2000
|
|
Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi
|
dugu
lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
|
2001
|
|
Ehunka teknika dago joan etorri horiburutzeko. Beti eskatzen
|
dugu
lan hori, alde batetik, ikasleak ongi ari direlaziurtatzeko, eta bestetik, klasean lantzeko aukera paregabeak sortzen direlako.
|
|
Arazo larribaten irtenbidea nondik etor daitekeen erakutsi nahi dugu, eta baita bide horretatiknola abia gaitezkeen ere. Seguruenik, ez dugu asmatuko; baina, beste norbaitekgauzak hobeto egiteko lehen oinarria ezarri nahi
|
dugu
lan honetan.
|
|
Sistema horien alderik iluneneta ezkutuena kulturarena da, dudarik gabe. Ordea, ez
|
dugu
lan tresna honenezaugarrietan sakonduko, ez baita hori gure oraingo asmoa.
|
|
Egitarauetan helburu zehaztu modura agertzen zaizkigun osagaiei dagokienez, etaazaldutako arazoak gainditzeko asmoz, aldaketa bat aurkeztuko
|
dugu
lan honetan: urratsez urrats edo mailaz maila banaturik aurkeztu beharrean, denak bildu etaegitarauaren amaieran eskaintzea erabaki dugu. Horrela, irakasleak une bakoitzeanklasean sumatzen dituen komunikazio beharrak kontuan hartuta, adierazpide linguistiko egokiak erraz aurkitu ahal izango ditu eta ikasleei eskaini ahal izango dizkie.
|
|
NMFko adituek diotenez, «espero
|
dugu
lan honek beste autore batzuk arazo hauek hobeki ulertzearren ikerketak egitera eta, azkenik, zor krisiaren azken kapitulua idaztera bultzatuko dituela».
|
2002
|
|
Norentzat egin
|
dugu
lan hau?
|
|
BiEstatuen arteko gerra garaietan elkarren arteko merkataritza harremanak ez eteteaeta partaideen artean sor zitezkeen liskarrak ahal zen neurrian aldentzea zirenhitzarmen haien helburu nagusiak. Hala ere, Gipuzkoaren eta Lapurdiren artekoharremanez jardungo
|
dugu
lan honetan, batez ere, nahiz eta gainerako lurraldeeiburuzko aipamenak ere ezinbestekoak izango diren.
|
2003
|
|
UEUn ia ia etengabea izan da erakundearen eta bere zereginen inguruko kezka; baina, era berean, egia da, maiz, kezka horiek zituztenak ez zirela zuzenean aritzen UEUren antolaketan eta, beraz, ez zirela esandakoak sortutako ondorioen erantzule zuzenak izaten. UEUren erakundetze prozesua
|
dugu
lan honen bigarren ardatza. Gizarte mugimendu gisa sortu zen UEU, Euskaltzaindiaren eta Ikas en babesean, izaera horrek dituen abantailekin eta desabantailekin.
|
2004
|
|
Planteamendu horrek autorearen bigarren aroa azaltzen du. XX, mcndeko bigarren erdianmamitzen den birakcta pragmatikoaren aitzindarietako bat
|
dugu
lan hau.
|
2005
|
|
Zoologook zazpi kategoria taxonomiko nagusirekin egiten
|
dugu
lan: erreinua, phyluma, klasea, ordena, familia, generoa eta espeziea.
|
2007
|
|
Gaur egun, komunikabideon agenda mugitzen dute; beraiek jarritako aurreikuspenetatik egiten
|
dugu
lan. Ez dut uste,, errua?
|
2008
|
|
Bereziki deigarria
|
dugu
lan kooperatiben kasua. Bertan, langilea, bazkidearen kokapen juridikoa hartuz, enpresari bihurtzen da aldi berean eta, beraz, enpresa jarduerarekiko maila handieneko erantzukizunaren titular.
|
2009
|
|
Edozein ikerketa proiekturen baitan gertatu moduan, aldez aurretik definitutako helburu eta ikerketa objektu batzuetatik abiatuta egingo
|
dugu
lan. Argi izanbehar dugu lekukotzak askotarikoak izan daitezkeela eta helburu bat baino gehiagoizan ditzaketela.
|
|
Gainera, berenaurre egite estrategiak mugatuko lirateke problemaren aurre egite instrumental zuzenera, eta sostengu sozialak ematen duen osasunarentzako babesa galduko lukete.Uste dugu, deskribatutako bi aldagaiok, neurri zabal batean moldagarriak direlahezkuntza eta eragin sozialaren bitartez. Zalantzarik ez
|
dugu
lan psikopedagogikohonek ondorioak emango lituzkeela gizonezkoen osasun hobeagotu batean.
|
|
Horra gure proposamena. Perl programazio lengoaia aproposa
|
dugu
lan horretarako. Programazio lengoaia ahaltsua da Perl, berariaz testuen tratamendurako sortua izan zena.
|
|
Kasu horietan, sareko konputagailu guztien itzulpen taulak eskuz eguneratzea ez da bideragarria. Hobe
|
dugu
lan hori automatikoki egitea.
|
2010
|
|
Horrela, alde batetik «taylorismo ondoko» kudeaketa moduetan murgildutakolangileria egonkorra
|
dugu
lan merkatuan eta, bestetik, kapitalak hautaketa prozesuak kontrolatzen ditu. Izan ere, lan merkatuaren lehentasunezko guneetan egotekohainbat betekizun eskatzen dizkio kapitalak eskulanari eta, modu horretan, kapitalak berak baldintza sozialak, politikoak eta ideologikoak ezartzen dizkie hautagaiei.
|
2011
|
|
Egoera honen larritasunaz kontura gaitezen, argi eta garbi esan behar
|
dugu
lan akademikoak euskaraz aurkezteak lan bikoitza dakarrela: terminologi arazoa, idazkari elebidunen eskasia, bi hizkuntzetan aurkezteko, komenigarritasuna?, edo, askoz ere sarriago,, beharra?, dela kausa nahitaezko itzulpenak oztopo bihurtzen dute naturala izan lukeen erabakia.
|
|
Urria da benetan euskarak gaurdaino alor honetan jasotako uzta. Fisikari gagozkiolarik, hain zuzen, ez
|
dugu
lan bat besterik ezagutzen: aita Jauregik, garbizaletasun nabarmenez, gerla aurretik prestatutako liburua.
|
2014
|
|
Bi egileok hein berean parte hartu
|
dugu
lan honetan. Eskerrak eman nahi dizkiegu ItziarAduriz eta Ruben Urizarri UEUko Euskal Hizkuntzalarien I. Topaketa antolatzeagatik; eta bertanparte hartu zuten guztiei lan honi egindako ekarpenengatik.
|
|
Testuaren analisi linguistikoa egitea ezinbesteko pausoa dela esan dugu; izanere, testua ez badugu analizatzen ditugu egitura konplexuak detektatu ez etahoriek berridazteko erregelak aplikatu. Analisia testuari metainformazioa gehitzeada eta gehitzen dugun informazio horrekin egingo
|
dugu
lan. Ondorengo lerroetanegiten dugun analisia zerrendatuko dugu, kurtsibaz tresnen izenak agertzen dira.
|
|
Azkenik, eremu apaingarriez etakosmetikaz mintzatzen da Bartky. Esan genezake Iholdik tailuan, itxuraren eraikuntzan, gorputzaren jokamoldean nahiz apaingarrietan, kasu gutxi egiten diola araudiestetikoari eta horrexegatik aukeratu
|
dugu
lan honetarako begirada arauemaileaalde batera utzi eta bere gorpuzkera nahierara aurkezten duen literatur pertsonaiafemeninoa delako.
|
2015
|
|
Esperimentuen aurreneko fasean antzekotasunaren ebaluazio eleanitza egin dugu, eta 2.4 puntuan azaldutako WordSim353 datu multzoa erabili dugu ebaluaziorako urre patroi bezala. Eleaniztasun hori dela-eta, hiru datu multzorekin egin
|
dugu
lan, euskarazko eta gaztelerazko urre patroiak ingelesekoaren itzulpenak izanik. Arrazoi beragatik, hiru hizkuntzen bektore adierazpenak erauzteko hiru corpus erabili ditugu: euskarazko corpusa Elhuyar fundazioak utzitako corpusa da, artikulu zientifikoz osatua dago eta 1.5?
|
2017
|
|
Lan honen helburua da aztertzea zein diren determinatzaileak langile publiko eta pribatuen Laneko Bizitzaren Kalitatea (LBK), ikusteko diferentziak ote dauden, eta ikusteko, halaber, kontratu finkoa edo behin behinekoa izateak eragina ote duen langileen LBKn. Horretarako aurkezten
|
dugu
Laneko Eskakizunen eta Baliabideen Teoria (LEB) izeneko erreferentzia esparrua, zeinaren bidez azaltzen baita, lan inguruneko eskakizunek eta baliabideek sortzen dituzten efektuen bidez, nola nabaritzen dituen langileak ondorio zuzenak eta zeharkakoak bere osasunean eta ongizatean. Emaitzek erakusten dute handiagoa dela langile publikoen eta kontratu finkodunen LBK, gogobetetasunaren arabera neurtzen badugu.
|
|
Astigarraga et al. (2013); Agirrezabal et al. (2013) lanetan bertsoen sorkuntzan egin
|
dugu
lan, bainaorain arte azentuarekin erlazionatutako aspektuak kontutan izan gabe. Aspektuok bertsoen sorkuntzarako garrantzitsuak izan litezkeela deritzogu, beraz, garatuta dauzkagun poesia sortzaileetan orain arteikasitakoa aplika genezake.
|
|
Gero, datuok, Praat (Boersma & Weenik, 2016) programarekin anotatu transkribatu etaanalizatu egingo ditugu. Horrela, egingo
|
dugu
lan ahalik eta transkripziorik zehatzenak etaobjektiboenak eskaintzeko. Datu base bat ere sortuko dugu, non datu guztiak sartuko ditugun.
|
|
Euskarazko osasun terminoak itzulpen tekniken bidez automatikoki lortzeko bidean, hainbat urratsetan egin
|
dugu
lan: dagoeneko sortutako baliabide lexikalak erabiliz lehenengo, hitzen morfosemantikaedo lexema osaera erabiliz geroago, eta terminoen luzera hitzetan handitzen joan den heinean, bi moduerabili ditugu:
|
|
Beste aldetik, ohiko banatzaileak erabili ditugu elektrodo positiboak inguratzeko.Banatzaileak polietilenoz eginda daudenez, hidrogenoa daukate, eta horregatik, neutroierradiografiarako ez dira oso egokiak. Zoritxarrez ez
|
dugu
lan baliokidea egingo duen ordezkomaterialik aurkitu.
|
2019
|
|
Ezaguna da gaur egun teknologiarekin eta bereziki informatikarekin lotutako ikasketa eta lanbideetan dagoenemakume eskasia baina arrazoiak eta bokazioak noiz aldentzen diren ez dago argi. Gai horri argi printza batzukemateko asmoz, konputagailuen programazioa gaztetxoen artean zabaltzeko mundu mailan hedatu den Kode Ordua oinarri hartuta, hiru urtez hainbat ikastetxetan 10 urte bitarteko gaztetxoen artean bildutako galdetegietakoerantzun eta marrazkien azterketa egin
|
dugu
lan honetan. Datu meatzaritzako prozesu oso bat egin behar izandugu horretarako.
|
|
Galdetegiaren diseinua kontuan hartuta, aurreikusten dugu aukera izango dugula DBH bukatu eta unibertsitate adineko garaira arte egindako bilakaera soziolinguistikoralehen hurbilketa egiteko. Gazteen bizialdi horretan garatutako euskararekiko hizkuntza identitateak etamuda linguistikoak nolakoak izan daitezkeen iradokiko
|
dugu
lanaren bukaeran.
|
|
informazioa lortu, formularioak eskuratu eta dokumentu ofizialakhelarazteko adibidez. Zenbaki orokor horiek informazio gutxi ematen dute eta bide horretan azterketa sakonago batproposatu
|
dugu
lan honetan, Eurostatek berak bildu eta zabaldutako mikrodatuetan oinarritzen dena. Alde batetik, Europar Batasunean herrialdez herrialde eGobernuaren erabilera maila berdina ote den aztertuko dugu.
|
|
Testuinguru honetan nabarmentzekoa litzateke adibidez, ErresumaBatuak duen biztanle kopuru handiarekin konparatuta jaso den inkesta kopuru txikia. Badira hainbat herrialde2009 edo/ eta 2010 urteetan inkestak falta dituztenak baina horiekin ere gainerako guztiekin batera egin
|
dugu
lan.
|
|
Hipokanpoko hilus delako eremuan lehen aipatutako atzeraelikaduranegatiboko zirkuitu horietako bat aurki dezakegu, zeinetan CB1 hartzailearekiko mGlu2 eta 3hartzaileen hurbiltasuna eta baita kolokalizazioa ere deskribatu dugun (Medrano et al, 2017). Baina, mGlu2 eta mGlu3 hartzaile mota bakoitzaren lokalizazioa zein CB1arekin duen erlazioa gehiagozehaztu nahi izan
|
dugu
lan honetan hartzaile bakoitzaren funtzioa argitzeko.
|