2008
|
|
Bi horiek aurrekoa espresuki indargabetu ez arren, haren edukia moduren batean aldatzen dute. Inguruabar honek arrazoizko modu batean, lehen aipatutako xedapena aplikatzera eraman ditu auzitegiak, baina jarrera horrek ñabarduraren baten
|
beharra
du. Izan ere, 30.3 artikulu honen aplikazioa sententzia ezberdinen testutik erator daitekeen erraztasun hori baino konplexuagoa baita.
|
|
Beste kontu bat da zeri eta nola eman esanahi bat edo beste, baina ematea bera ezinbestekoa dugu jendeok. Zentzudun mundu batean bizi
|
beharra
dugu, zentzukide den jendearekin: guk eraiki behar dugu zentzukidetza.
|
|
Izenaren esanahia izendatzearen ondorioetan topatuko dugu, hau da, adierazlea egitearen eta erabiltzearen ondorioetan. Wittgenstein-en aholkuari jarraiki, erabileraz galdetu
|
beharra
dugu: zer ondorio du, nola, norentzat, zein testuingurutan...
|
|
Berrogoi ta hamabi urte baizik ez zituen; eta itxurala, zen baino ere gazteago emaiten zuen. Hurbilenetik ikusten zutenek zakiten bakarrik, artaren
|
beharra
bazuela; baina berak bere buruaz baino gehiago baitzuen ordean bertzeen osasunaz. Eta, erran dena, azkarraren itxura zuen.
|
|
1 Etxebizitza behar eta eskariaren gaineko azken inkestaren arabera, 2007an lehen etxebizitzaren
|
beharra
dutenen artean% 32k onartzen du alokairuaren aukera etxebizitzaren merkatuan sartzeko(% 24ri berdin zaio alokairua edo jabetza, eta% 8k alokairua nahi du). Eustat (zenbait urte):
|
2009
|
|
ingelesezko Jarrerazko aditz batzuek ez dute mugimendurik adierazten, jarrera estatikoa baizik(). Euskaraz, berriz, Jarrerazko aditz guztiak dinamikoak dira (zutitu, eseri, etzan), eta beraz, jarrera estatiko bat adierazteko «egon» edo antzeko aditz neutro baten
|
beharra
dute. Horregatik ageri da hainbat kasutan Pos2 estrategia:
|
|
Hedabide enpresek apustu hori egin behar dute nahitaez kalitatezko zerbitzua eman nahi badute. Izan ere, «hedabidearen autofinantzaketa eta diru-laguntzak proiektatzen dituenean, argi eduki luke soldata duinak izateko eskubidea eta
|
beharra
dutela langileek. Langile/ sortzaileen segurtasun eta ongizate ekonomikoak ez diola kalterik ekarriko ez enpresari, ez produktuari, ez kontsumitzaileari.
|
2010
|
|
Datu asko ez badira ere, zenbait joera ikusten dira, hala nola eredu estandarraren eragina gaztearengan, heldua eredu zaharrari atxikiago, kultur aldaketaren zantzuak... Dena den, argitu
|
beharra
dugu, geroxeago ere aterako baitzaigu gaia, Tolosako euskara oso nabarra izan dela, eta ez dela berdin hitz egi (te) n kalean eta inguruko auzo edo baserrietan (ezta azken horien artean ere). Hortaz, ezberdintasun batzuk helduaren baserriko jatorriari eta gaztearen betiko kaletar izaerari zor zaizkiokeela uste dugu.
|
|
Batasun premian dagoen kulturak zenbait unetan autobaieztapen unearen
|
beharra
du eta batasun hori eraiki beharrekoa da, autokontzientziaren unea iragarri eta zentzugintzaren antolaketa «unibertso sinboliko»aren5 eratze prozeduran baitaratuz. Berdin, identitatearen atakan bizi den herriak beharrezkoa duen batasuna eraiki, birsortu eta errepresentazio sinbolikoaren eremuko jardun bilakatzen du, kultura ekimenaren sena eta mamia gisa horretan irudikatu eta azaleratu ahal izateko.
|
|
15 Geertz ek parentesi artean jarritako denbora izendatzen du etenaldia. Eten bat eragiten duen denbora, denbora sakratua da, ezinbesteko ariketa bere burua sendatu eta sendotu
|
beharra
duen komunitatearentzat. Parentesiak denbora sozialaren etena dakar unearen iraungarritasuna sakontasunean bizi duela.
|
|
Behin hori guztia azpimarratuta, orokortasunetik zehaztasunera jo dugu; komunikazio gaitasuna orokorrean hartua, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu, horretarako, kontuan izan ditugu irakasleak ikasleekin, gainerako profesionalekin eta ikasleen senideekin dituen ohiko hiru jarduera eremuak, hauek baitira irakasleen egunerokotasunean komunikazio esparrurik ohikoenak. Azpimarratu
|
beharra
dugu komunikazio gaitasuna lan honetan adierazten den zentzurik zabalenean kontuan izan behar dugula, ingurunea eta pragmatika ere kontuan hartuta. Irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasunaren berri emateko orduan, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak definitzen duen euskarako C1 maila aintzat hartu dugu.
|
2011
|
|
Osakidetza zer den jakiteko gaztelerazko. Servicio Vasco de Salud? deskriptiboaren
|
beharra
du euskaldunak(...) Martxa honetan, hemendik urte batzuetara gure gizarte egiturari tankera hartzekotan euskal izen berezien hiztegitxoa patrikan hartuta ibili du euskaldunak, inon ez baita egongo Hirigintza batzorderik, Kirol fundaziorik(...) baizik eta Hiria, Kirolgi, Sendabide, Elika edo Bidaide, baina Comisión de Urbanismo, Fundación para el Deporte...». Hemenirakurgai:
|
|
Erlazio baten eta bestearen konparazio eta ñabardura guztiak alde batera utzita, indarren korrelazio negatiboa izan zen organo solidarioentzat, gaurkotasunaren luma indartsu eta erakargarriek tinta egunkarian gastatzen zutelako. Edonola ere, ez dira prentsa solidarioan kolaboratu zuten artikulugileak baztertu behar, beren sinadurek azterketa zehatzago baten
|
beharra
dutelako. Prentsa solidarioa komunikatzaile eta historialarien zain dago, Euskal Herriko sozialismoaren eta UGTren munduan jada ikertu diren arloak aztertzeko.
|
|
Gu ez gara genero indarkerian espezializatutako taldekoak, baina halako kasu baten interbentzioan esku hartzea toka dakiguke. Esaterako, dei bat dugu alarma emanez, eta biktima laguntzera joan
|
beharra
dugu, bere etxera, kalera... Zentzu horretan, formazio zehatza eskatu dugu, horrelako kasu batean behar den bezala aritzeko, andreak nola tratatu jakiteko, baina gabeziak daude.
|
2012
|
|
Administrazio elektronikoaren zerbitzuak erabiltzeko tramite telematiko gehienetan bezala, herritarrek eta enpresek erakunde ziurtatzaileetako batek igorritako ziurtagiri elektroniko baten
|
beharra
dute.
|
|
Erkidego honetan hondakin ekoizleek hondakin arriskutsuen erregistroan izena eman
|
beharra
dute, baina hondakin ez arriskutsuen ekoizleen kasuan, ez da beharrezkoa.
|
|
Andaluziako Autonomia Erkidegoan, hondakin arriskutsuen ekoizleek eta kudeatzaileek euren hondakinen dokumentua erregistratu
|
beharra
dute, bertan kantitatea, ezaugarriak, identifikazioa, jatorria, xedea, jasotzeko maiztasuna, garraiobidea, emate data eta abar azalduz.
|
|
Horretaz gain, pentsatzen dugu azalpena lotua egon daitekeela gazteak duen identifikazio beharrarekin. Gazteak taldearekiko identifikazio
|
beharra
du eta uste dugu talde nortasuna Goizuetako hizkeran bertan topatzen dutela. Etxabek bere lanean (2010:
|
|
Euskara planetan, euskal hiztunak zein euskaldun ez direnak ere kontuan hartzen dira, haien iritziak eta ekarpenak aintzat hartuz, eta jarrera motela edo epela dutenekin batera euskararen mundura erakarri, aktibatu eta seduzitzea ezinbestekoak izanik. Izan ere, argi eta garbi dago euskarak lan munduan onarpen zabala izango badu, guztion
|
beharra
duela.
|
|
Baina, Hegel-en ustez, uneren batean kontzientzia nagusia morroia den bestearen beharraz ohartzen da. Nagusiak erakusten du uneren batean bere errealitate esentziala inbertitua dela; jada, konturatzen da ezin duela beste kontzientzia hori suntsitu eta haren
|
beharra
duela aitorpena lortzeko. Behin kontzientzia nagusiak bere dependentzia onartzen duenean, nagusia izateari uzten dio alderanzketa gauzatzeko ateak zabalduz.
|
|
Gauza bera gertatzen zaio sadikoa den gizaki neurotikoari, honek ere ez baitu harremana apurtu nahi, honek ere ez duelako librea izan nahi, menderatuak behar dituelako bere boterea eta indarra legitimoa izan dadin. Sadikoak ere, autoritatea den neurrian, menderatzailearena egin arren, masaren edo komunitatearen
|
beharra
du, masokistarik ez balego, ez legokeelako sadikorik, menderakuntzak subjektu aktiboak zein pasiboak behar ditu?. Sadikoak, bere boterearen bitartez, menderakuntza harremana egonkorra egiten duten lotura psikologikoak garatu behar ditu nahiatez, harremana legitimoa bihurtu; lotura psikologikoa ezinbestekoa da autoritatea egoteko.
|
|
Gizabanakoen artean adoretsuenak ere gutxitan du benetan dakienari aurre egiteko adore nahikoa (Nietzsche, 1999: 39), eta, gauzak horrela, menderatzaileak ez du onartu nahi benetan menderatuaren beharra duela, menderatuak menderatzailearen
|
beharra
duela onartzen ez duen bezala; baina ez hori bakarrik, egia hegeliarraz gain Nietzsche-k nabarmentzen du biengan benetan onartu nahi ez duten beste sentimendu bat ere badela, sekretu handia?, ez batak ez besteak ez duela bestearen beharrik eta adoreaz baliaturik barnean badutela menderakuntzarekin amaitzeko indar nahikoa.
|
|
64). Menderatuak nagusiarekiko mendekotasuna agertzen duen bezala koldarkeriak bultzaturik, nagusiak ere nolabaiteko mendekotasuna agertzen du, ezkutukoa bada ere, menderatzailearen
|
beharra
duenez gero, esklaboarengandik askatzearen ideia hutsak beldurtzen duelarik. Gauzak horrela, Nietzsche-rentzat esklabo eta nagusi hegeliarrak ahulak eta dekadenteak dira neurri berean, esklaboak edo erreaktiboak, zentzu nietzschetarrean.
|
|
Esklaboak edozer gauza egingo du nagusiak bere bizitzarekin amaitu ez dezan, horretarako sumisioetan lotsagarriena ere pairatu behar badu. Zentzu berean, sadikoak badaki bizirauteko esklaboaren
|
beharra
duela, esklaborik gabe harremana bukatuko litzatekeelako, eta harremanarekin bizitza. Hala ere, gizateriaren gehiengoak biziraupena bilatzearen arrazoia edo kausa ezin dugu espeziearen biziraupenean kokatu, hasieratik inprimatua izan zaion artalde senean baizik.
|
|
Baina, itxuraz sadikoa bere estatusean sendo mantentzen dela badirudi ere, benetan beldur dena berau da. Chancer ek esan bezala, sadikoaren jarrera gezurra da eta itxurak egitera beharturik dago ezin baitu bere sakontasunean gordeta duen sekretua agerian utzi, benetan masokistaren
|
beharra
duela. Ondorioz, sadikoak etengabe berriztatu eta oxigenatu du harremana betiere bere menpeko den masokista izan dezan, menpekoa desagertzean sadikoa bera ere hilko litzatekeelako besterik aurkituko ez balu (Chancer, Nieto k aipatua, 2003:
|
|
Gizabanakoen artean adoretsuenak ere gutxitan du benetan dakienari aurre egiteko adore nahikoa (Nietzsche, 1999: 39), eta, gauzak horrela, menderatzaileak ez du onartu nahi benetan menderatuaren
|
beharra
duela, menderatuak menderatzailearen beharra duela onartzen ez duen bezala; baina ez hori bakarrik, egia hegeliarraz gain Nietzsche-k nabarmentzen du biengan benetan onartu nahi ez duten beste sentimendu bat ere badela, sekretu handia?, ez batak ez besteak ez duela bestearen beharrik eta adoreaz baliaturik barnean badutela menderakuntzarekin amaitzeko indar nahikoa.
|
|
Artikuluan jorratutako azterketaren arreta elkartea oinarritzat hartzen duten partaidetza instituzioetan jarri da bereziki. Arretagune horrek agerian utzi du, konpromiso zabalak erabilita, tokiko gobernuek genero ikuspegia integratu
|
beharra
dutela ez soilik udaleko partaidetza instituzioetan, baita governance demokratikoan parte hartzen duten praktika eta aktore guztien baitan ere, gizarte zibileko elkarteak eta mugimenduak barne.
|
2013
|
|
14). Perpausetik, gramatiken objektu abstraktutik, komunikazio unitaterik txikienera, hots, enuntziatura, jauzi egin
|
beharra
dugu.
|
|
Marinelei kontatzen dien igarkizunean Zaratustra-k gora egin nahi du arintasun guztiarekin gainean duen ipotxak behera tiratzen dion bitartean. Orduantxe ohartzen da Zaratustra bera eta ipotxaren artean hautatu
|
beharra
duela. Behin ipotxa bere gainetik jaisten denean ikusten du ate handi bat bere ondoan.
|
|
Gaingizakia ager dadin gizakiak zendu
|
beharra
du ezinbestean, Jainkoaren benetako heriotza gertatu beharra dago. Gaingizakiak itxaron behar zuen agertzeko Jainkoaren mamua desagertu bitartean; baina ez hori bakarrik, gizakiak, gizaki jainkotua edo jainko gizatiartua?
|
|
Zer esan nahi du gizakiak zendu
|
beharra
duela. Artxiespektroak desagertu behar duela, mamu handiak, Gizakiak (maiuskulaz), non Gizakia orokortasun abstraktua den, ondorioz, gizakiak mamu orokortasun horren mendekoak dira eta horren irudira baino ez dira; edo bestela esanda, elkarren aurrean mamu gisa agertzen dira, modu fantasmatikoan.
|
2014
|
|
1 Esan berri dugun moduan ikerketa kuantitatiboak emandako ondorioak positiboak izan dira, baina alderdi kualitatiboan ikusi ahal izan dugun moduan, badira hobetzeko
|
beharra
duten alderdiak ere.
|
|
Nolanahi ere, Aranaren ideiei jarraitzen zien euskal nazionalismoaren baitan, naziotasuna modu berezian ulertutako arrazan oinarritzen jarraitu zen. Baina Jagi Jagiko kide esanguratsu horien jarrerek, zein Eusko Abertzale Ekintzak saiaturiko bide berriak, abertzaletasunak naziotasuna modu berri batean definitzeko
|
beharra
zuela erakusten digute. Euskal nazionalismoak, behin talde txikia izateari utzita, gizartean gailentzeko beharra zuen, mugimendu politikoa zen heinean.
|
|
Baina Jagi Jagiko kide esanguratsu horien jarrerek, zein Eusko Abertzale Ekintzak saiaturiko bide berriak, abertzaletasunak naziotasuna modu berri batean definitzeko beharra zuela erakusten digute. Euskal nazionalismoak, behin talde txikia izateari utzita, gizartean gailentzeko
|
beharra
zuen, mugimendu politikoa zen heinean. Bide horretan, naziotasunaren ordura arteko definizioa oztopo gaindiezina zen.
|
2016
|
|
Gainera, osasun izurriteei buruzko albisteek biztanlerian izandako eragina aztertu duten ikerketek frogatu dute arriskuaren eraikuntza parte batean pertsonek epidemiaren aurrean duten beldurrezko erantzun emozionalak azaltzen duela (Idoiaga, Gil De Montes eta Valencia, 2014). Bukatzeko, azpimarratu
|
beharra
dugu, osasun izurrite baten aurrean badaudela alerta edo zelata funtzioak bete ditzaketen emozioak, beldur edo haserretik sortuak, baina baita kontrara konponbide bila edo ekintzara bultzatuko gaituzten emozioak ere (Higgins, 1998).
|
|
Edgar Morinek (2011) azaltzen duenez, arazo konplexuek azterketa konplexua behar dute. Egin dezagun kontu, zerbait adierazten duela hainbeste haur medikalizatzeko
|
beharra
duen gizarte batek, datu hori ekarri dugu auzitara berrikuspen honetan. Egungo haurrak ez dira aurrekoak baino okerragoak, ez hobeak, garaikidetasunak beharturiko ezaugarritasunaren ispilu baizik, haatik, banakoaren arazoari bere testuinguru soziokulturala gaineratu behar zaio nahitaez.
|
|
Horrenbestez, komunikazio mediatikoak eta bereziki sare sozialek eskaintzen duten komunikazio digitalak izurriteek komunikazioan sortutako eraldaketari buruz eta horrek haien irudikapen sozialaren eraikuntzan duten garrantziaz hausnartzea ezinbestekoa da. Beraz, eta jorratutako guztiaren laburpen gisara, azpimarratu
|
beharra
dugu osasun izurriteetan sare sozialen komunikazioa gako izango dela, bederen, berauei era efikazago batean aurre egiteko eta osasun politika eta komunikazio egokiagoak bideratzeko.
|
2017
|
|
Gizarte sistema bakoitzak dauka dagokion artista eta arte ekoizpena, hau da, gizartea kapitalista eta heteropatriarkala bada, horrelakoa izango da haren arte sistema. Artistak, bere irizpideak kontuan hartuz, tokatzen zaion jokalekuan bere posizioa ahalik eta hoberen jokatu
|
beharra
du. Sistema kolokan jarri nahi izatekotan, ziur asko susmagarriak izango dira sistemak berak eskaintzen dizkion tresna artistikoak, eta beste batzuk bilatu ditu.
|
|
Hiriarekin dugun harremana birpentsatu beharra daukagu. Ekar gehiago ezagutu
|
beharra
dugu, elkarri zer eskaintzen diogun ezagutu eta baloratu. Lurralde eta gizarte bereko kideak gara eta elkarren beharra daukagu, baina harreman orekatua behar dugu.
|
|
Etengabe eta oso azkar aldatzen doan mundu eta gizarte globalizatuan, herri txikiok ere etengabe gure burua egokitu
|
beharra
dugu. Etorkizun ona izan dezagun etengabeko berrikuntza eta ikerketa bultzatu nahi ditugu, landa eremuko komunitateek beharrezko ditugun arlo guztietan:
|
|
Mekanismo horiek jokaera erasokorra harremanen berezko alderdi bat izatea ahalbidetzen dute eta hori testuinguru sozialetik kanpo aztertzea zentzugabea litzateke. Agresioa gatazkak adierazi eta konpontzeko bide baten moduan ulertu beharra dago, etorkizunerako harremanetan eduki ditzaketen ondorioek kaltegarritik onuragarri izaterainoko continuum bat osatzen dutela onartu
|
beharra
dugu.
|
|
Diseinuari dagokionez, esan
|
beharra
dugu BASYQUE aplikazioan hiru informazio iturritatik bildutako adibideak gordetzeko eta kontsultatzeko aukera prestatu dugula, horretarako hiru atal bereiziz: Galdeketak atala, Literatur corpusak atala eta Bestelako iturriak atala.
|
|
Lehenik eta behin euskarazko corpus historiko adierazgarri bat osatu
|
beharra
dugu, garai eta leku desberdinetako euskalkiak ordezkatuta izango dituen corpusa, hain zuzen. Corpus hori osatzeko, Klasikoen Gordailua (KG) 27 webgunean eskuragarri dauden testu digitalizatuak baliatzeko asmoa dugu28 Izan ere, testu horietan egon daitezkeen erroreen detekzioa eta zuzenketa egin dugula jakin arren, testuak egungo grafian digitalizatuta izateak lan handia aurrezten digu.
|
|
Jarrera sozialak aztertzen dituen ikertzaile orok, are gehiago testuingurua estatu totalitario edo diktatorial batean kokatuta baldin badago, nahitaez zailtasun jakin batzuekin lan egin
|
beharra
duela barneratu behar du. Alabaina, portaera sozialen berezko izaera dinamikoak, anizkoitza, aldakorra eta hein handi batean kontrajarria ere izanik, bere azterketa benetan zailtzen du.
|
|
Historiak, ordea, aurrera egin du eta badirudi, azken boladan geroz eta nabarmenago, indarrean dauden erregimen demokratikoek euren eraginkortasuna agerian uzteko
|
beharra
dutela. Demokrazia garaikideek krisia bizi duten garai historikoan eta beren eraginkortasuna agerian uzteko hamaika arazo dituztenean, demokraziaren izen ona fenomeno historikoa dela ohartzea eta bestelakoak diren proposamen politiko batzuk aintzat hartzea garrantzitsua izan daiteke, ez demokratikoak ez diren bideak jorratzeko, baizik eta, haiek sorrarazten duten arroztasunari esker, sistema demokratikoen eta ideologia demokratikoaren oinarri teorikoak zeintzuk diren gogoratzeko.
|
|
Demokrazia garaikideek krisia bizi duten garai historikoan eta beren eraginkortasuna agerian uzteko hamaika arazo dituztenean, demokraziaren izen ona fenomeno historikoa dela ohartzea eta bestelakoak diren proposamen politiko batzuk aintzat hartzea garrantzitsua izan daiteke, ez demokratikoak ez diren bideak jorratzeko, baizik eta, haiek sorrarazten duten arroztasunari esker, sistema demokratikoen eta ideologia demokratikoaren oinarri teorikoak zeintzuk diren gogoratzeko. «Sasidemokratiko», «benetako demokrazia» eta antzeko leloak hamaika aldiz entzuten diren testuinguruan, demokraziak eta demokraziaren aldekoek haien oinarri teorikoak zeintzuk diren birpentsatzeko
|
beharra
dute, horiek sendotu nahi badituzte. Hain zuzen ere, Platonen eta beste pentsalari batzuen testuen bidez, ikuspegi demokratikoa partekatzen duten pertsonek demokraziaren oinarri teorikoak haien marko teorikoaren kanpoaldetik ikusteko abagunea dute, demokrazia beraren eta ideologia demokratikoaren oinarri, mugak eta nondik norakoak zeintzuk diren argi edukitzeko.
|
2019
|
|
Auzoko bizimoduan, elkarri laguntzeko hainbat betebehar izaten ziren. Inork
|
beharra
zuenean, auzokoek erantzun beharra izaten zuten, eta baziren nolabait ezinbesteko hainbat zeregin; atsolorra horietako bat zen. Konpromiso horiek normalean bizitzako une garrantzitsuekin lotutakoak ziren, hala nola jaiotakoan bisitan joan; inor gaixotzen zenean, larri samarra bazen, bisita eman; eta inor hildakoan familiari lagundu.
|
|
#lamanada amesgaiztoa da!» (1 Astea; X2= 90,42); «#lamanada. Biktima babestu
|
beharra
dugu eta legedia aldatu, ezin daiteke shock egoera plazerrarekin nahas dezakeen beste sententziarik egon! Lotsa ematen dit sententziak!
|
|
Halere, aipatu
|
beharra
dugu, arestian esan bezala eta beste hainbat sexu eraso kasutan gertatu izan den bezala, «La Manada» auzia salatzeko sortutako mugimenduari kontrako erantzuna eman eta ikusarazi nahi izan zuen mugimendu antifeminista ere plazaratu zela Twitterren (Jackson, 2018; Keller et al., 2018). Kasu honetan, diskurtso antifeministak argudiatu zuen edozein gizon izan daitekeela bortxaketaz akusatua feminismo erradikalak sortutako «gizonen kontrako mugimen duaren» ondorioz.
|
2020
|
|
Artistek beste artistengana jotzen dute, kritikoengana edo talde txiki batengana. Gizakiak erlazionatzeko
|
beharra
du, zerbaiten parte izatearena, eta ondorioz, artista batek publiko eta kritikoen errekonozimendua bilatzen du. Errekonozimendu hori lortzeko segmentu zehaz batengana zuzenduko da.
|
2021
|
|
Hala ere, baditu bereizgarri diren hainbat alderdi. Izan ere, ideia, istorio edo sinbolo orok bizirik iraun behar badu, garai berrietara egokitu
|
beharra
du (Aparicio, 2013), eta horixe gertatu zen argiaren metaforarekin garai kristauan.
|
|
Ipuinotan aztertu dugunaren arabera eta horien jatorria jakinda, egitura zikliko primitibo horri erantzuten diola iruditzen zaigu, gauzak ad infinitum errepikatzen baitira. Horrek ere, herri ipuingintzaren berezko izaerarekin zerikusi handia eta zuzena du gure ustez, memoria kolektiboak zein ahozkotasunak, oro har, errepikapenaren
|
beharra
baitute denboran testu, egitura, doinu, kantu, bertso eta abarren iraupena bermatzeko. Era berean, jendarte tradizional baten eta horren identitate eta ideologia ohiturazalearen ezaugarria ere izan liteke.
|
2022
|
|
Egungo ikasleek konpetentzia digitala garatu
|
beharra
dute ezinbestez, eta LOMCE legearen webgunearen arabera (Ministerio de Educacion y Formacion Profesional, d.g.), curriculumeko konpetentzia gakoetako bat da konpetentzia digitala:
|