Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Psikoanalistaren bigarren betebeharra: analista bat zer den, hau da, zer dakien, eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi.
2001
‎Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du.
2004
‎partikulcn uzuugarriak jasotzen zirucn logika formal bat garatu zuen (Jrganoncn idazkietan.Nahiz eta hainbat ezberdintasun aurkitu haien artean, beren helburu nagusia honako hauzen, alegia: argudio txar bat eta argudio on bat zerk bereizten dituen azaltzea. Argudioenbaliozkotasuna argudioaren beraren formaren gain zegoela azpimarratu zuten eta, beraz, argudio formen azterketan murgildu ziren.
2007
‎Hala ere, ez nituzke aipatu gabe utziko modaren kutsadura efektuz sortutakoak.Benetan prentsa bulegoa edo komunikazio departamentu bat zer den jakingabe, lehiarako tresna dela ulertu gabe, eta sail horiek eskatzen dituztenobligazioez jabetu gabe edota edergailu gisa sortutakoak ere asko dira.
‎Haurrek ipuinetan agertzen diren beste pertsonaia politiko batzuk ereezagutzen dituzte, hala nola, erregeak, erreginak, printzeak eta printzesak. Haurreihoriek deskribatzeko eskatuz gero, koroa, printzesari emandako muinak etaantzeko ezaugarri ikusgaiak aipatzen dituzte, eta ez haien funtzioa edo boterea.Halaber, erresuma bat zer den galdetzen bazaie, gaztelu bat dela edo erregea biziden lekua dela erantzuten dute (Berti eta Benesso, 1998). Hori guztia dela-eta, 5 6urteko haurrek politikaren inguruko ideiarik ez dutela esan daiteke.
‎«Unibertso» bat da bere baitan osoa. Zatitxo bat ebaki eta, oso gutxi esan daiteke, hizkuntza bat zer den, edo bere osoan nola daragien. Batez ere, hizkuntzak hizketan dira hizkuntza biziak, infinotiki perpaus kreatzaileak, horregatixe denak funtsean berdinak eta egiaz konparaezinak, bi pertsona bezalaxe.
‎Eta hemen sartzen du Kant-ek aiurria jokoan: izan ere, gizakiaren kausalitate modu bakoitzak «izaera bat [karaktere bat] behar du, hau da, bere kausalitatearen lege bat, eta hau gabe inolaz ere litzateke izan kausa»774 Gizakiaren kausalitatea, gizakiarena den aldetik, ez da kausalitate mekanikoa, orokorki «izpirituala» baino; eta konkretuago, karaktere baten kausalitate gisa ematen zaigu (gizaki bat zer den, ez zaigu artekogabeki ematen, baizik eta haren egintzetan ageri den bezainbatean; eta haren egintzetan ez zaigu arima edo nahimen edo gisa ematen, karaktere baten gisan baino), eta hain zuzen karaktere enpiriko gisa, batetik (kausa naturalen mendekoa: bere sexu, tenperamentu, etab. generikoen arabera), eta karaktere adigarri gisa bestetik (kausa naturalen gaindikoa, librea, guztiz norbera).
2008
‎barnean dituen zalantzak agertzen ditu haurrak. Ekintza bat nork egin duen ez dakienean, objektu bat zer tamainatakoa den ez dakienean. Ziurtasun gabezia agertzen du.
2009
‎prozesu baten ondoriozlortu dute lekukotzek egun dute tokia. Memoria prozesuak zer nola artikulatzendiren eta batik bat zer nola uztartzen diren iraganaren errepresentazio gisa aztertubeharra dago. Orainetik iraganera atzera begiratua eraikitzen denaren kontzientziaaztertu duten ikertzaileek jasotzen dutenaren haririk, lekukoek prozesu hauetanzeresan berezia dute.
‎ziurtagiri elektronikoak edo ziurtagiri digitalak dute izena. Baina ziurtagiri elektroniko bat zer den eta nola erabiltzen den jakiteko, lehenago sinadura elektronikoa zer den jakin behar dugu. Hori aztertuko dugu hurrengo atalean, eta gero ekingo diogu berriro ziurtagirien aferari.
‎Hauek dira bi letra duten TLDak(. fr,. es, edo. de modukoak). Herri bat zer den ebaztea ez da lan erraza batzuetan, eta, horregatik, ICANNek onartzen dituen herrialdeetako domeinuak ISO 3166 agirian agertzen direnak dira. Honako esteka honetan daude zerrendatuta:
2010
‎Kapitulu honetan dagoen beste arlo kezkagarria da Mendebaldeko herrialdeenantidumping klausularen gehiegizko erabilera. Dumping egoera bat zer denzehaztea zaila da eta horregatik haren aurkako erabilera oportunista egiten duteherrialde askok, Hegoafrika eta India bezalako herrialde emergente batzuk tarteko.Horrela klausula hori babes neurri soil bihurtzen ari dira. Ezinbestekoa da, beraz, dumping praktika zer den adostea eta mugatzea industriaren defentsarakopentsatuta dagoen tresna babes tresna bezala erabilia izan ez dadin herriade bateninteres partikularren arabera.
2014
‎Eta oharpen epistemologiko edo anti epistemologiko hauek aditu ondoren, oraindik aditzen segitzeko umorerik gelditzen bazaizue, esango dizuet, gurezorioneko euskal hizkuntzalaritza honetara etorririk, ikertu behar dena dela, hots, sentibarrendu edo barrensumatu behar dena dela bat zer gogok jotzen duen etahuraxe, zer Einfuhlung ek atzetik harrapatzen duen eta huraxe. Badakit ez delaasko esatea, badakit ia tribiala dirudiela, baina tribialak diruditen gauzak esatea erekomeni izaten da, badaezpada.
‎Testua hasi bada ere gorputz bat zer den edo zer ez den definitu nahian, irakurketanzehar poeta hauen elkarrizketetan kontraesanak eta aldi berean kontzeptu osagarriakikusi dira. Esan dugu gorputz bat zer den esatea ez dela bere horretan zer denesatea soilik.
‎Testua hasi bada ere gorputz bat zer den edo zer ez den definitu nahian, irakurketanzehar poeta hauen elkarrizketetan kontraesanak eta aldi berean kontzeptu osagarriakikusi dira. Esan dugu gorputz bat zer den esatea ez dela bere horretan zer denesatea soilik. Kasu honetan poesian irudikatutako gorputzak ikusi dira, eta horrekere baldintzatzen du gorputza ulertzeko modua.
2015
‎Hau bera ikusteko beste modu bat; txostena ikusten baduzue horrelako taula erraldoi bat aurkituko duzue bertan [11 irudia]. Ez da irakurtzen ongi, pixka bat zer den azalduko dizuet. EAEko udalerri guztiak hurrenkeran jarri ditugu:
‎Beraz, artezpide hauen lehentasunezko helburua herritar guztion ongizatea eta garapena zelasuposatzen zen, hori bai, espazio ekonomikoen nazioarteko inguru berrian ekoizpenerako lurraldelehiakorra gehitzen zen, eta inbertsio berritzaileen erakarpenagatik lehian. Nik neuk ez dakit osoondo lurralde lehiakor bat zer den. Bigarren hori lortu da agian, lurralde lehiakorra izatea, bakoitzakbere aldetik politikak egitea eta ez egotea politika bateratu bat, lankidetza eza... baina gainontzekoa, herritar guztion garapena eta ongizatea...
‎eta, lehiakortasuna, dira. Nik ekosistema bat zer zen aspaldi naturan ikasi nuen, baina berrikuntza ekosistema bat zerden pentsatze edo imajinatzeak nire zalantzak sortzen dizkit, bakoitzak hor zer ulertu dezakeen. Hitzhoriekin egiten den saltsarekin gorpuzten da Euskal Hiriaren dokumentua.
‎Manuel Sada (Iruñeko ILZ) eta Carles Giménez (Associació Catalana de GeoGebra elkarteko komunikazio batzordeko kidea) NUPen izan dira. TGI bat zer den aurkeztu dute, eta azaldu dituzte haren egitura eta lan ildoak.
2017
‎Erronka nagusia esku artean dudan ikerketarekin, oztopoz oztopo, jarraitzea da. Arrotzarenesanahiaren inguruan sakonago ikertzea gustatuko litzaidake, arrotz izaera hori deskribatzea, elementu, objektu edo eraikin bat zerk egiten duen arrotz azaltzea. Ikerketaren ildo garrantzitsua (ardatz izatera iristeraino) delakoan nago.
‎Aipaturiko bi analisi teknikak osagarriak direnez, bien emaitzak batera aztertu dira lipidoenidentifikazio zehatzago bat egiteko. Horrela, MALDI analisiaren bitartez ezin bada jakin masakonkretu bat zer molekulari dagokion, UHPLC QTOF etik lortutako emaitzetan ikusten da. Beti ere, lipido berdinak bi analisien emaitzetan agertzen badira, emaitza horrek pisu handiagoa izango du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia