2000
|
|
Laburbilduz, Estatuarekin bat egingo ez lukeen nazioaren eta nazio hori osatuko lukeen populazioaren arteko lokarria, komunitate nortasunarekin lotuta dagoen kultur identitatean aurkituko du nazionalismoak. Hemen ere kultur nortasunak nazioaren oinarrizko ardatza
|
den
komunitate nazionalaren nozioari berebiziko sendotasuna emango dio, hori ezinbestekoa baita kontzientzia nazionala eraikitzerakoan.
|
2001
|
|
Euskaldunekeuskal gizartearen baitan luzaz komunitate antzeko bat osatu dute, eta abertzaletasun politikoak beti izan du gizarte erreala komunitate horren ereduari egokitzekotentazioa. Ustez homogeneoa
|
den
komunitatearentzat ona zenak, gizarte osoarentzat ere baliagarri izan behar zuen. Komunitate kristauaren ereduari jarraituzeraikitako herrian ez dago, ordea, lekurik gizabanakoarentzat, indibidualismoarentzat.
|
2002
|
|
Taldearen egitura logiko kognitiboak bere bitarteko kritiko diskurtsiboen bidez, gaur duen egiteko nagusia, politika kanpotik ordenatua (demokrazia formala) den ustea baztertzea da. Ez dago esan beharrik, horretarako baldintza
|
den
komunitaterik ezean, azken hori egituratzea dela lehen erronka. Ondoko orrietan, lanean zehar orain arte egindako hausnarketak esparru politikoan nola islatzen diren erakutsi nahiko da.
|
|
Hizkuntza bakoitzak bere lurraldea behar du, bere berea, besteetatik apartekoa; hala ere, hiztun bakoitzak badaki, jakin, hizkuntza eremu horretatik kanpoko gizakiekin harremanak garatzeko, agian berea, agian besteena, agian hirugarren hizkuntzaren bat erabili duela. Kontua da, hizkuntza eremu batera heltzen den kanpotarrak jakin lukeela, era berean, berea ez
|
den
komunitate linguistikoaren baitara ari dela sartzen, eta horko hiztunekin errespetuzko obligazioak dituela, eta hori sarritan ahazten du hizkuntza maioritarioetako hiztunak?.
|
2007
|
|
gurea, identitate gioiduna? da83 Euskal amerikanoak, euskal argentinarrak eta abar dira diasporako hibridazio, arin, mehe eta osasuntsuak?; bainadiasporaren ideologia horrek ezin du ostendu zein den etnizaturik dagoen aldea etazein den zentzu zibikoan ulertzen dena84 Hau da, zein
|
den
komunitate identitariojolasgarri, zentzu emaile eta hautazkoa eta zein den nahitaezko identitate ofizialeta eskubide emailea. Baina hau ez da horrela bakarrik diasporan:
|
|
Argudiatzean arrakasta izateko, hizlariak bat egin behar du bera entzuten ari
|
den
komunitatearekin; hori, hasteko. Komunitateak eta hizlariak bat etorri behar dute oinarrizko hitzarmenean; hots, bat egin behar dute komunitate intelektual bat osatzen duten asmoan, eta adostu behar dute batera eztabaidatu nahi dutela hizlariak proposatzen duena.
|
2009
|
|
Munduan zegoen euskarazko egunkari bakarra ixteko erreparorik ez zuten izan. Europako hizkuntzarik zaharrenaren gordari
|
den
komunitatearen aurka atentatzeko kezkarik ez zuten izan. Adierazpen askatasuna, informazio eskubidea, giza eskubide guztiak urratzeko lotsarik ere ez.
|
2010
|
|
Gizarte honek zein itxura hartuko duen jakin ezin denarren, haren egungo egoera duela zenbait mende izan ziren gizarte nazionaleneraketa prozesuekin aldera daiteke (salbuespen askorekin bada ere). Honekin ez daesan nahi gizarte globalaren eraikuntza gizarte nazionalen parametroetara egokitubehar denik, ez eta haien pausoei jarraitu behar dienik ere, baina bai antzekoa denzerbait nolabait ere gailentzen ari dela, plazaratzen ari
|
den
komunitate honek modukolektiboan jarduteko tresnak, politikak, balioak, etab. eskatzen baititu. Izan ere, gizarte berri bat eraikitzen ari bada, gizarte globala alegia, honek ez du moduegokian funtzionatzerik izango, ez badu justizia minimo bat, edo hobe esanda, ezbadu bere zilegitasuna justiziaren bitartez eskuratzeko asmorik.
|
2011
|
|
Indarra komunitate menderatzailearen kasuan barrutik kanpora doa, jario handiz. Menderatua
|
den
komunitatean, aldiz, kanpotik barrura doa, garapen lerroan kateatuz eta 4 puntuaren gainean presionatuz (komunitatearen desegituraketa). Kasu horretan, zirkulazioa trabatua da.
|
|
sozialak, hezkuntzazkoak, edota ekonomikoak. Gero eta txikiagoa
|
den
komunitate bateko kideen baldintza sozialak modu horretan bilakatzen badira, orduan komunitate hori eta, beraz, komunitatearen hizkuntza txikia, baldintza sozial txarren ispilu bihurtzen dira. Horren ondorioz, asko zailtzen dira mehatxupeko hizkuntza indarberritzeko saiakerak, hizkuntza txikia indarberritzeak baldintza sozial txarren jarraipena esan nahiko duelako.
|
2012
|
|
Subiranotasunaren bidean, elkarrekin topo egin beharrean dauden familiapolitiko ideologikoek estrategiaren bat landu dutelako inpresioa daukagu, baldin eta «Euskal» deitzen
|
den
komunitatea bizirik mantendu nahi bada. Estatua, segurtasun eta kontrolean indartsua da (ez Espainia bakarrik, ez Frantzia bakarrik, estatua forma politiko moduan).
|
|
Gainera, GIrekin loturiko garapen erakusleen aldaketa defendatzen dutenekin bat eginez, erakusle sozialak eta kulturalak txertatu behar direla mantendu dute. Hurbilketa honek indigenentzat hain garrantzitsua
|
den
komunitateari eta haren sendotzeari garrantzia ematen die, eta demokrazia, giza eskubideen errespetua eta hobekuntza soziala lotu egiten dira. Era horretan, erakusle berriekin posible izango da GI oinarri diren esparruak (kulturala, soziala, ekonomikoa eta ekologikoa) besarkatzea eta erakusle ekologiko ekonomiko soiletatik askatzea.
|
2015
|
|
Euskarazko hedabideentzat, hiztun tipologiak ugaritu izanak erronka berriak sortu ditu: identifikatzen errazagoa zen publiko potentzialarentzako produktuak sortzetik ezaugarri jakinbatzuei lotzen zailagoa
|
den
komunitate bati zuzendutako produktuak ekoiztera igaro dira.Hortaz, balizko hartzailearen eta areago, hartzailetzaren ezaugarriak aldatu dira euskarazkokomunikabideentzat, eta aldi berean publikoarengana heltzeko kanalek sakoneko eraldaketaprozesua jasan dute. Agerikoa da konbergentzia mediatikoaren garaian mundu osokokomunikabideek zailtasunak dituztela ekonomikoki bideragarri izaten jarraitu eta, aldi berean, jendartearen ohitura komunikatibo berrietara egokitzeko.
|
2017
|
|
32). Bulgaria, Bosnia Herzegovina, Kroazia, Luxenburgo, Lituania eta Turkia estatuetan, esaterako, lege nahiko arinak egin dituzte; aldiz, Belgika (frantsesa nahiz flandriera hitz egiten
|
den
komunitateetan), Txekiar Errepublika, Irlanda, Polonia, Serbia, Eslovakia, Suedia eta Suitza herrialdeetan ondo zehaztutako arauak garatu dituzte, emisioaren zenbatekoak finkatuz, bai zeinu hizkuntzan, bai audio deskripzioan. Bestalde, batez bestekoa zehazten duten herrialdeen artean ere bada berezitasunik:
|
|
Biofilma errekaren hondoan itsatsita hazten
|
den
komunitatea da, algaz, bakteriozeta beste hainbat izakiz osatua. Guk biofilmaren biomasa neurtu dugu, eta baitaklorofila kontzentrazioa, algen ugaritasunaren berri ematen duena.
|
2019
|
|
Etorkizunera begira, lan honetan garatutako metodologia bera aplikatu daiteke beste motatako komunitateetan, erabakitzen
|
den
komunitatearen baitan adinaren araberako banaketa egin litzateke eta barneko harremanakaztertu. Honek erakusten du, egindako lana ez dela mugatua eta aplikazio ugari izan ditzaken metodologia bateanoinarritzen dela.
|
|
soinu guztiak argi eta garbientzun eta identifikatu daitezken soinu giroak non soinuaren mozorrotzea gertatzen ez den. Soinu paisai haueknaturalaren, organikoaren eta orokorrean, atsegina
|
den
komunitatearen adierazle bezala azaltzen ditu autoreak.Eta bestetik,, lo fi soundscapes?, hiri modernoaren gainezkatutako soinu giroaz aritzeko, distantzia etaperspektibarik adierazten ez duen soinu giroa non oraina soilik adierazten duen. Azken hauek nahigabeko soinuakdituzte bere baitan, hau Schaferrek zarata definitzeko modua izanik.
|