Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 252

2001
‎Garaia da subiranotasun fiskal osoa edukitzeko, Euskal Herri osorako. Kontuan eduki behar dugu ere Ipar Euskal Herriak ez duela inolako ahalmen fiskalik. Frantziar Estatuko zerga sistema zuzen zuzenean aplikatzen da.
‎Gogoan hartu behar dugu ere, eta bere egiazko indarrean neurtu, euskararen sarrera lehen –agerian nahiz isilean– debekatuak zituen toki, ataka eta barrutietan. Hau nabariagoa da, eta honela aitortu, hiz  kuntza idatziari gagozkiola.
2002
‎2. Nazioartearen perspektiba multibariable edo aldagaianizkunean kokatu behar dugu ere Islamismoa, hau da, Islamaren presentzia (beste ezaugarri batzuk bezala) fluxu dialektiko baten arabera zehaztu behar dugu.
‎Horra nazionalismoen berpizte sutsua eta beste zenbait adierazle. Logika orokor honen arabera kokatu behar dugu ere Islam politikoaren hazkundea eta garrantzia.
2003
‎Ez zen iraultzailea, baina, herriarenganako lilura hori zeukan, jeneral baten semea zen eta askotan aristokratek salto egiten dute herriarengana, begiramen handiagoa diote burgesek baino. Telesforo Monzonen kasua izan dugu ere gurean, aristokrata bat herriak liluratua. Alde horretatik uste dut Victor Hugok pozik ikusiko lukeela Euskal Herria gaur egun, borrokan, tradiziora kondenatu duten horiengandik ihesean, tradizioan hil eta ito nahi ez duela eta moderno izan nahian ari den Euskal Herria.
‎Dena den, badakigu, bereziki beren estatu-buruen gainetik munduko populu guztiak bakearen alde eta. Gerlarik ez!? oihu deiadarka karriketan dabiltzan egun hauetan, fededun edo fedegabe, aberats edo erromes, herritar edo atzerritar, denen egitekoa dela bakea, eta ikasia dugu ere, aspaldiko errana baita Opus justitiae pax, justiziaren bermatzea edo bakoitzari berea ematea baizik ez dela bakea. Azken galde bat nahi genioke hala ere egin geure buruari:
‎Ez da berria boterearen ideia hau, aspaldiko gizarte patriarkal, feudal eta diktatorialetan hori bera baitzerabilten. Nozio berari datxikola, hor dugu ere ohiko legearen kontzepzio inperatiboa, Jainkoaren itxura, ahalguztidunari, edo, guztiz boteretsuari?
‎P. N.: Munduan %55 baserritarrak gara, beraz, neoliberalismoak gugandaukan eragina oso gogorra da; baina kontuan izan behar dugu ere gu asko garela, eta oraintxe borrokatzeko eta antolatzeko daukagun ahalmena handia dela. Gauzakezin dira orokortu, baserritarren artean badaude neoliberalismoa aldezten dutensindikatuak eta hori langile sindikatu batzuetan ere gertatzen da, hau da, ereduneoliberalaren alde daudela.
2004
‎Formula bat inteipretazio baterako egiazkoa izango da interpretazio horren unibertsoko elementuez osatutako segida guztiek formula asetzen badute. Formula egiazkoa badaI interpretazioan, I formularen eredua dela esango dugu ere; formalki I |= A idatziko dugu.
‎Horra hor bigarren aldia, bigarren hizkuntza oreka. Beharbada garia ikustean," arto" esango dugu ere. Gaiñerantzean, arto ezik, beti belar.
‎Hitzen atzeko esanahia kontuan izan behar dugu, hots, forma eta edukia, eta aipatu behar dugu ere hau ez dela erabaki arbitrario bat izan. Patrizia Violiren hitzetan laburbilduz:
2005
‎Bozka zuriaren aldeko posturak irudikatzen du nolabait, baso erdi betea eta baso erdi hutsaren aspaldiko kontua: gure uste apalean itun hori (basoa) ezin dugu trago batez edan, bainan ezin dugu ere ukondo batez uzkaili! Ez da nire eginbidea ere, Baiezkoa eta Ezezkoaren aldekoen argumentuak zalantzan jartzea, alderantziz baizik:
‎Bestalde, aintzat hartu behar dugu ere 50 60.hamarkadetatik Espainian pixkanaka pixkanaka gizarte kontsumista zabaltzen hasi zela. Herritarrek interes handiagoa erakusten zuten ongizate ekonomikoarengatik, jarraitzen zen politika ekonomikoarengatik baino.
‎Ebaluazioaren tipologia aztertu behar dugu ere, balorazio mota dezente baitago. Hezkuntza prozesuak baloratzen ditugunean honako ebaluazio motak bereiztenditugu:
‎Gaur egungo ikusmirari buruz esan genukeprodukzioa igo dela eta andre gehiago daudela idazten. Egungo emakume idazlearen profila ematea oso zaila dela esan behar dugu ere, denetarik topa dezakegulako idazleen artean orain. Eta azken urteotan idazle gazteak, izen berriak agertzen hasi zaizkigula ere aipatu behar hemen:
‎badaude kulturan ere generoari lotutako murrizketak[...]. Onartzen baditugu Amerikako literaturaren teoria arruntak, ondorio gisa onartzen dugu ere literatura esentzian gizonezkoarena dela.1
‎Baldin eta plan honek gizon adituen artean onespena aurkitzen badu, orduan askok eta askok ahal izango dute, elkarrekin, bere egitean edo burutzean parte hartu. Ze bertan aurkitzen dugu ere lasaitzeko motiborik: batetik, benetan zaila dena planaren ejekuzioa da, denbora eta jende askorekin burutu beharreko ejekuzioa, baina honen ondorengo aplikazioa eta erabilera berriz erraza eta eskuragarria da edonorentzat, baita formazio txikienekoarentzat ere; bestetik, nahiz eta eginkizun osoaren helburu nagusia askorentzat ez hain garbia izan, planak badu oraindik ere garrantzi altueneko helburu osagarri bat, hain zuzen, orain arte praktikoki inoiz ezagutu ez den hizkuntzen jabekuntzaren erraztearekin loturiko bat.
‎Era honetan azaltzen du Humboldtek hau: ...hizkuntzaren bitartez bakarrik da posible", ze," nahiz eta hizkuntza, ezagutu nahi dugunarekiko, subjektiboa den zerbait bezala agertzen den", egia da ere" hizkuntza bera gizakiarekiko objektiboa den zerbait bezala azaltzen dela" 122 Garbi eduki behar dugu, hala ere, ez dagoela hizkuntza bakar bat baizik eta hizkuntza asko, eta, aurrekoa oinarri bezala hartuz, onartu egin dugu ere aniztasun linguistikoa benetako aberastasun bat dela gizakiarentzat. Bat bera ere ez dago sobera:
‎Honen inguruan azaldu behar dugun lehen ideiak, Humboldtek behin eta berriz aipatzen duenak, hizkuntz fenomenoaren eskutik datorren" situazioen aniztasunarekin" eta honek gizabanakoaren formaziorako duen esanahiarekin du zerikusia. Baldin eta onartzen badugu hizkuntzak orokorrean edo, hobe, hizkuntza partikular bakoitzak gizakiaren eta munduaren arteko bitartekari lana egiten duela, orduan onartu egin dugu ere hizkuntz gertakariek egoera ezberdinen aurrean jartzen dutela pertsona behin eta berriz. " Hizkuntza, nazioaren eta iraganaren ekintza den heinean, gizakiari arrotza zaion zerbait da" eta, zentzu honetan," gizaki hau hizkuntza horri lotuta" agertzen zaigu; aldi berean, ordea," gizaki honek berak aberastua, indartua eta suspertua ikusten du bere burua, hain zuzen, hizkuntza hartan bere aurreko belaunaldiek jarritako guztiagatik" 139 Produkzio linguistiko guztiak kontestu espazio tenporal jakin batean emandako gertakari historikoak dira eta, beraiei esker eta aldi berean, gizabanakoek —bakoitzak bere erara— iraganeko hainbat bizipen jasotzen eta gaurkotzen dituzte.
‎Esan dezagun, hasteko, hizkuntza guztiak giza hizkuntzak diren heinean eta gizaki guztiak gaitasun linguistiko bat eta beraren jabe diren heinean, egiaz, posible dela hizkuntza batean adierazitakoa beste hizkuntza batean ematea. Honek ez du esan nahi, ordea, batetik besterako pausoa neutraltasun osoz eman daitekeenik, ze, azken finean, hizkuntza bakoitzak kontestu historiko propioa du eta honengatik onartu egin behar dugu ere" itzulpen perfektuaren ezintasuna" 147 Era honetan azaltzen digu berak ideia hau:
2006
‎Ez al da ordua Konstituzioaren 2/ 3 artikulu hori betirako erretiratzeko? Badakigu lege partikularrak ezin duela marko legala gainditu, baina jakin dugu ere jokoaren erregelak zeintzuk diren eta pozointsuak diren ala ez...
‎Liburuan azaldu nahi izan dugu zelan autonomiaren ikuspegitik, praktikatik, borroka ez dela ideologia igortze prozesu batetik jaioa, borrokekin batera, beraiekin bat, jaio dela baizik. Azaldu nahi dugu ere, zelan borroka horiek lurralde zehatz batean artikulatzen ziren, lurraldean beste ezaugarri kulturalak zeudela ahaztu gabe.
‎Alabaina, erran zuen ere Euskal Herriko lurra saldu zuen lehena euskaldun izan zela. Ezin dugu gure historia osoki Parisen gain ezarri, herrian dugu ere hori horrela izatearen ardura.
‎Izan ere, badirudi baskoiek atzerritar konkistatzaileei erresistentzia gogorra ezarri zietela, eta bide horretatik, beraien izaera barbaro eta gerrazaleari eta perfidiari buruz hitz egin zen. Kontuan hartu behar dugu ere, Orreagako gudua eta gero, 778an, baskoien irudia are basatiago erakutsi zela. IX. XII. mendeko kronikagileek ere ildo horretatik jarraitu zuten, nahiz eta baskoien ikuspegi horrek ez zuen errealitatearekin bat egiten.
‎Gaur arte. Tiraahal dugu ere, hasiera hasieran aipatutako kanpo semantiko horretatik, eta ekarri: mina, memoria, itxaropena, mendeku nahia, erresistentzia...
‎Giza solidaritatearen erakundetzea gauzatzeko bidea dugu. Horrekin batera, bere kideei kohesioa emateko antolakuntza mota dugu ere, gizarteegiturak azpimarratzeko.
2007
‎Horregatik, guk uste dugu, gai hau pazientzia haundiz hartu beharrekoa dela eta batez ere, herritar guztiak hasiera hasieratik informazio guztiaren jabe egon eta erabakietan parte hartu behar dutela. Uste dugu ere, Lesakako kultur eragileek protagonismo berexia izan behar dutela. Deus egiten hasi baino lehenago, Lesakako kultur eragileen beharrak kontutan hartu dira.
‎Hitz egite monologikoa, hemen, hitz egite autoritarioan bihurtzen da. Eta hori, egiaz, zentzu politiko osoan hartzen dugu ere.
‎Ez da gure asmoa ur handi eta garrantzitsu horietan sakontzea; alabaina, interesgarria iruditzen zaigu —aipamen moduan bakarrik bada ere— horren inguruko Dienelt en hitz batzuk gogora ekartzea, non egiaz Frankl en ideia nagusietako bat laburbiltzen den: ...‘bultzatzen’, baizik eta baliotsua denak ‘erakartzen’, orduan —eta orduan bakarrik— gertatzen da ere hura hezia izateko aukera" 28 Kontua da, azken batean, gizakiak ezin duela bere ibilbidearen noranzkoaren inguruko galdera saihestu —ezin daiteke aurrera egin" aurre" hori non dagoen edota zein den kontsideratu gabe—, eta horregatik hitz egiten dugu ere hezkuntzaren berezko dimentsio teleologikoaz.
‎Horren haritik, bestela, euskal gizataldea ezaugarritzeko euskal hizkuntzak betetzen duen papera azpimarratu behar dugu: egia baldin bada —aipatu berri ditugun Humboldten hitzetan ikusi bezala— gizadia naturalki hizkuntz komunitate ezberdinetan errealizatzen eta banatzen dela, orduan komunitate horien artean —eta ondorio guztiekin— onartu dugu ere euskaldunek osatzen dutena. Horrela, bada, euskarari —bestelako" ama hizkuntzei" bezalaxe— errealitatearen ulermena ahalbidetzeko eta baldintzatzeko gaitasuna aitortu zaio, hain justu, aipatutako Ortega Gasset, Pagliaro edota Gipper eta Schmitter autoreen hitzen zentzu berean210 Euskal hezkuntzari loturiko sozializazioa eta enkulturazioa, beraz, ezin izango dira gauzatu euskarari bereziki so egin gabe, ze, Chamizok eta Deweyk orokorrean esandakoak gurera ekarriz211, prozesu horiek bestela errealizatzeko posibilitaterik gabe geratuko lirateke.
2008
‎Guk Iparraldean mugatu dugu lantto hau, ezinbertzez. Bainan jauzi bat egin dugu ere Baigorri eta Izpegitik Baztanera Josetxo Mendioroz apezaren etxeraino, hango apez pilotarien berri jakin beharrez, bera ere pilotari izan baitzen gaztean. Doala hemen Josetxo jaunaren eskutikako bildumatxo hau.
‎Azkenik, aipatu nahi dugu ere aldaketa honen ondorioz langile askok beren lan ordutegian murrizketak izango dituztela eta ekonomikoki kalteturik geratuko direla.
‎Momentuz ez noa beste informaziorik ematera proiektu horri buruz, denborarekin ikusiko da oraindik gaztea den eta esperantza handiak sortzen dituen proiektu berri horri eskaintzen dituen fruitu guztiak ateratzeko gai garen. Proiektuaren aurkezpen labur bat egin zuen Joseba Intxaustik, egitasmoaren zuzendariak, Euskera aldizkarian(" Joanes Etxeiraila urria berri Egitasmoa() Euskararen Historia Sozialerako Proiektua"), eta laster Iruñeko aktak argitaratzen direnean proiektuaren beste aurkezpen bat izango dugu ere.
2009
‎Uste nuen Ibañetak alde horretatik piztuko zuela eztabaida, eta eztabaida horren ondorioa izango zela gure gizarteak onar zezan borroka armatuaz mintzatzea argi eta garbi. Baina lortu duguna uste dut izan dela obra eder bat egitea, lortu dugu erakustea benetan Larzabalengan klasiko bat dugula antzerkian, merezi duela gizon hori ezagutu dezaten antzerkia maite dutenek, lortu dugu ere talde lan bat egitea... Baina ez dugu lortu nire helburu nagusia zena, eztabaida piztea.
‎Atentatuari buruzko informazio guztia aurkituko duzu hemen, lekukoen eta alderdi politikoen adierazpenekin batera. Hiletaren eta Bilbon ospatuko den manifestaldiaren estaldura berezia egingo dugu ere.
‎Alde batetik, ikerketa lanak bultzatzen eta egiten ditugu, erran nahi baita bereziki gure ikasleek eta irakasleek behar dituzten literatura liburuen egiteko. Eta, bestetik, pentsatzen dugu ere behar ditugula ohoratu gure idazleak, bereziki zenduak direnak, haien lanak ikertuz eta ohorezko aipamenak eginez, kongresuen eta jardunaldien bidez, gure herritarrek behar dutelako jakin haien berri.
‎Bere hitzetan, subjektibotasunaren mugak gainditzendituztenez interpretazio hutsak dira eta fenomeno kolektiboak sistematizatzea eragozten dute. Aldiz, lehen aipatu dugu ere, lekukotzak, gure esperientzian behintzat, grabatze hutsak egiaren ezagutzatik harago konponketa moralerako ere baliodezakeela, ezta?
‎Bi adibide ekarriko ditut hona.Hor dugu batetik Marcelino Ayerra ren No me avergonce del Evangelio (Ayerra, 1958), erbestean, Argentinan argitaratua. Francoren zentsurak debekatua zuen etabeste hainbat libururekin gertatu bezala, luzaz era klandestinoan besterik irakur ezzitekeen16 Kontrapuntuan, hor dugu ere frankisten aldean borrokatu zuen Sebastian Salaverria ren testigantza, Neronek tirako nizkin izenburu ezin adierazgarriagoarekin Auspoa sailean 1964an argitaratutakoa. Bertan 1937an soldaduskaradeitua izan zen oiartzuarraren kontakizuna ageri zaigu, gerra irabazi duenarenikuspegitik:
‎Bestalde igande oroz Maite Barnetche eta Janbattitt Dirassarek ordu erdi bateko elkarrizketa bat emanarazten diote euskal kantari, bertsolari, idazle edo ezezagun norbaiti. (?) Bospasei aldiz urtean entzuten dugu ere euskal meza bat Piarres Andiazabal-ekin. Besterik ez.
‎Oinarrizko bigarren datu mota zenbakiak dira: 60, 24, 7, 3,5, etab. Zenbakiak inprimatzeko print funtzioa erabiliko dugu ere, baina komatxorik gabe:
‎Kontuan hartu dugu ere termino biek, politika ekonomikoa eta ekonomia politikoa, duten antzekotasuna eta, askotan, ezberdintzeko zailtasuna.
‎Frankista, eskuindarra eta ultraortodoxoa dugu ere Nafarroako Foru Berria (1973), ondarearen gai honen eztabaidari dagokionez, usukapioa erregulatzen duena.
‎Ene amaren gurasoak euskaldunak ziren, baina lanagatik Frantziara joan ziren bizitzera. Guk, haur ttipiek, euskaldun giroa ezagutu dugu ere. Aldiz, hizkuntza galduz, bakarrik folklore negargarria geratzen zitzaigun...
‎Aplikazioaren egitura aldatu arren, proiektuak porrot egin du, eta, horretan, ziurrenik, Joost ordenagailuan instalatu beharreko programa bat izateak eragingo zuen, egun erabiltzaileak erakartzeko orduan oztopo handia baita hori. Dena den, hor dugu ere Spotify, ordenagailuan instalatu baina Internetetik elikatzen den musika zerbitzu arrakastatsua. Krisiak ere eragingo zuen, baina badira ia diru iturririk gabe erabiltzaileen babesa duten zerbitzu eta webguneak ere.
‎Ikusi dugu ere, goraka doan web 2.0 horren atzean, internauten arteko hartu emanetan oinarritutako Internet bat dagoela, zeinaren arrakasta Facebook edo Tuenti bezalako webeko sare sozial erraldoietan egunero elkartzen diren milioika erabiltzailek ederki islatzen baituten.
‎Gure gain hartzen dugu ere Uztailaren 29an, Burgosen (Espainia), Guardia Zibilak duen kasernaren aurka lehergailuz zamatutako ibilgailu bidez buruturiko ekintza. Ekintzaren ondorioz kasernaren eraikinak kalte larriak jasan zituen eta bertan bizi ziren askok zauriturik suertatu ziren.
‎Zorionak baita ere, Oriorentzat aurrera pauso nabarmen izango den gaztetxearen sorrera bultzatu dutelako. Benetan mila esker! Prentsa agerraldi hau aprobetxatu nahi dugu ere, talde politiko guztiekin biltzeko ahalegina egingo dugula iragartzeko. Datorren astean jarriko gara kontaktuan beraiekin, luzamenduak utzi eta behingoz gaiari behar den bezala heltzeko garaia delako, eta herritarren zati handi batek horrela eskatu duelako.Konpromiso zehatzak lortzera eta atzera ezin bihurtuko den dinamika zabaltzera goaz, Oriok merezi duelako.GAZTETXEA ORAIN!!!!!! Orion, 2009ko maiatzaren 9an O.K.K.
‎Petra Elser itzultzaileak berak itzulitako Edorta Jimenezen Der Lärm der Grillen eman dio euskal literatura alemanez irakurriko duen ilehoriari. Han aurkitu dugu ere Pahl Rugenstein Verlag eko Arnold Bruns editorea. Eta kafea hartu dugu Plateruenean Aingeru Epaltzaren RocknRoll (Elkar, 2000) edo Anjel Lertxundiren Hamaseigarrenean, aidanez (Erein, 1983) eleberriaren alemanezko bertsioak argitaratu dituen Bonndarrarekin.
‎Kantagintzak proiektatu duten elementu identitarioen azterketan sakontzen jarraitu baino lehen, komenigarri deritzogu begirada bat ematea katalanismoaren eta euskalduntasunaren ideia bera eraiki eta gorpuztu duten espazio ideologikoei. Era horretan, ideia horiek sorreran hartu zituzten moldeak eta formak ulertzeko gauza baldin bagara?, hobeto ulertuko dugu ere zein diren bi herri horietan nagusitu diren ikuspenak.
‎Hor dugu ere literatura, zeinak mugimendu nazionalki poliedriko bati buruz hitz egiten baitu, eta beste adierazpen artistiko eta estetiko asko, musikarena barne (hori bai, musika idatzia beti).
‎Gu, edo gurago baduzue, ni. Edo nik; nickdutnik ezagutu dugu ere, telebistan. Eta sarean.
2010
‎Ikuspegi diakronikoa izanen dugu ere, hiru ikasturte ezberdin hauek aztertuko baititugu: , eta.
‎Ezintasun bat izan dugu ere bai sorlekuarekin: datu basean gau eskolek denek egiazko sorterria ez dute eman, batzuek, k?
‎Eta jakina: ontzat eta aintzat hartzen dugu ere urte hauetan guztietan euskal hezkuntzari egin dioten ekarpena?.
‎Bigarren adiera batekin «herritik edolurraldetik kanpo bortxatutako egonaldia edo denboraldia» dugu XVIII. mendetikhona hitzaren esanahi. «Erbestetu» aditza dugu ere aurrekoarekin batera 1745 eta1749 urtetik geure hizkuntzak idatziz erabilitako hitza. Bigarren Guda Karlistarenamaieraren ostean, 1885ean hain zuzen, «erbesteratu» aditz forma gehitu etazabaldu zen ere euskararen idatzitako literaturan, hortaz, ahozko tradizioan hizkuntzak aurretik ezagunak zituen formak ditugula onartu behar.
‎«Atzerri» 1596 urtetik katalogatutako euskal hitzak «norberarena ez den herrialdea» adierazten du jatorriz. Hedadura semantikoaz, «atzerria» norberarena ez den herria edo lurralde arrotza badaere, hots, etimologikoki «atzeko», «osteko» edota «gibeleko» herria, «herritik edolurraldetik kanpo bortxatutako egonaldia» dugu ere esanahi. Hirugarren urratsadugu hau.
‎Merkataritzaren bilakera eta egoeraren ezinbesteko ezaugarria bere polarizazio geografikoa da. 3.2 taulan aztertu dugu hainbat herrialdek duten kanpoirekitasun maila, bertan errealitate oso desberdinak aurkitzen ditugula egiaztatuz.Gainera, disparekotasuna aurkitzen dugu ere kanpoko sektoreko kontuen emaitzakaintzat hartuz gero. Aipatutako taulan ere egoera disparekoak aurkitzen dituguestaldura tasa edo merkataritza balantzari dagokionez.
‎Gure xedea sinesmena beste modu batean bizitzea da, erabat ezberdina zurearekiko. Uste dugu ere, zure erantzukizun berrian erabat lekuz kanpo zaudela, bat ez zatozelako Donostiako Gotzaintzarekin. Gipuzkoan fedea oso modu ezberdinean bizi da, eta horretan zure jarrerak, iritziak eta helburuek lekurik ez dute.
‎Horixe bera adierazi zaigu Alemaniako barne politikan, hain zuzen, hizkuntzak —jatorri, espazio, historia eta abarreko beste faktoreekin alderatuz— herriaren osaketan duen parte hartzeari buruz sortutako eztabaidan. Eta gauza berbera ikusi dugu ere Europa osoko kanpo politikan, besteak beste, hizkuntza komunitateen eskubideei, nazionalitate arazoei edota gutxiengoen asmo estatalei buruz izandako eztabaida guztietan. Egia da, eta ulertzekoa ere, eztabaida horiek zientifikoak ez diren oztopo askoren zama daramatela, bai, baina horrek ezin du hizkuntza ikerketa bere obligaziotik aldendu:
‎" Nork daki, hiru aldi hoitan zenbat neke, izerdi, gose eta egarri, zenbat barneko goihendura jasan duken han, jendaki arrotz eta askotan etsai heien artean? Entzun dugu ere bertze orduz, hangoek gaixtakeriaz pozoindaturik hil hurran etorri zela behin gibelerat".
‎Ibaiarekin, hilobirik ez da beharrik. Entzun dugu ere torturatzeko gelak badirela. Beti Josepen berririk gabe gara.
2011
‎Bi eta hiru jokalariren arteko elkarlan ariketa asko egiten ditugu, berak partidak ikustean asko aztertzen duelako jokalariak nola elkartzen diren. Gero, lan taktiko asko egin dugu ere bai sistema aldaketarengatik: 4 eta 3 tartekatuko ditugu?
‎Gero eta jende gehiago sartzen da Internetera eskuko telefonoen bidez, eta gero eta gutxiago PC bidez.Zertan asmatu duzu, eta zer aldatuko zenuke berriz hasiko bazina. Irautea bera, hori da arrakastarik handiena. Asmatu dugu ere merkatua irakurtzen, eta identifikatutako arazoei erantzuten. Eta akatsa, hori egin dudala, baina ez dudala aukerarik izan behar bezain azkar erantzuteko.Diru aldetik, bideragarria da. Ez, orain ez da.
‎Erran dugu nola har hura, arrautzatik ateratzean, bere hazkurriari buruz gertatzen den, erruleak hau eginik, zer ari zen batere jakin gabetarik, Jainkoak eman dion asmo miragarri bati esker. Erran dugu ere nola har hori, jan eta jan, hazten den arrautzatik ateratzean, bere hazkurriari buruz gertatzen den eta errulearen heineraino, beti har dagoelarik, eta nola, behar den izarira heldu denean, berak iruten eta berak ehaiten duen kusku gogor baten barnean gordetzen den.
2012
‎Ondoren, alderantzizko bilaketa eremu bat sortu behar dugu ere. Horretarako,. Zonas de búsqueda inversa?
‎Aurreko kapituluan ikusi izan dugu indigenek ekologia eremuan izandako partaidetzaren ondorioz garapen iraunkorrarekin izandako diskurtsoetan irabazi duten presentzia. Presentzia ez ezik, garapen iraunkorraren ardura duten hainbat erakunde eta aldarrikapenek herri indigenen garrantzia eta kontribuzioa onartu dutela ikusi izan dugu ere. Indigenen berezitasuna kontuan hartu bai, baina beti ez indigenen ikuspegitik, eta euren agendari erantzunez.
‎Datozen egunotan alderdi politikoekin erronda burutuko dugu egoera larri honek eskatzen duen salaketa eta erantzun bateratua bilatzeko. EAEko eta Nafarroako Arartekora joko dugu ere. Berdin egingo dugu euskal gizarteari begira, denon artean arduraz eta determinazioz erantzuteko:
‎Horrela, guztion artean, egungo egoera hausnartu eta kontzientzia piztu nahian, sistema patriarkalaren eraginak esparru desberdinetan aztertu izan ditugu tailer eta hitzaldi desberdinetan. Azaroak 25, Emakumeon Aurkako Indarkeriaren Kontrako Nazioarteko Eguna zein Martxoak 8, Emakume Langilearen Nazioarteko Eguna aldarrikapenez josi ditugu eta Jai Parekideen aldeko lanketa burutu dugu ere.
‎gizartearen eskaileran gora egin nahirik nortasun britainiar bat bereganatzen saiatzen da, bere indiar nortasun tradizionala neurri batean ukatuz. Ikusi dugu ere bere hainbat herrikidek ez bezala inoiz ez ziola erabateko ukorik egin bere jatorrizko identitateari, baina pozik jaso zituela Europako eraginak. Gero, lan aukera baten kariaz Hego Afrikara jotzen du eta borroka politikoari ekiten dio, handik hamarkada pare batera Indian segituko duena independentzia eskuratu arte.
‎Urteotan ez dizuet oso maiz idatzi. Ez dugu ere elkar ikusteko aukera handiegirik izan. Eta orain agur moduko bat egiteko idazten dizuet.
2013
‎Hala ere, poz handirik ez zuten agertu, jakinda lurralde elkargoaren ordez sindikatu misto baten sorrera edota herri eta hiri elkargoen batzea duela aipatzen Ayraultek. «Baikortzat jotzen dugu ere Ayraultek bitartekari bat izendatu izana, nahiz eta esperantza gutxi ukan, ikusirik orain arte nola portatu diren gurekin», Blainen hitzetan. Aitorpen instituzionala lortzeko aukera guztiak baliatu nahi dituztela erranik, harremanetan sartzeko nahikaria plazaratu zuten.
‎«Baionari hurbil izanez, Hiriart Urruti jaun kalonjea auzo zuen eta laguntza egiten zion «Eskualduna» kazetari buruz. Behar dugu ere erran, kazeta egile gaichoa hil baitzen 1915eko hazilaren 4an, Oxobi-k egin zuela haren ordaingoa, titulurik gabe, Adéma kalonjea 1918an izendatu artean, ichtant bat segurik»556.
‎Horrela ikusi izan dugu idazle bakoitzak zenbat idatzi duen, zertaz eta zein jarrerarekin. Jakin ahal izan dugu ere gai bakoitza zenbat aldiz agertzen zen, eta beste zein gairekin loturik eta abar. Hitz gakoak gisa batera edo bestera sailkatu ditugu, beste hitz gako batzuekin konbinatuz edo ez.
‎Kontratuetaz eta abar “Haziak” enkargatu egin da. Eta azkenik, taldeen eta lagunen laguntza asko jaso dugu ere. Taldeek hau guztia antolatzen genuen lehen aldia zela ikusi dute eta erraztasun asko jarri dizkigute, eskertzekoa benetan.
‎“Inkesta horiei buruz, berriro diot, etengabeko hobekuntza bultzatzen jarraitzeko pentsatutako inkestak direla, esan daiteke HABetan eskainitako zerbitzuaren gaineko gogobetetasun maila orokorra 10etik 9,01ekoa dela. Esan ahal dugu ere arreta jasotzeko batez besteko itxarote denbora 4,8 minutukoa dela”, aipatu du, amaitzeko, Loroñok.
‎Dakizuen bezala Lore Aldapeka, herriko medikuak, bahiketa bat jasan du eta orain ez dakigu non den. Bertze berri tzarra ukan dugu ere, eremaitzaleak bahisari bat galdegiten dio senarrari. 800 000 € kopurukoa.
‎Etxehori eta Ostemutur beha egon ziren bost bat minutu eta azkenean Frantxoak erran zuen: Jakin behar dugu beste norbeit badenez etxe hortan. Beharbada beste beribilak badira etxearen atzean, jakin behar dugu ere non den sartzea segurena. Bira bat emanen dut, erantsi zuen Felixek. Berehala itzultzen naiz. Kasu eman ezazu, otoi. Egon zaitez lasai, ez naiz azken euritik erori eta ez eroriko aro tzarra eginik ere.
2014
‎Gisa horretako egitasmoek" gizartean behar den aldaketa" gauzatzen laguntzen ahal dutela uste du Epalzak. " Nafarroan aldaketa politikoa gertatzea ez da nahikoa; hori botoen eta akordioen bidez lortzen da, baina behar dugu ere gizartean aldaketa gertatzea, berriz ere lehengo bidera ez itzultzeko. Kultura izan behar du oinarri aldaketak".
‎• Eskatzen dugu ere, patronal horren zilegitasunaz eztabaidatu behar dela; ez dugu uste haien jarrera euskal enpresarien artean nagusia denik. Enpresa erakunde horren ordezkaritza ez da inoiz neurtu.
‎Salatu nahi dugu ere, Madrildik inposatzen dizkiguten merkataritzako legediak ez daudela euskal jendarte eta merkatariek betidanik izan dituzten ohitura eta eskubideen gainetik eta gurean hori defendatzeko exijitzen diegu euskal instituzioei, gizartearen mesedetan legedia erregulatuz.
‎Gure adinekoak, aldiz, ekoizpenak gutxiago baitziren, gauza berak ikusi ditugulako, erreferentzia beretan oinarritzen gara, xuhurrak badira ere. Orduko ezenatokitik atera irizpideekin sailkatzen dugu ere. Sortzaileek inspirazio iturri zabalagoak dituzte orain, irudiak joan jinka doaz bide berri eta zaharretan sekulan ezagutu ez dugun abiaduran.
‎Bainan nihon ez da profesionalik, afizionatu pila bat gabe gibeletik. Apezak urritu arau nahi ote dugu ere, hein berean, Eliza urritu, apez bakoitzak bere inguruan izan dezan, lehenagokoek zeukaten giristino multso bera?
‎Ez denak. Bainan onartzen dugu ere beste ikusmolde eta pratikarik izan dezaten, hala nola liturgiaz, eukaristiaz, sakramenduetaz. Ez ditzaten gure jauntzi berak ukan beren elizkizunetan.
‎Hor agertzen dira kantu berriak beren musikarekin. Hor jakiten dugu Iratzeder partaide zen Estrasburgoko liturgia kongresuaren berri salmoen garrantzia azpimarratu baitzuten.28 Jakiten dugu ere ‘Jainko Jaun zerukoa’ Lertxundiren dizkoak bigarren edizio bat izan duela.29 Igandetako bezperak euskaraz eginak direla.30 Elizako liburua ere bai.31 Salmoak liburua eros daitekeela 20 liberetan eta 900 orrialde egiten duela.32
‎Aldareko liburu eta irakurgaiak egin ziren gero. " Elizako liburua eskuratua dugu ere. Eskerrak Narbaitz jaun kalonjeari bururaino ereman baitu aphez multxo batekin hartu zuen xedea.
‎M.E.: Badakit baina konpetentzia hori egitura bati emaiten ahal zaio, egiturarik ez baldinbada deusik ez du eskuratuko; eta nik uste dut historia aitzina ari dela, departamendua indargabetzen ikusiko dugula, ikusten dugu ere eskualde politikoak zonbat handitzen diren, neurri ttipiko guneak dira antolatu: Ipar Euskal Herria, baina zergatik ez Biarnoa, Dordoña, jadanik badugu euskal perimetroa, baldinbada kudeantza segur niz konpetentzia guziak
‎Hazparne herriaren izenaz Gaur, euskaraz, Hazparne deitzen dugu gure herria, frantsesez Hasparren; erdaraz, usu baliatzen dugu ere hitz lerro hau: " La cite des chenes", erran nahi b a i t u:
‎Gisa hortan gure eliza barneak hartu zuen gaitzeko berrialdia. Jakina dugu ere bere azken urtetan apez gaixoak izan dituela nahigabe handiak. Bere biziko gorabeherak ongi ikusi diozkan Jaungoikoak ongi merexitua zuen saria eman bide dio bere zeru ederrean.
‎Jeanne d’Oxalde eta Charles Harismendyren alaba, aldiz, Marie Harismendy(), Jean Harispe batekin ezkondu zen, hortik heldu zaikula JeanIsidore Harispe marexala, eta geroxeago Charles Minjonnet kontseilari orokorra eta hunen seme Pierre Minjonnet koronela, auzapez ere izana. Aurkitu dugu ere, bertzalde, Otxalde bat Baigorriko ibarreko deputatu zagona 1748an Nafarroako Estaduentzat (Etats de Navarre), eta ere bat, menturaz berdina, Germietako" jurat" zagona Iraultza aitzineko garaian. ' Apezak ere baziren Otxaldetarren leinutik ateraiak, hala nola Jean d’Oxalde, 1702an sortua, 1728an apeztua eta bertzeak bertze Lasako erretor egona.
‎Magdeleine de Camino (1740), Jean Oxalde (1742) eta Jeanne Oxalde (1745). Hemen ohargarri zaiku artxiboek lehen haurrarentzat Camino deitura dakartela, eta Oxalde bertze bientzat, eguneroko bizian Oxalde izanki maizago erabilia Camino baino (paperetan aurkitzen dugu ere Joannes de Camino dit Oxalde). Jean Oxalde (1742) ezkondu zen 1778ko uztailaren 28an Baigorri Ñafarreneko Jeanne Iriqui rekin (garai hartan Ñafarrenea oraindik Baigorriko zen eta ez Bankako, gaur bezala).
2015
‎Bestalde igande oroz Maite Barnetche eta Janbattitt Dirassarek ordu erdi bateko elkarrizketa bat emanarazten diote euskal kantari, bertsolari, idazle edo ezezagun norbaiti. (...) Bospasei aldiz urtean entzuten dugu ere euskal meza bat Piarres Andiazabal-ekin. Besterik ez.?
‎Amikuzen entzun dugu ere Lapurdiko mugako Bardoze herrian mintzatzean euskaldunek bearnesa eta euskara nahasten dituztela eta Kristina Encinarrek ere iritzi hori bera entzun du Mugerren eta Beskoitzen Bardozeko euskaraz (2008, 390). Bardozeko euskarari buruzko iritzi ezkorra EHHA n ageri da ere, lekuko herritar baten ahoan; egiten duten euskara nahasiagatik xarneguak etabaxtartak direla irizten diote bardoztarrek:
‎Aurretik argitaratutako fotoi bakarreko ikerketetan ezbezala, zeinetan antolaketa heterogeneoa (fase banaketa) proposatzen den 1 baino txikiagoak direnesfingomieiina: koiesteroi eriazioa moiarretan, diagramaren eremu honi dagozkion nahasketetan fasebakarreko antolaketa detektatu dugu. Fase banaketa makroskopikoa fotoi bakarreko kitzikapenazartifizialki eragin daitekela frogatu dugu ere, baita bi fotoiaz eragotzi daitekela. Laurdanak inguruarenpolaritatea antzemateko duen gaitasunaz baliatu gara mintzaren ordena diagrama eraikitzeko.
‎DOPC: CHOL: eSM nahasketetan SM: CHOL < 1 denean mintza fase bakarrean antolatzen delafrogatu dugu. Diagramaren eremu honetan fotoi bakarreko kitzikapenak fase segregazioa eragindezakela baieztatu dugu ere; honek aurretik argitaratutako fase diagramekiko desadostasunak azaldudezake. Artefaktu hau baldintza egokiak finkatuz ekidin daitekela frogatu dugu, adibidez Laurdanzunda eta bi fotoieko kitzikapena erabiliz.
‎Ikusten den bezala, urruneko gainbegiraketak potentzial handia dauka gertaeren erauzketarako.Mikroblogak erabiltzea informazioa lortzeko eraginkorra dela frogatu dugu ere.
‎Ikerketa berak eramanak izan dira jada EAE eta Nafarroan, hauen emaitzak agertzen dira I.Manterolaren tesian besteak beste (Manterola, 2010). Hauen eredua segituz eraman dugu lanIpar Euskal Herrian, eta helburutzat jo dugu ere Euskal Herri osoko datuak ukaitea horrela, konparagarriak izateko gisa (eta suposatuz antzeko emaitzak izanen zirela).
‎Hau posible izan da eskualde bakoitzean paisaiaren azterketak hasi aurretik saio ireki bat antolatu dugulako, fitxa betetzearen inguruko argibideak aurkezteko, eta gerturatutakoen dudak argitzeko balio izan duena. Asmatutako fitxa bat osatu dugu ere, jendearen eskura jarri dena, betetako fitxa baten itxura nolakoa izan litekeen ezagutzen lagunduko duena.
‎Plazan dagoen jendea gaztea da, eta gehienek euskaraz dakite. Gero eta gasteiztar gehiagok dakigu euskaraz, eta erabili behar dugu ere.
‎Horrek ahalbidetzen du elkarren ezagutza, konplizitatea ere, eta, zergatik ez, beste bide zati batzuk elkarrekin egiteko posibilitatea... Jakin izan dugu ere gure gaia zabaltzen Euskal Herritik kanpo, frantziar estatuan ezagunak diren aktore edo pertsonalitate progresistei: sindikatu, giza eskubide elkarte, kazetari, arduradun politiko, militante ezagun eta abarrei...
‎Areago, konposizio arruntetik haratagoko kasuistikan nahasketa handiagoa da: batetik marratxoarekin idatzita ikusi ditugu esaterako" prototipo organismo", edo" xede gene"(= itu genea) edota" probeta haurra"; bestetik, marratxorik gabe," eredu segmentu"," fago sistema"," HOM gene", edota" in vitro ernalkuntza"; eta bai ikusi dugu ere eskumako hedapena," sagu inude". Zein ote da, bada, segitu beharreko eredua?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 155 (1,02)
ukan 97 (0,64)
Lehen forma
Argitaratzailea
Herria - Euskal astekaria 69 (0,45)
Berria 21 (0,14)
Euskaltzaindia - Liburuak 21 (0,14)
UEU 20 (0,13)
Argia 12 (0,08)
Jakin 11 (0,07)
Maiatz liburuak 11 (0,07)
alea.eus 9 (0,06)
Guaixe 8 (0,05)
Jakin liburuak 8 (0,05)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 8 (0,05)
ELKAR 6 (0,04)
Osagaiz 6 (0,04)
Pamiela 6 (0,04)
hiruka 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
uriola.eus 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia