Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2003
‎Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren, baina irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean. UEUko parte hartzaileak gazteak ziren (%60k 25 urte baino gutxiago50) eta horrek ere sortu zuen kezka, belaunaldien arteko eten sakona sortzeko arriskua sumatzen baitzen.
2009
‎Egoera horren aurrean, gero eta irakasle sentsibilizatu gehiago daude, TDAHn trebatu direnak, familiarekin elkarlanean aritzen direnak eta eskolari baliabideak eskatzen dizkiotenak. Baina irakasle askok uste dute gurasoen ahalegina dela mutil alfer eta lotsagabe baten funtzionamendu okerra justifikatzeko. Uste dute mutil horien alde egin dezaketen gauzarik onena haiek gogor eskatzea eta bat ere ez pasatzea dela.’ Gehienetan, profesional onak izaten dira, adimen minusbaliotasuna duen mutil bat aurrera ateratzeko gai direnak, baina gaizki bideratzen dutenak TDAHrekin duen arazoa, ez baitute uste beste mutilekin alderatuta desberdina denik, eta berdin eskatzen diote.
‎Eta irakasgaiaren bi helburuak nahasten ari dira. Batetik, gaitasun komunikatiboak garatzeko irakasgaia luke, baina irakasle askok ikuspegi historikotik heltzen diote, betidanik ontzat eman diren idazleen lanak irakurraraziz ikasleei. Beste muturrean, berriz, kalitate literarioa baztertu duten irakasleak daude:
2011
‎Irakaskuntza garrantzitsua da oso gizarte baten barruan, baina azkenean, esaten dute, ez dakit egia den, baina irakasle asko erreta eta gogo txartuta daudela ikasleengan motibazio gutxi sumatzen omen dutelako. Nik arazo hori ez nuen eduki, nik irakasle onak izan nituenean batxilergoan eta abar, izugarrizko pasioarekin jarraitzen nituen beraien esplikazioak, horretan ikasle ona izan nintzen, torpea baina gogoa jartzen zuena.
2021
‎Gelan 30 ikasle dituelako, hainbat gauza zaindu behar dituelako, eta hein batean bakarrik dagoelako[...]. Helburua, ideala oso polita da, baina irakasleak askotan egiten du ahal duena". (EIAE3).
2023
‎Adibide bat jartzearren: arazoak dituen haurrarekin egin behar den lehenengo esku hartzea da pertsona horri erakustea besterik gabe hor zaudela entzuteko eta laguntzeko, asko du enpatiatik, akonpainamendutik, predisposizio eta jarrera kontua da, baina irakasle asko datozkit burura ez ditudanak rol horretan ikusten. Abiapuntua hori izan daiteke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia