Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 383

2000
‎—Ba al dakizu zer gertatu zitzaion Demostenesi? —erran zenidan, fidantzia handiz jada, zeren baitzinen solasturi amoltsu eta arronter— Baina Axularrek hobeki kontatzen du hura... —eta, behakoa zorrozten zenidala, galdetu zenidan—:
2001
‎Taberna gehienak pasa ondoren ez du haren arrastorik aurkitu ordea. Kaña bat eskatu du.
‎Beretzat ere lehen hildakoa izan da. Botalarri puntu bat nabaritu du hura gogoratzean. Jode.
2004
‎Legearen izaeraz ari garenean, bestalde, ez gara soil soilik legearen izaera juridiko formalaz ari, lege horren botere izaeraz baizik. Dena delako legeriak gizarte boterearen mekanismo eta gune nagusienekin daukan komunztadura moldeak erabaki ohi du haren eraginkortasun maila. Elkarrekiko lotura osagarria dutenean, hots, legeriaren zeregina gizarte boterearen antolamenduan modu osagarrian txertatua dagoenean, legearen izaera operatiboa biziki nabarmena izango da.
‎Mireia han inguruan bizi zen, baita emakume beltzarana ere. Joseba hura lehenbizi emakumearekin elkartzen da, eta gero denboraldia egiten du haren etxe alboan.
‎Aktore amerikanoaren kopia da gizona. Hainbeste urte dira hura azkenekoz pantailan ikusi zuenetik, Luisak ezin du haren izena gogoratu. " Hau da marka", esan dio bere buruari.
‎Mutilak neskaren belarri atzera eraman du haren aurpegia estaltzen zuen ile xerloa. Lotan dagoen haurrari izarak ohe azpian sartzerako samurtasunarekin egin du, neskaren edertasuna hauskorra dela pentsatu izan balu bezala.
‎Bata bestearekin nahasten diren argiak, agertu, desagertu eta bat batean berriz ere agertzen direnak. Burua Antonioren sorbaldan gehiago hondoratzean haren usaina hartu du, eta sudurra jarri du haren kamisetaren gainean lurrin hori hobeto harrapatu ahal izateko, hiriko keak Antonioren usaina zapaldu ez dezan.
‎Alboan duen emakumeari begiratu nahi, baina ez da ausartu. Nahikoa izan du haren esku zuriak ikustearekin. Emakumeak orduan kotxera begiratzeko ahalegina egin du eta, lepoa jiratzen hasi bezain laster, bihotza zalapartaka jarri dion ahots bat sartu zaio, belarrietatik ez ezik, gorputz osotik.
‎Oharra amorruz apurtu aurretik, Santik ezin izan du hura usaintzeko desioa kontrolatu. Sudurreraino eraman du eta tinta usaina sabeleraino iritsi zaio.
‎Txilioka ikusi du haren emaztea, negarrez, eta Andres atea bortizki itxi ondoren kalera irteten. Etxetik kanpora.
2005
‎Nagirik gabe ohea utzi eta pertsiana igo du. Kanpoko argi gutiziatsuak, horren zain egon balitz bezala, braustakoan bustitzen du haren gorputza, gerritik ile nahasietaraino. Ez du begiak estutzeko beharrik eguzki izpiei ongi etorria egiteko.
‎Ametsek ez du ia hitzik esan Madokaren etxetik irten dutenetik, begiak paisaiaren punturen batean galduta dituela, ukondoa leihoan bermatuta eta aurpegia ukabil itxian. Naroak ere ez du haren isiltasuna apurtu gura. Lehengusuaren begi berdeei so egiten die, oinak jesarlekuaren azpian gurutzatuta eta eskuak honen larruan, hanken artean, atzamar urduri batez larrua zulatu guran.
‎Edozelan ere, berak beti ikusle geratu behar, bazterrean. Horregatik erabaki du haren isiltasuna errespetatzea.
‎Bidaia hau berarekin egin behar zuen, ez bakarrik haren laguntza besterik behar ez duelako, ezpada Naroak beti egin duelako amets Japoniara joatearekin. Orain argi gogoratzen du haren begien distira, Urkoren bulegoan ideia aipatze hutsarekin. Gero eta sinistuago dago Naroak ez diola aurka egin zerbait gertatzen zela igarri diolako, trabarik egin gura ez diolako, alegia.
‎Ondoren, Ametsen eskua baztertu eta, eskuetan bermatuta, atzera egin du haren gorputz gainetik, izterretan jesartzeko. Ametsek zakilari begira sentitu du, eta honek sortutako kilikak lehen tanta gardenak isurarazi dizkio.
2006
‎(Liberala ere ez," teologo" liberala ez bada behintzat). Iruzkingile askok Unamuno-ren ausardia ere nabarmendu ohi du haren Bilboko interbentzioan – euskararen agresoreak beti balienteak izaten dira(" valiente discurso";" la nota española más valiente en estos tristes tiempos", Maeztu-k) 316 Intelektual ausarta zen Unamuno. Baina Bilboko haren diskurtsoa, boterearen diskurtso huts ausarta da:
‎Bertara zuzenean joateko asmoa zuen baina pentsatu du hobe dela bukatzen duenean joatea. Ez du haren ate ondoan zain egon nahi. Indarrez sartu nahi du bertara, abiadura hartuta.
‎Ez du ikusi nahi ere. Ez du haren after shavearen usain nazkantea aditu nahi. Berdin zaio erreportajea nola ateratzen den ere.
‎Don Tirso gaixoa ere, hil ez bada, zaharrentzako egoitza batean edukiko dute, eta ez nuke inor ezagutuko. Urmaela ikusiko nuke gustura, lehengo lekuan segituko du hark. Sakristiako pintaketak, berriz, auskalo...
‎Izan ere, idazteko lumek bi joera ernegagarri izan ditzakete. Tinta isurkorregia badute, lumaren muturretik ihes egin ohi du hark, eta alkandora poltsikoetan orban ezabaezina utzi, igandeetako alkandora garestiena edo maitatuena denean batik bat. Tinta egoskor isurgaitza badute, ordea, ez du hark kanpora irteteko grinarik izaten, eta, horren partez, aukera txikiena duen bakoitzean zeharo lehortu eta lumaren barruan solido bihurturik geratzen da.
‎Tinta isurkorregia badute, lumaren muturretik ihes egin ohi du hark, eta alkandora poltsikoetan orban ezabaezina utzi, igandeetako alkandora garestiena edo maitatuena denean batik bat. Tinta egoskor isurgaitza badute, ordea, ez du hark kanpora irteteko grinarik izaten, eta, horren partez, aukera txikiena duen bakoitzean zeharo lehortu eta lumaren barruan solido bihurturik geratzen da. Erabilerak eta lumen egoskorkeriak ondo erakutsi zioten Bíró jaunari lumen izaera basati hori eta tinten jokabide aldrebesa.
2007
‎arraza beltzak, esaterako, berez izpirituaren edozein obratarako ezgai dirudi602; bereziki gaitua herri grekoa da, eta hain zuzen, ikusi dugu? herri hori leinu ezberdinen mestizajearen emaitza izatea ailegatzen du haren garaitasun izpiritual bakanaren arrazoi gisa603 Volksgeistaren eragintza hiru momentu nagusitan eta modutan nabaritzen da: erlijioan (mitoan, artean) 604, zientzia eta filosofian605, eta batez ere Estatu moldean606.
‎edo, esan nahiko luke; sekulako etimologiketa batek laguntzen dio frogaketan), haren arte eta estilo moduak ere germaniar tipikoak, bertso bakoitzak haren germaniartasun ukaezina agerrarazten du; Akiles-en, adats horail? homerikoak bistan uzten du haren arraza878, etc. H. Schliemann ek Troiako puskailetan lauburu edo esbastika mordo bat edergarrizkoa aurkitu zuelarik, E. Burnouf adituarekin kontsultatu eta, ziurtzat eman zuen,, gure aspaldi aspaldiko asaben sinbolo erlijiosoak, topatu zituela.
‎Ondo da, Laura baldin bada sofan utziko du, eta gero, lanaren aitzakian, bere estudioan sartuko da berriro. Ez du haren ahots gozoa berriro entzuteko inongo asmorik. Sukaldera ailegatzerakoan, ordea, figura txiki bat ikusi du atearen bestaldean.
2008
‎Kartoi sendozko azal nabarrak dituen karpeta txiki bat jarri dio bisitariak Rosariori eskuan, ezkutu ezkutuan. Belusezko xingola beltz baten korapiloak babesten du haren edukia. –Parisen eskatu zidan Alberto Miguelek zeuri emateko?.
‎Ez du bere begi propioekin ikusi Katua. Ezin izan du hura bizi den lekura hurbildu eta haren aurrean paratu; bihotza erdibituko lioke piztiaren usainak.
‎Kapelaren baitara bildu du Kasik ile mototsa. Bihurrikeria xume batekin, ezkerretara alboratu du haren hegal zabala. Gabardina grisa hasi da janzten.
‎Rosario neure emazteari helarazi. Jakingo du hark zer egin.
‎–Matik esan dit asuntu bat daukazula niretzat, neuk konpontzekoa, entzun du Garik bere sorbaldaren gainean. Kontsonante txistukariak era berezian, arrotzean ebakitzen ditu eta horrek gehiago lazten du haren jarduna.
‎–Giltza? , galdetu du hark.
‎Aitorrek, lotsatuta, ezin esaldirik josi, hain da sakona emakume begibeltzaren begirada, hain da erabakitsua haren ahoaren keinu sentsuala? Ametsetan dagoela pentsatu du hark ezpainetan musu eman dionean. Berak musuari musuz erantzun nahi izan dio, baina indarrik gabe sentitzen da, gorputza sor, eta logura handi batek mendean hartu behar duela ezinbestean?
‎Gero barrara hurbildu eta Joxean bere zereginetatik libre egon arte itxaron du haren arreta erakartzeko:
‎Lidiak, orain arte bagoiko jendeari begiratzeko erabili duen diskrezioa alde batera utzita, burua braust jiratu du etorri berriarenganantz? eta ezustean harrapatu du haren txirrindulari janzkera nabarmenak.
‎Lidia konturatu da Gorospek jarritako amuaz eta orain ondo ulertu du haren jokabide azkarra. Ohartu da hark gidaturik ari dela egiaren bideko gezur sastrakak garbitzen.
‎Neskato batek, hilekoa izan arte dira neskato? hartzen du haren ardura, jana prestatu eta etxea garbitzen dio.
2009
‎Genetika kontua, noski. Gure aita oso kirolaria omen zen eta amak beti esaten du haren gorputzaren igual iguala dudala. Onerako, pentsatu nahi dut.
‎(UBM, 172). Izan ere, etxeko, gero Seminarioko hezkuntzak, hala bezatu otzandu okildu du haren espiritua, gaur hori oskol barruan itxia gelditu baita; hots, gatibu,, askatasunaren irrikak baino/ beste ezerk bizi ez duen hau? (DGA, 21).
‎Ezkutatuz agertzen baita. Inoiz egon den Jainkoaren ikus eta entzule handienak ere inoiz ez du hura aurpegiz aurpegi ikusi ahal izan, begiz begi, aldean igaro zaion batean igaro eta gero haren bizkarraldea sumatu soil baizik, Sinaiko mendian. –Ene aurpegia ez daiteke ikus?, esplikatu dio Jahvek berak Moisesi (Ex.
‎Baina horrek ez du gezurtatzen gizon emakumea berez, tout entier et toujours libre? dela, eta ez du haren askatasunaren muin muina deus murrizten ere. Haren esku baitago beti edozein gertakarik, edozein situaziok zein zentzu duen berarentzat; eta ematen dien zentzuaren arabera itxuraldatzea situazioak nahiz gertakariak, beraz mundua.
‎Horren izate hori bera, presentzia? ez du arrazoiketa batek ondoriatzen, agertu egiten zait edo ez zait, eta adimen/ arrazoimenak gero ikusiko du haren zerizateaz nola ebatzi.
‎–Nik ez dut halakorik erran, zuzendu zion Oskarrek?. Anak presio handiak jasan behar ditu, eta horrek, batzuetan, zaildu egiten du harekin bizitzea. Baina hori da dena.
‎Gauetan irratia pizten ez duenean, ez du Norarekin amets egiten eta egiten badu ez du gogoratzen eta gogoratzen badu ez du apuntatzen eta batzuetan eskua galtzontziloan sartu arte ezin badu lorik egin ez dio eskuari aurpegirik jartzen, ez du haren izenik ahotan hartzen, haren laztanik imajinatzen, haren gogorik sentitzen.
‎Eskutitza Rosaren semeak sinatuta etorriko da, hamazazpi urte bete eta berehala etxetik desagertu zen Noraren osabak. Urrutiko Bagdaden bilatzen du amumak ametsetan baina Norak jasoko du haren postala.
‎Izango da. Ezin du burutik kendu irratitik baino ezagutzen ez duen andrea, baina ezin du harekin hitz egin. Hemezortzi urterekin ezezagun batek aingerua zela esan zion eta orain arima kobratzera datorkio.
‎Baina Adak txoriak ditu buruan, eta beldur naiz txori horien atzetik joango ez ote den berriro, auskalo nora? Ada, izan ere, zu bezalakoa da, baina emakumea da, eta horrek zailtzen du haren egoera. Maria Bibiana, berriz, zintzoa da, eta zintzokeria guztiak alde batera utzi ditu, gainera:
‎Ez da konturatu ere Santik alde egin duenik. Ikusezina izaten jarraitzen du harentzat.
‎Metroa hartu behar zuen. Taxilariak ikusi du haren urduritasuna, eta lerrotik atera eta pareko bi kaletatik saiatuko dela ziurtatu dio.
‎Historia azterturik, kontuan harturik Elizak zer egin duen, eta baten batek erantzungo balu gizakiak hala ere beti behar dituela ereduak eta idoloak eta bitartekariak sakratura igotzekotan, orduan Jesukristo baino egokiagoa dirudi Fernando Amezketarrak, giputxa izan arren: bertsolari hobea zen, barre egiten zuen noizbehinka. Jesusek ez bezala?, inork ez du haren izenean hil, ezta gurutzea bezalako tortura tresna bat ikur sakratu gisa ezarri eta distirarazi ere.
‎Baina Adak txoriak ditu buruan, eta beldur naiz txori horien atzetik joango ez ote den berriro, auskalo nora... Ada, izan ere, zu bezalakoa da, baina emakumea da, eta horrek zailtzen du haren egoera. Maria Bibiana, berriz, zintzoa da, eta zintzokeria guztiak alde batera utzi ditu, gainera:
2011
‎Eta Asif ere iritsiko da horretara, norberak iritsi behar baitu, eta denetarako izango du astia. Amaiarekikoak ere, nola izan ote ziren benetan,, maite zaitut, ik izan ote zen, behin eta berriz errepikatzen zion hitz politik ba ote, aita azalduko zen beldurrez egon zirela, bera behintzat bai, garajean, festatik bueltan, horrela oroitu nahi du harekikoa. Baina horrela izan ote zen, ez ote zuen gauzak benetan nola gertatu ziren hobeto gogoratuko Hernaniko hartan mozkortu ez balitz, bere bizitzan lehenbizikoz horditu ez balitz askoz ere oroitzapen gardenagoak izango zituzkeen, inondik ere, eta harekin dantzan eginagatik, lotsa lotsa eginda hura, ezagunen batek ikusiko ote zituen beldur, hura ez zen sekula Asifen garajera etorri, erotuta ere!, eta ez da erraza jakiten nola Asifek neska, maite zaitut, ka gogora dezakeen, lanak ematen baititu nahiak oroimena hainbeste molda dezakeenik sinesteak ere, besteren batekin izan ote zen, inorekin izan bazen, edo, beste gau askotan bezala, irudimenari eraginez blai bukatu ote zuen, alkoholak utzi bazion, hori ere.
‎Hura harrapatuko duen ehiztaririk ez dago. Presebal liburuko heroiak, leiendako animalia ikusiz gero, ez du hura harrapatzeaz beste xederik. Erreka igerian zeharkatu dute biek, lizardia iragan dute eta, mendian gora, hariztia.
‎Ohi bezala haatik, paradoxaz, anaiarekikoak egin orduko bere baitan berpiztuko zaio, mintzoz besterik ez bada ere. Zenbat maltzurkiago Kropotki erreala desagerrarazi, hainbat ozenkiago adituko du haren berbaroa bere gogoan, maizago eman dio arrazoia. Soinujolearen semea ko Carmen ere behin hildakoan jabetuko da bere seme Daviden mintzamoldeaz eta sentimenduez.
‎Haren helburua Hegoafrikako lau milioi zuri konbentzitzea zen, Hegoafrika Jainkoak beraiei emandako oparia zela, eta bertako 20 milioi hegoafrikar beltzak ez zirela inola ere hegoafrikarrak, eta beraz, ezin zutela eskubide zibil edo politikorik izan jaio ziren herrialdean bertan. Hegoafrikar zuri gehienek 40 urtez mito horretan sinetsi izanak zerbait adierazten du haren eta haren urratsei jarraitu zietenen lidergo trebetasunen eraginkortasunaz.
‎Maitsun kontuak ez ditu inork ondo azaltzen, ez horren kanpoko lekuko hotzak, ezta ekaitz epelaren zurrunbiloan irabiatutako lagunak ere. Zer ikusi du harengan, baina?
‎Ez dauka, halere, bihar etzi edo etzidamu agertuko den itxaropena galduta. Eta, hala jazotzen denean, aitaita amamen erretratuekin batera jagongo du hura.
‎Nola ikusten ote du Venezuelako gutxiengo bateko herri ordezkari batek, ahotan darabilgun Mendebaleko zibilizazioaren izaera? Nola definitzen ote du haren zerizana. Arcadio Montielek darabilen izenondoa etnogenozidioa da definizio lan horretarako:
‎Honako auzi hau izan zen UNESCOk munduko hizkuntzen egoerari buruzko txostena egitearen arrazoia: egungo industri aroa iritsi baino lehen, hizkuntza eta kultur aniztasuna bere kasa erregulatzen zen sistema bat zen; gaur egun, alabaina, ez du halako ezaugarririk, eta klima aniztasunak, aniztasun biologikoak eta horrelako beste zenbait fenomenok bezala, plangintza bat behar du hark ere? .
2012
‎Eztarrian katigatu zaion karkaxa bataren lepoan jaurti du Milagrosek nekez, arnasa estututa azkenerako. Lourdesek poltsikotik zapi txuri bat atera eta arestian loreontziak txukundu dituen keinu berberaz garbitu du hura ere, amari kasik aurpegira begiratu gabe.
‎Begirada iturriko txorrotan iltzatuta mantendu du Lourdesek, begiak altxatuz gero malkoak erreka batean isurtzeko beldur agian. Naroak dardarka antzematen du haren gorputz txikia bere eskuaren azpian. Gutxira, hala ere, begiak itxi eta arnasa sakon hartu du, ordura arte arnasteaz ere ahaztuta egon izan balitz bezala.
‎Begiak itxi zituen kolpeari aurre egiteko?. Ez du haren aditzerik. Haren erranetan, ez dago Azparren izeneko inspektorerik Foruzaingoan.
‎Emakume gazte eta eder bat ageri da han, bularretako beltzak, praka bakeroak eta botak jantzita, zaldi baten gainean, garai bateko Bo Dereken antzera. Haizeak orrazten du haren adats beltza. Vive salvajemente, dio leloak. Aspaldi dago nire bizitza otzandua, pentsatu dut, aspaldi daude nire sexu harremanak programatuta larunbat gauetarako soilik, nire senarrak prestatzen dituen aplikazio informatikoak balira bezala.
‎Ferminen sorbaldek behera egin dute, eta gerri ingurua puztu egin zaio. Okelari egosteko jartzen zaion sokaren antza du haren gerrikoak.
‎Sartu eta berehala besarkatu du. Bero dago, besarkada ematearekin bakarrik sentitu du haren zakil gogortua pijamaren azpian. Ez diote ezer esan elkarri.
‎Ura hain zegoen iluna non Nubiako geografoaren Mare Tenebrarum en kontakizun hura gogorarazi baitzidan. Gizakiaren irudimenak ezin asmatu du hura baino ikuspegi goibel eta negargarriagorik. Ikusmena irits zitekeen bezain urrun, munduaren hesiak bailiran, labar izugarri beltz eta irtenak ageri ziren eskuin eta ezker, lerroak eta lerroak; are goibelagoak egiten zituen olatuen aparrak bere gailur zuri beldurgarria labar harrien gainetik gora altxatzen zuenean, uluka eta orroka beti.
‎Jaunak! Hemengo inork ez du haren alde egingo. Inork ere ez?
2013
‎–Guztia Butanbeteko belarketari Habib handiarengandik ikasi nuen, radi Allahu, anhu. Habib hil zen, eta semeak jarraitzen du haren bidean. Baina Habiben aita ere belarketaria zen, aitona berdin?
‎–eta, Raissari erantzuteko betarik ere ematen ez ziola, segitu zuen?: . Emakumeak gazela bezatu baten begi beltzekin begiratzen zizun,/ lepokoa lepotik zintzilik;/ azala distiratsua du, urre garbiak bezala, eta gorputza, akasgabea,/ adar kulunkari baten gisako;/ haren sabelak bihurgune ezti bat eskaintzen dizu,/ eta bular harro batek puzten du haren eskotea?.
‎Ez du kolpatu. Ez du harekin bortxakeriarik erabili. Larderia baizik ez.
‎Ezpainak ate hetsira itsatsita, eztarria urratu beharrean eman du higanotari deika. Anarteraino, inoiz ez du haren izena ahoan erabili:
‎Agerre baino puskaz zaharragoa izanik ere, itxura bizia du Zubiaurrek, bihoztuna. Ezagun du hark ere zerbait badakiela gauaz baizik egin ez daitezkeen lanez.
‎Nire nagusia maiz liskartzen da harekin. Beretako nahi izaten du Beatrice, eta aborritzen du hura bertze inorekin oheratzea. Eskupeko onak uzten ditu, bederen.
‎–Frantziako erregeren haserrea ez da bere arreba errebela heriotzara eramateko bezainbatekoa izanen. Nire buruak apalduko du haren kolera.
‎Beira puskak dabilzkio eztarri barrena urratzen. Mailu batek ingudea aurkitu du haren buru muinean. Jadanik ahantzi zaio zer herritatik abiatu den gaur goizean.
‎Lagunak ziren hirurak, eta Kattu izan zen GALek hildako bi tolosarrak ikusi zituen azkenetakoa. Honela azaldu du haren arrebak: «Elkarrekin afaldu zuten gau hartan; gurea etxera abiatzean, beste biak autora zihoazen, eta orduan harrapatu izango zituzten».
‎Etxekoek ez zuten horren berri. «Gerora jakin genuen», kontatu du haren arreba zaharrenak. Soldadutza egiteko garairako, Lapurdira ihes egina zen, baina haren aitak gogoan du nola esaten zion «Franco ez zuela zerbitzatuko».
‎ama Ataungoa zen, eta aita Tolosakoa, Espainiako etorkinen ondorengoa. Seme alabek gaztelaniaz egiteko joera zutela azaldu du haren anaia Jose Marik: «Baina Juan Carlosek gehiago egiten zuen euskaraz, oporretan sarriago joaten baitzen Ataungo baserrira».
‎GALek Xabier Galdeano hil zuen. Harenganako hitz goxoak eta politak besterik ez du Azurmendik, eta aitortu du haren kontrako atentatua sekulako kolpea izan zela, egunkariarentzat ez ezik, berarentzat ere, «pertsonalki». «Zoritxarrez, garai hartan hilketak oso maiz gertatzen ziren.
‎Halako iritziek eta beroriek adierazteko independentziak eta lotsarik ezak bultzatuko dituzte Bingley jaunaren arrebak eta Lady Catherine bera Elizabeth Bennet neska lotsagabea, inpertinentea eta hantustea dela pentsatzera. Collins jaunak ere uste izango du haren ateraldi zorrotz eta erantzun biziak lotsa eta isiltasun apur batez doitu liratekeela.
‎–Sinetsi egin zenidake, Jane, benetan. Elkarrekin behin ikusi zaituztenak ezin du haren oniritziaz zalantzarik izan. Bingley andereñoak ez, ziur naiz.
‎‘Guztia Butanbeteko belarketari Habib handiarengandik ikasi nuen, radi Allahu ‘anhu. Habib hil zen, eta semeak jarraitzen du haren bidean. Baina Habiben aita ere belarketaria zen, aitona berdin... eta aitonaren aitonaren aitona ere halatsu...
‎–eta, Raissari erantzuteko betarik ere ematen ez ziola, segitu zuen–: " Emakumeak gazela bezatu baten begi beltzekin begiratzen zizun,/ lepokoa lepotik zintzilik;/ azala distiratsua du, urre garbiak bezala, eta gorputza, akasgabea,/ adar kulunkari baten gisako;/ haren sabelak bihurgune ezti bat eskaintzen dizu,/ eta bular harro batek puzten du haren eskotea".
2014
‎–Memelo halakoa! , ezetsi du haren jarrera neskak.
‎–Hemen egin beharrekoak egin ditugu... , egin du haren alde Anderrek.
‎Osaba da. Azken sei orduetan bigarren aldiz entzun du haren ahotsa. Atzetik urtezahar gaueko etxeko burrundara:
‎Lotan arnasari buelta eman ezinda dagoela dirudi. Ez du haren logelan sartu nahi, ordea. Ez du berriz ere laguntzaile moduan egon nahi inoren azken orduetan.
‎Errepublikar sutsua eta germanofiloa zen orobat Edgar Quinet, Hugo bezala erbestealdi luzetik itzuli dena. Gazterik Herderren irakurketarekin entusiasmatu eta frantsesera itzuli du haren historiaren filosofia, Idées pour la philosophie de l, histoire de l, humanité. Literatura eta filosofia alemanen zale eta miresle da.
‎Hori agian indibiduo pertsonalaren kasuan aski legitimoki uste genezakeena da. Renanek, ordea, nazioa indibiduo bezala ulertuz, ondorio bera atera nahi du harentzat, eta nazioaren eguneroko existentziaren faktoa (enpirikoa) adostasunaren fakto ukigarriarekin baliokidetu. Ordea, indibiduoarentzat egin litekeen suposizioa modu berean silogismo bat bihurtzeko kolektibitate nazional batentzat, nazioaren existentzia soiletik nazioa izateko borondatea deduzituz (zeinena?), logika baino harago hegaldatu beharra dago irudimena, eta Renan ohartzen zen horretaz?
‎Frantzia gehiena, esaterako (dena?), konkistatua eta frantsesa izan nahi izatera bortxaz bezatua da. Eta Estatuaren gaurko existentziak ez du haren probintzien edo hiritarren gogozkotasuna probatzen; eta erreferendum batek gogozkotasuna espresatuko balu ere, espresio horretan dominazio eta domestikazio totalaren proba ikusi litzateke ezeren aurretik. Erregeek horixe egin zutela, lehenago beti oso garbi eduki du Renanek.
‎–sátiro español?? hark izu ikara eragiten dio, baina Espainia da, eta ezin du haren miserian handitasun espainola ez ikusi. –Este es su gesto, su genialidad, su condición, su sino.
‎«Les nations et les individus qui ne peuvent pas défendre leurs propriétés, ne sont pas digne de les conserver»?. Goncourtek, Renanekin elkarrizketatu eta gero berri hau ematen du haren iritziaz: –Il est pour la restauration de la royauté et de la noblesse afin de mieux imiter la Prusse?
‎Italiaren parte on bat jatorriz galiarra da, esango du R. Céneau gotzainak (1557), eta Frantziak eskubide osoa du hura bereganatzeko (horretantxe ahalegintzen ari dira errege frantsesak!). Picard de Toutryrentzat ere, les Gaulois furent donc les premiers possesseurs de l. Italie?; baina Alemania ere beraiek okupatzen zuten, Zesarrek dioen legez, eta Espainia ere konkistatu zuten, Estrabonek dioen legez..., eta nolabait beraiek sortu eta eratu zituzten bazter denak, toki eta hiri izenen etimologiek frogatzen dutenez.
‎Askotan bietakoren batekin kointzidituz bai, baina bere argumentuekin eta bere interpretazioekin (esaterako, aristokraziaren printzipiozko baiespenean du ez bat etorri Boulainvilliersekin, Dubosen aurka?, nos pères, les anciens Germains? idazten du2128?, eta du harekin bat etorri noble guztien jatorrizko ahal oso eta berdinaren interpretazioan).
‎Espiritu Unibertsalak, historiak? bere manifestazioaren fase bat egikaritzeko hautatu duen jendaki edo herria, irakatsi du Hegelek, beste guztien aurretik eta gainetik dago, unean uneko munduko nagusi guztizkoa da, agintari da eta nahierara agintzen du; ezerk ez du mugatzen haren nahia, historiaren eta gizadiaren nahia baita, absolutua beste edozein herri gogoren gainetik; ezein herriren erreparo moral ez eskubide politikok balio du haren misio historikoaren, haren asmo eta egitekoen aurka. Herri buruzagiak inguruko herriak bere gogara sakrifikatzen ditu, eta hala bere burua sakrifikatzen ari da azken finean historiaren aldarean?
‎Ik. L, esprit des lois, loc. cit., bol. I, 373 (XIV. lib. osoa), eta. Essais sur les causes qui peuvent affecter les esprits et les caractères?. Oinarrizkotasun horrek esplikatzen du haren esaldi sonatu maiz iruzkindua: –l, empire du climat est le premier de tous les empires?
‎Espainia musulmanaren loraldia ez dago ukatzerik. Renanek bi arrazoi hauekin praktikan ezeztatu egiten du haren merezimendu guztia: iraupen laburra eta beste arrazetako jendeak buruzagi ibiltzea.
‎D. Arcy urkamendira daramate. Abadesa, ordea, urkabetik salbatu egiten da, La Fresnais ofizial errepublikarrak haren tinkotasuna tribunalaren aitzinean ikusi eta miretsi baitzuen, eta grazia erdietsi du harentzat. Abadesak, bere buruaz beste egiten alferrik saiatu ondoren, etsi egiten du bere asturuarekin.
‎GIESEN, B. (arg.), Nationale und kulturelle Identität. Studien zur Entwicklung des kollektiven Bewusstseins in der Neuzeit, Frankfurt 1991, 192 XIX eta XX. mendeko interpretazio batzuek luteranismoaren karaktere nazional alemana arras esajeratu izanak ez du haren ezagumendu neurritsu bat deslegitimatzen. –Nazio alemaneko noblezia kristauari?
‎Bizitza haren alde galtzea. Txikiak ez du harena beste bizitza propiorik. Harengandik du bere bizia, harengandik bere alegrantziak2531 Renanek uste du, obligazioa ez ezik, bere bizipoza eta zoriontasun pertsonala ere joputza horretantxe, heroiarentzat izerditzean eta nozitzean, akabatzean?
‎Irujok lau presondegitan bete zuen zigorra. Horrek biderkatu egiten du harekin kontaktuan egon zitezkeen pederasten kopurua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 283 (1,86)
ukan 100 (0,66)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan hura ere 4 (0,03)
ukan hura hitz 3 (0,02)
ukan hura izen 3 (0,02)
ukan hura ahots 2 (0,01)
ukan hura askatasun 2 (0,01)
ukan hura aurpegi 2 (0,01)
ukan hura berri 2 (0,01)
ukan hura falta 2 (0,01)
ukan hura gerri 2 (0,01)
ukan hura ibilbide 2 (0,01)
ukan hura adina 1 (0,01)
ukan hura aditu 1 (0,01)
ukan hura afixa 1 (0,01)
ukan hura aginte 1 (0,01)
ukan hura aktiboki 1 (0,01)
ukan hura alfer 1 (0,01)
ukan hura antz 1 (0,01)
ukan hura arreta 1 (0,01)
ukan hura atxilotu 1 (0,01)
ukan hura auzo 1 (0,01)
ukan hura azal 1 (0,01)
ukan hura bakarrik 1 (0,01)
ukan hura behar 1 (0,01)
ukan hura bereganatu 1 (0,01)
ukan hura berotasun 1 (0,01)
ukan hura bertso 1 (0,01)
ukan hura bertze 1 (0,01)
ukan hura beste 1 (0,01)
ukan hura Bilbo 1 (0,01)
ukan hura bizi 1 (0,01)
ukan hura bizitegi 1 (0,01)
ukan hura egon 1 (0,01)
ukan hura elkartu 1 (0,01)
ukan hura eraginkortasun 1 (0,01)
ukan hura esan 1 (0,01)
ukan hura espiritu 1 (0,01)
ukan hura etxe 1 (0,01)
ukan hura ez 1 (0,01)
ukan hura futbol 1 (0,01)
ukan hura gehiagotasun 1 (0,01)
ukan hura gogo 1 (0,01)
ukan hura grazia 1 (0,01)
ukan hura harrapakin 1 (0,01)
ukan hura harrapatu 1 (0,01)
ukan hura hil 1 (0,01)
ukan hura hipotesi 1 (0,01)
ukan hura inertzia 1 (0,01)
ukan hura iragan 1 (0,01)
ukan hura irakurketa 1 (0,01)
ukan hura joan 1 (0,01)
ukan hura kanpo 1 (0,01)
ukan hura keinu 1 (0,01)
ukan hura lagun 1 (0,01)
ukan hura lo 1 (0,01)
ukan hura magia 1 (0,01)
ukan hura miseria 1 (0,01)
ukan hura misio 1 (0,01)
ukan hura mugimendu 1 (0,01)
ukan hura norbanako 1 (0,01)
ukan hura olatu 1 (0,01)
ukan hura oniritzi 1 (0,01)
ukan hura probintzia 1 (0,01)
ukan hura prozedura 1 (0,01)
ukan hura sabai 1 (0,01)
ukan hura sartu 1 (0,01)
ukan hura so 1 (0,01)
ukan hura titi 1 (0,01)
ukan hura tratu 1 (0,01)
ukan hura zorion 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia