2002
|
|
c) Hemendik urte
|
bitara
eskolak ematen hastea, hasieran ohikoenak etaeskatuenak diren titulazioekin.
|
|
c) Hemendik urte
|
bitara
eskolak ematen hastea, hasieran ohikoenak etaeskatuenak diren titulazioekin.
|
|
Ardatz modura talde honek hartzen dituen hizkuntza portaera espezifikoek ikuspuntu formalista eta unibertsalizatzailearekiko menpetasuna hautsi nahi dute, ez bakarrik gramatika sortzailetiketorritako ereduekikoa, baita testuaren gramatikatik datozenekikoa ere. Formalisten ikuspuntuaren eta aipatu ikuspuntu berri horren arteko desberdintasun nabarmenenak
|
bitara
ekar daitezke (Bronckart eta Schneuwly, 1991):
|
|
Ikasleak burutu beharreko zereginaren gaineko oinarrizko informazioaemango dute: kontsigna argiak izango dira, ikasle hasiberrien kasuanele
|
bitara
idatziak...
|
|
lepo zuria ile askeak alde
|
bitara
estalita,
|
|
Kategoria nagusien artean ere aipatu dugu ba baieztapenekoa, baina
|
bitara
jokatzen du honek: morfema aske eta ez aske bezala.
|
2007
|
|
Euskal kultura euskal identitateari10 loturik dagoela esatea ez da gauzaharrigarri edo berria, baina nolakoa da lotura hori? Kulturaren zeregin modernoabereizketaren legitimazioa izan da,
|
bitara
: talde bertikalen bereizketa legitimatuz
|
|
Euskal kultura euskal identitateari2 loturik dagoela esatea ez da gauzaharrigarri edo berria, baina nolakoa da lotura hori? Kulturaren zeregin modernoabereizketaren legitimazioa izan da,
|
bitara
: talde bertikalen bereizketa legitimatuz (batik bat, botere egitura modernoak, estatuak, legitimatzeko asmatu edotakonposatu den berezko eta jatorrizko izaera kolektiboaren bidez:
|
|
Irudi horren indar sinbolikoa izugarri handia izan zen, nazio baten protagonista bilakatu zenetik batik bat. Izan ere, garaiko ekimen, modernizatzaileak?
|
bitara
ulertu ahal dira. Esaterako, Berpizkunde garaiko iparraldeko Euskal Jaiaketa hegoaldeko Lore Jokoetan inon ez bezala gauzatu zen euskal kultur gorputza, horretan, folklorizatu?
|
|
Zeinismoa zein galdekarian dago oinarrituta, eta modu
|
bitara
erabil daiteke, ikusi dugunez: BAIT edo (e) N menderagailua duela lagun.
|
|
BAIT edo (e) N menderagailua duela lagun. Adibideotan zein galdekaria NOR eta NON kasuetan deklinatu dugu,
|
bitara
deklinatu ere, mugagabean edo mugatu singularrean. (Ikus Alberdi, X. eta Sarasola, I. (2001):
|
|
Amaitzeko, kontu bat esan nahi dugu lehenengo partearen gainean: koma artean informazioa (Manschester Unitedeko eta Frantziako selekziokoa) eman daiteke modu
|
bitara
:
|
|
Eroan dezagun eskumatara ezkerreko aposizio hori (Indiaren menpeko Jammu eta Kaxmir estatuko gobernuburuorde), zeina para daitekeen modu
|
bitara
, izen propioaren segidan koma barik edo koma artean:
|
|
Hor informazio bat, kortxete barrukoa (marinel lapurtarra du kapitain), adieraz daiteke beste era
|
bitara
ere:
|
|
b. [i. propioa]+ [erlatiboa]+ [aditza] baina modu
|
bitara
, kontuan hartuta izenlaguna (Pere Martí i Bertranen) uzten bada dagoen tokian edo eroaten bada atzera erlatiboarekin batera. Bestela esateko, eskema bi hauen arabera:
|
2009
|
|
Kasu bietan, hau da, bai bibratomoz bai kriotomoz ateratako mozketakera
|
bitara
prozesa daitezke: flotazioan, antigorputza gehiago barneratzen daeta mozketak lodiagoak izaten dira, edo porta gainean jarrita mozketak finaketa maneiatzeko zailak direnean.
|
|
Bibratomoz edo kriotomoz ateratako mozketak era
|
bitara
prozesadaitezke:
|
2012
|
|
Hartara, akordio kontsoziazionala lortzerik izangobalitz, Linz-ek (1986: 681) aurreratu zuenez, «euskal kasuan, politika kontsoziazionala
|
bitara
izango litzateke beharrezkoa: Espainiako estatuan eta EuskadiEspainiako Autonomia Erkidegoan».
|
2015
|
|
Osagai Nagusizko Analisiaren (ONA) bidez dimentsioko bektoreak
|
bitara
pasa daitezkeenez, 3 irudian jaguar eta hand bektoreetatik auzokide semantikoak (esanahi antzekodunak) irudikatu ditugu; hots, hitz horien erlazio paradigmatikoetan oinarritutako auzokide semantikoak irudikatu ditugu. Irudi horretan Hipotesi Distribuzionalean esandakoa grafikoki ikus daiteke, antzeko testuinguruetatik erauzitakohitzak multzokatuta agertzen baitira kolore bereko puntuetan.
|
|
Baina, azken batean, talde
|
bitara
mugatu daitezke prozesu horiek, ekoizpenaren erakusteko moduari erreparatzen badiogu, bederen: 1) streaming bidez erakusteko sortutako telebista saioak, eta 2) bideo biltegiak elikatzen dituzten bestelako bideoak, bereizi egin behar baitira komunikabide tradizionalek zibergunean hartzen duten itxura, eta izaera propioa duten ikus entzunezko forma berriak (Díaz Arias, 2009:
|
2017
|
|
Orobat, haurrak keinuak hitzekin batera produzitzen hasten direneko adinarekin aurreikus daiteke hitzbiko emisioak noiz ekoitziko dituzten (Iverson eta Goldin Meadow, 2005). Keinuek haurreihizkuntzaren ikaskuntzan, modu
|
bitara
lagun diezaiekete batez ere (Goldin Meadow, 2007): aldebatetik, haurrek keinuekin lor dezakete gurasoek esatea eurek entzun behar dituzten hitz edoesaldi horiek hurrengo pauso linguistikoa lortzeko eta, bestetik, haurrek keinuekin eurenpentsamenduak adieraz diezazkiekete inguruko pertsonei, eta azken hauek euren diskurtsoamoldatuko dute pentsamendu horietara eta horrek hizkuntzaren jabekuntza erraztuko du.
|