2003
|
|
Teknika horren helburua, gizakiak egoera jakin batzuetan bizitzen dituen edo
|
beste
pertsonez dituen okerreko interpretazio edo pentsamenduak identifikatu, aztertu eta aldatzea da.
|
2007
|
|
Alde batetik, haren esanahia gizartediskurtsotik eratortzen delako. Bestetik,
|
beste
pertsonekin ditugun pentsamendutrukeak hau direlako: norberaren ikuspegiari soilik erreparatzeko joera desagerrarazieta ikuspegi batzuk koordinatzeko gaitasunaren garapena bultzatzen dutenak.
|
|
Hasieran, haurrek
|
beste
pertsonei buruz dituzten irudikapen intuitibo edotalogikoak aztertzea helburu zuen eremutzat hartzen zen garapen soziokognitiboa; hain zuzen, beste pertsonak irudikatzeko eta haien esperientzia psikologikoakinferitzeko gaitasunen garapenaren ikerketa eremutzat (Shantz, 1975), eta bi gaiaztertzen ziren: alde batetik, pertsonen hautematea (person perception) deritzonbeste pertsonak irudikatzeko gaitasuna garatzea (Damon, 1977; Serafica, 1982); bestalde, gizarte inferentzia (social inference) delakoa, hau da, beste pertsonenezaugarri psikologikoak inferitzeko beharrezkoak diren gaitasunak garatzea.
|
|
James-en aburuz, gizabanakoek Selfa
|
beste
pertsonekin dituzten eragintrukeetan oinarrituz eraikitzen dute (Pervin, 1998). Eragin truke horiek aldatuegiten dira, bai testuinguruaren, bai horietan parte hartzen duten pertsonen arabera.Ondorioz, uste zuen pertsona berak Nire bat baino gehiago izan ditzakeela etahoriek bateraturik nahiz gatazkan egon daitezkeela.
|
|
Ekarpen horietaz gain, Baldwin ek norberaren eta beste pertsonen ezagutzarengarapenari buruzko ekarpenak egin zituen. Norberaren ezagutzaren garapenaridagokionez, Baldwin en ustez, Nia gizabanakoak
|
beste
pertsonekin dituen eragintruke sinbolikoetan zein linguistikoetan oinarritutako eraikuntza soziala da. Hala, eragin truke horiek autokontzeptuan zer eragin zuten ikertu zuen.
|
|
3 Behatu jolas sinbolikoan jolasten ari den haur bati eta saiatu aztertzen haurhorrek
|
beste
pertsonez duen ezagutza.
|
|
– Indukzio bidezko arrazoibideek seme alabei ikusarazten dizkiete haienjokabideak
|
beste
pertsonentzat dituen ondorio mingarriak; ondorio mingarriak izan daitezke lagunentzat (adinkideei buruzko indukzioa), norberarengurasoentzat (gurasoei buruzko indukzioa: –Konturatzen al zara egindakoaz?
|
2008
|
|
Testuinguruarekin lotutako ikuspegitik (ikus 13 eta 14 gaiak) aldarrikatu da ingurunearen eragina ez duela behar beste kontuan hartu. Pertsonaren eta objektuaren elkarrekintzan jartzen du interesa, baina ez bi horiek ingurunearekin edo
|
beste
pertsonekin duten elkarrekintzan. Bestetik, egozentrismoa zer den ez zuen ondo azaldu; kontzeptua modu orokorregian erabili zuen, eta gaur egun erakutsi da umea zazpi urte izan baino
|
2011
|
|
Haurren jarrera oldarkorrak gehiegi onartzeak ere jokabide horiek barneratzea eta sustatzea eragiten du. Gurasoek mugak jarri behar dituzte haurrak
|
beste
pertsonekin duen harremanean onargarria eta onartezina denaren artean.
|
2012
|
|
2.Pertsona desgaituei ezin zaie kendu sexualitatea bizitzeko aukerarik, ezta sexu harremanak izateko edo haurrak izateko aukerarik ere.Kontuan harturik pertsona desgaituek zailtasunak izan ditzaketela ezkontzeko edo familia sortzeko, estatuek sustatu behar dute orientazio zerbitzu egokiak ezartzea.Pertsona desgaituek
|
beste
pertsonek duten aukera bera izango dute familia plangintza metodoak eskuratzeko, eta euren gorputzaren funtzionamendu sexualari buruzko informazioa jasotzeko.
|
2013
|
|
Horren arabera, egitasmoen emaitzak baloratzean, galdera ez da pertsona komunitatearen barruan ote dagoen, baizik eta komunitatearen parte ote den. Horrek komunitatea osatzen duten
|
beste
pertsonekiko dituen harremanen kalitatea neurtzea dakar".
|