2002
|
|
EHUk barneratu duen Estatuaren logikarekiko dependentzia, inperioaren logika, bestela esanda. Horrela, Unibertsitate ofizialak berrinda rtzen
|
ditu
gure gizartea menperatzen duten harreman sozial, politiko, kultural eta ideologikoak, interes propio eta pribilegiatuak dauzkan burokrazia erdi teknokratikoaren barnean egituratuz.
|
2006
|
|
Nolabaiteko darwinismo literario batengatik ahaztu eta abandonatu ditugu? Denboraren zaharrak utzi
|
ditu
gure garai eta irakurketetatik kanpo. Ala bestelako arrazoiak ere badaude?
|
2008
|
|
Nork ezkutalekuak? Nork manipulatu behar
|
ditu
gure interesak euskal literaturak eta, oro har, irakurzaletasunak bizirik iraun dezaten?
|
|
Bat. Euskal Herritik begiratuta estaturik gabeko unibertsitateak direnez gureak, euskararekin batera beste hizkuntza ofizial batzuk ere baditugunez eta gainera ofizialtasun hori ezberdina denez gure campusetan zehar, Bolognako prozesuan ezin gara agertu nortasun bateratu batekin, eta horrek bere ordainak
|
ditu
gure hizkuntza errotzeko eta besteekiko harremana mugatzeko beste edozein herrialdetako unibertsitateek egiten duten bezalaxe; baina orain arte ere halaxe izan da!
|
2009
|
|
Bai, eta ahaztu aurretik, krisia, gobernu aldaketak, desmotibazioa, nekea... aipa dezake baten batek. Kalkulu orriek, kalkulatu ezin dituzten bariante asko
|
ditu
gure herriak. Jendea, aktibistak, militanteak, eragileak —deitu gura duzuen moduan— sortzeko gaitasun eta potentzialitatea.
|
2011
|
|
Borroka armatuaren amaierak aldaketa handiak ekarriko
|
ditu
gure kultur bizitzara. Agian ustekabekoak.
|
2013
|
|
Beste ehunka jendek bezala, nik ere bihotzez goretsi nahi dut euskararen eta euskal kulturaren alde egin duen lan joria. Hainbat eta hainbat ekintzen artean, Euskal Kultur Erakundearen sortzaileetarik izan da 1990ean, eta sortu ondoan, hurbiletik segitu eta sostengatu
|
ditu
gure lan ildoak. Izan dadin Euskaltzaindian edo beste erakunde batzuetan, euskara baloratu du eta publiko zabalari ezagutarazi, nola Euskal Herrian, hala kanpoan.
|
2015
|
|
Gaur egun ere, nazioa eta hizkuntza elkartzeko dugun modua erlatibismo linguistikoaren hipotesiak emandakoa da. Itzal luzea eta forma ugari
|
ditu
gurean teoria horren marko teorikoak. Modu zorrotzean batzuek eta lasaiagoan besteek, gehienek onartzen dute euskara eta naziotasuna elkartzeko modu hori.
|
2017
|
|
Han hemen da, hemen han da, espazio geografiko, fisiko, digital eta denborazkoan gero eta gehiago, une berean gertatzen direlako, gertatzen zaizkigulako Bizkarguenagak iradoki legez, dena bat da dagoeneko eta. Baina ez ote garen ez denbora batera kondenatzen ari, kapitalismoak inposaturiko etorkizunik gabeko sistema ekonomikoan bizidunoi hildakoak ahantzarazi dizkigulako, eta, horrekin," bizidunak bakartu
|
ditu
gure kapitalismoak denbora kronometratu, homogeneo eta hustuan".
|
|
Hildakoekiko komunitatea ezabatzen hasi dira, bizidunen kolektibitatea suntsitzeari ekin dioten bitartean. Hildakoak ahaztu, bizidunak bakartu
|
ditu
gure kapitalismoak denbora kronometratu, homogeneo eta hustuan.
|
2018
|
|
Serieak, bai luze, bai labur, egunetik egunera gehiago kontsumitzen diren garaian gaude. Eta nork egingo
|
ditu
gureak, guk ez bada. Oportunitateak, aukerak eta plataformak baditugu.
|
|
egingo al da euskaraz film dokumental, labur ala luzerik, edota marrazGure kulturak sor ditzakeen ikus entzunezkoak nahi ki bizidunetako filmik, Euskal Herrian egiten ez bada? Nork kontatuko
|
ditu
gure istorioak?
|
|
Argitaratu berri den liburu samalda ezin izan dugu ganoraz asimilatu oraindik, eta ez naiz Durangotik bueltan gau mahaietan altxatu diren liburu dorreez ari, baizik eta prentsaz, kritikaz, irakurle taldeez. Urteari begiratuta bi argitalpen sasoi nagusi
|
ditu
gure literatur sistemak: udaberrikoa eta udazkenekoa.
|
|
Jule Goikoetxeak zuzentzen duen Lisipe bilduman Ezagutzaren matazak (Susa, 2018) liburua argitaratu du Emagin elkarteak, sakontasun handiko lana, epistemologiaren ohiko irudia irauli eta testuaren bitartez gogoeta feminista gorpuzten duen liburu kolektiboa. Eskafandra bildumak ere bi klasiko ekarri
|
ditu
gurera: Judith Butlerren Genero nahasmendua (Elkar Jakin, 2018), Ana Isabel Moralesen itzulpenean, eta Carol Patemanen Kontratu sexuala (Elkar Jakin, 2018), Maialen Berasategi Catalanen itzulpenean.
|
2020
|
|
Ez da alarmismoa, 2020 bezpera da. Entzule aktiboak behar
|
ditu
gure hizkuntzak eta horretarako denetik behar dugu: ertza eta ertza ez dena.
|
|
Gero Txillidak Gernikan erantsiko zuen bere eskultura, Gure aitaren etxea. Etxeak babesten
|
ditu
gure iraunkortasun ustearen imajinak, gure memoriak eta eguneroko ametsak (Bachelard 1969: 6, 8, 17).
|
2021
|
|
Logika horrek serioski kaltetu
|
ditu
gure planeta eta horren oreka handiak, eta orain gure jendarteen eta bizidunen munduaren zati handi baten etorkizuna bera mehatxatzen ditu. Erronkak argiak dira, jakinak eta zenbatuak.
|
|
Bi urrats nagusi
|
ditu
gure metodologiak: informazioaren bilketa eta azterketa bera.
|
2022
|
|
Hain zuzen ere, matriarkatuarena ez ezik, euskal ari, eta, zehazki, euskarari lotutako beste mito bat desegin du ekarpen feministak: euskara sexista ez delako mitoa; eta, horrekin batera, agerian utzi
|
ditu
gure hizkuntz ideologiaren zumeetako batzuk.
|
2023
|
|
Bi urrats nagusi
|
ditu
gure metodologiak: informazioaren bilketa eta azterketa bera.
|