2009
|
|
Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten
|
dugu
Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
|
|
Egia bada ere giza talde ia guztiek asmatu dutela kontsolatzeko eta poza adierazteko bide erlijiosoren bat, bistan da bide horiek oso desberdinak eta arbitrarioak direla, eta gurean nagusi den erlijioa bederen, psikiatrek azpimarratu dutenez, erokeria mota zenbaitekin arras estu dagoela loturik: zikin jaio gara Adamen bekatuaren ondorioz, ezin kitatuzko zor bat
|
dugu
Jainkoarengana, Jainkoaren seme gizon eginak bere burua sakrifikatu zuen gu asko maite gaituelako...
|
|
Donibane Gurutzekoak, adibidez. Apaingarriz janzten
|
dugu
Jainkoa, bai, baina Jainkoak ez du apaingarririk behar. Jainkoa puzten dugu, bai, baina Jainkoa ez da zepelin bat.
|
2010
|
|
–Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona
|
dugu
Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena: edo kapitalismorako bidean, infernua sortzeko, edo sozialismorakoan, zerua eraikitzeko.
|
|
‘Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona
|
dugu
Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena: edo kapitalismorako bidean, infernua sortzeko, edo sozialismorakoan, zerua eraikitzeko.
|
2012
|
|
Laster hilko gara, leku hau hiltzeko ere ez da leku txarra, eta bizia badoa eta bagaramatza, eta zer egin dugu urte luze hauetan guztietan, lagunok? Aurkitu al dugu zoriona, aurkitu al dugu G puntuaren gordelekua, ba al dakigu zertara ekarri gintuzten mundura, ikusi al
|
dugu
Jainkoa inoiz, non gelditu ziren gure gaztetako ametsak, zenbat lagun utzi ditugu bidean, zenbat akats, laido eta apalkuntza?. Eta hala ere?
|
2019
|
|
Nahiz eta, gerraren eta otoitzaren arteko aurkakotasun honi aurka egiten dion guztia azterketarik gabe geldi ez dadin, hemen egoki litzateke gogoratzea, denboraz hurbil dagoelako, baita hainbat lekukotasun bizi eta hain ospetsu ere badaudelako, egoki litzateke gogoratzea, berriz esango dugu, Ourique ko mirakulu hura, ezin famatuagoa, Kristo Portugaleko erregeari agertu zitzaioneko hura, erregeak oihu egin ziola, armada zoruan belaunikaturik eta negarrez zegoelarik, Fedegabeei, Jauna, fedegabeei eta ez niri, nik sinesten baitut ahalguztidun zarela, baina Kristok ez zuen mairuen aurrean agertu nahi izan, ordu txarrean, bestela, gaur, kronika honetan, borroka ezin ankerrago bat beharrean, azkenik han bizia galdu zuten ehun eta berrogeita hamar mila fedegabe horien konbertsio zoragarria egiaztatu genuke, hura zeruari kontuak eskatzeko moduko arima galera, hura. Hala da, ezin ohi dira zoritxarrak oro saihestu, eta ez
|
dugu
Jainkoaren aurkako bekaturik egiten gure aholku onarekin, baina patuak baditu bere lege irmoak, askotan efektu ustekabeko eta artistikodunak, kasu honetan bezala, Camoens ek profitatzen ahal izan baitzuen oihu sutsua, eta, bere hartan, bi bertso hilezkorretan para. Guztiz egia da naturan ezer ez dela sortzen, eta ezer ez dela galtzen, dena aprobetxatzen dela.
|