2008
|
|
Erantzun berdintasun handiena eskatzen duen parametroa lexikoa da (helduaren eta gaztearen arteko erantzunetan% 92 berdinak dira eta% 8 desberdinak). Ondotik jarraitzen
|
dio
aditz morfologiak, helduaren eta gaztearen erantzunetan% 81 berdinak direlarik. Horren ostean, izen morfologia dator, erantzunen% 75 berdina da, eta azkenik, baina oso alde gutxirekin, sintaxia, erantzunen berdintasuna% 71koa delarik.
|
2010
|
|
Talde honetako aipuetan, noizean behin, baina oso gutxitan, aditza tarteki posizioan agertzen da. Posizio hori beti ere
|
dio
aditzak betetzen du. Ohikoa zen latinez ait, inquit aditzekin gauza bera egitea.
|
2014
|
|
giltzarien oharrak goitik behera ahultzen du guztiz sendoa eta irmoa zukeen mezua: alegia, arauak betetzera ez da inor behartzen, betetzeko zina egin zutenak ere ez; aditzaren puntuan hitzez hitz
|
dio
aditzaren azalpena bi autoreena dela, eta horretaz ez dela deus erabaki; erabakiek, bestalde, urte eta erdiko eperako bakarrik balio dute, idazleen ekarpen berriekin Mitxelenak erabakiak hartu arte, alegia. Eta epe horren buruan Mitxelenak hartuko dituen erabakiekin Kutxa ren edizio berri bat egitera behartzen du argitaletxea.
|
2021
|
|
Gai hau § 23.2.2 atalean aztertzen bada ere, labur labur gogoratuko dugu gramatika honetan ez ditugula kontzeptu horiek euskal gramatika ohikoetan bezala definitzen, baizik aspalditik munduko hizkuntzetako gramatikek definitzen dituzten gisan. Euskal gramatikek nor/ zaio erako aditzak (izan/* edin hartzen dutenak) eta du/
|
dio
aditzak(* edun/* ezan hartzen dutenak) bereizi dituzte: lehenbizikoak intrantsitiboak lirateke, eta bigarrenak trantsitiboak.
|
|
Uneko aditzak ez du hor lekurik(* oraindik iritsi da); ezezka emanda, ordea, iraupeneko bilakatzen da, erdiespenaren aurreko egoera adierazten baitu, eta orduan onargarria gertatzen da (ez da iritsi oraindik). Oraindik eskolara joaten da perpausean, berriz, gertakariaren errepikatzeak ematen
|
dio
aditzari, ohi bezala, iraupen adiera. Gerora aldaketa gertakizun dela ere iradokitzen du adberbioak, esan den bezala, eta, hortaz, ez da egoera iraunkorra adierazten duten aditzekin erabiltzen (larru zuriko pertsona bati buruz ez du zentzurik oraindik zuria da esatea).
|
|
26.1.1b Adizki sintetikoen kasuan, adizki jokatuak bere eduki semantikoa ematen
|
dio
aditz sintagmari; bestela erranik, perpausean deskribatzen den egoera edo gertakaria adizki jokatuak adierazten du: Pellok semea ikastolara darama (eraman ekintza, adizki jokatuaren bidez adierazia).
|
|
Datiboan doa (§ 18.4). Eta azkenik, ekarri
|
dio
aditzaren inguruan doazenen artean, badugu beste atal bat ekartze hori nondik egin den esaten diguna: Bilbotik.
|
|
2.11e Hiztunak hau dena badaki, nahiz eta gehienetan ez den jakite horren jakitun. Badaki, adibidez, zazpi jostunek jositako gona zuria osagaia ekarri
|
dio
aditzaren objektua dela, hau da, badaki" zer ekarri dio?" galderari erantzuten diola. Halaber, badaki sintagma hori ere egituratua dagoela, modu berezi batean egituratua, hain zuzen.
|
2022
|
|
prebenitu jaioberriak posizio tortikolia izatea, horrela lepoko muskuluak erlaxatzen baitira. haurrak buruan eremu lauak (plagiozefalia) gara ez ditzan laguntzen da, eta haurren bat bateko heriotza arriskua murrizten du. zentzumen, ikusmen eta entzumen mailan ere lorpenak daude: testura desberdinak sentitzeak lagundu egiten
|
dio
aditzaren zentzuari; gorputz kontzientziaren sentsazioa ere hartzen du (propiozepzioa), eta bestibuluaren zentzua (mugimendua eta oreka garatzen ditu); eta koordinazioa sustatzen du eskua. heste igarotzea errazten da, eta gasak kanporatzen laguntzen du. gorputz masaren indizea (GMI) murrizten du. Noiz hasi ‘tummy time’ egiten haurrarekin eta zenbat denborarako Zein adinetatik aurrera egin behar da tummya denbora Medidas de seguridad.
|
2023
|
|
Helburuzko perpaus jokatugabeak eratzeko arrene (a) n menderagailua ezartzen
|
dio
aditz izenari( [t] te) (Ittearrenen) eta esaldi kontzesiboak osatzeko akatik (agatik) hondarkia hobesten du: Goardasola eamanakatik; bustikatik.
|