Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2023
‎Kontuan izan behar dugu ere, EKren toki autonomiarekin bateragarriak diren kontrol horiek printzipio horretan muga dutela eta ezin daitezke aukerazko kontrolak izan, legezkotasunezkoak baizik, eta ezin dira osotasun kontrolak izan baizik eta puntualak: " Gaur egun argi geratu da zaintza eta autonomia bateragarriak izan daitezkeela, zaintza erakundearen egintza zehatzen azterketen gainean bakarrik egiten bada..." 221.
‎Ez zegoen garai horretan benetako autonomiarik. 1978ko konstituziogileak benetako autonomiaren aldeko aldarrikapena egin zuen eta toki autonomiaren printzipioa toki erakundeen erdigunean jarri zuen218 Adierazi dugu ere, lan honetan zehar, benetako toki autonomia bermatzeko baliabide ekonomikoak behar direla. Horregatik EKk, horretaz jabeturik, EKren 142 artikuluan finantza nahikotasunaren printzipioa jasotzen du eta horren baitan toki ogasunen arauketa berria egiteko lehenengo urratsa eman zen219.
‎Kontuan izan behar dugu ere aurrekontu egonkortasunari eta finantza jasangarritasunari buruzko politikek EAEko toki araubideaten muinean kokatzen direla eta ETELren zioen azalpenak printzipio horien helburuak betetzearen gaineko hainbat aipamen egiten dituela. Horien adibidea da:
‎Aipatu dugu ere, EKk toki autonomiaren erakunde bermearen egituratzea 1981ean gauzatu zela (EKk toki autonomiaren gaineko xedapena KAren garapena behar izan zuen eta hori 1981ean eman zen) eta, printzipio horri jarraiturik, Estatuak gauzatzen zituen kontrol horiek bertan behera gelditu ziren. Horren adibidea izan zen urriaren 28ko 40/ 1981 Legea.
‎Ez dugu ahaztu behar EKren 135 artikuluaren aldaketak 2 paragrafoan toki erakundeak aurrekontu oreka mantentzeko beharra dutela adierazten duela. Adierazi dugu ere, finantza jasangarritasuna gaur eta etorkizuneko gastuei aurre egiteko gaitasuna den heinean, gastu eta diru sarreren gaineko epe luzeko finantza oreka suposatzen du. TAAJLren ostean, TAOLk toki erakundeen eskumenak finantza jasangarritasunaren mende uzten ditu.
‎Estatua lurralde egituraren egituratzailea da; EKren baitan autonomia erkidegoa eratzeko ahalmena aitortzen da eta EAEko lurralde boterea eratzen da; Lurralde Historikoak botere bihurtzen dira eskubide historikoen gordailuzainak diren aldetik; eta azkenik, udalak ere bere tokia erreibindikatzen du. Hau lotu nahi dugu ere ETELk berak aipatzen dituen erakundeetako maila ezberdinekin. Autoreek ETELek esandakoa hartu dute eta EAEko erakunde egiturak hiru maila dituela aipatzen dute.
‎Argi utzi dugu lehenengo zati horretan kontrolak legaltasunaren inguruan egin behar direla eta ez dela egongo aukera kontrolik. Argi utzi dugu ere, kontrola ezin daitekeela orokorra izan, egintza eta akordio konkretuen gainean oinarritu behar dela. Sistema hori aipatutako epaiak egiten du, baina epaiak berak jarduera ekonomiko finantzarioaren inguruan hitz egiten duenean ñabardura berezi bat egiten du:
‎Prozedurari dagokionez, TOLTBren 52 artikuluak, araubidea eta eskumena titulupean, gauza gutxi esaten digu kreditu eragiketa gauzatzeko prozeduraren inguruan. Gogoratu behar dugu ere kreditu eragiketen forma anitza izan daitekeela eta bakoitzak bere prozedura propioa eduki dezakeela. TOLTBren 49 artikuluaren arabera, kreditu eragiketa honako moduen bitartez gauzatu daiteke: Zorraren jaulkipen publikoa Maileguak eta kredituak kontratatzea Kreditu publikorako edo pribaturako beste edozein apelazio Aurretik zeuden eragiketen bihurketa eta ordezkapen osoa edo partziala
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia