Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 131

2011
‎Adingabeari buruzko neurri guztiek haren interes gorenean oinarrituta egon behar dute. Estatuari dagokio babes eta zaintza egokia ziurtatzea, gurasoak edo beste pertsona arduradunak horretarako gai ez direnean.
‎Adingabeak nahi dutenekin elkartzeko askatasunaz arduratzen da. Nahi denarekin elkartzea aitortzen du, baldin eta egiten diren jarduerak ez badira beste pertsonen interesen aurkakoak.
‎Edozein arrazoirengatik tutoreak edo kuradoreak ez baldin baditu bere zereginak betetzen, hori eragiten duen kausa amaitu arte, edo kargua betetzeko beste pertsona bat izendatu arte.
‎Familia berreraikiak. Bi ezkontideetako batek edo biek, banandu edo dibortziatu ondoren, beste pertsona batekin hasi duten harreman berri batetik sortzen dira. Familia berrian, ohikoa da seme alabak aita edo ama desberdinenak izatea, eta seme alaben kopurua handiagoa izaten da familia nuklearretan edo guraso bakarrekoetan baino.
‎Pertsonari bere jardueren segimendua egitea da, eta egindako arau haustea eragin zuten faktoreak gainditzen laguntzea.Beste pertsona, familia edo hezkuntza talde batekin batera bizitzea. Finkatutako denboraldi batean, beste pertsona, familia edo hezkuntza talde batekin batera bizitzea; gizarteratze prozesuan orientatzeko hautatuak izan behar dute bizikideek.Komunitatearen aldeko zerbitzuak. Ordaindu gabeko jarduerak egitea, gizartearen interesean edo urritasun egoeran dauden pertsonen mesedetan.
‎Haurren jarrera oldarkorrak gehiegi onartzeak ere jokabide horiek barneratzea eta sustatzea eragiten du. Gurasoek mugak jarri behar dituzte haurrak beste pertsonekin duen harremanean onargarria eta onartezina denaren artean.
‎Mapa horrek, hain zuzen, informazio hau emango digu: etxebizitzaren ezaugarri fisikoak (neurriak, sarbidea, erosotasun maila?), guneak eta gelak nola dauden banatuta, bertan egoten diren pertsonak, elkartzeko, harremanetarako eta komunikaziorako guneak eta gune horien erabilpena, kideen lurralde mugak eta muga emozionalak, eta gunearekin lotutako arazoak (gune pertsonala libre egotea, intimitate falta, beste pertsona batzuk sartzea?).
‎Gurasoek, berriz, zenbait gorabehera edo gertaera jakinaraz diezazkiokete hezitzaileari, adibidez, eskolara ez joatearen arrazoiak, zentroan ezohiko orduan sartzea edo irtetea, adingabearen bila beste pertsona bat joatea, ohiturak hartzean aurrera egitea, elkarrizketa eskaerak?
‎Hezkuntza historia. Joaten den lehenengo zentroa bada, nork zaindu duen ordura arte, eta nola erlazionatzen den beste haurrekin eta beste pertsona helduekin.
‎4.6 dokumentuaHaurrei arreta emateko baliabideen antolaketa eta zereginakAdingabeen alorrean, autonomia erkidegoek haur eta nerabeei arreta emateko diziplina anitzeko taldeak dituzte, eta talde horiek zeregin batzuk dituzte: Arrisku sozial handian dauden kasuak hartzea (poliziarengandik, epaitegitik edo oinarrizko arretatik etorriak). ...boak zehaztu ondoren, betiere adingabearen mesedetan.Familiari eta adingabeari segimendua egitea, bai jatorrizko familian, bai erakundeek esleitutako beste familia batean (familia zabalean edo kanpoko familia batean). Esku hartzen duten talde eta zerbitzuekin lankidetzan aritzea.Haur gaietan oinarrizko arreta ematen duten gizarte zerbitzuei aholkua ematea.Erabiltzailearen oso gertuko maila batean, beste pertsona batzuk ere baditu, hala nola haurrei arreta emateko delegatuak; haur eta nerabeei arreta emateko talde teknikoen proposamenen bidez esku hartzen dute, eta haien segimenduaz arduratzen dira. Hona hemen haien zereginetako batzuk: Familiari eta adingabeari laguntzea haien arazoak ezagutzen eta haietaz jabetzen.Gatazka egoeretan, irtenbideak bilatzen laguntzea.Elkarreragina sustatzea; jarraibideen bidez, familiaren dinamikan elkarbizitza bultzatzea; eta, harremanei eta jokabideei dagokienez, orientazioak eta arauak sustatzea.Adingabearen garapen egokian eragina duten prozesuak azpimarratzea, eta garapen hori erraztuko duten jarduerak egitera bultzatzea.
‎Gai hauek jorratzen dira: 0 hilabete bitarteko modulua1 lantegia. Familian beste pertsona bat sartzea, eta horrek eragiten dituen aldaketak.2 lantegia. Haurtxoari eman beharreko oinarrizko arreta.3 lantegia.
‎Familia nukleoan bizi diren beste pertsona batzuk
‎Talde primarioa da, haurra kide den lehen taldea delako, eta harengan eragin erabakigarriena duelako. Hala, familia da haurrak bizi diren ingurune naturala, beste pertsona batzuekin batera bizi direna eta beren nortasuna eraikitzen dutena; ingurune horretatik abiatuta jartzen dira gizartearekin harremanetan.
‎Oro har, sexu harremanen bidez kutsatzen da, baina ez da hori bide bakarra: protozoo honek zenbait ordu iraun ditzake eskutrapu batean edo azpiko arropan, baldin eta heze badaude, eta, horrela, beste pertsona bat kutsatu.
‎Zuzeneko kontaktuan, kolonizatutako pertsona baten larruazaletik beste pertsona batera pasatzen dira mikroorganismoak, hau da, larruazalen arteko kontaktua dago.
‎Zelariek eta gainerako langileek maskara erabili behar dute, pazienteak kanporatzen dituen partikula kutsakorrak ez arnasteko. Partikula horiek pazientea lekuz aldatzean ere aireratzen dira, eta pazientetik gertu ez dauden maskara gabeko beste pertsona batzuk ere kutsa ditzakete.
‎Mikroorganismoak askatzen ari diren baina gaixotasunaren sintomarik ez duten pertsonei deitzen zaie, eramaile?. Ikuspegi epidemiologikotik, oso garrantzitsuak dira, beste pertsona batzuekin kontaktuan egoten baitira.
2012
‎Litekeena da, batzuetan, telefonozko arretan eta arreta pertsonalean jardun behar izatea aldi berean. Zaila izaten da telefonoa azkar hartzea aldi berean beste pertsona batekin hizketan ari bagara. Kasu horretan, deiak desbideratzeko, telefonoa eseki gabe uzteko edo erantzungailua jartzeko aukera aztertu da.
‎– Bostekoa beste pertsonak eskua duen posizioa baino goragotik emateak, jarrera menderatzailea adierazten du.
‎Horrez gain, interferentziak aurreikusi edo kontrolatu egin behari dira. Jasotzea Aurreko urratsaren bitartez, beste pertsona batek mezua jaso dezake hartarako kanal baten bidez. Mezuak jasotzeko kanal naturalak zentzumenetako, ikusmena, entzumena, usaimena, ukimena eta dastamena, organoak dira.
‎Nork bere garapen erritmoa du. Hau da, geure kabuz ikasten dugu, eta gainerako pertsonekin (familiekin, hezitzaileekin, haurrekin, beste pertsona heldu batzuekin) egindako interakzioaren bidez ikasten dugu; alegia, inguruan ditugun pertsonekiko eta gauzekiko interakzioaren bidez. Funtsezkoa da interakzio horiek kalitatekoak izatea.
‎Ikasteko, afektu orekatua izan behar dugu, horrek emango baitigu bidea beste pertsona batzuekin eta gauzekin harremana izateko, eta, ondorioz, geure gain hartzeko ikertzearen eta ikastearen arriskua, dakiguna zalantzan jarrita, gauza berriak ikasteko. Horren bidez, ezagutza eskemak alda ditzakegu, eta ikasitako eduki berriak geureganatu.
‎Alabaina, hiru urte bitarteko haurrekin ez da bereziki bide baliagarria. Baina bai izan daiteke bidezkoa haiei buruz eskolako beste pertsona helduei galdetzea, eta, jakina, haien familiei; informazioa lortzeko zeharkako bidea izango litzateke hau.
‎Idatzitako galdera zerrenda bat izaten da, beste pertsona batek erantzun duena. Pertsonek egoera jakin batean edukiko lituzketen iritzi edo hartuko lituzketen jarrerei buruzko informazioa lortzeko pentsatuak egoten dira.
‎Horrelako parte hartzeak aberastu egiten du eskolan garatzen den heziketa lana( beste pertsona helduak egoteak aukera ematen du jarduera aberatsagoak antolatzeko, haurrenganako arreta pertsonalizatuagoa garatzeko), gurasoak berak aberastu egiten ditu (haurraren garapenari buruzko alderdiak ezagutu, material eta esperientzien dohainak aurkitu, jolasarenak barne, beren seme alabak hobeto ezagutu, heziketari buruzko alderdiak ikasi), eta familiek gero etxean egiten duten hezkuntza la... Hezitzaileek ere asko ikasten dute gurasoen presentziaz eta gurasoek haurrekiko harremanen inguruan sortzen diren oinarrizko zalantzak bideratzen dituzten moduez.
‎Hezkuntza prozesu horretan parte hartzen duten pertsona helduen egiteko nagusia haurraren garapen afektibo orekatua erraztea da, eta, horren harian, izaera norberaren berezitasunera doitzea, beste pertsona batzuekin eta gauzekin izango diren interakzioak ikertzeko irrikaz eta nork bere burua, gainerako pertsonak eta gauzak errespetatuz ekiteko. Behatze eta entzute prozesua funtsezkoa da banakotasuna, diferentziak, gaitasunak eta gainerako ezaugarriak onartzeko.
‎Saiatu behar da makil horrekin hasi eta hanka batekora igarotzen. Makila mota hauekin, hormatik gertu ibili behar da, beste pertsonek estropuz egin ez dezaten. Gerta daiteke eskaileran ez sartzea, eta, kasu horretan, neurria egokitu da.
‎Gizabanakoak sinesmen nagusi batzuk ditu eta horietan oinarritzen da egin behar duena eta egin behar ez duena zehazteko. Balio horiek, era berean, nagusi diren gizarte arauek ezartzen dituzte; hau da, komunitate bakoitzean arau horiek bete behar ditugu (ez jo, beste pertsonak errespetatu, agurtu?). Baina, gizartean balioespen handia izan arren, ekintza bat egingo al genuke, hura aurrera eramateko gai sentituko ez bagina edo haren truke ezer lortuko ez bagenu?
‎– Gorabeheraren ondoren, gure sentimenduak azaltzea eta beste pertsonari esatea hurrengo batean ez dela beharrezkoa muturreko egoera horretara iristea.
‎Babes proiekzioa: norberaren bulkada edo nahi onartezinak beste pertsona edo gauza batzuei egoztea dakar. Petxero bat bilatzen da, subjektuak atsegin ez duen pentsamendu batengandik babestu ahal izateko.
‎Hiru urrats hauek ditu: bulkada mehatxatzailea erreprimitzea, bulkada beste pertsona batengan proiektatzea eta pertsona horrengandik aldentzea.
‎Babes identifikazioa: beste pertsona baten ezaugarriak hartzean datza; adibidez, harengan dugun inbidiari aurre egiteko.
‎Zigarroak erretzeak areagotu egiten du gaixotasun kardiobaskularren (miokardio infartua), bronkitis kronikoaren eta beste arnas gaixotasun batzuen maiztasuna. Ez erre inoiz beste pertsona batzuen aurrean. Tabakismo pasiboak ondorio kaltegarriak ditu osasunaren gainean eta frogatutako kartzinogenoa da.
‎Atzeraelikadura soziala: beste pertsona batzuek gurekiko egiten duten balioespena adierazten du. Jasotako ebaluazio guztiak ez dira modu berean onartzen.
‎Desindibiduazioa Gizabanakoak, taldearen eta horren arauen babespean, bere printzipioen, beste pertsona batzuen edo bere ondasunen aurka diharduenean agertzen da. Jardun hori, ustez, ez da sartzen bere banako jokabideen sortan.
‎Ez borondatezko eutanasia ez du inolako kode etiko, moral, erlijioso nahiz legalik onartzen. Bizitza babesteko eskubide ororen aurka doa norbaitek beste pertsona bati justifikaziorik gabe heriotza emateko aginpidea duela onartzea, beste pertsona hori zaharra, ezgaia edo anormala delako nahiz hilzorian dagoelako besterik gabe. Bestalde, borondatezko eutanasiari dagokionez, honako galdera hau sortzen da:
‎Ez borondatezko eutanasia ez du inolako kode etiko, moral, erlijioso nahiz legalik onartzen. Bizitza babesteko eskubide ororen aurka doa norbaitek beste pertsona bati justifikaziorik gabe heriotza emateko aginpidea duela onartzea, beste pertsona hori zaharra, ezgaia edo anormala delako nahiz hilzorian dagoelako besterik gabe. Bestalde, borondatezko eutanasiari dagokionez, honako galdera hau sortzen da:
‎Gaia edo lagundua Zahar gaitzat hartzen da 65 urtetik gorako pertsona, eguneroko bizitzako jarduera oinarrizkoak egiteko autonomia duena (EBJ O). Zahar lagundutzat hartzen da 65 urtetik gorako pertsona, EBJ O jarduerak egiteko beste pertsona baten laguntza behar duen prozesu desgaitzailea duena.
‎– Gizarte sostengua. Gizarte sostengua da pertsona batek dituen harremanen eta elkarreraginen kopurua (alderdi kuantitatiboa), gizarte talde batekoa izatearen pertzepzioa eta norberak beste pertsona batekin duen elkarrekiko betebeharra (alderdi kualitatiboa). Horrez gain, besteek ematen dizkioten sostengu objektiboak eta ekintzak biltzen ditu, hartzaileak horiei ematen dien balioespenarekin batera (alderdi funtzionala).
‎Bilakaeraren psikologiaren ardura da gizabanakoak bizitzan zehar dituen portaera aldaketak deskribatu, azaldu eta aldatzea, eta beste pertsona batzuekiko aldeak eta antzekotasunak ezartzea.
‎Mikrosistema: beste pertsona esanguratsu batzuekin aurrez aurre harremana dagoeneko egoerak.
‎Teoria honen arabera, ikaskuntza imitazioaren eta beste pertsona esanguratsu batzuekiko identifikazioaren bidez sortzen da. Bandura konduktismoan oinarritu zen bere teoria garatzeko, eta aldagai pertsonalen eta ingurunekoen garrantzia gaineratu zuen.
‎Ondorengo egoera bakoitzean, zehaztu zein giza alderditan jardun zenukeen eta nola jokatuko zenukeen erizaintzako laguntzaile gisa dituzun zereginen arabera. a) Jon bere osasun zentroko itxarongelan dago. Oso haserre dago, itxaroan hiru ordu laurden daramalako, beste pertsona batzuk sartzen ikusi dituelako eta bere ustez hori bidegabekeria delako. Korridorean oihuka eta kexaka hasi da. b) Elene oso urduri dago.
‎– Maitasuna. Pertsona batek beste pertsona batekiko edota animalia, gauza edo ideia batekiko duen emozioa da. Hartzailearen arabera, hainbat maitasun mota bereizten ditugu.
‎Gainera, elkarte batekin harremanetan jarri zituzten. Horrek asko lagundu zien, egoera berean zeuden beste pertsona batzuk ezagutu baitzituzten. Familia eta gaixo dagoen kidea tratatu beharreko unitatetzat hartzea da antidotorik onena familiaren amore emateari aurrea hartzeko.
‎mezua bidali duen pertsonari mezu bat bidali; normalean, mezu originalarekin zerikusia duen mezu bat izaten da. Mezua zuri eta beste pertsona batzuei bidali badie(. Nori, eta CC eremuak erabilita), badago guztiei zure erantzuna zuzentzeko aukera, Erantzun guztiei aukeraren bitartez.
2013
‎Internet bidez ematen diren ikastaro osoak dira, lineako tutore bat izaten dutena zalantzak argitzeko. Gainera, campus birtual bat eratzen da txaten, foroen eta abarren bidez, une horretan ikastaroa egiten ari diren beste pertsona batzuekin komunikatzeko eta esperientziak trukatzeko. Askok eskatzen dute trebakuntza mota hori, koste txikikoa delako eta ordutegi eta espazio mugarik ez duelako.
2014
‎Kargak manipulatzeko erabilgarri dauden baliabide mekaniko lagungarriak erabiltzea edo beste pertsona batzuen laguntza izatea.
‎– Makina inguruetan beste pertsona batzuk ibiltzea saihestea.
‎Makina inguruetan beste pertsona batzuk ibiltzea saihestea.
‎– Makina inguruetan beste pertsona batzuk ibiltzea saihestea.
2015
‎Estatuaren ikuskapenaren pean, konfiantzazko pertsona bat, tutorea? izendatzen da beste pertsona bat eta haren ondasunak zaintzeko, zaindutako pertsona ez baitago bere kabuz bere burua eta ondasunak zaintzeko egoeran. Judizialki, kasu hauetan ezartzen da tutoretza:
‎Egitatea mozorroa erabiliz nahiz nagusitasun abusuz gauzatzea; edo beste pertsona batzuen laguntza aprobetxatuz gauzatzea.
‎g) Lekujakin batzuetan bizilekua izateko edo leku horietara joateko eskubideaz hiru urtez baino gehiagoz gabetzea, edota biktimarengana edo epaileak nahiz auzitegiak zehazten dituen biktimaren senide edo beste pertsona batzuengana hurbiltzekoedota haiekin komunikatzeko debekuaezartzea, hiru urtez baino gehiagoz.
‎f) Lekujakin batzuetan bizilekua izateko edo leku horietara joateko eskubideaz sei hilabetetik hiru urte arteko epean gabetzea, edota biktimarengana edo epaileak nahiz auzitegiak zehazten dituen biktimaren senide edo beste pertsona batzuengana hurbiltzekoedota haiekin komunikatzeko debekuaezartzea, sei hilabetetik hiru urte arteko epean.
‎b) Lekujakin batzuetan bizilekua izateko edo leku horietara joateko eskubideaz sei hilabete baino denbora gutxiagoz gabetzea, edo biktimarengana nahiz epaileak nahiz auzitegiak zehazten dituen biktimaren senide edo beste pertsona batzuengana hurbiltzeko edo haiekin komunikatzeko debekuaezartzea, sei hilabete baino denbora gutxiagorako.
‎Leku jakin batzuetan bizilekua izateko edo leku horietara joateko eskubideaz gabetzea, edota biktimarengana nahiz epaile edo auzitegiak zehazten dituen biktimaren senide edo beste pertsona batzuengana hurbiltzeko edo haiekin komunikatzeko debekua ezartzea. 6 hilabetetik 5 urtera irauten du.
‎gurasoen, ezkontidearen, seme alaben, anai arreben edo presoarekin erlazio estua duen beste pertsonaren baten heriotza edo gaixotasun larria
‎Adingabeak zigor arauak haustearekin du zerikusia. Arau hauste horrek beste pertsona fisikoen edo juridikoen oinarrizko eskubideak urratzea dakar. Adingabearen arau hauste hori 5/ 2000 Erantzukizun penalaren Lege Organikoak arautzen du.
‎Pertsona, familia edo talde hezigarri batekin bizitzea: Epaileak ezarritako denboran, beste pertsona, talde hezigarri edo berena ez den familia batekin bizi behar dute. Pertsona, familia edo talde hori oso ondo aukeratu behar da, adingabearen sozializazio prozesuan orientatu behar baitu.
‎Konpostatze prozesuan, hartziduraren beroak eragotzi egin ohi du hasieran egon daitezkeen haziek eta ugalketa organoek bizirautea. Halaber, oso garrantzitsua da makinak eta lanabesak garbi izatea, batik bat beste pertsona batzuekin partekatzen badira.
‎Distantzia ezberdinetara egokitzeko zaila. Atzean jarriz gero, beste pertsona baten beharra izan dezakegu gidatzeko
‎Distantzia ezberdinetara egokitzeko zaila. Atzean jarriz gero, beste pertsona bat beharrezkoa izan daiteke gidatzeko. Lur harritsuetan, errebotatu egiten du.
‎Koaderno batean jaso behar da praktika bakoitzaren informazioa. Koaderno horretan, esperientziaren data, erabilitako tresnen eskemak, emaitzak, norberaren oharrak eta abar jaso behar dira, ondo erredaktatuta, beste pertsona batek erraz ulertzeko moduan eta, nahiko balu, esperimentua errepikatzeko gauza izateko moduan eta, zer esanik ez, egileak berak handik denbora batera errepikatzeko moduan. Zenbakizko datuak, bolumena, tenperatua eta abar?
‎Enpatia beste pertsona baten sentimenduak edo zailtasunak norberarenak balira bezala ulertzeko gaitasuna da.
‎Gure mezuen zatiak nabarmentzeko balio digute. Isiltasuna ere komunikazioaren parte da, eta edozein hizketalditan kontrolatu behar dugu beste pertsonak hitz egiten amaitu ondoren mintzatzen hasteko behar dugun denbora. Inoiz ez dugu solaskideak amaitu baino lehenago hasi behar hizketan.
‎Homizidioa eta beste pertsona batzuek nahita egindako lesioak.
‎Lainogunea. Teknika honi esker, kritikak edo desadostasunak desagerrarazten ditugu, jarrera agresiboa edo otzana erakutsi gabe eta beste pertsonarekin harreman onak mantenduz. Honetan datza, hain zuzen:
‎Honetan datza, hain zuzen: beste pertsonari gure ustez egia den edo izan daitekeen horretan arrazoia ematean, baina argudio gehiago eman gabe eta eztabaidatu gabe. Teknika honekin, arindu egiten da solaskidearekiko gatazka, sentimendu propioak agertzeari utzi gabe.
‎Komunikatzeko trebetasunek beste pertsona batzuekin modu eraginkorrean komunikatzeko gaitasuna ematen digute. Honako taula honetan laburtuta azaltzen dira komunikazioa hobetzen edo zailtzen duten alderdietako batzuk:
‎Lortzen zailenetakoak diren trebetasunetako bat entzuten ikastea da, hau da, ahalik eta ondoena ulertzea beste pertsonak zer nolako beharrak eta sentimenduak dituen. Trebetasun hori lortzeko, neurri hauek hartu behar dira, besteak beste:
‎Aldez aurretik prest egon psikologikoki; alegia, barnetik prest egon beste pertsona esaten ari zaizuna entzuteko.
‎Hitz egiten dizunean, egiaztatu zer ari zaizun kontatzen, honelako esaldiak erabilita: «Bai, ulertzen dut», etab. Horrela, beste pertsonak entzuten eta ulertzen ari zarela antzematen dizu.
‎Ahalegina egin behar duzu beste pertsona lasaitu dadin eta kexaren arrazoi zehatza konta dezan, erreklamazioa egiteko zer pauso eman behar dituen adierazteko.
‎Ez dugu beste pertsona ikusten (keinuak, gorputz jarrera...), eta hori oso lagungarria izango litzateke komunikaziorako.Pertsona batzuk ez dira ondo komunikatzen telefonoz, bereziki tentsio egoeretan (esaterako, urgentzia edo larrialdi batean). Pertsona batzuek ezin dute telefonoa erabili komunikatzeko; esaterako, entzumen arazoak dituztenek.Zenbait arazo sor daitezke: interferentziak, estaldurarik gabe egotea, mozketak telefono sarean, etab.
2016
‎Askoz hobeto ezagutzen du bere ingurua, eta, horri esker, gauza berriak ikasten eta ezagutzen ditu: beste pertsona eta bizimodu batzuk, natura?
‎Pertsonak ezintasun absolutua du ez badu inolako lanik egiteko gaitasunik; adibidez, zenbait gaixotasun mentalen eraginez. Eta baliaezintasun handia du inolako lanbiderik egiteko ezintasuna izateaz gain bere kabuz moldatu ezin bada eta etengabe beste pertsona baten laguntza behar badu.
‎Ikaslea (hezitzailegaia) haurtzaroan bizi izandako zenbait pasarte gogoratzen ahaleginduko da. Horren ostean, inguruko/ gertuko pertsonei galdetuko die zer gogoratzen duten pasarte horietaz, afektibitatearen inguruko oroitzapenak beste pertsonen araberakoak ere badirelako, hau da, oroitzapenak taldean eraikitzen direlako.
‎defendatu nahi du, baina ez du lortzen berak nahi duena: etengabeko kontrako jarreraren bidez, ez du beste pertsonengandik afektu gehiagorik lortzen, eta, horren ondorioz, aldatu egiten da haurraren jokabidea.
‎3 urte. Grazia fasea deitu ohi zaio, zeren, aldi honetan, haurren helburua limurtzeko jokabideen bidez beste pertsonen onarpena eta mirespena lortzea baita. Etapa nartzisista honetan, haurrak bere trebetasun guztiak erabili ohi ditu maite duten pertsonak liluratzeko.
‎Hori guztia menderatzeak, hau da, gurekin dauden beste pertsonen ideiak eta asmoak zein diren jakiteak zerbait elkarrekin egiteko edota elkarrekin jolasteko aukera ematen digu.
‎Gizakiek haurtxoaren arreta erakartzen dute, eta, lehenbiziko hiru hilabete horietan, gizakienganako jokabide eta seinale emozionalak erabiltzeko joera du haurtxoak. Zaintzen duen pertsonaren ahotsa eta usaina identifikatzen ditu haurtxoak, baina oraindik ez da gai ama beste pertsonengandik bereizteko. Izan ere, ama ez den beste norbaitek (amak bezain egoki zaintzen badu), pertsona hori ama balitz bezala hartuko du haurtxoak.
‎Jar gaitezen gaurko egoeran: nork ez du erabiltzen telefono mugikorra?, edo, ba ote da inor Internet hitza entzun ez duenik?, ba ote da ikasle gazterik planetako beste pertsona batzuekin mezu elektroniko bidezko erlaziorik ez duenik?, etab. Horrek guztiak ikusarazten digu aurrerapena jarraitua eta etengabea dela eta ez dakigula non dituen mugak. Bluetooth, wifi, GPRS eta abar... horiek dira azken komunikazio sistemetako batzuk gailuei aplikatuta erabiltzen direnak eta gaur egun jende gehienak erabiltzen dituenak.
‎Elkarrizketatzaile kalifikatu batek elkarrizketa pertsonal bat egiten dio beste pertsona bati, aurrez idatzi den gidoi batean oinarrituta. Baina gaiari buruzko ahalik eta informazio handiena lortu nahi bada, adierazteko askatasuna eman behar dio elkarrizketatzaileak elkarrizketatuari.
‎Moderatzaile batek aurretik proposatu den gai bati buruzko iritziak jasotzen ditu talde eztabaida gidatu batean. Hots, norbanako baten ordez, gizatalde batek informatzen du teknika honez bidez. Moderatzaile batek gai edo arazo bat proposatu eta gero, beste pertsona batzuek balizko irtenbideak edo informazioa iradokitzen eta proposatzen dute, euren artean hitz egiten duten bitartean.
‎Beste batzuetan, rol jokoak (role playing) egiten dira, eta haietan pertsona batek beste pertsona baten jokabidea hartzen du.
‎Teoria honetan, gizakiaren beharrak eta desirak beroriek betetzeko premiaren arabera sailkaturik daude: piramidearen oinarrian behar fisiologikoak daude, hala nola jatea eta edatea; horiek aseta, gizakiak babesa eta segurtasuna bilatzen ditu; ondoren onarpen sozialaren motibazioa sortzen da, beste pertsona batzuekin elkartzeko eta haiekin parte hartzeko; gerora, gizartearen onespena lortu nahi du, eta, azkenik, autoerrealizazioa bilatzen du, piramidearen gailurrean.
‎Gizarte talde bateko edo beste bateko kide izateak kontsumo lehentasunetan eragiten du, beste pertsona batzuekiko harremanek zehazten dutelako gure kontsumo eredua.
‎Erabiltzaileak bere kontaktu sarearekin partekatzen du atsegin duen bideo, irudi edo beste eduki digital bat. Kontaktuek ere berriz partekatzen dute beste pertsona batzuekin. Horrela, ideia modu esponentzialean zabaltzen da hamaika erabiltzaileren artean.
‎– Bi pertsonen artean, zuzenean edo zeharka, beste pertsona bat kontrolatzen badute.
‎c) Erosleak inportatutako salgaiekin zerikusia duen finantzaketa akordio bat hitzartu eta horrek eragindako interesen zenbatekoak, finantzaketa edozeinen kargurakoa izanik (saltzailea edo beste pertsona bat). Horretarako:
‎–Balioztatzen ari garen salgaien ekoizleak ez badu salgai berdin berdinik ekoizten herrialde berean, berdin berdintzat hartuko dira herrialde berean ekoitzitako beste zenbait salgai, nahiz eta beste pertsona batek ekoitzi.
‎FCA Incotermak esan nahi du esportatzaileak garraiolariari edo inportatzaileak aukeratutako beste pertsona bati entregatzen diola salgaia, saltzailearen instalazioetan edo adostutako beste leku batean. Saltzailearen instalazioetan entregatzen bada, esportatzaileak kargatu behar du salgaia erosleak aukeratutako garraiobidean.
‎Informazioa emateko erantzukizuna duenak beste deklaraziogile baten edo enpresa-buru baten esku uzten badu erantzukizun hori, edota internet bidez aurkezteko baimena beste pertsona bati ematen badio, pertsona horren izen abizenak edo enpresa izena eta helbide osoa adierazi behar dira; horrez gain, Zk. jartzen duen laukian, ordezkari horri esleitutako identifikazio fiskaleko zenbakia adierazi behar da, Europar Batasunaren barruko balio erantsiaren gaineko zergaren ondorioetarako.
‎– Kreditu titulu hau salgaiaren kontsignatarioaren izenean igorri daiteke edo aukeratutako beste pertsona baten izenean. Eragiketa hori endosu bidez egiten da eta eramaileari.
‎Aseguru konpainiaren eta aseguratuaren arteko kontratu bat da aseguru poliza. Dokumentua izenduna izan daiteke, edo hautatutako beste pertsona baten izenean egin daiteke; horrenbestez, endosagarria da.
2017
‎Ahal bada, saiatu beste pertsona batekin egon dadin, haren ekintzak gainbegiratzeko eta segurtasuna zaintzeko.
‎Konpainia bila dezala eta bere sentimenduak eta pentsamenduak parteka ditzala beste pertsonekin; horrela hobeto sentituko da eta besteei lagunduko die. Dena den, inorekin hitz egiteko gai ez bada, edo ez badu nahi, gomendatu idatz dezala.
‎Laguntza soziala. Familiak, lagunek eta gertuko beste pertsonak ematen diotena. Inguruan babes sare sendoa duten pertsonek hobeto jasaten dute, bakarrik eta babes sistemarik gabe eta laguntza eskatzea kostatzen zaien pertsonek baino.
‎Teknikariek ikusiko dituzuen depresio kasu gehienak hondamendiak eragindakoak izango dira, adibidez biktimak errudun jotzearen eraginez. Hala ere, beste pertsona batzuk arrazoitzat har daitekeen kanpoko arazorik izan gabe deprimi daitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia