2002
|
|
jendeak pentsatzen duenak guretzako garrantzia ote duen, guri interesatzen zaigulako, jakin nahi dugulako nola erortzen garen hemen. Guri interesatzen zaigu jakitea nola kokatzen
|
dugun
gure burua Erriberako gizartean. Eta metodologia aldetik, hau oso diferentea da.
|
2004
|
|
Bada, sukaldaritzan hain trebea
|
dugun
gure herri honek oinarrizko ikasketa hori gatazkaren gaian ere erabili luke. Gehiago korritzeak ez baitu emaitza bermatzen.
|
|
Erlijioa guretzako kastigu bat izan zen. Zenbat abarka hautsi
|
dugun
guk elizara bidean... Aldeenekoa ere Arano bidean ordu betera zegoen, ermita bat.
|
2005
|
|
Ni nire dantzariekin anitz mintzatzen naiz gorputzaren memoriaz, gorputza baita mintzo, eta mintzaira horrek irakurketa bat eskaini behar baitio ikusleari. Hor hasten da ikusleen aldetik teknikaren ezagutza beharra, mugimendua hurbiltzeko eta mugimendua integratzeko garrantzitsua baita jakitea zer erraten ahal
|
dugun
guk zango bat edo esku bat mugituz.
|
2010
|
|
Zer pentsatzen du jendeak euskarari buruz? Hori ondo ez baldin badakigu, ez dugu jakingo zein bide hartu behar
|
dugun
guk euskarari eman nahi diogun irudira heltzeko. Garziak hala esan zuen:
|
2012
|
|
Sortuk ere bere burua eratu behar baitu alderdi bezala. Baina, hara, orain batzuek ez digute esan behar, inoiz ez badira egon ezker abertzalean, guk nola eratu behar
|
dugun
gure burua. Pentsatu nahi dut, aliantza soilik ez den beste zerbait gehiago eratu nahi dutela.
|
2014
|
|
Bai, baina ez da poz bat emateko. Zenbait belaunaldi dantzariri idatzi diet ohar daitezen gazteria dantzan ari dela, ea hortik abiatuz lantzen
|
dugun
gure kultura. Dantza, antzerkia edota bertsolaritza kultura horretan sartzen ditut.
|
2015
|
|
Jaten duguna, nola ekoizten den, nork eta non ekoizten duen, horrek denak funtsari eragiten dio. Eztabaida politiko eta eraldatzailea da, zeren erabaki horietatik definitzen dugu nola bizi
|
dugun
gure harreman soziala eta ekonomikoa eta horrek guztiak ingurumenean duen eragina eta ondorioa klima aldaketan.
|
2016
|
|
Baina hor etorri ziren etorkin feministak, eta esan: " Zuek ez dakizue zer nolako sexu jazarpena bizi
|
dugun
guk gizon euskaldunen aldetik". Oso garrantzitsua da espazio horietan mugitzea, bestela uste baituzu zeure zapalkuntza dela existitzen den bakarra, eta arriskutsua da hori.
|
2017
|
|
Horregatik gustatzen zait soinua manipulatzea: nola sentitzen dugun harraldiaren denbora, nora zuzentzen
|
dugun
gure begirada, unibertsoa zein izugarri imajinatzen dugun. Irudiak hori lor dezake baina dirutza baten truke.
|
2019
|
|
Euskaldunon Egunkaria, internet, multimedia, sare sozialak, informazio burujabetza, Hekimen, borondatezko salneurrian oinarritutako harpidetza, lizentzia librea... Unean uneko esparru horietan guztietan jarri
|
dugun
gure ale esanguratsuak argi adierazten du hori.
|
2020
|
|
Galdera da, gizarte bezala, nola antolatu nahi
|
dugun
gure nagusien erretiroa eta gure etorkizuna. Horrek bertoko eredu kapitalistaren hainbat muga kontzeptual haustea eskatuko digu, aberastasuna nola banatu nahi dugun definitzeko
|
|
formularen beste faktoreak caeteris paribus isilpean mantentzen baitu. Galdera da, gizarte bezala, nola antolatu nahi
|
dugun
gure nagusien erretiroa eta gure etorkizuna. Horrek bertoko eredu kapitalistaren hainbat muga kontzeptual haustea eskatuko digu, aberastasuna nola banatu nahi dugun definitzeko.
|
|
herentziari esker, batetik, eta besteen ongizateaz arduratzeko erantzukizuna familiaren esparrura mugatzen duten legeen (Kode Zibilaren nahiz konbentzio sozialen) bidez, bestetik. Horren ondorioz, ausaz jaiotzea tokatzen zaigun familiaren baliabide materialek zeharo baldintzatuko dute zer nolako osasun arreta, elikadura, heziketa eta zaintza jasoko
|
dugun
gure bizitzan zehar.
|
|
" Ez digu inork esan zer egin behar dugun, non egon ez badaukagu. Hau putakeria da, denak beren etxeetan daude eta ez dakigu zer egingo
|
dugun
guk", zabaldu zuten mezua hirian etxerik gabeko gazte etorkinak biltzen dituen Modahara elkarteko kideek martxoaren 14an. Hiru egun beranduago, kaleak hutsik zirela, Whatsapp bidez zabaldu zen ondorengo mezua:
|
|
Pentsa zer gauza erraza: zer argi kutsadura eskasa
|
dugun
gure herrietan, eta nola egin daitekeen hortik baliabide bat. Beran, Tramontana egitasmoan, inguruan ditugun soinuak bildu zituzten.
|
2021
|
|
Hegemonikoak diren gainerako instituzioei bezala, bikote eredu erromantikoari ere bilatu nahi izan zaizkio alternatibak, baina ez beti norabide egokian. Egun, adibidez, bikotea ulertzeko modu hertsi eta karratuegiak sortzen duen dependentziatik ihesi, merkatu kapitalista baten logikan baizik sinetsi ez daitekeen independentzia pertsonal erabatekora egin dugu jauzi, non hainbeste babestu eta zaindu
|
dugun
gure indibidualtasuna eta askatasuna, ezinezko bilakatu zaigun, de facto, beste pertsona batzuekin modu afektiboki esanguratsuan erlazionatzeko aukera bera.
|
|
Niretzat, galdera asko pizteko momentua izan zen hori: memoriaren inguruko kezka hori, eta ea zer egiten
|
dugun
gure denborarekin, gure garaiarekin... Orduko ohar eta irudi asko dauzkat eta horietatik abiatuz asko idatzi dut liburua, nahiz eta ez bakarrik hortik.
|
2023
|
|
Batzar konstituziogile bat nahi dugu, esan ahal izateko zer nahi
|
dugun
gure herriarentzat. Nahikoa da!
|
|
Katolizismoa, gainera, nahiko festazalea ere bada. Lan egiteari uzteko opor egunak utzi dizkigu, oraintxe datozkigunak, adibidez; jainkoa dutenek hura zain dezatela egun libreetan, ateo maiteok, ea asmatzen
|
dugun
guk geure burua zaintzen, barkatzen, geure buruak ez jainkotzen, eta tragediaren ertzean elkarri gerritik heldu, eta hil arte, lanean berriro hasi arte, barkatu, dantzatzen.
|