Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 172

2000
‎Laburbilduz, Estatuarekin bat egingo ez lukeen nazioaren eta nazio hori osatuko lukeen populazioaren arteko lokarria, komunitate nortasunarekin lotuta dagoen kultur identitatean aurkituko du nazionalismoak. Hemen ere kultur nortasunak nazioaren oinarrizko ardatza den komunitate nazionalaren nozioari berebiziko sendotasuna emango dio, hori ezinbestekoa baita kontzientzia nazionala eraikitzerakoan.
2001
‎Euskaldunekeuskal gizartearen baitan luzaz komunitate antzeko bat osatu dute, eta abertzaletasun politikoak beti izan du gizarte erreala komunitate horren ereduari egokitzekotentazioa. Ustez homogeneoa den komunitatearentzat ona zenak, gizarte osoarentzat ere baliagarri izan behar zuen. Komunitate kristauaren ereduari jarraituzeraikitako herrian ez dago, ordea, lekurik gizabanakoarentzat, indibidualismoarentzat.
2002
‎Gure Fundazioak 32 urte darama leku berean lan egiten eta gure ekintzen hartzaile den komunitatea bera arduratzen da egiten duguna gainbegiratzeaz.
‎Taldearen egitura logiko kognitiboak bere bitarteko kritiko diskurtsiboen bidez, gaur duen egiteko nagusia, politika kanpotik ordenatua (demokrazia formala) den ustea baztertzea da. Ez dago esan beharrik, horretarako baldintza den komunitaterik ezean, azken hori egituratzea dela lehen erronka. Ondoko orrietan, lanean zehar orain arte egindako hausnarketak esparru politikoan nola islatzen diren erakutsi nahiko da.
‎Hizkuntza bakoitzak bere lurraldea behar du, bere berea, besteetatik apartekoa; hala ere, hiztun bakoitzak badaki, jakin, hizkuntza eremu horretatik kanpoko gizakiekin harremanak garatzeko, agian berea, agian besteena, agian hirugarren hizkuntzaren bat erabili duela. Kontua da, hizkuntza eremu batera heltzen den kanpotarrak jakin lukeela, era berean, berea ez den komunitate linguistikoaren baitara ari dela sartzen, eta horko hiztunekin errespetuzko obligazioak dituela, eta hori sarritan ahazten du hizkuntza maioritarioetako hiztunak?.
2003
‎“Plomoak eskuz baino ezin dira ezabatu —azaltzen du José Ángel Sanz, proiektuaren zuzendariak—, beste erauzketa teknika bat erabiltzeak eragin handia izango bailuke ibaian”. Sakonera handiagoan dauden berunak mugitzeak eragin berezia izango luke perifitoian, espezie askoren elikagai den komunitate mikrobiotiko konplexuan. Bilketa lan konplexua urpekari profesionalen laguntzari esker egiten da; izan ere, borondatez eta axolagabekeriaz, murgilketa ugari egiten dituzte berunak ateratzeko.
2004
‎Besoetako hartzen dena ume jakin bat bada ere, ekarpen ekonomikoa hori bizi den komunitate osoarentzat da
‎Bi erakunde horiek eta sistema hori aukeratu duten elkarte gehien gehienek garbi utzi dute bidea ume jakin bat besoetako egitea den arren, diru ekarpena umea bizi den komunitate osoarentzat dela.
‎–Horrelako ausiabartzetan ohi denez, denetik ikusten ari gara. Oro har, euskal identitateaz autodefinitzen garen komunitatearen erantzuna ona izaten ari dela uste dut nik ere, bikaina ere bai beharbada, ez dakit, hori denborak erranen, garagardoa aparra jaitsitakoan baita dastatzekoa; espainiar identitateaz erosoki harro eta lasaiki laketurik bizi den komunitatearen erantzuna, berriz, ohorezko salbuespenak salbuespen, negargarria?. 415
2005
‎Komunitatea ala monopolioa? Bi konpainiek munduan dituzten erabiltzaile guztiak kontuan hartuz gero, sortzen den komunitateak 267 milioi erabiltzaile baino gehiago ditu. AOLek ez du ia hamar milioi erabiltzaile inguru Estatu Batuetatik kanpo.
‎Jabber estandarrean oinarritutako hondar komunitate hori ezartzea askoz zailagoa izango litzateke Googleren laguntzarekin ere. Bestalde, batasunetik sortzen den komunitate berriaren erabiltzaileak Microsoft eta Yahoo! ren erabaki operatibo eta komertzialen kautoak izango lirateke nolabait.
‎Ezin da ahaztu nor musukatzen dugun eta non lehen aldi hartan. Tagzanian sortu den komunitate bitxienetako bat First Kiss tag a da (lehen musua). Tagzanian, erabiltzaile talde batek mutil edo neska bati lehenengo aldiz musu eman zioten tokiak markatu ditu.
‎Nire ustez, ordea, euskarak, euskal hiztunen komunitateak iraungo badu, ezinbestekoa du bere inguruan onarpen edo adostasun zabal hau ematea gure gizartean. Gaur eta hemen zail egiten zait imajinatzea nola biziraun lezakeen euskara hutsean bizi den komunitate txiki batek erdaldunen itsaso luze zabalean. Jarrai dezadan, beraz, aurrera.
2006
‎San Javierren erabiltzaile indibidual nahiz kolektibo gisa parte har daiteke: elkarte, enpresa, institutu… bat, eta beti ordu batzuk eskaintzen dizkiogu Bankua ezarri den komunitateari, gure erkidegoko bizi baldintzak hobetzeko. Zer zeregin dute teknologia berriek Denboraren Bankuetan?
‎Ezkontza harremanak, berarekin dakartzan afektu pertsonal eta familiarrez gain, beste errealitate bat sortzea dakar, garrantzi handiko ondorio ekonomikoekin, eta horri ezkontzaren araubide ekonomikoa deitzen diogu. Erregimen hori, printzipioz, ezkontza loturei aplikatu behar zaie, legez eratutako izatezko bikoteei aplikatzeko aukera baztertu gabe, bikotea bizi den komunitatean berariazko araudi bat dagoen ala ez kontuan hartuta, Euskal Herrian gertatzen den bezala. Senar emazteen arteko harremanak garrantzi ekonomiko handia izan arren, kasu askotan ez dute senar emazteek hori zehazten.
2007
‎• Funtzio erreferentziala: pertsona orok ditu bere erreferentzi propioak (gurasoak, lagunartea, lankideak,...) eta horiekin batera bizi den komunitatearentzat komunak diren beste erreferente
‎gurea, identitate gioiduna? da83 Euskal amerikanoak, euskal argentinarrak eta abar dira diasporako hibridazio, arin, mehe eta osasuntsuak?; bainadiasporaren ideologia horrek ezin du ostendu zein den etnizaturik dagoen aldea etazein den zentzu zibikoan ulertzen dena84 Hau da, zein den komunitate identitariojolasgarri, zentzu emaile eta hautazkoa eta zein den nahitaezko identitate ofizialeta eskubide emailea. Baina hau ez da horrela bakarrik diasporan:
‎Argudiatzean arrakasta izateko, hizlariak bat egin behar du bera entzuten ari den komunitatearekin; hori, hasteko. Komunitateak eta hizlariak bat etorri behar dute oinarrizko hitzarmenean; hots, bat egin behar dute komunitate intelektual bat osatzen duten asmoan, eta adostu behar dute batera eztabaidatu nahi dutela hizlariak proposatzen duena.
‎Laguntza Txakurren Espainiako Elkarteko lehendakari eta AEPA Euskadiren sortzaile Cristina Murok azaldu duenez, arau horren beste berrikuntzetako bat da, lehen aldiz, terapia txakurrak ere sartzen direla, hau da, gaixoei laguntzen dietenak baina horiekin bizi ez direnak. Era berean, Murok lege nazional bat aldarrikatzen du, “lege bat onartu ez den komunitate batera joaten den bakoitzean baimenak eskatu behar ez izateko”. “Gainera, baimen hori eskatzen ez baduzu, zuzenean ez dizute uzten autobus batera igotzen edo hotel batean sartzen”.
2008
‎15 doktorego tesi sortu dira iturri horretatik. Ingeniaritza linguistikoan I+G horretan (Ikerketan eta Garapenean) arituko den komunitate zabal bat sortu behar dugu.
‎Horretarako, hiru elementu hauek hartuko ditugu kontuan: a) zer taldebizindar duen haietako bakoitzak, kapituluaren lehenengo atalean azaldutakoari jarraiki; b) hizkuntza gutxiengo bakoitzak bere inguruneko hizkuntza gehiengo menderatzaileekin dituen harremanak gidatzen dituzten hizkuntza legeen premisa ideologikoak; eta c) zenbateraino mobilizatzen den komunitate bakoitza kultura autonomiaren inguruan, kapitulu honetako 2 atalean azaldutakoari jarraiki. 4a irudian, 1999 urtean Bilbon, Euskal Herrian, gutxiengoen hizkuntzari buruz egindako hitzaldi batean ordezkapena izan zuten hizkuntza gutxiengoen egoera aztertuko dugu labur labur.
‎Gainerakoan, ekinaren emaitza aski ezaguna baitugu gure artean: edo herri euskalduna barneko eta tarteko ez duen nazio proiektu erdalduna eta arrotza, edo beregain ez den komunitate euskaldunaren nora eza eta galbidea. Biak dira baztergarriak, eta biak baztertu behar genituzke euskaldun eta abertzale garen aldetik.
‎2007 urtea eskualdean 598 langabeturekin akautu baldin bazen, urtarril hondarrean 118 gehiago ziren, 716 Honek, kasik %20aren igoera suposatzen du langabetu kopuruan. Aipatzekoa da, estatu osoan Nafarroa dela urtarrilean langabezia gehien igo den komunitate autonomoa, 2.190 langabetu gehiagorekin eta Nafarroaren barrenean, Doneztebeko bulegoa da, portzentaian bederen, igoerarik handiena somatu duena.
2009
‎Dagoen hizkuntzarik globalenetako bat estoniera da —demografiaz euskararen oso antzekoa—, herrialde hartan baliabide asko daudelako informatika mailan. Adibidez, Skipe —zuetako askok erabiliko duzue hitz egiteko—, estoniarra da, eta bere inguruan sortzen den komunitate guztiak norberaren hizkuntzaren alde egiten bukatzen du. Tamaina ez da problema, hizkuntzaren zailtasuna ez da problema; berdin da bat izan edo bestea izan:
‎Horrela, bada, hizkuntza politikaren baitan sortzen diren mezuak edo bideratzen diren ekimenak behar bezala gizarteratzeko, informazio, zabalkundeeta kontzientziatze estrategia gehiago lirateke, komunikatzeari eta sentiberatzeari lotutako jardun iraunkor bat egin beharra dago. Zentzu honetan, ahalegin berezia egin litzateke elebiduna ez den komunitatea erakartzen, euskara denona dela transmititzen. Interesa eta sorrarazi behar du euskal komunitateak erdal komunitatearengan, euskarak prestigioa lortu behar du eta hori denon lana da.
‎Mikroformatuen mugimendua ez da estandarrak definitzeko erakunde bat; http://microformats.org webgunearen bidez koordinatzen den komunitate ireki bat besterik ez da. Horko wikiak, posta zerrendak eta abarrak erabiltzen dituzte mikroformatuak definitzeko, berriak sortzeko, eztabaidatzeko eta abarretarako, eta modu horretan definitu dituzte egun existitzen diren mikroformatuak.
‎Eta lehengo bihotz ikaratuen esplikaezinezko eraldaketa, konbertsio, indarberritze, ustekabeko kemen honena ei da espresioa, komunitatearen sinesmen honena, Jesusen Pizkundeko hizpide guztia, agerpenen eta mirabilia guztiekin (Schillebeeckx). H. d., hil zuten Jesus horri berari da, nori aitortzen eta eskertzen zaion ekimena eta eragina, agitzen ari den komunitate ahalketuaren transformazioan eta oraingo fedean. (Abertzaleak esango balu bezala:
‎Munduan zegoen euskarazko egunkari bakarra ixteko erreparorik ez zuten izan. Europako hizkuntzarik zaharrenaren gordari den komunitatearen aurka atentatzeko kezkarik ez zuten izan. Adierazpen askatasuna, informazio eskubidea, giza eskubide guztiak urratzeko lotsarik ere ez.
‎Ezgaitasuna duten pertsonentzat irisgarria den komunitate birtuala garatzen dute
‎Adrinatzeko arauak argiak dira. Aitabitxien ekarpen ekonomikoak adin txikikoa bizi den komunitateari zuzentzen zaizkio, eta harekin izandako harremanaren barruan sartzen da urtean zehar hainbat gutun trukatzea eta, aitabitxiek nahi badute, bisita bat. Baina erakunde batzuk haratago doaz.
‎“Kutxak” 250 euro balio du. Zenbateko hori haurra babesturik bizi den komunitatean egiten diren garapen jarduerak finantzatzeko erabiltzen da.
‎Halaber, ez da leku batean finkatzen, baizik eta mugitu egiten da herrialde batetik bestera, eta harreman transnazionalak garatzen ditu (hemen bizi, negozioak han egin, sorterriarekiko loturak gorde...). Ondorio nagusia da etorkinaren errotzea zalantzan dagoela, eta, hortaz, galde daiteke noraino nahiko duen etorkinak bizi den komunitatean integratu...
‎Kontua da albaniarrek lortutakoa ospatzen zutela. Eta nazio ere ez den komunitatea zapaltzailetik zelan libratu eskarmentua eman zutela. Munduan lagunak ondo hautatuta, nazioarteko politikaren hipokresiaren jakitun izanda, kartak ondo jokatuta.
‎ez dituzte ikusi ere egiten. Euskaraz ari den komunitatea arima herratu bat bezain inexistentea da euskaraz ez dakienarentzat. Inork espero ote dezake ezer onik harresi horren itzaletik?
‎Hona zer zioen Isaiah Berlin-ek: " Bakardadea ez da soilik beste inor gabe egotea, baizik eta diozuna ulertzen ez duen jende artean bizitzea; benetan konprometituta bizitzeko, komunikazioa ahaleginik gabe gertatzen den komunitate batean bizi behar da" [13]. Ez dugu dudarik kantak izugarrizko indarra duela, hizkuntza komunetik abiatuta, ziurtzat jotako munduak sendotzeko orduan.
‎historiak, eta historia malgutasunez edo ez erabiltzeak? eta lortu nahi den komunitate horren interesen defentsan jokatzen duten (edo ez) paper gero eta garrantzitsuagoak kontestualizatuta, hain zuzen.
‎Zalantzaren bat izanez gero, begira ezazu zer gertatzen den Irlanda independentean. Begira zertan geratu den komunitate gaelikoa. Gabiltzan bideari jarraituz gero, gauza bera gertatuko zaio euskaldunon komunitateari.
‎Gure gizartearen inertzia gainditzeko aktibazio energia asko behar da eta, horregatik, indar asko alferrik galtzen da. Zein den komunitate berri horien papera. Aktibazio energia gutxituz mugimendu demokratikoak ahalbidetzea hain zuzen ere.
‎unibertso sinboliko berri bat asmatzea, mintzoaren ahalmena berpiztea, diruaren nagusikeriari aurre egiteko. Eta bilatzen ditugun komunitate berri horiek, moztu nion, unibertso sinboliko berri hori gauzatzen den komunitateak izango ziren. Bai horixe!, erantzun zidan poz pozik, nire aurreko sorgortasuna ahaztuz.
‎Garai batean euskaldunak ginen Pirinioetako bi aldetan kantatzen eta dantzatzen zuen herria. Orain, bertsolarien inguruan afaltzen biltzen den komunitatea. Beno, noizbait ere korrika egiten dugu euskara aldarrikatzeko.
‎Hala ere, ez da sortzen eztabaidarik. Ez da existitzen lanak eztabaidatzeko eta analisiak parekatzeko gauza izango den komunitate zientifikorik. Aztertzaile bakoitza bere aldetik dabil, eta lanak bata bestearen ondoan lerrokatzen dira.
2010
‎Levon Abelianek makina bat orduz hitz egin lezake berak zaintzen dituen altxorrez. Guk berez harribitxia den komunitateri buruz galdetu diogu.
‎Gizarte honek zein itxura hartuko duen jakin ezin denarren, haren egungo egoera duela zenbait mende izan ziren gizarte nazionaleneraketa prozesuekin aldera daiteke (salbuespen askorekin bada ere). Honekin ez daesan nahi gizarte globalaren eraikuntza gizarte nazionalen parametroetara egokitubehar denik, ez eta haien pausoei jarraitu behar dienik ere, baina bai antzekoa denzerbait nolabait ere gailentzen ari dela, plazaratzen ari den komunitate honek modukolektiboan jarduteko tresnak, politikak, balioak, etab. eskatzen baititu. Izan ere, gizarte berri bat eraikitzen ari bada, gizarte globala alegia, honek ez du moduegokian funtzionatzerik izango, ez badu justizia minimo bat, edo hobe esanda, ezbadu bere zilegitasuna justiziaren bitartez eskuratzeko asmorik.
‎Horretarako banakoan oin hartu, komunitateak formalki onartu edo agente kolektiboak subjektu arrazional kontsideratzeak arazoa konpontzeko instrumental aberatsa adierazten du. Hala eta guztiz ere, kontsideratzen da, estatu nazioa multikulturala bada ere, politikoki homogeneoa den komunitatearen edukiontzia dela.
‎Horrela, gazte zaurgarriek elikadura nahaste horietako bat izan dezakete, anorexia bezain larria. Foro horiek, halaber, nahaste bera pairatzen duten beste pertsona batzuekin harremanak izatearen sentsazioa sustatzen dute, pertsona beste batzuekin identifikatuta sentitzen den komunitate gisa, eta aldi berean segurua eta babestua. 2001ean, bilaketa motor batzuek, hala nola Yahook eta MSNk, onartu zuten gaixotasun horiei publizitatea eman diezaieketen tokiak blokeatzea, baina horrek ez du alde handirik ekarri, mezuak sofistikatuagoak bihurtu baitira:
‎Arrifeko jendea sistema tribalean bizi izan da eta bakoitza bere tribukoa sentitu da. Beste maila batean, identitate definizio zabalez, musulman sentitu dira, Umma deitzen den komunitate mosaiko horren parte. Marokoarrak izan dira beraz, Marokoko sultana delako komunitate horren buru espirituala eta tenporala.
‎Txintxarrisfera orain blogek, wikiak, Txintxarrimedia (sare soziala, 1.000 argazki baino gehiago, 96 bideo, eztabaida ekitaldiak...), Txintxarribista telebistak eta abarrek osatzen dute. Teknologiari esker herri horietan guztietan zeuden dinamikak piztu eta egituratzeko gai izan den komunitate oso bat sortzea lortu dute, alegia. Diruz ordainduta ere, zaila izango litzateke hori lortzea.
2011
‎Indarra komunitate menderatzailearen kasuan barrutik kanpora doa, jario handiz. Menderatua den komunitatean, aldiz, kanpotik barrura doa, garapen lerroan kateatuz eta 4 puntuaren gainean presionatuz (komunitatearen desegituraketa). Kasu horretan, zirkulazioa trabatua da.
‎sozialak, hezkuntzazkoak, edota ekonomikoak. Gero eta txikiagoa den komunitate bateko kideen baldintza sozialak modu horretan bilakatzen badira, orduan komunitate hori eta, beraz, komunitatearen hizkuntza txikia, baldintza sozial txarren ispilu bihurtzen dira. Horren ondorioz, asko zailtzen dira mehatxupeko hizkuntza indarberritzeko saiakerak, hizkuntza txikia indarberritzeak baldintza sozial txarren jarraipena esan nahiko duelako.
‎88). Hau da, zein den komunitate identitario jolasgarri, zentzu emaile eta hautazkoa, eta zein den derrigorrezko identitate ofizial eta eskubide emailea21.
‎Gaztela eta Leongo erkidegoan metal astunen garrantziari buruz egiten diren ikerketen multzo zabalago batean sartzen da azterketa, bai behi aziendaren elikaduran, bai horiek kontsumitu ondoren giza osasunean dituzten ondorioetan. Metalak eta haragia Elikagaien segurtasuna, azterlanaren arduradunentzat, aktibo komertzial garrantzitsua da, nekazaritza eta abeltzaintza produktuei balio erantsi nabarmena ematen diena, eta funtsezkoa da ikerketaren xede den komunitateko abeltzaintza garatzeko. Halaber, interesgarria da jakitea haragikiek zenbateko eragina izan dezaketen kate trofikoan ingurunetik datozen metal astunak sartzean.
‎Adinekoentzat, Madrilgo Europako Unibertsitateak, Internartional Youth Foundation ekin eta Sylvan/ Laureate Foundation ekin elkarlanean, Gazte Ekintzaile Sozialen Sariak antolatu ditu Espainian, 18 eta 29 urte bitarteko gazteentzat. Espainian eragina duten eta “garatzen den komunitate eta sektoreetan aldaketa positiboa ekarri duten” gizarte eta ingurumen proiektuak saritzen dira. Ekimen horiek Internet bidez egiten dituztenek JEI Gizarte Ekintzaileak lehiaketaren lehen deialdian parte hartzeko aukera dute.
‎Dokumentazioa aurkeztean, ezinbestekoa da egoera zibila frogatzen duen autoa edo epaia eranstea. Asturiasek, Euskadik eta Madrilek etxebizitzarako laguntza programak dituzte Laguntza mota horietan, beharrezkoa da etxebizitza errentamenduko kontratu bat izatea eskatzailearena izan behar duena eta familia dirusarrerak OAEAP baino 2,5 aldiz handiagoak ez izatea Printzerriaren kasuan, nahiz eta aldatu egiten den diru-laguntza ematen den komunitatearen arabera. Laguntzaren gehieneko zenbatekoa ordaindu behar duten urteko errentaren% 40 izanen da, gehienez ere 3.200 euro etxebizitzako.
‎Laguntzak 50 eta 125 euro bitartekoak dira, ordezkatuko den etxetresna elektrikoaren arabera. Oro har, aplikatzen den komunitatearen arabera alda badaiteke ere, 85 euro jasotzen dira labetik, 125 euro hozkailutik eta izozkailutik, eta 105 euro garbigailutik, ontzi garbigailutik, lehorgailutik eta indukziozko plaka osotik sukaldean. Kontuan hartu behar da eraginkortasun handiko ekipo batek eraginkortasun gutxiko batek kontsumitzen duen energiaren erdia baino gutxiago kontsumitzen duela, hala nola D letrarekin etiketatutakoak.
2012
‎Hori da Unibertsitate Indigena Boliviako beste unibertsitateez desberdintzen duen ezaugarrietako bat. Elkarbizitza euskarri garrantzitsua da, elkarlanean ariko den komunitatea osatzea lortu nahi delako. Ordutegian zehaztuta dagoenez, une batzuetan ikasgelan arituko dira, eta beste zenbaitetan aldiz lurreko lanetan, teorian ikasitakoa praktikan jartzeko xedez.
‎Independentzia gizarte osoarena da, hiritargo guziaren beharra da. Nafarroa izena duen nazio konkistatu bat gara, eta halaber Euskal Herria deitzen den komunitate linguistiko minorizatua. Gure nazioa konkistatutako Estatu europar bat da.
‎Osasun hezkuntzaren helburuek kolektibitatearen ondaretzat hartzen dute osasuna, bere osasunaz jabetzen eta arduratzen den komunitatearen ondaretzat. Gizabanakoek eta kolektibitateek komunitatearen oinarrizko baliotzat hartu behar dute osasuna, eta horrek dakartzan erantzukizunak onartu behar dituzte.
‎Subiranotasunaren bidean, elkarrekin topo egin beharrean dauden familiapolitiko ideologikoek estrategiaren bat landu dutelako inpresioa daukagu, baldin eta «Euskal» deitzen den komunitatea bizirik mantendu nahi bada. Estatua, segurtasun eta kontrolean indartsua da (ez Espainia bakarrik, ez Frantzia bakarrik, estatua forma politiko moduan).
‎Gainera, GIrekin loturiko garapen erakusleen aldaketa defendatzen dutenekin bat eginez, erakusle sozialak eta kulturalak txertatu behar direla mantendu dute. Hurbilketa honek indigenentzat hain garrantzitsua den komunitateari eta haren sendotzeari garrantzia ematen die, eta demokrazia, giza eskubideen errespetua eta hobekuntza soziala lotu egiten dira. Era horretan, erakusle berriekin posible izango da GI oinarri diren esparruak (kulturala, soziala, ekonomikoa eta ekologikoa) besarkatzea eta erakusle ekologiko ekonomiko soiletatik askatzea.
‎Ibilgailua erostean gastuak murrizteko, kudeaketa horiek guztiak modu pertsonalean egin behar dira. Tramiteen kostua murriztu ahal izanen da kontzesiodunaren edo bizi den komunitate edo hiriaren arabera. 2 Asegurua Aseguruaren kuota murriztu egiten da autoa garaje batean gordetzen bada, lapurreten aurkako mekanismoak baditu eta kilometrajea txikia bada.
2013
‎Besterik ere erants daiteke: inoiz ez da euskaraz mintzo zen eta den komunitate osoa barneratu duen botere politiko bakarrik eratu.
‎Ezkontide edo ondorengoren batek% 65eko edo gehiagoko ezgaitasuna badu, handitu egin daitezke. Horrelako familientzako beste onura bat da ondare eskualdaketen gaineko zergaren beherapena% 7tik% 4ra aldatzen da, bizi den komunitatearen arabera. Hau ere aplikatzen da:
‎Iritzi gidari modernoa oro har urduri jartzen du komunitate terminoak, eta lasaiago sentitzen da ‘gizarte’ terminotan bakarrik hitz egiten bada. Hots, susmo gabe onartzen den komunitate bakarra lurraldeari dagokiona da. Botere batek zedarritutako espazio berean mugitzen diren pertsonak, horiek bai, horiek komunitate bat dira, eta berebiziko garrantzia dauka moderno progresistarentzat horiek trinkotzeak.
‎Ez dakit sen onekoa den komunitate kontzeptuarekin urduri jartze hori. Segregazioaren aurkako lelopean egiten da, baina apur bat pentsatuz gero, banaketa oro da segregazio.
2014
‎Maila kontzeptualean, lan honetan agerian geratu da BE bezalako esparru bat JK gisa azter daitekeela, eta JK gisa aztertzea baliagarria dela. Kontzeptu honek ahalbidetzen du jarduera baten inguruan eratzen eta garatzen den komunitate baten baitan gertatzen diren fenomeno konplexuak modu holistikoagoan aztertzea. Hala, hizkuntzari loturiko
‎IEHn, familiaz gain euskararen transmisio eremu nagusia eskola izanik, 18 urte betetakoan euskaMaila kontzeptualean, lan honetan agerian geratu da BE bezalako esparru bat JK gisa azter daitekeela, eta JK gisa aztertzea baliagarria dela. Kontzeptu honek ahalbidetzen du jarduera baten inguruan eratzen eta garatzen den komunitate baten baitan gertatzen diren fenomeno konplexuak modu holistikoagoan aztertzea. Hala, hizkuntzari loturiko fenomenoak bestelako fenomenoekiko elkarreraginean aztertzea ahalbidetzen du, eta nire ustez, horrek hizkuntza erabileraren gakoak modu errealagoan aztertzera garamatza.
‎Hainbat hamarkadaren ostean, irailaren 27an Argia Eguna berreskuratuko dugu Usurbilen. ARGIAren inguruan biltzen den komunitateak elkar ezagutu eta ARGIAren baloreak sustatzeko ekintzek osatuko dute egun osoko egitaraua. Urte amaieran aurkeztuko dugun ARGIA astekari berrituaren nondik norakoak ere azalduko ditugu, irakurleen iritziak jasotzeko asmoz”, aurreratu dute antolatzaileek.Argiaren Lagunak taldeko kideak omen dituzte irekiera ekitaldian.
‎Hainbat hamarkadaren ostean, irailaren 27an Argia Eguna berreskuratuko dugu Usurbilen. ARGIAren inguruan biltzen den komunitateak elkar ezagutu eta ARGIAren baloreak sustatzeko ekintzek osatuko dute egun osoko egitaraua. Urte amaieran aurkeztuko dugun ARGIA astekari berrituaren nondik norakoak ere azalduko ditugu, irakurleen iritziak jasotzeko asmoz", aurreratu dute antolatzaileek.1982 artean ospaturiko eguna berreskuratu nahi dute, aipatu dutenez," Usurbilen, non bestela".
‎447 or.) jarraituz, arlo horretan hizkuntz ideologia bat eratzen. Hizkuntzari berari buruzko diskurtsoa baitago hizkuntz ideologiaren oinarrian; hain zuzen ere, erabiltzaile den komunitate horrentzako hizkuntzak esanahi kulturala hartzen duen irudikapen multzoa litzateke, taldearen eta norbanakoen irudikapenen interakziotik munduaren ulermen zehatzak eratuko dituena.
2015
‎Internet bidezko harremanek gora egin dute, adibidez. Era tradizionalean ulertzen den komunitatea ahuldu da, bai, baina teknologia berriekin komunitate berriak sortu dira, eta ezin da esan ahuldu denik. Eraldatu da besteekin harremanak izateko era.Ordea, familia erakundearen indarra ez da ahuldu.Familiak jarraitzen du sostengu garrantzitsu bat izaten, eta horrek lotura izan dezake zerbitzu publikoetan egondako atzerakadarekin.
‎Maiatzaren 9tik 14ra, 250 herritar armatuk Chilapa hiria hartu zuten. Existitzen ez den komunitate polizia bateko kide zirela esan zuten, eta Zenen Nava Sanchez atxilotzeko eskatu zuten, Los Rojos karteleko burua. Chilpacingo hiriburuan aritzen da kartela.Los Rojos kartelarekin ados ez dauden kideek bat egin dute haren lehiakidearekin, Los Ardillos kartelarekin.
‎Laburturik: euskararen inguruan hedatzen den komunitatea edo jende multzoa bakarrik hartzen da naziokide bezala. Baina, aurrekoan ez bezala, ez dago argi naziokideak euskaldun izan behar duen.
‎Izan ere, maiz, aldi historiko berean, momentuko joera berritzaile nagusiak eta lehenagoko garaietatik luzatzen diren joera higatuagoak bizi izaten dira elkarrekin, hala sortzaileen nola irakurleen eta erakundeen esparruan. Horrela izanik, anakronikoa omen den ekoizpen kultural edo literario batek aldi horretako gizarte multzo bati erantzun diezaioke, jarrera tradizionalez, joandako balioetan oinarrituta bizi den komunitateari hain zuzen. Alde horretatik, produktu hori, hein batean, garaikoa da, atzera begira dagoen irakurleria sail horren eskakizunak betetzera bideratua baitago.
‎Euskarazko hedabideentzat, hiztun tipologiak ugaritu izanak erronka berriak sortu ditu: identifikatzen errazagoa zen publiko potentzialarentzako produktuak sortzetik ezaugarri jakinbatzuei lotzen zailagoa den komunitate bati zuzendutako produktuak ekoiztera igaro dira.Hortaz, balizko hartzailearen eta areago, hartzailetzaren ezaugarriak aldatu dira euskarazkokomunikabideentzat, eta aldi berean publikoarengana heltzeko kanalek sakoneko eraldaketaprozesua jasan dute. Agerikoa da konbergentzia mediatikoaren garaian mundu osokokomunikabideek zailtasunak dituztela ekonomikoki bideragarri izaten jarraitu eta, aldi berean, jendartearen ohitura komunikatibo berrietara egokitzeko.
‎Komunikabide horietako webguneetako ekoizpena ere aztertu da, jakiteko egunean zenbat albiste berri sortzen duten, zein den komunitatearen parte hartzea sortze horretan, eta zein den multimedia osagaien lekua. 2013ko urriaren 1a eta 2014ko apirilaren 30a bitarteko artikuluak zenbatu dira webgune horietako informatika arduradunek produkzioari buruzko datu basera duten sarbideaz baliaturik.
‎7 Motorrak Cochesnet en Motoen zaleek Interneten dute Interneteko foroa. Bi gurpilen munduaz arduratzen den komunitate honek mekanikari edo salerosketari buruzko azpiforoak ditu, nahiz eta bere indargunea erabiltzaileen artean gelditu eta errodatutako deialdietan dagoen, baita gaur egungo pertsonaiekin egindako topaketa digitalak ere. 120.000 erabiltzaile baino gehiago erregistratu dira foro horretan.
‎Ayerbe bera ere eskertua agertu zen Udalarekin: " bere konpromisorik gabe, ezin ahal izango zen bilketa lan guzti hau burutu, 1998an ekin niona". Ayerbek ziurtatu zuenez, zaila da herria ez den komunitate baten historia egitea, baina ez ezinezkoa. Horretarako, gertuko zein urruneko artxiboetara jo behar dela esan zuen.
‎Beste maila batean, identitate definizio zabalez, musulman sentitu dira. Umma deitzen den komunitate mosaiko horren parte. Marokoarrak izan dira beraz, Marokoko sultana delako komunitate horren buru espirituala eta tenporala.
‎Jule Goikoetxearen aburuz, bakea eta gatazka patriarkatutik pentsatu izan dira, eta horren ondorioz ideologia androzentriko batetik definitu diren kontzeptuak dira. Sistema patriarkal batean bakean bizi den jendartea gatazka eta biolentzia ezarekin elkarbizitzen den komunitate bezala ulertu dugu. Gizarte baketsua da gizarte normala, eta gatazkatsua anormala.
‎Komunitate haren forma, Hipermodernitateko anomalien biziraupenean, metonimikoa da: praktiken askotariko jarioan hara hona lerratzen eta korritzen, adiera eta sentiera anomaloetan, konfiguratzean den komunitatea. Beste kontu bat da, zein aukera duten anomalia horiek Egitura izateko konglomeratu soziopolitiko globalizatuetan.
‎Galfarsororen ustez, berriz, diasporako hibridazioak" arin, mehe eta osasuntsuak" izanda ere, ezin da ezkutatu zein den etnizaturik dagoen aldea eta zein den zentzu zibikoan ulertu behar dena. Hots, zein den komunitate identitario jolasgarri, zentzu emaile eta hautazkoa, eta zein den derrigorrezko identitate ofizial eta eskubide emailea. Diasporan bezala, Euskal Herrian ere identitate gioidunetan (euskal espainolak, euskal frantsesak, euskal nafar espainolak...) asimetria eta funtzio banaketa argia dugu.
‎historikotasuna dute, edo bestela esan, zentzu jarioetatik sortu dira. Praktikan mamitu den komunitatea sentiera komun batetik dator. Anomalietan auzia ez da edozer egitea eta horrela zernahi izatea (kolektiboki izatea), hori da Agambenek zernahi ere deritzon singulartasuna.
2016
‎Pentsamendu paradoxikoa aplikatzeko garaian, eragin nahi den komunitatea ondo ezagutu behar dela diote adituek. Muturreko ideologia horrela leundu daiteke.Muturreko mezua.
‎Garaziko lizeoan den komunitate txikian gazteen antzezlana prest delarik eskolako lagun anitzek ikusi nahi dute, eta euskaldun ez izanik ere, ez baitira honengatik guttiago lagun, zakutik edo zorotik ulertu behar dute. Diodalarik batzuetan intelektualek ez dutela ulertzen eta bestek bai ez naiz populismoan ari, beti harriarazten bainau gauza honek:
‎Elkarrekin ditugun interesak elkarrekin defendatzea zaigu. Garbi edukita beti zein den komunitateetako bakoitza, eta bereziki gure komunitatea.
‎Berehala duelako eragina gure inguruan. Eragina bertan hasten delako sentitzen gu euskaldunon inguruan mugitzen den komunitate euskalduna, eta komunitate elebidun hartzaile ia euskalduna ere, eta komunitate erdalduna ezinbestean. Eta beste biderik ez dagoelako.
‎Horrekin batera, sormenaren aldeko apustua egiten ari direla aldarrikatzen dute, baina oso zaila da hori sinestea, ez baitute inolako aukerarik eman pikotxetik salbatuko ei diren pabiloietan sormena lantzeko, lehen aipatutako helburu bikoitza bete zezakeen arren. Horren ordez, “sormena” gaur egungo etxebizitzen inguruan inokulatu da, bertan bizi den komunitatearen erdigunean txertatu da. Eztarria urratu arte oihukatzen dute horrek bizitza dakarkiola auzoari, baina ezkutatu egiten dute ez dituela pittin bat ere biziberritzen bertan behera utzitako pabiloiak edo leku andeatuak (eta, zoritxarrez, horrelako leku asko daude gaur egungo penintsulan).
‎Topaketa auzo horietan “la Caixa” Fundazioaren Gizarte Ekintzak, Bilboko Udalak eta Gazteleku elkarteak bultzatuta garatzen ari den komunitate arloko prozesuaren barruan dago. 30 zerbitzu publiko zein pribatu baino gehiago, auzokoak, hainbat kolektibo batera aritu dira proposamen hau aurrera ateratzeko.
‎Hemen, mugak gainditzen ari den komunitate bat dugu.
2017
‎23). 2012ko gaeltacht legearen 11.1 artikuluan xedatutakoaren arabera, Ministroak agindu bidez izenda dezake Gaeltacht hizkuntza plangintzako eremu batekoa edo Gaeltacht eremu batekoa ez den komunitate espezifiko bat irlanderako hizkuntza sarea izan dadin. legeak hutsune asko baditu ere, nabarmentzekoa da lege horretan aintzat hartu direla, lehen aldiz lege batean, Gaeltacht eremutik kanpoko irlanderako sareak (o’rourke & Walsh, 2015: 67). irlanderaren kasuan, ikerketa honetan hiztun berriaren definizio zabal bat erabili da, tartean diren era askotako jatorriak eta konpetentziak biltzeko asmoz:
‎...ri askok uste badute ere Gaeltacht eremua garrantzitsua dela hizkuntzaren etorkizunerako, aitor dute errealitate soziolinguistiko berri bat sortzen ari dela tradizioz irlanderaz mintzo diren komunitateetatik kanpo, eta hiztun berriek beren burua ikusten dute hura eratzen laguntzen. zenbait hiztun berrik aitortu izan dute Gaeltacht eremua, garrantzitsua bada ere, ez dela gaur egun irlanderaz mintzo den komunitatearen eredu bakarra, eta aintzat hartu liratekeela" ikasleak" gehiengoa baitira. uste hori du b6 dublindarrak (45 urte, emakumezkoa) erdi landako eremu batera bizitzera joan eta alaba Gaelscoil batera bidali zuenak:
‎Tira bada/ bada Gaeltacht komunitate batekoak direlako edo irlanderaz mintzo den komunitate bateko kide direlako baina ni irlanderaz hitz egiten duen familia batean sortu nintzen ingelesez mintzo den komunitate baten barruan eta horregatik (G20, 146)
‎Tira bada/ bada Gaeltacht komunitate batekoak direlako edo irlanderaz mintzo den komunitate bateko kide direlako baina ni irlanderaz hitz egiten duen familia batean sortu nintzen ingelesez mintzo den komunitate baten barruan eta horregatik (G20, 146)
‎Giza komunitateetan, arbitrariotasuna eta kontingentzia hor daude beti, izan ere, besteak beste, komunitateak erabakitzen duen hori ez duelako sekula komunitate oso osoak erabakitzen (adibidez, haurrek, migranteek eta beste hainbat pertsonak ezin dute bozkarik eman, ez eta parte hartu ere), baina, hala ere, komunitate osoari ezartzen zaio. Erabaki bat ezin badu inoiz ere erabaki hori ezarriko den komunitate oso osoak hartu, gatazka eta arbitrariotasuna presente egongo dira, egon behar dira, nahiz eta aurrez adostu diren arau eta legeen arabera ezarri erabaki hori. Hobbesek aspaldi esan moduan,. Auctoritas non veritas facit legem?;. Autoritateak egiten du legea, ez egiak?.
‎Eta behar bezala ikasi ezin den hizkuntza, nola erabil daiteke behar hainbat eta behar den gaitasun komunikatiboz? Gurpil zoroaren zurrunbiloan amiltzen dira horrelakoetan hizkuntza eta hizkuntza hori mintzo den komunitatea, eta irtenbiderik ez zaio ikusten, egiturazko dinamika soziolinguistiko berri bat abian jarri ezean281.
‎Motibazio estrintsekoak edo pragmatikoak ez dauka behar adinako erakarpen indarrik euskaldun berria euskararen mundura lerrarazteko. Ez dezagun ahantzi euskarak uztartzen duen komunitatea ez dela komunitate nazional estandarra, horren mende eta horren mirabe den komunitate etnikoa baizik. Motibazioaren ahuldadea hortik datorkio euskarari, hots, gizarte nazional normalizatu baten estatusik ez edukitzetik.
‎Estatu menderatzailearen asmoa bat eta bakarra izango da identitate nazionalen alor gatazkatsu honetan: alegia, kontzientzia nazionalaz jabetzen ari den komunitate historiko etnikoa ez dadila bere identitate etnokultural horretatik haratago joan. Ez dadila naziogintzaren prozesuan benetan jardun.
‎Hizkuntzaren nazionalizazioak gerora zekarren politizazioaren atarian gaude Erdi Aroaren bukaeran. Geroztik ez dute onik izango estatu nazionalaren ideologoek berea ez den komunitate linguistikoen jarraipena suntsitu arte. –Hizkuntza nazionalaren arrakasta eta gainerakoen minorizazioa prozesu historiko global baten bi alde dira?, zioen Aracilek166.
‎motibazioaren ezaugarriak gizarte nazional baten funtzionamendu komunikatiborako beharrezko ez den mintzairari legozkioke. Alegia, gizarte nazional hegemoniko horren mirabe den komunitate etnokulturalean bizitzeko balio dezake egoera batzuetan, axaleko, motibazioak, baina ez gaurko gizarte eta kultura estandarrean jarduteko.
‎Egokitzeko behar hori bereziki handia denean, zenbait psikologok birkontzeptualizazioa deitzen diote, hain zuzen ere, pertsonak bere buruari buruzko, gertuko pertsonei buruzko eta bizi den komunitateari buruzko kontzeptuak berreraiki behar baititu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia