Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 132

2000
‎Beharbada kontrolaz baino gehiago kontrolatzeko saiakeraz hitz egin genuke; izan ere, irakasle hauek azterketa egin behar zuten, baina irakasleak aukeratzea udal bakoitzari zegokion (ordainketa Diputazioak zehazten zuen, eta gero udalak ordaindu behar zuen).
‎Sentitzen dut, baina irakasleok orain oporretan gaude. Oporretan hitza esatean eskuekin marratxoak marraztu ditu airean eta berehala, begirakunea apaldu aurretik, haren eta nire begiradak istant iheskor batean gurutzatu egin dira.
‎Baina horrekin batera eta, hain zuzen ere oso gogorra iruditu zitzaidalako, nik ezin hobeki oroitzen dut nobelako pasarte hau: ...kume gazte bat Leongo mendialdeko herrixka batera joan da irakasle; han jende gutxi bizi da baina, neguaren etorrerarekin batera, gero eta jende gutxiago ikusten du kalean, gero eta ikasle gutxiago joaten zaio eskolara; hala ere, horrek ez du askorik kezkatzen herrixkako arotz batekin maitemindu delako; halako batean, gau ilun batez, arotza ezustean joango zaio etxera eta berarekin joateko eskatu, baina irakasleak ezetz erantzun; harrezkero arotza ere desagertu egingo da eta, jakina, horrek bete betean kezkatuko du emakume gaztea; handik gutxira, kalexketan barrena dabilela, irakasleak etxe batetik irteten den arnasketa sakon eta sarkorra entzun du: etxera sartu da, ganbarara igo, eta, han, sabaitik esekiak, bi zaku handi eta lirdinga  tsu ikusi ditu, barnean bizia dutenak eta arnasketa ikaragarri horren sortzaile direnak; gero, amona batek emango dio usadio bitxi horren berri:
2001
‎Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. ...uetan garbi jartzen zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak, bere ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, informazio guztia aurkitukodu bere liburuan.
‎Argitu genuke, dena dela, mailazmaila agertuko diren proposamenak ez direla inondik inora ere ezinbestez landubehar diren testuen zerrendak. Egitarau honen egileok, maila bakoitzak dituenhelburuak ikusita, maila horiek lortzeko egokien begitandu zaizkigun testuakbildu ditugu; baina irakaslea izango da kasu bakoitzean zein testu erabiltzeakomeni den erabaki duena. Makroegintzak edota testu erak zertan direnargiago ikusi nahi izanez gero, mailen deskripzioen ostean horien azalpenakeskaintzen dira.
2002
‎Desoreka hori bere onera ekartzea ez da erraza izango, eta oztopo larria izango dugu aurrean neurri bereziak hartzen ez badira. Irakasle euskaldun gehiago sartu dira unibertsitateetara, baina irakasleen kopurua ezin haz daiteke etengabe, bere goiko egitura mugatik hurbil baitago dagoeneko. Euskaldundu daitezke irakasle erdaldunak, baina oraingo arautegiak ez du bide hori errazten, eta, edozein kasutan, zalantzazkoa da bide horren emankortasuna.
2003
‎Elaberrian, Mariño Ategorrietakoa Valladolid go Unibertsitatean dago medikuntza ikasten, odontologia adarrean. Nahiz idazleak medikuntzarik ikasi ez zuen, Juan Pedro beraren semeak dioskunez, gaztetan aitak medikuntzarako zaletasun handia eduki omen zuen eta espezialitate hori ikasi gura izan ei zuen, baina irakasle eta etxekoen artean bideratu ei zuten zientzietaruntz, matematiketarako erraztasun ikaragarria zuelako. GabAt elaberrian ospitale barruko mundua erakusten luze joko du idazleak:
‎Ea gauza bera esan neikizun azterketen ondoren neska erantzun barik gelditu zen, bere erasoa prestatzen, baina irakasleak lehia bukatutzat eman zuen. Zelan dozu izena?
‎Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren, baina irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean. UEUko parte hartzaileak gazteak ziren (%60k 25 urte baino gutxiago50) eta horrek ere sortu zuen kezka, belaunaldien arteko eten sakona sortzeko arriskua sumatzen baitzen.
2004
‎Beraz, ahozko hizkuntzari dagokionez, ikastarlo bakoitzak zer behar duen erabaki, eta hori lantzeko bideak zehaztu ditugu. Hizkuntza arloak berak lagundu egin dezake, baina irakasle bakoitzak bere arloko edukien artean ahozkoari dagokion lekua aitortzen ez badio, alferrik galduko da Hizkuntza arloan egindako lana. Bestela esanda, eta adibide gisa, Hizkuntza arloan ahozko azalpen mamitsuak eginez asko ikasten da baina ahalegin horrek ez du benetako eraginik izango baldin eta gainerako arloetan ahozko azalpenik egiten ez bada.
‎Esate baterako proposa liteke azter daitezkeen testu historikoen zerrenda bat. Badakit gauza zaila dela, baina irakasleari administrazioko adituei baino zailagoa egiten zaie bakarka aurkitu eta osatu beharra testu historikoen bilduma hori. Edo, testuez gain, egin daitezkeen txangoen, edo ikus daitezkeen bideo historikoen gida bat eskaintzea egoki litzateke.
2005
‎idatzietan eta irakurgaietan erabiliko dute. Beraien artean hika erabiltzea bultzatuko da, baina irakasleei zuka egingo diote ikasleek. Irakasleek berriz, hika egin ahal izango diete hainbat egoeretan, beti ere, bi aldeak eroso sentitzen badira.
‎Eta AEK k, horri erantzuteko, Korrikaren beharra eta denaren beharra dauka. Ikas baldintzak hobetu baitira eta esan bailiteke gaur egun minimoetan bagaudela, baina irakasleen baldintzak oso urruti daude oraindik normalizaziotik, oso urruti.
‎Txiki txikitan ez dut oroitzen, baina gezurra badirudi ere, hamabi urtetik aurrera edo, beti pentsatu izan dut irakasle izango nintzela. Ez dut argi eduki oso berandura arte euskara irakaslea izango nintzenik, baina irakaslea izango nintzela bai. Oraindik ere, ikusten ditudanean, nire kolegioko monjek esaten didate:
‎Gure oinarria da adierazteko askatasuna izatea, baina ez jasotzekoa. Ikasleak zein irakasleak hizkuntza bat edo beste aukeratzeko askatasuna du, baina irakasleak ikasleari edo alderantziz ezin dio eskatu bere hizkuntza erabiltzea. Sistema horrek funtziona dezan, jendeak gutxienez katalana ulertu egin behar du eta baita gaztelania ere.
2006
‎Seigarrena, mutila. Orain gurekin dabil beti, baina irakasle da berez. Filosofia eta Letrak, eta Enpresa ikasketak egin zituen, biak batera.
‎Hark, ordea, fidagarria eta adore handikoa zinela. Mirespen handiz hitz egin zidan zutaz, baina irakasle batek bere ikasle aurreratuari izaten dion begirunetzat hartu nituen Öchlerren hitzak. Arrazoi zuen, ordea.
2007
‎1940.eko hamarkadan La, tteren ikasleak bihurtu ziren euskal kulturaren sustatzaile, La, tteren gidaritzapean lan egin barik baina irakaslearen onespenaz. Euskaltzale gazte horiek kultura arloan burutu zuten ekintzarik garrantzitsuena Aintzina> berrargitaratzea izan zen.
‎Hasierako kezka hura gainditu dugu Baztango eskoletan, baina irakasle, guraso, guraso zein hezkuntza zientzien eremuan diharduen kide askorentzako lan tresna baliagarria izan daitekeela uste dugu. Proiektukako metodologi batean oinarrituz, aldiero bilatu izan diren helburuak, landu nahi izan diren edukiak, behar izan diren baliabide funtzional zein materialak, egin diren balorazioak, eta abar aurkitu daitezke.
‎Azken eguna hari eskaini behar zion, eta ez zuen gurdia idien aitzinean paratu nahi. Ikasgaia errematatuko zuen azken zirto baten zain zegoen Migel, baina irakasleak ez zuen deus gehiago erran.
2008
‎Curriculumaren egokitzapen handiak behar dituzten ikasleak ikastetxe arruntean egoten dira, baina irakasle espezialista batek laguntza ematen die, bai ikasleari berari bakarrik, bai ikaslea talde txikian dela, ikasgela arruntetik kanpo.
‎Ikasle bihurrien moduan, txirrina jo baino pixka bat lehenago irten nahi izan zuten kanpora aurreko zazpiek, baina irakasleak ez zien utzi. 48,5 kilometroan, denak tropelera.
‎«Irakasleak, oro har, EHUkoak dira; hala ere, kanpotik gonbidatuak ere etortzen dira». Ikastaroa euskaraz izaten da, baina irakasle gonbidatuak etortzen diren kasuetan eskolak gaztelaniaz eta ingelesez izaten dira, masterraren zuzendariaren arabera.
‎DBH eta Batxilergoko ikasleek inongo arazorik gabe erabiltzeko moduko gida da honako hau. Lehen Hezkuntzan ere erabil daiteke, baina irakasleen laguntzarekin.
2009
‎Batek esan zidan behinola mahastian lanean zegoela entzuten ninduela baina irakasleak ere baditugu audientzian, ingeniariak, arkitektoak.
‎Oskarrek arnasa hartu eta azalpenari ekin zion. Uste zuen zaila gertatuko zitzaiola ordura arte gertaturikoak laburbiltzea, baina irakaslearen begikotasunak erraztu egin zion lana.
‎Huraxe izan zen hasiera. Sinadurarik gabe, Angiek ez zekien nor zitekeen igorlea, baina irakaslea arbelerantz bueltaturik zela, papertxo bat pasatu zion zinerako gonbitarekin.
‎Beldur nintzen horrek aritzeko poza kenduko zidala. Margogintza izugarri maite nuen, baina irakasleek eta teoriak gorrotatzera bultzatu ninduten. Denbora asko behar izan dut nire idazkera topatzeko, neurea den bidea, aspertuko ez nauena.
‎Lau bertsolariei Herriko salan egin diete harrera. Ikasle guztiak kontent, kanpoko tenore bat bezala bizi nahian saioa, ordu bat kurtso galtzeko aukera, baina irakasleak hurbil, halere, damutu da Joana bosgarreneko ikaslea. Baina horiek oro laster ahantziko dituzte.
‎Eta irakasgaiaren bi helburuak nahasten ari dira. Batetik, gaitasun komunikatiboak garatzeko irakasgaia luke, baina irakasle askok ikuspegi historikotik heltzen diote, betidanik ontzat eman diren idazleen lanak irakurraraziz ikasleei. Beste muturrean, berriz, kalitate literarioa baztertu duten irakasleak daude:
‎Berez, Estatuaren funtzio publikoak edota administratiboak betetzen dituzten organoak eta pertsonak dira agintaritza publikoak, baina irakasleei berariaz kategoria hori emanez gero, haien estatus juridikoa alda daiteke. Alde batetik, haien kontrako delituak, agintaritza publikoaren aurkako delitutzat?
‎Ezin da libre izaten irakatsi askatasuna mugatuz. Zaila da, baina irakasleen eta ikasleen arteko konfiantza sustatu behar da, nerabeei euren kabuz erabakitzeko gaitasun hori pixkanaka emanez.
2010
‎Azkenean, atentatu delitu bat leporatu diote emakumeari, baita egindako mehatxuengatik ere. Ez da kartzelan sartuko, bi urteko zigorra delako, baina irakasleari 120 euro ordaindu dizkio egindako mehatxuengatik eta 8.840 euro liskarraren ondorioz egindako zauriengatik.
‎lanak. Peruk zoriontasuna eskatu dio Olentzerori gutunean, baina irakasle batek zapuztu egingo du mutikoaren guraria. Haatik, Peru Olentzeroren etxera joango da bere oparia eskatzera.
‎Bai, baina irakasle gelan dago.
‎MILENA. Badakit, baina irakasleek mania didate.
‎Orduko irakasleez oso gogorapen ona dut: ...zain oso izendatu zuten), Joan Mari Lekuona ikerlari eta poeta (1987an izendatu zuten euskaltzain oso), José Ramón Zubiaur (André Martineterekin ikasitakoa, besteak beste), Miren Azkarate (karrera bukatu berri zuen gaztetxo bat eta urteak igarota euskaltzain oso izendatuko zutena lehenago aipatutakoak bezala), Rita Gnutzmann literatura eruditu alemana, Marijose Azurmendi soziolinguista bikaina( baina irakasle zaila, azkarregi hitz egiten zuelako), Koro Navarro itzultzailea, eta abar. Ikusten denez, beraz, kalitate handiko irakasleak, doktoreak eta euskaltzain osoak kasu askotan.
‎Urtebetez egon nintzen. Informala, baina irakasle, Eliza Kristauen Historia ematen.
‎Bere euskara ikasia zela aitortu zigun, eta zurrun samarra horregatik. " Entomologoa da, baina irakasle bezala irabazten du ogia", jakinarazi zigun Bikandik nire inpresioa egiaztatuz. " Isabel pedagogiaz arduratzen da.
2011
‎«Urtero emendatzen da haur kopurua, baina irakasle kopuruak berdin segitzen du»
‎Herriko etxeak beste ikastola bat egingo duela agindu du, baina promesa hori ez da betetzen, eta egoitzak txikiegi gelditu dira. «Haur kopurua urtero emendatzen da, baina irakasle kopurua ez da aldatzen, beti berdin segitzen du». Egoera aldatu ezean gorri ikusten du geroa.
‎soinekoa, ilea, irribarrea... dena. Garai hartan hasi ginen hezkidetza lantzen, eta lan fitxa mordoa sortu genuen, baina irakasle feministok bakarrik jartzen genituen praktikan. Orduan iritsi zitzaizkigun desberditasunaren teoriak ere, eta ulertu genuen ez genuela gizonak bezalakoak izan behar, eskubidetan haien parekoak baizik.
‎Irakaskuntzaren arrakastaren gako handi bat irakasleek gaiarekiko sentitzen dutena erakustean datza; berdin matematika izan, nola geologia izan. hori nola lortzen den? ez da erraza, baina irakaslearen profesionaltasuna inportantea da. dena den, gure hizkuntza eta kulturarekiko sentitzea askoz errazagoa da formazioa eta ezagutza baldin badago eta, ondoren, sentitzen duzun hori transmititzea
‎X A M A R. kezka hori beti izan dut. Irakasle batek egunero egiten du topo hizkuntza borrokaren trintxerarekin. gizartean oro har, akaso, ez duzu horrela sentituko, baina irakasle lanean hor dago. etengabe ikusten da hori, zauden tokian zaudela, haurrekin ala nagusiekin, zumaian, Baionan edo Iruñean. Funtsean nire kezkak sortzen dira ez prezeski –barkatuko naute soziolinguistek– interes berezia dudalako soziolinguistikan, ez; arazoa da soziolinguistika deitzen zaion horrek hizkuntza borroka aztertzen duela. eta hizkuntza borrokak gu ukitzen gaitu, gure bizitza da, egunerokoa. ez bakarrik irakasle bezala, baizik eta baita hiztun soil bezala. galderak honakoak dira:
‎Nolanahi ere, eta Ikastetxeko hizkuntza egitasmoak onartu arren, estrategia horiek ez dute Bigarren hezkuntzako funtzionamenduan eraginik izan. Izan ere, ereduzko dokumentu bihurtu dira, baina irakasleek oso gutxitan gauzatu dituzte.
‎Zure aitak indar handia du, baina irakasle negargarria da.
‎Aurreko atalean aipatu dugun moduan, Karlos Santamariak beste euskaltzale batzuekin batera 1960an Donostian Santo Tomas Lizeoa sortu zuten euskaraz ikasten hasitako umeek unibertsitatera arteko hezkuntza euskaraz jaso zezaten. Antxon Santamariak bertan ikasi zuen, ondoren karrera gaztelaniaz ikasi zuen, baina irakasle euskaldun gisa aritu zen Donostiako Kimika Fakultatean sartu eta batera. Beraz, euskaraz emandako lehenengo irakasgai haiek unibertsitatean, ez ziren berezko zerbait izan.
‎Ikastoletan dago noski gure etorkizunaren giltzarria, eta horregatixe zaindu behar da asko arlo hau, baina irakasleentzat, maila xehe xehekoak ez diren beste gauza batzuk ere behar dira. Ikastoletatik landa ere bada zientzi gaiak euskaraz landu nahi lituzkeenik:
‎Elgetan ere badihardute gaia lantzen. Amaitu dira eskolak, baina irakasleek lanean jarraituko dute hil amaierara arte; notak banatu, gurasoekin azken bilerak egin, hurrengo ikasturtea prestatu... Lehen hezkuntzako ikasleek martitzenean, hilak 28, jaso behar dituzte notak.
‎Irakaskuntza garrantzitsua da oso gizarte baten barruan, baina azkenean, esaten dute, ez dakit egia den, baina irakasle asko erreta eta gogo txartuta daudela ikasleengan motibazio gutxi sumatzen omen dutelako. Nik arazo hori ez nuen eduki, nik irakasle onak izan nituenean batxilergoan eta abar, izugarrizko pasioarekin jarraitzen nituen beraien esplikazioak, horretan ikasle ona izan nintzen, torpea baina gogoa jartzen zuena.
‎Zu, mugazain ez, baina irakasle, bai.
‎Harrapatu zuten arte, irakaslea harrapatu zuten arte. Zigor Batzordeko gehiengoak espedientea ireki nahi izan zion, baina irakasleak bere defentsan bidalitako" izkribua edo apologia hain zen bihurria eta xarmanta", ezikusiarena egin zuten. Begiak paperetatik aldendu eta burua altxatu nuenean, zain neukan Aitor begirada bihurri batekin.
2012
‎Ikasleek gehiago ikasten dute, baina irakasleen% 50 soilik baieztatu dute notak hobetu egiten direla.
‎Gero, irakasleak bildu eta ikasleei buruz galdetu zieten. Poliziek bazituzten izen batzuk, baina irakasleek ikasleen balentriak azaltzean umekeriak baino ez ziren azaldu. Gainera, denak etorri ziren bat hildakoa maisu biguntzat sailkatzean, arazo gutxi zituena ikasleekin.
‎Honela ebakitako lepondoak elkartrukatu eta beste alderdikoaren buruan jarri. Zehaztasun handi samarra eskatzen duen lana dela ematen du benetan, baina irakasleak baieztatzen zigunez, trebetasunez gauzatuko balitz, sendabideak luke huts egin. Zeren eta honela argudiatzen baitzuen:
‎Bestalde, curriculum ezkutua asmorik gabe gauzatzen diren ikasketek osatzen dute. Haiek ez dira esplizituki ematen, baina irakasle eta beste ikasleekin edukitzen den elkarreraginaren bitartez ikasten dira.
‎Laburbilduz, ikasgelako edukietan eragin handia dauka testuliburuen ikuspegiak, baina irakasleek ikuspegi horri literatur generoaren iragazkia ezartzen diote, narrazio idazle eta lanak soilik landuz. Ondorioz, ikasgelan pobretu egiten da eskola liburuetan islatzen den erdigunea, genero bakarrera mugatuz.
‎Beti ezin ados egin, baina irakaslea irakasle.
2013
‎konpartsakideak, txokozaleak, lagun kuadrillak... Bakoitzak estilo ezberdin bat baliatu zuen sukalderako, baina irakasle beraren gomendioak: amarenak.
‎–Guztiok gara Allahren zerbitzariak, berrekin zion Omarrek?, baina irakaslea zara?. Igeltseroa akaso??
‎Bost urte geroago, Baionako seminario handira joateko adinean izan zelarik, Arnaud Abbadie (Apezak Soldado eta Laborarier liburuen egilea eta Eskualduna ko idazlea) ukan zuen irakasle. Ikasketak bururaturik, 22 urtetan, apaiztu aitzineko urtean, Larresoroko seminariora itzuli zen, 1881ean, baina irakasle izateko. Han berriz ere Abbadierekin elkartu zen, Larresoroko apaiz eskolako buruzagi baitzen garai hartan.
‎Ikasleen motibazioa aipatu du Aliziak batik bat, baina irakasleen motibazioaz ere hitz egin digu. –Nik uste dut Euskal Herrian euskara irakasten ari garenon helburua gure Herria euskalduntzea dela, euskara berreskuratzea; orobat, euskaraz bizi ahal izateko urratsak ematen laguntzea, bizitzako edozein arlotan euskaraz normaltasunez aritzeko pausoak ematea, hain zuzen ere?.
‎Ildo beretik birformulatu egiten du ikasleek esandako hori (11)= Is that mine?; zer egin behar da? zalantza dutenean ikasleek euskarara jotzen dutela antzeman daiteke (12)=, baina irakaslea testuinguru estralinguistikoaz baliatzen da (13) berriro azaltzen dio zein den gauzatu beharreko ataza eta aurrera jarraitzen du ez hitzezko hizkuntza baliatuz. Irakasleak esanahia argitzera bideratutako keinuak erabiltzen ditu ikasleak zalantzan jarriz eta era berean, ikasleek zalantzak azaleratzen dituzte, (14)= baina hau bakarrik egin behar da?, irakasleak zalantza horiek argitzen dituen hein berean baina erantzuna eman gabe (15).
‎Frantzian gertatu bezala, Pariseko Ohitura eskualdeetako beste ohituren gainetik gailendu zen; halaber, Gaztelako zuzenbidea, Zazpi Partidak deitutakoa eta 1567ko Bilduma Berrian oinarritutakoa, Espainia osorako nazio zuzenbide (jatorrizko zuzenbide) bihurtu zen emeki emeki. 1713 urtean Gaztelako Kontseiluak agindu zuen unibertsitateetan zuzenbide erromatarra irakatsi beharrean nazio zuzenbidea irakatsi behar zela, baina irakasleek lepoa eman zioten dekretu horri. Zuzenbide erromatarraren balioa ikusita, 1741ean Kontseiluak beste dekretu bat eman zuen, zuzenbide hori eta nazio zuzenbidea, bibiak, irakasteko aginduz.
‎" Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
‎Mugikorrarekin edo" mobile learning" ekin egindako ikaskuntzak informaziorako eta komunikaziorako sarbidea hobetzen du, baina irakasleen prestakuntza egokia eskatzen du
‎Hasieran gogor xamarra zen baina aukera badago aprobetxatu behar da. Gaztelania gehiago erabiltzen genuen hasieran, baina irakasleari esan izan diot berak guri euskaraz hitz egiteko eta saiatuko garela ulertzen eta ezin badugu gaztelaniaz erantzungo dugula, baina pixkanaka guk ere gero eta gehiago hitz egiten dugu euskaraz.
‎–Guztiok gara Allahren zerbitzariak –berrekin zion Omarrek–, baina irakaslea zara.... Igeltseroa akaso...?
2014
‎Hiru kamera daude, baina batek bakarrik hartu zuen bahitzailearen irudia, ate nagusitik sartzean eta ateratzean. Kamera batek egon behar zuen xiringa eta neskatoaren panpina aurkitu ziren tokiari begira, baina irakasleek erran digute haurrek baloikadaz jo eta beste alde batera begira jartzen dutela.
2015
‎Galdezka jarraitu genuen ustezko kontrabandoari buruz, baina irakasleak ezin izan zigun azalpen gehiagorik eman. Baina nahikoa genuen.
‎Logelaraino lagundu, eta ohe gainean etzanarazi genuen. Edateko zerbait ekartzea edo sendagile bat deitzea eskaini genion, baina irakasleak ur apur bat besterik ez zuen onartu. Joatekotan geundela, ahots hari batekin hitz egin zigun.
‎–Hori erraza da esaten, baina irakasleen aldetik erantzukizunak saihesteko aitzakia baino ez da, ikasleriari egotziz balizko hutsak. Beno, nik esaten dizut ministerioan esango dizutena.
‎Gure kafe etena, funtzionarioen eskubiderik funtsezkoena!, baina irakasleok ezin dugu, administrazioaren beste sailetan bezala, ordu erdi hau eguerdira arte luzatu, guk doi doi berrogei minutu ditugu.
‎Hori sinesten duen irakasleak gardentasunaren ilusioa du; hau da, irakasleak uste du ikasleen interpretazio eta adierazpen gaitasunak bereak bezalakoak direla. «Begien aurrean» objektu bera dute, baina irakaslearentzat nabarmena dena, ikaslearentzat ez da.
2016
‎Tesiaren ondoren, IXA taldean lanean jarraitzea nahiko luke, baina irakasle lanarekin uztartuta, egonkortasun handiagoa izateko. Atzerrira joatea ere ez du baztertzen, pare bat urtez doktoretza ondorengoa egitera, beste hizkuntza gutxitu batzuetakoek interesa baitute beren lanean, baina nahiagoko nuke geratu.
‎Ez dago gaizki, baina irakasleak ez du mezurik uzten, ez dit desorduko telefono deirik egiten, ez dakit hurrengo hitzordua noiz izango dugun ere.
‎–Erabili? kakotxen artean, izan ere, Soziolinguistika Klusterra bideratzen ari den ahozkoaren gaineko ikerketetatik ikusi baitugu euskaraz entzun, irakurri eta idatzi asko, baina irakaslearekin edo ikasleen artean hitz egiteko tradizio txikidun sistema dela gailentzen dena oraindik (Zabala, 2015). Ildo horretatik, baditugu hainbat erronka ahozko gaitasuna landu eta erabilera sustatzeari begira:
‎Noiz eraman behar da haurra oftalmologora? Zenbait seinalek lagundu dezakete gurasoei antzematen haurrak ikusmen arazoren bat duela, baina irakasleak ere egoera onean daude. Keinuak, arbeletik kopiatzean akatsak, kaligrafia txarra edo, are gehiago, ortografia akatsak, irakurtzeko zailtasuna, idaztean paperera asko hurbiltzea, begi bat keinatzeko joera, begi bat keinu egiteko edo burua beti alde berera lotzeko joera izan daitezke fokatze edo pertzepzio arazoen ondorio izan daitezke.
2017
‎Horrelakoak libre botatzen zituen Aristoteles, Nietzsche edota Descartesen pentsamenduak azaldu beharrean. Ez dut uste ikastetxeko zuzendaritzak zekienik zer gertatzen zen haren orduetan, baina irakasle finkoa zen, eta erretirora arte hantxe jardun zuen beharrean, gorrotoa zabaltzen.
‎Euskadiko Musikari Gazteen Lehiaketara aurkezteko asmorik ez zuen Arakistainek, baina irakasleak animatu zuela azaldu du: " Ni Donostia Hiria lehiaketan aurkeztekotan nintzen, baina irakasleak animatu ninduen Euskadikora aurkeztera.
‎Euskadiko Musikari Gazteen Lehiaketara aurkezteko asmorik ez zuen Arakistainek, baina irakasleak animatu zuela azaldu du: " Ni Donostia Hiria lehiaketan aurkeztekotan nintzen, baina irakasleak animatu ninduen Euskadikora aurkeztera. Hala, bi sariketetan hartu nuen parte, errepertorio berdinarekin".
‎Nik esan banu, eskolako giroa berezi xamarra zen; niri halaxe iruditzen zitzaidan, behintzat, zeren ni ikastolan ikasia nintzen, Bilboko Santutxutik nentorren, eta euskararekiko zenbait jarrera ez nituen oso ondo ulertzen, sekula ez nituen ulertu Otxarkoagan, ez Burtzeñan. Ez da kontatzekoa, baina irakasle batek egunero bere gelan sartzen nintzenean,' Saludad a la señorita de vascuence' esaten zuen". Maibe San Nicolasek esatera, hala ere, beste eskola askotan ez bezala, ikasleen eta gurasoen jarrera, oro har, ona zen Kontxako eskolan.
‎HAITZ: Ez, baina irakaslea zuzeneko emanaldia entzuten ari bada...
‎–Bai, baina irakasleak egindako akatsaren ondorioz. Hori berandu zetorrela aipatu gabe.
‎–Ezin dizuet ziurtatu baina irakasle batzuek komentatzen dutenez porroak erretzen ditu.
‎Egunak ematen dituzte han hiltzaileen aitorpenak arakatzen, horrekin literatura egiteko modu berri bat aurkituko dutelakoan. Niri interesik gabeko jardunak iruditzen zaizkit, baina irakasleak ez die haiei niri eman didan egurrik ematen.
‎–Eskultore gisa ez dut haurtzaroa errepikatzea besterik egin?. Banekien nire ikaskide amerikarrak aspertzen hasita zeudela gure jardunarekin, baina irakasleak galderak egiten jarraitzen zuen, eskultorearen azken etapa interesatzen baitzitzaion izugarri. Baina kolpetik gelditu eta burutazio gaiztoren bat etorri balitzaio bezala, irribarre maltzur bat egin (bere irudikapenak egin du barre oker hori, noski) eta ea Oteiza ETAko militantea izan al zen galdetu dit, Was Oteiza a militant of ETA?
‎Gimnasia klase batean, amorruaren amorruz, koltxoneta bat astintzen hasi zen, behin eta berriz. Lasaiago geratu zen, baina irakasleak zuzendariarekin hitz egitera bidali zuen, eta hark gurasoei oharra bidali zien. Beireren jarrera oso erasokorra omen zen.
2018
‎" Lortu dugun kontsentsu sozialari esker, euskarazko irakaskuntzaren eskaera handia da, bai sare publiko elebidunean, bai ikastoletako murgiltze ereduan, bai ikastetxe konfesionaletan. Beraz, badugu borondate politikoa, badugu gizartearen eskaera, baina irakasleak falta zaizkigu. Iparraldean ez daukagu eskaerari erantzuteko adina irakasle sortzeko gaitasunik.
‎Ez dut aipatu, baina irakasleak eredu izatea ere oso garrantzitsua da. Funtsezkoa, esango nuke nik.
‎Bai, baina irakasleari ez! Pasioa falta zaio!
baina irakasle batek ezin dio hori esan ikasle bati.
‎NUPen bertan, euskarazko profilarekin atera beharreko irakasle plazaren bati azken unean eta ia oharkabean kendu egin izan zaio euskara eskakizuna, hautagai euskalduna baztertzeko eta erdalduna hautatzeko, nahiz eta jakin irakasle erdaldun horrentzat eskola ordurik ez dagoela. Honela, ikasturtearen hasieran gaztelerazko ikaskuntza inposatzen zaio ikastalde euskaldunari," barka, baina irakasle euskaldunik ez dugu", sokako ikerlari baten mesedetan.
2019
‎Kazetaritza ikasketak egin zituen Ainhoa Palomok (Oiartzun, 1974), baina irakaslea da lanbidez, Pasaia Lezo Lizeoan, Lehen Hezkuntzan, eta afizioz, berriz, ikerlaria. Ikerlari sena horrek eraman zuen duela bost urte erraketisten inguruko hari muturrari heldu eta tiraka hastera.
‎Garai batean, 11 irakasle izan ginen, ordukako asko. Gaur egun, ikasle kopuru bertsua dugu, baina irakasle gutxiagorekin gehiagorengana hel gaitezke. Eta euskaltegia Oionen dagoela esaten badugu ere, eremu zabalagoa hartu du:
‎Bada, ez. Gu ere gurutze­bide izan daitekeen beste bidegurutze batean ari gara, baina irakasleen kontura. Gure irakasleak, gaur egun, profesional onak dira, esperientzia handikoak, asko, ziur aski, militante gisa hasitakoak baina beren burua janzten jakin dutenak eta garai berrietara egokitzen asmatu dutenak, bai didaktikoki, bai teknologikoki; baina adinean gora doaz, eta %60 berrogei urtetik gorakoak dira, eta, horietatik, ia­ia %40 berrogeita hamar urtetik gorakoak, laster erretiratzen hasiko direnak.
‎–Arras zaila duk, baina irakasle ezin hobea nauk, bekainak goratu eta betazalak erakutsiz?. Goazemak!
2020
‎Ikastetxe haietako irakasleak izan ziren lehenak kezkatzen, haiek ari ziren katalana irakasten ikasle haiei. Orain asko kostatzen da garai hura gogoratzea, baina irakasleek ez zekiten desberdintzen amazigera eta arabiera. Marokoarrek arabieraz aparteko hizkuntzaren bat hitz egin zezaketenaren arrastorik ez zuten eskoletan.
‎Iago Fidelek erantzun zion, zu ez zara sinesgabea. Behin baino gehiagotan huts egin bide dizute, baina irakasle boluntarioa zara erretiratua egon arren, hortaz, ez egin mutil gogorraren plantak.
‎Xabier Arzalluzi buruz hizketan ari bagara eta mintzaidea EAkoa dela susmatzen hasten banaiz, Inmakulada Bonetak kontatzen duen istorioa gogoratu ohi dut. Bere alaba aztoratuta omen zebilen biharamunean Arzalluzek ematen zion Zuzenbide Konstituzionaleko azterketa zuelako, baina irakaslea hain anarkikoa izanik, egun batean Errenazimentuko erregeei buruz eta hurrengoan euskal historiaz aritzen omen zitzaien eta alabak ez omen zekien ikasten nondik hasi. Amak ondo ezagutzen zuela-eta, ea zer galdera jar zezakeen pentsatzeko erregutzen omen zion, eta honek. Makiavelo, Makiavelo ikas ezazu?, esan omen zion alabaren matrakarekin aspertuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 20 (0,13)
ELKAR 19 (0,13)
Argia 15 (0,10)
Labayru 10 (0,07)
Alberdania 8 (0,05)
UEU 7 (0,05)
Consumer 5 (0,03)
Pamiela 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
Jakin 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
ETB serieak 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina irakasle ez 11 (0,07)
baina irakasle asko 5 (0,03)
baina irakasle bat 5 (0,03)
baina irakasle ere 4 (0,03)
baina irakasle euskaldun 3 (0,02)
baina irakasle ezin 3 (0,02)
baina irakasle kopuru 3 (0,02)
baina irakasle lan 3 (0,02)
baina irakasle on 3 (0,02)
baina irakasle animatu 2 (0,01)
baina irakasle bera 2 (0,01)
baina irakasle gisa 2 (0,01)
baina irakasle ikasle 2 (0,01)
baina irakasle % 1 (0,01)
baina irakasle administrazio 1 (0,01)
baina irakasle agian 1 (0,01)
baina irakasle arbel 1 (0,01)
baina irakasle arras 1 (0,01)
baina irakasle atsegin 1 (0,01)
baina irakasle aukeratu 1 (0,01)
baina irakasle baieztatu 1 (0,01)
baina irakasle bakoitz 1 (0,01)
baina irakasle baldintza 1 (0,01)
baina irakasle batzuk 1 (0,01)
baina irakasle begikotasun 1 (0,01)
baina irakasle berariaz 1 (0,01)
baina irakasle berritzaile 1 (0,01)
baina irakasle bezala 1 (0,01)
baina irakasle boluntario 1 (0,01)
baina irakasle egin 1 (0,01)
baina irakasle egunerokotasun 1 (0,01)
baina irakasle erakutsi 1 (0,01)
baina irakasle erantzukizun 1 (0,01)
baina irakasle eredu 1 (0,01)
baina irakasle erran 1 (0,01)
baina irakasle esan 1 (0,01)
baina irakasle espezialista 1 (0,01)
baina irakasle ezetz 1 (0,01)
baina irakasle falta 1 (0,01)
baina irakasle feminista 1 (0,01)
baina irakasle finko 1 (0,01)
baina irakasle galdera 1 (0,01)
baina irakasle gela 1 (0,01)
baina irakasle gonbidatu 1 (0,01)
baina irakasle gutxi 1 (0,01)
baina irakasle hain 1 (0,01)
baina irakasle horiek 1 (0,01)
baina irakasle hurbil 1 (0,01)
baina irakasle ikusi 1 (0,01)
baina irakasle ikuspegi 1 (0,01)
baina irakasle iniziatiba 1 (0,01)
baina irakasle irakasle 1 (0,01)
baina irakasle irakatsi 1 (0,01)
baina irakasle kontura 1 (0,01)
baina irakasle laguntza 1 (0,01)
baina irakasle lehia 1 (0,01)
baina irakasle lepo 1 (0,01)
baina irakasle mania 1 (0,01)
baina irakasle motibazio 1 (0,01)
baina irakasle nabarmen 1 (0,01)
baina irakasle negargarri 1 (0,01)
baina irakasle oinarri 1 (0,01)
baina irakasle onespen 1 (0,01)
baina irakasle ongi 1 (0,01)
baina irakasle orain 1 (0,01)
baina irakasle oso 1 (0,01)
baina irakasle prestakuntza 1 (0,01)
baina irakasle profesionaltasun 1 (0,01)
baina irakasle testuinguru 1 (0,01)
baina irakasle ur 1 (0,01)
baina irakasle zail 1 (0,01)
baina irakasle zuka 1 (0,01)
baina irakasle zuzendari 1 (0,01)
baina irakasle zuzeneko 1 (0,01)
baina irakasle ñabartu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia