Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 383

2001
‎Kisketa eskuaz jiratuko du emakumeak, sudurra kristalaren kontra zapalduz oraindik, eta adio keinua eginen dizu eskuaz, trenez edo itsasontziz urrunera eta luzarorako alde egin behar duenak egiten dion moduan nasan bakarrik uzten duenari.
‎‘Ba egun on! Ni Arantxa naiz, eta zuek euskaldunak zarete... ’ esan du emakumeak euskaraz, euskeldunek sarie ahoskatuz.
2002
‎Levinek auzitara eraman du emakumea. Emakumeak, orduan, zakurra atzera emateko, milioi bat dolar eskatu dio.
2004
‎Zasss. Telefonoak ere ez du emakume fotokopistaren ahotsaren indarra baretzen, eta harekin hitz egiten duenean belarria aurikularretik zentimetro batzuetara jarri behar izaten du.
‎Isilpean daude baina buruan zarata dute biek. Barne zarata isilarazteko ahalegina egin du emakumeak musika zinta bat atera eta kasetean sartuz. Musikak piztia baretuko duen itxaropena galdu barik, gizonak eztabaida ahazteko ahalegina egin du, baina emakumearen azken hitzen zorroztasunak bide garratz bat ireki dio eztarritik behera.
2005
‎–Ze erraz aurreikusten den bakoitza nondik etorriko den –hitz egin du emakumeak ironiaz– Ingelesen saguak irlandarrak, judutarrenak palestinarrak, eta zelan ez, orain espainiarrek euskalduna nahi.
2006
‎Eskutik heldu dio Piliri, hain ikusi du estu, eta berriz esan dio lasai egoteko. Nereak pentsatu du emakume hark ez lukeela ama inoiz bakarrik utziko, eta horrekin batera, ezinbestean etorri zaio burura Xabierrekin izandako elkarrizketa. Ospitaletik irtetean amarekin zer egin behar duten eztabaidatzen aritu direla pentsatze hutsak nazka eman dio, bereziki aurrean duen Pilik bere amagatik duen ardura ikusita.
‎Agur, esan dio, besterik ez. Pilarrek ez dio erantzun, begiratu baino ez dio egin, baina, buelta eman eta aterako bidean jarri denean, atzealdetik entzun du emakumearen ahots sendoa.
‎esan du, eta gelako sabaira begira geratu da. Nereak ez du emakumearen begi zurietatik bista altxatu. Gogortuta bezala geratu da hari begira.
‎Izan ote zen kondaira baino lehenagoko benetako Lilithen bat? Egin ote du emakumeren batek Lilithen kondaira benetako?
‎Ezdeusetara etorriak ziren behialako haragi joriak, nire iratzarriko amets bat baino gehiagotako bisitariak. Egundaino ez du emakume batek nire golkoa hainbertze busti, Léoninek Nabarrenkoxen hauteman ninduenean baino. Nigan esperantza bat bazuen Léoninek, baina deus ikustekorik ez Etxeberrirenarekin:
2007
‎Autoan sartu den emakumea hiltzeko inpultsoa sentitu du, lagunek deskribatu bezala, berdin berdin. Gitargatan esan du emakumeak, helbide horretara joan nahi zuela, eta zeuden lekutik Gitargatanera arteko bihurgune eta zubi guztiak arrapaladan etorri zaizkio Hikmeti burura segundo gutxitan. Irudi garbi garbiak izan dira.
‎Iritsi direnean burua jiratu du. Ez, ez du emakumea lehenago inoiz ikusi. Ilegorri gutxi ikusten dira Karlstaden, eta gogoratuko litzateke.
‎Edozer gauzaren gainetik itxurak mantendu nahi dituen horietako bat? Baina zertarako disimulatu behar du emakumeak. Zertarako adeitasunez tratatu, gorrotoa eta aiherra besterik sentitzen ez badu?
‎Horretan estatistikak ez du zalantza izpirik uzten. Beraz, zergatik ez du emakumeak gizon gazteagorik bilatzen, hau da, konpainiaren bermea, bere bizi luzean lagun izango duen gorputz gazte eta osasuntsuago hori. Zergatik egiten du kontrakoa, bere bizitza motzaren bukaeratik gertuago dagoen gizonarekin elkartu, alarguntasunaren aldeko apustu argia eginez?
‎Beste idazle batzuk, aktoreak, medikuak, kazetariak, sukaldariak. Gainera, bere maitale ohiak lagun bilakatzeko gaitasun sinesgaitza du emakumeak, eta askotan dituzte bisitan, asteburu oso baterako,, berrogeita hamahiruko udako affaire zoroa, edo, nigatik txora txora eginda zegoen errubia titi txiki hura?, besteren artean.
‎Gehiegi, agian, zorakeria hauetan sinesten ez duen zientzialari batentzat. Denbora gutxi behar du emakumeak bere sententzia botatzeko. Leirerengana zuzendu eta ahopeka hitz egin dio, horregatik ez dut kasik hitz bat ere harrapatu.
‎–Eta orain, edan, esan du emakumeak, eta bere hitzak ulertu izanaz hain nago pozik, ezen zangada bakar batez irentsi dudan edabe magikoa.
‎Kaletik aurrean igarotzen zaizkionak ez ditu ia ikusten, kaleko dekoratua besterik ez dira, aurpegi gabeko gorputz ibiltariak. Igaro duen kafetegiaren atea ireki du emakume batek, eta, gizona irribarrez dagoela ikusita, irribarrez erantzun dio. Baina ez du berak emakumea ikusi, kafetegitik irtendako usaina aditu, botereak kafearen usaina duela pentsatu, eta aurrera egin du, bere lorategi pribatutik ibiliko balitz bezala, plast plast, putzuen gainetik, burua goian, etxe orratzen gerizpean.
‎Presa du. Orduan Arantzak gizon bat imajinatu du emakume eder haren zain.
2008
‎–Primeran, erantzun du emakume begibeltzak, adeitsuki?. Tira, eguraldiak ere lagundu digu.
‎–Bagoaz? , galdetu du emakumeak irribarrez.
‎–Aizu, hitz beste egin du emakume begibeltzak? –sakelako telefonoa ekarri al duzu?
‎–Eskerrik asko, erantzun du emakume gazteak, bekainak jasoz etsipen keinu batean, konplimenduzko irribarre xume bat eginez.
‎–ohatzean jarri da luze, zeregin handirik ez duela erakusteko, eta burlairez jarraitu du?. Horrela, horrela behar du emakumeak, etxean senarraren zain.
‎Irribarrea dario, ikusten duen guztiak grazia egingo balio bezala, eta tarteka, mirestea merezi duen zerbait atzematen duenean, emakume baten ahoa, gerria edo ibiltzeko modua gehienetan, atzerritar baten aurpegia edo iragarki bat, besterik gabe, tinkotasun gehiegizko batekin begiratzen du, ikusten duena ikertu, gorde edo miretsiz bezala betiere. Lausengu begirada hori izan behar du emakumeei gustatzen zaiena.
2009
‎Inmobiliariako emakumearen sofa ikusi duenean, are gehiago bertan eserarazi duenean, konfirmatu da bere hipotesia. Sofa berri bat behar du emakume honek. Eta urgentzia handiz.
‎Eszena erosle potentzialek etxea ikuskatzen duten bitartean garatuko da, argitu du emakumeak, eta bisita txartela luzatu dio gizonari.
‎Galderaren bat? esan du emakumeak.
‎Hasperen egin du emakumeak, aurpegia husteraino ia, eta begiak gehiago elkartu zaizkio aurpegiaren erdian.
‎Kaskoak oraindik altzoan. Hor ikusi dituenean, taberna eta zentro soziala izango den eraikinaren kanpoaldean, paretaren kontra eserita, pozik, eskolako txango batean bezala, hanka sartu duela sentitu du emakumeak, bihotzeko ziztada apal batek adierazi dio. Bi emakume horiek musu truk egingo lukete lana, ordaintzeko prest ere egongo lirateke seguru asko.
‎H AMAR egun geratzen zaizkio erakusketa zabaltzeko (hamar egun arima galtzeko) eta Martinek denbora asko pasatzen du emakume luze eta profesionalarekin. Mutu jarraitzen duen arren, hain faringitis luzerik existitzen ez den arren, emakume luze eta profesionalak ez dio deus esaten.
‎Ematen du emakumeak ulertu egin diola. Isildu egin dira.
2010
‎–Ondo doa! , esan du emakume batek jendarmeen ondoan.
‎Esku ezkerra atrofiatua du emakumeak; eskua bakarrik ez, besoa erkindua du ukondotik behera, abar ihar baten gisan; ukondotik behera zuzenean, eskumuturrik gabe, piztia baten atzaparraren antzekoa aterako balitzaio bezala, muturrean bizpahiru hatz itxuragabe dituena, falangerik eta azazkalik gabeko luzakin moduko batzuk, kolorez arroxak eta ilerik gabeak. Beste zerbaitetan pentsatu lukeela diotso Julenek bere buruari, baina ezin, halakoxea baita higuinarekin batera besamotx horren ikusteak eragiten dion sorgintzea, lilura iluna.
‎Bien bitartean, sukaldera iritsi eta mahaiaren jiran eseri dira, hitzik egin gabe, Julen aurretik eta emakumea atzetik, errutinazko keinuak errepikatzen ariko balira bezala, nahiz bientzat ere egoera berri eta deserosoa izan. Aurrez aurre eserita, mahaia erdian dutela, ahorik zabaldu gabe jarraitzen du emakumeak, lepoaren eta begien mugimenduetan nabari zaion arren urduritasuna, zerbait esan nahi eta esan ezina. Zain dago Julen, artega bera ere, begiak non pausatu ez dakiela.
‎Mila modutan interpreta litekeen keinua egin du emakumeak: ez zaiola inporta, moldatuko dela, ez duela esnerik nahi...
‎Sukaldeko mahaian eseri direnean ere, kaferik edo eskaini aurretik, berriro hitz egin du emakumeak:
‎Sms bidez jaso du emakumeak logela zenbakiaren berri. Gero bere mugikorraren memoriatik ezabatuko duen mezua, hala nola ezabatuko duen bere gorputzetik baina ez gogotik topaldi honen arrasto oro.
‎Berokia kentzen lagundu dio gizonak, eta bere gabardinaren ondoan uztera joan da, armairura. Une hori aprobetxatu du emakumeak logelaren gainerakoa begiesteko: sarrerako giro etxekoi horretatik aurrera ohe handia dago, maindire ertzak artoski lisatuak, alde batetik erdizka irekia, gonbidapen gisa edo.
‎Kanpoan segitu du emakumeak, bere txabusinan bilduta. Ez du uste bezainbateko hotzik egiten, hala ere.
‎Negar hipaka jarraitu du emakumeak puska batean, baina apurka apurka baretuz joan da. Malko arrastoak begietatik kendu, buelta eman, eta gizonari zuzen begira esan dio:
2011
‎Goiz esnatu da biharamunean eta itzal baten antzera atera da logelatik. Alde egin aurretik, hala ere, oheko estalkiak igo dizkio eta tarte labur bat egin du emakumeari begira. Haren gorputza ezagutzen duela iruditzen zaio.
‎–Bikote harremanek pozoitzeko duten joera saihestezina jorratzen du emakumearen ikuspegitik, esan zuen. Nadia eta biok isilik geratu gintzaizkion begira.
‎edo. Ciudad Juárezekoa? Beldurra emango du emakumea izateak, edo. Chiapasekoa?
‎–Ta mobida horrek AHTrekin du zerikusia? , galdetu du emakume gazteak.
2012
‎Tom, Henry eta Becky? Lanean jarraitzen al du emakume horrek?
‎Ia ito nintzen! , esan du emakumeak hatzekin (nonbait, da).
2013
‎–Marioren bila etorri zara, Kankaletik? , galdetu du emakumeak.
2014
‎–Familia ederra daukazue, esan du emakumeak.
‎Ispiluko emakumeari zer gertatu zaion galdetu dio bere buruari, eskuak masailetara eramanez. Espero ez zuen zerbait atzeman du emakume ezezagunaren aurpegian. Zuloak masailen ordez.
2015
‎Hello? , esan du emakume baten ahotsak.
‎Kexaka jarraitu du emakumeak, orduan: ez dagoela Martinen testamentuaren berri eta, gainera, Mari Juana Villafranca izebak etxe txikiago batera bidali nahi dituela ama semeak, Loiolako Erriberetara, behi eta ardien ondora.
‎Martinek ez du emakumea bakarrik utzi nahi, arriskuan egon daitekeelako, eta bidaia luzeak kalte egin diezaiokeelako sabelean daraman haurrari. Hizkuntzaren mugak eta ageriko desadostasunak trabatuta, nola halako erabaki bat hartu dute:
‎–Urte gehiegi, atzera eta aurrera ibiltzeko?, esan du emakumeak etsipen puntu batez, baina berehala erantsi du, aldarte hobearekin: –Eta etortzen segitzeko osasuna izan dezagula beste urte askoan?.
‎Carmen ere han dauka, argi eta garbi agertu zaiona apetatsu. Baina baliteke, oldoztu du, Carmenek erabakia hartu aurretik bizpahiru egun igarotzea jolasean, eta berak gau hartantxe behar du emakumea sentitu, zuloan sartu, bestea bere egiten duela agertu...
‎Cyborgaren irudia tresna egokia dirudi identitatearen mito hertsiarekin eta mugekin amaitzeko. Hirugarren atalean cyborg bat nola eraiki dezakegun ikusiko dugun moduan, fikziozkoa ez den kulturan Harawayk bide bat aukeratu du emakumea, emakume beltza, batik bat, cyborg erara birpentsatzeko edo eraikitzeko.
‎–Ez daukat paperik?. Horrekin dena esana utzi du emakumeak. –Ezin dut ezer eskatu?.
‎Noizbait behar eta azkenean bazter iluneko gizonak burua altxatu du emakumearen lepotik. Lolak berehala egin dio erretratu robota:
‎–Zenbat diru gelditzen zaigu? , galdetu du emakumeak, begiak lurrean josita.
‎Baina, hau lasaigarri gertatzen bazaizu, Torrelli andreak duela bi egun alde egin omen zuen hiritik. Oraingoan, behinik behin, zorte pixka bat izan du emakume gaixoak.
‎Instintiboki, ezkerrarekin bular ondoan helduta daukanari estuago heldu dio, eta eskumarekin eusten dionari ere estualditxo bat egin dio eskuan; batek daki beldurragatik edo amatasunak berez daukan babesteko senagatik. Trenak eragin dien balantzak inguruko gorputzak ukiarazi dizkionean, ez du emakumeak gorputz gihartsurik, zaildurik, igarri; gizon gazteenak baino bigunagoak izan dira igarri dituen haragi guztiak. Hurrengo astinaldiak leunagoak izan dira, sehaskari eragiteko egiten diren bultzadatxoen antzekoak bihurtu arte, eta sehaska horretan, sehaska kanta baten doinu errepikakorrak umeak isilarazten dituen legez, isilagotu egin dira denak; begiak, izuaren izuaz, zabal zabalik dituzten arren.
‎Gero, agur esango diote elkarri, zeinek bere bideari helduko dio, eta ez du, segur aski, batak bestearen berririk sekula izango. Berak, orduan, irudikatu egin du emakumearen etorkizuna, alabaren gaixoaldia eta gainerako guztia, Luca Giordanok Senekaren heriotza eta Stendhalek Mozarten bakardadea bezala.
‎–Uno y el Universo, irakurri du emakumeak, goraki.
‎–Baina, ez ote gara gu ere Norbait irakurtzen ari den Liburua?? , irakurri du emakumeak; isilik geratu da une batez pentsakor, eta jarraitu egin du gero?. Galdera berak egiten dizkio gizonak bere buruari beti.
‎Zeharka begiratzen dio aldameneko gizonari, eta gizonak ez du orririk pasatzen. Damu du emakumeak haren galderari ez erantzun izana.
‎Etena egin du gizonak. Gogoeten hariari tiraka irudikatu du emakumeak, buru keinu apal batez haren hitzen zuzentasuna berresteaz batera.
‎–Nolanahi ere, jarraitu du emakumeak?, norberaren heriotzak baino gehiago besteenak atsekabetzen du gizona, bistan denez. Heriotza iristea ez dela ezbeharra izango, dio Sábatok, baina bereaz ari da; inork ez luke halakorik esango besterenaz, batere maite badu behintzat.
‎kontseiluak, erabaki du emakumeek
2016
‎Heriotzaren presentzia bera da hain modu bortitzean desioa suspertzen diona. Lekuaren iluntasunak argiagoa bihurtzen du emakumearen begitartea, deigarriagoa haren gaztetasuna, kolpetik oso gaztea iruditzen baitzaio. Senitartekoen negar zotinak entzuten ditu berriro, eta alargunaren auhenak ondoren.
‎Emakume batenak direla ondorioztatu dute. Ez dira bederen senarrarenak, esan du emakumeak. Laguntza eske hasiko dira, baina ez dute bisitaria izutzea besterik lortuko.
‎Ni enfokatu ninduen ondoren linternaren argiarekin, eta nik ere beste keinu bat egin nion, bi eskuak gorantz zabalduz,, horrela dira gauzak? edo, bakoitzak bere patua du emakumeekin, edo, nik ez dut ezer egiten, etorri egiten zaizkit?, esanez bezala.
‎–Gizonduko? bada, gizon beltzak bere burua askatu behar du emakume zuriarekin lotzen duen estekatik, gutxiespenezko harremanak baitituzte soilik. Gainera, emakume zuriaren Jabea, hau da, gizon zuria lazki gorrotatzen duenez eta bekaitz izugarria dionez, emakume zuria konkistatzea irrikatzen du gizon beltzak, gizon zuriari mendeku hartzeko baino ez.
‎Beren ahizpa beltzen deiei erantzuteko asmoz etorri zen Lintxamendua Prebenitzeko Hegoaldeko Emakumeen Elkartea, berandu etorri arren. Eragin izugarria izan zuen, ordea, eta horrek argi islatzen du emakume zuriek toki berezia zeukatela arrazakeriaren aurkako borrokan. Emakume zuriengana jo zuten Mary Talbertek eta Lintxamenduaren Aurkako Gurutzatuek, hain zuzen ere, iruditzen zitzaielako emakume zuriak aiseago identifikatuko zirela beltzen kausarekin, emakumeak izanik haiek ere zapalduta zeudenez gero.
‎Arrazakeria, klase aurreiritziak eta nagusigo maskulinoa hertsiki lotutako ideologiak dira, eta Beecherrek argi uzten du hori; izan ere, garai hartan indarrean ziren estereotipo sexisten hizkuntzarekin deskribatzen du emakume zuria.
‎Zenbait urte lehenago, gutxieneko soldataren legezko babesa eman zitzaien etxeko langileei; hala ere, 1976an, soldata estandarra baino askoz soldata baxuagoa jasotzen zuen langileen %40k, harrigarriki. Soldatak Etxeko Lanen Truk mugimenduak ondorioztatzen du emakumeen gizarte estatusak gora egingo lukeela baldin eta etxekoandreek ordainsariak jasoko balituzte. Etxeko langile ordainduen borroka luzeak, ordea, bestela gertatzen dela erakusten digu, langile horien egoera kapitalismoaren pean ari diren gainerako langile guztiena baino eskasagoa baita.
‎Hala ere, 1978 urtea iritsi orduko, bertan behera geratu ziren Tibbsen aurkako kargu guztiak, eta orduan hasi ziren bortxaketen aurkako aktibista zuriak Tibbsen kausara batzen. Edonola ere, hasierako errezelo hark, beste hainbat gertakari historikok bezala, argiki egiaztatzen du emakume beltz askoren susmoa, hau da, bortxaketen aurkako mugimenduak, oro har, ez zituela aintzat hartzen beltzen arazo bereziak.
‎Kapitainaren emaztearentzako gela hartan utzi zieten astebetetxo hura izan zuten beren zerua, eta, horren ondoren, ezin esango dugu betiko infernura itzuli zirenik, ez baitzen hartarainokoa, baina bai betiko egunerokotasun grisera, eta gauza jakina da egunerokotasun grisak ilunago, zikinago eta arruntagoa dirudiela, zeru urdin, argitsu eta aratzetik itzuliz gero; hori gertatu zitzaion Begoñari behinik; Koldori... tira, gizonezkoen kasuan aurrekoa bezain kontu jakina da zertarako nahi izaten duten emakumea, baita emakume hori izugarri maite dutenean ere; bere zera isuri eta otxan otxan geratzen dira, azpian dutenaz ia ia ahaztuta, eta astebeteko hustualdien ostean seguru asko aseta, ahituta eta agortuta egongo zen. Baieztapen aski bortitz eta zakarrak irudi dakizkioke hauek zenbait irakurle sentiberari; ondo mereziak eta ez batere esajeratuak, esango du emakume askok; bidegabeegiak eta jeneralizatzaileak, hainbat gizonezko fin eta saiatuk; gure asmoa ez da, ordea, bataz besteko iritzien errainua ematea, ez auziari buruzko egia ebaztea: Alsinaren gogoetak ari ginen berritzen, bere aita amen bidaldi hartako xehetasunak alabaren irudimenetik jasotzen.
‎–Ezin al du emakume batek traje bat jantzi, ala?
2017
‎Izugarri eder kontatua da hau guzti hau. Irudikatzen duena sortzeko gaitasuna duela hausnartzen du emakumeak. Itzela da testua.
‎Ekoizpen akademiko horrek guztiak erakutsi du emakumeen historia berreraikitzeak edo historiari ikuspuntu feministatik begiratzeak, berekin dakarrela onartutako kategoria historikoak errotik berriz definitzea, bai eta menderakuntza nahiz esplotazio egitura ezkutuak bistaratzea ere. Hala, Kellyk idatzitako. Did Women have a Renaissance??
‎buruz hitz egiten du. Areago, azaltzen du emakumeentzat gorputza nola izan daitekeen identitate iturri eta, aldi berean, presondegi, eta feministentzat gorputza baloratzea zergatik den hain munta handikoa eta, aldi berean, hain korapilatsua.
‎Beraz, ez zegoen animalia batekiko kopulazioak baino izu handiagoa eragin zezakeen ezer. Sorginen bizitzan animaliek zuten gehiegizko presentzia horrek, gainera, iradokitzen du emakumeak gizonen eta animalien arteko bidegurutze, irristakor, batean zeudela, eta emakumeen sexualitatea ez ezik feminitatea bera ere aberetasun moduko bat zela.
‎Ginekologo egiptoarrak arrazoi asko ditu bereari heltzeko; izan ere, ondo baino hobeto ezagutzen du emakume eta haur egiptoarren eguneroko indarkeria. Eldinek Kairoko auzo ahaztuetako eskoletan eta kultur etxeetan ezarri du bigarren bizitokia.
‎–Emantzipatzekotan, zera ulertu behar du emakumeak: horretarako eskubidea baduela?, zioen Brahimek.
‎–Inork ez du emakumea komisariara eramateko eta bertan estutzeko erabakirik hartuko. Kasua ehortzia dago.
‎Gloriak komunetik dakar aurpegia garbitua, begiak pintatuak eta makillajea ezarria. Zuzentzailean eta begi itzalean ere adorea bilatu du emakumeak.
‎Eztulak areagotu dira entzuleen atzeragoko lerroetan. Zotinen bat ere kanporatu du emakume baten ahoak. Neskak nahiago du Aritzen aldera ez bihurtu.
‎Berdintasuna: Zergatik du emakume aurpegia krisiak?
‎Hezkuntza aipatu du. . Erabat markatzen du emakumeak nola sartzen diren lan merkatuan eta gizonezkoak nola: soldata edo lanaldia negoziatzeko, enpresan bertan gora egiteko, beren burua erakusteko eta esateko, hau nik egin dut??.
‎Zergatik du emakume aurpegia krisiak?
‎–Krisi guztiek izan dute, eta hau ere ez da salbuespena izaten ari?, dio Isabel Castro feminista eta ESK sindikatuko kideak. Zergatik du emakume aurpegia? –Hasierako urte haietan, gizonengan jarri zen arreta, maskulinizatutako enpleguan eragin bortitza ari zelako izaten.
‎Murgialdairen irudiko, badago ideia bat jendeak oraindik barneratu ez duena: . Enplegua eskubide indibiduala da, ez familiarra, eta horretaz ez jabetzeak eragin oso negatiboa du emakumeen bizitzan?.
‎Etxetik eta amatasunetik kanpo egiten du lan, familia egituratik at. Gizonek ez diotenez zertan gezurrik esan, ezta berak gizonak zertan engainatu ere, haien konplize bihur daiteke. Tradizioak agintzen du emakumeek eta gizonek ez luketela elkar aditu eta ulertu behar, ez luketela bata bestearekin zintzo jardun behar. Garbi dago aukera horrek beldurra ematen duela.
‎Iruzkin horiek idatzi dituen kazetariari iruditzen zaio naturala dela emakume guztiak bere ingurukoak bezalakoak izatea. Feminitate horrek ez duela ez arrazarik, ez klaserik, ez dagoela politikoki eraikia, uste du emakumeak beren kasa utziz gero, naturalki diren hori izan daitezen, manerarik poetiko eta miresgarrienean bihurtuko direla bere inguruan lan egin eta afaltzen duten emakume horiexek bezalakoak: burges zuri petoak, behar den bezalaxe.
‎–Bestela, Ekaterine agertu ezean, oraingoz Yul Gantxegi eta Dasha Alminaiteren heriotzei buruzko testigantza bakarra daukagu, zure lobarena –gogoratu du emakumeak.
‎–Arratsalde on –agurtu du emakumeak, samurtasun gutxirekin, hotz.
‎–Eta oraingoz, La Arboledako ur putzuan hilda aurkitu duten neskaren familiak ere ez, ezta? –azpimarratu du emakumeak.
2018
‎gizon batek, aita izan ahal izateko, emakume baten gorputza sexualki eskuratzeko duen eskubidea. Filmerren aitak ukatu egiten du emakumeek ezein ugal gaitasun dutela; haien gaitasun hori bereganatu, eta politika mundura ekartzeko gaitasun maskulino bihurtzen du. Jatorrizko kontratuaren istorioan rolen bat duten norbanako gizonezkoek, izan ere, ez dute aita bihurtu nahi zentzu patriarkal klasikoan.
‎estaldura legearen mende egonik, gizon batentzat, emaztearekin kontratua egitea, bere buruarekin engaiatzea baino ez litzateke; beraz, oro har egia da senar emazteak ezkontzen direnean bertan behera geratzen direla ezkongabe zirela eginiko itun guztiak?. Blackstonek, kontratuaren teorialari klasikoek bezalaxe, uste du emakumeak aldi berean gai direla eta ez direla gai kontratuetan sartzeko. Gizon batek eta emakume batek adostuko balute berek idaztea beren ezkontza kontratuaren baldintzak, orduan kontratu horrek ez luke baliorik izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 257 (1,69)
ukan 126 (0,83)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan emakume bat 8 (0,05)
ukan emakume aurpegi 6 (0,04)
ukan emakume bera 3 (0,02)
ukan emakume bakarrik 2 (0,01)
ukan emakume bi 2 (0,01)
ukan emakume bizitza 2 (0,01)
ukan emakume egin 2 (0,01)
ukan emakume ez 2 (0,01)
ukan emakume horiek 2 (0,01)
ukan emakume kondizio 2 (0,01)
ukan emakume sentitu 2 (0,01)
ukan emakume zuri 2 (0,01)
ukan emakume adats 1 (0,01)
ukan emakume ahots 1 (0,01)
ukan emakume alarde 1 (0,01)
ukan emakume aldi 1 (0,01)
ukan emakume bakar 1 (0,01)
ukan emakume begi 1 (0,01)
ukan emakume beltz 1 (0,01)
ukan emakume berak 1 (0,01)
ukan emakume boteregune 1 (0,01)
ukan emakume dibertitu 1 (0,01)
ukan emakume doi 1 (0,01)
ukan emakume egoera 1 (0,01)
ukan emakume ere 1 (0,01)
ukan emakume gauza 1 (0,01)
ukan emakume gero 1 (0,01)
ukan emakume gizen 1 (0,01)
ukan emakume gizon 1 (0,01)
ukan emakume gorputz 1 (0,01)
ukan emakume gozatu 1 (0,01)
ukan emakume gustatu 1 (0,01)
ukan emakume halako 1 (0,01)
ukan emakume hau 1 (0,01)
ukan emakume hura 1 (0,01)
ukan emakume ikusgaitasun 1 (0,01)
ukan emakume internazionalista 1 (0,01)
ukan emakume jainkozko 1 (0,01)
ukan emakume jarri 1 (0,01)
ukan emakume kategoria 1 (0,01)
ukan emakume libre 1 (0,01)
ukan emakume lurrin 1 (0,01)
ukan emakume menderaezin 1 (0,01)
ukan emakume mespretxagarri 1 (0,01)
ukan emakume mistiko 1 (0,01)
ukan emakume nahi 1 (0,01)
ukan emakume norbanako 1 (0,01)
ukan emakume objektu 1 (0,01)
ukan emakume peto 1 (0,01)
ukan emakume psikologia 1 (0,01)
ukan emakume so 1 (0,01)
ukan emakume super 1 (0,01)
ukan emakume ukan 1 (0,01)
ukan emakume umiliatu 1 (0,01)
ukan emakume zahar 1 (0,01)
ukan emakume zakil 1 (0,01)
ukan emakume zanpatu 1 (0,01)
ukan emakume zerbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia