2000
|
|
Antzeko zerbait dugu eginkizun geure kulturarekin. Betidanik jakinizan
|
dugu
gure Euskal Herriko kultura bagenuela. Orain sakonagoaztertuta, parametroak eta edukiaren egitura marraztuz gero, hobeki erabiltzeko etagaratzeko aukera dugu.
|
|
Frankismoaren lehen urteetako arrastoa begiratzeko, badugu gaur tresnarik.Orduan gauzatutako hizkuntz politikaren historiarako langairik franko bildu zuenBenet ek (Benet 1973, 1979), eta ezaguna
|
dugu
gurean ere (Torrealdai 1982, 1998). Bada hor perla ederrik (Torrealdai 1998: 85, 93, 97, 104, 106).
|
|
Zortzigarrena, gure gaia den soinuen alorrean, gizakiok oso eraginkorra densistema garatzen dugu. Soinu patroia atxikitzen
|
dugu
gure adimenean, ekoizpeneanegon litezkeen interferentzia eta baldarkeria guztiak saihesteko bidean, eta honela, patroi hauen antzeko soinuak erabiliz, eraginkorki komunikatzea ahalbideratzen dugu.Beraz, hiztun arrakastatsua izateko, patroi hauek eraikitzeko prozesu bat jarri behardugu abian, kasik jaiotzearekin batera. Honetarako aukera guztiak aurreikusten ditugu, edozein hizkuntzatako soinuak bereizteko moduan jartzen dugu gure adimena; baina, ondoren, murrizketa prozesu batean murgiltzen gara, dago (z) kigun hizkuntz (et) akosoinuak bereizteko soil soilik (seigarren puntuan emandako arrazoiengatik).
|
|
Soinu patroia atxikitzen dugu gure adimenean, ekoizpeneanegon litezkeen interferentzia eta baldarkeria guztiak saihesteko bidean, eta honela, patroi hauen antzeko soinuak erabiliz, eraginkorki komunikatzea ahalbideratzen dugu.Beraz, hiztun arrakastatsua izateko, patroi hauek eraikitzeko prozesu bat jarri behardugu abian, kasik jaiotzearekin batera. Honetarako aukera guztiak aurreikusten ditugu, edozein hizkuntzatako soinuak bereizteko moduan jartzen
|
dugu
gure adimena; baina, ondoren, murrizketa prozesu batean murgiltzen gara, dago (z) kigun hizkuntz (et) akosoinuak bereizteko soil soilik (seigarren puntuan emandako arrazoiengatik). Honek ezdu esan nahi gortu egiten garenik; alta, gure sentikortasun linguistikoa gortu egiten dagureak ez diren fonemak bereizteko.
|
2001
|
|
Hemen kokatu
|
dugu
guk goi mailaren hasiera. Oinarrizko maila eskuratuta, hortik normaltasun mailara abiatzen garen unean.
|
|
3 Ikastea ere eraikitzea da. Soilik ikasten
|
dugu
guretzat esanguratsua dena, etazerbait berria ikasteak gure ezagutza sistemaren desoreka dakarkigu. Bestalde, gaitasunak eskuratzeaz ari garenez, ikasleak errealitatean egin dutenaren aurrean jarri ditugu, ezin baitira prozesuzko edukiak modu teorikoan ikasi4.
|
|
Euskaraz liburu bat edo bi idatzitako emazte idazleak dauzkagu; obra oso eta luzeak, diren bezalakoak? eman digutenik ez, ordea, oraino.Hori
|
dugu
guk ere desafioa!
|
|
Marcel Rochas (1955) hil ostean, bere emazteak eman zion perfumegintzari jarraipena, Madame Rochas (1960) perfumearekin, Femme modukoa baino apurtxo bat arinagoa. Gaur egun oso ondo saltzen den Eau de Rochas (1970)
|
dugu
gure artean. Azken garai honetan aldaketa batzuk sartu dituzte, Mystère (1978), Eau de Rochas pour Homme (1993) eta Tocade (1994) perfumeak sortuz.
|
2002
|
|
Eta testuinguru horretan kokatzen da garapen jasangarriaren erronka. Izan ere, gaur egun hazkunde ekonomikoa ez
|
dugu
gure ongizatearen igoeraren sinonimotzat hartzen; gure ongizatean beste aldagai batzuek erebiziki eragiten baitute: besteak beste hezkuntzak, osasunak, aisiak eta, jakina, ingurumen garbi eta ederrak.
|
|
horrek ez du aparteko arretarik sortu, ez gure arteko unibertsitateetan ezta kanpoko unibertsitateetan ere. Gutxienez, ez
|
dugu
gure artean inon ereaurkitu gatazken konponbidea monografikoki aztertzen duen zentrorik edo programarik: ez masterrik, ez gradu ondoko ikastarorik, ezta doktorego programarik ere.
|
|
Lanbide guztietako profesionalei bezalaxe, irakasleoi ere heldu zaizkigugizarte aldakor honen zipriztinak. Ondorioz, gure hasierako formazioa zaharkituageratu zaigu, eta dagoeneko guztiok sentitu
|
dugu
gure, jakintzak, eta, egitenjakiteak?
|
|
Guk, irakasleok, beraz, kontrajarrita dauden bi joera horietako batean kokatuko
|
dugu
gure esku hartze didaktikoa: aplikazionismoan (teoria edo materialenaplikazio hutsa egiten dugunean) edo inplikazionismoan (gure ikasgelan gertatzendena behatu, ondorioak atera eta, ikaskuntza eman dadin, bitartekoak jartzenditugunean).
|
|
Hedabideek elkartu duten gizartea osatzen
|
dugu
guk guztiok. Horiei esker, elkarren berri gehiago dakigu.
|
|
Gaur egun ez dago munduaren konplexutasun osoa globalizazio ekonomikoaren parametro hutsetatik ulertzerik. Inoiz izan den globalizazio handiena
|
dugu
gure artean; izan ere, horretan ahalegintzen dira korporazio transestatalak eta hedabide erraldoiak. Horren aurrean, hala ere, indartsu agertzen dira euren identitateari eta lokalismoei eutsi gura dieten herriak eta norbanakoak.
|
|
Leihotik begiratzean ikusten duguna, gertatzen ari dena da. Gertatzen ari den hori ez
|
dugu
guk erabaki. Baina hedabideek erabaki egiten dute, ez gertatzen dena (sarri askotan baita hori ere), gertatzen denaz esan beharrekoa baino, hots, erakutsi beharrekoa.
|
|
Tira! Gure semea baino maiteago dugun ezer besarkatu eta onartu
|
dugu
gure bihotzean. Gainera, mutiko hori ez da nire semea, anaiarena baino; eta horrek, gazte gaztetarik ditu atsegin nik atsegin ez ditudanak.
|
|
izendapena kategoria sailkapen estandarretan erabiltzen dena da (ikus SUC tags sistemako Supplementary tags atala edo CREA ko Miscelánea). Izen bera mantendu
|
dugu
guk ere, baina laburtzapenak dira berez hemen bildu ditugunak UZEIk (1988) proposatutako banaketaren arabera. Hala ere, suprakategoria bezala planteatu dugu hau, ondoren bakoitzak dagokion kategoria nagusia hartuko baitu.
|
2003
|
|
Izan ere, uste
|
dugu
gure ikerketaren muinak aldarrikapen ekologisten formaberri bat erakutsiko duela. NIMBY fenomenoa (Not In My Back Yard, Ez GureEtxeko Baratzean) oso aztertua izan da mundu akademikoan, herri, batik bat?, baina uste dugu Euskal Herrian nahiko berria dela eta ez dela aztertu geroan izan dezakeen indarra eta presentzia, eta horrek, azpiegituren politikapublikoetan (eta enpresen egitasmo pribatuetan) edukiko duen eragin ezinbestekoan.
|
|
Paradigma honek, uste
|
dugu
guk, balio digu Mugimenduak, maiuskulaz, azaltzeko, hau da ekologismoa, feminismoa, antimilitarismoa eta abar, edota bestemodu batez esanda, mugimenduen industriak, McCarthy eta Zalden terminologian (Casquete, 1998:
|
|
Bi izan ziren bertan hartutako erabakiak. Lehena, hausnarketa prozesu bat zabaltzea, «UEUren barruan aztertu behar
|
dugu
gure geroa». Bigarrena, Monreali eskutitza bidaltzea, eskainitako agiria idatz zezala eskatuz eta UEUra joango ziren EHUko irakasleen zerrenda bidaliz, beraien egoitza eta bidaia gastuak estaltzeko.
|
|
San Martinen esanetan, UEUk pentsatu behar zuen norekin lotu etorkizunerako. Gauzak horrela, UEUren zuzendaritzak, 1982ko apirilaren 30ean, Nafarroan kultura elkarte bat sortzea erabaki zuen eta horren izenean eskatu baimena; «Dena dela, ez
|
dugu
gure aldetik apurketarik egingo». Zenbait gestio eta hutsune izan ondoren, 1983ko urtarrilaren 10ean erregistratu zen elkartea behin betiko Nafarroako Gobernu Zibilean.
|
2004
|
|
Maitatzen dugunean, izaki maitatua gure baitan sentitzen dugu, bitasun sentsaziorik gabe. Maitasunaren esentzia aztertzean esan dugun bezala, muturrekomaitasun mailan, izaki guztiak sentituko ditugu gure baitan, bitasunik gabe; izadieta unibertso osoa sentituko
|
dugu
gure haragiaren eta gure adimenaren zati gisa.Eta hori da, hain zuzen ere, holograma optikoak maila material batean erakustenduen ezaugarria. Laserren bidez egindako objektu baten irudi tridimentsionala daholograma.
|
|
Hizkuntza formalbatean, hizkuntza naturalean gertatzen ez den moduan, aurretik eta behin betiko guztizzehaztuta daude berau osatzen duten sinboloak (hizkuntza naturaleko hitzak lirateke), baitaberaiek konbinatzeko erabili behar ditugun arauak ere (hizkuntza naturaleko gramatikalitzateke). Arau horiek erabiltzen ditugunean hizkuntzako sintaxiaren oinarriak jartzen arigara, eta beraien bidez zehazten
|
dugu
gure logikan sinboloen zein segida den onargarria etazein ez. Onargarriak diren segidei hizkuntzako/ ormw/ ai deituko diegu.
|
2005
|
|
partaidezuzena al naiz? nire balioetako bat konprometitua al dago gatazka honetan, etorkizunean beste aldearen beharrik ba al
|
dugu
gure elkarlana bultzatzeko. Galdera hauek gatazkaren ikuspegia argitzen lagunduko digute eta, era berean, alderdi ezberdinen diagnostikoa baloratzeko aukera ematendigute ere.
|
2006
|
|
Antzuak diren bikoteen helburua, haur bat edukitzea da?, ez patologia hauzuzentzea (beste patologietan gertatzen den bezala). Haur desiratu hau lortzeazientziak gero eta gertuago jartzen digu, baina lortzeko gero eta gehiago arriskatzen
|
dugu
gure osasun fisiko eta psikologikoa.
|
|
Ez
|
dugu
gure historia ondo kontatu. Ez ditugu gure historiak ondo kontatu.Ez zaharrak eta ez berriak.
|
|
Bai. Anitz idatzi
|
dugu
gure kontu triste horren inguruan. 2000 urtetik hona, batez ere, idazlan andana karrikaratu da, gatazka delakoan girotuak.
|
|
Guztiagatik ere, uste dut mundu sinboliko berriak sortzen ari direla euskararen munduan, euskaldun tradizional eta uniforme zaleei arrotz eta ezerosoakegiten zaizkienak. Eta hori ez
|
dugu
gure literaturan islatzen jakin.
|
|
Igorretako idazlearen testuetan han hemenka kausi daitezkeen kritika etaautokritikekin jarraituz, aipatzekoa da orobat gauzak benetan konpontzeko borondateeskasaren ondorioz gauzak betiko legez irauteari eta betiko diskurtsoak errepikatzen ibiltzeari egiten dion kritika. Eta oraingoan ere, nire azalpenekin luzatubeharrean, berea ekarriko
|
dugu
gure artera:
|
|
2 Azkue bera hiztegigintzan aritzeaz ez bazen pozik, zer esango ote
|
dugu
guk askoz apalagoak izanik gure jakintzan!
|
|
Touraine ren ustez, irudi horiekin denbora gehiegitxo jolasean ibili eta gero, teoria erabat kritikoekin elikatzen ibili ostean, hauxe deskubritzen
|
dugu
gure inguruan: erabat aldatuta dagoen paisaia, arazo berriak, gizarte mugimendu berriak?
|
|
Goiko astroetara begirada zuzendu baino lehen, hobe
|
dugu
gure oinen azpian daukaguna aztertzea, eta ulertzea!
|
|
Adibidez, antzinako babiloniarrek zodiakoa 12 zatitan banatu zuten, Eguzkiaren higidurari hobeto jarraitzeko asmoz. Eta hortik heredatu
|
dugu
guk 12 hilabetez osatutako urtea!
|
|
Zuzenbide publikoaren arloan, Espainiako Konstituzioarekin hasiko
|
dugu
gure eginkizuna. Konstituzioak maiz aipatzen du publizitate jarduera, kontuan hartu behar baita jarduera hori Konstituzioan espresuki jasotzen diren oinarrizko bi eskubideen babespean gauzatzen dela:
|
2007
|
|
Gugure kudeaketa eredu zaleak gara. Gure arrakastaren gakoa non dagoen galdetzen digutenean, beti erantzuten
|
dugu
gure konpetentzia nuklear guztiek pertsonekin dutela zerikusia. Bai kanpora, bai barrura begira, gauza bera esaten dugu.Baina, oro har, enpresetan desoreka egoten dela uste dut, beharbada, komunikazioari ez zaiolako ematen behar duen garrantzia.
|
|
Ez. Guk urtero berrikusten
|
dugu
gure pentsamendu estrategikoa. Prozesuhorrek balio digu pertsona guztiekin egoteko eta behin eta berriro gureproiektua, Irizar proiektua, partekatzeko.
|
|
Osopertsona gutxi dira hanka sartzen ez dutenak. Hanka sartuz ikasi egiten du jendeaketa horixe bultzatzen
|
dugu
guk. Beti beldurrez bazaude, gauzak okerrago egitendira.
|
|
Aurreko produktuak izango ditu kontuan hurrengoak egiteko eta, beraz, ez du hainbeste berrituko. Aurretik joateko, ordea, benetako berrikuntza egin behar da, eta horixe egiten
|
dugu
guk.
|
|
Gaur egun, talde lanean kontrolatzen
|
dugu
gure jarduna. Zu talde horretakopartaidea zara eta nahiz eta zure ikuspegia komunikazioarena izan, taldeko besteikuspegi batek zurea eta jardunarena bera alda ditzake.
|
|
Euskal Herriko kultura hil edo biziko auzia dugu euskaldunok. Duela 100urte Sabino Aranak eta Arturo Campionek jarritako oinarriak gaurkotu behar dira.Berrikusi egin behar
|
dugu
gure kultura, tinkotu, egituratu, euskal nortasunaz bete, etorkizuneko gizakiarentzat erakargarria mantenduko badugu.
|
|
Baina, erro errotik, argi eta zintzoak izan behar
|
dugu
gure helburua definitzean. Gure azterketak ez luke amore eman gure xedea nolabaiteko kulturpolitikara moldatzeko, asmo eta borondate onekoa izan arren.
|
|
izenburupean, adituen ekarpenak jaso dira, bere bilakaera bio psikologikoan, ezagutzaren prozesuak alorbakoitzean egiten duen bideari buruz, eta, gizabanako bakoitzaren kultura eskuratzeari, oroharrekotratamendu zorrotza eta argigarria ematen dio. Ildo horretan kokatuko
|
dugu
gure kultur ikuspegia, eta, bidenabar haren ekarpenez baliatuko gara.
|
|
Noiz esnatu behardugu euskaldunok? Noiz jaiki behar
|
dugu
gure lozorro ideologiko azkengabehonetatik. Zergatik gara horren laxoak?
|
|
Gehienetan konturatu gabe irensten
|
dugu
gure haurtzaroan. Heldutasunarekinherritar kontzientzia garatu egiten da, eta arrazoitu egin behar ditugu gure jarrerak, batez ere beste batzuek botatzen dituzten argudioen aurrean.
|
|
Botereak boteredunen nahiz menderatuen ekimenarekin (politika), emozioekin (nortasuna), kulturarekin (usteak) lotura duela ikasi
|
dugu
gure hausnarketan.Mitologiako buru anitzeko hidra mamutzarrak bezala, aurpegi nagusia (baldinbadu) zein den jakin gabe geratu gara. Ikusten duguna deskribatzea ez zatekeenbatere zaila, agerian baitago gure egunerokotasunean, baina fisikan edo biologianez bezala, gaur egungo gizartean botereek nola funtzionatzen duten, zer indarmotak eraginda, nolako ugalketa sitemaren bitartez hedatzen diren zaila da zehazten.
|
|
Althof en Autodeterminazioa Moralaliburuan (1992). Guk aurkezpen horren zenbait alderdi kontuan hartuz egokitu
|
dugu
gurea.
|
|
Kintilianoren sailkapena errefusatu gabe, Zizeronen sailkapen horretan jarriko
|
dugu
guk arreta.
|
|
Filosofiaren esparruetara hurbildu nahi dugu erretorika, argumentatzeko gura dugu erretorika. Eta argumentua landu nahi
|
dugu
gure testuak hobetzeko, indartzeko eta blindatzeko.
|
|
Ezagutzaren objektua ebidentea ez den kasu horietan, eztabaida behar dugu, eta frogapen analitikoei froga dialektikoak gehitu zaizkie, ezagutzaren munduan aurrera egin ahal izateko. Hor kokatu behar
|
dugu
gure lan argumentatzailea.
|
|
Gizakiok betidanik izan
|
dugu
gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko beharra eta joera.
|
|
Gizakiok betidanik izan
|
dugu
gure esperientziak eta baita gure bizitzaren pasadizoak ere ondorengoei transmititzeko edo igortzeko beharra eta joera.
|
2008
|
|
Alderdi figuratibo eta hautematezkoaren eta eraikitzailearen arteko kontrajartze hori gainditu nahi
|
dugu
guk. Hala ere, pentsatzen dugu, Haur Hezkuntzan garrantzi handiagoa eman behar zaiela idazketaren alderdi eraikitzaileak azpimarratzen dituzten proposamenei; Lehen Hezkuntzako Lehen Zikloan, berriz, Haur Hezkuntzan baino garrantzi handiagoa eman litzaieke formen ekoizpenari eta grafiaren traiektoriari, alderdi eraikitzaileak ahaztu gabe.
|
2009
|
|
Merkatuan dauden programa informatikoetatik GraphPad® deritzonprograma erabiltzen
|
dugu
gure laborategian. Programa informatiko horrenbidez, goian azaldutako kalkuluak era ez lineal batean egiten dira.
|
|
Murgildu ondorengo metodoan, berriz, lagin bloke bat murgildu, ultrakutean ebaki eta ebakiak nikelezko saretxoanjarri ondoren egiten da esperimentu immunozitokimikoa. Noski, era honetanmikroskopio elektronikora heldu arte, ez
|
dugu
gure markaketa ikusiko.
|
|
Gure lagina lortu dugularik proteinen erauzketa bidez, ondoren laginhorretan dugun proteina kontzentrazioa neurtuko dugu espektrofotometrobidez (ez gara espektrofotometroaren erabilerarekin sartuko, denek dutelakodesberdintasunen bat). Metodo guztietan erreferentzia edo estandar baterabiltzen dugu, gehienetan BSA izango da baina immunoglobulinak ereerabil daitezke estandar gisa, adibidez odola aztertu nahi dugun kasuetan.Horiekin kurba estandar bat osatuko dugu eta horren arabera kalkulatu ahalizango
|
dugu
gure laginaren proteina kontzentrazioa. Bestalde gaur egun espektrofotometro gehienek estandarrak neurtu ondoren laginaren kontzentrazioa ematen digute guk eragiketa matematikorik egin beharrik izan ezdezagun eta beraz berauetan ere ez gara sartuko.
|
|
Primer en sekuentzia lortu eta gero, prest gaude hauek sintetizatzeko.Normalean, oligonukleotidoak sintetizatzen dituen merkataritza etxe batieskatuko diogu. Sekuentziak adieraziz eta norabidea argituz (3' eta 5muturrak zeintzuk diren zehaztuz) egingo
|
dugu
gure eskaera. Kontuan hartunormalean erabiltzen diren primer ak diseinatzeko programak 3 5 norabidean emango dizkigula primer en sekuentziak, guk reverse primer aren5' sekuentzia behar izango dugu, beraz, base konplementarioak aurkakonorabidean idatzi behar izango ditugu.
|
|
Metodo honetan, kontzentrazio ezaguneko lagina erabiltzen da kurba estandar bat eraikitzeko. Lagina estandarra izan daiteke purifikatutako dsDNA plasmatikoa, in vitro transkribatutako RNA, in vitro sintetizatutako ssDNA edo beste DNA lagina gure itu genea espresatzen duena.DNA edo RNAren kontzentrazioa espektrofotometrikoki neur daiteke (260nm) eta kopia kopuruko balioetara pasatu ahal
|
dugu
gure DNA edo RNAestandarraren pisu molekularra ezagutuz. Dena den, estandarrak eraikitzealan handia suposatuko du eta berauen egonkortasuna nahiko ahula izangodenez, askotan arazoak emango dizkigute.
|
|
Haatik, euskaraz ere gorpuztu den fenomenoa ote da bada masa komunikazioarena? Baietz uste
|
dugu
guk. Har dezagun masa komunikazioaren definio kanoniko bat gure baieztapena arrazoitzeko.
|
|
Baina nola aukera dezakegu zoriz zenbaki bat? Ez
|
dugu
guk egingo; izan ere, Perl ek badauka espresuki zorizko zenbakiak sortzen dituen funtzioa: rand().
|
|
Ataza edo egiteko bakoitza honelaxe garatu
|
dugu
guk:
|
|
Datozen adibideetan modulu berri bat erabiliko
|
dugu
gure programetan: LWP:: Simple modulua.
|
|
Aurrera segi eta erreferentziekin buru belarri murgildu baino lehen, geldialdi bat egingo
|
dugu
gure bidean. Izan ere, erreferentziak behar bezala ulertu ahal izateko, aldagaien balioak memorian nola gordetzen diren ezagutzea komeni zaigu lehenbizi.
|
|
Gogoan izan fluxu kontrolak eta kongestioen kontrolak mugak ezartzen dituztela, eta muga horiek aldakorrak direla. Hala ere, aldakortasun hori asko murriztu
|
dugu
gure baldintza zerrendan: kreditua finkoa da.
|
2010
|
|
Eta hasteko azalpen bat: ez
|
dugu
guk uste gizarte mugimenduak inorenmorroi direnik, ez eta alderdi politikoen transmisio uhalak ere, baina jakin badakigu euskal ekologismoak badituela harreman estuak bezain konplexuak abertzaletasunarekin eta ezkerreko mugimenduekin (kasu zehatz baterako ikus Larrinaga, 2003 eta orokorrean Barcena, Ibarra eta Zubiaga, 1995 eta 1996 eta Casquete, 1998, 2000 eta 2001) eta zentzu horretan diogu ide...
|
2011
|
|
Taula prestatzeko (17 taula) Joan Mari Torrealdairen lana oinarri gisa hartu dugu. Torrealdairen euskal liburugintzaren gaineko azterketa eta kontaketa, aurreko kapituluan aipatu dugunez, 1976 urtean abiatu zen, eta horregatik 1976 urtea hartu
|
dugu
gure taularen abiapuntu gisa639 Torrealdaik urte bakoitzean argitaratutako titulu kopurua zenbatzeko, aintzat hartu zituen edozein arlo eta mailatan (unibertsitatekoak barne) jatorriz euskaraz prestatutako lehen edizioak, berrargitalpenak eta itzulpenak. Unibertsitate mailako euskarazko titulu kopurua emateko Inguma datu basera jo dugu.
|
|
Eta, dana dala, hauetan euskal, zoko? eskasen bat baldin ba dago, ukatu egingo
|
dugu
gure laguntza.
|
|
Ez
|
dugu
guk behintzat A mailako tituludunen zerrendarik topatu Euskera buletinean.
|
|
Hutsunez eta etenez betea ikusten
|
dugu
gure harremana ikus entzunezko komunikazioarekin. Komunikazioaren eta informazioaren teknologiekin ditugun harremanak bereziak dira oso:
|
|
Kontsumoa pertsonalizatu egin da. Telebista edo beste pantaila baten aurrean ematen
|
dugu
gure bizitzaren zati bat. Ordenagailua informazio eta entretenimendu iturri bilakatu da.
|
|
Amerikako Psikiatria Elkarteak (DSM IV TR: The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 2000) bereizten dituen bost ardatzetatik II. ardatza, hots, nortasunaren nahasteei dagokiena aztertuko
|
dugu
guk nagusiki. II. ardatzeko nahasteekin batera, nahaste horiekin zerikusia duten I. ardatzeko nahaste kliniko batzuk ere aztertuko ditugu.
|
2012
|
|
eta kontingenteak. Baina gu horixe gara eta horrela pentsatzen
|
dugu
gure identitateeta lurraldeari buruz. Hori bai, argi esanda lurraren mugak guk definitzen ditugula, arbitrarioki eta kontingenteki?
|
|
Beste hitz batzuetanesanda: elikagaien subiranotasunaren aldarria ez
|
dugu
gure egin behar bakarbakarrik, oinarrizko elkartasun humanistagatik, garapen bidean dauden herrieisistema agroalimentario mundialak egiten dien kaltea onartzen ez dugulako (hori erearrazoi nahikoa litzatekeen arren), onartzen ez dugun kaltea zuzenean guri eginikoaere badelako baizik.
|
|
Eta zergatik, bada, egungo eredu agroalimentarioa da, guretzat ere, kaltegarri. Zergatik hobetsi behar
|
dugu
gurean ere, baserriko nekazaritza, munduko merkatueibegirako nekazaritza industrialaren gainetik. Has gaitezke erantzunak ematen erazerrendatuan:
|
|
eta kontingenteak. Baina gu horixe gara eta horrela pentsatzen
|
dugu
gure identitateeta lurraldeari buruz. Hori bai, argi esanda lurraren mugak guk definitzen ditugula, arbitrarioki eta kontingenteki?
|
|
Hautatu egin behar da. Geuk hautatu behar
|
dugu
gure bizitzaren, gureherriaren etorkizuna.
|
|
Lan honetan musika, kultura eta gizartearen arteko harremanak ikertu nahi ditugu, zehazki euskal gizartea daukagu ikergai eta hori jadanik arazo bat izan daiteke, Euskal Herria hartu nahi
|
dugu
gure lanaren kokaleku eta oso esistentzia zehatza ezduen kontzeptua dugu.
|
|
23). Ez
|
dugu
guk ezer aldarrikatu nahi, bainabai argi esan politikoki amesten eta eskatzen den Euskal Herri osatuaren ikuspegitikabiatzen garela. Gehienbat, eztabaidarako kontzeptua da oraindik gaur egun etamataza diskurtsibo honen hari asko, hain zuzen ere, orain dela 50 bat urte abiatzendiren zenbait prozesutan hasten dira.
|
|
Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe
|
dugu
gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu.
|
|
Aitona zahar ipurterre batek ordea, Konstituzio testua eztabaidatzen hasigarenean, berari bost axola zaiola, osteratzen digu: berak ez duela Pazifikora ezertarajoan nahi, uzteko bakean...[...] Baina orain gehiengoa gu gara eta, demokrazianzuzenbide zuzenak dioen eran, lepotik heldu eta behartu egiten
|
dugu
gurekin irlaraetortzera[...] Eta egurra: < gehiengoak nahi duena egin (nahi!) behar da! >.
|
|
Aitona zahar ipurterre batek ordea, Konstituzio testua eztabaidatzen hasigarenean, berari bost axola zaiola, osteratzen digu: berak ez duela Pazifikora ezertarajoan nahi, uzteko bakean...[...] Baina orain gehiengoa gu gara eta, demokrazianzuzenbide zuzenak dioen eran, lepotik heldu eta behartu egiten
|
dugu
gurekin irlaraetortzera[...] Eta egurra: < gehiengoak nahi duena egin (nahi!) behar da! >.
|
|
Lan honetan musika, kultura eta gizartearen arteko harremanak ikertu nahi ditugu, zehazki euskal gizartea daukagu ikergai eta hori jadanik arazo bat izan daiteke, Euskal Herria hartu nahi
|
dugu
gure lanaren kokaleku eta oso esistentzia zehatza ezduen kontzeptua dugu.
|
|
23). Ez
|
dugu
guk ezer aldarrikatu nahi, bainabai argi esan politikoki amesten eta eskatzen den Euskal Herri osatuaren ikuspegitikabiatzen garela. Gehienbat, eztabaidarako kontzeptua da oraindik gaur egun etamataza diskurtsibo honen hari asko, hain zuzen ere, orain dela 50 bat urte abiatzendiren zenbait prozesutan hasten dira.
|
|
Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe
|
dugu
gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu.
|
|
Errealitate hau abiapuntutzat hartuz, eta jakinik herri indigenen kasua garrantzitsua izan daitekeela estatu gabeko nazioen nazioarteko politikan interesa duen edozeinentzat, abiatzen gara. Herri indigenen nazioarteko lan politikoari gutxitan erreparatzen zaiola ikusirik, nazioarteko aktore berri honen aurkezpenean kokatzen
|
dugu
gure kontribuzioa. Gure lanak nazioarteko mugimendu berritzaile honi buruzko klabe nagusiak eskaini nahi ditu:
|
|
Indigenei buruz mintzatzen garenean, oso zaila da indar kolonizatzaile bakoitzak sorturiko irudi eta estereotipoak gainditzea. Estalketaren alde sortutako diskurtsoa oso hedatua eta ondo errotuta
|
dugu
gure artean. Diskurtso horren ondorio nagusia herri indigenen ikusezintasuna da (Spicer, 1992:
|
|
Zuzenbide publikoaren arloan, Espainiako Konstituzioarekin hasiko
|
dugu
gure eginkizuna. Konstituzioak maiz aipatzen du publizitate jarduera, kontuan hartu behar baita jarduera hori Konstituzioan espresuki jasotzen diren oinarrizko bi eskubideen babespean gauzatzen dela:
|
2014
|
|
Eta horrekin batera idatzizko diskurtsoa duela gutxi arte hegemonikoa izandela jakin arren, egun gero eta leku gehiago egiten zaio ahozkoari (Alvarez Uriaeta Zelaieta Anta, 2012). Horregatik guztiagatik, Irakasle Eskolako ikasleentzat, irakaslegai diren heinean, ikuspegi komunikatiboa duen ahozko diskurtso akademikoeta profesionalen lanketaren aldeko apustua egin
|
dugu
gure irakasle jardunean, etaKomunikazio Gaitasunaren Garapena I eta Komunikazio Gaitasunaren Garapena IIirakasgaietan horren lanketari eman diogu lehentasuna.
|
|
Hizkuntzari ikuspegi komunikatibotik begiratzen badiogu, komunikazioarenperspektiba dialogiko edo interakzionistan kokatuko
|
dugu
gure soa. Horren ondoriozeta Tusonekin bat eginez, elkarrizketa izango da gure komunikazio eta diskurtsoenoinarri nagusia (Tuson, 2006).
|
|
Arestian esan
|
dugu
gure ikergaian ez dugula espero solaskideen gogoeta luze, ongi planifikaturik. Ezta, hortaz, horien euskarri eta lagungarri den markatzailerik ere: markatzaile egituratzaileek, birformulatzaileek, adibidez, ez bide dute leku erosorikkomunikazio saiootan.
|
|
Lekuz kanpokoa bide litzateke, demagun, oso egitura konplexuko perpaussegidak, oso lokailu gutxi erabiliak, oso puntuazio arautua... erabiltzea. Era berean, ez dago ondorioztatzerik (ez
|
dugu
guk horrelakorik ikusi bederen (Perez Gaztelueta Zulaika Ijurko, 2012)) beste gisa bateko testuak ekoitzi behar dituztenean (esate baterako, testu akademikoak) txatetan darabiltzaten estrategia eta hizkuntzabaliabideok darabiltzatenik.
|
|
Orain konplexutasunaren analisia ErreXail (Gonzalez Dios et al., 2014) sistemaren bitartez egiten da. ErreXail sistema autonomoa bada ere, kasu honetanmodulu bezala integratu
|
dugu
gure arkitekturan. ErreXailek testuak sinpleak edokonplexuak diren adierazten digu eta horretarako ezagutza linguistikoa eta ikasketaautomatikoko teknikak erabiltzen ditu.
|
|
Adibide batekin azalduko
|
dugu
gure motibazioa eta helburua zein diren.Demagun euskarazko esaldi bat (1) beste hizkuntza batera3 itzuli nahi dugula.Webean dagoen itzultzaile4 bat aukeratzen dugu eta emaitza ez da oso egokia (1?).
|
|
4 irudian ikusten denez, separate.01 aditz adierari 3 Levin klase esleitzenzaizkio22 VN n (23.1, 10.1, 29.10) eta klase bakoitzak rol desberdinak hartzenditu; orduan, zein rolekin etiketatu behar
|
dugu
guk gure banandu aditza. Horrelakokasuetan, EADBrekin bat datozen rolak aukeratzea erabaki dugu.
|
|
Gazte jendeak testuinguru batzuetan (testuinguru formaletan edo kanpokojendearekin hizketan, adibidez) go gehiago erabiltzen duela uste dugu. Emaitzetanikusiko
|
dugu
gure usteak betetzen diren edo ez.
|
|
Egoeraformalagoetan eta erdialdeko euskaran adizki hori erabiltzeko joera ez dagoenez, gununen sailekoak gordetzaileenek bakarrik erabiltzen dituztela uste dugu. Halaikusi
|
dugu
gure corpusean ere, gazteek ez dutelako adibide bakarrik eman. Dena den, askok, gazteek batez ere, ez dutela adibiderik eman esan behar da.
|
|
Soziolinguistikaren arlo honetan joera nagusi dena erabili
|
dugu
gure ikerketanere: zorizko laginketa eta «laginketa zentzuduna» uztartu ditugu lagina aukeratzekogaraian.
|
|
simulakrohutsa dela. Botere maskulino tradizionalak eskuragarri izateak zigorrari beldur izateadakar(...) Ondo barneratu
|
dugu
gure independentzia kaltegarria, arbuiagarria delakoustea (Despentes, 2007: 19).
|
|
Espero
|
dugu
gure proposamena martxan jartzeko aukera eta interesa dutenirakasleak egotea, eta horrek uzta ekartzea praktikara eramaten duen taldearentzat.Irakurleen iradokizun eta ekarpenen zain gaude, beraz.
|
|
Hobetoesanda, jendarteari, gure ustez gure gorpuzkeran zer ez zaio gustatzen?
|
dugu
gure gorputzaz, norberari gustatzen zaionaz eta jendarteak ikustekokontu honetan duen eraginaz. Eta telebistan ikusten diren gorputzez nahiz Disneyirudiez, baina batez ere, gure inguruan ezagutzen ditugun gorputz unatuez, itsusiez, gizenduez, zahartuez, indartsuez, azkarrez, medikalizatuez... eta gorputz ederrez.
|
|
Emakumearen gorputzaren historia anakroniaz eta anomaliaz osaturikoparadoxa zerrenda da eta, horrekintxe, hain zuzen, jantzi behar
|
dugu
gure ikaslea, horrekintxe gorpuzten hasiko dugu txiki txikitatik euren identitate gatazkatsuarennorabidea. Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da.
|