mantenugaiak aldatu gabe. Ana Requejo Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko nutrizio katedradunak azaldu duenez, 24 orduko epean, oro har, haurrek ez dute energia eta mantenugai gehigarririk, eta hurrengo goizeko afariaren eta gosariaren artean egoten da. | |
2010 | ||
Askotan, nahaste horiek dituzten eta diagnostikatu edo tratatu ez diren ikasleak eskola porrot beldurgarrira mugatuta egoten dira, derrigorrezko hezkuntzako ikasleen %30ek, Europako batez bestekoaren bikoitza. “Eragin handia | dute haur horien bizitzan. TDAHetatik, %68k amaitu dituzte ikasketak, eta %21ek baino ez dituzte lortu goi mailako ikasketak”. | |
2011 | ||
Haientzat ez da erraza oinarrizko eskubideak betetzea, hala nola elikadura, hezkuntza edo osasuna. Hala baieztatu | dute haur horiekin lan egiten duten eta beren errealitatea ezagutzen duten ehun profesional baino gehiagok. Arrisku eremuak zortzi dira guztira, baina, batez ere, kezkagarria da haurrak ez sartzea, horrek eskubide kopuru handia betetzea galarazten baitu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan haur | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan haur horiek | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |