Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Horixe bera esan daiteke aniztasun geografikoari buruz. Asiako mugimenduantikolonialista baten barruan agertzen den nazionalismo batek zer ikusirik otedauka faxismoaren ideologia nazionalista zanpatzaile eta totalitarioarekin. Ezergutxi; eta, halere, literaturan bata zein bestea sarritan, nazionalismo?
2007
‎gobernuzintzoaren txostena. Adibide modura ekarri nahi izan dut hona, interesgarria delako ikustea era honetako konpromiso batek zer bide historiko egin duen. Gobernuzintzoaren txostena hainbat enpresarentzako nahitaezkoa da; kotizatzen dutenenpresentzat, hain zuzen.
‎Alderdi espainolistek horixe egiten dute egunero egunero. Bainaalderdi politiko abertzale batek zer egin behar du euskara ez politizatzeko. Agianalderdi politikarik ez egin hizkuntza alorrean?
2009
‎batetik, hausnarketa teoriko epistemologikoa, lekukotzek gertaera traumatikoetan zer nolako pisua eta esanahia har dezaketen aztertzeko asmoz. Horretarako liburu honengai nagusia den Gerra Zibilaz gain bestelako testuinguruak kontuan hartuko ditut, honelako auzi zail eta arantzatsu batek zer nolako erantzunak izan dituen ikusteko.Bestetik, bigarren ildo nagusia metodologiari dagokiona da: Gerra Zibilekolekukotzak biltzeak eskatzen duen prestakuntza, bai eta sortzen dituen zenbait auzieta galdera arakatuko ditugu.
‎Interesgarria da gure aurretik beste kazetariren batek zer galdera egin dizkionjakitea ere. Inoiz ez kopiatzeko.
2010
‎zuzenbide materialaren eta prozesuaren arteko harremana, harreman hau «akzioaren teoria zehatza» delakoak azaltzen du, zeinak akzio eskubide publikoaren autonomia aldarrikatzeaz gain, akzioa aldeko sententzia bat lortzeko eskubide bezala definitzen duen? eta prozesuari hasiera ematen dion arrazoia edo karia, hau da, herritar batek zergatik eska dezakeen organo jurisdikzionalen parte hartzea. Azken arazo hori «akzioaren teoria abstraktuak» azaltzen du.
2012
‎Alderantziz, Europaren ikuspegitik euskal herrialdeen arteko harremanak sustatzea positiboada eta horretarako behar diren tresnak eskaintzea (mugaz haraindiko lankidetza, euroeskualdea...) normaltzat joko da. Horren harira, interesgarria litzateke jakiteaEuropari eta bere garapenari Euskal Estatu batek zer eskain liezaiekeen, Europakoardatz atlantiko hori dinamizatze aldera.
‎Estimulu horiek elkarri eragiten diote, produktuak sortuko dituen sentsazioak zehazki aurreikustea ezinezko eginez. Laburbilduz, elikagai batek zer usain, zapore... daukan jakiteko probatu behar da. Beraz, oro har, zentzumen ezaugarriak neurtzeko pertsonak dira tresna aproposena.
2014
‎Sarritan, jaioberri batek zer kromosoma edo sexu organo izango dituen jakitearen ondorioz, generoaren zedarritze prozesua jaiotza baino dezente lehenago abiatzen da. Rappek azpimarratzenduenez, aintzat hartu genituzke askotariko emakumeen ahots eta iritziak, eta ez onartu betiizango garela erreprodukzio teknika berrien biktima pasiboak (Rapp, 1997).
‎Baina, Anek kutxa irekitzen duenean, lapitzak aurkitzen ditu, ez gozoak. «Kutxa ireki ez duen ume batek zer pentsatuko du dagoela barruan?», galdetzen du ikertzaileak. «Lapitzak», dio Anek, ulertu gabe beste ume bat, bera bezala?
2015
‎Desabantailak ere badaude, ordea: (i) ezin dira eredu pertsonalizatuak sortu pertsonabakoitzarentzat, ezin baita aldez aurretik jakin pertsona batek zer egingo duen, (ii) ereduak estatikoakdira, hots, behin definituz gero, ez dira egokitzen pertsona baten aldaketetara eta (iii) denbora eta ziurgabetasuna behar bezala kudeatzeko zailtasun handiak dituzte.
‎hitz batez baino gehiagoz osatutako unitateak dira, esaldian portaera sintaktiko berezia izaten dute sarri, eta hitz segida osoaren esanahiak ez du zertanosagaien esanahien batura izan. Izan ere, askotan, osagai guztiak ezagututa ere, ez da erraza konbinazio batek zer esan nahi duen ulertzea. Horrez gain, testuinguruak ere eragina izan dezake konbinaziobatzuen erabileran, testu alor batetik bestera duten agerpen maiztasuna aldakorra izaten baita.
2017
‎Oraindik ere, etxean zein kanpoan, artean ikerketak zer suposatzen duena ebatzi gabekokontua da. Guzti honek ezinbesteko eztabaida gaian, gaurkotasunezko gaian bihurtzen du arteanikerketa batek zer suposatzen duenaren galderak, bai eta ondorioz suertatzen zaigun galderakere: arte praktikak ikerketa bezala balio ote duenetz.
2019
‎Heuristikoek esaldiz esaldi begiratuko lukete ea lema horiek baldintza jakinbatzuk betetzen dituzten, eta hala erabakiko lukete hautagaiak erauzi ala ez. Beheko zerrendan jaso dugu hitzkonbinazio jakin batek zer baldintza bete behar dituen erauzia izateko, eta zer egingo lukeen heuristiko bakoitzakirudiko esaldiekin5.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia