Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎3 Bestalde, bestelako orientazio motibazionalak ere aurkitu ditugu lan honetan, Gardner-ekin (1985) lotzen den tradizioa berritzeko eta berrikustekoposibilitateak lagunduz. Azkeneko lanetan egiten ari diren berrikusketetanaipagarrienak dira:
2002
‎Bilboko Industria Ingeniaritza Teknikorako Unibertsitate Eskolan euskaraz ikasdaitezkeen titulazioak aztertu ditugu lan honetan. Euskararen gaur egungo egoeraeta norakoak, plan berriak hasi zirenetik, hain zuzen ere.
2012
‎Genero berdintasunaren gaineko hiru ikuskera teoriko horiek guztiak praktikan instituzionalizatu dira, eta osatzen duten markoan eztabaida politiko anitzgertatzen ari dira. Eztabaida horiek guztiak barik, herritartasun feminista bati begirafuntsezkotzat jotzen direnak ekarriko ditugu lan honetara.
2014
‎Hau, baina, Matxinen egungo diseinuak jorratzen ez duen ataza bat da etaez portabilitate ariketatik azaleratutako ahulezia. Hala, bada, bestelako hautapenlexikalerako aukerak, nahiz eta existitu eta Matxinen integratzeko modukoak izan, ez ditugu lan honetan garatuko.
2015
‎Simulazioetan gai gara garai zehatz bakoitzean gure sareak dituen ezaugarri estatistikoakjakiteko, baina orain artean aztertu ez dena batetik besterako salto hauek zer nolako eragina izan zezaketen izan da. Simulazio berriak diseinatu ditugu lan honetarako, higidura ekuazioak transizio egoeretanaskatzen dituztenak; ondoren lortutako emaitzak sareen propietate estatistikoetan eta amaierako CMBkoanisotropien ezaugarritzean kontuan hartuko dira.
‎Aurreko ataletan aipatu dugun bezala, polaritate lexikoak testuen polaritatea detektatzeko baliabiderikgarrantzitsuenetako bat dira. Lexiko horiek sortzerakoan, euskaraz aplikatu daitezkeen kostu baxukohiru estrategia aztertu ditugu lan honetan: (i) beste hizkuntza batean existitzen diren lexikoak euskarara itzultzea edo proiektatzea; (ii) corpusetatik polaritatea adierazten duten terminoak automatikokierauztea; eta (iii) EBLetan dauden hitzen polaritatea markatzea.
‎Ordena Berria (edo batzuen ustez, desordena) deritzonaren inguruan emandako aldaketek ezaugarri propioak dituen errealitate bat islatzen dute. Dagoeneko aipatu ditugu lan honetako lehen kapituluan, baina komeni da gutxi batzuk gogora ekartzea:
2019
‎Honela, aipatu berri ditugun soziolinguistikako ikerketa ildoei jarraituz, Nafarroako eremu mistokogazteen euskararen erabilera, jarrerak eta identitateak aztertzeko ikerketa baten lehen pausoakaurkeztuko ditugu lan honetan. ELEBILAB ikertaldeak azken bi hamarkadetan euskara gaztelaniagaitasunen garapenaz egindako lanei segida eman nahi zaie, taldearen aurreko ikerketetan gazte berberen hizkuntza jarrerak eta identitateak aztertuz.
‎Arazo hori konpontzeko, ikasketa gainbegiratuaren ordez sare sortzaile aurkariak (Generative adversarial networks ingelesez) (Goodfellow et al., 2014) erabiliko ditugu lan honetan. Sare sortzaile aurkariek Turingen testarenideia era konputazionalean aplikatzea ahalbidetzen dute.
‎Honi irteera ematen saiatzeko, hitzenlexemak kasu marketatik eta postposizioetatik banatzea proposatzen dugu. Zehazki, izen, izenordain, izenondo etadeterminanteak bananduko ditugu lan honetan. Hitzen lexema eta kategoria gramatikala topatzeko, Agerri et al.autoreek (2014) eraikitako kode irekiko lematizadorea erabiliko dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia