2003
|
|
Gure hizkuntzari dagokionez, emazteak garbiro aitortu digun bezala, ezkondu baino askoz lehenagotik ei
|
zuen
euskararekin harreman estua eta, hizkuntzazalea izanik, euskara lantzen ere lehenagotik ekingo ziola pentsa daiteke, Iruñera bizitzen etortzearekin indartuko den joera.
|
2011
|
|
Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza10 Izan ere gazteen erabilera informalean eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta elkarren artean nahastuta doazenak gainera. Norbanakoaren gaitasun erlatiboa, gazteen interesak,
|
dituzten
euskarazko harreman sareak, hizkuntzaren gizarte irudia eta estatusa, gizartean erreferente diren pertsonaien jokaera, familia mistoak ala elebakarrak diren, erdaldunekiko harremanak, hizkuntzaren ospea edo euskarazko kontsumo eskaintza dira, batzuk aipatzearren, aztertu beharrekoak gazteen sozializazio prozesuan euskararen erabilerak duen etenaren zergatiak argitzeko, haurtzaroan jaso zituen hiz...
|
2015
|
|
Ikasleen %96, 7k euskararekin harremanetan jarraitzeko asmo ziurra du etorkizunean (%60, 7) edo agian harremanetan jarraituko duela dio (%36). Soilik %3, 3k ez
|
du
euskararekin harremanetan jarraitzeko intentziorik.
|
2016
|
|
Esan guztietan, eta geroagoko beste hamaiketan ere, gaztelania izan zen Eleizalderen tresna nagusia, baina Akademia sortu zen une beretik euskaltzain izateko naroago
|
zukeen
euskararekiko harremana, egiatan, izan zen moduan, eta, antza denez, gaur geroz ahantzi egin den ber. Euskaraz idatzi zuenaren artean, gutxi zitekeen helburu literario zezakeena, ezpada borobildu zituen hainbat olerki bestalde ere, hagitz txarrak ez ziratekeenak, bada Onaindiak atondu bere Mila euskal olerki eder bildumarako gutxienez bi jaso baitzituen," Arantzazuko amari" eta" Su...
|
2017
|
|
Gaurko xaharrenek eta gazteenek
|
dute
euskararekin harreman handiena beraz, eta Iñaki Caminoren lana ohoratzeko estakuruan, ZABALIK elkarteak denen arteko elkarretaratze bat muntatuko du helduden urriaren 21ean. Herri bakoitzean liburuaren izaitea ere pentsatua dute, nornahik kontsultatzeko gisan.
|
2018
|
|
Euskaradunok frantsesarekiko subordinazio harremana erabat barneratua dugu. Konplexuz beterik bizi
|
dugu
euskararekiko harremana. Albert Memmi pentsalari tunisiarrak Frantziako kolonietan kolonizatuen eta kolonizatzaileen arteko elkar eraginaz idatzitakoa etortzen zait gogora.
|
2020
|
|
ikasle gehienen gurasoek ez dakite euskaraz. Ikasle askok eskola
|
dute
euskararekin harremana izateko eremu bakarra, eta eskolaz kanpoko jarduerak. Itxita daude biak.
|
|
Eta, bestalde, hizkuntza aipatu genuke. Batez ere ahozko hizkuntza, zeren gure ikasle askok eskolan
|
dute
euskararekiko harremana bakarra. Eta sei hilabete hauek hizkuntzaren aldetik kaltegarriak izan dira.
|
2021
|
|
Aspaldikoa da kezka: inguru erdaldunetan bizi diren gazte askok eskola
|
dute
euskararekiko harreman bakar, ez dute hortik kanpoko esparru abegikorrik topatzen euskaraz aritzeko, hizkuntza zama edo zigor gisa bizi dute disfrutatzeko aukera izan beharrean, eta horrek, ezinbestean, euskararen eta euskal kulturaren transmisioan etendura dakar. Aspaldikoa da kezka, eta aspaldikoak horren inguruan gogoeta egiteko eta irtenbideak topatzeko saialdiak, baina azken bolada honetan ugaltzen ari direla dirudi.
|
2023
|
|
" Euskaraz ari dira nirekin. Uste
|
dut
euskarazko harremanak sortzeko bidean jarri ditugula, eta hurrengo pausoa euskaraz ikastea dela, hau guztiz bete ahal izateko". Modu berean, aipatutako guztiagatik, esan daiteke Anterok eta bestek (2023) HMOn zehaztu duten pertsona ereduaren ezaugarriak garatzeko esku hartzeak egindako ekarpena agerian geratu dela.
|