Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎–Nirekin gaua pasatuta gero, biharamunean, Emmanuel bere landetxerantz abiatu zunan, bere komunitatearekiko azken egitekoak egitera. Astebete gabe, hantxe neukanan berriro, ate joka...
2007
‎identifikatze eta diferentziatzearen modu eta maila diferentetan: bera bere komunitateari buruz, bere komunitatea besteei buruz. Gizakia (kontzientzia), esentzialki, hizkuntza da; eta hizkuntzak, esentzialki, komunitatea esan gura du, herria, nazioa410 Hume-k bezala, Herder-ek ez du onartzen, gizarte edo elkartearen oinarria, itun sozial?
‎identifikatze eta diferentziatzearen modu eta maila diferentetan: bera bere komunitateari buruz, bere komunitatea besteei buruz. Gizakia (kontzientzia), esentzialki, hizkuntza da; eta hizkuntzak, esentzialki, komunitatea esan gura du, herria, nazioa410 Hume-k bezala, Herder-ek ez du onartzen, gizarte edo elkartearen oinarria, itun sozial?
2008
‎Domingotarrak, izan ere, ez zuen arreba hogeita hamar urtetan bisitatu, hartarako aukera bat baino gehiago eduki arren: domingotarra, izan ere, bere komunitateko aita ekonomoa zena, udazkenero pasatzen zen ingurutik, urtero egin ohi zuèn hirurogeita hamar legoako bidaian, bere komentutik domingotarrek eliz probintziaren hiriburuan zutenera, bertako aita ekonomoarekin bildu eta hari laguntzeko, ordenaren kontu eta balantze orokorrei lotutako zereginetan. Domingotarrak, beraz, noiznahi bisita zezakeen arreba, apaiz zèn heinean eta moja baten ahaide hurbila, erraz zuen fabore bereziren bat lortzea?, urteren batean ez bazen bestean, baina inoiz ez zen balizko fabore hartaz baliatu, bai baitzituen domingotarrak halako atsegin bat eta halako harrotasun bat, arreba ez bisitatzetik zetozkionak, Jainkoaren aurrean merezimenduzko ekintza zelakoan.
‎Domingotarrak, izan ere, ez zuen arreba hogeita hamar urtetan bisitatu, hartarako aukera bat baino gehiago eduki arren: domingotarra, izan ere, bere komunitateko aita ekonomoa zena, udazkenero pasatzen zen ingurutik, urtero egin ohi zuèn hirurogeita hamar legoako bidaian, bere komentutik domingotarrek eliz probintziaren hiriburuan zutenera, bertako aita ekonomoarekin bildu eta hari laguntzeko, ordenaren kontu eta balantze orokorrei lotutako zereginetan. Domingotarrak, beraz, noiznahi bisita zezakeen arreba –apaiz zèn heinean eta moja baten ahaide hurbila, erraz zuen fabore bereziren bat lortzea–, urteren batean ez bazen bestean, baina inoiz ez zen balizko fabore hartaz baliatu, bai baitzituen domingotarrak halako atsegin bat eta halako harrotasun bat, arreba ez bisitatzetik zetozkionak, Jainkoaren aurrean merezimenduzko ekintza zelakoan.
2011
‎–Bere anaia mendiko txalet baten atarian zegoen zain, ez bakarrik, baizik eta garai hartan, ametsa kokatzen zen 1977ko udan, alegia? bere komunitatean zeuden bospasei partaidez inguraturik, eta berak harako bidea egin bitartean zakur multzokada ugari batek zaunka egiten zion txaletaren alanbrezko hesiaren bestaldetik. Zakur gehienek, arraza nahastukoak, ez zioten kezkarik sortzen, baina taldeko buru egiten zuten bi dobermanek oso arriskutsuak ziruditen.
‎–Baina azken hiztunaren hiltzeak ez dakar nahitaez hizkuntzaren desagerpena. Herri bateko azken hiztuna desagertuta ere, hizkuntza galdu berriak bere komunitatean, haren toponimian eta bizilagunen izenetan, hau da, komunitate horren oroimen kolektiboan bere arrastoa uzten du eta hori hizkuntza berpizteko hazia izan daiteke. Ez dakigu hizkuntza galduaren oroimen kolektiboak nola eragiten duen belaunaldi berrien hizkuntza berreskuratzeko nahian eta ahalmenean, baina zenbait egilek. Miquel Grosek Recuperación del euskera en Navarra liburuan, adibidez?, bi gertakarien arteko erlazio zuzena iradoki du?
2012
‎Horrela, Formica erreginaren alabak, Polyergus inurrien esklabo izango dira (bizkarroitza horri esklabotzaren deitura jarri nahi badiogu, behintzat.), Polyergus erregina eta hark errundako arrautzetatik jaioko diren larbak elikatu eta zainduko dituztenak. Laburrago esanda, Polyergus inurriak Formica inurriez baliatzen dira bere komunitatea aurrera ateratzeko.
2017
‎bidez babesteko gailuak ere. Ez zuen inola ere bere komunitatean beldurrik sortu nahi, arte horiek erabiliz ateratzen baitzuen bizibidea. Ezaguna zen herrian, edonork jo baitzezakeen harengana senda zezan, etorkizuna iragar ziezaion, galdutako gauzak bilatzen lagun ziezaion edo maitasun edabeak sal ziezazkion.
‎Spaldingen ustez, gizarte egituran izu kanpaina horien eraginak nolako sakontasuna izan zuen jakiteko, denboran zehar akusazioen izaeran gertatutako aldaketak aztertu behar dira. 1550 inguruan jendeak erlijio tradizionalarekiko bere atxikimendua eta bere komunitatearena aske aitor zezakeen arren, 1650eko urteetarako akusazioak, sorginkeriari, buruzkoak ziren, ordurako isilpeko jokabidea behar zuen praktika izanik, eta Europan sorginen aurka egindako akusazioen gero eta antzekoagoak ziren.
‎Pierre Bourdieuren arabera,, hizkuntza batek balio du hiztunek balio dutena?. Hiztunaren balioa ez datza, noski, bere baitan, bere komunitatearen izaeran baizik. Izan ere, nazio hizkuntza boteretsuko langile xume batek hizkuntza etniko bateko ugazabari bere hizkuntza ezartzeak ez du horixe besterik islatzen.
‎Hartara,, ethos kultural batetik kontzientzia politikora dagoen bidea garbitu egingo du ideologia nazionalistak?, dio Fabregatek68 Euskaldunon ispiluan begiratuta dakusaguna hagitz mingarria zaigu puntu honetan: izan ere, euskaldun ez gutxi, etnikoki euskalduna izango da, baina aldi berean bere komunitate etnikoa zapaltzen duen Estatuaren mirabe da? 69 Federiko Krutwigen hitzok gogorregiak izango dira beharbada, baina, edonola ere, bere gogorrean ezin esango dugu egiatik deus ez dutenik. Identitate eta mentalitate etnokulturalaren atarramentua zinez da hitsa herri nazio batentzat; besteak beste, bere buruaz beste egitearen pareko gerta litekeelako.
‎Esan dugun bezala, euskalduntasun etnikoak hainbestean funtzionatzen zuen eskualde batzuetan, gizartearen oinarrizko ezaugarri sozioekonomikoen, industrializazioaren eta modernizazioaren eragina jasangarria zen bitartean bederen21 Euskalduna bere euskalduntasunaren altzoan eroso eta autoestimu sendoarekin sentitzen zen orduko testuinguru soziolinguistiko hartan. Kontzientzia etnokultural horri zerizkion indarra eta nortasuna aski zituen orduko euskaldunak, euskalduntasun diglosiko hartan bere komunitatearen oinarri materialak eta kulturalak nahiko sendo finkatuak zeudenez gero.
‎Kulturaren adierazpen81 erakargarri hori gutxietsi gabe, nazio baten kultura soziologikoa askoz haratago doa, gizartearen antolaketa sozialaren oinarri den heinean. Beste ezertan baino areago kulturaren zentzu eta dimentsio soziologiko horretan ebazten baita nazio baten existentzia; nazio kultura batek bere komunitatearen balio eta erreferentzia eremua zentzu soziologikoan eratzeko, ehuntzeko eta egituratzeko daukan ahalmenean datza gizarte baten kohesio iturri nagusia. Kultura bizimoduaren arau eta izate baldintza bihurtzen zaigu, era horretan.
‎Diglosiaren erasanak euskal komunitatearen barne kohesioa eragozten du. Euskalduna gizarte tradizionalaren formazio sozial zokoratu eta erdi isolatuan336 bizi zen artean, eta gizarte nazional espainol eta frantsesaren eragin sozioekonomiko itogarria heldu arte, hainbestean moldatzen zen orduko bere komunitate diglosikoaren altzoan337 Gerora, modernizazioaren ondoriozko aldaketak gauzatu ahala, euskalduntasun etniko haren autonomia erlatiboa higatuz joan zen, euskararen herria barnetik zartatuz iraungi arte.
‎Cenciniren hitzaldia da programaren ekitaldi nagusia, eta sexu abusuen gaia da ardatza. Hilabete gutxi dira oraindik Juan Kruz Mendizabal apaizaren sexu abusuen eskandaluen berri zabaldu dela, eta arazoari behar bezala aurre egiten ari direla irudikatu nahi izan du keinu horrekin Donostiako elizbarrutiak bere komunitatearen aurrean. Horregatik gonbidatu dute Cencini.
‎Baina berak gustuko du. Seguruago doa usain horrekin bere komunitatera eta ez sukaldean egoteagatik itsatsirik gelditzen zaion olio eta tipula nahasketa horrekin. Zahartzaroak usaimena ahuldu dit eta nik jada ez dut nabaritzen, baina gogoan dut hori dela egunerokotasunaren usaina.
‎Azken hamarkadan, La Fiesta izeneko jatetxe mexikarreko burua izan da, eta hiru seme alaba ditu. Eredu da bere komunitatean, eta ia denek estimatzen dute han. Betidanik babestu izan ditu tokiko ongintza erakundeak, suhiltzaileak eta poliziak bereziki.
2021
‎Bere irakurleek beti aurkitzen dute zerbait Shakespearerengan. Shakespearerengan zegoen zerbait oso bizirik zegoena, oso erabilgarria zena bere komunitatearentzat...
‎Mondragon asko nazioartekotu da eta funtzionatu du jakin duelako bere komunitateak ondo egin dezakeena aprobetxatzen. Hemen egon da jende bat burdina moldatu duena eta harria moldatu duena eta prozesu horiek mila aldiz transformatzen jakin duena.
2023
‎Gauean, dio Bowleyk, ziurtatu zuen polizia musulmanek alarguna babestu zezatela, ez baitzen hinduez fidatzen, hura drogatu eta hilko zutelakoan. Biharamunean, alargunak Bowleyri aitortu zion bere komunitatean" denak zituela etsai", eta, orduan, Bowley heroiak aukera izan zuen hura salbatzeko: " Esan nion beraren ahaideek babesten ez bazuten neuri esateko eta neu arduratuko nintzela justizia izan zezan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia