Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 120

2001
‎Salbuespenak salbuespen, ia inork ez ditu asetzen maitemintze faseak iraun zuen artean bestearengan sortu zituen itxaropenak, gizakiak baikara eta, ondorioz, inperfektuak eta maitemintzean besteak bere buruan irudikatu zuen pertsona idealizatuagandik oso desberdinak.
‎Beharbada, bestearengan jarri ditugun itxaropenak noraino iristen diren egiaztatzeko elkarbizitza probatzea izango da onena.
‎Norbere buruaren baitan eta bestearengan dugun konfiantza bultzatzea, gizarte harremanei buruzko espektatiba eta eredu positiboak garatuz.
‎Begira hitzan hire iztar zimurtsuak. Alkarri begiratzen diote, bakoitzak bestearengan horrenbeste tolesdura ikustean, harrituta. Eta azkenik, amona, begira nazan, begira ezan hire gorputz ahuldua osoki, eta konturatuko haiz gorputz triste bat dunala aurrean, gorputz zahar bat dunala.
‎3. Pairatzen ari garen egoera baten gauzarik okerrena, gertaera baten aurreko jarrera eta sentsibilitate ezberdinak elkarrengandik urrundu eta beren unibertsoetan enkistatzea da. Ez dago komunikazio aukerarik eta bestearengan errieta botatzeko pentsatzen da eta ez besterik. Jarrera defentsiboak sortzen dira, elkartrukearekin eta ikuspegi irekitasunarekin zerikusi gutxi dutenak.
2002
‎Mobilizazioaren estrategia deitu ohi zaio komunikazio eredu horri. Harremana gauzatu dadin, komunikazioak ezin du bazterrean utzi bestearengan eragina lortzearen ametsa. Hartara, komunikatzea bestearen egoera aldatzen saiatzea ere bada, alegia, bestearen kokapenean eragina edukitzea.
‎Komunikazio egintzetan, normalean, erraz aurki daitezke bestearengan eragina sorrarazteko estrategiak. Hitz egitea, harreman komunikatzailea eraikitzea bada, beste zenbait estrategia desberdinen artean, eraginaren aldarrikapena ere bada.
‎Komunikatzeak beti du bere eragina. Komunikatzeak bestearengan pentsaraztea bilatzen du, komunikatzeak bestearengan sinesmen bat edo uste bat eraikitzea igurikatzen du, komunikatzeak bestea zerbait egitera bultzatzea profitatzen du. Mobilizazioaren estrategia deitu ohi zaio komunikazio eredu horri.
‎Komunikatzeak beti du bere eragina. Komunikatzeak bestearengan pentsaraztea bilatzen du, komunikatzeak bestearengan sinesmen bat edo uste bat eraikitzea igurikatzen du, komunikatzeak bestea zerbait egitera bultzatzea profitatzen du. Mobilizazioaren estrategia deitu ohi zaio komunikazio eredu horri.
2003
‎Horregatik, adiskidetasunak ezin du betebeharrik eratu pertsona batentzat bakarrik. Bestalde, adiskidetasuna sortzen bada lagun batek bestearengan bilatzen dituen ezaugarri erakargarrien ondorioz, ezin da inor behartu adiskidetasun horretan irautera, jadanik ezaugarri erakargarri horiek desagertu badira. Ondorenez, adiskidetasun mota guztiak ezaugarrietan oinarritzen dira, lagun batek bestearengan halakoak bilatzen dituelako.
‎Bestalde, adiskidetasuna sortzen bada lagun batek bestearengan bilatzen dituen ezaugarri erakargarrien ondorioz, ezin da inor behartu adiskidetasun horretan irautera, jadanik ezaugarri erakargarri horiek desagertu badira. Ondorenez, adiskidetasun mota guztiak ezaugarrietan oinarritzen dira, lagun batek bestearengan halakoak bilatzen dituelako. Era berean, adiskidetasun mota guztiek kontuan hartzen dituzte lagunak eskaintzen dituen zerbitzuak, mesedeak eta bestelako abantailak, lagunaren meritu horiek erakargarri direlako, eta bestearen estimua eta maitasuna eragiten dutelako.
‎Eta betebehar berezien ondorioz elkarrekin batzen direnean bigarren legearen espirituak bultzatzen dituen pertsonak, orduan, zalantzarik gabe, haien artean lotura estua sortzen da, eta lotura hori bat dator elkarri zor dizkioten eginbeharrekin. Pertsona horietako bakoitzak bestearengan aurkitzen baditu lotura estuago bat ezartzeko ezaugarriak, lotura horrek, une horretatik, adiskidetasunaren izaera eskuratzen du.
‎Halaxe egon dira, denbora luzean, bata bestearen arnasa ardozkoaren kulunkan. Inon aurkitu ezin dena, bestearengan atzeman nahian.
2004
‎Alde batetik, gordc diren testu arkaikoen autoritateaez dagoelako guztiz zehazturik eta, bestetik, autore bakar baten atzean autore bat bainogehiago dagoelako edo, nahi bada, guk darabiitzagun Homero edo Hesiodo autoreak.esaterako, autore askoren bildumatzailcak izan zirelako, handik eta hemendik, honengandiketa harakoarengandik testuak jaso zituztenak, alegia. Testu batean eta bestean, autorebatengan eta bestearengan gaiak, narrazio prozedurak eta estiloa errepikatzea da horrcnadierazgarri nabarmenena.
‎Irudi haiek ez zuten jadanik zaratarik bizi. Isilik eta elkarri begira zeuden eta batak bestearengan koadrotako fondo halako zerbait egiten zuen. Irudiak iruditan barrentzen ziren nolabait, batak bestea nolarebait islatuz.
‎Harreman dialektikoa dagoen neurrian bi alderdiakdira erantzule, batak bestearengan eragina baitu. Azken batean, hiztunok moldatzen dugu sistema denboran zehar eta aldakortasun horretan datza hizkera ez sexista erabiltzeko gomendioak ematea.
2005
‎eduki behar dute? Baina azkenean etortzen da momentu bat non badirudi kontra eta kito eta ezin dugula ezta bestearengan ezer positiborik ikusi ere eta itsutasun bat sortzen dela. Hori da polarizazioaren arriskua.
2006
‎Kristautasunak puntu bakarrean ematen dit konfiantza, hurkoarengan pentsatu behar horretan. Gainontzeko guztia ez dut ulertzen, baina bestearengan pentsatzea oinarrizko balore bat da. Eta horrek frenatzen nau ni bidean harrapatzen dudan edozeinen gainera jauzi egitetik.
‎– Ez jarri arretarik agresioa burutu duenarengan eta bestearengan jokaeraagresiboak izan dituen ondorio negatiboetan zentratu.
‎[horientzat mimesiak] pertsonen arteko jokamoldea adierazten du, bertan batak bere burua bestearengan asimilatzen du, bestearekin identifikatzen da, afektiboki haren baitan introiektatzen da. Aipatzen ari garen harremanean, batak bestearen ereduari jarraitzean nozitzen duen arroztasunak ez du inplikatzen bere buruaren inongo galtzerik, irabaztea eta aberastea baizik.
‎Ene etxera heldu ginen eta deus erran gabebegiratu genion elkarri. Eta gu bion arteko borroka bat izan zen, bakoitzak bestearengan irakurrizuen, gorrotoa, maitasuna, galdeketa... Ez ginengu gehiago, sorgin eta jaunttoen arimen zatiakzituzten pertsonak baizik; eta hori ere elkarrekinborrokatu behar genuen; azkenean ene begiakberetatik kendu nituen ez zelako jasangarria gehiago.
2007
‎Pedagogikoki garrantzitsuena, egiaz, prestakuntzak behar du izan, hau da, gizakiarengan elkarrizketarako ezinbestekoak diren aipatutako aurrebaldintzak garatzea, bai eta horretara —modu batean zein bestean— zuzenduriko posibilitatea atzematea eta kontuz zaintzea. Hori, bereziki, hezitzailearen elkarrizketarako gaitasunarentzat da esanguratsua, ze azken batean gaitasun hori da bestearengan , bai haurrarengan bai helduarengan, pareko gaitasuna garatu dezakeena.
2008
‎Arrazoi zuen amak. Zer erru zuten bi ahizpek, ordea, baldin eta bataren aldarteak, emozioekin zein osasun gaixotasunen gorabeherekin lotua zegoenak, bestearengan eragin zuzena bazuen, haien gorputz arimak ontzi komunikatuak balira bezala, bi ontzietatik, bi munduetatik, bat eta bakarra egiten zutenak?
‎Arrazoi zuen amak. Zer erru zuten bi ahizpek, ordea, baldin eta bataren aldarteak, emozioekin zein osasun gaixotasunen gorabeherekin lotua zegoenak, bestearengan eragin zuzena bazuen, haien gorputz arimak ontzi komunikatuak balira bezala, bi ontzietatik –bi munduetatik– bat eta bakarra egiten zutenak?
2009
‎Funtsean, lau aditzetan laburbilduko genituzke ezaugarriak: bestea entzuten duena, bestearengan arreta jartzen duena; besteari galdetu egiten diona; bisioa argitzen diona eta eredu dena, koherentziaz jokatzen duena. Euskara planetara etorrita, bestearen ekarpena integratuko duen ereduaz ari gara, komunikazio prozesua bideratuko duena eta koherentziaz jokatuko duena.
‎Eragin idealizatua Funtsean, lau aditzetan laburbilduko genituzke ezaugarriak: bestea entzuten duena, bestearengan arreta jartzen duena; besteari galdetu egiten diona; bisioa argitzen diona eta eredu dena, koherentziaz jokatzen duena.
‎ipuinean, La comunicación en la pareja: claves del éxito irakurri ondoren, bikote protagonistak erabaki du papertxo batean idaztea bestearengan ezatsegin zaiona baina artean aitortzen ausartu ez dena.
‎Garai bateko emigrantearen irudia aztertzeko orduan, hainbat irizpide kontuan har daitezkeela inork ez du zalantzan jartzen. Gai oso subjektibo bati buruz ari garenez, emigranteak honengan edo bestearengan eragin dezakeen irudia ezberdina dugu. Gure aldetik, irizpide hori egunkarietatik hartuko dugu eta horrek ez du inolaz esan nahi bat egiten dugunik egunkari horiek esandakoarekin.
‎Mutikoekin, berriz, ohikoagoa izango da arrazoimena edota botere ezarpenaderitzen diziplina jarraibideak erabiltzea (Etxebarria, 1992). Estrategia horien bidez, haurrari jokabide egokia zein den adierazten zaio, bestearengan jokabide desegokihorrek zein ondorio dituen seinalatu gabe. Esaterako:
‎Biztanleak pertsonaiak dira, noski, baina ez, beti, pertsona itxurakoak(...). Denak, baina, bizi dira hiriko eraikin honetan eta, tarteka, multzo batak bestearengan dauka eragina, gainera, auzokide diren neurrian? (barka horren aipu luzea hona ekartzea, baina egilea beste edonor baino zuzenago arituta, ez du merezi zeharkako aipuetan galtzea).
‎jesarlekuari lotzen gaituen gomazko sokaren elastikotasuna identitate ongi finkatuaren araberakoa da, zenbat eta sustrai sakonagoak, orduan eta elastikoagoa. Ama kulturarekiko atxikimendu sendoak eta erro seguruek ematen dute desberdinak diren besteekin beldur barik jolasteko eta harremantzeko aukera; orduantxe aurki baitaiteke norberarena bestearengan , eta bestearena norberarengan.
‎Abiadura handiko kanalak dira, eta merkantzia emozional kognitiboak garraiatzen dituzte burmuinetik burmuinera. Hitz garraiatzaileak dira, espektatiben mundu oso bat bestearengan isurtzen dutenak.
2010
‎— bi hizkuntzen parekidetzea edo berdintasuna, elebitasun osoaren kasua. bi hizkuntzen ezagutza nahikoa ziurtatzea jende guztiarengan. gizarte baten elkartasun eta elkarbizitzarako, hirugarren bidea ikusi zen egokien bezala gure herrirako lege hau proposatzerakoan. beste aukera guztiak hizkuntza bati bestearengan nagusitasuna aitortzera datoz. bai gizarte osora begira, elebitasun diglosiko edo pasiboaren kasuan, bai barruti zehatzetan hizkuntza bakoitza nagusi bihurtuz bere lurralde mugetan. kasu guzti hauek hizkuntza komunitate ezberdinen banaketa eta zatiketa areagotuko lukete. beraz, elebitasun osoaren aukera zen egokiena gizarte integratu eta batu bat eraikitzeko, baita bi hizkuntzen garapenari aukera...
‎elebitasuna da biztanleriaren gehiengoak %81ek desiratzen duen etorkizuneko hizkuntza egoera. euskararen nahiz erdararen elebakartasunaren aldekoak, berriz, kopuru urriak dira: ...izitzarako aukera egokien bezala, baina badira, gutxiengoa izanik ere, hizkuntza bat zein bestearen elebakartasuna nahi dutenak. hizkuntza bat zein bestea nahiago izatea aukera pertsonal bat izan daiteke, baina gauza ezberdina da herri bezala aukerak egin behar direnean. gure gizartean bi hizkuntzek presentzia erreala izan eta hizkuntza bakar baten aukera eginez gero, gure gizarteko hizkuntza bati bestearengan nagusitasuna aitortzea esan nahi du. Jarrera honek eta ondorengo jokabideek hizkuntzaren eta hiztunen menpekotza eta gizarte banaketa sortzeko arriskua dakarte. hiztunen artean arerioak sortzea eta baita gure herriaren lurralde banaketa areagotzeko arriskua ere. bide horretatik gatazkak pizten dira eta herritarren elkarbizitzari ez zaio laguntzen.
‎Jarrerak izaten du eragin gehien bestearengan , horrek harrapatzen ditu ezustean, eta ez zaplaztekoak, nahiz eta guri hala iruditu beti.
2011
‎Aipatzea merezi duen bat, garrantzitsua: elkarren etsai amorratu izandako jendeari, elkarrekin lan egin eta batak bestearengan gizatasuna aurkitzen zuenean, zail gertatzen zitzaion etsai izaten jarraitzea. Herrialde osoan bake batzordeetan zeuden aurkariak barkazioaren ahalmenaz ikasten hasi ziren.
‎Haur bat ongi garatuko bada, desiratua behar du izan: bestearengan espazio huts bat aurkitu behar du, besteak desiratu egin behar du. Salvador Dalí, berriz, dolu bete betean ernaldu zuten gurasoek, anaiaren argazkia oheburuan zeukatela.
‎Ildo horretatik, Kraepelin ek (1913) garapenaren atzerapenaren emaitza gisa ikusi zuen mendeko nortasuna. Leary k (1957) irudi tolesgabe, maitekor, hauskor, zalantzakor eta otzan moduan aurkeztu zuen mendeko nortasuna; nortasun horren funtzionalitatea bestearengan pertsona arteko jokabide osagarriak eragitea zen. Horrela, sendotasun, nagusitasun eta gaitasun sentimenduak sorrarazten ditu bere babeslearengan, eta, aldi berean, haien babes sentimendua handiarazten du.
‎Telebistaren aroak aztertu dituzten autoreen arabera (Prado, 2003; Scolari, 2008; Gordillo, 2009) hipertelebistaren aroan gaude murgilduta mende aldaketaz geroztik, eta beronen ezaugarrietako bat da telebista kateen arteko lehia bizia: lehia horretan, baten programazioak bestearengan eragina izaten du, eta programa arrakastatsuek, audientziari dagokionez, eragin zuzena izaten dute beste kateetako programazioan.
‎Filipuk eta biok batak bestearengan bilatu genuen babesa. Ikaraturik eta higuindurik geunden, ikusten genuena ezin sinisturik.
2012
‎Eragin nahi izateari, orokorrean," eragintza" esaten zaio (influence). Termino hori zabalegia suerta daiteke, ordea, beti ez baita bestearengan berdin
‎" ateak irekitzen ditu" euskarak," jendea ireki egiten da". Maitena Etxebarriaren arabera," identitatearekin zerikusia duen prozesua da, baina bestearengan dugun konfiantzarekin ere bai. (...) Baten batek hizkuntza bera erabiltzen duenean, komunitate bereko partaidea da, eta konfiantza da sortzen den lehen baloreetako bat".
‎Bere azken koadroez hitz egin dizu, nola azken boladan emakume baten irudia agertzen zaion beti, bizkarra ematen. Etenik gabe ari zarete hitz egiten, erraz, begirada bata bestearengan finko. Baina zure mugikorrak elkarrizketa eten du.
‎Lor daitekeen loturaren eskutik, batzuetan ez da beharrezkoa ahozko hizkuntza, bestearengan zoliagoa den hizkuntza hori atzeman eta ulertzen ikasten baita, eta haren behar edo ondorioei aurre hartzen. Era beran, isiltzen eta lankideari entzuten ikasi behar da, eta harengan beste lengoaia batzuk aditu eta neu ulertu nahian dabilela ulertzen ahalegindu; hezitzailea ez bada gai bere lankideak beste lengoaia batzuetan entzuteko, nola adieraziko dizkie haurrei entzuteko eta adierazteko dauden lengoaia eta premia ugariak?
‎Carl Rogers psikologo humanista nabariak honela definitzen du laguntza harremana: Laguntza harreman bat da gutxienez aldeetako bat bestearengan hazkundea, garapena, heldutasuna, eta hobeto funtzionatzeko eta bizitzari era egokiagoan aurre egiteko gaitasuna sustatzen saiatzen deneko harreman oro. Beste hitzetan, laguntza harreman batean, partaideetako bat gizabanakoaren ezkutuko baliabideen hautemate eta adierazpen hobea, eta horien erabilera funtzionalagoa piztarazten saiatzen da.
‎Jokaera hauen balizkoak eskatzen du botere erlazio bat izatea. Adituek edozein mendekotasun erlazio sartzen dute tipoan, baldin eta pertsona batek bestearengan eragiteko gaitasuna badu. Hori kontuan izanik, esan dezakegu Lehiaketa Desleialaren Legearen 30 artikuluak eragin bidegabeko kasu bat debekatzen duela.
‎Carlosen hitzok behin gogora etorrita, Luisi iruditu zaio, punpa lasterrean, bi eduki, gutxienez, bazirela beren baitan. Aurrenekoa da, nork bere pentsamenduak dituela onarturik, elkartzen dituena eta ez bereizten dituena bilatzen dutela bestearengan ; horretarako, nahitaezko baldintza dute bestearengan uste ona jartzen jakitea ezagutzen ez den eremurantz elkarrekin joateko. Masoiek egiten dutela dioten bezala, ez dute erlijioaz eta politikaz hitz egiten, edo, zehatzago esanda, ez dute fede edo alderdi politiko jakin bati buruz jarduten.
‎Carlosen hitzok behin gogora etorrita, Luisi iruditu zaio, punpa lasterrean, bi eduki, gutxienez, bazirela beren baitan. Aurrenekoa da, nork bere pentsamenduak dituela onarturik, elkartzen dituena eta ez bereizten dituena bilatzen dutela bestearengan; horretarako, nahitaezko baldintza dute bestearengan uste ona jartzen jakitea ezagutzen ez den eremurantz elkarrekin joateko. Masoiek egiten dutela dioten bezala, ez dute erlijioaz eta politikaz hitz egiten, edo, zehatzago esanda, ez dute fede edo alderdi politiko jakin bati buruz jarduten.
‎inoiz ez dutela nork bere burua goraipatzeko hitz egiten, elkarrekin izaki zein beste inoren aurrean daudelarik. Hau ez dute egundo berbaz adierazi beharrik eduki batak bestearengan aurkitu ahal izateko, biek ala biek berezkoa izango balute bezala, jaiotzatik bertatik edo urteekin ongi norbereganatuta.
‎Topaketa batean bakoitza bestearengan zehaztuta/ gauzatuta dago, bere buruarengandik urrun. Sexualitatean norberak bestea erabiltzen du bere plazera lortzeko; norbanako bakoitza bestearekin harremanean egotetik urrun, bere buruarekin baino ez du harremanik mantentzen.
2013
‎Tearen ondoren, Bennet jauna liburutegira bildu zen ohi bezala, eta Mary gora joan zen pianoa jotzera. Bost oztopoetatik bi hala kenduta, Bennet anderea Elizabeth eta Catherineri ibili zitzaien so eta keinuka tarte luzetxoan, batarengan zein bestearengan inongo eraginik sortu barik. Elizabethek ez zion begi eman; eta Kitty azkenean ohartu zenean, hala esan zion laño laño:
‎Bata bestearengan eragin handia genuen.
2014
‎Hala, ezin dira BEko JKko kideen gogoetarako joera eta euskara erabiltzeko joera erabat bereizi. Edo hobe esanda, elementu batek bestearengan eragingo du, bai maila kolektiboan eta baita maila indibidualean ere.
‎zeren eta horixe bera da hain zuzen Z zartatu duena, nik nahi gabe antzean egin dudana, gureari gertatu zaiona, atzean genekartzanengandik ihesi supituan talka egin eta batak bestearengan ezkutaleku komenigarria topatu genuela, besterik ez; eta luzeegi eutsi geniola, adabakia sobera tenkatzen ari ginela onartzeko koldarregi, nik Y aurrekaria gogotik erbesteratu zekidan utzi bainion telefonoa idatzita Z ri liburuen apalategian zeukan koaderno baten kontrazalean, Y k behingoz ospa egin zezan, Y k betirako utz ziezaion nire gaitasun afektiboa antzutzeari, beste gorputz batzuetan egok... Y rekin hurrengo arteetara kondenatuta nengoela jakin ostean ere, jipoi afektiboak besterik ez zizkidala emango jakinik ere, zentzua galdu nuen, edo, beste helduleku poetiko bat baliatuta, Regina José Galindo bezala
‎ere,, hurrengora arte? ...garriagoa izan dena baina soilik Y ren salbuespenezko babesgabetasun egoeragatik, eta dirudiena dirudiela ez litzateke inola ere interpretatu behar hasiera bat markatzen duen mugarri gisa, Y k, hurrengora arte, rekin sinetsarazi nahi dit nik asmatutakoak direla maiteminaren, herraren, beharraren korapilo guztiak, berarentzat askoz sinpleagoa dela oro, elkar ikusten dugun datorren okasioan ere bata bestearengan barnera gaitezkeela gero eta arrotzago, gero eta bakartiago, horretan segi dezakegula soilik urtean behin edo birritan ematen diren baldintza aproposen abaroan, topo egiten badugu ondo eta topo egiten ez badugu ere bai, berak ez diola erresistentziarik jarriko baina ez duela aktiboki bilatuko, edonola ere mugagabeki luza dezakegula hartu emana batak edo besteak bikotekide monogamoa topatu arte56 ...
‎...unen arteko elkarrizketak direnez gero, gisa horretako komunikazioanarrunta den bezala, eginkizun konatibo edo deigarriaren adierazpideek (bokatibo, elementu deigarri, galdera...; hartzailearengan eragiteko bitartekoek) ere hemengauzalekua izan dezakete, testuaren antolatzaile gisa (Esnalen (2008) aizu.«berbaldi markatzaile besteratzaileen» bidean), etengabe igorle denak hurkoarekikoharremanari, bestearengan eragin nahi izateari eutsi nahi dio eta.
‎" Beti sartzen dira jokalari bat edo bi berriak listan baina gehienak ezagunak dira guretzat eta horrek asko errazten ditu gauzak", dio Astigarragak eta Oroz ere ados dago baieztapen horrekin: " Azkenean, momentu gogorrak pasatzen dituzunean, entrenamenduak oso gogorrak izaten baitira, inguruan jende ezagunak eta lagunak dituzunean, elkar laguntza askoz ere hobea izaten da, konfiantza badaukagulako bata bestearengan eta guztiak berriak balira hori lortzea zailagoa izaten da".
‎Baina nahigabe antzu bat da: zorigaitzak heriotza eta intzestua darama aldi berean, segituan egiten da egoeraren jabe, eta bi umeak, haien unea heltzean ezkontza ez odolkideak izan beharrean, bata bestearengan ixten dira Siegfried ernalarazteko. Etnologoek horren inguruan diotena oso adierazgarria da:
‎Ez zuten errege erreginarik behar, bata bestearengan uste osoa baitzuten.
2015
‎Gustatzen zait, komunikazio lan bat baita azkenean. Ez da erraza, zeren eta behar duzu entseatu beti bestearengan interes baten pizten, ikasteko gogoaren atxikitzen; aldi berean, interes guzia ematen dio lanari.
‎BFMTV telebistak jakin ahal izan duenez, supermerkatuko telefonoa ez da ongi eskegita gelditu, eta Poliziak barruan gertatzen dena jakin ahal izan du. Bahitzailea otoitz egiten hastean erabaki dute barruan sartzea.Bi gertakarien lotura agerikoa izanik, Poliziak argi zuen gatibuak askatzeko operazioa aldi berean egitea, setio bateko gertakariak bestearengan eragina izan zezalekoan.Dammartin en Goelen leherketa eta tiro hotsak entzun dira 17:00 inguruan, eta segituan helikoptero medikalizatu batek lur hartu du inprimategiko teilatuan. Parisen zertxobait beranduxeago entzun dira leherketak.Poliziak aurretik identifikatua zuen Parisko bahitzeailea:
‎Ama alabak denboraren igarotzearen gezurtatze bat zirela esan zitekeen, erlatibitatearen teoriaren adar misteriotsu bat: batengan ispilatzen zen bestearen etorkizuna, bestearengan islatzen zen bataren iragana. Batari zein besteari begiratzen zien Jabik txandaka, eta Heidi amaren emetasun betea ikusteak bere irritsa pizten bazion, Heidi alabaren otzantasunak laguntzen zion grina hori ibitzen eta apaltzen.
‎Maitatzea, besteak duena maitatzea dela diozu geroago. Maitemintzeko, guk ez dugun zer hori aurkitzea espero dugula bestearengan eta, aurkitzen dugunean, bestea jateko gogoa heltzen zaigula, geure egitekoa, guregan sartzekoa... Ez al da ikuspegi hau objetuan gehiegi oinarritua?
‎Ia lau urtez. Lau mila kilometroko distantzia telefonoak gerturatzen zuen, deietan oinarritzen baitzen Alionaren eta Vasilen arteko harremana,, eta batak bestearengan geneukan konfiantza itzelezkoan?. Telefonoz esperantzazko mezuak bidaltzen zizkion senarrak,, hasiko zela kobratzen, eta dirua bidaltzen, eta lortuko zituela paperak; etorriko zela.
‎Izan ere, perfekzioa ez da epe laburrean lortzen, Jaunak aparteko pribilegioz norbaitimesede hau egin nahi izan dionean izan ezik. Munduak, hasten ikusi orduko, nahi luke perfektua, eta mila legoara ikusten du hutsegite bat, beharbada, harengan bertutea dena, baina hura kondenatzen duenak biziotzat du eta bestearengan ere hala ikusten du. Ez da onartzen ez jaterik, ez lo egiterik, ezta arnasa hartzerik ere, esaten den bezala; eta zenbat eta iritzi handiagotan duten, hainbat gehiago ahazten dute oraindik gorputzean daudela, arima perfektua badute ere.
‎Eta jakizue ahizpen gauzetatik zein diren sentitu behar dituzuenak eta zertan haiei erruki izan; eta beti senti ezazue biziki ahizparengan ikus dezazuen edozein hutsegite, agerikoa bada. Eta maitasuna honetan agertzen da eta ongi trebatzen, hura jasaten jakitean eta haren hutsegiteez ez harritzean, besteek gauza bera egingo baitute zuek dituzuenekin, zuek konturatu gabekoak askoz ere gehiago izango direlako; eta Jainkoari gartsu otoitz egin haren alde, eta saiatu bestearengan agertzen den hutsegitearen aurkako bertutea perfekziorik handienaz gordetzen. Saiatu horretan, hari egintza bidez irakasten, beharbada, ez baitu hitzen bidez ulertuko, ezta zigorrez on egingo ere.
‎Saiatu horretan, hari egintza bidez irakasten, beharbada, ez baitu hitzen bidez ulertuko, ezta zigorrez on egingo ere. Eta norberak bestearengan distiraka ikusten duen ona egitea, erraz zabaltzen da. Hau abisu ona da; ez ezazue ahantz.
‎–Beti senti ezazue biziki ahizparengan ikus dezazuen edozein hutsegite, agerikoa bada. Eta maitasuna honetan agertzen da eta ongi trebatzen, hura jasaten jakitean eta haren hutsegiteez ez harritzean, besteek gauza bera egingo baitute zuek dituzunekin, zuek konturatu gabekoak askoz ere gehiago izango direlako; eta Jainkoari gartsu otoitz egin haren alde, eta saiatu bestearengan agertzen den hutsegitearen aurkako bertutea perfekziorik handienaz gordetzen. Saiatu horretan, hari egintza bidez irakasten, beharbada, ez baitu hitzen bidez ulertuko, ezta zigorrez on egingo ere.
‎Saiatu horretan, hari egintza bidez irakasten, beharbada, ez baitu hitzen bidez ulertuko, ezta zigorrez on egingo ere. Eta norberak bestearengan distiraka ikusten duen ona egitea, erraz zabaltzen da? (Bidea 7, 7).
‎Manu Bata bestearengan fidatu behar gara.
2016
‎Beste asuntu bat da, bestea berandu axolagabekeria erakustea, bere berandu heltzea ez zaigula axola jakitera ematea, batetik honek bestearengan berriro berandu heltzeko joera sustatzen duelako, eta bestetik afera ezberdina delako bakarrik edo norbere buruarekin egotea norberak nahi duenean, ala besteak aukeratu duelako une horretan bakarrik egon behar dugula.
‎Besteak egiten duenak lotsatzen gaitu beti, inoiz ez geuk egiten dugun gauza berberak. Katagelofobia, beraz, ez dugu geure baitan nozitzen, geure bitartez bestearengan baizik. Edo, bestearen bitartez geure baitan?
‎Prozesu honetan ezin da espero informazio jasotze hutsak berehalako jarrera eta ohitura aldaketa ekarriko duenik. Nahiko frogatuta dago ezagutzak jarrerak jokamoldeak erlazioa ez dela kausa efektu erlazio zuzena, baina bai eragina dutela batak bestearengan . Beraz, jarrerak eta jokamoldeak lantzeko, jarduera espezifikoak planifikatzea oso garrantzitsua dela esan dezakegu.
‎Esan eta idazten nuen desberdintasuna ospatu egin behar zela, bestearen arrazoiak kontuan izan behar zirela, bestearengan bilatu behar dugula geuri falta zaiguna. Hori zela minimoetan minimoa.
‎Zein kamutsa bestearengan
2017
‎Ulertuagatik ere seme edo alaba gaixoa izatera kondenatuta dagoenaren esperantza eta poza, beti bestearengan dagoen Mengele doktorea etortzen zaigu akordura horrelakoetan, eta errezeloz begiratzen diogu jaiotzear dagoena tuneatzekoposibilitateari. Eliza kontra dago, hori jainkoen lana delako, baina hori jakina da.
‎–Egin dezagun horrela, jolas baten antzera, esan zuen tarrapatan, sartu zèn esaldi arriskutsutik irteteko bezala?. Gutako bat hiltzeko arriskuan gertatuko balitz, eman dezala bere pentsamendua bestearengan , dagoen lekuan egonik ere hura ohartarazteko baino indartsuago... Ados?
‎Baten onura ez litzateke bestearen kalte. Politikan ez da egoera hau gehiegi gertatzen, bestearengan konfiantza behar delako. Hau da, zuk zure zatia bete eta aukerarik onena, errudun zarela esatea?
‎Bere hitza betetzen ez badu eta bere aukera onenean gelditzen bada, zuretzat izango da hamar urteko kartzela, denetan aukerarik txarrena. Konfiantza izan behar da bestearengan , konfiantza itsua, horregatik gertatzen da hain gutxi politikan, bada beste aukera bat, eta hori mehatxuren bat gordetzea da, baina hori beste eszenategi bat izango litzateke.
‎Familiako kideei berriak batera ematea komeni da, bata bestearengan babesa aurkituko baitute bai emozioak adierazteko bai eta egoera aztertu eta aurre egiteko.
‎Oraintxe gehitu zuen, orduantxe gertatu izanak berebiziko garrantzia balu bezala. Josebak eta Axik elkarri begiratu zioten, bata bestearengan kontsolamendu hitzen baten bila edo, besteari gertaturikoa haiei sekula santan gertatuko ez zitzaielako pozten zirela ezin onartuz, hala ere.
‎bata bestearengan lagatzen ditugun ondareak
‎Nola sustraitzen dira bestearen begiak norberaren begietan? Nola errotzen izateak bata bestearengan –Arrabak bota eta denbora gutxira hiltzen omen dira izokinak, gogoa geldo geratu zait irudi horretan, baina bare etzanda gu bion gorputzetan.
2018
‎Aizkora zorroztuta barik, kamustuta daukagu. Ez du eragiten, ez du bestearengan eraginik sortzen. Eta, hortaz, ez du balio, ez du mozten, ez du ebakitzen.
‎Rear Window hartako James Stewarten gisan, geure mundutxoko atzeko patioa erakusten digu asterik aste. Fikziozko narratzailerik onenek bezala, geure kontraesanik mingarrienetan murgiltzen asmatzen du," bestea" deritzogun horren larruan sartzen da trabestismo modu bat ere badenez kazetaritza, eta era kontziente edo inkontzientean guk" bestearengan " dugun (eta" besteak" gugan duen) portzentaia horri atximurka egiten dio errukirik gabe. Tentazioa handia da, prentsan ere, talaiako profetarena jokatzekoa.
‎ikusi nahi duguna ikusten dugu bestearengan .
‎Bestearekin dugun harremantzeko modua baizik. Gure burua bestearengan ikusteko eta agertzeko era.
2019
‎...ori ez da utopia; badira halakoak, ezkontzaren barrenean batzuetan, eta ezkontzatik kanpo gehienetan; amodio sexual handi batek lotzen ditu zenbait bikote, baina libre uzten ditu adiskideei eta zereginei dagokienez; beste bikote batzuk, berriz, sexu askatasuna oztopatzen ez dien adiskidantza batek lotzen ditu; gutxi batzuetan, bikotekideak maitale eta adiskide dira aldi berean, baina ez dute batak bestearengan aurkitu nahi bizitzeko arrazoi bakarra. Ñabardura asko eta asko izan daitezke gizon baten eta emakume baten harremanetan:
‎–Eztei gauak?, beraz, bientzako larrimin iturri den proba bihurtzen du esperientzia erotikoa, proba ez gainditzeko duten beldurragatik, nor bere arazoetan katigaturik baitago, bestearengan eskuzabal pentsatzeko aukerarik gabe; eztei gauak ematen dion solemnitateak beldurgarri bihurtzen du esperientzia erotikoa, eta ez da harritzekoa emakume asko frigidotasunera kondenatzea betiko. Hauxe da senarrari planteatzen zaion arazo bihurria:
‎banakotasuneranzko determinazioan eta bere atseginean bitarte gabe orokor dirauela, eta irrikaren banakotasunetik urrun geratzen dela; gizonarengan, aldiz, bi alderdi horiek bananduta agertzen dira, eta gizonak, hiritar bezala, orokortasunaren indarra daukanez, bere buruaz jabetzen den orokortasunarena, horrela irrikaren eskubidea erosten du eta, aldi berean, horretatiko askatasuna lortzen du. Emakumearen erlazio horretan, beraz, banakotasuna nahasita dagoen heinean, bere etikotasuna ez da hutsa; baina bere etikotasuna hutsa den neurrian, banakotasuna axolagabea da; eta emakumeari bere burua norbera hori bezala bestearengan berrezagutzeko unea falta zaio.
‎Bere burua aurkitu eta salbatzeko, hasteko, harengan galtzen da: poliki poliki, galdu egiten da erabat; errealitate guztia bestearengan dago. Amodioa, zeina apoteosi nartzisista gisa definitzen baitzen hasieran, maiz automutilaziora eraman ohi duen sakrifizio baten poz garratzetan mamitzen da.
‎Colettek Claudine à l? écolen [Claudine eskolan] zehaztu duenez, eta Rosamond Lehmannek Dusty Answeren ez hain egiati kontatu duenez, ia neska gazte guztiek dituzte joera lesbikoak; joera horiek apenas bereizten diren gozamen nartzisistatik: norberaren azalaren leuna, norberaren biribilen moldea gutiziatzen da bestearengan ; eta, alderantzira, feminitate orokorraren gurtza ere bada bere buruari dion mirespena. Sexualki, gizona subjektu da; hortaz, desirak elkarrengandik bereizi egin ohi ditu gizonezkoak, eurak ez bezalako objektu batengana bultzatzen dituenez gero; emakumea, ordea, desiraren objektu absolutu bat da; horregatik loratzen dira hainbeste, adiskidetasun berezi?
‎Mädchen in Uniformen, Dorothy Wieckek ezpainetan musu ematen dionean Hertha Thill i, musua amazkoa eta sexuala da aldi berean. Emakumeen artean badago konplizitate bat pudorea ezeztatzen duena; bortizkeriarik gabea izan ohi da batak bestearengan pizten duen durduza; laztan homosexualek ez dakarte ez desloratzerik, ez penetraziorik; haurtzaroko erotismo klitorikoa asebetetzen dute, bestelako metamorfosi asaldagarririk behar izan gabe. Neska gazteak objektu pasiboa izateko bokazioa bete dezake arrunt alienaturik sentitu gabe.
‎Hala, bakoitzak bestearengan aurkitzen du lurreko bere bizitzaren zentzua, baita bizitza honen eskastasunaren testigantza ukaezina ere:
‎Bi sexuak aldi berean dira bestearen biktima eta beren buruaren biktima, eta, egiaz, horregatik da hain zaila gurpil zoroa haustea; beren askatasun aratzean buruz buru ari diren bi aurkari aise jar daitezke ados, batez ere gerra horrek ez dakarkiolako probetxurik inori; kontu honetan guztian, ordea, alde bakoitza da etsaiaren konplizea, eta horregatik da hain auzi konplexua; emakumea amore ematearen ametsa bete nahian dabil, eta gizona, berriz, alienazio ametsa bete nahian; garesti ordaintzen da zinezkotasun falta: bietako bakoitzak besteari leporatzen dio gainean erori zaion zorigaitza, nahiz eta errazkeriaren tentazioari amore emateagatik etorri zaion; zera gorrotatzen dute bestearengan bai gizonak eta bai emakumeak: norberaren fede txarraren eta ahuleziaren porrot ezin nabarmenagoa.
‎Ikusia dugu gizonek zergatik azpiratu zituzten emakumeak jatorriz; feminitatearen balioaren galera aldi ezinbestekoa izan da giza eboluzioan; ekar zezakeen, ordea, bi sexuen arteko lankidetza; zapalkuntza erraz ulertzen da kontuan harturik nolako joera duen izatedunak bere buruarengandik ihes egiteko bestearengan alienatuz, bestea horretarakoxe zapalduz; gaur egun, gizon singular bakoitzak agerikoa du joera hori: eta gehien gehienek halaxe jokatzen dute, gainera; senarrak emaztearengan aurkitu nahi du bere burua, eta amoranteak, berriz, maite duen emakumearengan, harrizko estatua baten irudipean; emakumearen bitartez, gizasemea bere gizontasunaren mitoaren bila dabil, bere subiranotasunaren, bere errealitate immediatoaren mitoaren bila.
‎Pedagogiatik arkitekturara eta arkitekturatik pedagogiara, batak bestearengan eragin nahian edota bata bestearen menpe jarriz, norabide bakarreko begiradaren ondorio izan dira hezkuntza espazio gehientsuenak. Helburu higienista eta funtzionalen araberako programen definiziotik sortutako edukiontzien barruan, espazioa oztopo bihurtu da praktika pedagogiko berritzaileenetan.
2020
‎Ez dira bata bestearen ifrentzu, baina haien arteko erlazioak ardazten du gertaeren norabidea. Muturreko egoeretan batak bestearengan konfiantza izatea ezinbestekoa da, baina traizioek ezusteko bat baino gehiago dakarte. Bestalde, nabarmentzekoa da protagonistek antzerki proiektuan jarritako ilusioa.
‎Bestetik, begirada birrindu versus begirada sendotu Ninberen berbontzi akuilu horietako bat zen. Ez nuen ideiarik begirada sendotzen edo disolbatzen ari zitzaidan, maiteminduta zaudenean ere ez dakizun moduan maiteminak finkatu eta osatzen zaituen, sentimendu esperientzia hain bizi eta hain eraldatzaileak zuago bilakatzen zaituen, ala guztiz kontrakoa, bestearengan birrinduta zauden, murrurik ez duen urtze prozesu betean. Horretaz ere, zalantzarik ez Ninbek:
‎Gaixotu ostean argitaratutako hiru poema liburuak (Zentzu antzaldatuen poemategia, Biziaren ikurrak, Egunsentiaren esku izoztuak) osotasunean miresgarriak direla iruditzen zait, hasi eta buka, niaren bidetik eta barnetasunetik idatzitako poemek bestearengan zenbaterainoko emozioa eta identifikazioa eragiteko izan dezaketen gaitasunarekin harrituta. Eta hemen ditut beste behin ere hirurak, aurrean sakabanatuta, eskua zeini botako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 30 (0,20)
UEU 12 (0,08)
Alberdania 10 (0,07)
Jakin liburuak 8 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 8 (0,05)
Susa 7 (0,05)
Booktegi 6 (0,04)
Consumer 4 (0,03)
LANEKI 4 (0,03)
Open Data Euskadi 4 (0,03)
Berria 3 (0,02)
Jakin 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 3 (0,02)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Argia 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
beste eragin 17 (0,11)
beste aurkitu 4 (0,03)
beste bilatu 4 (0,03)
beste proiektatu 3 (0,02)
beste agertu 2 (0,01)
beste arreta 2 (0,01)
beste distiraka 2 (0,01)
beste eduki 2 (0,01)
beste egon 2 (0,01)
beste interes 2 (0,01)
beste jarri 2 (0,01)
beste konfiantza 2 (0,01)
beste nagusitasun 2 (0,01)
beste pentsatu 2 (0,01)
beste ukan 2 (0,01)
beste uste 2 (0,01)
beste alienatu 1 (0,01)
beste asimilatu 1 (0,01)
beste atzeman 1 (0,01)
beste babes 1 (0,01)
beste bai 1 (0,01)
beste baizik 1 (0,01)
beste barneratu 1 (0,01)
beste bera 1 (0,01)
beste berdin 1 (0,01)
beste berezagutu 1 (0,01)
beste berriro 1 (0,01)
beste bikote 1 (0,01)
beste birrindu 1 (0,01)
beste erantzukizun 1 (0,01)
beste ere 1 (0,01)
beste errieta 1 (0,01)
beste eskuzabal 1 (0,01)
beste espazio 1 (0,01)
beste ezatsegin 1 (0,01)
beste ezer 1 (0,01)
beste ezkutaleku 1 (0,01)
beste fidatu 1 (0,01)
beste finko 1 (0,01)
beste gai 1 (0,01)
beste gizatasun 1 (0,01)
beste halako 1 (0,01)
beste hazkunde 1 (0,01)
beste horrenbeste 1 (0,01)
beste hurreratu 1 (0,01)
beste ikusi 1 (0,01)
beste inongo 1 (0,01)
beste islatu 1 (0,01)
beste isuri 1 (0,01)
beste itxi 1 (0,01)
beste jokabide 1 (0,01)
beste koadro 1 (0,01)
beste kontsolamendu 1 (0,01)
beste laga 1 (0,01)
beste ortzi 1 (0,01)
beste pentsarazi 1 (0,01)
beste pertsona 1 (0,01)
beste piztu 1 (0,01)
beste sinesmen 1 (0,01)
beste sortu 1 (0,01)
beste txertatu 1 (0,01)
beste zehaztu 1 (0,01)
beste zenbaterainoko 1 (0,01)
beste zoli 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
beste arreta jarri 2 (0,01)
beste distiraka ikusi 2 (0,01)
beste eragin nahi 2 (0,01)
beste eragin ukan 2 (0,01)
beste eragin zuzen 2 (0,01)
beste nagusitasun aitortu 2 (0,01)
beste ukan konfiantza 2 (0,01)
beste atzeman nahi 1 (0,01)
beste aurkitu ahal 1 (0,01)
beste aurkitu nahi 1 (0,01)
beste babes aurkitu 1 (0,01)
beste bai gizon 1 (0,01)
beste bera buru 1 (0,01)
beste berezagutu une 1 (0,01)
beste berriro berandu 1 (0,01)
beste bikote ideal 1 (0,01)
beste bilatu behar 1 (0,01)
beste birrindu egon 1 (0,01)
beste eduki eragin 1 (0,01)
beste eduki konfiantza 1 (0,01)
beste eragin ezan 1 (0,01)
beste eragin gaitasun 1 (0,01)
beste eragin handi 1 (0,01)
beste eragin lortu 1 (0,01)
beste eragin negatibo 1 (0,01)
beste eragin sorrarazi 1 (0,01)
beste eragin sortu 1 (0,01)
beste ere hala 1 (0,01)
beste errieta bota 1 (0,01)
beste eskuzabal pentsatu 1 (0,01)
beste espazio huts 1 (0,01)
beste ezer positibo 1 (0,01)
beste ezkutaleku komenigarri 1 (0,01)
beste fidatu behar 1 (0,01)
beste gizatasun aurkitu 1 (0,01)
beste halako bilatu 1 (0,01)
beste horrenbeste tolestura 1 (0,01)
beste inongo eragin 1 (0,01)
beste interes bat 1 (0,01)
beste interes handi 1 (0,01)
beste koadro fondo 1 (0,01)
beste konfiantza behar 1 (0,01)
beste kontsolamendu hitz 1 (0,01)
beste ortzi bi 1 (0,01)
beste pentsarazi bilatu 1 (0,01)
beste pentsatu oinarrizko 1 (0,01)
beste pertsona arte 1 (0,01)
beste proiektatu etzan 1 (0,01)
beste sinesmen bat 1 (0,01)
beste uste on 1 (0,01)
beste uste oso 1 (0,01)
beste zenbaterainoko emozio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia