2006
|
|
Laguntza psikologikoa eta juridikoa Fenomeno gorakor horrek gehien eragiten dion autonomietako bat da Valentzia. Erkidego honetako, bai Lehen Hezkuntzako bai Bigarren Hezkuntzako ikastetxe publikoetako 80 irakaslek laguntza psikologiko eta juridikoa eskatu dute hiru hilabetean,
|
beren
ikasleek ikasgeletan jazartzen dituztelako. Hezkuntza Sailaren datuen arabera, ikasturtean 2.041 baja izan ziren, besteak beste, antsietateagatik eta depresioagatik.
|
2008
|
|
Haur eta Lehen Hezkuntzako 3 eta 12 urte bitarteko haurrek hartzen dute parte. Programa horietan parte hartzen duten ikastetxeek ez dituzte
|
beren
ikasleak bakarrik onartzen, baizik eta udalerrian erroldatuta dauden eta bi gurasoek lan egiten dutela frogatu behar duten ikasle guztiak. Hala ere, udan irekitzeko programetan bezala, baldintza horiek betetzeak ez du lanpostu bat bermatzen.
|
2009
|
|
Azken hamarkadan, mundu osoko ehunka unibertsitatek, lehen eta bigarren hezkuntzako eskolek eta hizkuntza zentrok txineraren irakaskuntza sartu dute
|
beren
ikasleei eskaini ohi dizkieten hizkuntzen artean. Hizkuntza hori barneratzeko arrazoia da enpresa arloan txinera dakiten profesionalen eskaera izugarri hazi dela, batez ere herrialde horren eta Mendebaldearen arteko merkataritza harremanak asko hazi direlako.
|
|
Gaur egun, Medikuntzan sartzeko, unibertsitatean sartzeko probetan lortutako kalifikazioa hartzen da kontuan. Horrek arriskuan jartzen du “bokazio handia duen baina batez beste 6 batekin geratu den ikasle bat mediku ona izatera ez iristea”, esan zuen García Estañek, eta gogorarazi zuen “Medikuntza pribatuko fakultateek
|
beren
ikasleak aukera ditzaketela”. Hala ere, Medikuntzako dekanoetako lehendakariak aurka egin zion “numerus clausus” kentzeari, “jarduteko espezializazioa behar duen lizentziatura bakarrerako plangintza tresna baitira”.
|
|
Egitura horren bidez, ikasleek helduek eskatzen duten malgutasuna izan dezakete. ESPAko curriculum edukiak gure herrialdeko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzakoak (DBH) diren arren, haien egitura erabat bestelakoa da, eta, hala,
|
beren
ikasleei, normalean, heldu izateak eskatzen duen malgutasuna eman diezaiekete, eta, hartara, irakaskuntzak beste erantzukizun eta jarduera batzuekin uztartu ditzakete, hala nola enplegu batekin. Horrela, DBH bezalako lau ikasturteren ordez, ESPA modu modularrean antolatzen da hiru jakintza esparrutan:
|
2010
|
|
Ikerketa hori UC3Mko Informazioaren eta Dokumentazioaren Teknologia Aplikatuen (TECNODOC) ikerketa taldearen barruan egin da, eta berriki argitaratu da “El profesional de la información” aldizkarian, “Uso de robots.txt y sitemaps en la administración pública española” izenburupean. UC3Mk dioenez, irakasle horiek konturatu zirenean
|
beren
ikasleak informazio iturri ez ofizialetara joaten zirela, hala nola blogetara eta enpresetara, web gune horiek ministerio batzuetan edo beste erakunde publiko batzuetan argitaratutako informazioaren oihartzuna baino egiten ez zutenean. Azterketaren ondorioetan jasotzen denez, Administrazio publikoko webguneen administratzaileek “ardura gutxi” dute ikuspenagatik, “bi elementu sinple horiek webguneak behar bezala garatzeko duten garrantzia ez jakiteagatik edo web gune bat eraikitzeko orduan duten ikuspegiagatik”.
|
|
On line hainbat plataformaren bidez, irakasleek
|
beren
ikasleentzako curriculum proiektuak egin eta partekatu ditzakete
|
|
Ikaskideak dira, elkarrekin ikasten dute eta ideiak trukatzen dituzte, baina milaka kilometrora daude. Interneti esker, munduko herrialde guztietako hizkuntza irakasleak
|
beren
ikasleen artean elkartu eta partekatu ahal izan dira hezkuntza proiektu eta programak. Helburua:
|
2011
|
|
Hortik aurrera, estrategia tabakoaren kontrako jarrerak eta balioak sustatzera bideratu behar da, ikasleek presio egoeretan" ez" esaten lagunduko dioten ezagutzak eta trebetasunak ikastera eta nerabearen nortasuna indartzera, erabakiak bere kabuz eta askatasunez hartzen ikas dezan. Material lagungarriak Eskolako prebentzio programek eraginkortasunez jardun dezaten, funtsezkoa da ikastetxeetako irakasleek
|
beren
ikasleekin ezartzeko behar duten prestakuntza izatea. Oro har, prebentzio proiektuek irakasleentzako prestakuntza gidak dituzte beren materialen artean, baina, horrez gain, gaiari buruz gehiago jakin nahi dutenek eta ikasleekin zehaztasun handiagoz jardun nahi dutenek sarean eskuragarri dauden hainbat dokumentu eta material kontsultatu ditzakete.
|
|
Dibertsifikazio horrek sinesgarritasuna kentzen die programei. Zerbitzu osagarriak Aukeratzeko unean, on line ikastaroak ematen duen prestakuntzaren oinarrizko alderdiei jaramon egiteaz gain, erabiltzaileak baloratu egin behar ditu ikastetxe askok
|
beren
ikasleei ematen dizkieten zerbitzu gehigarriak, hala nola lan poltsa, praktikak, bekak, arreta eta tutoretza presentziala. Zerbitzu horiek ikaslearen eta ikastetxearen artean ezartzen den prestakuntza kontratuan sartu direla jaso behar da, baita horien baldintzak ere.
|
2013
|
|
Horretarako, hasierako inbertsioa egin behar da, baina ikasleek hainbat ikasturtetan erabil ditzakete. Beste batzuetan, ikastetxeek berek erosten dituzte tabletak
|
beren
ikasleentzat eskolan erabiltzen eta partekatzen dituzte. 2013ko E duca VII. Biltzarra uztailaren hasieran egin zen Salamancan, eta, hain zuzen ere, «Tabletak eta Smartphoneak ikasgelan» erabiltzea izan du ardatz. Bertan, gailu horiek hezkuntzaren arloan dituzten abantailak eta praktika onak aurkeztu dira.
|
2014
|
|
Ondoren, Twitter, 73 unibertsitaterekin, LinkEdin eta YOutube, 71 eta Tuenti, 57 unibertsitate profilekin. Unibertsitateek sare sozialetan eskaintzen dituzten zerbitzuak Gehienek sare sozialak erabiltzen dituzte beren jarduera ezagutarazteko, ikasleentzat interesgarriak diren deialdiak iragartzeko, zalantzak erantzuteko, beren kexei erantzuteko, bideoen bidez on line ikastaroak emateko, bideoen bidez on line ikastaroak emateko edo
|
beren
ikasleei eragiten dien edo eragiten dien gai bati buruzko iritzia zabaltzeko. Twitter.
|
2015
|
|
Ekimena unibertsitatetik bertatik edo lankidetza proposatzen duten boluntarioen erakundeetatik abiatu ahal izango da. Parte hartzea librea eta borondatezkoa izango da, eta unibertsitateek
|
beren
ikasleek egindako boluntario ekintzen onarpen akademikorako formulak ezartzeko ahalmena izango dute, betiere dagokion araudian ezarritako baldintza akademikoak betetzen badituzte. Gainera, boluntariotzaren inguruan irakaskuntza eta ikerketa sustatuko dute, eta horrek lagundu egingo du lankidetza modu hori sustatzen.
|
2020
|
|
Joaquín Almansa, Súper Express on line autoeskolako koordinatzailea, ez dator bat ikuspegi horrekin. Izan ere, “autoeskolek urte asko daramate
|
beren
ikasleei on line proposamenak eskaintzen” dio, eta zentro horietako askok konfinamenduan digitalizaziorantz pausoak emateko egiten duten ahalegina eta azkartasuna baloratzen ditu, eta honako hau defendatzen du: “bi ereduek, %100 on line, aurrez aurreko teorian eta teorian, elkarrekin bizi daitezke eta bizi behar dute” Irudia:
|