Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Hitz erlijiozkoak ere erabiltzen dira modu honetan berean, antza, konparazio edo alegoria gisa. Bada, Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
2001
‎Beharrezkotasun logiko hori erreala izango da hirukia dugunean, ez bestela. Jainkoa ahalguztiduna dela esatea judizio erabat zuzena da; horrekin esaten dugu jainko baten ezaugarriak lituzkeen izaki bat existituko balitz, horrek ahalguztiduna izan lukeela, hau da, subjektua halakoa bada, predikatu hori ere barne hartu behar duela. Ondorioz, ezin dut predikatua kendu eta subjektua mantendu, baina beste aukera bat ere badago:
2003
‎espiritu botereak espiritu esparruan gauzatzen dira eta ezin nahas daitezke denbora arlokoekin; eta kontrara, denbora botereak denbora esparruari lotu behar zaizkio, espiritu arloaren gaineko ahalmenik hartu gabe; Jainkoak ezarri ditu aginte biak, eta euren boterea esparru batean gauzatzen dutenak bestearen menpe geratzen dira, horri dagozkion gaietan. Horrexegatik ikusi dugu Jainkoaren espirituaz jantzi zirenak, printzipio horien arabera eratu zutela euren jokabidea eta esparru bakoitzeko botereekiko menpekotasuna azpimarratu zutela. Arean ere, Jainkoak Natan aukeratu zuenean David zuzentzeko espiritu aginduari begira, profetak bere zereginaren aginteari zegokion indarrarekin hitz egin zion, erregearen denbora boterea gorabehera, eta printzeak umiltasunez jaso zuen zuzenketa hori.
2004
‎Zerbait horri esker lor dezakegu mota orokorreko aprioriko ezagutza.Kanten fdosofia morala ere bere filosofia teorikoari iotuta dago. Kanten aburnz, guremoraltasunaren baldintza beharrezkoa delako dugu Jainkoaren existentziaren uste justifikatua. Sistemaren organismoak (gizakiak, animaiiak, landareak, etab.) dira Kantek deituriko, izadiaren helburuak?
‎Bada Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
2005
‎Etsituak litezkeela, esperantza (bertute kardinalea) galdurik, aterabiderik ez dutela ikusten, ez bada Couet metodoa? Bibliako lehen orrialdean ikusten dugu Jainkoa erraten" lur bat izan bedi" eta erran bezain segur lurra agertzen da. Gero erraten," Izan bedi iguzki bat" eta erran orduko, iguzkia lurraren berotzen hasi zen.
‎Baina ez da hala gertatzen bertuteari iraunkortasunez hori berezko zaiolako, ezpada arrazoimen zuzenak, bertutea beti bidelagun duen horrek, batzuk moderaziora behartzen dituelako eta beste batzuk, aldiz, ahalik eta urrunen joatera behartzen dituelako. Hartara, ezin dugu Jainkoa gehiegi gurtu. Ez da sineskeria Jainkoa gehiegi gurtzea, okerretara gurtzea baizik.
2006
‎Jainkorik gabe bizi ote gaitezke? Mende batzuetan uste izan dugu Jainkoa murriztu genezakeela arrazoi izateraino; gero, Nietzsche-k eta Freud-ek irakatsi digute ordezkoak bizitza edo legea direla. Baina, defentsarako lerro horiek ere amore eman eta badirudi modernitateak jokabideak baloratzeko ekarritako printzipioak, erabilgarritasun soziala, jokabide indibidualak gizartearentzat funtzionalak izatea?
2009
‎Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
‎Egia bada ere giza talde ia guztiek asmatu dutela kontsolatzeko eta poza adierazteko bide erlijiosoren bat, bistan da bide horiek oso desberdinak eta arbitrarioak direla, eta gurean nagusi den erlijioa bederen, psikiatrek azpimarratu dutenez, erokeria mota zenbaitekin arras estu dagoela loturik: zikin jaio gara Adamen bekatuaren ondorioz, ezin kitatuzko zor bat dugu Jainkoarengana, Jainkoaren seme gizon eginak bere burua sakrifikatu zuen gu asko maite gaituelako...
‎Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten dugu Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
2010
‎–Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona dugu Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena: edo kapitalismorako bidean, infernua sortzeko, edo sozialismorakoan, zerua eraikitzeko.
‎‘Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona dugu Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena: edo kapitalismorako bidean, infernua sortzeko, edo sozialismorakoan, zerua eraikitzeko.
‎Kristauok Jesusengan jartzen ditugu begi bihotzak: Jesusengan begiratzen dugu Jainkoaren gizatasun betea eta gizakiaren jainkotasun betea; Jesus errukiorrarengan, Jesus sendatzailearengan, Jesus gurutziltzatuarengan, eta gaur bereziki Jesus haurtxoarengan. Ez diogu Jesusi ezer kentzen:
‎Arazo bera da, funtsean Jainko** hitzarekin: usaia dugu Jainkoari ‘Jauna’ erratea, hots gizonari dagokion hitz batez baliatzen gara, Jainkoari sexu baten emateak zentzu handirik ez badu ere. Badakigu zein diren holako jarreren ondorioak, Elizan gaur egun ikus daitezkeenak.
2012
‎Laster hilko gara, leku hau hiltzeko ere ez da leku txarra, eta bizia badoa eta bagaramatza, eta zer egin dugu urte luze hauetan guztietan, lagunok? Aurkitu al dugu zoriona, aurkitu al dugu G puntuaren gordelekua, ba al dakigu zertara ekarri gintuzten mundura, ikusi al dugu Jainkoa inoiz, non gelditu ziren gure gaztetako ametsak, zenbat lagun utzi ditugu bidean, zenbat akats, laido eta apalkuntza?. Eta hala ere?
2013
‎Eta gaichtagin horien ahala ttipitzearekin huna nun ohart gitazkeen ahuldu dela ere Alamanen indarra. [?] Erranak erran, eta laguntza guzien indarra ezaguturik, aithortu behar dugu Jainkoak daukala partidaren gakhoa eskuetan.1743
2015
‎Badu oztopo kognitibo handi bat ere, batez ere hemen, Mendebaldean: uste dugu jainkoak sortutako pertsonak garela, eta eboluzioak horri buelta ematen dio. Aztarnen harira ere, tirabirak izaten dira adituen artean, baina noizean behin adosten da hau edo bestea, eta halakoetan adostutako teoria horiek aurrera egiten dute.
‎1 Honezkero ikusi duzue, alabak, aurrera eraman nahi dugun egintza handia. Nolakoak izan dugu Jainkoak eta munduak ausartegitzat har ez gaitzaten. Argi dago lan eta lan egin beharra dugula, eta asko laguntzen du asmoak handiak izateak egintzak ere halakoak izan daitezen saiatzeko.
2016
‎Eliza osoaren gozamen eta bozkariorako; Jaunaren, Pedro eta Pablo apostolu dohatsuen eta geure autoritatez aldarrikatu, jakinarazi eta definitu egiten dugu Jainkoak errebelatutako dogma dela: Jainkoaren Ama Andra Mari Sortzez Garbia, beti Birjina, lurreko bizitzaldia amaiturik, zeruetako aintzara jasoa izan zela, gorputz eta arima".
‎Ez dugu Jainkoaren izaeran ados egon behar.
‎Aurkituko dugu Jainkoaren ama.
‎Gure otoitzeko garrak bertze solidaritate urratsak ere iratzarraraziko baititu segur. Ez dugu Jainkoa epaile oker horrekin konparatuko, Jainkoak ez baititu gizonen okerkeriak zuzenduko, baina hunen onezian sinesten dugunek nola sinets askatasun salbatzailea isilik egonen dela gerla sustatzen dutenen bihotzetan. Bai, badakit Jainkoak ez duela magiaz sua itzaliko.
2018
‎denbora dugu Jainkoaz oroitzeko.
‎Camusen arabera, ez dugu Jainkoa existitzen dela sinesteko
2019
‎Baina Europako beste kultura zaharretan zerua gizonezko batekin (Zeus, Jupiter, Thor...) identifikatzen zuten bitartean, gurean zeru hori duala zen, hau da, bere baitan bi sexuak hartzen zituen. Hori dela eta, Ortziz hitz egiten dugularik, ezin dugu jainko edo jainkosa batez hitz egin, dibinitate batez baizik. Berarekin lotura zuzena dute zeruarekin loturiko beste hainbeste kontzeptu edota pertsonaia magiko:
‎Nahiz eta, gerraren eta otoitzaren arteko aurkakotasun honi aurka egiten dion guztia azterketarik gabe geldi ez dadin, hemen egoki litzateke gogoratzea, denboraz hurbil dagoelako, baita hainbat lekukotasun bizi eta hain ospetsu ere badaudelako, egoki litzateke gogoratzea, berriz esango dugu, Ourique ko mirakulu hura, ezin famatuagoa, Kristo Portugaleko erregeari agertu zitzaioneko hura, erregeak oihu egin ziola, armada zoruan belaunikaturik eta negarrez zegoelarik, Fedegabeei, Jauna, fedegabeei eta ez niri, nik sinesten baitut ahalguztidun zarela, baina Kristok ez zuen mairuen aurrean agertu nahi izan, ordu txarrean, bestela, gaur, kronika honetan, borroka ezin ankerrago bat beharrean, azkenik han bizia galdu zuten ehun eta berrogeita hamar mila fedegabe horien konbertsio zoragarria egiaztatu genuke, hura zeruari kontuak eskatzeko moduko arima galera, hura. Hala da, ezin ohi dira zoritxarrak oro saihestu, eta ez dugu Jainkoaren aurkako bekaturik egiten gure aholku onarekin, baina patuak baditu bere lege irmoak, askotan efektu ustekabeko eta artistikodunak, kasu honetan bezala, Camoens ek profitatzen ahal izan baitzuen oihu sutsua, eta, bere hartan, bi bertso hilezkorretan para. Guztiz egia da naturan ezer ez dela sortzen, eta ezer ez dela galtzen, dena aprobetxatzen dela.
‎Gure buruzagiek akats txiki bat egin badute kalkuluetan, ez dezagun fedea galdu horregatik! Harro egon behar dugu Jainkoarengan sinesten jarraitzen dugulako ezbeharrean, leial izaten jarraitzen dugulako zorigaiztoan! Bota diezaiegun errua haizea bezala aldatzen direnei, barkua ekaitzaren erdian abandonatzen dutenei.
‎Zin egiten dugu Jainkoaren aurrean.
2021
‎Inoiz, zertako edo zergatik galderei erantzuteko erabiltzen da: Zertako uste dugu Jainkoak eztitasun hauek ematen dizkigula. Bat bederaren aldera eme, eta harengana amoriotsu garen amoreagatik (Pouvreau); Zergatik pizteko egon zen hirurgarren eguneraino?
‎Bota ahala ari du euria; Edan ahalean ari zen gure laguna tabernan. tu arau moldea ere pareko gertatzen da, baina lehenengo adiera bakarrik du, luzatze edo errepikapenezko esan diogunarena: Sartu arau hiltzen zituen; Maitasunezko lokarri berak Jainkoari lotzen dizkion jende gehiago irudikatu arau, maitatzenago dugu Jainkoa.
‎Baina ez dugu jainko faltsurik Britainia Handian.
2022
‎Memento zinez goxoa pasatu dugu, bizia leuntzen duten horietakoa. Aipatu dugu Jainkoa bizia jendea. Nion Ttalet baten gogoetak ongi etorriak izanen zirela kronika hortan.
‎Zer da gizakia federik gabe? Guk, komunistok, ez dugu jainko jainkosetan sinesten. Baina fedea geneukan gure idealetan.
‎James Joyceren Uliseseko parafrasi bat Jainkoaren existentziaren gaiari egokitua: " Ezin dugu Jainkoari buruzko debatea aldatu. Alda dezagun gaia".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia