Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2007
‎Zentzu honetan, egun jasotzen dugun dirulaguntza itxuragabeak, askotan salatu izan dugun moduan galbidea baino ez digu ekartzen. Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean. Zentzu berean ulertu behar dugu ikasleak euskaltegietara erraztasunez hurbiltzeko beharrezkoak diren fondoak garatzea beka sistemetarako.
2008
‎Irakaslea kontratu didaktikoaz baliatuko da ikasle bakoitzarekin egin behar duen lanaz erabakiak hitzartzeko, eta bertan agertuko da ikasleak zenbat ariketa egin behar dituen, noiz entregatu behar duen, gainditu beharreko zailtasun maila zenbatekoa den, eta abar. Ikasle bakoitzaren gaitasuna eta ahalmena kontuan izanik zehaztuko dute hitzarmena irakasleak eta ikasleak.
‎Irakaslea kontratu didaktikoaz baliatuko da ikasle bakoitzarekin egin behar duen lanaz erabakiak hitzartzeko, eta bertan agertuko da ikasleak zenbat ariketa egin behar dituen, noiz entregatu behar duen, gainditu beharreko zailtasun maila zenbatekoa den, eta abar. Ikasle bakoitzaren gaitasuna eta ahalmena kontuan izanik zehaztuko dute hitzarmena irakasleak eta ikasleak.
‎Ondorengo urteetako bilakaeraren inguruko datuak ere eskaintzen dira, esate baterako, eredu elebiduna bultzatuz" euskararen eta euskarazko irakaskuntza" plangintza egiteko 2006 urtean hizkuntza politikaren proiektua onartzea, eta abian jartzea" Hiztun osoak helburu, haur eta gazteak lehentasun" lemarekin. EEPak horrelako epe motzean lehen eta bigarren mailako irakaskuntzan egin duen lana goraipatzekoa da, izan ere, gurasoentzat aukerakoa izanik ere, eskola mota guztietan ikasgelak ireki eta irakasleak kontratatu ditu. Aipagarriak dira, halaber, urte gutxi horietan ebaluaketa batera iristeko eta etorkizunari begira jarraibideak aztertzeko egindako inkesta eta ikerketak.
2009
‎Pozgarria da guretzat hemen argitaratzen dugun lantxo hau Txillardegiren omenez osaturiko ale berezi honetan izatea, eta baliatzen dugu aukera bere ibilbidean eskaini duen lanagatik eta ezagutzagatik gure esker ona adierazteko!
2010
‎Gaiunera, erregistro edo estiloari erreparatuz ere aukera dibertsifikatua dugu: irakurlearen sentimenduak astintzen dituen lirika herrikoiarekin muga lausotua duen lan batetik abiatuta, adierazle sistemen zorroztasunean gauzatzen den hizkuntza plangintza gaia jorratzen duen beste bateraino, erdibidean zientzia ekonomikoaren kontzeptualizazioaren eta kalkulu matematikoen ur sakonetan murgilduz. Bistan da zaila baino zailagoa litzatekeela soziolinguistikako bilduma desberdinagorik aurkitzea.
‎Kontsumitzaile bezala, zeregin desberdinak izango duen lana nahi dugu, aberatsa eta anitza, sentsazio berriak emango dizkiguna, bizigarria eta arrisku zama bat izango duena, monotoniatik urruntzen dena. Etikarik gabe, lan askok bere balioa galtzen du eta bakarrik borondatez onartzen dituzte behar gordinean daudenak.
‎Gehien erabiltzen diren idazkiak galizieraz idazten dira administrazio ia guztietan; eta administrazioan kopurua zertxobait jaisten bada ere, tokian tokiko eta erkidegoko administrazioko langileen artean galegoa omen da mintzatzeko hizkuntza erabiliena ere. adibide bikaina da enpresa askorekin gertatutakoa: ...ak topatzea oraindik orain oso zaila baita galiziako hiri askotan. galizian hamarkadan ezarri zen hizkuntza politikak izugarrizko kontraesanak islatzen ditu. horrela, nonbait aurrera egiten denean, beste nonbait atzera egiten da, hurrengo urtean txikitu egiten da aurreko urtean hobetutakoa, eta joera ziklikoa da gainera; aurrera egiten den urrats bakoitza gizartearen zati handi batek urteetan egin duen lanaren emaitza da; atzera behartzen gaituen urrats bakoitzak, berriz, hilabete pare bateko zalaparta komunikabideetan eta legezko neurri atzerakoiak baino ez ditu eragiten; hala gertatu zaigu azken bi urteotan, hain zuzen ere ppk galizian berriz gobernua osatu zuenetik. lege babesle guztiak, diru-laguntza guztiak, dekretu guztiak edo gizarte zibileko alderdi oso dinamiko batek eragindako aurrera...
2011
‎Lan gaitza da birformulatze hori, bistan da: gogoeta sakona eta, batez ere, saio bizia eskatzen duen lana. horregatik egiten du koldok berehala, ia lerroarterik galdu gabe, Azaolaren aipamena: azken honek" ha hablado de ‘la gran cuestión lingü� stica que, lejos de haber sido resuelta, no ha sido todav� a ni siquiera planteada correcta y satisfactoriamente’". hortik abiatu da, berak gaingiroki seinalatu duen bidea argi mugarritu eta ibilerraz bihurtu nahi bada. zer esan nahi du horrek guztiak, koldoren argudio bideaz zuzen jabetu bagara?
‎osasunaren eta gaitzaren, azken buruan biziaren eta heriotzaren, arteko muga lerro lauso bihurri horretan doakigu guztioi bizia. horregatik da medikuntza, gaixoez eta hildakoez arduratzen delarik ere, hain garrantzitsua. horregatik da diglosia, hitz horrekin edo beste batekin, Mikel Zalbide – Hamar ondorio, gazi eta gozo gurea bezalako hiztun elkarte txiki erasanetan hain funtsezko eta hain zentral. orain arte seguru; gero ere bai, ene ustez. c) Amankomuneko kezka sorta batekin, gure herriaren eta gure hizkuntzaren geroa dugularik ipar, jardun dugu guztiok eztabaidan. Bizi eta, aldi berean, ahalik eta objektiboen. gogoeta lan aurrez aurreko horren beharra badagoela uste izan dugu gehienok. horrexegatik murgildu gara hain poz gutxi eta hain atsekabe ugari ekarri ohi duen lan honetan. ez dago zertan harritu: demografikoki, hedadura territorialez eta espazio soziofuntzionalez" bere leku seguru" rik ez duen, eta horregatik belaunez belauneko perspektiban (ez berehala, baina bai bizpahiru belaunalditik aurrera) etorkizun argirik ez duen hiztun herriak, bai eta bere, normala da esfortzu sendorik egitea herioedo kalte arriskuak ebitatzeko eta hartara daramaten osasun bideak aurkitzeko. d) ez gara geure zilborrari begira ari izan, diglosia kontuon inguruan egunak eta asteak zurrupatu ditugularik.
‎Soziolinguistika klusterraren ekimenez, eusko Ikaskuntza, ueMA eta ekogunearekin batera antolatuta, hizkuntza ekologiari buruzko diziplinarteko Mintegia burutu zen 2011ko apirilaren 13an, Andoainen. Mintegiaren helburua izan zen hizkuntza ekologiaren teoriaren ezagutzaren garapenerako eta euskararen normalizazio prozesuetan teoria horren aplikazio norabideen azterketarako ireki duen lan lerroa aztertzea. hiru ataletan egituratu zen mintegia. hasteko, Albert Bastardas irakasleak hizkuntza ekologiari buruzko sarrera hitzaldia eskaini zuen, ondoren, bertaratuak hiru Foku Taldetan elkartu ziren eta" hizkuntzaren ekologia euskal herrian, gaiaren egoera: teoriatik praktikara" gaiaren inguruan elkarrekin hitz egin zuten ikuspegiak eta iritziak elkartrukatuz.
‎2011ko apirilaren 13en Soziolinguistika klusterraren ekimenez, eusko Ikaskuntza, ueMA eta ekogunearekin batera antolatuta, Hizkuntza ekologiari buruzko Diziplinarteko Mintegia burutu zen Andoaingo kultur parkean. Mintegia Soziolinguistika klusterrak Hizkuntza ekologiaren teoriaren ezagutzaren garapenerako eta euskararen normalizazio prozesuetan teoria horren aplikazio norabideen azterketarako ireki duen lan lerroan kokatzen da. Lan lerro horren baitan Soziolinguistika klusterrak bideratutakoen artean daude Gipuzkoa Donostia Kutxaren Ekogunerako hizkuntza ekologiaren atalaren diseinua, Udalerri Euskaldunen Mankomunitateak (UEMA) antolatutako Hizkuntza ekologia eta lurralde euskaldunak izeneko topaketan laguntza eta parte hartzea, edota upV/ ehuren uda Ikastaroetan antolatu duen Hizkuntza ekologia:
2012
‎Psikolinguistikaren ikuspegitik euskararen inguruko ikerketak egin diren eta egiten ari diren arren19, hizkuntza ikasketarekin lotutakoak dira gehien gehienak, eta ez dago alor honetan euskararen inguruko aktitudeekin edo gure aztergaiarekin lotura zuzen zuzena duen lanik.
2013
‎Jardunaldi hura hizkuntzaerabilerarekin era batera edo bestera loturik dauden gaiak aztergai dituzten ikerlari, irakasle eta aditu ugariren bilkura izan zen. Bide horretatik, puntu honetara ekarri nahi genituzke aditu horietako batzuk adierazitako zenbait ideia, gogora ekarriz ideia horiek eta beste asko zehatzago eta zabalago ezagutzeko aukera emango duen lana argitaratzeko bidean dela: Ikasleak hiztun.
‎Erakunde laguntzaileon artean, besteak beste Ikastolen Elkartea, Berria, Argia, Euskaltzaindia, Elhuyar Fundazioa, Kontseilua edo Soziolinguistika Klusterra daude. Mondragon Unibertsitateak bere aldetik babesa eta sostengua ematen dio Garabide Elkarteak egiten duen lanari, batetik, maila
2014
‎Egungo hirigintza eta lurralde antolamenduak botere kapitalistarekin duen hartu emanaren ondorio dira azken 50 urteetan gure lurraldeak pairatu dituen eraldaketa sakonenak. Lurralde antolaketa eta hirigintza modu berrien bila, parte hartzea oinarri duen lan egiteko moduen praktikatik eta Zaldibarko Hirigintza Araudiaren Plan Orokorra idazterakoan eginiko ikerketa parte hartzailean oinarrituriko lanaren ondorioak aurkezten dira hemen. Ikuspuntu sistemikoa, konplexutasuna, ekologia politikoa, soziologia eta antropologia ekologikoa eta genero ikuspuntua txertatu dira ikerketarako ikuspuntu moduan.
‎Kulturalki gaurdaino bi lan mota horiek, gizon eta emakumeen rolekin berezituak izan dira: lana eta genero lotura egin da, lan produktiboan gizonak egin izan duen lana kokatu delarik, eta lan erreproduktiboan emakumeak egin izan duena. Bizitza produktibo edo erreproduktiboak izateak bizi dugun ingurunearen eraldaketa beharren inguruan ikuspuntu ezberdinak edukitzera eramaten gaituzte.
2016
‎Soziolinguistika Klusterrak berriki argitaratu duen lanak (Iurrebaso, 2015) erakutsi duena oso koherentea da Aiako datu horiekin. Azaldu dute Euskal Autonomi Erkidegoko udalerri euskaldunetan atzera egin duela euskara gaitasunak nabarmen hamar urtean(); erakutsi du atzera egin duela euskararen erabilerak etxean, eta erakutsi du atzera egin duela lehen hizkuntzaren transmisioak udalerri horietan.
‎Egitasmo honen helburu nagusia da" Gasteizko gurasoak euskararen transmisioan duten garrantziaz jabetzea eta Udalak arlo horretan egiten duen lana ezagutaraztea".
‎Egitasmo honen helburu nagusia da" Gasteizko gurasoak euskararen transmisioan duten garrantziaz jabetzea eta Udalak arlo horretan egiten duen lana ezagutaraztea". Helburua lortzeko hainbat fase bete behar izan dugu prozesuan zehar.
‎Azkenik, eta txosten honetan jasotakoa partekatu ondoren, Gasteizko Udalak transmisioaren inguruan egiten duen lana gizarteratzeko sasoia ailegatuko da.
‎Esku artean duzun honek, zehazki, Iñaki Martinez de Lunak hizkuntza gaitasunaren inguruan egindako ekarpenak eta Xabier Erizek iritzien eta jarreren inguruan egindako hausnarketak biltzen ditu. 100 ak aldiz, Mikel Zalbidek hizkuntza erabilerari buruz egin duen lana du hizpide. Bi aleek, halaber, bere baitan jasotzen dituzte jatorrizko testu horiek aberasteko helburuz ekarpengile desberdinek egin dituzten lanak.
‎Ale honek Mikel Zalbidek hizkuntza erabilerari buruz egin duen lana hartzen du ardatz. " Mintzajardunaren egoera eta azken urteetako bilakaera.
2017
‎Derrigortasundatak ezartzean kontuan hartu beharreko hiru faktoreak: lanpostuak publikoarekin duen gerturatzemaila, administrazioaren barruan lanpostuak duen lan harreman sarea, eta lanpostua dagoen zerbitzua edo atalaren izaera eta ezaugarriak.
‎Inkesta Soziolinguistikoa ikerketa hau ere bost urtean behin egiten da, eta lehena 1991 urtean egin zuten, eta azkena, 2016an. inkesta hau eusko Jaurlaritza, nafarroako gobernua eta euskararen erakunde publikoaren elkarlanaren bidez burutzen da; horrela, euskal herria bere osotasunean aintzat hartzen duen lan bat da hau ere.
2018
‎Nabarmentzekoa da udaleko Euskara zerbitzuak egiten duen lana euskararen normalizazioan. Bide hori jorratzen jarraitu behar da, baina euskara zerbitzuetatik egiten den lanaz harago zeregin handia dago.
2019
‎Badago aldea, gauzak horrela badira, %4tik %20ra. guk ez bezalako maisutasunez atera ditzake datu horiek Iñaki Iurrebasok: hartan saia dadin eskatzen diogu, eskuartean duen lana osatzeko eta guztion asetzeko. • III.4.6 Findu eta aberastu egin liteke aurreko (a2/ B2) hori, garapenezko lan osagarriez.
2020
‎Lan honen helburua ahozko solasaren konplexutasuna ezaugarritzen lagunduko duen lan enpiriko bat egitea izango da. Honetarako, komunikazio egoera ezaugarritzen duten baldintza komunikatiboei erreparatuko diegu, hauen aldagarritasunak hizketa egintza, zehazki solasaren antolamendua, zertan baldintzatzen duen behatzeko.
‎Lan honen helburua ahozko solasaren konplexutasuna ezaugarritzen lagunduko duen lan enpiriko bat egitea izango da.
2021
‎2010eko otsailean, NPLDren Zuzendaritza Batzordearen bilera Donostian egin zen. Urte horretan bertan, 2010eko ekainean, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak NPLDko kideentzat ikerketa bisita antolatu zuen HABEra Adults learning (helduen irakaskuntza) izenekoa, erakunde horrek helduen alfabetatze eta euskalduntzearen alorrean egiten duen lana in situ ezagutzeko. NPLDko 14 ordezkarik parte hartu zuten bisitan.
‎Halere, ELEN salaketarako eta presiorako taldea ere bada. Egun Europan hizkuntza gutxituen alde lan egiten duten eragile gehien biltzen dituen erakundea da, eta beraz, ELENi aitortza zor zaio milioika herritarren eskubideen defentsarako egiten duen lanarengatik.
2022
‎Bat aldizkariaren 122 zenbaki honetan" Hezkuntza soziolinguistikoa. Euskal Herrian han eta hemen dauden material eta baliabideen bilketa, azterketa eta sailkapena" artikuluaren forma hartu duen lanak, beraz, mugarri bat ezarri du hezkuntza soziolinguistikoan daukaguna eta egiteke dagoena azaleratuz.
‎Bertan, BAI euskarari ziurtagiriak egindako ibilbidearen berri ematen du, eta aldarrikatzen du ziurtagiria, zerbitzuetan eta oinarrizko funtzionamenduan euskara txertatzeko tresna baliagarri aitortua bilakatu dela gaur egungo gizartean. Era berean, azpimarratu du arlo sozioekonomikoa euskalduntzean egiten duen lanaz gain, espazioak euskaraz betetzeko eta komunitatea sustatzeko ere baliagarria izaten ari dela. Alegia, ziurtagiri bat baino gehiago ere badela, frogatu duela.
‎Euskara biziberritzen eta leheneratzen aurrera egingo badugu, heldu beharreko gai estrategikoa da elefantea, hau da, esparru sozioekonomikoari berez daukan garrantzia ematea; izan ere, problema handi baten aurrean gaude: izugarrizko ahalegina egiten dugu hezkuntzaren bidez gazteak euskaraz hezi eta lan mundura euskaraz etor daitezen, baina gero gazte horiek batez ere erdaraz funtzionatzen duen lan munduan murgiltzen dira eta gehienetan irentsi ere egiten ditu, euskaraz egiteko aukerarik eman gabe.
‎gazteek ez dute egiten euskaraz ez zaielako horretarako aukerarik edo baimenik ematen. Gehien gehienetan, erdaraz funtzionatzen duen lan munduak irentsi egiten ditu lanean hasi orduko, eta aurretik euskaraz lan egiteko aukera bermatuta ez badago, dute euskaraz egin. Gazteek euskaraz lan egin dezaten, beharrezkoa da bidea zabaltzea, eta hori geuri dagokigu.
‎ezagutza, gogoa... Enpresak berak erabaki du zein izan behar duen laneko hizkuntza, zer bultzatu behar duen, eta ez utzi erabakia langile bakoitzaren esku, aukeran.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia