Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 592

2000
‎EL MUNDO DEL PAIS VASCO, ELPAIS DEL PAIS VASCO eta SUD OUEST. Azken hauen kasuan azterketarako erabili ditugun unitateak, ez dira artikulu guztiak izan, Euskal Herriarekin nolabaiteko lotura zutenak soilik baizik (batzuk, kanpokoedizio osoan argitaratu arren, Euskal Herriko berri ematen dutelako, eta beste batzuk, Euskal Herriarekinzerikusirik eduki ez arren, bertako edizioan sartzen direlako). Horrek esplikatzen du egunkari horiekazterketaren zati batzuetatik kanpo geratu behar izatea.
‎Aitzitik, egitate handiagoetan (Euskal Autonomia Erkidegoan, Hegoaldean edota Euskal Herrian) eragina duten albisteak gehiago dira lurralde hauetan gertatu direnak baino. Adibidez, Gasteizko Jaurlaritzak berak hartutakoerabaki baten berri ematen duenean, berri ematea (prentsaurrekoa esaterako) herrialdebatean gertatzen da, baina eragina Euskal Autonomi Erkidego osora heda daiteke.Ezberdintasun hori neurketak egiteko erabili dugun metodologiaren ondorioa da: izanere, gertaerak leku jakin batean gertatzen dira gehienetan (eta horretarako erabili dugunneurketa unitatea herrialdea izan da, Iparraldea bere osotasunean herrialdetzat hartudugularik).
‎Aitzitik, egitate handiagoetan (Euskal Autonomia Erkidegoan, Hegoaldean edota Euskal Herrian) eragina duten albisteak gehiago dira lurralde hauetan gertatu direnak baino. Adibidez, Gasteizko Jaurlaritzak berak hartutakoerabaki baten berri ematen duenean, berri ematea (prentsaurrekoa esaterako) herrialdebatean gertatzen da, baina eragina Euskal Autonomi Erkidego osora heda daiteke.Ezberdintasun hori neurketak egiteko erabili dugun metodologiaren ondorioa da: izanere, gertaerak leku jakin batean gertatzen dira gehienetan (eta horretarako erabili dugunneurketa unitatea herrialdea izan da, Iparraldea bere osotasunean herrialdetzat hartudugularik).
‎Euskal Herriarekin zerikusia duen artikulu batek, hartara, Euskal Herri osoarekin zein haren parte batekin soilik izan dezake lotura. Geroxeagohelduko diogu Euskal Herria eta bere barneko eremu ezberdinen arteko alderaketari). Beraz, egunkariek gai hauen berri ematen digutenean, hurbileko kontuek garrantziairabazten dute (ezin bestela izan euskarari dagokionez, jakina; baina ez litzatekenahitaez horrela izan behar gainerako bietan).
‎Horrela, EL CORREO, DIARIOVASCO, DIARIO DE NAVARRA, DIARIO DE NOTICIAS eta EL PERIODICO DEALAVA egunkarietan, eta bai DEIAn ere,, gizarte gaiak? ukitzen direnean, herrialdepropioaz ari dira gehienbat berri ematen (DEIAren kasuan Bizkaiaz). EUSKALDUNONEGUNKARIAn eta GARAn, ordea, gizarte gaiak orobat Euskal Herri osoan eraginadutenak dira lehen lehenik, eta herrialde bakoitzean dutenak geroago (herrialde bakoitzaren presentzia ezberdina izanik, Iparraldearekin ikusi dugun bezalaxe).
‎Ezberdintasunak daude, ordea, Espainian gertatzen direnalbisteen inguruan: gaztelaniazko albistegiak euskarazkoak baino joera handiagoa duEspainiako gertaeren berri emateko. Aldea ez da handiegia, baina joera bat erakustendu (esanguratsua, bestalde, bi albistegien artean ia erabateko parekotasuna egon litzatekeela kontuan hartuta, bata bestearen itzulpen izaki).
‎– Norbaitek ikus entzunezko komunikazio zerbitzu bat eskainiko duen sozietate baten botoen edo kapitalaren %10 baino gehiago izatekotan, egoerahorren berri eman behar dio CSAri; baita egoera horretan gerta daitekeenedozein aldaketarena ere.
‎Ikusi AZNAREZ, C. (2000) Los sueños de Bolivar en la Venezuela de hoy. Txalaparta, Tafalla.Liburu honetan herrialde amerikarrean emandako prozesuaren berri ematen da, kronika gisa konstituzio berriaren ezarpenak ekarri dituen aldaketei buruzko hausnarketa eginez (Konstituzioaren inguruan, ikus 284 orrialdea eta hurrengoak).
‎Beste aldetik, egia da ahots gabeko giza talde batzuek beren arazo, ideia etaborroken berri eman ahal izan dutela Internet en bidez. Eta horrela mundu osokobabesa eta elkartasuna lortu dutela. Baina hori une eta zirkunstantzia jakin batzuetan gertatu da, eta gero eta zailagoa da horrelakorik berriro gertatzea, komunikazio mota hori gero eta kontrolatuago dagoelako:
‎Eguneroko bizitzan hainbat egoera desberdinetan izaten gara nortasuna bermatu beharrean: banketxera joan, erosketak ordaindu edota edozein dokumentu ofizialeskuratzeko, ezinbestekoa zaigu geure nortasunaren berri ematea. Horretarako agirijakin batzuk daude:
‎egoera zibila, gurasoen izenak, gurasoizanez gero seme alaben izenak, eta bai itxura fisikoari lotutakoak ere, gehientsunetan argazki arautu baten bidez agertzen direnak. Horiez guztiez gain, beste datubaten berri ematen dute agiri guztiek: agiriaren jabearen eta estatuaren arteko loturaren berri.
‎Agiri hauen artean arreta berezia merezi dute nortasun formalaren berri ematen dutenak, hau da, estatuak onesten duen nazionalitatearen berri ematen dutenak; bereziki, nortasun agiria eta pasaportea dira horiek. Oso zabaldua izan arren, nortasun agiria ez da inondik inora ere unibertsala, eta estatu askok ez dute antzekorikerabiltzen.
‎Agiri hauen artean arreta berezia merezi dute nortasun formalaren berri ematen dutenak, hau da, estatuak onesten duen nazionalitatearen berri ematen dutenak; bereziki, nortasun agiria eta pasaportea dira horiek. Oso zabaldua izan arren, nortasun agiria ez da inondik inora ere unibertsala, eta estatu askok ez dute antzekorikerabiltzen.
‎Jatorri desberdina izan arren, guztiek dute helburu bera: euskal nortasunaren10 berri ematea, eta batez ere, balekotasun eta berme ofizala ematea; azken finean, euskal nortasuna formalki aitortzea.Hego Euskal Herriko agiririk zaharrenak, Espainiar Errepublikaren garaian 1936kogerra hasia zela orduko Eusko Jaurlaritzak sortutako pasaportea eta Euzko Izat Agiriaditugu. Garai hartan Jaurlaritzak bere gain hartu zituen, oso epe laburrerako baina, estatuari zegozkion eta orduko Errepublikaren eskumenpean zeuden beste hainbat
‎Euskaldunon Egunkaria,,. Euskal izaeraren seinale, Euskal NortasunaElkarteak, hala eskatzen duten guztiei, euskal izaeraren berri ematen duen nortasun agiria egiten die?.
‎Behobiako mugan egin beharreko xehetasun eta joan etorri guztien berri ematen da 1846eanargitaratutako bidairi gida batean (Aguirre, 1995: 44).
‎Artean bezala, jarduerak errepikaezinak diren neurrian, estandarizatu ezin diren neurrian, beraienberri eman nahi bada, beren hastapenetatik azaltzea iruditu zaigu modurikegokiena. Eta horretarako, gaur egun edozein hiritan aurki daitezkeen eta teoriamailan ere bereizten diren teknika eta jarduera ezagunenen berri eman nahi izandugu, bertan aritzen diren profesional eta espezialistei beren gaia aztertzea eskatuz.Sakontasunez, teknika bakoitzaren atzetik zein oinarri teoriko dauden eta gizakiaeta patologiaren zein ulermen dagoen adieraztea izan da gure nahia.
‎GELDIUNE (puntua) egoera baten ondoren, beharra azaleratzen daSENTIPEN (1 puntua) modura. Sentipen nahasia da, ez du oraindik izenik etazehaztasun gehiago edo gutxiagoko seinale sentsorialen bidez antzematen da: gorputz egonezina, ahoko idortasuna, e.a. Seinale sentsorial hauek organismoarendefizit egoeraren berri ematen digute.
‎Lan honetan talde analisiaren hastapenetan eta Moreno-ren hastapen eta tekniketan oinarriturik, teknika psikoterapeutikoetan harantzago joanez sortzen denjardueretako bat adierazi nahi izan dugu, batez ere eszena dramatikoakahalbidetzen duen aberastasunaren berri emanez, baina aberastasun hau sostengatzen duen teorizazioa ahaztu gabe. Teorizazio hori psikoanalisiaren alor zabalarenbarnean aztertuz, noski.
‎Batez ere, lehengoratze araua, zeinean taldearena dena taldeari itzultzeandatzan. Adibidez, saiotik kanpo zenbait partaideek beren artean taldeaz hitz egitenbadute, talde guztiari horren berri emateko konpromisoa izatea.
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
‎Beraz, egunerokotasunean jabetu gaitezkeen zerbait ondoriozta dezakeguesandako honetatik: giza taldeetan askotan sortzen dira fenomeno ulerkaitzak etalogikaz kanpokoak, talde horietan partaide diren subjektuentzat ere, banaka hartuzgero, bizi izandakoaren eta gertatutakoaren berri ematen zaila izanik. Talde analisiaketa talde psikoterapia analitikoak halako giza harremanetan eta taldeetan gertatzendiren hainbat fenomenoren ulerkuntzarako teoria eta berarekin jarduteko teknikaeskaintzen du.
‎Honen lagin txiki baten berri ematea izan da gure asmoa eta ahalegina.
‎Duela zenbait hilabete lagun batzuek beren asmoaren berri ematera hurbilduzitzaizkidanean, besterik gabe, baietz esan nien segidan, ezertxo ere pentsatu barik, ezezkoak berak lotsaraziko ninduen beldurrez edo. Nola ezetzik esan, gero etazorpetuago bizi nahi ez banuen, orain arteko zorra kitatzeko gaitasunik ez nuelajakinik ere?
‎Mila bider salatu du Txillardegik euskararen egoera diglosikoa, eta hortik irten beharra, benetako normalkuntza lortuko badu.Einar Haugen en. Elebitasunaren estigmak? artikuluaren berri ematean, eta horrenideietako baten kontrapuntu gisa, honako hau jaulkitzen digu bat batean: –... normalkuntza, ama hizkuntzak ohiko funtzioetan askitasuna lortzean datzala?
‎Askoz harantzago doaz horiek. Zenbakia diseinatzean erredakziotaldeak izandako asmoaren berri emateaz edota indizearen haria agertzeaz gain, lankideen artikuluen bere irakurketa eskaintzen digu sarritan4 Normala da inoren idazlanaren aurkezpena egiten duenak berari deigarrien eta interesgarrien iruditzen zaizkioneta, gogokoen, dituen ideiak nabarmentzea.
‎Laugarren Sariketetan, aldiz,. Europa, ko Federazinoa erri txikiei buruz? izenburuko Aresti-ren lanaren berri ematen du NemesioEtxaniz ek: –Emen degu ondoren Bizkaiko euskaldun berri bat:
‎c) Tokiko eliz Nagusiaren ardurapean geratzen zen erlijioso (edo apaiz) bakoitzari aginduaren berri eman eta berori bete arazteko bertatik bertarakoardura.
‎Pasadizo txiki honek, bada, Joxeluisen hautuen berri ematen digu. Bere bizitzapublikoak antzematen uzten ez duen bizipenen itzala.
‎bere euskarri naturaletik bereiztea, ez da naturaren baitanberez gertatzen den zerbait, adimenaren jardueraren ondorio baizik, edo oinarrianadimenaren guztizko ahala duen giza lanarena. Hain zuzen ere, ahalmen ikaragarrihorren berri ematea da Kojeve rentzat filosofiaren eginkizunik garrantzitsuena.
‎Bestalde, Izateak nola eta zergatik duen zentzurik azaltzen dutenean, aipatutakofilosofo esentzialisten Izate pentsamenduaren ikuskera arartegabeak mintzo egiazkoaren posibilitatearen berri ematen badu, izan badenaren zentzua ezagutarazten duena, ezin azal diezaguke, aldiz, nolatan eta zergatik bihurtzen den Izatearen egia erreal, hots, nolatan eta zergatik gerta daitekeen gizakiak Izatearen esentzia erauztea, etaesentzia horrekin inolako loturarik ez duen izen multzoan gauzatzea. Izan ere, goragoesan bezala, mintzoaren errealitatea da, hain zuzen ere, azaldu beharra dagoenmirakulua.
‎Afari apala baina borondate onekoa, eta hiriburuan bizi nintzenez geroztik herrira itzultzeko izaten nuen aitzakia bakarrenetakoa; mahaikideetan, berriz, denetarik: urte batean gozogilearekin egokitu eta joan den mendeko konfiteroenlangintza azaldu zidan; hurrena herriko etnografoarekin, eta bertako harrespil etatrikuharrietan egiten ari ziren indusketen berri eman zidan. Urte hartan, berriz, erretorea tokatu zitzaidan ondoan, eta mendizaleen elkarteko lehendakariari elizakoobrak zertan ziren azaldu ondoren, honela esan zion halako batean:
‎Bere susmoen berri eman zion osabak, eta aitak lasaitu egin nahi izan zuen, irudipenak izango zirela horiek, eta hala ez bazen ere hobe zela gauzak bakean uztea.
‎Arturo Merayo k egiten duen bezala, generoak sailkatzeko orduan, sei parametro erabil ditzakegu: alde batetik, egintzak, egintzak eta aburuak, eta aburuak, hau da, generoen tratamenduan egintza edo gertakarien berri ematea edo aburuak tartekatzea kontuan harturik; eta beste alde batetik, bakarrizketa eta elkarrizketa generoak ala genero mistoak direnak.
‎Irrati emandegiko nagusien agindupean,, igorritako kazetaria? garrantzi handiko jazoera baten berri emateko gertaera suertatu den lekura joan ohi da informatzaile. Eta hau horrela izango da, irratiak leku
‎errealitatearekiko harremana zuzenagoa da, eta ondorioz, giro soinuak eta informatzailearen ahotsak bertaratu egiten gaitu, sinesgarritasun handiagoa ematen digu, jazoera biziarazten digu. Askotan korrespontsal hauek idazgelara heldu ez diren albisteen berri ematen digute, agentziek jaso ez dituzten albisteen berri, alegia.
‎Konpetentzian dauden edo lehiakide diren irratiak entzuteaz gain, telebistako kanal ezberdinetatik zeren berri ematen den jakitea ere garrantzitsua izan daiteke irratilarientzat. Sarri askotan ikusleen kutxa deritzonaz baliatu behar dugu ezinbestez, albiste batzuk eman ahal izateko edo horien segimendua egiteko.
‎Ramirez-ek dioen bezala (1995), batzuentzat propaganda aparatu hutsak direnak, beste batzuentzat informazio iturri ezinbestekoak dira, nahiz eta guztiak bat datozen bulego hauek hedabideetako kazetarien lana baldintzatzeko ahalmena ezagutzeko orduan. Autore honek komunikazio kabineteei buruzko datu adierazgarri batzuk eman dizkigu, baita ondorio interesgarri batzuen berri eman ere. Hona hemen:
‎Bada beste iturri bat, entzuleek osatzen dutena alegia. Albiste eta komunikatuak beren ahotsez igorritako entzuleez ari gara, militantismoz egiten dutenak edo beren ustez zerbait garrantzitsua denaren berri emateari ondo irizten dioten pertsonak. Irratilariek, albiste hauek jaso ostean, ongi konprobatu behar dute egiazkoak eta garrantzizkoak direnentz, toxikazio informatiboa hortixek etor bailiteke.
‎Telebista den bezala, irratia bitarteko egokia da gaurkotasunaren berri eman ahal izateko eta jazo berri diren gertakariei jarraitzeko, informazio iturriek edo irratilariek beren kriterioez ikusitako errealitatearen partearen iragazle bihurtzen delarik; eta honek eragin handia du finkatu behar diren programazio ereduetan. Eredu horietan formakuntza, entretenimendua eta informazioa uztartu behar dira programatzaileen helburuekin, entzuleei, edo entzuleriei?
‎Izan ere, irratia hitza edo mintzoa da; alta, beste elementuak ezin ahantzizkoak dira. Entzumenetik jasotzen duguna da irratibideak eskaini ahal digun bakarra, eta, beraz, bistan da musikak, isilaldiak eta audio efektu eta zaratek ere zerbaiten berri ematen dutela, zerbait adierazi ohi dutela alegia.
‎Musika irratibidearen osagarri garrantzitsutzat jo dezakegu. Gidoiaren atal ezin ahantzizkoa den honek gauza askoren berri eman diezaguke. Albistegintzan ere erabiltzen da eta aspaldidanik, sortu zenez geroztik dela esan dezakegu?
‎sinesgarritasunaren arazoa problema izaten hasia baitzen, batez ere Hegoaldeko lau herrialdeetan. Irratia bakanka irteten zen kanpora, kanpoko informazioaren bila, salbu eta jaialdi eta antzekoetan, loterian, hondamendien aldeko ekitaldietan eta Franco-ri eskainitako txaloen berri emateko? (Cebrián, 1994, 40).
‎WWJ Detroit-ekoa eta KDKA Pittsburgh-ekoa (Pennsylvania). Azken irrati emandegi honetako zuzendari izan zen Frank Conrad-ek ospea erdietsi zuen 1920ko azaroaren 2an presidentetzarako hauteskundeen berri eman zuenean, orduko hartan Warren G. Harding errepublikarrak irabazi zuelarik. Baina Holandak ere bere egiten du lehenbiziko irrati emandegi erregularra egin izana, 1919ko azaroaren 6an hasi baitzen PCGG izeneko emandegia Haga hiritik emititzen.
‎Urte haietan, informazio irratiaren alorrean jazoera sonatua izan zen David Sarnoff ek, hogeita bat urteko irratilariak, 1912ko apirilean 62 orduz etenik gabe Titanic en hondoratzea erretransmititu zuenekoa. Sarnoff ek profesionalki lan egin zuen, itsasuntzi erreskatatzaileetako jendea elkarrizketatuz, bizirik atera ziren pertsonen izenak batuz eta jendearen arreta irratibidean ipinaraziz, erantzukizun handiz eta irratia gertaera informatiboen berri emateko bitarteko dinamiko eta egokia zela agerian utziz. Titanic en hondamena Marconi-ren familia osoaren akabera izan ahal izan zen, konbidatuta baitzeuden bidaia hartan Titanic itsasuntzian Atlantikoa zeharkatzera.
‎KDKAk 1920an egin ziren presidentetzarako hauteskundeen berri eman zuen, Harding en eta Cox en arteko lehiari buruzko informazioa eman zuen, alegia. –But first, if this broadcast is reaching you, please drop us a card.
‎Estatu Nazioak asimilazio prozesu horretan harturiko lehenengotariko neurrien artean, hizkuntzari dagokiona dugu. Historia, eta Europakoa zehazki, integratze prozesuan hizkuntzak izan duen protagonismoaren berri ematen diguten adibideez josita dago (gaelikoz hitz egiten zuten eskoziarrak XVIII. mendean, bretoiak bretoieraz Iraultza Frantsesaren ondoren, etab.), eta ondorioz honako hau esan genezake: hizkuntza nazionalak nazionalizatu egiten du.
‎Konstituzio honetan irakaskuntzaren auziak zuen lege tratamenduaren azterketa guztiz funtsezkoa da, gure iritziz, gero eraikiko zen hezkuntza sistema nazionalaren zutabe nagusi batzuk aldarrikatzen zituen neurrian eta liberalismo espainiarraren joera uniformizatzailearen oinarrien berri emango digun heinean. Izan ere, irakaskuntzaren arazoa aparteko garrantzia duen jauzi kualitatiboaren testuinguruan ulertu behar da:
‎Hitz hauek oso adierazgarriak dira: alde batetik hezkuntza sistema osatuaren faltaren berri ematen digute; bestalde, eta hau guztiz garrantzitsua dela deritzogu, hezkuntza sistemaren eratzea Estatuko Administrazio osoaren antolakuntzaren testuinguruan kokatzen da. Dagoeneko badakigu administrazio mailako antolaketaren arloan hainbat urrats oinarrizko eman zirela; lehenago aipaturiko horiez gain, hauek izango lirateke, laburbilduta, azkeneko urteetan arlo honetan izandako erreformak(. Pidal?
‎Goreneko administrazioa finkatu ondoren, egituratze prozesuak tokian tokiko administrazio maila jo zuen. Lehenik eta behin, lurraldearen banaketari zegozkion artikuluek zentrotik eraikitzen zen eraikuntzaren berri emango digute. Jadanik 1845ean, Frantziatik inportaturik indarrean zegoen189 unibertsitate barrutien banaketa kontsakratu zen:
‎1852an zertxobait aldatu bazen ere (irakaskuntzaren ardura. Gracia y Justicia, ren esku zegoen garaian), berriro 1855ean lehen bezala geratu zen. Adibide honek ere. Fomento, k izandako garrantziaren berri ematen ditu.
‎Ez da berria Estatu espainiarrak duen testuliburuak kontrolatzeko nahia, eta ezagunak dira, esate baterako, hauen bidez egin izan dituen herritar abertzaleak abertzale espainiarrak, noski sortzeko ahaleginak279 Zalantzarik gabe testuliburuak hezkuntzaren historia arloko ikerkuntzarako aparteko dokumentu baliagarriak ditugu, besteak beste, transmisio ideologikorako baliabide direlako(. El libro escolar ha sido siempre con la excepción de algunos breves momentos de exaltación libertaria un producto cultural intervenido políticamente? dio Escolanok280) eta, beste batzuen artean, jarrera politikoen berri ematen digutelako281 Kontrol ideologikora zuzenduta dauden praktika politikoek ematen digute honen froga garbia282; zentzu horretan, Moyano legeak aurreneko urteetako testuliburuen inguruko politika sistematizatu zuen, eta 1868ko iraultzak nolabaiteko etena ekarri bazuen ere,. Restauración, delakoak bere egin zituen 1857ko legearen irizpide nagusiak, mende erdi bat baino luzeago indarrean iraungo zutenak.
2001
‎a) Lehenengo eta behin, komunikabideetan eta inguru hurbilean egunero antolatueta eskaintzen diren ekintza, ospakizun eta kultur saioen berri ematea. Hauilustratzeko geure euskaltegian egiten dugun esperientzia xume baten berriemango dizuet:
‎– Gure gizartearen ezaugarrien berri ematen den artikulu batean.
‎Ikasle askok ezin izan dute esan Euskal Telebistako zein saio duten gustuko.Hori, esan beharrik ez dago, nahiko normaltzat hartu genuke, ikasleaskok ez baitute Euskal Telebistarik apenas ikusten. Dena dela, ez litzatekesoberan egongo programazioaren berri ematea ikasleei, beren gustuko saioakaurki ditzaketela ikus dezaten.
‎xede hizkuntza erabiltzen duen gizataldeak elkarrekin komunikatzekoadostu dituen konbentzioen eta arauen berri emango zaigu (testu formaladen ala ez, partaideen arteko harremana...),
‎Proba pilotu bat egin da, euskara ikasten ari den ikasle helduen ikas estiloaknolakoak izan daitezkeen ikusteko. Proba honen emaitzak ez dira errepresentagarriak, laginak ez baititu betetzen errepresentagarri izateko bete beharrezko baldintza zientifikoak (laginaren hautaketa, kopurua, etab.). Beraz, nahiz probapilotuaren berri emateko helburua izan, ikerketa honek solasaldi baterako aitzakiaizan nahi du izatez; eta bertatik ezin da ondorio tinko eta sendorik atera, ez baituhorretarako balio enpirikorik.
‎Esandakoa kontuan harturik, sintesia egiten saiatuko gara ondoko lerroetan.Ezin dugu narrazio politikoa, ikusi dugun bezala tradizionalki landua izandena? alde batera utzi, baina gertaera politiko eta belikoen berri ematea ez danahikoa. Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena.
‎Beraz, gaur egun Goi Erdi Aroko eliza bizkaitarrak indusketen bitartez bakarrik ezagut daitezke. Horietako biren berri emango dugu hemen:
‎hau argituz doa azken aurkikuntza arkeologikoei esker. Beraz, testuhonetan aurkikuntza horien berri emango dugu, eta Iruñea, Buzaga, Aldaieta etaFinaga ko nekropoliak aipatu eta azalduko ditugu, beraien hainbat ezaugarriaztertuz: nekropolien barne antolaketa eta hilobietan aurkitutako materialenezaugarriak, hain zuzen.
‎Mirestenditut beren literatura biziaren goiti beheitietatik at ezartzen dakiten izkiriatzaileak.Ni ez naiz horietarik. Ene lanaren berri emateko atakan paratzen nauten aldi oro, neure bizi atal batzuk azaleratu beharrean aurkitzen naiz. Striptease pertsonal batiekin beharrean, funtsean.
‎XIX. mendetik aurrera berealdiko ardura hartu zuen nobelak bere gain: errealitatea irudikatu beharra. Egia da XIX. mendean burgesiaren mundu etaantolamendu moralaren berri eman zigula nobelak, edo, aproposago esanda, gizarte hark bere buruaz zuen irudikapena. Ezin ukatu nobelaren garrantzia gizartemodernoaren imajinarioa elikatzeko orduan:
‎Gure literaturarena esparru periferikoa da guztiz (baimunduko eta bai hurbileko esparruekin alderatuz gero), eta nazionala izatetik libratzea halabeharrez kostatzen zaio; baina, hala ere, gainditua bide du deskolonizatzearen etapa folkloriko edo herderianoa23 Erdibide horren emaitza eta isla estetikoa dateke gaur egungo eleberrigintza errealista. Alde batetik, ahozkotasunarenakegin du (Obabakoak izan da ahozkotasunaren literaturtze prozesuaren azkenharria), euskara errealitatean sartu da eta errealitatearen berri emateko gai da; baina, bestetik, ezinezkoa da oraindik naziotasunaren arazoa hor ez balego bezala idaztea, nahiz eta idazleon ideal literarioak (esparru unibertsalizatuenetako ereduetatikjasoak) horretara bultzatu. Nolabait eta hitz gutxitan definitu behar balitz, ondokoizena emango genioke korronte honi:
‎Sentsazio horren berri eman behar du literaturak, hots, betikotasuna bizitzarendenbora amaikorrean gertatzen den instant oso eta biribil hori adierazi.
‎Pello Lizarralde (Urretxu, 1956), esan bezala, ez da hain autore ezaguna, eta hasteko, esan beharra dago, bere lana errealismotik harantzago doala, eta ez dela, beraz, gizarte eta une jakin baten testigantza. Un Ange Passe (Isilaldietan) izeneko lanahartu dut bere obraren eredu gisa eta bere obraren berri emateko. Lau narraziolaburrek osatzen dute liburu hori, eta, nire ustez, euskarazko narratiban pieza arraro eta bakana da:
‎–Gaztea eta emakumea? izenburua jarri zion kazetari batek bere artikuluari, nireliburu aurkezpenaren berri emateko. Garbi dago kazetariari, beste ezerk bainogehiagok, nire adinak eta sexuak erakarri ziotela arreta; eta horixe bera azpimarratu nahi izan zuen.
‎ez da bertan bestelako azterketa sakonik topatuko, luze joko bailuke (eta ezbaita hori lan honen xedea). Izan ere, lan honen asmoa urte horretan argitaraturikolanen berri emanez, gaur egun indarrean dauden joera horien inguruan gogoetaegitea baita.
‎akordioaren jarraipen batzordeak: prozesuaren metodologia hartzea; norabide nagusiak finkatzea; prozesuen emaitzen finkatzea; plangintzaren jarraipena egitea; herritarrei prozesuaren aurrerapenaren etahartutako konpromisoen berri ematea; b) plangintza egiteko ardura duenbatzordeak: prozesuaren metodologia ezagutu eta hartzea; erabakiak hartzeko irizpideak proposatzea; prozesuak dirauen bitartean behar den informazioa ematea; iritzi publikoaren aurrean Plangintzaren lidergoa eramatea; prozesuan zehar egiten diren pausoak aztertu eta balioztatzea; lan-taldeetan/ batzordeetan parte hartzea; giltzarrizko eragileekin hitzarmenaksinatzeko negoziatzea; c) Eskualdekako Sektore Batzordeek:
‎a) Barrutiko Aholkularitza Batzordeak: diagnosian oinarrituta, dagokion lurralde barrutirakohizkuntz proiektua definitzea; dagokion lurralde barrutiko gogoeta prozesuaren emaitzak balioztatzea; herritarrei berri ematea; dinamizatzea etajarraipena egitea; sektore bakoitzean euskarak duen egoeraren azterketa etadiagnosia egitea; b) Barrutiko/ Udaleko/ Eskualdeko Sektore Batzordeek: sektore bakoitzerako helburu estrategikoak definitzea; jardunbideak definitzea eta ekimen proposamen zehatzak egitea. Hauek guztiak, egutegibatekin eta baliabide batzuekin lotzen dira.
‎Bestetik, EKBko Euskalduntze eta Alfabetatze Sailaren berri eman beharradago. Bertan herri ekimenez sortutako euskaltegi eta erakunde asko koordinatzendira, eta publiko batzuk edo publikoetan dabiltzan irakasleak ere bai.
‎Osagaien bereizketa distilazioaz, kristalizazioaz, edo disolbagarritasunaren bidezko teknikak bezalako prozedura klasikoen bidez egiten bada, osagaiak banan banan bereizita eskura daitezke, baina laborategiko lan luze eta astuna egin ostean. Hala eta guztiz ere, teknika horiek ez digute osagaien izaera kimikoaren berri emango.
‎Liburu honetan irakurle zorrotzak aurkituko dituen akatsak egilearen erruz eta ez beste inoren erruz azaldu direla esan behar dut. Horien berri eman nahi izango bazenigu, eskertu egingo genizuke, benetan.
2002
‎Laugarrenean, Galder Guenaga arduratzen da ingurumenaren auzi konplexuaz hausnarketa egiten eta Hego Euskal Herriko lurraldearen antolaketaren ikuskera eskaintzen. Hurrengo kapituluan, hiru egile diraHego Euskal Herriko azpiegitura sarearen egoeraren berri ematen digutenak: GoioEtxebarria, Helena Franko eta Begoña Garcia.
‎1973koa ere data arras esanguratsua da, orduan piztu baitzen petrolioarenkrisia, bi hamarkada luze iraun zuen kapitalismoaren urrezko aroa hilobiratuz; horrez gain, 1973ko eta 1979ko petrolioaren garestitze bortitzek energia lehengairik funtsezkoenaren agorgarritasunaren berri eman zuten, kontzientziazioekologistaren kateari beste katebegi bat gehituz.
‎Talde horien lana bikoitza zen: alde batetik ekintza xumeak, hala nolainstitutuetan propaganda banatu, matrikulazio garaian mahaiak jarri, euskarazeskaintzen zen apurraren berri eman, eta abar; bestetik, ekintza errebindikatzaileak, estatutuak betetzeko eskatuz eta, oro har, euskarazko irakaskuntzareh aldekoaldarrikapena bultzatuz. Bide horretan, 1989ko apirilean Iruñean egindakoagerraldian, Euskara Taldeek beren errebindikazioak bildu zituzten:
‎Bertan azken 30 urteetan unibertsitate mailakozientzia eta jakintza alor bakoitzean euskaraz ahoz eta idatziz ekoitzi denariburuzko oinarrizko informazioa eskaintzen da; euskaraz zer egin den eta nork eginduen azaltzen duen aipu laburra, alegia. Bere helburu nagusia euskal produkzioakademikoaren berri ematea da. Internet en dago, <www.inguma.org> eta<www.ueu.org/inguma> helbideetan.
‎dagoen errealitateaezkutatuta gelditzen da. Horregatik, epigrafe honetan dauden taulen bidez errealitate sektorial horren berri emango dugu.
‎Komunikazio honetan, abian ari den esperientzia baten berri ematen da.Informazioen eta Komunikazioen Teknologiak eragina du gizarte osoan, eta unibertsitatea bera ere aldaketak ezagutzen ari da. Horrela, Internetbitartez bideraturiko irakaskuntza Teknologia Berriek proposatzendiguten aukera bat da.
‎1997ko otsailaren 13ko bileraren agirian hitz hauek datoz: «Hizkuntzaeskakizunak direla eta Donostiako Irakasle Eskolan horrek sortzen dituenproblemen berri eman du».
‎Komunikazio honetan, abian ari den esperientzia baten berri ematen da.Informazioen eta Komunikazioen Teknologiak eragina du gizarte osoan, eta unibertsitatea bera ere aldaketak ezagutzen ari da. Horrela, Internetbitartez bideraturiko irakaskuntza Teknologia Berriek proposatzendiguten aukera bat da.
‎Hemendik aurrera eskema horri jarraituko diogu, egindako lanaren berri emateko.
‎Plangintza diseinatu aurretik antzeko beste esperientzien berri jaso nahi izangenuen. Anitz dira hizkuntzaren normalizazioa xedetzat hartzen duten ekimenak.Ezin dugu, jakina, horien berri eman. Baina, gure lanean izan duten eraginagatik, biren aipamena ekarriko dugu hona:
‎Honakoan erehelburua ez da beharkizun gehiegizkoa eragitea.Honako hau da proposatzen den prozedura: Sailkideei aurkeztu proposamena. Oniritzia jaso. Fakultateko kudeatzaileekin eta gainerako sailekin harremanetan jarri.Proposamenaren berri eman, eta haien inplikazioa bilatu. Koordinatzailea izendatu. MintzaGuneak eta Tratuak jaso. Koordinatzaileak. jasoko ditu.
‎Informatika Fakultateko LSI Sailean egindako lan baten berri eman dugu. Lanhori, azalpenean argi geratu denez, burutu gabe dago, ez baita oraindik indarreanjarri.
‎«Gizarte horiek munduaren bi ikuskeren arteko trantsizio aldi batean leudeke, eta, modu horretara, errentak ongizatea areagotzeko gero eta garrantzi txikiagoadueneko azken azalpena ondokoa litzateke, alegia, Iraultza Industrialaz geroztiknagusi gertatu den eta ekonomia egituratu duen balio gailena ordezkatuko lukeenbalio multzo berri baterako (post materialista deitzen duena) bidea egiten ari dela.Hala ere, ikuskera batetik bestera pasatzea ez da erraza, kultura garaikideak inoizez bezalako ilauntasuna eragin baitu. Batetik errealitate soziala gizakiaren eraikuntza bat dela uste dugu, baina, aldi berean, gizakia errealitatea nolabait kontrolatzeko gai denik zalantzan jartzen dugu(...) Zehaztugabetasun horrek gaur egungoegoeraren berri ematen du, pobreziak zergatik esanahia galdu duen barne. Pobreziaargi eta garbi gure egintzen emaitza da, baina behartsu ez direnek ez dute jadaberen burua hori leuntzeko egintzarik burutzeko gai ikusten.
‎a) Diziplinartekotasuna gogoan hartu. Testuak espezialitatekoak izan arren, badituzte bestelako ezaugarriak; esate baterako, fisikako testu bat, ikerketabaten berri emateko edo ikasleei irakasteko izan daiteke; medikuntzakotestu bat, lankideei (mediku edo erizainei) zerbaiten berri emateko edogaixoen informaziorako nahiz administrazio arazoen berri emateko izandaiteke. Hortaz, fisikari edo mediku horiek beste espezialitate batzuetakoprofesionalekin harremanetan (administrazio, irakaskuntza edo beste arlobatzuetakoekin) jardutea komeni da halakoetan.
‎a) Diziplinartekotasuna gogoan hartu. Testuak espezialitatekoak izan arren, badituzte bestelako ezaugarriak; esate baterako, fisikako testu bat, ikerketabaten berri emateko edo ikasleei irakasteko izan daiteke; medikuntzakotestu bat, lankideei (mediku edo erizainei) zerbaiten berri emateko edogaixoen informaziorako nahiz administrazio arazoen berri emateko izandaiteke. Hortaz, fisikari edo mediku horiek beste espezialitate batzuetakoprofesionalekin harremanetan (administrazio, irakaskuntza edo beste arlobatzuetakoekin) jardutea komeni da halakoetan.
‎a) Diziplinartekotasuna gogoan hartu. Testuak espezialitatekoak izan arren, badituzte bestelako ezaugarriak; esate baterako, fisikako testu bat, ikerketabaten berri emateko edo ikasleei irakasteko izan daiteke; medikuntzakotestu bat, lankideei (mediku edo erizainei) zerbaiten berri emateko edogaixoen informaziorako nahiz administrazio arazoen berri emateko izandaiteke. Hortaz, fisikari edo mediku horiek beste espezialitate batzuetakoprofesionalekin harremanetan (administrazio, irakaskuntza edo beste arlobatzuetakoekin) jardutea komeni da halakoetan.
‎1 Hizkuntzaren psikologiaren arazo nagusia ez da gaitasun homogeneoadefinituko duen hizkuntza eredu ideala sortzea, hizkuntza praktikenaniztasunaren berri ematea baizik: ahozkoa eta idatzizkoa, formala eta ezformala, euskalkiak eta euskara batua, euskaldun berri baten jarduera etaeuskaldun zaharrarena, testu generoak (narrazioa, argudioa, azalpena...).
‎Besterik ez... eta hainbeste! Objektu fraktalek geometria modu berri bat sortu dute. Gertaera eta egitura ez linealak (ibaiak, garoak, kea, hizkuntza produkzioa...) aztertu eta formula matematikoak erabilita grafiko bitartez aurkezterakoan, irudi fraktalak (frakturatuak) agertzen dira, non zatirik txikienak osotasunaren berri ematen duen.
‎Horren berri eman nuen nik neuk UEUren Glotodidaktika Sailak 2000koudan Iruñean antolatutako ikastaroan.
‎(http://www.santurtzieus.com/irakasle/ zerberri/trobada/servicio_autoaprendizaje.html). Neure aldetik, komunikazio honetan on line ikasbideari begiraformulatu ditugun lan hipotesien berri emango dizuet. Lehenik eta behinbaina, eskaintzen ditugun zerbitzuak azalduko ditut.
‎Artikulu honen bidez, euskalgintzari egin diogun ekarriaren berri eman nahi dizuegu. Ondoko lerro hauetan, hitz bitan, euskara ikasteko/ irakasteko edo eskuratu/ jabetzeko beste proposamen bat, beste baliabide bat, eskaini nahi dizuegu.
‎Lehenengoan, hiru atal bereizi ditugu: ikastaro hasierako eginkizunak betetzen (elkar ezagutzen, ikastetxea ezagutzen eta kokatzen, egutegia, ordutegia etaaraudiak azaltzen, etab.) jarri ditugu ikasleak; bigarrenean, zenbait idazki funtzional lantzen dira (oharrak, zerbaiten berri emateko adierazpen gutunak, etab.); etahirugarren atalak, azkenik, pasadizoak kontatzen, biografiak azaltzen eta lanerakokurrikulua egiten trebatu nahi lituzke ikasleak.
‎Eta, gainera, eginkizun hori egoki betetzeko, zenbait ñabardura adierazten ere ikasiko du: besteak beste, berri emateko jarrera (zehaztasuna, zurrumurrua, ziurtasuna, zalantza, etab.), informazio iturrienaipamena, eta abar.
‎Beste testuinguru bat tumulua izango genuke, hots, hilobi unea babestu edoinguratu eta estaliko duen egitura. Bera eratzen duten harkoskoek edo harlauzeketa lurrak, eraikuntza prozesuaren berri ematen digute. Gure indusketetan tumuluaren barnean (ez azalean edo azaletik gertu), nolabait esanda bere muinean, ez duguaztarna arkeologikorik jaso izan, baina salbuespenak daude:
‎8 Hitzarmenaren ondoren erregeek hautsi egin nahi bazuten eta gerra hasi, elkarri gogo horren berri eman, eta 15 eguneko epea izango zuten liskarrakhasi aurretik.
‎aitoren seme ez izatea; juduak izatea; eta bizimodu arinekoak eta moral txarrekoak izatea. Merkatari haien portaeraren berri ematean, Donostiako lumpena gelditzen da agerian; zelestinismoa, bortxaketak...; eta militarrakbertan egoteak giro hori areagotzen zuen.
‎Giza bazterketa Euskal Herrian jorratu duten ikerlanen berri ematea dugu helburu.Hortaz, XVI. eta XIX. mendeetan zehar bazterketaren historia ulertzeko asmoz, gida txiki bat osatzen saiatuko gara. Horrela, gure ikerketa bideratzen ari dirennondik norakoak nabarmendu, eta argiago ikusi ahal izango dugu urratsak norantzzuzendu nahi ditugun.
‎Azpimarratzekoa da, ildo horretan, Juan Gracia ren lana azken zenbakietan. Revista Internacional de EstudiosVascos aldizkariak ere egiten du 1998tik aurrera kritika lan hori, eta, horrez gain, lan bikaina egiten ari da Euskal Herriko produkzio zientifikoaren berri ematean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
berri eman behar 17 (0,11)
berri eman ezan 10 (0,07)
berri eman ahal 6 (0,04)
berri eman ere 6 (0,04)
berri eman nahi 6 (0,04)
berri eman egoki 3 (0,02)
berri eman ez 3 (0,02)
berri eman ondoren 3 (0,02)
berri eman ukan 3 (0,02)
berri eman albistegintza 2 (0,01)
berri eman da.informazioen 2 (0,01)
berri eman erabili 2 (0,01)
berri eman eskatu 2 (0,01)
berri eman gain 2 (0,01)
berri eman helburu 2 (0,01)
berri eman ostean 2 (0,01)
berri eman abiatu 1 (0,01)
berri eman adierazpen 1 (0,01)
berri eman agindu 1 (0,01)
berri eman ahalegindu 1 (0,01)
berri eman ahalmen 1 (0,01)
berri eman ala 1 (0,01)
berri eman ari 1 (0,01)
berri eman arte 1 (0,01)
berri eman asmo 1 (0,01)
berri eman ataka 1 (0,01)
berri eman aukera 1 (0,01)
berri eman baino 1 (0,01)
berri eman baizik 1 (0,01)
berri eman balio 1 (0,01)
berri eman beharrezko 1 (0,01)
berri eman bertakotasun 1 (0,01)
berri eman beste 1 (0,01)
berri eman bitarteko 1 (0,01)
berri eman bukatu 1 (0,01)
berri eman diol 1 (0,01)
berri eman edota 1 (0,01)
berri eman eduki 1 (0,01)
berri eman ekarri 1 (0,01)
berri eman ekin 1 (0,01)
berri eman erabaki 1 (0,01)
berri eman erregela 1 (0,01)
berri eman espero 1 (0,01)
berri eman ETB 1 (0,01)
berri eman ezinezko 1 (0,01)
berri eman gabe 1 (0,01)
berri eman gai 1 (0,01)
berri eman gainera 1 (0,01)
berri eman gertaera 1 (0,01)
berri eman gura 1 (0,01)
berri eman gustatu 1 (0,01)
berri eman haiek 1 (0,01)
berri eman hasi 1 (0,01)
berri eman hedabide 1 (0,01)
berri eman hizkuntza 1 (0,01)
berri eman idatzi 1 (0,01)
berri eman ikasle 1 (0,01)
berri eman izen 1 (0,01)
berri eman jardun 1 (0,01)
berri eman jarraitu 1 (0,01)
berri eman jarrera 1 (0,01)
berri eman kautotze 1 (0,01)
berri eman konpromiso 1 (0,01)
berri eman lehen 1 (0,01)
berri eman nolabait 1 (0,01)
berri eman ondo 1 (0,01)
berri eman ordezkaritza 1 (0,01)
berri eman orduan 1 (0,01)
berri eman prozedura 1 (0,01)
berri eman saiatu 1 (0,01)
berri eman segurtasun 1 (0,01)
berri eman zail 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia