Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 59

2007
‎Kexu girelarik, kexu gira, eta kitto. Ados ez denak, lekuak husten ez baditu, hanbat gaixto beretzat oskaldi batez edo adar koska batez konpontzen dugu gure afera. Aldiz, abere lagun batekin elgar topatzen badugu bide onean, gure afera egiten dugu nehorren beldurik edo beharrik gabe eta ez ditugu bi hankadunak haizatzen ez baztertzen, berdin baitzaigu hor izan diten edo ez.
‎Eta bestea aldiz, ez bada nehoiz ez nihoate joan, ez du sekulan jakin enekin zer eta nola egin. Haurra delarik, aita batengandik espero dugu gure eskolako bizian interes hartzea, adiskideek eman kanikak miratzea, xokolet puska bat askaritzat ematea, kartabla pisuegi bada garraiatzen laguntzea, xoriek habian dituzten umeen erakustea, eta abar. Ez, bera ez da joan!
2009
‎Denak forma berian erortzen dire. Aitak ero Amak zerbaiten berri aditu du, televisionean zerbait ikusi dute, norbaitek zerbait erran du, eta iepa, hor dugu gure arratseko debatia.
‎Bata eliza ondokoa, horren ura motelagoa da eta beti etortzen da. Handik hartzen dugu guk edatekoa. Aziendek ezin dute iturri horretan ibili.
2012
‎Amodiozko kantuak hitz horiez gainezka daude, amodiozko filmak ere hitz horiekin bukatzen dira eta zoriona ikusten dugu gugandik kanpora.
‎Berdin sistema uzkailtzeko posibilitate hurbila ikusteko, berdin mugimendu sozialen eragina haztatzeko, berdin bere buruan konfiantza atxikitzeko. Segur aski, duela hamabost urteko oldar iraultzaileak inertzia asko galduko du Espainiaren egoera demokratikoa Europan normalduko denean; laster desafio hori zutik izanen dugu gure aurrean.
‎Poliki poliki, abertzaletasunari eman zitzaion eduki berezia aienatuko da, eta nazionalismoaren esanahi arruntaz neurtu dugu gurea ere. Esanahi arrunta diot, eta hortaz izendatu nahi nazionalismo iraultzailea baino iraunkorragoa den fenomeno historikoa, hemeretzigarren mendetik hona ezagutzen dugun nazionalismoa, herri berezitu bakoitzari egitura politiko bereizia dagokiola defenditzen duena.
‎Damutasun, erreinsertzio eta txantaje guztiei aurre egin diegu, eta garaile gara. (...) Borrokaldi hau ez dugu gure ‘arazo domestikoak’ konpontzeko edo euskal gizartea sentiberatzeko egiten. Egoera politikoak eta Euskal Herriko prozesuak horrela eskatzen dutelako baizik; eta Kolektiboak barne indarra eta kanpo babesa duelako erronka honi erantzuteko.
2013
‎Ez zaitu deusik gertatuko. Guk segitzen dugu gure ikerketa eta igurikatzen dut zure mezua. Buka ezazu zure askaria, hitzorduaren tenorea jiten da, joan behar dugu, agindu zuen Frantxoak. Azken ogi xerra, gurin apur bat... erreximenta, esan zuen Felixek, irribarre sabelkoi batekin. Xafla bat gasna beharbada. Eta zer oraino! Puff, beti laster, hil behar dugu Zuberoa honetan! Hil aitzin behar duzu tripa galdu. Goazen. Nora. Lehenik Ainharbe herrira.
‎Gorka Mauleko zinegotzia da eta ezagutua da hura ere. Bikotea nola doa, elgar aditzen dira. Uste dut hinki hanka doala, egia dela ere ez dutela haurrik. Baina badira gure garaian, bikote egonkorrik. Tira-birak badituzte maiz eta partikulazki azken denbora honetan. Gauez joaten naiz etxera eta hainbeste ez dakit. Utziko dugu gure eleketa eta beharbada bertze egun batez segituko dugu. Aldapeka jauna laster etorriko da orain.
‎Etor daiteke gustuan. Etor dadin bere biribilarekin, guk hartuko dugu gurea. Hobe da joaitea bi autoekin, holakotan.
2014
‎Bainan horretan fini ote da? Ez ote dugu gure ekumenismoa pratikan emateko xantzarik guk, beste batzuk bezala. Protestante eta ortodokzoek gure biblia bera dute.
‎Peioren artikulua agertu ostegun berean Frantsesek egin du mintzaldi bat aipagarria Batikanon. Ez ote dugu GUK sinestea ematen, salatu duen
‎Haiei mendekatu aitzin ez ote genuke beste galde bat egin, guk, geure burua kontziliko semetzat daukagunek? Norat eraman dugu guk, Euskal Herriko artaldea mende erdi batez. Tradizionalistak ote dira Euskal Herriko Elizaren arazoa?
‎Hortik ezautzen dugu guk eginbidea
2016
‎Xemartinek kontsolatzen zuen erranez: " ez zaitela kexa, lanean badakigu eta non nahi eginen dugu gure bizia, ez gara gosez hilen". Ipar Ameriketara joatea aipatzen zuen.
‎Ameztoia eta bere lurrak ez dira gehiago gure familian 1998tik, otto hil zenetik. Ala ere, ez dugu gure jatorria ahanzten ahal; ezta gordetzen ahal isilpean atxikia izan dena, baina artxiboek salatzen dutena. Ameztoia, nahiz eta etxalde ona izan, agote etxea zen.
‎Nahiz eta Ameztoia eta bere lurrak ez diren gehiago gure familiaren esku 1998tik, ez dugu gure jatorria ahanzten ahal, 8 ezta gordetzen ahal ezkutuan atxiki nahi izan zena. Euskal etxe guziek memoria bat dute, baita oroitzapen gordeak artxiboek berpizten ahal dituztenak.
2017
‎Arima animalia dela edo, hobeki, arimak ez duela aberetasunetik eskapatzerik. Gainera hor dugu gure sendabidea, horren onarpena, poesiaren eta hitzen ferekek onararazten digutena.
‎Gutarik edozoinek bezala bazituzkeen Xanek bere baitan korapilo nahasiak, iluntzen baitzioten gogoa, kentzen edo ahultzen menturaz batzutan biziari indarrez lotzeko gutizia. Denak gira batzu bestetarik ezberdinak, bakotxak eraman behar dugu gure jitea. Frangotan amultsuago baino bortitzago da jendartea, bizitza.
‎Xuxen badabil mediku jakintsuna ala doi bat emendatzen badu ere gaurko osasunaren kenka txarra, guk segituko dugu gure lur eta kabalen sendoki hazten ikastea, janariaren gozoaren onerako lehenik eta guzien osasunerako berehala ondotik.
‎Karrikak hutsak ziren. Baina ordu pare gozo bat pasatu dugu gure artean ostatu barneko giro epelean, bazkari onaren itzulian.
‎Guk baditugu gerorako xedeak, biharkoak asmatzen ari gira. Deliberatzen dugu zoin bidetik ibili, geroari begiratzen dugu gure eskuetan.
‎Ostemutur Maiderrengana itzuli zen: Etxehoriren baimena dugu. Laster egin dugu, nik ez baitut maite ahuntzaren joko ments hori. Zeharkatuko dugu Simonet plaza baraztea eta Poterna bortatik pasatuz, itzuliko gara Gobernadoreen karrikara. Bai eta gero iturrian bukatuko dugu gure ibilaldi zoroa.
‎Gezurra du. Denek nigar egin dugu gure ardien erdian, bakarrik basamortuan, hemezortzi urtetan" erran didate batek baino gehiagok.
2018
‎Ifernuko bidaia hau laster amaituko da zilo honetan utziko dugu gure azken arnasa.
‎Zenbat denbora behar dugu gure biziak onartzeko.
2021
‎Bainan, hala ere segitzen dugu gure borroka. Joaiten gira hegoaldeko euskal herri batera:
‎Israelek suntsitzen ditu heien etxeak, arrozoinik gabe. " Lau aldiz galdu dugu gure etxe ttipia, zeren nahi baitituzte juntatu Israelen kolonia guziak.".
‎" Ordu da jatera joaiteko... erran ginuen denek. Ikusi dugu gure bixkotxa maiteena ‘mille feuilles’ edo ‘mila osto’ deitua norbaitek erosi duela Urepelen Xokolateroinean". Eta horrela, denak akort gelditu ginen arrats hartan.
‎Gaineratu behar dugu gure ekintza armatua ez dela Michelin Gasteizko langileek egin borroken aldameneko ekintza isolatua, ez eta gizarte gatazka honetan jarduten masen benetako protagonismoa ordezteko entsegua ere. Era berean, aldarrikapen borroka horrek lotura behar du euskal herri langilearen eskakizun nagusiekin:
‎Baina konturatu gara, eztabaida eta debadio publikoa izan arren, alienazio pertsonal eta kolektiboko tresna den droga trafikoaren kausek eta ondorioek bere horretan segitzen dutela. Horregatik, egoki eta beharrezkotzat jo dugu gure esku hartze armatua
‎* Ez dugu gure artean odola isurtzen hasiko. Zer gerta liteke ETAk EAJko buruzagi batzuk hilko balitu?
‎Herrizaingo sailburuak urrats kualitatibo bat eman du, behar bada ez dena sakonki aztertu bere irispide osoan; izan ere, nabarmentzeko da euskal herritar guztiei biolentzia edozein erabiltzearen aurkako jarrerak hartzeko laguntza morala eman dielarik, bereziki" hilketa eta estortsioaren" aurkakoak aipatu ditu. Uste dugu gure herriko sektore bat ETAren aurka ezartzeko joera dela, eta, nagusitzen bada, Euskal Gobernuak akats politiko sakona egin du, alde bakarrez liskar bide bat ireki baitu herritarren artean, guk desiratzen ez duguna eta somatu gabekoa+.
‎Guk ez dugu gure ikerketa estatistikoan sartu. Erizpide berdinekin, hots, lotura zuzena ekintza eta heriotzaren artean, manifestazioetan infartuz hilak ez ditugu poliziaren biktima zuzenak bezala zenbatu.
‎Baina ezker abertzaleak emandako armistizioaukerarekin (KAS Alternatiba) bat egiten ez duten bitartean, ETAk militarrekin duen politikan aurrera egingo du. Ez dugu gure eragina apalduko, ezin dugu gure estrategia murriztu, dagoeneko oso txikia baita: frankismoarekin hautsi behar da".
‎Baina ezker abertzaleak emandako armistizioaukerarekin (KAS Alternatiba) bat egiten ez duten bitartean, ETAk militarrekin duen politikan aurrera egingo du. Ez dugu gure eragina apalduko, ezin dugu gure estrategia murriztu, dagoeneko oso txikia baita: frankismoarekin hautsi behar da".
‎" Iberduerok segurtasun bereziko zerbitzuen, poliziaren eta are armadaren laguntza baditu, aurka egiten diogun sektoreok eskubide bera edo handiagoa dugu gure interesen alde egiteko eskura ditugun borroka formula guztiez baliatzeko". 90
‎" Euskal herritar gehienek lotsa sentitzen dugu gure izena pertsonak hiltzeko erabiltzen dutenean. Hemendik aurrera ez dute nire isiltasuna izango, nire erabateko gaitzespena baizik". 32
‎" Estatu espainiarrak Aljerreko elkarrizketetan gatazkaren irtenbidea oztopatzeko egin zuen apostua biderkatu egin du. Elkarrizketen hausduraz geroztik argi adierazi dugu gure jarrera, egoerak horrela egitea eskatzen zuen bakoitzean eta kontaktu prozesua ez oztopatzeko beharrezko diskrezioaz. Negoziazio politikoa bideratzeko asmoz, malgutasun froga zehatzak eman ditugu, baina erantzun bakarra itsukeria politiko larriak, mehatxu eta gezurrak jaso ditugu Gobernuaren aldetik.
‎" Jadanik konponbiderik, tamalez, ez duten zoritxarreko ondorio hauekiko dugun erantzukizuna inolaz ere zuritu gabe, argiro utzi nahi dugu gure (Sevillako) ekintzaren helburu bakarra gartzelako zuzendaria eta haren agindupean diharduten funtzionari errepresiboak izan direla, beren jokabidea aldatzen ez duten bitartean.
‎Gudarien bide eredugarritik borrokan etsi gabe jarraitzeak eramango gaitu Herri aske izatera. Euskal Herriak bizi duen zapalkuntza egoerari tinkotasunez aurre egitea ezinbesteko zeregina dugu gure herriaren biziraupena bermatzeko.
‎Euskal kulturaren alor anitzetan lanean ari garen neurrian sentipen berezia dugu gure hizkuntza eta kulturarekiko, eta garbi ikusten dugu adierazpen honen beharra. Izan ere, Iruñeko hilketak eta euskarak ez dute inola ere elkarrekin deus ikustekorik.
‎Guk gauza bera egingo dugu gure lanean.
‎Gutariko bakoitzak, bere argiz, inguratzen gaituen gela ilun ertzik gabea argiztatzeko ahalegina egingo balu legez bizi gara. Denon artean eguneroko errealitatea deitzen dugun hori osatzen laguntzen dugu gure argi kliskadaz. Ezerezean, heriotzaren ortuan bizia ereiten ari gara eginahala guztian, oharkabean, egunero eta gure ekintza bakoitzarekin.
‎ATEAREN ALDE ILUNA Denok jakiten dugu gure jaiotza data, ez unean, gerora.
2022
‎Barka diozute zure etsaieri, Halaber nahi dugu guk egin gureri.
‎" Baigorriko jendea, jende berezia dela" zertan zehaztu gabe. Gutarik bakoitzak ez ote dugu gure berezitasuna besteetarik desberdintzen gaituena. Behin autoz joan gara berarekin Iratiko oihanetan barna, ordurako bertatik desagertua ziren hartzen arrastoen bila, baita Harpe Handiaren ikustera.
‎Inoiz ez ditugu erabili zure amak bakoitzari oparitu zizkigun urrezko eraztunak eta nik ez dut nire deitura aldatu zurea hartzeko Frantziako ohiduraren arabera, baitakit ez dela legezkoa. Agorrilaren 31n, Arrasatera joan naiz nire burasoekin eta berriz ospatu dugu gure ezkontza zure familiarekin, baina zu gabe! Gure amek berehala elkar ulertu dute euskaraz, baina gure aitek ez zuten sekulan zubirik egin ahal izan bizkaitarra eta baxenafarraren artean.
‎Baina luzaz dudatu dut senarraren egoerarengatik. Emeki emeki bizimolde hori ohitu naiz, pixkanaka segurtasuna lortu dut eta ohantze goxo bat egin dugu gure umearentzat. Eztiak ni bezain maite eta nahi du gure haurra.
‎meningitisaren zantzuak ditu zaindariren etxean hartzen dudanean. Berehala Baionako Ospitalera eramaten dugu gure auzoan bizi den Santi Brouard Bilbotik ihes jin pediatrarekin. Behingoan Peixoto hor da.
‎Falestina antzerki izatera heltzen bazen saihetsezina izanen zitzaion desafio hori, eraikuntzarena aipatzea, zementuaren bidezko kolonizazioa, Zisjordaniakoa edo Ekialdeko Jerusalemen gertatzen ari, diruaren bidez arabiarrak handik botaiak baitira. Lelo hura nonbait entzuna dugu guk ere jada eta ez da fini. Edo fini da, gauza bera baita hondarrean.
‎Uzten zaituztegu Tourniquet kapitainarekin: Afirmatzen ahal dugu gure inbestigazioak molde jarraikian segitzen ditugula kontino baina lekukoen lekukotasunak klasatu baditugu ere, onartu behar dugu inkesta bere hartan dagola krimen higuingarri afrus horren ondotik, nahiz inkestaren une zehatz honetan ez dezakegun erran lekukotasunaren arabera krimena izan denetz edo haurra amatxiren etxen egona.
‎Latrubesse: Gomitatzen ahal dugu gurekin egoiteko.
‎Edo gehien nabaritzen direnak. Bietarik bat beraz, edo ezpata ez dugu gure munduko bihotzera eramanen, edo antzerkia dugu aldatu, errealismoa baztertuz. Eta frantsesek ez bezala guk xantza handia dugu, gure tradizioa sinbolikoa baita.
2023
‎Baina ez da horrela ordea, eta horregatik ezinbestekoa da egiazko handitasuna handitasun faltsutik bereiztea, eta amodioari lehenbizikoa baizik proposatzea; egiazko handitasuna da arbola onaren gainean hazten den fruitu ederra, eta arbola ona da arimaren izaiteko modu bat saindutasunetik hurbil dena. Beste sasi handitasunak begiratu behar ditugu hoztasunarekin, kuriositate naturalak begiratzen diren bezalaxe; izatez bi arlo horien bereiztean erra baldin bagaitezke ere, halere bereizketaren printzipioa sarrarazi behar dugu gure bihotzaren hondoraino.
‎Bernanosek ulertu du eta erran du Hitlerrismoa Erroma paganoa zela, itzultzen zitzaigun Erroma paganoa alegia. Baina ahantzi ote du eta ahantzi ote dugu guk ere zein inportantzia eduki duen Erromaren eraginak gure historian, gure kulturan eta oraindik gure gogoetetan ere. Gaizkiaren forma jakin baten hastioarengatik, hartua baldin badugu gerla egiteko erabaki ikaragarria, horrek ekartzen dituen izugarrikeriekin, horretaz barkatuak izango ote gara, gure arima propioan gerla gutiago errukigabea, egiten badiogu gaizkiaren forma berari?
‎...na maitatu behar da zeren jainkoari buruzko obedientzia hutsa baita; unibertso horrek edozer ematen edo inposatzen digun ere, obedientziaz egiten du; aspalditik absente eta antsiarekin goaitatua zen adiskide batek eskua tinkatzen digularik, ez du axolarik tinkatzea berez agradagarria ala mingarria den; sobera finki tinkatzen badu eta min egiten badigu, ez dugu nabaritzen ere; mintzatzen denean, ez dugu gure buruari galdatzen ea bere bozaren soinua berez agradagarria den. Eskuaren presioa, boza, dena da guretako presentzia baten seinalea bakarrik, eta horregatik biziki preziatua.
‎Errusiako boltxebikeek industria handi baten eraikuntza proposatuz beren populua interesatu zuten; guk, ordea, ez ote dugu gurea interesatzen ahal mota berriko langiletasun bat eraikitzea proposatuz. Horrelako proiektua Frantziaren jenioari ongi lihoakioke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia