Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2000
‎Eskaini nahi genituen testuak irakurriz gozatzeko izan behar zuten, liburuan benetako protagonismoa irakurketak duelako. Eta irakasleengan sinisten dugunez, jakin badakigu aukeratuko dituztela beren ikasleentzako egokienak diren testuak. Ikasleen artean nobela beltzeko irakurle apasionatuak badaude, bada, mota horretako testuak nabarmendu dira bereziki...
2001
‎Orientabidea sistematikoa eta zuzena bada, irizpideak eman litzake ondokoarloetan: ikasle helduek nola ikasten duten, gidaritza estua behar duten ala ez, ikasgelako informazioa nola komeni den azaltzea, talde eta azpitaldeak nola osatu, ebaluaziorako prozedura egokiak aukeratu, etab. Badira irakasle ugari, behaketa, esperientzia, ebaluazio eta entzute saio sistematikoen bitartez beren ikasleen ikas estiloen diagnostiko egokia egiteko gai direnak. Hala ere, Smith-ek (1988) dio, propio horretarako prestaturiko tresna egoki batek denbora aurrezten eta okerrakbaztertzen lagun lezakeela.
‎– Ba al dute irakasleek beren ikasleen ikas estiloen berri?
‎– Ba al dute irakasleek beren ikasleen ikas estiloen berri?
2003
‎Ezin izango dut inoiz nahikoa miretsi doktrina horri heldu diotenen eta egiazkotzat onartu dutenen zorroztasun bikaina; adimenaren indar soilaren bidez halako bortxaketa egin baitiote beren zentzumenei, sentipen esperientziak argi eta garbi aurkezten zienaren aurkakoaz arrazoimenak hitz egin ziezaiela nahiago izanez. Izan ere, dagoeneko aztertu ditugun lurraren errotazioaren aurkako argudioak oso onargarriak dira, ikusi dugunez; eta ptolemaiko eta aristotelikoek eta beren ikasleek erabatekotzat onartu izana, benetan, argudio irmoa da beren eraginkortasunaren alde. Baina urteko higidura hain nabarmen kontraesaten duten esperientziak, egiaz, hain handiak dira beren itxurazko indarrari dagokionez, ezen, berirro diot, nere txundidurak ez duela mugarik hauxe pentsatzen dudanean:
2004
‎\ Irakasleek beren ikasleei" bizitzeko artea" eta" alfabetismo emozionala" transmiti diezaieten.
2005
‎Azken buruan, beraz, Lafitteren arabera, euskarazko katixima egiten zuten apezek ez zituzten beren ikasleak mendratzen, bainan bai handitzen eta
2006
‎Laguntza psikologikoa eta juridikoa Fenomeno gorakor horrek gehien eragiten dion autonomietako bat da Valentzia. Erkidego honetako, bai Lehen Hezkuntzako bai Bigarren Hezkuntzako ikastetxe publikoetako 80 irakaslek laguntza psikologiko eta juridikoa eskatu dute hiru hilabetean, beren ikasleek ikasgeletan jazartzen dituztelako. Hezkuntza Sailaren datuen arabera, ikasturtean 2.041 baja izan ziren, besteak beste, antsietateagatik eta depresioagatik.
2007
‎Irakasleen %47, 5 diote beren ikasleek euskararen aldeko jarrera dutela; %19, 7k ez aldekoa ez kontrakoa eta %32, 6 kontrakoa dutela diote.
2008
‎Haur eta Lehen Hezkuntzako 3 eta 12 urte bitarteko haurrek hartzen dute parte. Programa horietan parte hartzen duten ikastetxeek ez dituzte beren ikasleak bakarrik onartzen, baizik eta udalerrian erroldatuta dauden eta bi gurasoek lan egiten dutela frogatu behar duten ikasle guztiak. Hala ere, udan irekitzeko programetan bezala, baldintza horiek betetzeak ez du lanpostu bat bermatzen.
2009
‎Azken hamarkadan, mundu osoko ehunka unibertsitatek, lehen eta bigarren hezkuntzako eskolek eta hizkuntza zentrok txineraren irakaskuntza sartu dute beren ikasleei eskaini ohi dizkieten hizkuntzen artean. Hizkuntza hori barneratzeko arrazoia da enpresa arloan txinera dakiten profesionalen eskaera izugarri hazi dela, batez ere herrialde horren eta Mendebaldearen arteko merkataritza harremanak asko hazi direlako.
‎Gaur egun, Medikuntzan sartzeko, unibertsitatean sartzeko probetan lortutako kalifikazioa hartzen da kontuan. Horrek arriskuan jartzen du “bokazio handia duen baina batez beste 6 batekin geratu den ikasle bat mediku ona izatera ez iristea”, esan zuen García Estañek, eta gogorarazi zuen “Medikuntza pribatuko fakultateek beren ikasleak aukera ditzaketela”. Hala ere, Medikuntzako dekanoetako lehendakariak aurka egin zion “numerus clausus” kentzeari, “jarduteko espezializazioa behar duen lizentziatura bakarrerako plangintza tresna baitira”.
‎Egitura horren bidez, ikasleek helduek eskatzen duten malgutasuna izan dezakete. ESPAko curriculum edukiak gure herrialdeko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzakoak (DBH) diren arren, haien egitura erabat bestelakoa da, eta, hala, beren ikasleei, normalean, heldu izateak eskatzen duen malgutasuna eman diezaiekete, eta, hartara, irakaskuntzak beste erantzukizun eta jarduera batzuekin uztartu ditzakete, hala nola enplegu batekin. Horrela, DBH bezalako lau ikasturteren ordez, ESPA modu modularrean antolatzen da hiru jakintza esparrutan:
‎Prestatzaileek prestatzeari ere garrantzia ematen diote. Esaterako, surf irakasleekin lan egiten dute, gero haiek beren ikasleekin, surfa erakusteaz aparte, ingurumenari buruzko sentiberatasuna lantzeko tresnak izan ditzaten. Horren haritik, berezkoa da Surfrider Fundazioak EHSFrekin duen harremana.
2010
‎UPFko Hizkuntza Zentroak ikastaro trinkoa eskaintzen die lanean hasi aurretik katalana hitz egiten ez duten eta lehen aldiz erakundean sartuko diren irakasleei. Irakasle guztiek izan behar dute katalana ulertzeko gai, bai eta beren ikasleek katalanez idatzitako lanak zuzentzeko gai ere. Gainera, katalan maila altuagoa edukitzea gomendatzen da; hau da, katalan ikastaroak hartzea gomendatzen da, maila bat edo bi urteko, B1 edo B2 mailara heltzeko, hurrenez hurren.
‎Irakasle guztiek izan behar dute katalana ulertzeko gai, bai eta beren ikasleek katalanez idatzitako lanak zuzentzeko gai ere.
‎Irakasleak, eskolak eta Hezkuntza Saila bera ari dira aspaldidanik saiatzen, beren ikasleek (euskaldun berri eta zahar) horrelako jardun guneak eta harreman sareak izan ditzaten eskolatik kanpora. ULIBARRI programa bera, partez (ez osoz), eskolaz kanpoko jarduera horiez arduratzen da.
‎Ikerketa hori UC3Mko Informazioaren eta Dokumentazioaren Teknologia Aplikatuen (TECNODOC) ikerketa taldearen barruan egin da, eta berriki argitaratu da “El profesional de la información” aldizkarian, “Uso de robots.txt y sitemaps en la administración pública española” izenburupean. UC3Mk dioenez, irakasle horiek konturatu zirenean beren ikasleak informazio iturri ez ofizialetara joaten zirela, hala nola blogetara eta enpresetara, web gune horiek ministerio batzuetan edo beste erakunde publiko batzuetan argitaratutako informazioaren oihartzuna baino egiten ez zutenean. Azterketaren ondorioetan jasotzen denez, Administrazio publikoko webguneen administratzaileek “ardura gutxi” dute ikuspenagatik, “bi elementu sinple horiek webguneak behar bezala garatzeko duten garrantzia ez jakiteagatik edo web gune bat eraikitzeko orduan duten ikuspegiagatik”.
‎On line hainbat plataformaren bidez, irakasleek beren ikasleentzako curriculum proiektuak egin eta partekatu ditzakete
‎Ikaskideak dira, elkarrekin ikasten dute eta ideiak trukatzen dituzte, baina milaka kilometrora daude. Interneti esker, munduko herrialde guztietako hizkuntza irakasleak beren ikasleen artean elkartu eta partekatu ahal izan dira hezkuntza proiektu eta programak. Helburua:
‎Utzi egidazue zuei esaten gauzak zein egoera txarrera etorri diren. Britainiako milaka eskola publikoetan irakasleek beren ikasleei irakasten diete burua gora eta behera mugitu egiten badute lobulu frontaletara doan odol fluxua handitu egingo dela, beraz beren kontzentrazioa hobetu egingo dela; hatzak modu berezi batean elkar igurzten badituzte gorputzean ‘energia fluxua’ areagotuko dutela; prozesatutako janarian ez dagoela urik eta mihian ura gordez garuna zuzenean hidratatuko dela aho-sabaian zehar, .. Tarte bat dedikatuko diegu uste horiei eta, are inportanteago, horiek gure hezkuntza sisteman sustatzen dituzten bufoiei.
2011
‎Egoera deigarria sortu du azterketa horrek: Batxilergoan orain bi urte ikasitakoa ebaluatuko diete, eta zenbaitetan hori ere ez, batzuek ez baitute Batxilergoa egin.Egoera horretan, ikastetxeek izan dezakete tentazioa beren ikasleen espedienteak puzteko. «Baina, kontuz, alderantzizko kasuak ere badira:
‎Ikaslearen espedientea hartuko genuke kontuan? Eskolek izango bailukete joera beren ikasleei kalifikazio altuak jartzeko».
‎Unibertsitate irakasle gehienek ez dakite euskaraz. Eta, euskaldunen artean ere, denak ez dira gai beraien jakintza sail bereziko ezaguerak [sic] beren ikasleei behar bezalako duintasunez euskaraz azaltzeko (Beharrizanen Lantaldea, 1979: 60).
‎Hau da, batetik euskara maila unibertsitarioan erabiltzeko gaitu zuten, bai terminologiaren aldetik bai euskarazko zientziaren jardun diskurtsiboaren aldetik. Eta bestalde, beren ikasleak prestatu zituzten, maila unibertsitarioan edozein jakintza arlotan euskaraz aritzeko. Hala, Zientzia Fakultateko euskarazko lehen tesina eta tesiak ingurune horretan sortu ziren.
‎Hortik aurrera, estrategia tabakoaren kontrako jarrerak eta balioak sustatzera bideratu behar da, ikasleek presio egoeretan" ez" esaten lagunduko dioten ezagutzak eta trebetasunak ikastera eta nerabearen nortasuna indartzera, erabakiak bere kabuz eta askatasunez hartzen ikas dezan. Material lagungarriak Eskolako prebentzio programek eraginkortasunez jardun dezaten, funtsezkoa da ikastetxeetako irakasleek beren ikasleekin ezartzeko behar duten prestakuntza izatea. Oro har, prebentzio proiektuek irakasleentzako prestakuntza gidak dituzte beren materialen artean, baina, horrez gain, gaiari buruz gehiago jakin nahi dutenek eta ikasleekin zehaztasun handiagoz jardun nahi dutenek sarean eskuragarri dauden hainbat dokumentu eta material kontsultatu ditzakete.
‎Dibertsifikazio horrek sinesgarritasuna kentzen die programei. Zerbitzu osagarriak Aukeratzeko unean, on line ikastaroak ematen duen prestakuntzaren oinarrizko alderdiei jaramon egiteaz gain, erabiltzaileak baloratu egin behar ditu ikastetxe askok beren ikasleei ematen dizkieten zerbitzu gehigarriak, hala nola lan poltsa, praktikak, bekak, arreta eta tutoretza presentziala. Zerbitzu horiek ikaslearen eta ikastetxearen artean ezartzen den prestakuntza kontratuan sartu direla jaso behar da, baita horien baldintzak ere.
2012
‎Software librearen aldeko jarrera tinkoa du irakasleak. Huheziko irakasle Goio Aranak esan zigun beren ikasleak komunikabideetara gehienbat sare sozialen bitartez sartzen direla. Zuen ikasleen kasuan ere gauza bera gertatzen al da?
2013
‎Astiki mintzo zen, bozaren indarrean nahiz eztian nabarmenduz zein zen hitz gakoa. Orthezeko irakasle batzuek halaxe egiten zuten beren ikasleekin.
‎Horretarako, hasierako inbertsioa egin behar da, baina ikasleek hainbat ikasturtetan erabil ditzakete. Beste batzuetan, ikastetxeek berek erosten dituzte tabletak beren ikasleentzat eskolan erabiltzen eta partekatzen dituzte. 2013ko E duca VII. Biltzarra uztailaren hasieran egin zen Salamancan, eta, hain zuzen ere, «Tabletak eta Smartphoneak ikasgelan» erabiltzea izan du ardatz. Bertan, gailu horiek hezkuntzaren arloan dituzten abantailak eta praktika onak aurkeztu dira.
2014
‎Ondoren, Twitter, 73 unibertsitaterekin, LinkEdin eta YOutube, 71 eta Tuenti, 57 unibertsitate profilekin. Unibertsitateek sare sozialetan eskaintzen dituzten zerbitzuak Gehienek sare sozialak erabiltzen dituzte beren jarduera ezagutarazteko, ikasleentzat interesgarriak diren deialdiak iragartzeko, zalantzak erantzuteko, beren kexei erantzuteko, bideoen bidez on line ikastaroak emateko, bideoen bidez on line ikastaroak emateko edo beren ikasleei eragiten dien edo eragiten dien gai bati buruzko iritzia zabaltzeko. Twitter.
2015
‎Badira gau eskolek beren ikasle eta ingurukoekin partekatzeko eginak diren gertakari xumeak; badira ohizko ikuskizunak, eta baita sala gotorragoetan antolatu gertakariak ere. Lehenagoko xedeari jarraikiz, euskarazko sorkuntzei leku ematea da lehentasuna.
‎Ekimena unibertsitatetik bertatik edo lankidetza proposatzen duten boluntarioen erakundeetatik abiatu ahal izango da. Parte hartzea librea eta borondatezkoa izango da, eta unibertsitateek beren ikasleek egindako boluntario ekintzen onarpen akademikorako formulak ezartzeko ahalmena izango dute, betiere dagokion araudian ezarritako baldintza akademikoak betetzen badituzte. Gainera, boluntariotzaren inguruan irakaskuntza eta ikerketa sustatuko dute, eta horrek lagundu egingo du lankidetza modu hori sustatzen.
‎D.L. Denentzat, agian! Publiko zabalarentzat lehenik, dudarik gabe, bainan irakasleek ere baliatzen dute beren ikasleekin. Nik dakidala, Iparraldean segurik, ez zen mota hortako libururik, eta uste dut beraz, eskoletan baliatzen dutela.
2016
‎Hain zuzen, andereño bat izendatu zuen zentzu horretan antzerkien biltzeko, alegia Mayi Chorobit, hazpandarra, lan horretan ariko zena eta ondoren antzerkiak banatuko zituena. Ondoko urtean, Piarres Lafittek erranen zuen eskoletako maisuak pleini zirela antzerki testurik ez zutelakoan, beren ikasleekin lantzeko. Horretan ere, ohartzen gara garai horretan eskoletan euskararen sartzeko beharraz eta praktika martxan zegoela.
‎Lehen egunetik beretik jendea metaka zabilan han gaindi. Bereziki haurrak, ikastetxe frangok haraterainoko ateraldia antolaturik beren ikasleentzat. Bai eta hirugarren adineko presunak, hauk ere urtetik urtera gero eta gehiago ikusten ditugula, autobusetan etorriak, Bidarraitik jinikako horiek bezala, beren herriko kontseiluak ziotela ateraldi hori antolatua eta eskainia, frangorentzat lehen bisita izanki, eta ez zalu zalua egina bainan denbora hartuz, han bereko bazkaria ere gozatuz, Bixente Chapelet sukaldariaren laguntzarekin Garaziko ostalaritza lizeoko ikasleek prestatua eta zerbitzatua ez zitzaiotela batere gaixtoa.
2017
‎Azken kantua jo aurretik, hor igo dira bertsolariak oholtza gainera. Maisu handi bi eta beren ikasleak dira, bertso eskoletako lehen belaunaldiko aurpegi ezagunenak: Xabier Amuriza, Jon
2018
‎Lizeoan Euskal Herrian eta euskaraz ikasirik ere, Baionan ikasi duen ikasleak Estrasburgon edo Munichen ikasi duen ikasle baten baldintza berak dauzka, unibertsitatean Euskal Herrian eta euskaraz ikasi nahi badu. Seaskako Bernat Etxepare lizeoko arduradunak behin baino gehiagotan atera dira minduta negoziazio bileretatik, beren ikasleek" atzerriko" ikasleen estatutu bera dutela ulertarazi izan zaienean.
2020
‎Jendeak ideiak izan, baditu, baina sormena goitik sustatu behar da. Ezinbestekoa da unibertsitateko irakasle eta tesi zuzendariek beren ikasleen sormena sustatzea.
‎Joaquín Almansa, Súper Express on line autoeskolako koordinatzailea, ez dator bat ikuspegi horrekin. Izan ere, “autoeskolek urte asko daramate beren ikasleei on line proposamenak eskaintzen” dio, eta zentro horietako askok konfinamenduan digitalizaziorantz pausoak emateko egiten duten ahalegina eta azkartasuna baloratzen ditu, eta honako hau defendatzen du: “bi ereduek, %100 on line, aurrez aurreko teorian eta teorian, elkarrekin bizi daitezke eta bizi behar dute” Irudia:
‎Erkidegoetako hezkuntza sailburuekin bilduko da telematikoki, eta, besteak beste, ikasturte amaierari nola aurre egin proposatuko die. Izan ere, gaur gaurkoz, irakasleek ez dute jaso beren ikasleak ebaluatzeko moduari buruzko jarraibiderik, eta gaia kezka iturri bilakatu da irakasle zein ikasleentzat.
‎Guri beren ikasle ekandu txarrak behartu nahiz bazkari ordez afari baten asmoa kurritu zen. Hori zen gau erroien mozkor lehiaketa eskaintza:
2021
‎Urte batzuetan behin behineko aterabideak atzeman baziren, aurten ere ikasleak zientzietako ikasgaia frantsesez pasatzera behartu nahi dituzte. Seaskako erakasle batzuk prentsaurreko baten bidez brebeta pasatu behar duten ikasleeri ezarri inposaketa hori salatu dute eta desobedientziaren bidea hartuz, beren ikasleen euskarazko kopiak zuzenduak izanen direla segurtamena ez badute brebetaren azterketak ez zuzentzeko prest direla iragarri dute.
‎Bai ongi pentsatua zen. Beren helburura heldu ziren herriz herri, urtez urte, errient eta errientsa, ehunka, beren ikasleen buruan sarrarazteko euskara ahantzi behar zela.
‎Korronte horrek nahiago zituen sariak zigorrak baino, eta eginahalak egiten zituen haurrengan jakin gosea pizteko. Badakigu maisu maistra batzuk beren ikasleentzako jostailu hezitzaileak egiten hasi zirela, eta haurrei, erdi totelka esandakoak saritzeko, ikasten ari ziren letren forma zuten pasteltxo eta gailetak oparitzen zizkietela. Halako barkaberatasun gehiegizkoak tradizio zaharraren defendatzaile sutsuen berehalako erantzuna eragin zuen.
‎Erran nahi zuen maitasun ustearen jokoan jostatzen zela neska, giza hauskin baten moduan abandonatzen zuelarik gero eta gizonak bere buruaz beste egiteko tentazio indartsua nabaritzen zuen bere baitan… Darkway izeneko harreman webgunea sortu zuenean Maialenekin, bizitzak norabide berria hartu zion: plazera sustatzeko materialak saltzen zituzten prezio apalean, plastikozko sexuak, atsegingileak, girgila kilikariak, baliabide numerikoz hornitu sexu ibilbide proposamenak eta sadomaso ekitaldiak Bordeleko beren ikasle egoitza hertsian… Gonbidatuak etortzen zirenean, erridau beltz astunez estaltzen zituzten estudioko hormak, argi galbahetua pizten zuten giroa are erakargarriagoa egiteko… Maddi ikusten dut oraindik ere plazer gela apailatzen, Maialenen ipurdi mazelak ferekatzen zituen bitartean… Eta erraten didazu desagertu dela. Ama burutik egina zuela errepikatzen zigun.
‎etxe haundi bat zen" taller protegido" deitua. Ez zen bakarrik haurren laneko lekua, bainan ere eskola bat psikologoen formakuntza segurtatzen zuena; ideki zuten ere okindegi bat beren ikasleeri lana emaitekotan dena, urte guziz antolatzen zuten kanpadenda bat. Eta ustegaberik haundiena izan zen, ikusi nituelarik ene denborako bi ikasle, orai langile zirenak, neska bat eta mutiko bat, 50 urtekoak!
2022
‎Armagintzak jendartean duen babesa, elkarlana edo konplizitatea harago doaz, dena den. Hezkuntzan, esaterako, praktikak SAPAren I+G enpresan egiteko aukera ematen diete beren ikasleei, EHUk, Deustuko Unibertsitateak, Mondragon Unibertsitateak zein Opus Deiren Nafarroako Unibertsitateak. Edo, hedabideen arloan, gehienek kolaboratzen dute armagintzaren zuritzearekin eta eskandalurako motibo izan zitezkeen informazioak ezkutatzen.
‎Bertso Eguna ontsa harilkatu dute antolatzaileek, Ibarzabal eta Agirrek bi hezitzaileren rola hartu baitute, zeintzuek beren ikasle baten lekukotasunaren berri ukan baitute: sexualitateari dagokionez jasan dituen umiliazioez.
‎Noizbait iritsiko ahal da Euskal Herrira ere halako sistema bat! Hala izatekotan, UEUk ikasgai katalogo mardula eskain dezake, eta Euskal Herriko unibertsitateek beren ikasleei aukera eman liekete UEUko ikasgaietan matrikulatzeko eta han egindako kredituak aitortzeko.
2023
‎Horrela agindu zuen 2022.urtean Nafarroako Gobernuak, LOMLOE estatuko hezkuntza legea eskutan. Foru Erkidegoan lau dira egun beren ikasleak sexuka banatzen dituzten ikastetxeak. Irabia eta El Redin, soilik ikasle mutikoak onartzen dituztela; eta Miravalles eta Izaga, neskendako soilik diren zentroak.
‎Mundu hobe bat eraikitzen ez badugu, mundu zuzenagoa, milioika pertsonak jarraituko dute isilik, atsekabeturik eta mingostasunez beterik hilobira joaten. Nik neronek ere urte asko pasatu ditut defendatzen gure eskolek askoz arreta erneagoa eman lioketela beren ikasleen bizileku izanen den munduari. Hala ere, batzuetan neure buruari galdetzen diot ea korronte horrek ez ote duen gehiegizko indarrik hartu, eta munduak, esanahi espirituala eransten dioten alferrikako gauzetako batzuez gabeturik, aukera nahikorik emanen ote dien gizakiei bete beteko bizitza egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berak 51 (0,34)
bera 1 (0,01)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia