2007
|
|
Honek, Mesopotamia eta Egiptoko geografia, klima? moduetan aurreneko esperientziak egin eta gero, Grezian beste kultura modu bat entseatu dizu arrakastatsu, etab.; eta azkenik, kulturak (kultura bera da subjektua, eta bera
|
bere
objektua ere), aurreko esperientzia guztiekin aberastua zetorrela etorri, esperientzia berrietarako iparraldeko klima eta izpiritua bilatu ditu, Shakespeare bat supiztuz. Gizadiaren kultura edo izpiritua, historia unibertsala?, bere burua egiten doala ematen du, orain Israelen, gero Grezian, lurraldez lurralde, herri gogoz herri gogo, lehenarekin geroa ernaltzen, oraina eraitsi eta biharra jaso.
|
2009
|
|
biltzen zuen subjektu edo ama handia izateari; objektu bihurtzen da gizakiaren behaketena, esperimentu, era guztietako manipulazio eta ustiaketena. Subjektu absolutu bezala gizakia altxatzen da, Natura
|
bere
objektu soilera murrizten duena; gizaki berri hori bera(, subjektu modernoa?), arrazoimenagaz identifikatua; eta arrazoimena bera, arrazoimen zientifiko (matematizatzaile) hutsarekin, emozio, amets, oroipen, sentimendu, subjektibo, ororen etsai.
|
2014
|
|
–La cause de la critique, c, est la cause du rationalisme, et la cause du rationalisme, c, est la cause même de l, esprit moderne? 374 Kritika, historiari ez ezik, razionalismoari lotzen zaio hemen. Eta razionalismo gisa (beraz, filosofia bat eta metafisika bat ere bai,, anti, aren forman bada ere), kritika ez da mugatuko naturgaindikoa ignoratu eta
|
bere
objektuaren ikerketa soilean etsitzera, ezpada naturgaindiko oro zuzenean borrokatu egin du primitibo, irrazional, espiritu modernoaz elkartezin bezala375 Kritika ez da ulertzen jada ikerketako metodo edo bezala soilik, emantzipazio espiritualaren egitarau gisa baizik. Kritika historikoaren (zientziaren!, h. d., Renanen beraren) egitekoa, behiala seminarista bretoia naturgaindikoaren uste primitibotik eta fede dogmatikotik askatu zuen moduan, gizarte frantses osoa askatzea da376. L?, uvre de la critique moderne est donc de détruire tout système de croyance entaché de supernaturalisme? 377.
|
|
Trajeak eta alkandorak zintzilik daude oraindik, baita gorbatak ere. Eta azpiko tiraderetan dauzkazu jertseak, barruko arropak eta
|
bere
objektu kuttunak gordetzen zituen kutxatxoa: betaurrekoz, erlojuz, gorbatentzako orratzez eta bikiz betea.
|
2018
|
|
[Nia eta supernia (ni ideala)] izeneko atalean, hala ere, «karaktereaz» ez ezik, genero identitatearen eskurapenaz ere mintzatzen da. Freudek dioenean «beharbada identifikazioaren bidez bakarrik utz ditzake [ela] zerak
|
bere
objektuak alde batera», aditzera ematen ari da malenkoniaren barneratze estrategiak ez duela dolua oztopatzen, eta, are gehiago, modu bakarra izan daitekeela niak bizirik iraun dezan besteekiko lotura emozional funtsezkoak galtzen dituenean. Aurrerago Freudek dio «niaren karakterea abandonatutako objektu katexien prezipitatu bat dela, eta objektu aukera horien historia gordetzen duela».
|
|
Hasierako lan honetan Freudek uste du dolua dela katexi libidinala objektutik aldentzea eta beste objektu batera transferitzea. Nia eta zera n, hala ere, Freudek doluaren eta malenkoniaren arteko bereizketa hori aldatzen du, eta esaten du malenkonian gertatzen den identifikazio prozesua agian dela «zerak
|
bere
objektuak atzean uzteko ezinbesteko baldintza» (19). Beste era batera esanda, malenkoniaren ezaugarria den amodio galduekiko identifikazio hori dolu lanerako baldintza bihurtzen da.
|
|
Zientzia bakoitzak
|
bere
objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. Historiak nola aurkitzen ditu bere objektuak?
|
|
Zientzia bakoitzak bere objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. Historiak nola aurkitzen ditu
|
bere
objektuak. Erdi Aroko historialari batek Frantziarik nola aurkitzen du?
|
2019
|
|
Nolanahi ere, aita ez du libido femeninoak jainkotzen: ama ez du semeengan pizten duen desirak jainkotzen; desira femeninoa izaki subirano batenganakoa izateak originaltasuna ematen dio; emakumea, ordea, ez da
|
bere
objektuaren osagaietariko bat: pairatu egiten du objektu hori.
|
|
pentsatzen da maskulinizatzeko gogoa duela, lesbiana omen da, edo nabarmendu nahi omen du: eszentrikoa omen;
|
bere
objektu funtzioari uko eginez, desafio jotzen omen dio gizarteari: anarkista omen da.
|
2022
|
|
Orduan inguruari begira jarri da, errealitatera baldarki jaisten. Hain liluratuta geratu da
|
bere
objektuari begira, buru perfektua, belarri txikiak, betile luzeko begiak, arropen azpian imajinatzera heltzen den guztia, non ez den konturatu nola aldatu den giroa hiriaren alde honetan. Askoz jende gehiago dabil hemen, oinez zein taldetxoetan bilduta edo lurrean eserita, eta janari postuz beteta dago ingurua.
|
2023
|
|
Gizarte zerbitzu sistemak omen du gurean laguntzeko funtzio berezia. Baina zein da
|
bere
objektua. Zein ezaugarrik egiten du sistema hau berezko?
|