Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 382

2000
‎«Badakigu ia existitzen ez den herri bati itxura eman nahian gabiltzala. Hemendik eta handik, zatika eta presaka ari gara gure existentziaren frogak biltzen, jantzi dotore bat eman gura diogu gure egunerokotasun ahulari. Ez dakit oraindik nola ez diguten bekokira bota Israel artifizial bat sortu nahian gabiltzanarena».
‎Sozialistok ez diogu gure erantzukizunari uko egiten euskal gatazkaren ebazpenean. Hala ere, guk gatazkaren ebazpenaz berba egiten dugunean terrorismoarekin bukatzeko moduaz berba egiten dugu.
‎Datu hauek ezagutu ondoren galdera bat egin behar diogu gure buruari. Errealitatea izanik Nafarroako populazioaren bi herenek elebitasunaren aldeko apustua egiten duela, zergatik aurkitzen dugu euskararen kontrako jarrera bortitza?
‎Baina, batik bat Telefono kaiolatua bildumari eskainiko diogu gure arreta. Ikutu ezkorra duten ipuinen bilduma bat osatu zuen.
‎Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik, eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari. Gogo horrek, argi dago, ez du onartzen besterik Estatuaren interes misteriotsu eta aldakorra baino.
‎Erakundeak bala bala doaz, bata bestearen atzetik, eurotariko ezein ere finkatu gabe, eta iraultzaren izpiritua eurotan guztiotan jartzen da. Iraultzaren izpiritu esaten diogu guk xede politiko baten pentzudan eskubide guztiak gogorki ezerezteko gogo nabarmenari. Gogo horrek, argi dago, ez du onartzen besterik Estatuaren interes misteriotsu eta aldakorra baino.
‎Edonondik begira dakiola ere, herri guztietan suertatzen da hori bateraezina konpromiso baten oinarriekin, konpromiso horretan ematen direlako zer guztiak, gorputz eta arima. Horrexegatik ezarri diogu gure buruari halako goiburua, ezkontza bi gizabanakoen arteko konpromisoa dela baieztatzeko. Horrenbestez, lehen ezkontzak diraueino, bigarrena ezina da.
2001
‎Eta Estatuko arautegitik zertxobait aldendu direnean berehala etorri dira inguruko autonomiak, Estatua edo Europar Batasuna errekurtsoa sartzera, azken egun hauetan berriz ere gertatu den bezala. Hau gutxi bazen, Madrili kupo bat ordaindu behar diogu gure burujabetza ukatzeko Estatuak erabiltzen dituen tresnak ordaintzeko. Besteak beste, armada, errege etxea eta polizia.
‎Bakerako mahai bat zabaltzeko eta herri honen gehiengoak erabakitzen duena onartzeko baldintzarekin. Herri honen gehiengoak eskatzen duena politikaren bidez gauzatu behar dela diogu guk. Horixe eskatu dugu beti eta orain ere horixe bera eskatzen diogu gobernuan egongo den edozein alderdiri.
‎Oinarrizko maila deitu diogu guk honi. Eta kontzeptu honek antz handia duaspaldiko, atalase maila?
‎Iragan astun lakarraren eta balizko geroaren artean iraun nahi ez zutenek, orain aberats eta zoriontsua erakusten zuten herrialdeetara ihes egiten zuten: kontsumo jendartea eta izerdiaren esplotazioa, biak gaur eternalaren elementuak ziren; bizkitartean iheslari haiek, Orainaren hobetzeko borroketan sartzen ziren, alderdi politikoetan, sindikatuetan, elkartetan," su emango diogu gure fabrikari!" oihukatuz.
2002
‎Betiko arrazoietan eta topikoetan erortzeko arriskua egoten da. " Betiko topiko tipikoa" deitzen diogu guk horri. Horregatik gustatzen zait hiru bat ordu laurden librean gogor egin, eta gero gaiak jarrita aritzea.
‎Aurreko puntuetan ohar batzuk egin ditugu narraziozko lanen kopuruak azken urteotan izan duen igoeraz. Edonola ere, euskal eleberriaren bilakaera dugunez gure ikerlanaren helburu, beharrezko iritzi diogu gure eleberrigintzaren ikerketak zertan ziren puntu honetan aipatzeari. Horretaz mintzatuko gara, hain zuzen, jarraian:
‎Maskotarekin bidaian abiatu aurretik, hainbat galdera egin diogu gure buruari: osasunez ongi dago txakurra?
‎Diglosiak eragiten duen literatura benazkoa ez ote den galdetu behar diogu gure buruari, beste batzuek jorraturiko lana gider dugula. Galiziakoa ez ezik, Probentzakoa eta Euskal Herrikoa ditu aztergai Kortazarrek, Kataluniakoari aitortuz diglosiaren bide malkarretik irten izana.
‎bizkar ematen diogu gure bila datorren behakoari.
2003
‎Batera plataformaren bidez segituko dugu lanean hemendik aitzina, Parisko Gobernuari buru eginen diogu gure herriarentzako nahiak eta helburuak kontuan har ditzan. Frantzian legeak berdintasuna aldarrikatzen du, baina orain arte berdinkeria baino ez du ekarri.
‎Edo, bestela, hainbeste gezur esan diogu gure buruari eta, azkenean, benetan garena ez bezalakoak garela sinesten amaitu dugu.
‎Baina behin dibanean gaudelarik, errezeloak ahaztu behar ditugu, eta gogoa ireki behar diogu gure inkontzientea aztertuko duen terapia bati, izan ere, pragmatismoagatik edo gugan duten garrantzia eman ez geniolako, erreprimiturik dauzkagun iraganeko traumak, hutsegiteak eta obsesioak azalera ditzake.
‎artegatasunak erabakiak hartzera bultzatzen gaitu behin eta berriro; ezin erantzun gabe bizi. Edozein delarik abiapuntua, hau uste nuen, baina horrela izan da, dena ez baita betiko diogu gure kautan. Gizakiaren jarrerak aldakorrak dira, behar indibidualak bultzatuta; baina, baita taldeak  eurak aldakorrak direlako, eta uholdeak bere baitan daramalako norbanakoa ere.
‎Ez diogu gure eginkizun txepelen
2004
‎Konpainia txikiekin lan egin dugu eta gure kabuz ibili gara beti. Musikari dagokionez, ez diogu guk gure buruari etiketarik jarriko, proposamen bat luzatzen dugu eta jendeak balora dezala. Egia da kontzertuetan ez garela momentuko abeslariaren ohiko showen aldekoak, baina horrek ez du esan nahi ez dugunik ezer transmititzen, alderantziz.
‎Halaxe da, pertsona adintsu izatea lorpen pertsonala da eta horrela diogu guk ere geure Dekalogoko bigarren atalean: Zaharrak harro egon behar du horretaraino iritsi izanaz.
‎Adiskidetasuna da beste giltza nozioa Aristotelesen etikan. Ez diogu guk oro har filianozioari ematen diogun esanahi bera eman behar, dena den; izan ahai da aita semeen artean, senar emazteen artean, buruzagi eta mendckoen artean. Baina hiri estatu txiki batcanaurkitzen da aiseenik, Posible denari buruz mintzo da Aristoteies eta ohartarazten diguEros eta Filias bereizi beharrean zcgoela Platon, Ongi absolutua zeukalako gogoan, Hortaz, politikaren arloan doa Aristoteles emeki cmeki jartzen bcrtutea eta bizioa, judizio batzukargi dituen heinean; esate baterako, tiranoa ez dela zuzena, edo aristokrazian aberastasunakusteltzcn duela jendea.
‎Hori izan da isolamenduko aferaren erresoluzioa, jakin dezazuen eta zuen inguruetan zabaldu dezazuten. Ondorio bezala zigor ugari jaso ditugu burutu ditugun plante, txapeo, enkartelada ta barauengatik ia urte bateko epean zehar, baina isolamenduari aurre egin diogu gure eskubideak aldarrikatuz.
‎Hobe dugu horrelakorik ez egitea, ez badugu eromenean erori nahi edo, beharbada okerrago dena, ez badugu erotzat jo gaitzaten gura. Goizean gosaltzen dugu eta ez gara zalantzan hasiko oraindik lo ote gauden —beharbada erdi lo eta erdi iratzarrita gauden arren—; esertzen gara telebista ikusteko eta ez diogu gure buruari galdegiten ea pantailan agertzen den kontu hori benetan gertatu den ala ez —sarritan, larregitan, ziri ederrak sartzen dizkiguten arren—; lagunekin elkartzen gara eta ez gara ingurukoei galdegiten hasten ondoko lagun hau atzoko edo herenegungo lagun berbera ote den, umorez, orrazkeraz, janzkeraz, e.a. oso aldatuta dakusagun arren edo gauza ezberdinak kontatu eta beste tonu ... Etxeko bebarrutik irten eta beti eskuinean ikusi dugun Aloña mendia han izango dugu lainoek ezkutatuta egonda ere, bera ikusten ez dugun arren; beti bat guretzat, beti Aloña, bere koloreak aldatzen diren arren urtaroaren edo eguraldiaren arabera.
2005
‎Hiztunei erabiltzean plazer emango dien euskara behar dugu, hiztunen komunikazio premiak asetzeko modukoa. Hori da oroz gain zaindu beharreko kalitatea, eta horri esaten diogu guk" euskara egokia". Jakina, egoki izateaz gain zuzen eta jator balitz, hobe.
‎Demokraziaz mintzatzen denean, sistema politikoaz besteko gairik ez da aipatzen. Ez dira eztabaidatzen egunero inork aipatu gabe gure bizitzak mugatzen dituzten kontuak, ez ditugu kolokan paratzen afektibitatea edo maitasuna kudeatzeko porrot egin duten manerak, ez zaigu bururatzen jendearen arteko harremanek egokiagoak eta erosoagoak izan luketela, demokrazia autentikoago batean, ez diogu gure buruari galdetzen nori egiten dion mesede gure ekonomia partikularren berri jendaurrean emateko debeku adierazi gabeko horrek, eta isilik segitzen dugu, otzan, gure sekretutxoak gordeta... Dinouart apaizak herritarrok horrela, isilik, egoteko esaten zuen.
‎Alabaina, ezker abertzale ilegalizatuaren aurreko bi aukerak »AUB eta HZ» ez bezala, oraingoan, EHAK instituzioetara iritsi dela azaldu diogu gure solaskideari: «Legebiltzarrera iritsi izana PSOEren kalkulu politikoetan sar daiteke.
‎Zapaterok esan zuen bera bukaeraraino joateko prest zegoela eta guk galdetzen diogu gure buruari ea ba ote dakien bukaeraraino joatea zer den. Gobernuak eta ezker abertzaleak beste batzuekin batera bake prozesu bat ireki behar badute, dinamika horretan elkar elikatu dugu.
‎Gostako zaigu. Baina zer eskatzen diogu gure haurrari, haur bat baizik ez delarik! Zenbat aldiz ez diogu garrazki eskatzen nahi ez duena egin dezan.
‎Bilduma honetan egin ohi den bezala, testuak bi zutabetan agertzen dira, gaztelaniaz eta euskaraz. Hipoteka Erregelamenduaren kasuan, eta Auzitegi Gorenak 2000eko otsailaren 24an, 2000eko maiatzaren 22an, 2000eko abenduaren 12an eta 2001eko urtarrilaren 31n emandako epaien ondorioz, zenbait artikulu kurtsibaz agertzen dira, testu horren hasierako oharrak zehaztu bezala; horretara, egun erabiltzen diren argitalpenik gehienek erabilitako irizpideari ekin diogu guk ere.
‎Eta Ismaeli gauza zuri bat ipini diote buruan, trapu bat, holan. Eta Dolfok esan du Aita Santua dela Ismael, eta Aitasantu deitu diogu guk. Baina hiru aldiz bakarrik deitu diogu Aitasantu Ismaeli, ze ez zaio izena gustatu.
‎Horregatik idatzi diogu gutuna guk. Gutun bat idatzi diogu guk Ingalaterrako Erreginaren partez. Eta jarri diogu bere eskulturen berri heldu dela Buckingham Palaceraino, eta Ingalaterrako arte kritikariek asko estimatzen dutela bera, Salvatore Moldano, eskultorerik handiena dela uste dutelako.
‎–Ogia erosten izan diogu guk horri oraintsu arte –Martinak.
2006
‎Gu zer egoeratan gaude horri baietz esateko? Zenbateraino uko egin diogu gure proiektuari, ez daukagulako giza baliabiderik ingurutik datorkigun eskaera horri aurre egiteko?
‎Eshel ek dioenez," Ez ditugu dauden baloreak epaitu nahi, ezta baieztapen absolutu bat egin nahi ere; egin nahi duguna konstatazio bat baino ez da, hots, dieta begetarianotik zenbat eta hurbilago egon gero eta mesede handiagoa egiten diogu gure planetari. Ez dugu esaten jendeak mutur batetik bestera igaro behar duenik, baina astero bi hanburgesa jan beharrean bakarra janez gero, ekarpen eraginkorra egingo zaio ingurumenari".
‎Politikan gauden guztiok erabakiak hartzen diren lekuetan egotea dugu helburu, eta kontrakoa esatea umekeria da. Ezker abertzalearen esparrua zabala eta anitza dela diogu guk, eta eraginkorrak izateko bide politiko soiletatik elkarlanean abiatu behar dugula. Batzuek bide hori egiteko dute eta besteok ez gaude prest zerura begira zain egoteko.
‎Batzuetan iruditzen zaigu zenbait hizkuntza forma erabilita gure hizkerari hegalak jartzen dizkiogula, gure euskara jaso egiten dugula. Dakigukezute bat esanda, ordea, hegalak baino gehiago 500 kiloko zama jarri diogu gure hizketari. Eta iaioak gara gu horretan.
2007
‎Jauregitik atera garenean, Santa Maria eliz atarian dagoen klaustroan eseri gara arnas pixka bat hartzeko. «Etxera itzultzeko ordua da» esan diogu gure buruari, eta zain geratu gara, agurtuko gaituen tronpeta soinua entzuteko asmoz.
‎Garrantzi gutxi eman diogu guk. Eta guretzat bere gauza izan da beti, berari deitzen zioten, bera joaten zen, amarekin batzuetan, eta ez diogu guk garrantzirik eman.
‎Garrantzi gutxi eman diogu guk. Eta guretzat bere gauza izan da beti, berari deitzen zioten, bera joaten zen, amarekin batzuetan, eta ez diogu guk garrantzirik eman. Ikasi genezakeen guk ere, berak ikasi zuen bezala, belarriz.
‎Gidariak, ordea, sartzen hasi dira, lurrean etzan eta arrastaka, beso bat aurretik eta bestea atzetik, hurrengo galeriaraino. Azkenean, oihu eta algara artean, ekin diogu guk ere. Zikintzeari erreparoa zionak ahaztu du lohia, eta lur hezea besarkatuz igaro dugu pasabidea, trabatuta ez geratzeko esperantzarekin.
‎Kalitatezko zerbitzua eskaini nahi diogu gure bezeroari eta kalitate horren ezaugarri nagusia bezeroak hizkuntza harremana aukeratzean datza. Beraz, euskaraz egin nahi duen horrek hizkuntza eskubideak bermatuak izateko gure lan taldeak elebiduna izan behar du, eta gainera, joera izan dezala hartu emaneko lehendabiziko hitza euskaraz egiteko".
‎Eginkizun hau ez dagokigu bakarrik euskaltegioi, baina gure arlo honetan, ezin diogu muzin egin gure erantzukizunari. Guregana hurbiltzen den ikasleari ezagutzaren eta erabileraren artean dagoen jauzian laguntza eman behar diogu gure esku dagoen guztia eginez. Gabezia horretaz konturatuta abian jarri ziren aspaldian Berbalagun edo Mintzalagun izenekin ezagunak diren egitasmoak.
‎makina, eta 23 boluntario gogotsu. Manchestergo unibertsitateari eskatu diogu gure proba egiteko. Boluntarioetako bat Louise Gray da, edergintzako terapeuta; gazte eta eder egotea inportantea dela uste du.
‎«Alderdi interesdunen arteko elkarteak sortzeko aukera dugu, baita gaixotasun hori desagerrarazteko behar ditugun aurrerapen zientifiko berritzaileenak garatzeko ere. Ez diogu gure ahaleginari utziko malaria desagertu arte», dio Bill Gatesek. Los Gates-ek gogoratu zuten berrogeita hamarreko eta hirurogeiko hamarkadetan hondoa kentzeko kanpaina bat egin zela.
‎Edurne Alberdi: " Ez diogu gure poltsikoari begiratu, hori argi geratzea nahi dugu"
‎ez dira gutxi ditugun erronkak. Ikusiko zenutenez, urteak ospatzeko, mantxeta (webgunearen goikaldean) eta logo berriak (argazkian) oparitu diogu gure eta zuon buruei. Hori pausu txiki bat besterik ez da.
‎Aldiz, orain dela gutxi sortutako aldaketa dugu mobilizazio anitzetan, gizarte mugimenduen agerpenarekin batera, gobernuz kanpoko erakunde eta boluntarioen presentzia nabarmena paratu izana. Nahiz eta askotan zaila den gizarte mugimendua non bukatzen den eta Gobernuz Kanpokoa non hasten den jakitea (De la Peña 1999), Prestige ren auzia ildo horretan kokatzen ote den galdetzen diogu gure buruari. Izan ere, erakunde sare itzela sortzeaz aparte (ekologista, surflari, suhiltzaile...), gatazkari aurrez aurre begira jarri zitzaion milaka eta milaka boluntario, modu indibidual eta partikularrean.
2008
‎Horretan, akademiak edo asmatzen du edo etorkizun beltza dauka. Ezin diogu gure buruari arau-emaile izena jarri, baldin eta teknologia berrietan gu ere sartuta ez baldin bagaude.
‎Orain, kapitalismoa berriz ere krisian dago eta sozialistok Gobernuari Frantziako Estatuak kenka larriari aitzi egitea eskatzen diogu, herritarren zergak ongi bilduz eta dirua ongi partekatuz. Alabaina, Estatua ez da aski azkarra, Europako estatu guztiak sistema batean bildu behar direla diogu guk. Krisi garaian botere publikoek indar handiagoa hartzeko aukera dute, horrek gisa bateko sozialismo baten alde borrokatzeko gogoa eman liguke.
‎Kola intxaurrak banatu ditugu, Xixok bat hartu eta zati bi egin ditu. Eman diogu gure esperientziaren berri, baina berak dastatu gura du:
‎Adibidez, hauxet erantsiko diogu gure erranari: pilotari batzu badira beste dohain bat lotzen diotenak jokoari, hala nola kantari, edo bertsulari edo musikari eder izanez partida ondoetan.
‎«Ibarretxe behin eta berriz dabil esaten herriari hitza eman behar zaiola. Hain zuzen ere, hori eskatzen diogu guk hari: herritarrei galdetzea ea AHT eraikitzea nahi duten, edo ez».
‎Peruko Gobernuko hamabost ministroek beren kargua Alan Garcia presidentearen esku laga dute, ustelkeria kasu bat medio. «Ez diogu gure lanpostuari kosta ahala kosta heldu nahi, baina ez dugu onartuko frogarik gabeko akusaziorik», jakinarazi du Ministroen Kontseiluko buru Jorge del Castillok. Era berean, legez kanpoko entzuketak egiten dituen «mafia sare» bat dagoela salatu du.
‎Hala, «gizon emakume binarismoa» gainditu, eta horietatik harago, gorputzen aniztasuna aitortzeko eskatzen du. «Horregatik diogu gure gorputzak ez daudelagaixorik edo ez direla erratzen, baizik eta gizartea erratzen dela». Tokian tokiko erakundeei transexualitatea eta intersexualitatea modu integralean eta transbersalki lantzeko ere eskatzen die.
‎Omenaldiaren beste antolatzaileetako bat Fermin Arkotxa da; Xaho gaitzat duen tesia ari da prestatzen egun, Parisko Sorbona unibertsitatean. . Omenaldia zor diogu gure historiako pertsonaia handienetako bat delako hainbat alorretan?, azaldu du Arkotxak.
‎gizena edo manteka, perrexila, porrua eta gindilla gisako piper gorria. Pinpoxa esaten diogun piper txiki pixka bat ere gehitu izan diogu gure etxean. Eta espezie gisa, klaboa, anisa eta kanela erabili izan dugu beti.
‎Ez dut arrisku hori ikusten. Egungo haurrak eta helduok oso gutxitan begiratzen diogu gure barruari. Beti kanporantz begira gaude, eta ez dugu astirik izaten gure sentiberatasuna ukitzeko.
‎Horrore hori entropiaren azelerazioa da, teknologia, teknologia militarra, naturarekiko botere erakusketa latza, bizitzaren mespretxua... Ama Lurrarengandik datorren oro errespeta dezagun, diogu guk, naturarekiko oreka ahalik eta gehien zaindu behar dugu. Ez, natura gizakiak menperatu behar du, diote eurek, bai Ama Lurra suntsitu eta gizakia hil daiteke, sakratuak diren helburuen alde, hori diote gure etsaiek.
‎ez dira gutxi ditugun erronkak. Ikusiko zenutenez, urteak ospatzeko, mantxeta (webgunearen goikaldean) eta logo berriak (argazkian) oparitu diogu gure eta zuon buruei. Hori pausu txiki bat besterik ez da.
‎Esnatzeko garaia. Eta honi ere" egitea" esaten diogu guk: " lo egin".
2009
‎" Bilbao Gugenheim honek zer izaera du, beste Hiri performance bat da ala benetako hiri antolamenduaren eredu izango da?". Erantzuteko eskatu diogu guk: " Hiriaren zati bat Golden Mile (Urrezko Milia) antzeko batean bihurtzeak gehiago du performance izaeratik.
‎Antza denez, bilatzen dugun irtenbidea bilatzen dugula ere, ezin diogu gure azken txirrinari ihes egin, baina Artaetxeberriak dioen moduan," bizitzeko eginak gaude", beraz horixe egin dezagun, bizi, atseden garaia iritsiko da-eta.
‎Hainbeste bertso, hainbeste bertsolari... eta galdera egin diogu gure buruari: Bertsolaritza modan dago, eta bertsolariak?
‎Mundua dago eta Munduaren Kontzientzia (moduak). Ez dago, esanaraziko diogu guk, unibertsoaren kanpotik beste unibertsoren bat metafisikoa, honen duplikatu baten antzekoa baina guztiz perfektua:
‎Amaitzeko, gosari tradizionala oparituko diogu gure buruari. Te berdea derrigorrez edan behar da.
‎Horrela, bada, gure genearen exoi guztiak ezagututa, hauen sekuentziaksartuko ditugu primer en diseinurako programa batean, kopiatu eta itsatsieginez. Exoi eta introien arteko loturak zeuden tokiak markatuko ditugu, programak badaki komenigarria dela primer ak bertan kokatzea (exoienarteko loturetan, DNA genomikoarekin egon daitekeen kutsadura ekiditeko). Azkenik programari esango diogu gure primer ak bilatzeko. Programak, QRT PCRan erabiltzeko primer rak bilatuko ditu, honako baldintza hauekbete behar izango dituztela jakinik:
‎Jokoaren eskema oso sinplea da: zenbaki bat idatziko dugu ezkutuan, eta erabiltzaileari eskatuko diogu gure ezkutuko zenbakia asmatzen ahalegintzeko. Asmatuz gero, programak erabiltzailea zorionduko du.
‎birtransmisio bat dagoenean, transmisio leihoa murriztu egiten da. Murrizketa horren eragina neurtzeko, honako baldintza hau gehituko diogu gure ereduari:
‎Eta hori berori diogu guk: espirituala apaizarentzat, eta materiala herriarentzat.
‎Eta parrokiek ez dutela ezer pintatzen ez diogu guk, parrokoek beraiek baizik: joan den urtean, eskandalua sortu ondoren, zenbait parrokok apezpikuari gutun bat bidali zioten, esanez, ez zeudela ados Plataformak esaten zuenarekin, baina ezta elizbarrutiak egindakoarekin ere.
‎Baserritarron eguneroko lanari zor bat zaio oraindik ere gure herrietako belardiak eta hainbat eta hainbat mendietako larreak txukun mantentzea. Gure arten mendizaletasuna hain hedatuta egonik, galdetzen al diogu gure buruari paraje eder horiek hein handi batean nori esker goza ahal ditzakegun?
‎Hortaz kazetaritza estrategia errepresiboaren zerbitzura jartzeko joera sakontzen ari da. Inori ez diogu guk bere kazetari lana nola burutu behar duen esango. Baina argi ohartu nahi dugu kazetari lanaren babespean inork errepresio estrategian erantzukizunak bereganatzen baditu edo gure Erakundearen, presoen edota herritarren aurkako eraso, irain eta toxikazio lan iraunkorra burutzea ez dugula zilegitzat joko.
‎Ez dugu aurrez gaztelua edo txabola nahi dugun erabaki, ezta bistak itsasora ala mendira nahi ditugun ere. Baina etxe horretan egin nahi diogu gu-ari lekua. Eta esan beharrik ez dago:
‎Hor abiatzen da Mendikute gailurrerako bidea. Kiku bat egingo diogu guk ere antzina hain garrantzitsua izan zen gain horri. Langatik gailurrerainoko joan etorriak ez du galbiderik.
‎Era berean, argi eta garbi diogu gure elkarteak antolatutako boikot kanpaina arrakastatsua gertatzen ari dela, golfeko trebatze zelaian izaten ari den jende kopuru murritzak adierazten duen eran. Horregatik, mila esker, kanpaina hori jarraitzen edota zabaltzen ari diren ordiziar eta goierritar guztiei.
‎1946an XX. mendeko estatu kurdu bakarra aldarrikatu zuten hiri horretan Sobietar Batasunaren babesarekin; hamar hilera Stalinek pertsiarrekin hitzarmena lortu eta berehala urkatu zituzten Mahabadeko buruzagiak. . Baina gehienoi bost axola hauteskundeak, erreformistak hobeak izanda ere, ez diogu gure botoarekin zilegitasunik eman elizgizon hiltzaileen sistema honi?.
‎Bide sardan ezkerrera eginez, kolore askotako pintura arrastoa lagun, bost pistek bat egiten duten lekura iritsiko gara. Zuzen zuzen egiten duen pistari ekingo diogu guk. Airial kanpineko itxituraren paraleloan eginda, Kanpineko sarrera nagusira hurreratuko gara.
‎Erakundeak hogei urte bete ditu aurten, eta hainbat ekitaldi egin ditugu. Bereziki gizarteari iritzia eskatu diogu gure lanaren balorazioa egin dezan. Hortik bi ondorio atera ditugu:
‎Kontrakoa diogu guk. Jendea ez da gosez hiltzen ariko, baina krisi egoera da.
‎Sortzen Ikasbatuaz ekook Gareserainoko garraioa ordainduko dugu, eta, horregatik, Nafarroako gizarte osoari eskatu nahi diogu gurekin harremanetan jar dadila eta gure erakundearekin elkarlanean jardun dezala, herritar guztiei beren eskubideak errespetaraztearren. Eskerrik asko, aldez aurretik, aurrerantzean espero ditugun lankidetza horiengatik, eta bihoakie agur bero bat, bide batez, beren eskubideak errespetarazteko asmoz egunez egun borrokan diharduten guraso guztiei.
‎Dokan jendea zutik egongo da, leku kontuagatik, baina kultur etxe batean edota antzeko areto batean, jendeak edan edota erre ezin duen leku batean, gu ere arraro sentituko gara. Berria izango da guretzat ere, eta beldur diogu gurekin beste modu batera ohitu den jendeak nola erantzungo duen. Erronka ere, ordea, ederra da.
‎Naturalki ttipitik ikasi dugu manifestatzen eta gaur egun hor bagara oraino, ikastolak bide eman digulako da. Gero, egia erran, ni mesfidati naiz; ofizialtasuna galdegiten diogu gurea ez den gobernu bati, kanpoko herri bati. Baina bederen, emanen luke legalki lopide bat gure eskubideen defendatzeko.
‎Eskualde mailan funtzionatzen duten hamaika batzarra eratu ditugu, aktibismoa sustatzeko. Galiziako gizarteari erakutsi nahi diogu gure herriak burujabetza berreskuratzeko eskubidea duela.
‎– diogu guk, arnasestuka eta pixka bat unaturik.
‎" Erretiratu baten bizimodua daramak", esan dit koadrilako lagun batek, eta zer pentsatu ez dakidala utzi nau: gizajoari, koitaduari, xelebreari, ganbara oso sano ez daukanari ere deitzen diogu guk erretiratua. Eta apartekoena da lagunaren asmoa horixe adieraztea baldin bazen, ez zaiola arrazoirik falta.
‎Are hurbilagora etorriz denboran eta espazioan, Karlistadak eta 36ko Gerra dauzkagu guk, bi eremu ia birjin birjinak euskal literaturarentzat. Beharbada interes literario gastatua dutela iruditzen zaigu; agian beldur diogu gure buruak nabarmen uzteari; edo urrutiegi ikusten ditugu; edo ez dakigu zein trepeta literarioekin hurbildu garai haietara...
‎nazionalistak nahiz ezkertiar iraultzaileak herriari traizioa egiteko prest daude balizko Estatu miragarri hura lortzeko asmoz. Euskaldunok, ordea, ezin diogu gure herriari traizioa egin, geure burua urkatu gabe.
2010
‎Baina aurrera jarraitu beharra dago, eta eguneroko borrokari eutsi diogu guk. Gaurko amaiera ere ez zen egokiena Denisentzat [Mentxov], baina uste baino samurragoa izan da behintzat.
‎Sekulako anakronismoan bizi garela uste dut. Beste norabide bat eman behar diogu gure erlijioari, kristau izateari, espiritualtasunari. Nik uste kristautasunak askoz ere mistikoagoa izan behar duela, alde batetik eta asko ere eraldatzaileagoa, bestetik; eta bigarren mailakoak direla eta aldakorrak izan behar dutela erakunde, arau moral eta sineskizun eta dogma guztiek.
‎Beraz, titulu hau atera zenean esan genuen: " Honekin erantzuten diogu gure bizitzako bi gauza inportanteri".
‎Haur batek esaten badu, ama, edo aita, gu biok lagunak gara, ezta?, zer erantzun behar diogu guk. Ez.
‎(ON) Italiarrok 15 urtetan lagundu diogu gure boto
‎Baina, dena aldera duela ibili bada zozoa, beste behin esan nuenez, erabat bestela joan zaio aurtengoan bera noiz etorriko hainbeste erreparatzen diogun beste xori misteriotsuari, kuku jaunari. Hainbeste afan eta grin zirin lehenengo kukua noiz entzungo ibili ohi gara eta aurten abegi txarra egin diogu gure lurralde honetan: etorkin papergabearen antzera, berriro Afrika aldera itzularazi dugu aurtengo udaberri aro eskasarekin.
‎Lehendabiziko esangura aintzat hartuta, Platonek Jainkoaren lege deitu zion. Haatik, teologoek San Agustinekin bat egiten dute, eta betiko lege deitzen diote, beste lege batetik bereizteko, alegia, Jainkoak bere izatetik kanpo ezartzen duen lege horretatik bereizteko; eta horrela deituko diogu guk ere. Betiko lege deitzen den errealitate horri dagokionez, egia da Jainkoarengan dituela erroak, eta egia da, orobat, haren probidentzia existitzen dela unibertsoaren gainean.
‎Hamasek uko egin dio hura onartzeari, ez baitute Israelen eskutik jaso nahi: Israelek ez du nahi giza laguntza Gazara ailegatzerik; ez diogu guk uko egiten laguntza jasotzeari, Israelek berak jartzen ditu oztopoak konboiko kideei itzultzeko eta haiek eman diezaguten, baieztatu du Fauzi Barhum Hamaseko kideak.
2011
‎Emaginek modu askotan erakusten digute zer eta zelan egin gure gorputzarekin momentu esanguratsuetan. Emaginak eta emakumeok ia berba egin barik, nola edo hola sistema barruan gaudenez, elkarri baimentzen diogu gu ukitzeko, gure bularrak edota genitalak aztertzeko. Eta gu, gure emozioekin, beldurrekin eta lotsekin, hanka zabaltze horretan maiz galduta sentitzen gara.Beharbada, emakume batzuentzat lehen aldia izango da; beharbada, lotsa sentituko du; beharbada, haurdunaldiaren azkeneko txanpan dago eta ez daki aluak zelako itxura duen ere ez; beharbada, emakumea eta bere alua haurdunaldiaren geroztik ez dira jada lagun; beharbada, nazka sentitzen du; beharbada, erditze ostean bere alua min kontua baino ez da?
‎«Gure egunerokoaren emozioak filmerako baliatzen laguntzen digu».Aktorea da Urko Olazabal, eta Veraren bikotekidearena egiten du filmean, baina produktorea ere bada, eta zuzendari laguntzaile gisa ere badabil. «Komunismoa deitzen diogu gure lan egiteko modu berezi honi», dio txantxetan. «Oso esperientzia aberatsa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 243 (1,60)
esan 139 (0,92)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
esan gu buru 19 (0,13)
esan gu historia 13 (0,09)
esan gu hizkuntza 4 (0,03)
esan gu ere 3 (0,02)
esan gu herri 3 (0,02)
esan gu aberri 2 (0,01)
esan gu asmo 2 (0,01)
esan gu familiako 2 (0,01)
esan gu harreman 2 (0,01)
esan gu lan 2 (0,01)
esan gu lanbide 2 (0,01)
esan gu aita 1 (0,01)
esan gu aste 1 (0,01)
esan gu atsegin 1 (0,01)
esan gu atxikimendu 1 (0,01)
esan gu azken 1 (0,01)
esan gu azterlan 1 (0,01)
esan gu ba 1 (0,01)
esan gu bakarrik 1 (0,01)
esan gu bazter 1 (0,01)
esan gu begirada 1 (0,01)
esan gu bereizkeria 1 (0,01)
esan gu beste 1 (0,01)
esan gu betebehar 1 (0,01)
esan gu bezero 1 (0,01)
esan gu bide 1 (0,01)
esan gu borroka 1 (0,01)
esan gu burujabetza 1 (0,01)
esan gu egiazkotasun 1 (0,01)
esan gu eginkizun 1 (0,01)
esan gu egon 1 (0,01)
esan gu egunerokotasun 1 (0,01)
esan gu ekoizle 1 (0,01)
esan gu eleberrigintza 1 (0,01)
esan gu elkarte 1 (0,01)
esan gu erabateko 1 (0,01)
esan gu erlijio 1 (0,01)
esan gu eskari 1 (0,01)
esan gu euskaldun 1 (0,01)
esan gu gainera 1 (0,01)
esan gu gaitasun 1 (0,01)
esan gu gaitz 1 (0,01)
esan gu geu 1 (0,01)
esan gu gorputz 1 (0,01)
esan gu gozamen 1 (0,01)
esan gu gu 1 (0,01)
esan gu gustuko 1 (0,01)
esan gu hiri 1 (0,01)
esan gu ikerketa 1 (0,01)
esan gu ikuskizun 1 (0,01)
esan gu ile 1 (0,01)
esan gu inkontziente 1 (0,01)
esan gu iragan 1 (0,01)
esan gu irakurle 1 (0,01)
esan gu jainko 1 (0,01)
esan gu jende 1 (0,01)
esan gu kautan 1 (0,01)
esan gu konpromiso 1 (0,01)
esan gu kontratatzaile 1 (0,01)
esan gu lagun 1 (0,01)
esan gu lankide 1 (0,01)
esan gu lanpostu 1 (0,01)
esan gu leku 1 (0,01)
esan gu letra 1 (0,01)
esan gu lur 1 (0,01)
esan gu on 1 (0,01)
esan gu oro 1 (0,01)
esan gu patu 1 (0,01)
esan gu pertsona 1 (0,01)
esan gu prezatu 1 (0,01)
esan gu seme 1 (0,01)
esan gu uko 1 (0,01)
esan gu XX. 1 (0,01)
esan gu zerbitzu 1 (0,01)
esan gu zilbor 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia