Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Gure hizkuntzari dagokionez, emazteak garbiro aitortu digun bezala, ezkondu baino askoz lehenagotik ei zuen euskararekin harreman estua eta, hizkuntzazalea izanik, euskara lantzen ere lehenagotik ekingo ziola pentsa daiteke, Iruñera bizitzen etortzearekin indartuko den joera.
2011
‎Hau argitzeko Arrasateko gazteen hizkuntza erabileran zerk eragiten duen azaldu litzateke lehendabizi eta hori ez da batere gauza erraza10 Izan ere gazteen erabilera informalean eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta elkarren artean nahastuta doazenak gainera. Norbanakoaren gaitasun erlatiboa, gazteen interesak, dituzten euskarazko harreman sareak, hizkuntzaren gizarte irudia eta estatusa, gizartean erreferente diren pertsonaien jokaera, familia mistoak ala elebakarrak diren, erdaldunekiko harremanak, hizkuntzaren ospea edo euskarazko kontsumo eskaintza dira, batzuk aipatzearren, aztertu beharrekoak gazteen sozializazio prozesuan euskararen erabilerak duen etenaren zergatiak argitzeko, haurtzaroan jaso zituen hiz...
2015
‎Ikasleen %96, 7k euskararekin harremanetan jarraitzeko asmo ziurra du etorkizunean (%60, 7) edo agian harremanetan jarraituko duela dio (%36). Soilik %3, 3k ez du euskararekin harremanetan jarraitzeko intentziorik.
2016
‎Esan guztietan, eta geroagoko beste hamaiketan ere, gaztelania izan zen Eleizalderen tresna nagusia, baina Akademia sortu zen une beretik euskaltzain izateko naroago zukeen euskararekiko harremana, egiatan, izan zen moduan, eta, antza denez, gaur geroz ahantzi egin den ber. Euskaraz idatzi zuenaren artean, gutxi zitekeen helburu literario zezakeena, ezpada borobildu zituen hainbat olerki bestalde ere, hagitz txarrak ez ziratekeenak, bada Onaindiak atondu bere Mila euskal olerki eder bildumarako gutxienez bi jaso baitzituen," Arantzazuko amari" eta" Su...
2017
‎Gaurko xaharrenek eta gazteenek dute euskararekin harreman handiena beraz, eta Iñaki Caminoren lana ohoratzeko estakuruan, ZABALIK elkarteak denen arteko elkarretaratze bat muntatuko du helduden urriaren 21ean. Herri bakoitzean liburuaren izaitea ere pentsatua dute, nornahik kontsultatzeko gisan.
2018
‎Euskaradunok frantsesarekiko subordinazio harremana erabat barneratua dugu. Konplexuz beterik bizi dugu euskararekiko harremana. Albert Memmi pentsalari tunisiarrak Frantziako kolonietan kolonizatuen eta kolonizatzaileen arteko elkar eraginaz idatzitakoa etortzen zait gogora.
2020
‎ikasle gehienen gurasoek ez dakite euskaraz. Ikasle askok eskola dute euskararekin harremana izateko eremu bakarra, eta eskolaz kanpoko jarduerak. Itxita daude biak.
‎Eta, bestalde, hizkuntza aipatu genuke. Batez ere ahozko hizkuntza, zeren gure ikasle askok eskolan dute euskararekiko harremana bakarra. Eta sei hilabete hauek hizkuntzaren aldetik kaltegarriak izan dira.
2021
‎Aspaldikoa da kezka: inguru erdaldunetan bizi diren gazte askok eskola dute euskararekiko harreman bakar, ez dute hortik kanpoko esparru abegikorrik topatzen euskaraz aritzeko, hizkuntza zama edo zigor gisa bizi dute disfrutatzeko aukera izan beharrean, eta horrek, ezinbestean, euskararen eta euskal kulturaren transmisioan etendura dakar. Aspaldikoa da kezka, eta aspaldikoak horren inguruan gogoeta egiteko eta irtenbideak topatzeko saialdiak, baina azken bolada honetan ugaltzen ari direla dirudi.
2023
‎" Euskaraz ari dira nirekin. Uste dut euskarazko harremanak sortzeko bidean jarri ditugula, eta hurrengo pausoa euskaraz ikastea dela, hau guztiz bete ahal izateko". Modu berean, aipatutako guztiagatik, esan daiteke Anterok eta bestek (2023) HMOn zehaztu duten pertsona ereduaren ezaugarriak garatzeko esku hartzeak egindako ekarpena agerian geratu dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia