Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2007
‎Alor guztiak dira garrantzitsuak baina, honelako ikastaroetan, batez ere, idazketa eta irakurmenaren ulermenari ematen zaio garrantzi gehiena. Euskaldun askok ez du ahozkotasunean inolako oztoporik, euskara jatorra eta aberatsa egiten dute, baina, aldizkari eta egunkarietan erabiltzen den euskara batua ulertzeko izaten dituzte zailtasun gehien, eta baita idazmenean ere.Nor izan ohi da normalean alfabetatzeko beharra duena. Agurtzane Sarasola.
2008
‎Zeregin honetan aritzeko titulazioa behar da.Nik Gurutze Gorriaren bitartez egin nuen. Esan beharra dut, oso formazio ona izan nuela. Klaseak Donostiako Aquarium aldean jaso genituen.
‎“Gure kalkuluen arabera, zazpi bat milioi pezeta jaitsi da etxebizitzen prezioa bataz beste eta hala ere, ez dira saltzen. Erostunak aukera hobeen zain daude, benetako beharra duenak merkeago salduko duen esperantzan”, gaineratu du. Egoera bereziak sorrarazi ditu etxebizitza merkatuaren aldaketak:
‎Jubenilek 22 eta 12 galdu zuten eta nagusiek 22 eta 14 irabaztea lortu zuten. Itzuleran bi partida irabazi eta kontran zituzten bost tantoko aldea berreskuratu beharra zuten: “Itxaropena mantendu arren, bagenekien lan zaila zela.
2009
‎Historiara jotzen badugu, Udal honetan HB edo EH lanean aritu zen garaian, zahar egoitzaren proiektu interesgarria landu zen, herritarrentzat eta herritik kudeatzen zena. Ezker abertzalearen kudeaketa ereduaren baitan, herri partaidetzan oinarritutako zahar egoitza nahi dugu, beharra dutenei zerbitzua emango dien egoitza. Askotan, ordea, teoriak praktikan bere ezintasunak dauzka eta gu Udal gobernutik kanpo egon garen urteetan egoitza horrekiko hainbat erabaki hartu da Udal honetan.
‎Zeure hurrengo kirol hitzorduak zeintzuk dira. N.A.: Orain Madrilera joan beharra dut, estatu espainiarreko selekzioarekin proba batzuk egitera, zer moduz gauden ikusteko. Haiek zenbat puntu ditugun ikusita, zer txapelketara joango garen erabakiko dute.
2010
‎Gizarteak orokorrean eta zenbait gurasok bereziki, “aparkaleku” gisa hartzen dute maiz; “tarte batean, behintzat, umeak ludotekan okupatuta edukiko dituztela” aipatzen dizute zenbait gurasok, eta hori mingarria egiten zaigu. Ez dute ikusten haurrek zenbateko beharra duten jolasteko.Jolasari ez al zaio, bada, behar lukeen garrantzia ematen. M.R.: Ez behar adina.
2011
‎Zer nolako harreman du alkate batek herri hauetan bere herrikideekin kalean topo egiten duenean. Denetik dago. Batzuk eskatu egiten dute beharra dutelako. Alkatearekin egoteko aukera aprobetxatzen dute bere eskaerak zuzenean adierazteko.
2013
‎Hala azaldu du Josu Amilibiak: “Orain arte, baserrian bizi eta birziklatu nahi zuetenek, herrigunera gerturatu beharra zuten. Sistema berriarekin, etxetik gertuago izango dute birziklatzeko aukera hori.
2014
‎Zer moduz sentitzen zara taldean. Oso gustura nabil. Bi edo hiru jokalari gara esperientzia profesionala dugunak eta hori irakatsi edo zabaldu egin beharra dugu taldean. Batzuetan erraza da, baina beste batzuetan asko kostatzen da, oso gazteak gara eta.
‎Zein asmo duzu etorkizunerako. Nire asmoa bi hiru urtez hemen jokalari eta pertsona bezala haztea da. Entrenatzailearen asmoa bi edo hiru jokalari maila altuetara eramatea da, baina horretarako, lan handia egin beharra dugu. Zein amets bete nahiko zenuke. Nire ametsa ACBn egotea da.
‎Berriki Amasa Villabona eta Zizurkilgo etxe guztietan banatu da helburu hori betetzeko, kanpainak eskaintzen dituen hiru bideen berri adierazten duen informazio orria. Bertan, administrazioarekin euskaraz aritzeko eskubidea eta beharra dugula aldarrikatuz, herritarrak, errenta aitorpena modu errazean euskaraz egitera gonbidatu nahi dituzte, aukeratzen duten bidea aukeratzen dutela ere: Mekanizatua: Hitzordua hartzerakoan, adieraz ezazu Ogasunarekin harremanak euskaraz izan nahi dituzula.Ogasunarekin aurrez aurreko harremanak, nahiz telefono edo Intenret bidezkoak euskaraz izan ditzakezu, horrela eskatzen baduzu.Ogasunak sinatzeko ematen dizun orria ere euskaraz jaso dezakezu.Autolikidazio proposamena: Jasotako proposamena onartzerakoan, euskaraz egin nahi duzula esan eta aurrerantzean Ogasunak agiriak euskaraz bidaliko dizkizu.Internet bidezkoa: Errenta programaren euskarazko bertsioa jaitsi Internetetik eta hobetsitako hizkuntza atalean euskara aukeratu.Aholkularitzaren bat aukeratzen baduzu, espresuki adierazi duzu aitorpena euskaraz egin nahi duzula.Beste modu batean egiten baduzu (finantza erakunde batean, adibidez), euskaraz egiteko eska dezakezu.
‎Etxean, ospitalera iritsi gabe hiltzen dira asko. Egoera horri buelta eman nahian, furgonetaren beharra genuela aipatu nien duela hilabete batzuk, eta martxan jarri ziren. Zuek bideratutako laguntzari esker furgoneta Kamerunen da dagoeneko.
2015
‎Esaterako, familia eta lana uztartu ahal izateko pauso gehiago emateko premia badago. Bestalde, oraindik ere barneratuta ditugun irudi eta klixe batzuk kentzen joan beharra dugu. Publizitatetik eta beste hainbat bidetatik irudi sexistak jasotzen ditugu oraindik ere, eta badago zertan lan eginik.
2016
‎“Aurkezpen ekitaldia Euskaldunan egin zen eta bertan izan ziren Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburua, Patxi Baztarrika Hizkuntza Politikarako sailburu-ordea, hiru Foru aldundietako euskara zuzendariak, Lanbide Heziketako burua eta baita hainbat enpresari ere. Denen beharra dugu, botere publikoena eta enpresa pribatuena”.Buruntzaldean urrats bat aurrerago doaz. Euskadi mailan Lanpres gida txertatzen doan heinean, horren ondotik eskualdean osagarria den egitasmoa sustatzen ari dira Buruntzaldeako udalak.
‎Hemen beti bezala gaude, esango du beste norbaitek, eta seguruenik arrazoi faltarik ez du izango. Barajasko eztandaren ondoren, ni ere Ikean erositako behiak jezteko aulkia ganbarara igo beharrean izan bainaiz; hitz egiteko gogorik ez dagoenean alferrik baitira mahaiak eta eserlekuak.Gure belaunaldiko askori entzun diot azken egunotan, ez dugula konponezina besterik ezagutu bizitza osoan, eta orain bakearen beharra dugula guretzat eta batez ere gure seme alabentzat. Desio ederra bakearena, fundamentuzko ezer egin ahal izateko korapiloan harrapatuegi gauden honetan.
2018
‎Donostia, Lasarte Oria eta Usurbil aldeko jendea ere etorri izan da azokara. Adin tarte ezberdinetako jendea gerturatzen da, beharra duen edonor azken finean.Moda ikuspegi batetik altzari batek epe muga bat duela esango al zenuke. Modarekin koloreak, telak, testurak pixka bat aldatuz doaz, baina altzaria ez doa arroparen abiadura berean. Normalean gehiago izaten da beharra, moda baino. Normalean etxean beti egoten delako aldatu beharreko txokoren bat:
2019
‎Geroxeago, Donostiako kontserbatorioan segi genuen ikasketekin, Felixen aitonaren anaiarekin eta Jose Inazio Ansorenarekin. 60 eta 70eko urtetan Andoainen ez zen txistulari talde finkorik, eta udalak, festetarako eta protokolozko ekitaldietarako txistuaren beharra zuenean, Joxe Luis Etxeberria eta Joxe Maria eta Pio Huizi anaiei otsegiten zien, eta tarteka, Joxe Antonio eta biok taldera eransten ginen. Gainontzean, Joxe Antonio eta biok, Iñaki Arinekin batera, Lizar Makil dantza taldearekin aritzen ginen”.
2020
‎Belarriprestarena, berriz, jarraitzailea da, besteak daraman bideari segitzen dio. Elkarren beharra dute (bestela ez baitago dantzarik), eta elkar elikatzen dute.
‎Gazteenen artean nabaritu dugu ez zaiela aldaketa gustatu; diotenez, festetatik kanpo egotea ez omen da berdina izango. Guk ahaleginak egin ditugu beste egunik ez zegoela adierazten eta larunbat honetan izan beharra zuela azaltzen, dio Leire Oterminek.
‎Ni langilea eta nagusia naiz, eta nire egoera ekonomikoa langile soil askorena baino hobea da. Guk martxoaren 15a bitarteko soldatak ordaindu genizkien langileei, baina zenbaitzuk soldataren aurrerapena eskatu didate dagoeneko, beharra dutelako, eta ERTEko dirua ez dutelako jaso oraindik. Guk txostena aurkeztu genuen, onartu ziguten, baina diotenez Gobernuak maiatzean ordainduko du ERTE horri dagokion lehen soldata.
‎Lehenik eta behin esan beharra dut ikasle, familia eta La Salle Berrozpeko pertsonek oso harrera ona egin diotela krisi egoera honi. Lehen egunetan ohikoak diren zalantzak eta kezkak izan ziren, baina gaur da eguna ematen ari garen erantzunaz oso pozik gaudela.
‎Onartzen dut gaixotasuna, zetorkidan tratamendurako prestatzen hasten naiz, Itziarren aholkuak nire egin. Dieta makrobiotikoarekin hasi nintzen, bizi ohitura batzuk aldatzen, kimioterapiarekin hilea eroriko zitzaidanez pelukak, zapiak eta beste begiratzen... sendabidean parte aktibo izateko beharra nuen. Oso goian hasi nuen tratamendua, baino segituan jausi nintzen.
2021
‎“Horixe gara emakumeak, gatza. Izan ere, Lurrak gatzaren beharra du, zeren hori izan ezean, emari urria izango du, nahiz eta ur ugari eduki”.
2022
‎Bai. Arropari dagokionez, salmenta sustatzeko neguaren beharra dugulako. Egia da negu giroko eguraldia luze samarra izaten dela gurean.
‎Bizi dugun krisi testuinguruan langile klasearen egoera geroz eta kaskarragoa da, familia askoren bizi baldintzak okertu eta ondorioz, ezegonkortasuna areagotu delarik; lan baldintza kaxkarrak, soldata baxuak, oinarrizko produktuen prezioen gorakada etab. egungo gizartearen isla bihurtu dira. Honela, errealitate gordin honen baitan kokatu beharra dugu egungo hezkuntza sistema.
‎Aipatu moduan, egungo hezkuntzaren egoera gordina da, hala nola, hezkuntzaren kalitatearen beherakada eta ikas baldintzen okertzea nabarmenak dira. Honekin batera, egungo hezkuntza sistemaren errealitatea, honen heziketa prozesuaren desegitean, hezkuntzaren izaera baztertzailean eta hezkuntzak duen izaera inposatzailean kokatu beharra dugu. Heziketa prozesua desegiten ari dela diogunean, ikasleon heziketak eta formakuntzak garrantzia galdu eta ikastetxeetan diziplinamendu funtzioa gailendu dela esan nahi dugu.
‎Egoera hau ulertzeko baina, hezkuntzako gastuen igoera inbertsio publikoen joera beherakor baten eta hezkuntza pribatuaren finantziazio gorakorraren testuinguruan kokatu behar dugu. Puntu honekin amaitzeko, hezkuntzan saltzen diguten meritokraziaren ideia agerian utzi beharra dugu, hala nola, hezkuntza sistemak tresna ezberdinak ditu filtro sozialerako, eta horrela, ikasleriaren posizio sozioekonomikoaren arabera aukera batzuk edo besteak eskaintzen zaizkio ikasleriari, hauen baitako sektore txiroenak baztertuz. Azkenik, hezkuntzaren izaera inposatzailea izango genuke, hezkuntzaren gaineko erabakimen gaitasuna gutxi batzuen esku kokatzen den ideian oinarritzen dena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia