2011
|
|
Lan honen helburu zehatza aire kalitatearen ebaluazio tresna izatea da. Beraz, lan honen esparrua, bereziki(
|
baina
ez bakarrik), immisioa da, hau da, airearen kalitatea. Horretarako, substantzia kutsatzaileen laginketa eta analisi teknikak menperatu behar dira, eta laginketak eta analisiak egin.
|
|
Zirkuitulabur intentsitateak itxi ditzake,
|
baina
ez eten.
|
|
Zirkuitu edo instalazio baten zatiak lurrera konektatzeko erabiltzen diren konexio aparatuak dira. Denbora jakin batez, ohiz kanpoko intentsitateak (adibidez, zirkuitulaburrekoak) jasan ditzakete,
|
baina
ez daude prestatuta intentsitatea zirkuitu edo instalazioaren ohiko kondizioetan jasateko.
|
|
Atal aktiboak ustekabean ez ukitzeko jartzen dira oztopoak,
|
baina
ez dute borondatezko kontaktuen kontra babesten, oztopo horiek gainditu egin baitaitezke, hala nahi izanez gero.
|
|
Hasteko, RLn xahututako potentzia 1 W baino txikiagoa da; beraz, berotu egingo da
|
baina
ez da erreko, oreka termikoa baitago sortutako beroaren eta kapsularen bidez ingurura igorritakoaren artean.
|
|
Emaitzan hamarrekoak daudela adierazten du,
|
baina
ez du zuzenean balio hori ematen, BCD gehi hirukoan 1 zenbakia ez baita 0001, 0100 baizik (0001+ 0011= 0100).
|
|
Egoera horietatik sor daitezke onartze eta baztertze jarrerak, elkarbizitza harmoniatsuaren garapena oztopatzen duten gatazka jarrerak, edo errealitate berria behar bezala ez onartzeak eragindako egoera larriagoak, hala nola etxetik alde egitea, drogazaletasuna. Adopzioa. Sarritan,
|
baina
ez beti, guraso izateko gogo handia duten bikoteen antzutasunari lotuta egoten da adopzioa. Bestalde, ordea, kontuan izan behar dira abandonu egoerek eragindako ondorioak, bazterkeriaren edo familiako arazo larrien kasuan, ama ezkongabeen edo nerabeen kasuan?
|
|
Haur Hezkuntza. Bi ziklotan antolatutako etapa bakartzat hartzen da; bi zikloek hezteko asmoa dute,
|
baina
ez du zertan eskolako hezkuntza izan. Gainera, lehen zikloan gero eta plaza kopuru handiagoa eskaintzea eskatzen zaie administrazio publikoei.
|
|
Ez da egia. Izan ere, heldua da seduzitua sentitzen dena,
|
baina
ez dira haurrak hura seduzitzen dutenak.. Sexu gehiegikerien biktimak nerabeak izan ohi dira?. Sexu gehiegikeriak edozein adinetan gerta daitezke.
|
|
Afektua eta exijentzia ez dira bateraezinak; izan ere, haurrek ez dute beti bereizten zer dagoen ongi eta zer gaizki, zer den arriskutsua eta zer ez, eta zer den baliagarria eta egokia beren garapenerako eta zer ez. Aita amek, txerazko harreman baten baitan, arrazoibidez gidatu behar dituzte,
|
baina
ez modu permisiboan, ikaskuntza horietan aurrera egiteko.
|
|
LOEk eskola kontseilua eratzea aurreikusten du zentro publiko eta hitzartuetan,
|
baina
ez pribatuetan. Aipatzekoa da irakaskuntza pribatuak ikasle ugari duela lehenengo zikloan.
|
|
Bisitak egunean ordu eta erdikoak izaten ziren, epaileak hala ezarrita. 2002ko azaroan, Salamancako Audientziak eman zuen epaiaren bidez, Diegoren zaintza amari itzuli zitzaion.2003 urtearen bukaeran, haurra bere amarekin aurkitu zuten Madrilen, dirudienez eskean,
|
baina
ez zen frogatu, eta, berriro ere, adingabeen zentro batean sartu zuten. Adingabeak Babesteko Zerbitzuak Diego amarekin ez itzultzea proposatu zuen berriro, baina, 2003ko abenduan, Ciudad Rodrigoko epaileak zaintza Margaritari itzultzea erabaki zuen.
|
|
Kanalizazioen hodiak airetikoak edo lurpekoak izan daitezke,
|
baina
ez horman sartuak.Kanaletetan jartzen badira, horiek aireztatuak eta erregistragarriak izan behar dute luzera guztian.
|
|
Aireztapena: urarekiko hermetikoak goialdean,
|
baina
ez airearekiko. Drainatzea hondoan.
|
|
–Egonean egon du,
|
baina
ez zaio lo hartzen utzi behar.
|
|
ERANTZUNALau modalitateak dira baliozkoak,
|
baina
ez du zentzurik prebentzio zerbitzu bat izateak enpresa hain txikia izanda.Beste aukerei dagokienez, nagusiak ez dakienez ezer prebentzioari buruz, interesgarria izango litzateke Luisa arduratzea enpresaren prebentzioa antolatzeaz.Langileak eramaten badu aurrera prebentzioa, legeak dio funtzio hori ongi betetzeko bitarteko materialak eta denbora izan behar dituela.
|
|
Mantentze lanetako langilea, Tomas, lanetik joan da, gaixorik zegoelako. Horiek horrela, Manuel da igerilekuan lanak egiteko arduraduna,
|
baina
ez du ideiarik. Erabili behar duen produktu kimikoa azido klorhidrikoa da, eta botila bat eskuetan duela, ohartu da hautsita dagoela, eta azidoarekin kontaktuan jarri da.
|
|
Zarata arrisku faktore bat da,
|
baina
ez du beti kaltea eragiten langileengan. Langileak kaltetzeko, legeak onartzen duena baino intentsitate handiagoa izan behar du.
|
|
a) Mariak auto lantegi batean lan egiten du, muntaketa kate batean. Zarata etengabea eta jasanezina da,
|
baina
ez du bitartekorik erabiltzen hori saihesteko.
|
|
Xabier eta Xeberrek ile apaindegi bat ireki dute, X&X. Beraiek badakite ile apainketaz,
|
baina
ez dute jakintzarik arriskuak prebenitzeko plan bat egiteko. Jonerekin harremanetan jarri dira; izan ere, arriskuak prebenitzeko plan bat du bere arropa dendarako, eta haien helburua plan hori kopiatzea da.a) Xabier eta Xeber arriskuak prebenitzeko plan bat izatearen arduradunak dira, b) Beraien irtenbidea baliozkoa da, c) Beste irtenbiderik badago?
|
|
Pilarrek Karmele, hezkuntza zentro bateko liburuzaina, lurrean aurkitu du, eskuko eskailera baten ondoan.Pilarrek Karmeleri dei egin dio,
|
baina
ez dio erantzuten, eta laguntza eskatzeko oihu egin du. Ihintzak, erizaina eta zentroko irakaslea denak, entzun ditu Pilarren oihuak, eta bertara joan da.
|
|
Odola bota eta bota ari da, eta hozkailua garbitzen ari zen Pedrori deitu dio laguntzeko. Pedrok botika kutxa hartu du,
|
baina
ez dago gazarik. Kotoia soilik dago, eta, gainera, antiseptikoa iraungita dago.
|
|
7 Hotel bat azkarregi inauguratu da. Zuzendaria Ramon da, eta autobabeserako plan bat du,
|
baina
ez dago erabat ezarrita. Gainera, larrialdietako plana amaitzeke dago, langileak trebatzeke, ebakuazioaren simulazioa egiteke. Goiz batean, suteen detektagailua aktibatu egin da.
|
|
Beste bat eskaileretatik erori da, konortea galdu du eta besoetatik tiraka eraman dute besaulki bateraino.Biltegiko buruak bihotzeko arazoak ditu, asaldatuta iritsi da, eta zorabiatu egin da. Ramonek pultsua hartu dio,
|
baina
ez du aurkitu. Horiek horrela, desfibriladore bat jartzea erabaki du, baina, piztu aurretik, osasun langileak iritsi dira, eta haiek arduratu dira.
|
|
Behe mailako desinfektatzaileak: bakterio gehienak suntsitzen dituzte, baita zenbait birus eta onddo ere,
|
baina
ez mikobakterioak edo bakterioen esporak.
|
|
Erdi mailako desinfektatzaileak: bakterio eta birus gehienak suntsitzen dituzte, baita zenbait onddo ere,
|
baina
ez esporak.
|
|
Larruazal osoarekin,
|
baina
ez mukosekin, kontaktuan egon behar duena.
|
|
Azido peroxigenikoa edo persulfatoa: bakterio gram positiboei eta gram negatiboei eragiten die,
|
baina
ez mikobakterioei. Ez dago argi birus batzuekiko duen eragina (ikertzaile batzuen arabera, GIBren eta poliobirusen aurka ez da eraginkorra).
|
|
Gram positiboekin, bakterizida da, baina oso eraginkortasun txilka du gram negatiboekin (batez ere, pseudomonasekin). Onddoei eta estalkidun birusei ere eragiten die,
|
baina
ez estalkirik ez dutenei.. Mikobakterioen eta esporen aurkako aktibitaterik apenas duen.
|
|
Bakterioekin G(+) eta G() eta birusekin, eraginkorra,
|
baina
ez mikobakterioekin. Aktiboa da estalkidun eta estalkirik gabeko birusekin ere.
|
|
Termometro adierazlea: prozesu osoko tenperaturaren berri ematen du,
|
baina
ez du inolako grafikotan azaltzen.
|
|
Kontrol fisikoak orientagarriak baino ez dira, eta ez dira nahikoak izaten esterilizazioa egokia izan den jakiteko. Ematen duten informazioa prozesuaren baldintza fisikoei buruzkoa izaten da, hau da, aparatuaren funtzionamenduaren ingurukoa,
|
baina
ez dute argitzen mikroorganismoak suntsitu diren ala ez.
|
|
Ehunkiei dagokienez, estalki egokian sartu ditu zapiak,
|
baina
ez gazak. Ehun gaza 25 unitateko lau paketetan sartu behar zituen, ez 50 unitatetako bi paketetan.
|
|
Sexu transmisiozko gaixotasunak bakterioek, birusek, onddoek, protozooek edo artropodoek eragiten dituzte. Sexu harremanak dira gaitz horiek kutsatzeko bide nagusietako bat,
|
baina
ez bakarra.
|
|
Oro har, sexu harremanen bidez kutsatzen da,
|
baina
ez da hori bide bakarra: protozoo honek zenbait ordu iraun ditzake eskutrapu batean edo azpiko arropan, baldin eta heze badaude, eta, horrela, beste pertsona bat kutsatu.
|
|
Transmisio mekanismo nagusia zuzeneko kontaktua izaten da, batez ere osasun alorreko langileen eskuak eta kutsatutako objektuak. Airetiko transmisiorik ere izaten da,
|
baina
ez hain maiz.
|
|
Maskara kirurgikoa nahikoa izaten da arnas gaixotasun gehienak prebenitzeko, bakterioak iragazteko ahalmen handia dauka eta. FFP2 mozorroak, zehazki,% 92ko iragazte ahalmena dauka,
|
baina
ez bada aurpegira ondo doitzen, portzentaje hori asko jaisten da.
|
|
Kateterra edo hutsean erauzteko sistema (xiringa eta orratza ere erabil daitezke,
|
baina
ez da hain ohikoa izaten)
|
|
Mikroorganismo horiek probetxua ateratzen diote bizi diren izakiari,
|
baina
ez diote horren truke inolako onurarik egiten. Horren adibide dira pertsona osasuntsuen larruazalean eta mukosetan bizi diren Staphylococcus aureus bakterioak.
|
|
Eskularruak erabiltzea derrigorrezkoa da. Agente biologikoek eskuak kutsatzeko arriskua gutxitu egiten dute eskularruek,
|
baina
ez dituzte orratzen eta bestelako objektu zorrotzen edo apurtutako beiren ebaketak edo ziztatzeak saihesten. Lan teknika eta infekzioak kontrolatzeko praktika egokien osagarriak dira eskularruak, batez ere eskuen garbiketa egokiarenak.
|
|
Badira beste zenbait pintza mota aipagarri ere. Allis pintzak azkena aipatu dugunak baino euste ahalmen handiagoa du,
|
baina
ez ditu ehunak traumatizatzen, mutur zabala du eta.
|
|
Goi mailako desinfektatzaileak: mikroorganismo guztiak suntsitzen dituzte, baita bakterioen hainbat espora ere,
|
baina
ez guztiak.
|
|
izaki bizidunen artean, aparteko multzoa dira. Zelulabakarrak edo zelulanitzak izan daitezke,
|
baina
ez dituzte ehunak eratzen. Haien zelulek gorputz firukara oso adarkatua eratzen dute.
|
|
proteinez egindako egitura filamentutsuak. Flageloen antzeko konposizioa eta morfologia daukate,
|
baina
ez dute mugitzeko balio.
|
|
Eramaile osasuntsua: mikroorganismoak askatzen ditu,
|
baina
ez du inoiz gaixotasuna pairatu, ez baita harekiko kutsagarria (difteria, meningitis meningokozikoa?). Jarraitua ala aldizkakoa izaten da eramaile osasuntsua.
|
|
egitura eta funtzionamendu bereziko izakiak dira. Azido nukleikoz (DNA edo RNA,
|
baina
ez biak batera), kapside batez (azido nukleikoa babesteko) eta estaldura batez osatuta daude.
|
|
Buruko nerbio sistema zentraleko gaitzak sortzen dituen proteina bat da. Berez, gorputzeko zeluletan izaten dira prioiak (neuronetan, batez ere),
|
baina
ez dago argi zer funtzio duten; alegia, ez da posible gorputzak prioiak mantentzea, baldin eta gaitzak eragiteko baino balio ez badute.
|
|
Atera kontuak! Horiek horrela, norbaitek pentsatuko du, agian, ura baliabide agorrezina dela,
|
baina
ez da, ezta hurrik eman ere. Lurreko eremu askotan,. Baso bat ur, mesedez?
|
2012
|
|
Dokumentu jakin bat idazten dugun lehen aldia bada, eskema bat egitea lagungarria izan daiteke. Agian denbora galtzea dela irudituko zaigu,
|
baina
ez da hala; izan ere, errazago idatziko dugu eta arrazoibide jario handiagoa lortuko dugu. Beraz, azkenean, denbora aurreztuko dugu.
|
|
– Laburdura gehienak letra xehez idatzi behar dira,
|
baina
ez den denak. Batzuk letra larriz idazten dira (P.D., post data, P.S., post scriptum?).
|
|
Mezuak transmititzea lortzeko, lehenik eta behin argi eduki behar dugu zer nahi dugun transmititu. Erraza dirudi,
|
baina
ez da. Zenbait gutun komertzial nahasgarriak eta ulergaitzak dira; are gehiago, batzuetan akatsak ere izaten dituzte.
|
|
Garrantzi txikieneko mezuei eta denbora gehiago edo informazio jakin bat kontsultatzea eskatzen duten mezuei dagokienez, une horretan ezin bazaie erantzun, agendan idatzi behar da, eta, ahal denean, tartetxo bat hartu;
|
baina
ez dira inoiz erantzun gabe utzi behar.
|
|
Ez du mezurik utzi, baina esanbidez adierazi du berriz deituko duela. c) Kalifikazio berriko industrialdearen egoerari buruzko txostena, produkzioa biltegiratzeko nabeak eraikitzeko asmoz. Industrialdea hirigunetik 20 km-ra dago, eta sarbideak onak dira garraio pribaturako,
|
baina
ez dago garraio publikorik langileentzat. Txostena zuzendaritza exekutiboak eskatu du eta logistika departamentuak egin du.
|
|
Departamentu buruak esleitu dioten jarduera betetzeko egin beharreko urrats guztiak azaldu dizkio. a) Zer artxibo prozesu erabili du Danelek? b) Enpresak, halaber, enpresarentzat erabilgarriak ez diren eta isilpekoak ez diren dokumentuak suntsitzeko eskatu dio Daneli,
|
baina
ez diote azaldu nola egin behar duen. Danelek, dokumentu horiek ezabatzeko, zaborretara botatzea erabaki du.
|
|
Bezeroak produktu hori antzeko beste batekin konparatzeko eskatu dio, prestazio gehien dituena erosteko. Saltzaileak bi produktuen ezaugarriak azaldu dizkio, oso modu teknikoan, eta bi produktuak konparatu dizkio;
|
baina
ez dio haiei buruzko iritzirik eman. Zer motatakoa da bezeroa?
|
|
Merkatu industrialetan diharduten enpresek ez dute bezero ugari izaten, baina, salmenta sarearen bitartez, asko dakite bezero bakoitzari buruz eta harreman maila handia dute haiekin. Kontsumo merkatuetan diharduten enpresek, berriz, bezero ugari dituzte,
|
baina
ez dute haiekin harreman pertsonalik izaten salmenta sarearen bitartez. Produktuak merkaturatzen dituzten enpresek ez dute tratu jarraitua izateko premia handirik; aldiz, zerbitzuak merkaturatzen dituzten enpresek tratu jarraitua izan behar dute.
|
|
Hortaz, ez dira bete jarraibideak. Prestasuna Azkar eman zaio arreta,
|
baina
ez modu egokian, ezta eraginkor ere. Hortaz, ez dira bete jarraibideak.
|
|
Presazkoa da arazoa konpontzea eta www.paginas amarillas.es web orria erabili du arazoa konponduko duen teknikari bat bilatzeko. Orri horrek eskaintzen duen zerrendatik egokiena iruditu zaiona aukeratu du,
|
baina
ez du harekin hitz egitea lortu. Hortaz, mezu bat utzi dio ahots postontzian, telefono mugikorrera deitzeko eskatuz, bulegotik irten behar du eta.
|
|
Batzuetan, batzuek mezuak, entzun? bai
|
baina
ez jasotzea gertatu ohi da; hau da, ez diote jaramonik egiten entzuten ari direnari, eta, hortaz, oztopoak jartzen dizkiote prozesuari eta komunikazioa ez da eraginkor gauzatzen. Deskodeketa Seinaleak mezu bihurtzea da.
|
|
ADIBIDEAK Ahozko komunikazioko arazo baterako irtenbidea Enpresa bateko kudeatzaileak oso azkar eta informazio gehiegi emanez azaldu dio prozesu jakin bat langile berri bati. Langilea blokeatu egin da, eta kudeatzaileak dioena entzun bai,
|
baina
ez du ezer ulertzen. Komunikazio prozesu horren elementuak, osatzen duten faseak, zailtasun edo oztopoak eta izan litekeen irtenbidea batera aztertzeko, aurreko guztia honako taula honetan bildu dugu:
|
|
Entzuten ari zaizkigun guztiei, bertaratu diren guztiei, begiratzen saiatu behar dugu,
|
baina
ez dugu begirada inorengan finkatuko.
|
|
Ozen samar hitz egin behar da,
|
baina
ez ozenegi, denek entzungo dutela ziurtatzeko.
|
|
Letra lodia hitzak, esaldiak edo paragrafo osoak nabarmentzeko erabiltzen da. Letra larriak testua nabarmentzeko erabil daitezke,
|
baina
ez da komeni gehiegi erabiltzea.
|
|
Hornidurak. Produkzio prozesuan erabiltzen dira,
|
baina
ez dira azken produktuan sartzen.
|
|
– Jende ugarirengana iristen da,
|
baina
ez du hartzaileak ezein irizpideren arabera aukeratzea ahalbidetzen. –
|
|
Ez dugu ahaztu behar adin horietako haurrek, taldean egon arren, banaka ibiltzeko joera dutela; hau da, beste batzuen ondoan jolasten direla,
|
baina
ez direla nahita jolasten beste haur batzuekin. Pixkanaka, harreman handiagoa eskatzen duten materialak sartuko ditugu, eta xede hori izango duten egoerak sorraraziko ditugu.
|
|
|
baina
ez behar dena baino gehiagotan
|
|
Adibidez,. Bach-ek 23 seme alaba izan zituen? esatea egokia da,
|
baina
ez litzateke egokia izango Bach fugaren maisu izan zela esanez hastea.
|
|
Pertsonek egoera jakin batean edukiko lituzketen iritzi edo hartuko lituzketen jarrerei buruzko informazioa lortzeko pentsatuak egoten dira. Desabantaila gisa, zera aipa daiteke, egoerei buruzko pertzepzioak jasotzen direla
|
baina
ez errealitateak. Abantaila gisa, berriz, aldi berean hainbat pertsonak bete dezaketela eta, gainera, ez da nahitaezkoa denek batera erantzutea.
|
|
Haur Hezkuntza ematen duten profesionalei dagokienez ere desberdintasunak daude. Hala, bada, Haur Hezkuntzako goi mailako teknikariak lehen zikloan aritu daitezke,
|
baina
ez bigarrenean.
|
|
Hau da, haurraren behar fisiologikoak kontuan hartzeaz gain, prebentzioa lantzeak zuen garrantzia. Piklerrek eta gainerako ikasleek behin eta berriz entzuten zuten hori irakaslearen ahotik,
|
baina
ez hori soilik. Egunean zehar haurrak zaintzeko izaten ziren une guztiek, eta, bereziki umearekin zuzenean egotekoak zirenek, ahalik eta egokienak izan behar zutela esaten zuen.
|
|
Gaur egungo hezkuntza sistema ez dago garatuta banakako irakaskuntza emateko, eta are gutxiago Haur Hezkuntzan; hala ere, taldeetan aritzen diren haurren kopurua handia izaten ez denez, hezitzaileak banakako(
|
baina
ez banan banako) arreta eskain diezaieke haurrei. Arreta hori ikasgelako haurrak patroi normalen arabera garatzen direnean eman daiteke, bakoitza bere erritmoan garatzen dela kontuan hartuta.
|
|
Gutxien uste dugunean, eta gutxien uste dugun lekuan, larrialdiak, istripuak eta ezbeharrak gerta daitezke, eta, horrelako egoeretan, sarritan ez dugu jakiten nola jokatu zaurituarekin. Badakigu zerbait egin behar dugula,
|
baina
ez dakigu on ala kalte egingo diogun. Lehen sorospenen inguruan oinarrizko jarduera batzuen berri ematen saiatuko gara unitate honetan, kontuan izanda gai honetan sakontzeko ezinbestekoak izango genituzkeela medikuntza eta erizaintza arloetako profesionalen ekarpen gehigarriak.
|
|
Jakinekoa da musika aspalditik erabili izan dela sendatzeko tresnatzat, eta tradizioak ere aspalditik esaten zuen bibrazio akustikoek zuzeneko edo zeharkako eragin bat badutela organismoan,
|
baina
ez zegoen hori baieztatzeko froga zientifikorik. Mundu osoko herri primitiboetako petrikilo, xaman eta sendagileek beren tresnak erabiliz eta zelulak biziberritzen zituen frekuentzia batean kantikak eginez osatzen zituzten gaixoak.
|
|
Antzinako Grezian jada, Aristotelesek zioen musikak bazuela efektu katartiko bat trauma emozionalen bat zutenengan. Platonek ere musika eta dantza aholkatzen zituen larritasun egoeretarako, eta esaten zuen gizakiak musikaren oparia jaso zuela,
|
baina
ez dantza egiteko, arima lasaitzeko eta inperfekzioz beteriko gorputzak jasaten dituen mugimenduak arintzeko baizik.
|
|
Kontzeptu horren ikurrean, berezko arnasaren emanazio bat ageri da,
|
baina
ez da entitate metafisiko bat. Energia hauekin lotzen da:
|
|
Batzuetan, gaixoaren egonkortasuna edota indarra gutxiturik egon daitezke,
|
baina
ez deuseztaturik. Gaixoa, batzuetan, bere kabuz ibiltzeko gai izango da, eta beste batzuetan laguntza behar izango du.
|
|
Autonomia murriztua da. Laguntza mekanikoa eta pertsonen laguntza behar ditu,
|
baina
ez guztiz.
|
|
Sukarrak jaitsi egin behar du etengabe,
|
baina
ez bat batean. 2 faseko neurriei jarraitu, eta, batez ere, likidoak eman.
|
|
Izan ere, gaixotasunak nahi ez dituzten jarduerak edo erantzukizunak saihesteko balio die eta, ondorioz, ez dute sendaketan lagunduko. Hala, euren eskubideei heltzen diete,
|
baina
ez dituzte bere betebeharrak onartzen. Gainera, portaeran jauntxo bihurtzen dira, gaixo egotearen ondorioz etekinak lortzen dituztelako; batez ere, senitartekoak, esklabo bihurtzen?
|
|
– Jasotzen duten giza tratua, adeitsua
|
baina
ez partenalista.
|
|
Horrek esan nahi du laguntza harremanaren oinarria gizabanakoaren baitan dagoela, eta osasun profesionalak haren ezkutuko ahalmenak eta baliabideak (fisikoak, kognitiboak, sozialak, portaerakoak) bultzatu besterik egin behar ez duela. Hau da, gizabanakoak ahalmen eta baliabide horiek baditu,
|
baina
ez da horien jakitun edota ez ditu antzematen.
|
|
Lagundu! ?
|
baina
ez tratatu ezdeus banintz bezala? –
|
|
Egoera horietako askotan, Sarak zera esan dio amari: . Ulertu eta lagundu diezadazun behar dut;
|
baina
ez tratatu gorputz ezdeus bat bezala soilik eta komeni zaidana zuk bakarrik jakingo bazenu bezala?. Baina, Sara babesteko nahi biziak ama bultzatu egin du hari ezertxo ere egiten ez uztera, ez bere zaletasunetan aritzen, ez gizarte harremanak izaten; higieneari eta elikadurari buruz ere gauza bera:
|
|
Hori da firewall a inplementatzeko era zuzena,
|
baina
ez da gomendagarria ez bada sistema era minimo batean menperatzen.
|
|
Lehenetsita, firewall ak ez du ezer bideratuko. Hau da, bi sareren arteko suhesi bat iptables bidez konfiguratzen
|
badugu
baina ez badiogu esaten bideratzeaz arduratu behar duela, bi sareen arteko komunikazioa ezinezkoa izango da.
|
|
SMTP zerbitzariak b.com domeinuko norbaiti entregatu behar dio mezua,
|
baina
ez daki domeinu horretako zein ordenagailurekin jarri behar den kontaktuan. Hori dela eta, bere DNS zerbitzariari galdetuko dio nor den b.com domeinuko posta elektronikoa kudeatzeko arduraduna, hau da, zein den domeinu horrekin lotuta dagoen MX erregistroa.
|
|
Noski, kontuan eduki behar dugu idatzitako horrek urruneko makinarekin konektatzen gaituela SSH erabilita,
|
baina
ez diogunez kontrakoa esan, lehenetsitako ataka erabiliko du, hau da, 22 zenbakiduna. SSH zerbitzua beste ataka batean entzute badaukagun, lehengo adibidean zehaztu dugun moduan, hau idatziko genuke:
|
|
Konekta zaitez urruneko ordenagailuarekin ssh bidez,
|
baina
ez zehaztu erabiltzailearen izenik. Zer gertatzen da?
|
|
Horrekin praktikak egiteko, makina birtualak erabil daitezke,
|
baina
ez da batere erosoa, makina errealaren barruan dagoen makina birtualean makina erreala ikusiko dugulako. Beraz, komenigarriena binaka jartzea da, makina bat zerbitzari moduan eta bestea bezero moduan erabiliz.
|
|
Eta jadanik badaukagu squid instalatuta,
|
baina
ez martxan. Gogoratu, konfigurazio fitxategiko aldaketek funtzionatzen duten ala ez ikusteko zerbitzua berrabiatu behar dela.
|
|
Gure DNS zerbitzariak sare lokaleko ekipoen ebazpenekin era egokian funtzionatu luke,
|
baina
ez da gai izango Interneteko izen eta IP helbideak ebazteko, ez daudelako gure domeinuaren barruan. Beraz, gure DNS zerbitzariaren konfigurazioarekin amaitzeko, adierazi behar diogu bezeroek sare lokalekoak ez diren URLak ebazteko eskaera egiten dutenean (gure DNS zerbitzariak ebatzi ezin dituenak, alegia), eskaera horiek beste DNS zerbitzari batzuei (Interneten daudenak) birbidaltzeko.
|
|
Lotura du babestearekin, jakintzak ondarea balioesteko bide ematen baitu eta etorkizunerako kontserbatzeko beharra ernarazi. Kultura baliabidea narriaduraren kontra babesteko, beharrezkoa da kontzientzia hartzea,
|
baina
ez soilik norbanako modura; aitzitik, administrazioak eta ondarea merkaturatu nahi duten enpresek ere ondarea babesteko premiaz jabetu behar dute.
|
|
Informazioa bere horretan ematea ez da interpretatzea. Interpretazioa informazioan oinarritutako komunikazio ekintza da,
|
baina
ez dira gauza bera. Alabaina, interpretatzean beti ematen da informazioa.
|
2013
|
|
Hurbiltasunekoa. Reflex erakoen antzeko funtzionamendua du,
|
baina
ez du ispilu islatzailerik behar. Detektagaiak berak islatzen du argi sorta.
|
|
Marragailu horrekin, markak egin daitezke mekanizatu beharreko txapan, elementuen posizioa edo zulo bat non egin behar den adierazteko.3.2 GraneteaGraneteak ere markak egiteko balio du, eta material gogorrak markatzeko erabiltzen da. Mutur bat puntuan amaitua du,
|
baina
ez da izaten marragailuarena bezain zorrotza. Beste muturra zabalagoa da, eta laua; mailukatua izateko prestatuta dago, behar izanez gero.Zulatu beharrekoen hasiera puntuak markatzeko erabiltzen da.3.3 Marratzeko konpasaDistantziak neurtzeko eta lekuz aldatzeko balio du.
|
|
Errematxaketa eskuz egin daiteke, indarra mailu baten bidez aplikatuz adibidez,
|
baina
ez da ohikoena.Errematxagailua eskuzko erreminta bat da, errematxeak modu errazean finkatzeko balio duena. Diametro desberdineko zenbait ahoko trukagarri ditu.Errematxearen kabilaren diametroarekin bat datorren ahokoa jarri behar da beti.?
|
|
Sakagailu huts gisa jokatzen dute: makina aktibatzen dute,
|
baina
ez dute segurtasun elementurik. Hala ere, erabilgarriak dira bermatu nahi bada elementu higikor bat dela aktibatu posizio jakin batean ez badago.
|
|
Begiratu beherantz,
|
baina
ez tolestu burua gehiegi.
|
|
Belauna luzatzeko, uzkurtu koadrizepsa,
|
baina
ez blokeatu.
|