Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2001
‎– Eskolen prestaketak ekarri duen lana onargarria dela aipatu dute irakasleek (horren inguruan ikasleak isilik egon dira, ezer gutxi baitakite irakasleokeskolatik kanpoko izan ohi ditugun neke eta buruhausteez). Hemen kasubi bereizi behar ditugu:
‎Unitate horiek zortzi urratsetan banatu ditugu, gure ustez 800 ordu nahikoa izan daitezkeelako, baldintzanormaletan aritzen den ikastalde batentzat, ondo euskalduntzeko. Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin. Lan hau egiteko, segidan aztertuko ditugun irizpideak erabili genituen.
‎Hau da, bigarren ikaskuntza motibazioan hasten da, eta motibazioa da bigarren etapan (hizkuntzaren ikaskuntza) ikaskuntza kostua mantentzen duena. Baina hizkuntzaren ezagutzaren handitzea, bertatik sortu behar duen lan espezifikoa da. Handitzen bada, motibazioaren nahikotasun maila mantentzen da.
‎Psikolinguistikaren ikuspegitik sare sozialetan gertatzen den eskurapena etaikaskuntzarako oso garrantzitsuak diren bi prozesu: 1) Asimilazioa (eskemakognitiboetan oraindik ez dagoen informazio edo estimulu berrien barneratzea), eta2) Egokitzea (eskema kognitiboa inguruneko aldaketetara moldatzeko gizabanakoak egiten duen lana) (Piaget, 1975). Horren ondorioz, sare sozialak erabiltzendira:
‎Oro har, psikologia sozialaren eta psikosoziolinguistikaren artean daudenantzekotasunak eta ezberdintasunak zeintzuk diren ikusteko, Azurmendik (1999) argitaratu berria duen lana erabiliko da ondoren. Adibide modura, gorago aipatutakoildo edo bide batzuk hartuz, ondoko ondorioetara iritsi da ikerlari hori:
‎Ikasketetan Frantzia aitzindaria izan da eta aipagarria da Comité Français du Perfum delakoak egiten duen lana
2002
‎Gainera, politika aktiboek neurtzen zailak diren kostuak dituzte. Alde batetik, neurri aktiboek ezin berreskuratu diren eraginkortasun galerak dituzte, ez baitaerraza jakitea, neurri aktiboen erabilpena dela medio lana aurkitzen dutenetatikzenbatek lortuko duen lana, nola edo hala. Gainera, politika aktiboek ordezte efektua ere sor dezakete; kasu hau, langabe batek politika aktiboen bidez enpleguaaurkitzeak beste langile batek lanpostu bera galtzea dakarrenean gertatzen da.Azkenik, politika aktiboen desbideraketa efektua ere aipa genezake, langabeaksektore edo lanpostu batzuetatik beste batzuetara aldarazten diren heinean.
‎Gobernulokalak dira lanbide berriak, oraindik produkzio eremuan ez dauden lanak, definitzeko egokienak, harreman kolektiboak hobeto ezagutzen dituzten heinean (merkatu lanetan eta familia eremuan). Langabea gizarteratuta egotea da helburua, langabea berea egin duen egitamuaren partaide izanik eta, baita, beronek gizarteakaintzat hartzen duen lana eginik ere. Horrek, aldaketa kultural sakona eskatzen dueta aldaketaren koska lan birproduktiboaren balorazioan datza.
‎Konkretuki, ondoko sistemenhausturak izan behar dira kontuan: integrazio hirikorra sustatzen duen sistema demokratikoaren haustura; baterabiltze ekonomikoa sustatzen duen lan merkatuarenhaustura; gizarte integrazioaren eragilea den ongizate estatuaren haustura; eta pertsonen arteko integrazioa bultzatzen duen senitarteko sistemaren eta herritartasun sistemaren haustura.
‎Beharhori asetzeko biderik eraginkorrena zein ote den ikusteke dago. Batzuetan munduosoan erreferentzia diren liburuak itzultzera jo izan da, baina zenbaitetan horrekeskatu duen lana eskerga izan da, eta itzulpenak oso luze jo du. Agian etekingarriagoa izan daiteke liburu onak baino txikiagoak itzultzea, edo liburu berriak euskaraz sortzea.
‎Ikusten denez, egintza mota horiek nabarmenki mailakaturik agertzen zaizkigu; norberak bere kokalekuan bere diziplina garatzeko egin ahal duen lanetik hasita, unibertsitateen arteko kultur sortzaile euskaldunen lankidetza eta talde osaketarekin jarraituz, gizarteko eztabaida publikoetan esku hartzera arte, jauziz beterikobidea dago. Horrek erakusten digu hainbat inplikazio maila duela aukeran euskalakademikoak, eta puntu desberdinetan koka dezakeela bere burua, eta zeregina, unibertsitatetik gizartera doan ibilbide horretan.
‎Eta hirugarren fasean, telefonoan bezala, aurretik ez dakiten lan bat, galderanagusiarekin harremana izaten du, batzuetan gaia da oinarria eta besteetan testu era; adibidez, eguneko efemerideak emanda, gertaera historiko bat kontatu, EuskalHerrian dauden desberdintasun klimatologikoak, jokoak edo denbora pasak...Estrategiak aktibatu behar ditu, aurrekoan prestatu duen lan hori honetaraekartzeko, ikasi dituen mekanismoak bat batean aktibatzeko. Ekintzek eginkizunbat edukitzea garrantzitsua iruditzen zaigu, ikasleek helburu bat izan behar dutezati honetarako.
‎Beraz, ikasleak duen lana saioa prestatzea da: zer eskatu diogun, zer egingoduen, nola, zer forma erabil dezakeen...
‎aintzat hartu behar daMartin en lana (Martin, 1994). Gerra garaiari dagokion hezkuntzaz ere, baduguarreta jarri duen lanik, hain zuzen ere, oraintsu aurkeztu den doktorego tesi bat (Rekalde, 2000), eskola eta haurtzaroa bere baitan biltzen saiatu den lan zabal etaondo dokumentatua. Egindako lan monografiko horiez guztiez gain, ikertzaileentzat garrantzitsuak diren beste tresna baten berri ere eman behar dugu, zeren Bizkaiko eta Arabako kasuan eskuragarri baititugu hezkuntza gaitzat hartuta prentsanargitaraturiko artikuluen bibliografiak13.
‎Haurtzaroaren babesaren inguruan ardazturiko historiografian, berau eta arloeskolarra kontuan hartzen duen lan bat aipatu nahi dugu: hain zuzen ere, Donostiako udal eskoletan derrigortasuna eta asistentzia bultzatzeko erreforma eskolarrariheltzen diona (Uribe Etxebarria, Fernandez, Eizagirre, 1998), zeren haurtzaroaren, normalkuntzan?
‎Horren ondorioz, ZTG Zientzia, Teknika eta Gizartea bezala ezaguna den ikerketa esparruan egin diren zenbait azterketak salatu duen moduan, arriskuaren auzia ezin daiteke analisi tekniko huts batera mugatu. Arriskuaren gaia eztabaida zehatz horretara zuzentzen duen lan sakonago baterako gomendagarriak dira: FRANKLIN (1998) zeinak Beck en, arriskuaren gizartea?
‎Solasaldietako batzuetan literatura kritikoaren lana egiten du, batik bat poeta zahar (Plauto, Katulo, Luzilio) eta berrien (Virgilio, Vario edo bera) artean soilik azken hauek defendatuz eta poetaren lanaren balioa eta garrantzia erakutsiz. Gai hau lantzen duen lan ezagunena II, 3 gutuna da, Ars poetica: literatura lana egiteko eta egituratzeko aholkuak eta idazlearen jokabideari buruzko oharrak eskaintzen ditu, antzerkiaren historia azaldu eta garrantzia azpimarratuz.
2003
‎Hemen eta Munduan taldearen antolaketari dagokionez, guztiz deszentralizatuta dago, kide guztiak boluntarioak dira, burokraziako zereginez arduratzeko liberaturik edo langile iraunkorrik gabe, horrek erakartzen duen lan egiteko erritmogeldoarekin, eta Interneten erabileraz baliatzen dira talde bakoitzaren barrukonahiz hiru euskal taldeen arteko koordinazioa osatzeko:
2004
‎Horien ondoan, balizko epistemikoek errealitatearen ezagupena nola ulertzenden finkatzen dute. Horietan garrantzitsuena, aurretik finkatutako imajina ontologikoaren ezagutza praktikan zehazten duen lan estrategia operakorra izan ohi da.Zientzia tradizionalean eta ekonomia neoklasikoan, adibidez, espezializazio zientifikoak markatzen du lan egiteko modua. Zientzialari eta ekonomialari alternatiboek, kontrara, hainbat diziplinartekotasun era proposatu eta landu dituzte.
‎Mcndc horrcnbukaeran hasiko dira gisa horretako cztabaidak argitzen, eta zeregin horretan aipamenbcrezia lukete, besteak beste, Frege, Whitehead eta Russell logikarick. Azkcn bihoricn lan garrantzitsuenetariko bat Principia Mafhemaiica izeneko iana dugu(), logikaren historian zehar zeresan handia sortu duen lana, hain zuzen ere. Lan horretantipoen logika aurkezten dute, eta zenbait printzipio logikoren deribazio matematikoak, zehazki, aritmetikoak, azaltzen dituzte; izan ere, logikari horien arabera, kontzeptu matematiko oro oinarrizko kontzeptu logikoen bidez defini daiteke eta, beraz, posible litzateketeorema matematiko oro axioma logikoetatik frogatzea.
‎Horrek guztiak hauxe adierazten digu: sindikatuen egitekoa jada ez da soiliksoldatapeko langileen eskubideak bermatzera mugatu behar (hauxe da enpresakapitalistetan egiten duen lana), aitzitik, langileentzat jabetza integrala lortzeakizan behar du haien xede berria.
2005
‎Berriek gertakizun jakin batzukhartu eta ulertezin bihurtzen dituzte denborazko eta kausa ondorio kateaketa batenbitartez. Kateaketa horrek hautaketa, kanporatze eta aldeen arteko hurrenkera jakinbat dakar nahitaez, hots, landu eta forma ematen duen subjektu logiko batekegiatzat jotzen duen lan logikoa da. Subjektu horrek informatu egiten du.
‎Dena den, tarteki bat saiatu nahi nuke apunte modura: tamalez, oraindikaztertzeko dago Euskal Herriko hainbat gatazka sozialetan koadrilak bete etabetetzen duen lana. Ez antropologiak aztertu du koadrila erakunde sozial gisa, ezsoziologiak, edo historiak edo psikologiak.
‎Ikerketek diotenez, zenbat eta taldehandiagoa izan, orduan eta eraginkortasun txikiagoa dauka. Taldearen eraginkortasunaren eta kide kopuruaren arteko erlazioa beste faktore batzuek baldintzatzendute; adibidez, taldeak duen lan kopuruak eta liderraren esperientziak. Baina, horikontuan harturik honakoa ondorioztatuko dugu:
‎Ikasgelako ebaluazio saioetan tutoreak irakasle espezialistekin (Ingeles, Gorputz Hezkuntza, Musika eta Pedagogia Terapeutikoko irakasleekin) egiten duen lana.
‎Zeintzuk dira parte hartze eskas horren arrazoiak? Zuzendariak duen lan kopuru handia, ardura, formaziorik eza, zuzendariaren botere urria, zuzendariaren zereginen anbiguotasuna (administrazioaren ordezkaria da eta, eraberean, hezkuntza komunitatea ordezkatzen du), bere lanarekiko esker on eskasa, administrazioaren laguntza apala, ikuskaritzaren presioa eta abar dira arazo honenarrazoietako batzuk. Arazo larri hau, zuzendaritzaren arazoa hain zuzen ere, zuzendariaren lan egoera hobetuz, autonomia emanez eta etengabeko formazioazainduz hobetuko da.
‎Ikusten dugunez, zuzendaritza esparruak ugariak dira, eta horietako bakoitzakeskatzen duen lana sakona eta konplexua da.
‎Ikasleak egiten duen lana zergatik eta zertarako egiten duen jakin behar du.Lan horren zentzua aurkitzea beharrezkoa da.
2006
‎Haur saiatuaren atentzioa desbideratu eta zuzendu, bere iraunkortasuna zentzurik gabeko monotoniadenean. Ekintzaren amaiera markatu. Amaierarik gabeko eztabaidetan ez sartu. Handixeagoa den haurrari abisua eman eta iraupenhandiegia duen lan hori amaitzeko edo moztekodenbora eman. Zeregin batzuk egin gabe uztea onargarria delaziurtatu haurrari.
‎Hortaz, arrazionalizazio moduak ugariak izan daitezke, eta ezin da pentsatu norabide bakar eta jakin batean mugitzen ari denik historiaren orratza. Bizitzako zer esparru arrazionalizatu diren eta zein norabidetan, horixe aztertzea izango da Weber-ek hartuko duen lana. Gure autoreak historia unibertsaleko gaiak aztertuko ditu, baina, horrek ez du esan nahi arrazoiaren historia unibertsala landu duenik, bere ustez ez baitago arrazoiaren garapenaren historia bakarra, ugariak baizik.
‎Hortxe bakarrik gorpuztu da, masa handien premiak asetzeko forma tipiko eta nagusi legez? ikuspegi formaletik izaera boluntarioa duen lanaren antolamendua, produkzio bitartekorik gabeko langileekin eta enpresen jabetza balio industrialak dituztenen eskuetan... (Weber, 1992:
‎Edozelan ere, balio orientaziorik gabeko bizitza, makineria bateko piezak egiten duen lan teknikoaren pareko ekintza moldea litzateke: burokrataren, enpresariaren, edo langile modernoaren bizierak lirateke.
‎Publikoa erakartzearren profesional talde batek mezu baten bitartez egiten duen lan intelektuala da publizitate kanpaina bat. Horren haritik, kanpaina egintza intelektual baten emaitza denez, esan dezakegu obra intelektuala dela.
‎Publizitateko subjektu horrek, kontsumitzaileen elkarteak bezala? publizitate komunikazioaren prozesuan zuzenean parte hartzen ez duen arren, egiten duen lanak izugarrizko garrantzia du publizitate arloan, lehiaketa leialari buruzko eta jasotzen dituzten merkatu ekonomiari buruzko datuek ezinbesteko informazioa ematen baitute. Elkarte horien erregulazioa borondatezkoa da erabat, baina, publizitate subjektu juridikoek organizazio horietan parte hartuz gero, nahitaez bete dute aipatu dugun eginkizun hori, hau da, komunikabideen eraginkortasuna, hedapena, ekoizpen ale kopurua, eta salmenta kopurua zehaztea (Acosta, 1989a:
2007
‎1 grafikoan RVT sarearen gaur egungo definizioa jasotzen da. Izena gorabehera (orain Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzarako Euskal Sarea, RVCTI, deitzen baitzaio), nabaria da agente guztiak biltzeko eta beraien arteko koordinazioa bultzatzeko Industria Sailak egin duen lana.
‎Antzekotasunaren jokoaren barruan funtzionatzen duen lan tresna da metafora. Eta, antzekotasunaren joko horretan, erretorika klasikoaren zenbait tratatutan, metaforarekin batera, hiperbolea, sinestesia, ironia eta alegoria aztertu ohi dira (Mayoral, 1994).
2009
‎Errepresioaren gaiaren barruan epaitegien lan espezifikoa aztertzen duen lana.
‎Propagandarako eginda dagoen liburukia den arren, euskal abadeen bertsioaespainiar hierarkiarenarekin ondo alderatzen duen lana.
‎Argentinako batzorde horren garrantziaz jabetzeko balio duen lana.
‎Gerraostea aztertzen duen lan kolektiboa. Baliagarria, gainera, gurea Kataluniakokasuarekin alderatzeko.
‎Errepublika garaia Araban aztertzen duen lana.
‎Bestetik, so egin behar diogu Diez eta Guisasolaren (2002) lanari, Gipuzkoanhamabi eta hemezortzi urte bitarteko gazteek kirola uztearen arrazoien inguruanikerketa egin baitzuten. Izaera kualitatiboa duen lan horretarako 121 elkarrizketaegin zituzten, horien artean honako taldeak erabiliz: 12 eta 16 urte bitartekoneska gazteak, ikasketa zentroetako koordinatzaileak, kirol taldeetako tekniko etazuzendariak, guraso taldeak eta kirol munduarekin nolabaiteko lotura zuen jendea.
‎Deigarria da ikustea oroimenaren inguruko kezkak ez duela sortu Euskal Herrian azken urteanargitalpen esanguratsurik, tokiko omenaldi eta ikus entzunezko batzuk gorabehera. Espainiakoiparraldeko ikuspegi orokorra eman nahi duen lan kolektiboak ere atal bakarra eskaintzen dio EuskalHerriari, apaizei buruzkoa eta ez du datu berririk ematen. Rodero, J.; Moreno, J. eta Castrillo, J. (2008): Represidn franquista en el Frente Norte, Ediciones Eneida, Madril.
‎Nolanahi ere, ezin dira gutxietsi euskarazko prentsak hurbileko informazioalantzen egin duen eta egiten duen lana, ahalegina eta 80ko hamarkadatik gaur egunarte egin duen ibilbidea.
‎Gero eta arruntagoabihurtu da, prentsa oharra barik, albistea egina bidaltzea, informazio elementuguztiekin. Alegia, kazetariak idatziz egin behar duen lana, egina heltzea erredakziora. Horrek, arestian aipaturiko arriskua dakar:
‎Finean, kazetaria prozesu bateko partaide da, non zuzendari, publizitatesaltzaile, maketatzaile/ editore eta banatzaileen katean, kate maila bat bera den etaherrian egiten duen lanaren ondorioz, erreferente bilaka daiteke jende askorentzat, onerako edo txarrerako.
‎Gorpuak hobitik ateratzea dela-eta, Memoria Historikoaren Legeak Nizkoreta Amnistia Internacional taldeek gomendatutakoa jasotzen du hein batean, protokolo baten beharra agertzen duelako 12 artikuluan. Hala ere, oraingoz denaerakunde eta elkarte pribatuen esku utzi duen lana izan da, diru-laguntza bidezsustatua baina inolako koordinazio ofizialik agertu gabe, hau da, Estatuarenonarpen ofizial eta publikorik gabe, ekintza puntual batzuei erantzun bezala25.Lege berriak hobi komunen mapa bat sortzea ere planteatzen du, estatu mailanbilaketak errazteko modu bezala. Baina bere inplikazioa betiko mugetan gelditzenda, eta legeak ez du esku hartze zuzenik aurreikusten.
2010
‎Euskal Herriko Unibertsitateak Legeak bildumaren barnean argitaratu duen Lan Arloko Prozeduraren Legearen itzulpenetik hitzez hitz. Hemendik aurrera, besterik esaten ez bada, legearen hitzez hitzezko guztiak lan horretatik hartuak direla hartuko da.
‎Kataluniako JANE II (AB 1105) ren esanetan, aktak «ezinbesteko garrantzia du ahozkoa den prozesu batean, ahozkotasunaren nagusitasuna arautzen duen lan prozesuan, alegazioak (batez ere, demandatuarenak) eta praktikatutako frogak jasotzeko prozedura bakarra delako». Gainera, aktak epailearentzat oroigarri balioa du.
‎Edozein kasutan, eta gertatzen diren atzerapenak handiak izanda ere, berriro ere, errepikatu egin behar da doktrinak bizkorrentzat duen lan ordena, beraz, denborari dagokionez hobekien funtzionatzen duena565.
‎Prozesu aldaera hau erabiltzen da langileak ugazabari benetan egiten duen lanaren eta formalki duen kategoria edo lan-taldearen arteko egokitzapena eskatzeko. Are zehatzago, aintzatesten zaion kategoria baino goragokoak diren funtzioak betetzen dituen langileak prozesu aldaera honen bitartez dagokion goragoko kategorian sailkatzea eskatzen du (LEren 22.5 eta 39.4 art.) 301 Prozesu aldaera honen eraentza juridikoa prozesu arruntarena da, honako berezitasun prozesal hauekin:
‎Lerro hauek idazten dituenak, euskarari, gure hizkuntzari egin nahi dion oparia da. Ez da existitzen gure herrian gure hizkuntzan lan ordena jurisdikzionala eta haren funtzionamendua aztertzen duen lan sistematizatu eta osorik. Hona hemen gure helburua.
‎Bukatzeko, ezinbestekoa da eskerrak ematea. Batetik, Euskal Herriko Unibertsitateari, gaur hemen Udako Euskal Unibertsitateak argitaratzen duen lanak Euskara Errektoreordegoaren laguntza izan zuelako euskarazko ikasmaterialak prestatzeko 2007ko urteko deialdian, eta hari esker hainbat ikaslek eskuragarri izango dutelako. Bestetik, lan hau posible egin duten guztiei, bereziki Iñaki Esparza Leibarreri, Euskal Herriko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko Zuzenbide Prozesaleko katedradunari, lan honen prestaketan egin duen lan guztiagatik eta niri egindako zuzenketa eta emandako ehunka aholkuengatik.
‎Batetik, Euskal Herriko Unibertsitateari, gaur hemen Udako Euskal Unibertsitateak argitaratzen duen lanak Euskara Errektoreordegoaren laguntza izan zuelako euskarazko ikasmaterialak prestatzeko 2007ko urteko deialdian, eta hari esker hainbat ikaslek eskuragarri izango dutelako. Bestetik, lan hau posible egin duten guztiei, bereziki Iñaki Esparza Leibarreri, Euskal Herriko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko Zuzenbide Prozesaleko katedradunari, lan honen prestaketan egin duen lan guztiagatik eta niri egindako zuzenketa eta emandako ehunka aholkuengatik. Azkenik, Udako Euskal Unibertsitateari, ez, bakarrik?
‎lan hau argitaratzeko egindako ahalegin guztiagatik, baizik eta, batez ere? gure hizkuntzan lan zientifiko teknikoek argia ikus dezaten egin duen, egiten duen, eta, ziur asko!, egingo duen lan guztiagatik.
2011
‎BJDk idazkaritzen elkarteei buruz egindako arauketarekin bukatzeko esan behar, urte bakoitzeko lehenengo hiru hilabeteen barruan elkarteko idazkariak aurreko urtean epaitegi bakoitzean erantzundako gaiei buruzko txosten bat igorri behar diola justizia administrazioko harremanetako zuzendaritzari, honek egindako eredu bati jarraituz (26 art.). Gainerakoan, elkarteko idazkariak idazkari orok egiten duen lan bera egin du. Zentzu horretan BDJk idazkaritzen elkarteentzat berezitasun bat jasotzen du:
‎7 Zigortua lanera ez badoa bidezkoa den arrazoiaren ondorioz, ez da ulertukohark jarduera bertan behera utzi duenik. Hala ere, galdutako lana ez zaiozenbatuko kondena likidatzeko; bertan adierazi da, ezarritako egunedo lan saio guztietatik, zigortuak zenbatetan egin duen lan.
‎Gaztelaniaz lan interesgarri asko egin dituzte beste irakasle/ autore hauek: Kaplun (1998), Aparici (1994), García Matilla (1996, 2004), Aguaded (1998, 2000) eta Orozco (1999); oso kontuan hartzekoa da Huelvako Comunicar aldizkariak azken hogeita bost urteetan egin duen lan eskerga. Ikuspuntu instituzional batetik, UNESCOk ere lan dezente egin du.
2012
‎Enpleguan egonkortasun printzipioa langileen lorpen garrantzitsuaizan da, Bigarren Mundu Gerra ostean eman dena, eta logika ezin sinpleago bateanoinarritua: antonomasiaz, edozein enpresa negozioren iraupen mugagabeari (ezjakina), iraupen berbera (mugagabea) duen lan kontratua dagokio. Denbora aurrerajoan ahala, kausa justifikatzaile bat agertzen bada (enpresako egoerak okerreraegiten du, langileak ez du bere kontratuan adostu duena betetzen, etab.), langileakaleratua izan daiteke.
‎Bitartean, autonomia erkidegoei Estatuak sortu duen lan zuzenbidea aplikatueta betearaztea dagokie: hitzarmen kolektiboak gordailatu eta erregistratzea; grebetan gutxieneko zerbitzuak ezartzea; enplegu erregulazioko espedienteak ebaztea, etab.
‎Beraz, koroa gaztelauaren gorazarre eta zilegitze gisa idatziko duen lanean, hots, erret kronista izateko idazten duen lan nagusian, Garibaik, Tubalen eta berazEspainiako lehen hiztunen hizkuntza euskara dela esplizituki adieraziko du. Gaineraargumentu ontogenetiko bat eransten dio euskara jatorrizko hizkuntza hispaniarraizatearen tesiari, ume espainiar jaioberrien hizkuntza euskarak izaten segitzen duelaargudiatuz, gero gaztelania edo beste hizkuntza erromantze bat ikasten badute ere:
‎Mendebaldeko filosofiaren antropozentrismoaeta animaliaren begiradarekiko ezaxola mahai gainean jartzeaz gain, kontuanhartu behar duguna zera da, ezaxola eta antropozentrismo hori azken bi mendeenbitartean gizakiak animaliak dominatzeko teknikoki, zientifikoki, industrialki zeingenetikoki egindako ahaleginen legitimatzaile dela. Derridak hartzen duen lana ezda animalien eskubideen aldeko teorizazio etikorik burutzea, baizik eta dominaziohorren historiaren interpretazioa egitea.
‎Publizitateko subjektu horrek, kontsumitzaileen elkarteak bezala? publizitate komunikazioaren prozesuan zuzenean parte hartzen ez duen arren, egiten duen lanak izugarrizko garrantzia du publizitate arloan, lehiaketa leialari buruzko eta jasotzen dituzten merkatu ekonomiari buruzko datuek ezinbesteko informazioa ematen baitute. Elkarte horien erregulazioa borondatezkoa da erabat, baina, publizitate subjektu juridikoek organizazio horietan parte hartuz gero, nahitaez bete dute aipatu dugun eginkizun hori, hau da, komunikabideen eraginkortasuna, hedapena, ekoizpen ale kopurua, eta salmenta kopurua zehaztea (Acosta, 1989:
‎Publikoa erakartzearren profesional talde batek mezu baten bitartez egiten duen lan intelektuala da publizitate kanpaina bat. Horren haritik, kanpaina egintza intelektual baten emaitza denez, esan dezakegu obra intelektuala dela.
2014
‎3 irudiko adibideari erreparatuz, adibidez, esan dakioke scoreaditzaren menpeko esaldi baten match hitza agertzen bada, partida hitza erabiltzeko (pospolo hitzaren ordez). Hitz guztien desanbiguazioa mota honetako eskuzkoerregelekin egitea, baina, bideraezina litzateke eskatzen duen lanagatik, alde batetik, eta hizkuntzaren ahalmen sortzaileak erregelak behin baino gehiagotan ezerezeanutziko lituzkeelako, bestetik. Hala ere, testuinguru zehatz batzuetako hutsegiteakzuzentzeko aukera egokia izan daiteke.
‎Hasieran esku artean dutenlanari buruz mintzo dira, eta gizonak izokinei buruz idazten ari den tesiaren gaineanegiten dio berba, emakumea aho zabalik utzi nahian. Ez du lortzen, eta gainera, emakumeari galdetzean zertan egiten duen lan, erantzunarekin batera bien artekoaldea handitu eta bere kontra uzten du botere gerraren balantzan:
‎Nire ustez Teresa del Valle eta berarekinbatera Mujer Vasca. Imagen y realidad (1985) izenburua duen lana burutzen arituziren ikertzaileek nahiko argi azaldu zuten momentu hartan ez dagoela froga edotatestigantza nahikorik matriarkaturik izan zenik sinesteko. Mito moduko bat litzateke, ideologia bat, gizartean zabaldu eta eratu dena.
2015
‎Osatzea merezi duen lan labur honetan, fonetika fonologiako ezaugarri batzuen azterketa egin dugu, kostatar hizkera hobeki ezagutzeko asmoz, baita inguruko hizkerekin konparatuz bere sailkapenazehazteko elementu batzuen ekartzeko nahiarekin ere. Hemen aurkezten dugun lana hastapen batbertzerik ez da, ondoko hilabeteetan landu dugun deskribapen osoago baten lehen urratsa hainzuzen ere.
2017
‎Lanaren helburuak lortzeko, behaketa parte hartzailea ardatz duen lan bat gauzatu da. Behatutakoa Lehen Hezkuntzako 5 mailako ikasleei zuzendutako formazio ekintza izan da eta horren xedea Interneteko erabilera desegokiekiko jarrera kritikoa eta prebentzio jarraibideak garatu eta indartzea izan da.
‎Artista, malgutasuna etaautonomiaren adibidea da. Bera da bere nagusia, egiten duen lana pasioz bizi du, bere lana bizitza eta bizitzabere lan bihurtzen ditu, eta jarduera horren bitartez auto errealizazioa du helburu. Ordea, artistaren lanbaldintzez eta bere bizitzan eragiten dituen ondorioez baino, bestelako kontuei buruz gehiago hitz egiten dahedabideetan eta gizarte mailan orokorrean.
‎Bestalde, interpretazioaren aldetik omen partikularena (Zubeldia, 2010) landu den arren, bestepartikulez ez da azterketarik egin. Beraz, egun ote partikularen erabilera sakon aztertu duen lanik ezdago.
‎Onartu beharrean nago, askotan bururatu zaidan ideia izan arren, ezin dezakedala nire osabakbaratzean egiten duen lana egin. Baratzera gerturatzen naizen erak, nire izaera arrotzarekin batdatorrenak, aitzurra esku ahurrekin hartzea oztopatzen du orpoak lurrean sartuta ditudan etabaratzearen lekuko garbia naizen bitartean.
2019
‎Trantsizioaz geroztik ezker iraultzailea ia desagertu egin zen eta krisi luze bat bizi izan zuen.Garaian garrantzi handia izan zuten arren, hainbat hamarkaden ondoren, gizartearen memoriakolektiboan alderdi iraultzaile hauetatik guztietatik deus gutxi baino ez da geratzen. Beraz, frankismoaren hondar urteetako oposizioko talde nagusietako batzuei merezi duten garrantziaemateko balioko duen lan bat da hau. Oraindik ere, asko dago garai honen inguruan jakiteko.
‎Adimen artifizialaren barruan, metodo gainbegiratuek (supervised methods), etiketaturiko data kantitate handiakerabili ohi dituzte eredu sendoak sortzeko. Hala ere, etiketatze prozesua, askotan, esfortzu, denbora eta diruarenbeharra duen lana da. Tradizionalki, lan espezifikorako heziak izan diren etiketatzaile adituak erabiltzen diraprozesu honetarako, baina halako etiketatzaileak aurkitzea nahiko zaila da, prozesu konplexua eta garestia bihurtuz.Gainera, ataza subjektiboetan, emozioen analisian adibidez, jende askoren iritzia etiketatzaile adituen iritzia bainointeresgarriagoa izan daiteke.
‎P. austriacus eta H.savii adibidez. Razgour et al. ek (2012) teknika molekularrak erabiliz P. austriacus en dietaaztertu zuen Hego Erresuma Batuan, eta batez ere sitsez osatutako dieta deskribatu zuen. H.savii ren kasuan, dieta metodologia molekularrak erabiliz aztertu duen lanik ez da argitaratuiturri bibliografikoen arabera, beraz lan honek saguzar espezie honen ekologia trofikoariburuzko informazio xehea eskainiko luke lehen aldiz. Eremu zabaletan intsektu hegalari txikiakharrapatzen behatu da (Dorado Correa et al., 2013), baina orokorrean ehiztari generalista gisadeskribatu daiteke, bere dieta inguruneko baldintzen arabera aldatzeko ahalmena erakustenduelako (Whitaker eta Karatas, 2 009).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia