Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 59

2001
‎Noiz eman diote bere semeek oinbeste esker gure erriaren izkuntzari? Jakitekoa izango litzateke, zenbat ordu sartu behar izan dituzten euskera bateratzeari lanari su ta gar ekin ziotenek. Jakitekoa...
‎etxaldetarrak proiektua. Hizkera informalaren lanketa goi mailan" azterketa, Igone Arteagoitiak" Gaztelania hiztunek aditz trantsitiboak nola gauzatzen dituzten euskaraz" gaiaz eginiko ikerketa, eta Aitziber San Romanen" Nola erabili testu errealak ikasle hasiberriekin" lana.
2002
‎Gainera, erabakiguneak kontrolatzen dituzten euskaraz ez dakiten irakasleek, ongia eta gaizkia, ezarriko dute; eta horrekin batera, baita irakasleonak zein diren eta irakasle txarrak zein diren ebaluatzeko irizpideak.Euskararen eta herriaren kalterako den unibertsitate eredua birsortuz.
‎Zuzentzaileez beteak gaude inguruetan, euskarari buruz informazio gutxi izan eta gramatika eta klixe zurrun batzuk bakarrik erabiliz euskara indartuko dela pentsatzen duten zuzentzaileek inguraturik, hain zuzen ere. Hori ongi ikusten da ariketak proposatzen dituzten euskara ikasteko material batzuetan. Han txartzat ematen diren esaldi anitz aski naturalak izan daitezke, nolakoa den testuingurua eta, alderantziz, onen artean badira beste asko, aski plastikozkoak direnak.
‎Ezetz uste dut, mozkin oparoagoak lortzeko beste hamaika lan esparruemanko rrago topatuko dugulako. Adibidez, hezkuntzan azalez euskaldundu diren familia erdaldunetako neska mutilak; hauek, errefortzu eta laguntza jarraiturik jaso ezean, erraz gal ditzakete kili kolo dituzten euskarazko trebeziak, erdal komunitatearen indarpean. Gazte euskaldun berrihoriek lehenetsi genituzke gure normaltze saioetan, ez etorkin berriak.
2003
‎«Euskaldunon Egunkaria» sortu zenetik, herri informazioa eskaintzea egunkaritik bertatik zaila izango zela ikusi zuten, nazionala izanik hainbat eta hainbat edizio lituzkeelako. Duela bi urte, ordea, herri aldizkariak kaleratzen dituzten euskara elkarteekin hitz egiten hasi ziren, haien eta «Egunkaria»ren indarrak bilduta herri egunkariak egitea posible zelakoan. Ordurarte euskarazko herri egunkari bakarra zen kalean:
‎diablura más perjudicial no ha podido introducirse en los púlpitos". Xelebrea diot, hain zuzen ere garai horretan eta hurrengo hamarkadetan luzaro elizgizonek idazten dituzten euskarazko liburu gehienak, hitzaurrean aitortu ohi dutenez, baserritar eta jende pobreari propio zuzenduta daudelako.
‎Ikasle  jendearen mediaberri.com... Euren ateak sarean zabaldu dituzten euskarazko aldizkari gehienek papereko bertsioa  kaleratu ondoren abiatu dira ziberespaziora, ez denak.  Paperezkoen modura, herri aldizkari elektronikoak, gaur gaurkoz, doan banatzen dira.
2007
‎Kaixoren sortzailearen asmoa Dinux sistema eragilea bizirik mantentzea da. Hau da, beste batzuk egiten dituzten euskarazko itzulpenak Dinuxen gehitzen joan nahi du eta itzuli gabe dauden hainbat programa itzuli, Dinux sistema bizia izan dadin. www.dinux.org web gunean xehetasun gehiago topatuko dituzue eta sistema eragilea bertatik jaitsi daiteke baita ere.
‎Erdi Aroa baino hainbat lehenagokotzat datatu dituzten euskarazko inskripzio batzuk, oraintsu (2006) ezagutzera eman dira hedabideen bidez oraindik, ez zientzia aldizkari bidez hau idazteko momentuan Gasteiztik hur dagoen Iruña Veleiako erromatar hiri zaharraren aztarnetan aurkituak. Euskal inskripzio eta irudiok K.o. V. mendekotzat jo izan dira, baina oraindino ikertzaileen onespen osoa ez dute jaso.
‎Akitanian, Vardulian, Karistian eta, agian, Autrigonian, ordea, euskaldunik bazen. Halaxe adierazten dute, antza, Veleian, hots, karistiarren hiri nagusian, berriki atzeman dituzten euskarazko testuek.
2008
‎Komunikabide digitalen ezaugarri berezkoak nola erabiltzen dituzten euskarazko komunikabideek neurtzen saiatu gara. Adibidez, elkarreragina.
‎Badirudi, gainera, berri berria ez den fenomeno zabalago baten parte ere badela aztertzen ari garen hori. Hori ondoriozta daiteke 1989 urtetik aurrera Euskal Herrian EKB k eta SEI k egin izan dituzten euskararen kale erabileraren neurketa guzti guztien emaitzak irakurrita. Euskal Herrian egindako neurketa horiek behin eta berriz azaleratu baitute haurren hizkuntza joeren eta gazteenen artean etena gertatzen dela.
‎Euskerazko paper au arguitaratzen asi guiñeanean bertako [Errenteriako] lagun batek esan euskun: «Emen, nere iritzian, arrera ona eguingo zaio euskaraz atera dezuten paper orreri, baldin guipuzkoarrez jarten badezute beraren erdia, zergatik dan oso euskerazalea emengo jende guzia; eta gaiñera ikusten degulako, itsuak eta beste zenbaitek ekarten dituzten euskarazko bertso-paperak, berealassen saltzen dirala». Alan guertatu da465.
2009
‎Datuak biltzeko metodo bi erabili dira. Eztabaida taldeen bidez, lagun taldekideek dituzten euskararekiko uste, jarrera, sentipen eta esperientziak jaso dira. Horrela, ideia askotarikoak, konplexuak eta aberatsak batu dira; batzuk euskararen aldekoagoak, beste batzuk kritikoagoak.
‎Zeintzuk dira, azkenik, erabiltzaileek gehien estimatzen dituzten euskarazko webguneak. Honako hauek (Amezaga, Arana eta Azpillaga, 2010:
‎Jarrera kontraesankorrak ere badituzte, batzuetan euskaratik hurbilago eta beste batzuetan urrunago sentitzen dute euren burua, euskararena planteatu ere egiten ez duten eta askorik axola ez dien kontua da. Epeltasunez ikusten dute euskararen kontua, aurreiritzi ugari dituzte zuzenean ezagutzen ez dituzten euskararen munduei buruz, maila diferentetako urruntasunez bizi dute euskararekiko erreferentzia... Horiek guztiak hor daude, jarrera eta bizipen horiek existitzen dute.
2010
‎Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko nola kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek nola sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze bidean gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte. oso orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazoiak gazteen hizkun...
‎Izatez, Getxokoa da Elortza, baina garai hartan Parisen bizi zen. Hizkuntzaren biziraupenerako ikus entzunezkoak zuen garrantziaz jakitun, hainbatetan gainditu zuen muga, orduko pertsonaia eta egoerak plazaratzen dituzten euskarazko lanak filmatzeko.
‎Lexikoaren Behatokia egitasmoak ikerketarako eta kontsultarako testu corpus bat prestatzea du oinarrizko lana, etiketatua eta linguistikoki anotatua. Corpus hori osatzeko, Akademiak hitzarmenak sinatu ditu zenbait komunikabiderekin Berria, EITB, Argia eta Deiarekin hauek egunero argitaratzen dituzten euskarazko testuak Euskaltzaindiaren eskuetan jar ditzaten. Gaurko aurkezpenean, Joan Mari Larrarte EKTko kontseilari ordezkaria Berriaren izenenean eta Berdaitz Goia Komunikazio Biziagoa S.A.L. enpresaren kudeatzailea Argiarenean izan dira.
‎Lan honetan aztertzen da generoaren eragina komunikazioren garapenean, zehatzagoa esanda, ea neskatoek eta mutikoek patroi berezituak dituzten euskarazko komunikazio garapen goiztiarrean.
‎Loiolako egoitzan egiten ziztuzten saioak kendu egingo dituzte Herri Irratia Onda Vascatik. Donostian kendu dituzten euskarazko saioen artean, bestetik, Mikel Markezen Hots eta Imanol Ubedaren Kantari daude azken 11 urteetan aurkeztu du. Entzuleen gustuko doinuak jarri ditu urteotan Ubedak.
2011
‎Programa horiek hartuko ditu bere gain Etxeparek beraz, berriak sortzeko asmoa ere badu, baina ez dago hain argi zeregin zabalagoak dituzten euskara sail batzuekin zer gertatuko den. Frankfutekoa, adibidez, itxi egin da.
‎Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza10 Izan ere gazteen erabilera informalean eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta elkarren artean nahastuta doazenak gainera. Norbanakoaren gaitasun erlatiboa, gazteen interesak, dituzten euskarazko harreman sareak, hizkuntzaren gizarte irudia eta estatusa, gizartean erreferente diren pertsonaien jokaera, familia mistoak ala elebakarrak diren, erdaldunekiko harremanak, hizkuntzaren ospea edo euskarazko kontsumo eskaintza dira, batzuk aipatzearren, aztertu beharrekoak gazteen sozializazio prozesuan euskararen erabilerak duen etenaren zergatiak argitzeko, haurtzaroan jaso zituen hiz...
‎Adibidez, Manterola eta Lardizabal (2009) edo Manterola, Almgren eta Idiazabalen (argitaratzear) lanetan azaltzen den ikerketak zenbait pista ematen ditu murgilketa bidez eskolatuta etorkinek lortzen dituzten euskara trebetasunez. Adin ezberdina duten bost ikasle etorkinen ahozko ipuinak aztertzen dira lan horietan.
‎Gustura hartu zuten, adibidez, esaldi errazak bilduz prestatu genuen liburuxka; egun asko aritzen dira bezeroekin euskaraz egitera”.Euskararen aldeko jarrera horrek bezeroengan izan duen eragina ere azpimarratu zuen: “gure jarrera nolakoa den ikusita, ugaritu egin dira bezeroek enpresarekin izan ohi dituzten euskarazko komunikazioak (gidariekin harremanak, iradokizunak, kexak…) ”.Horrenbestez, balorazio baikorra egin zuen bi urtetan enpresak eman dituen urratsak kontuan hartuta: “Oso esperientzia interesgarria izan da, eta Buruntzaldeko edozein enpresa animatuko nuke halako plan batean sar dadin”.Kritikarako tartea ere izan zuen, hala ere.
2013
‎euskararen gaia ondoko belaunaldiaren esku uzten dute, delegatzen dute. Baina berek euskarari ez diote garrantzi izpirik ematen eguneroko bizitzan, ez bada frantsesetik euskararako itzulpenetara mugatzeko, ohartu gabe zer giro frantsesean bizitzera behartzen dituzten euskarazko irakaskuntzara bideratutako gazte horiek. Badugu Bai Euskarari edota Euskaraz Bizi kanpaina batzuen behar gorria, oraindik ere.
2015
‎Lexikoaren Behatokia egitasmoak ikerketarako eta kontsultarako testu corpus bat prestatzea du oinarrizko lana, etiketatua eta linguistikoki anotatua. Corpus hori osatzeko, Akademiak hitzarmenak sinatu ditu zenbait komunikabide, argitaletxe eta elkarterekin, hauek argitaratzen dituzten euskarazko testuak Euskaltzaindiaren eskuetan jar ditzaten. Akademia, Elhuyar, UZEI eta EHUko Informatika Fakultateko IXA Taldearekin garatzen ari da egitasmoa.
‎Argia.eus ek, esaterako, bideoa erabiltzen du dokumentazio iturri gisa eta, beraz, lehentasuna ikus entzunezkoari ematen dio eta testua lagungarri huts bihurtzen da; nolabait, datu gehiago emateko edo sakontzeko bideoak lirateke. Multimedia kanalera ekartzen dituzten euskaraz sortutako kanpo ekoizpenen eta audientziaren arteko zubi lana egiten duten sareko erakusleihoak. Euskaraz ahalik eta ikus entzunezko eduki gehien erakustea du helburu, eta asmo horri jarraituta, era guztietako ekoizpenak ekarri ditu Argiak bere biltegira.
2016
‎Eta egiten ari garena da Bergaran, Gernikan [Bizkaia] edo oraintxe Tolosan egin dugun bezala, eragile ezberdinen arteko bilerak egitea. Abokatuak, prokuradoreak, epaitegiko langileak, letradun judizialak eta epaileak ere biltzea, denak euskaldunak, eta denen artean adostea zein konpromiso hartuko dituzten euskaraz aritzeko.
‎Gero galdetu diegu ea herrian antzeman duten beste euskaldunen aktibazioa eta %65ak esan du baietz. Beste galdera bat zen ea non irabazi dituzten euskarazko harreman berriak. Horrela erantzun dute:
‎Orobat, eskolaz kanpoko egoerari begiratu behar zaio. «Eskolatik kanpoko erabilera nolakoa den aztertu litzateke; hau da, jendartean nolako aukerak dituzten euskaraz aritzeko eta jasotzen duten hizkuntza eredua (inputa) zenbatekoa eta nolakoa den. Argi dago eskola ez dela nahikoa jendarte osoa euskalduntzeko».
‎Nafarroako Gobernuak Hezkuntzako lan eskaintza publikoan euskarazko irakasle postuak 228tik 108ra murriztuko ditu; gaztelerazko 92 postuak, aldiz, mantentzea erabaki du. Deialditik kenduko dituzten euskarazko 120 irakasle postuak Haur eta Lehen Hezkuntzakoak dira. UPNren Gobernuak bere garaian egin lan eskaintza publikoaren kontra Estatuak iragarri helegitearen ondotik hartu du Gobernuak erabakia.
2017
‎Horregatik, legearen aldekotzat ebatzi zituen euskarari lehentasuna ematen dioten planaren atalak, batez ere euren funtzioak euskaraz nagusiki egiten dituzten euskarazko administrazioatalei buruzkoak.
‎9.11 Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiaren maiatzaren 29ko 238/ 2017 epaia bukatzeko, epai irmoa ez den arren, aipagarria iruditu zait azkeneko hilabeteotan puripurian egon den epai baten azterketarekin amaitzea, hain zuzen ere, gipuzkoako Foru aldundiko euskararen erabilera planaren aurka jarritako helegitearen gainekoa. epai hau ere, egitasmoaren aztergaien ikuspuntutik aztertuko dugu. estatuko abokatuak helegitean argudiatu zuen euskara planak euskarari ematen ziola gaztelaniaren gaineko zilegitasunik gabeko lehentasuna. horren gainean, auzitegiak ebatzi zuen euskara planak hizkuntzaren errekuperazio eta sustapen politika bat jasotzen duela, gaztelania eta euskararen arteko euskararen kalteko asimetria egoeratik hasita, bi hizkuntza ofizialen berdintasuna helburu duena. horregatik, plana bera ezin dela arrazoi horregatik, legez kontrakotzat jo, betiere, bi hizkuntzen koofizialtasun egoera eta gaztelania hiztunen hizkuntza eskubideak errespetatzen baditu. (6 oinarri Juridikoa) horregatik, gaineratzen du legezkotzat jo behar zituela euskararen erabilera sustatzen duten planaren atalak, betiere herritarren hizkuntzaeskubideak bermatzen badituzte. ondorioz, legearen aldekotzat ebatzi zituen euskarari lehentasuna ematen dioten planaren atalak, batez ere euren funtzioak euskaraz nagusiki egiten dituzten euskarazko administrazio atalei buruzkoak. atal horien hiru adibide aipatuko ditugu jarraian. lehenik, gipuzkoako Foru aldundiko euskara planaren bigarren artikuluaren lehenengo atalak, auzitegiak legezkotzat jo zuena, honela dio:
‎Beste titulu batzuk ere aipatu ditugu lan honen beste atal batzuetan, modu batera edo bestera erreferentzia kultural aniztunak jasotzen dituztelako. Ez dira gutxi, beraz, kultur aniztasunaren balioa, elkarbizitzaren garrantzia, estereotipoak gainditzeko aukerak eskaintzen dituzten euskarazko liburuak.
‎Paleosardinierak ez du lekuko idatzirik utzi eta hura ordezkatu zuen hizkuntza arakatu behar haren berri jakiteko. Gorago xehetu ditugu ikerlariek (Bertoldi, Wagner, Hubschmid...) aurkitu uste dituzten euskararen eta Sardiniako erromantzearen arteko bat etortzeak. Galbahea pasatu eta gure iritziz argienak direnak zerrendatu eta azalduko ditugu ondoren.
2018
‎Enpresek egindako publizitate, idatzi eta komunikatuetan, ordea, inkoherentzia da nagusi, batzuetan besteetan baino saiakera handiagoa egin bada ere, gauza batzuk euskaraz (inprimakien azala, atal nagusiak..), beste batzuk gaztelaniaz, beste batzuk... baitaude. Inkoherentzia hau saihesteko, gaztelaniazko komunikatu elebakarrak saihesteko eskatzea erabaki da, eta oinarrizko gauzak azaltzen dituzten euskarazko idatzi elebakarrak onartzea. Bezeroei helduko zaizkien dokumentuak direnez, denak jartzea, edo, elebakarra izatekotan, euskaraz egotea proposatzen da, modu honetan, euskararen presentzia bermatuz.
‎Gaztelaniazko komunikatu elebakarrak saihesteko eskatzea erabaki da, eta oinarrizko gauzak azaltzen dituzten euskarazko idatzi elebakarrak onartzea.
‎«Euskara eremu berrietara eramaten du batek, eta gazteek euskara kontsumitzen dutela erakutsi digu besteak, betiere eduki interesgarri eta erakargarriak ematen badizkiegu», esan du. UPV/EHUk Aldundiarentzat eginiko ikerketa baten arabera, gaztelania da nagusia Gipuzkoako gazteek kontsumitzen dituzten euskarazko ikus entzunezko edukietan, batik bat, egun dagoen aukera faltagatik da. Euskarazko edukien gabezia bizi dutelako, alegia.
2019
‎...nbait adituk ere parte hartu dute, hala iazko jardunaldian nola oraingo monografiko honetan ere. esate baterako, Josu Waliñok idatzi du" euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean" izeneko artikulua, PuntuEUS proiektuaren inguruan azalpenak emanez. euskararen bizitasun digitalari buruz aritzeko kontuan izan behar dira, nola ez, bai eskaintza, alegia, zein den erabiltzeileek eskura dituzten euskarazko baliabide teknologiko/ digitalak, eta, benetako garrantzia duena, hiztunok hizkuntzen arteko lehian zein den euskarazkoaren alde egiten duten eskaria. Bi aldagai horiek ehuntzen dute, hain zuzen, hiztun komunitatearen eta euskararen sendotasuna ingurune horretan. horrela, presentziaren aldetik, esparruan euskararen lekua proportzionalki oso txikia dela baieztatzen du egileak, apenas baitago esparru horretan edukirik euskaraz.
‎5.1.3 Kalkoak kalko linguistikoak gaztelaniaz edo ingelesez ahoskatutakoak oinarri hartzen dituzten euskarazko esaldiak eta esamoldeak dira. Asko dira, eta ohartu ere ez gara egiten horietako askoz. hona hemen adierazgarrienetako batzuk:
‎Kalko linguistikoak gaztelaniaz edo ingelesez ahoskatutakoak oinarri hartzen dituzten euskarazko esaldiak eta esamoldeak dira.
2020
‎Enara Eizagirre, Edurne Urrestarazu eta Ekhi Zubiria erdaldunengana hurbildu dira, zehazki esanda aztertu dute udalerri euskaldunetara 2005az geroztik iritsi diren eta jatorriz Euskal Herritik kanpokoak diren herritar erdaldunek nolako harremana, bizipenak eta iritziak dituzten euskararekiko eta bizi diren herriarekiko. Ikerlana ez da lan kuantitatiboa, kualitatiboa baizik, eta hemeretzi herritarrei elkarrizketa sakonak egin dizkiete.
‎Egoera horretan, «inpotentzia» sentitzen du eta aldi berean, «lotsagarria» dela dio: «ikasleen ia erdiak euskarazko ikasgaiak hautatu ditugu eta ez dut ulertzen nola ez dituzten euskarazko gehiago paratzen». «Osasun zerbitzua euskaraz jasotzeko eskubidea» ere aldarrikatu du, eta «horretarako euskaraz ikasi behar genuke».
‎Usurbilen euskara doan ikasi daiteke azken urteotan, Usurbilgo Udalak plazaraturiko diru-laguntza deialdiari esker. Matrikulazio kostuaren %100a diruz laguntzen die, 600 euroko mugarekin, baldintza zehatz batzuk betetzen dituzten euskara ikasleei. Horretarako besteak beste, Usurbilen erroldatua egon eta" %80ko asistentzia eta gutxieneko aprobetxamendua" egiaztatu behar da.Horrekin batera, behar ekonomiko bereziak dituzten euskara ikasleei zuzenduriko diru-laguntza lerroa ere badu Usurbilgo Udalak.
‎Matrikulazio kostuaren %100a diruz laguntzen die, 600 euroko mugarekin, baldintza zehatz batzuk betetzen dituzten euskara ikasleei. Horretarako besteak beste, Usurbilen erroldatua egon eta" %80ko asistentzia eta gutxieneko aprobetxamendua" egiaztatu behar da.Horrekin batera, behar ekonomiko bereziak dituzten euskara ikasleei zuzenduriko diru-laguntza lerroa ere badu Usurbilgo Udalak. Egoera hau egiaztatua duen herritarrari matrikulazio kostuaren dirua aurreratzen dio Udalak.Duela aste gutxi, abuztuaren 19ko Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean (GAO) argitaratu zituen Udalak, iazko ikasturteko eskabideen behin behineko ebazpenak.
2021
‎16 urtetik gorako euskara ikasleak, Usurbilen erroldatuak, %80ko asistentzia izatea.Eskaerak aurkezteko epea: ekaina aldera.Behar ekonomiko bereziak dituzten euskara ikasleentzako dirulaguntzaXedea: " behar ekonomiko bereziak dituzten herritarrei euskaltegiko matrikularen kostua aurreratzeko dirulaguntza da". Eskaerak aurkezteko epea:
2022
‎B: 2023 ikasturterako eskaini nahi dituzten euskarazko kredituak.
‎Peio Jorajuria Seaskako presidenteak BERRIAri esplikatu zion «zehaztasun falta horrek» Frantziako hezkuntza administrazioarekin «negoziatzeko» aukera irekitzen duela. Bordeleko (Okzitania) akademiako errektorearekin adostu nahi dute ikasleek zer ikasgai pasatzen dituzten euskaraz azterketetan. Zirkularra eskuratu bezain laster dei egin zioten, baina joan den astean oraindik ez zuten haren erantzunik.
‎«Pamplona!», oihukatuz hasi zuen uztailaren 6ko emanaldia Carlos Jeanek. Nazioarteko artistek ibili ohi dituzten euskarazko esaldi tipiko eta maiztuenak esateko beharrik ere ez zuen sentitu DJ, publizista eta abeslari espainiarrak. « ¡ Vamos, Pamplona, arriba!
‎Eta Iparraldeko Euskararen Erakunde Publikoaren buru Antton Kurutxarrik azaldu ditu zelako mugak dituzten euskara bultzatzeko orduan.
‎Topaguneari ere Euskaraldiko kontua kendu zioten aurreko edizioan, eta Halabediri Youtubeko kanala itxi zioten duela zenbait urte. Gutxienez, beraz, zazpi dira halako erasoak aitortu dituzten euskarazko komunikabideak edo komunikazio proiektuak.
‎Gutxienez, zazpi dira halako erasoak aitortu dituzten euskarazko komunikabideak edo komunikazio proiektuak
‎Bidean, euskal hiztunek, gertuko eremuetatik administraziora dituzten oztopoak jasotzearekin batera, euskaradun hezi eta hazi ez diren kideen bizipenak entzun genituzke: zelako zailtasunak izan dituzten euskaraz ikasteko, zergatik lehenetsi dituzten beste gauza batzuk, euskararen eta euskal kulturaren zer imajinario edo aurreiritzi dituzten… Euskara harrera hizkuntza bilakatzeko, lehen lehenik, euskal hiztunok izan behar dugu harrera egiten aurrenak, entzuketa ariketak gorpuzten nagusi, elkartasun sareak josten eragile… Bukatzeko, azken hamarkadetako hizkuntza politiken azterketa xehea...
‎Erakusketak badu helburu nagusi bat, hain zuzen, Euskal Autonomia Erkidegoko ganbera legegileek (Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako batzar nagusiek), Eusko Legebiltzarrak, Nafarroako Parlamentuak eta Akitania Berriko eskualdeak gordetzen dituzten euskarazko testu juridiko esanguratsuak erakustea modu erakargarri, ulergarri eta interaktiboan. “Ikuspegi zabaleko erakusketa ibiltaria antolatu dugu, eta lurralde guztietara eraman nahi dugu, zuzenbide idatzian euskarak historian zehar izan duen eta egun duen lekuaren zuzeneko testigu direlako testu hauek”, azpimarratu du Gotzon Lobera egitasmoaren koordinatzaileak.
2023
‎Gure jardueran badugu arrisku bat; oinarri sozialik gabe, eta dinamikarik aktibatu gabe, gure proposamenak Udalei zuzenduriko zerbitzu prestaketa huts bihurtzea. Liberatuak dituzten Euskara Elkarteetan ere badago arrisku hori: jarduerak boluntario militanteen inplikaziorik gabe bideratzea.
‎Hizkuntzen trataerari begira, kezkarako zio gehiago ere badirela gogoratu dute gaur: ohartarazi dute nolako arazoak ekarriko dituzten euskara gaitasunaren kanpo ebaluziorik ezak eta hizkuntza bakoitzaren esposizio orduen zehaztasun faltak.
‎Aurkezpen ekitaldian, Ana Otadui Biteri Bizkaiko Batzar Nagusietako burua, Andres Urrutia euskaltzainburua eta erakusketaren komisarioa, eta Gotzon Lobera legelaria eta erakusketaren koordinatzailea egon dira. Erakusketaren helburu nagusia Euskadiko eta Nafarroako bost ganbera Legegileek eta Baionako Udalak gordeta dituzten euskarazko testu juridiko esanguratsuak modu erakargarrian, ulergarrian eta interaktiboan erakustea da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia