Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 90

2001
‎Hasiera hasieratik, bai osasuna eta bai hezkuntza izan dira Fronte Polisarioak oso garbi eduki dituen bi helburuak. Ume denak, %100 eskolarizatuta daude.
2002
‎Agintepide hori erabiliz, eta funtsezko herri zerbitzu deneko irizpidea aitortuz, Lege honen gai diren gizarte adierazpideak, herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta zabalkundea bereziki kontutan izanik eta, hori guzti hori, Autonomia Elkarte honetako herritarren eskubide eta jaurpideak behar bezala egiteratzeko eustazpi eta oinarri. Labur labur esandako oinarri irizpide hoietatik abiatuta, Lege honek, orotariko oinarrizko irizpideei men egitea ezezik, erantzun eskubidea araupetzea ere egiten du, lehen aipatu ditugun oinarrizko jaurpide hoiek elkar egokitasunez osatu eta, batean esanda, horretarako egoki diren lege bideez baliatuz Legearen xede diren helburuei egokitutako egitura bat ezarriz7.
2005
‎Uste dut bide ona dela eredua, gure ikastolek egiten dutena, eta Hegoaldean bai ikastolek, eta bai hezkuntza publikoak. Hemen EGA egiten delarik, argi eta garbi dago ereduak ematen duela gehiengoa.
‎Eta zerk kezkatzen nauen? Emaitza hauek kezkatzen naute, jakina, baina aurretik ere ezagunak ziren, bai Hezkuntza Sailak berak egindako ebaluazioei esker, bai bestelako hainbat ikerketa eta tesiei esker ere. Ez dira inolako sorpresa.
2006
‎Gainera, Munduko Medikuek egiaztatu dute prostituzioak, immigrazioarekin batera, gizarte bazterketa oso larriak eragiten dituela. “Prostituzioak, immigrazioarekin batera, gizarte bazterketa oso larriak eragiten ditu” Bestalde, prostituzioak sexu transmisiozko gaixotasunak izateko arrisku handia du, preserbatiboa ez ezagutzearen eta/ edo gaizki erabiltzearen ondorioz, bai bezeroen presioagatik, bai hezkuntza eta kultura faktoreengatik.
‎Ezaugarri komun horiek guztiak batera berraztertuak eta landuak izan ziren mintegi saioetan, hutsuneak gainditzeko ekarpenak eginez. Halere, beti kontziente izan gara hizkuntza mailako antolaketa orokorrago, osatuago eta aberatsago baten beharrean geundela, bai hizkuntzalarien bai hezkuntzan adituak direnen aldetik etor litekeena beren ikerketa, aholkularitza eta elkarlanaren bidez.
2007
‎IIP bat erabiltzeko orduan kontuan hartu beharreko lehenengo gauza da teknologia hori erabiltzeak metodo didaktikoan eragiten dituen aldaketak. Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Didaktika eta Multimedia Ikerketa Taldea (DIM), Peré Marques doktoreak zuzendua, izan da IIPk gure herrialdean dituen erabilerei buruzko zenbait ikerketaren aitzindaria, bai hezkuntza erakundeek bai arbel fabrikatzaileek babestuta. Ikerketa talde honen ondorio nagusietako bat da irakasle eta ikertzaileen erabilerak “irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak pixkanaka berritzea eragiten duela, irakasle guztiengana zabalduz doazela eta irakaskuntza metodologiak eta irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak nabarmen berritzea eragiten duela”.
‎Batek ez du euskaraz hitz egiten bere borondatez bakarrik; aldiz, horretarako ezinbestekoa da ere bere inguruneak hori posible egitea edota ezartzea. " Elebidunen kopurua handitzeak", horrenbestez, euskararen" erabilera maila handitzea" dakar, eta, horrexegatik, hori baino ezin daiteke izan" planifikazio linguistikoaren" helburua, bai hezkuntzan bai orokorrean243 Esan dezagun, bukatzeko, euskal hezkuntzaren ardatza euskal hizkuntzan eta euskal kulturan kokatu beharra dagoela —Katalunian gertatzen denaren antzera244—, ze horrela bakarrik izango da posible euskal munduaren berreskurapen linguistiko kulturala bideratzea.
‎" Hezkuntza" eta" antropologia", literatura pedagogikoan nonahi eta noiznahi ikus daitekeen bezala, elkarrekin agertzen diren eta elkar suposatzen duten kontzeptuak dira3 Azken batean, Fullat ek dioen bezala," bai hezkuntza jarduera bai pedagogia estudioa, biak, gizakiaren errepresentazio bati daude lotuak" 4 Kontua da, hemen," norbait" hezten dugula —ez bakarrik" zerbait" irakasten— eta, horrenbestez, pedagogoak ezinbestean kontsideratu behar duela gizakia (anthropos), bai kulturalki bere errealitate historikoan bai filosofikoki bere ahalmen potentzialean5 Hemendik jaiot... Lehenengoak —zientzia enpiriko bezala— hezkuntzaren lorpen errealak ikertzen ditu gehienbat, eta bigarrenak —jakintza hermeneutiko gisa— hezkuntzaren beraren posibilitateei buruzko hausnarketa egiten du batez ere.
2008
‎herritarren informazio eta partehartze politikoa bata, eta euskara eta euskal kulturaren sustapena, bestea. Horrela. lege horren babesean sortutako komunikabideak" herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta zabalkundea bereziki kontutan izanik" (5/ 1982 Legearen aitzinsolasa).
‎Laguntza hauek eska ditzakete hiru urte bete dituzten haurrek, bai ikastetxe espezifikoetan daudenek, bai hezkuntza bereziko gelaren bat duten ikastetxe arruntetan ikasten dutenek, eta bai, hezkuntza administrazioaren baimenarekin, premia bereziak dituzten ikasleekin lan egiten duten ikastetxe arruntetan ari direnek ere.
‎Jakina denez, diktaduraren akaberan bozketak deitu ziren, baina hauestekundeek ekarritako aldaketa uste baino sakonagoa izan zen, II. Errepublika sortuz 1931an. Eta II. Errepublikak hainbat euskal eskari egiteko abagunea eskaini zuen, bai hezkuntza arloan, bai autonomian eta bai beste hainbatetan. Erregimen berria abiatu eta egun gutxira Bonifazio Etxegarai akademikoa euskal ordezkaritza baten baitan hezkuntza ministroarekin bildu zelarik Madrilen, «irakasleak euskaraz erakutsi ditzatela irakasgai guziak» eskatu zuten313 Beraz, ez Azkuek ordura arte eskatzen zituen irakasgai batzuk, eta gaztelaniaz baino gutxiago, baizik guztiak.
‎Hitzetan neurtutako esaldien luzerarekin ikusitakoaren antzera, bai adinaren eragina (F (2, 935)= 88,7; p < 0,001) bai hezkuntza mailaren eragina (F (2, 935)= 3,22; p < 0,05) eraginkorrak izan dira biak. Adinak aldakortasunaren% 16 eta amaren hezkuntza mailak% 8 azaltzen dute.
‎Horrela, dohainik, edo kasu askotan bestelako jarduerak baino merkeago, gurasoek lanaldiarekin jarrai dezakete seme alabak ikastetxeetan behar bezala zaintzen dituzten bitartean. Jarduerak ludikoak dira, ez eskolakoak, baina bai hezkuntzakoak. Logikoki, programa horietan haurrek egiten dituzten jarduerak ludikoak dira, ez dira eskolakoak, baina bai hezkuntzakoak, eta sormen tailerrak, jokoak, kirol programazioak eta museoetara, antzokietara edo ingurune naturaletara egindako irteerak barne hartzen dituzte.
‎Jarduerak ludikoak dira, ez eskolakoak, baina bai hezkuntzakoak. Logikoki, programa horietan haurrek egiten dituzten jarduerak ludikoak dira, ez dira eskolakoak, baina bai hezkuntzakoak, eta sormen tailerrak, jokoak, kirol programazioak eta museoetara, antzokietara edo ingurune naturaletara egindako irteerak barne hartzen dituzte. Oro har, ikastetxe bereko langileek edo udako programa egiteko berariaz kontratatutako enpresek ematen dituzte, eta ohiko eskola ordutegiaren barruan egiten dira (9:00etatik 13:30era).
‎Pedagogo horren ikuspegiaren arabera, herrien arteko etsaitasuna gainditzeko modurik onenetako bat izan liteke elkarrekin eta hainbat nazionalitatetako gazteen antzera heztea. Horrela, bizikidetzaren eta parte hartze kooperatiboaren bidez, bai hezkuntza lanetan, bai gizarte jardueretan, elkar errespetatuz eta elkar ulertuz beren kultura ikasi ahal izango dute. Ordutik hona, eta orain arte, 180 nazionalitate baino gehiagoko 34.000 ikaslek egin dute batxilergoa munduko hainbat herrialdetan gaur egun dauden Mundu Batuetako 12 ikastetxeetako batean:
‎Ingurune berri hori kalitatearen, aniztasunaren, lehiakortasunaren eta, batez ere, mugikortasunaren funtsezko printzipioen arabera ari da eraikitzen, eta hori da Boloniako Prozesuan gehien lortu nahi den helburuetako bat. Horretarako, hainbat ekimen sortu dira, bai hezkuntzaren arloan, bai lanaren arloan. Doktoregaiek Europako beste estatu batzuetan egindako ikerketa edo prestakuntza jardueraren garrantzia onartzen du.
‎Azken asteotan alderdi politiko, eragile eta sindikatuekin bildu da Jaurlaritzako Hezkuntza Saila, eta guztiek egindako ekarpenak lege egitasmoan txertatzen ari da, «ekimenaren helburuak aldatu gabe». Negoziazioek aurrera jarraituko dutela diote bai alderdiek bai Hezkuntza Sailak, baina gero eta denbora gutxiago dago proiektua Eusko Legebiltzarrean aurkezteko. Izan ere, hauteskundeak martxoan eginez gero, abenduan amaituko litzateke Legebiltzarraren jarduna.
2009
‎Familia ez da marko bakarra, eta askotan ez da onena ere. EHUko ikerketa berri batek aztertzen ditu bai familiak eta bai hezkuntza sistemak transmititzen dituzten berdintasun parametroak, eta hezkuntzaren emaitzak baikorragoak dira. Nire ustez ez da bakarrik hezitzaileek kontzientzia berdinzaleagoa dutelako, baizik, errazagoa delako berdintasunaren alde lan egitea sistema egituratu batean, familian baino.
‎Horrekin hedatu nahi izan ditugu euskararen normalizazioan baliagarriak diren ikuspegi eta praktikak, bai enpresa, bai hezkuntza eta bai administrazio arloetan. Eta horretarako, eredugarri jo ditugun erakundeak aukeratu, beraiek lortutako arrakastaren gakoak aztertu, eta horien berri emateko dibulgaziozko argitalpenak idatzi ditugu.
‎euskara planekin abiatu diren erakundeen esperientzia eta ezagutza bildu eta zabaltzea. Horrekin hedatu nahi izan ditugu euskararen normalizazioan baliagarriak diren ikuspegi eta praktikak, bai enpresa, bai hezkuntza eta bai administrazio arloetan. Eta horretarako, eredugarri jo ditugun erakundeak aukeratu, beraiek lortutako arrakastaren gakoak aztertu, eta horien berri emateko dibulgaziozko argitalpenak idatzi ditugu.
‎Mihiluze programa oinarritzat harturik, bai telebistan eta bai Hezkuntzan, euskarak jolaserako eskaintzen dituen aukerak aztertu eta azalduko dituzte, teoria eta praktika uztartuz. Irakasle gisa jardungo dira Kike Amonarriz (zuzendaria eta aurkezlea), Jose Mari Salinas (Errealizadorea), Silvia Pons (Bocamoll, Mihiluzeren katalanezko bertsioaren zuzendaria), Jon Larrañaga (Zuzendariordea), Nerea Navarro (erredaktorea) eta Jon Martin (bertsolaria eta erredaktorea).
‎Mihiluze programa oinarritzat harturik, bai telebistan eta bai Hezkuntzan, euskarak jolaserako eskaintzen dituen aukerak aztertu eta azalduko dituzte, teoria eta praktika uztartuz. Irakasle gisa jardungo dira Kike Amonarriz (zuzendaria eta aurkezlea), Jose Mari Salinas (Errealizadorea), Silvia Pons (Bocamoll, Mihiluzeren katalanezko bertsioaren zuzendaria), Jon Larrañaga (Zuzendariordea), Nerea Navarro (erredaktorea) eta Jon Martin (bertsolaria eta erredaktorea).
‎Orain, egoera horretan dauden ikasleak ez daude jada desabantaila egoeran ikaskideen aurrean, programa horien bidez bermatzen baita ikaslearen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuaren jarraipena, bere behar pertsonaletara egokitua. Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen. Horrela, etxez etxeko laguntza behar duen ikasleak, bere egoera pertsonaletara eta gaixorik dagoen gaixotasunera egokitutako irakaskuntza jasotzen badu ere, bere ikastetxeko lan programari jarraituko dio beti, bere ohiko tutoreak erialdian lagunduko dion irakaslearekin ezartzen dituen jarraibideei jarraituz.
‎Hezkuntza premia bereziak dituen ikaslearen kasuan, salbuespen gisa 16 urte bitarte izatea onartuko da, betiere ikastetxeko orientatzaileak justifikatzen badu adin horretako ikasleak parte hartzea komeni dela. Programan parte hartzea eskatzen duten hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek hala diagnostikatu behar dute, bai ikastetxe arruntetan, bai hezkuntza berezikoetan, eta autonomia maila eta baldintza bereziak izan behar dituzte programatutako talde jardueretan parte hartzeko. Baldintza guztiak betetzen badira, ikasleek 2011ko otsailaren 28ra arteko epea izango dute eskabidea ikastetxeko zuzendaritzan aurkezteko.
‎2007an, 25.600 homologazio ebazpen baino gehiago eman ziren, bost urte lehenago emandako 9.303 ebazpenak baino askoz gehiago. Unibertsitateko titulu ofizialen katalogoko titulu baten homologazioa eskuratzeak, atzerriko titulu bat lortzeko gainditutako prestakuntzaren onarpen ofiziala katalogo horretako Espainiako titulu bat lortzeko eskatzen denaren baliokidetzat hartuta, homologatzen den tituluaren ondorio berberak ematen dizkio atzerriko tituluari, bai hezkuntzaren arloan, bai lanbide arloan. Horregatik, oso garrantzitsua da homologazio prozesuan zehatz mehatz aztertzea baliokidetasun hori zehaztu dezaketen irizpide guztiak, eta, betetzen ez badira, homologazio eskaera ukatzea.
‎Urte batzuen buruan, Frantziako edo Alemaniako unibertsitate batean ikastea eta Espainiako unibertsitate batean ikastea ia gauza bera izango da. Hala ere, unibertsitate ikasketak baino lehenagoko hezkuntza mailetan alde nabarmenak daude Europar Batasuna osatzen duten herrialdeen artean, bai hezkuntza sistemaren egitura mailan, bai eguneroko irakaskuntza praktikaren antolaketan eta garapenean. Erresuma Batuan, irakasleak behartuta daude beren lanak asko planifikatzera, eta, astea hasi aurretik, asteroko plangintza helbidera bidali behar dute.
‎Prentsa eskolan baliabide didaktiko gisa erabiltzeko baliabide errazenetako bat da Baliabide guztietatik, prentsa da eskolan baliabide didaktiko gisa erabiltzeko errazenetako bat, curriculumeko hezkuntza edukien osagai gisa integratuz. Gelan tresna pedagogiko gisa erabiltzea ez da berria; izan ere, bai prentsa editoreek bai hezkuntza sistemako eragileek prentsa/ hezkuntza binomioa sustatzen dute duela hamarkada batzuetatik, bai ikastetxeen eta egunkarien arteko banakako akordioen bidez, bai garrantzi handiko programak sortuz, hala nola Newspaper in Education (NIE). New York Timesek jarri zuen martxan programa hori 1930ean, eta ordutik hona mundu osoko egunkariek hartu dute parte proiektuan.
‎Hartara, Jaurlaritzan edozein dagoela ere, guztizko finantzaketa lortzeko bidean aurrera jarraitu behar dela gaineratu du: Hezkuntza sistemak helburu batzuk ditu, bai hezkuntzari, gizarteari bai finantzaketari dagozkionak. Hezkuntza proiektua garatu behar da, eta guk proiektu horretan dauzkagun beharrizanak identifikatu ditugu.
‎Eskolaren beraren ikuspegitik, bestalde, A ikastereduaren ezintasun nabarmenak dira nagusiki eta berehala gainditu beharrekoak. Bada horretarako behar beste eta gehiago adostasun bai hezkuntza elkartean, ikastereduen urteotako bilakaerak erakusten duenez, baita Eusko Legebiltzarrean ere (nahiz eta, zenbait diskurtsotan, A ereduaren babesa baino gehiago A ereduaren erabilera alderdikoi eta sasi ideologizatua sumatzen den, tamalez, A eredua B eta ereduen kontra bultzatzeraino eta gaztelania euskarari kontrajartzeraino).
‎Arrakasta baten kronika da, gure irudiko, euskarak hezkuntza sisteman azken hogeita bost urtean egin duen bidearen kronika. Halere, azken urteetan, bai esparru politiko instituzionalean, bai hezkuntza elkartean, bai gizartean oro har, indar handia hartu dute euskal hezkuntza sisteman hizkuntza ofizialak eta atzerriko hizkuntzak, baina bereziki euskara, irakatsi eta ikasteko prozesua nabarmen hobetu beharraren aldeko aldarrikapenek. Bistan da onarpen zabala duela aipatutako hobekuntzaren beharrak.
‎Halakorik, dakigunez, ez du inork proposatu. Inondik ere ez da, ordea, gehiegikeria Extremadurako, Gaztelako, Andaluziako edo Murtziako gazteek, bai hezkuntza sistemari esker bai hedabideei eta unibertsitateari esker ere, euskara, katalana eta galegoaren eta hizkuntza horietan sorturiko kulturaren oinarrizko ezagutzaren bat izatea. Han eta hemen, guztiok ezagutzen dugu gaztelania, eta erkidego batzuetan nahiz besteetan gaztelaniaz sortzen den kulturaren berri izateko aukera gutxi edo gehiago denok daukagu; alderantzizko bidean, ordea, ez da ematen" Espainiako beste hizkuntzetan" sortzen dena ezagutzeko inolako aukerarik.
2010
‎Liburuan jasotzen dena oso anitza da zentzu askotan. Eta inplikazio handiak ditu, bai hezkuntza eleaniztunerako, baita gizarte eleanitz osorako ere. Hala ere, lan honek bere mugak ere badituela esaten du egileak berak, eta beste zenbait gai aztertu beharra dagoela aipatzen du, besteak beste honakoak:
‎3) Euskararen erabilera nola bultzatu daitekeen eskola barruan eta eskolatik kanpo ere planteatzen da, orain arteko ikerketen emaitzen arabera zer dakigun zehaztuz, eta, baita, oraindik ikertu beharrean daudenak ere azaleratzen, esate baterako, komunikazio modu berriak (texting, chatting, emailing,...) aztergai bezala kontsideratuz. 4) Immigrazioa dela-eta, etorkinen integrazioa nola egin daitekeen aztertzen da, bai hezkuntzan, eta baita euskal gizartean ere, ghettizazioa saihestu nahian, baita euskararen aldeko jarrerak eta aukerak bultzatzeko ere. Immigrazioko hizkuntzak kontuan hartzeko irizpideak ikusteko, jadanik zenbait egitasmo abian jarri direla erakusten da honako hizkuntzak erabiliz:
‎Immigrazioa dela-eta, etorkinen integrazioa nola egin daitekeen aztertzen da, bai hezkuntzan, eta baita euskal gizartean ere, ghettizazioa saihestu nahian.
‎Helburu nagusi biok267 uztartzeko eta aplikatzeko saio handia egin da EAEn: bai irakasleek, bai eskola arduradunek, bai hezkuntza alorreko aholkulari teknikoek eta bai Administrazioak berak, goi arduradunak buru direla, gogor ekin diote ele biko hezkuntzaren bidegintza berriari. Gogor ekin diote eta, mila akats xumez eta larriz jositako bide luzea egin dutelarik, goitik beherako transformazioa eragin diote EAEko irakas sistema osoan.
‎Muturreko pobreziari buruzko mundu mailako datuak ez dira generoaren arabera bereizten eta, ondorioz, zaila da pobreziaren eta gosearen murrizketan emandako aurrerapausoek, ematen diren lekuetan, emakumeei eta beren alabei zeinmailatan mesede egiten dieten jakitea. Nazio eremuko datuek adierazten dutenez, emakumeek gizonekiko nagusitasuna mantentzen dute pobreziari eta goseari dagokienez eta arrazoien artean bai hezkuntza zein osasun zerbitzuen sarbidean baiondasunen gaineko kontrolean jasaten duten diskriminazio sistematikoa ageri dira.Adibidez, Hegoafrikan etxe nagusitzat emakume bat duten familien bi heren pobrezian bizi dira, ostera, etxe nagusia gizonezko bat duten familien artean ehunekohau herenera jaisten da (UNIFEM, 2009).
‎Bi ministerioetako titularrek azaldu zuten eskuliburuak “ikastetxeetan osasuna zeharka sustatu eta hezteko ekintzak indartzeko lan tresna arin eta erraza” izan nahi duela. Halaber, adierazi zuten gida bi ministerioek 2006az geroztik lan egiten duten proiektu baten parte dela, eta autonomia erkidego guztiek parte hartzen dutela( bai hezkuntzan bai osasunean), “hezkuntza sisteman osasuna sustatzeko eta hezteko programak eta jarduerak garatzeko kalitate irizpideak finkatzeko”. Bai Osasun Sailak bai Hezkuntza Sailak uste dute osasunerako hezkuntza funtsezko elementua dela osasun publikoan, “bizi ohitura osasungarriak hartzeko eta biztanlerian arrisku jokaerak saihesteko elementu erabakigarria baita”.
‎Halaber, adierazi zuten gida bi ministerioek 2006az geroztik lan egiten duten proiektu baten parte dela, eta autonomia erkidego guztiek parte hartzen dutela (bai hezkuntzan bai osasunean), “hezkuntza sisteman osasuna sustatzeko eta hezteko programak eta jarduerak garatzeko kalitate irizpideak finkatzeko”. Bai Osasun Sailak bai Hezkuntza Sailak uste dute osasunerako hezkuntza funtsezko elementua dela osasun publikoan, “bizi ohitura osasungarriak hartzeko eta biztanlerian arrisku jokaerak saihesteko elementu erabakigarria baita”. Gidak ikastetxeetan (Haur Hezkuntzan, Lehen Hezkuntzan eta Bigarren Hezkuntzan) Hezkuntzari buruzko Lege Organikoan (LOE) jasotzen den osasunerako sustapen eta hezkuntzako oinarrizko enborraren maila sartzea ahalbidetzen du, edukiak homogeneoak izan daitezen ikastetxe guztietan.
‎Horren haritik hitz egiten du Schlieben Langek, berriz ere," hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz" 191 Komunikazioaren etnografiak, horrenbestez, bere egiten du hizkuntz irakaskuntzaren inguruko kezka; eta —aipatutako testuinguruaren ikuspuntutik— helburu den konpetentzia komunikatiboa, egiaz, interakzio komunikatiboaren bidez soilik eskura daitekeela azpimarratzen du. ...—eta Moreno Fernandezek azpimarratu bezala— diziplina soziolinguistiko hori halaber funtsezko tresna delako" zer hizkuntza irakatsi eta horiek nori irakatsi" erabakitzeko192 Bere zeregina, bereziki, hizkuntza, dialekto edota erregistro ezberdinek sortutako egoera eleanitzetan zentratzen da, eta, zinez, hortik jaiotako hizkuntz planifikazioak eta politikak zuzeneko eragina dute bai hezkuntza sisteman bai hizkuntz irakaskuntzan. Horren oinarria dela-eta, bada, zera dio Fasoldek:
‎Hizkuntza, jakina den bezala, giza eta gizarte zientzia ezberdinen aztergai garrantzitsuenetakoa da eta, horrela, pedagogiak ere badu interesik hizkuntzan, hain zuzen, berori bai hezkuntzaren bitarteko bai irakaskuntzaren objektu delako. Kontua da hizkuntzak berezkoa duela esanahi antropologikoa —hizkuntza edukitzeak ezaugarritzen du gizakia bereziki gizaki bezala—, eta, horrexegatik, hitz egin dezakegu ere hizkuntzaren funtzio humanizatzaileaz edota hizkuntzaren bidezko hezkuntzaz.
2011
‎Programa hori irakaskuntzarako erabilgarriak diren eduki eta tresnen biltegi sarea da, eta parte hartzen duten herrialde guztietako irakasleek erabiltzeko balio du. Sarbide libreko edukiak Gaur egun, LREk 200.000 hezkuntza baliabide baino gehiago biltzen ditu, hainbat konfiantza hornitzailek emandakoak, bai kultura erakundeek, bai hezkuntzaren esparruko erakundeek, bai erkidegoko eta Europako hainbat herrialdetako gobernu erakundeek emandakoak, hala nola Espainiako Hezkuntza Ministerioaren Hezkuntza Teknologien Institutuak (ITE), Dokumentazio Pedagogikoaren Zentro Nazionalak, NASAren Jet Propulsion Laboratory erakundeak emandako beste sari batzuen artean. LREn bildutako edukiak sarbide librekoak dira eta aldizka berritzen dira LREn bildutako edukiak sarbide librekoak dira eta aldizka berritzen dira.
‎" Unibertsitatearekin eta Hezkuntza Sailarekin bildu ondoren erakunde guztion balorazio mankomuna da, bai Hezkuntza Sailak, bai Unibertsitateak, ez dituztela hartu nahi gure aldetik eskatu dizkiegun konpromisoak, horiek betetzea EAEko 2012ko aurrekontu Legean agertuko diren (abenduaren bukaeran ziurrenik) behin betiko zenbaki eta neurrien zehaztapenetara baldintzatuz", azaldu dute EHUko ikasle erakunde eta sindikatuek. Halaber, 2012ko lehen hiruhilabetekoan" presio neurri sendoagoak" hartzea ez dute baztertzen," sumatzen dugun murrizketa politika hau azkenean benetan gauzatzen bada".
‎Horregatik bilera bana eskatu diogu bai Hezkuntza Sailari bai EHUko Errektore Taldeari gai guztiak hauei buruz hitz egiteko eta konpromisoak eskatzeko. Emandako erantzunen arabera ez dugu baztertzen mobilizazio neurriak hartzea abenduan zehar.
2012
‎Pedagogia irizpideak eta irizpide didaktikoak, bai eta metodologia aukerak eta curriculum materialei buruzkoak ere, betiere, ikastetxeko irakasleen lanaren jarraikortasuna eta koherentzia bermatuta izanda. Hezkuntza laguntzaren premia berariazkoa duten ikasleen egoera osotasunean tratatzeko irizpideak, bai hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleena, bai gaitasun indibidual handiak dituztenena, bai hezkuntza sistemara berandu sartu direnena. Tutoretza ekintzarako eta hezkuntza orientazioa garatzeko irizpideak.
‎Pedagogia irizpideak eta irizpide didaktikoak, bai eta metodologia aukerak eta curriculum materialei buruzkoak ere, betiere, ikastetxeko irakasleen lanaren jarraikortasuna eta koherentzia bermatuta izanda. Hezkuntza laguntzaren premia berariazkoa duten ikasleen egoera osotasunean tratatzeko irizpideak, bai hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleena, bai gaitasun indibidual handiak dituztenena, bai hezkuntza sistemara berandu sartu direnena. Tutoretza ekintzarako eta hezkuntza orientazioa garatzeko irizpideak.
‎Aurrekontu politikan oso garrantzitsua da, baita ere, bestelako ingurusozioekonomikoetan abiatu dinamiken joerari ez jarraitzea. Esan bezala, «doikuntza»batzuk beharrezkoak edo positiboak dira ekonomiarako baina, maila jakin batetikgora, doikuntza horiek apurtu egiten dute eskaintza eta eskariaren arteko oreka, kohesio soziala edo hornikuntzak, bai sozioekonomikoak, bai hezkuntza arlokoak, bai berrikuntzen alorrekoak.
‎Graduko ikasketak egiteaz gain, titulu ofiziala eta homologatua duen master batean ere eman daiteke izena. Kasu guztietan, matrikulatutako ikasleek prestakuntzarako laguntzak edo bekak eska ditzakete, bai Hezkuntza Ministerioak emandakoak, bai autonomia erkidegoak edo ikastetxeak berak emandakoak. Horiek oso garrantzitsuak dira; izan ere, zentro horietan izena ematea eta erreferentziako unibertsitateko matrikula bat etorri arren, ikasleek atxikitako ikastetxean ikasketak egitearen kostua ordaintzen dute, eta horrek prestakuntza garestitzen du.
‎ingurune grafikoari esker, ordenagailuaren erabileran baino askoz azkarrago ikasten da informatika. Dehecho, batez=" https://www.consumer.es/web/ es/ tecnologia/ hardware/ 2012/10/24/ 213850.php"> ere, bai hezkuntzaren alorrean, bai teknologia berrietan adineko pertsonak piztean. Bestalde, pantallaresulta egokia du, familia barruko bidekonferentzia bat egiteko edo albisteen web batean sartzeko, egunkari batean irakurtzea bezain erosoa.
2013
‎J. Agirrezabala: ... tira, bai zuri bai Hezkuntza sailburuari esan nizuen Legebiltzarrean, ea prest zeundeten tribunan esaten duzuena abian jartzeko. Zuek esan, bai, esaten duzue, programan ere idatzita duzue, euskara ardatz izango dela.
‎(...) Lege honen gai diren gizarte adierazpideak herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta sabalkundea bereziki kontutan izanik eta, hori guzti hori, Autonomia Elkarte honetako herritarren eskubide eta iareipideak behar bezala egiteratzeko eustazpi eta oinarri (sic) (Eusko Legebiltzarra, 1982: 2 paragrafoa).
‎herritarren informazio eta parte hartze politikoa bata, eta euskara eta euskal kulturaren sustapena, bestea. Horrela, lege horren babesean sortutako komunikabideak herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta zabalkundea bereziki kontutan izanik (5/ 1982 Legearen aitzinsolasa).
‎Haritxelharrek esan zuen sail honetarako iaz egindako elkarrizketan Jaurlaritzak 1980an euskara batuaren alde egin izana garrantzitsua izan zela, bai Hezkuntza Sailean, eskola sisteman, eta bai Kulturan, besteak beste hedabide publikoetan. Egon zen eztabaidarik?
2014
‎Proiektua Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak diruz laguntzen du, eta, ezgaitasunen bat duten pertsonak kontuan izateaz gain, da hizkuntza ulertzeko zailtasunak dituzten adineko eta etorkinentzat. Aplikazioak Google Play en deskarga daitezke, bai aisialdirako bai hezkuntzarako bertsioan. 2 Hitz bereziak Irudia:
‎" Datuek esango digute zeren premia daukagun", adierazi du Carrascalek eta hauxe gaineratu du: " Datuak deigarriak baldin badira, esku hartze bat egin dugu modu integral batean, bai hezkuntza mailan eta baita modu zuzenean familiekin ere".
2015
‎herritarren informazio eta partehartze politikoa bata, eta euskara eta euskal kulturaren sustapena, bestea. Horrela, lege horren babesean sortutako komunikabideak, herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta zabalkundea bereziki kontutan izanik? (5/ 1982 Legearen aitzinsolasa) (Amezaga eta Arana, 2008:
2016
‎Gizarte transformaziorako beharrezko aldaketa horrek, jasangarritasunean oinarrituta, hainbat alorretan du eragina: bai hezkuntzan, bai ingurumen hezkuntzan eta bai beste hamaika alorretan ere.
‎1.661 euro biztanleko eta BPGren %5, 4 Kopuruak gora egin du 2001etik (1.030 euro biztanleko) 2009ra arte. BPGren arabera, berriz, 2001ean %4, 8 izan zen gastua; hortik pixka bat behera egin zuen 2007ra arte (%4, 5), eta gero berriz igo egin zen.Hezkuntzaren Kontuak hezkuntza jarduera guztietako gastua jasotzen du, bai arautuena, bai arautu gabekoena; bai hezkuntza zentroetakoa, bai bestelako zentro edo enpresetakoa. 2012ko datuak begiratuta, ikusten da hezkuntza gastuaren %79, 5 finantzaketa publikotik datorrela eta %20, 5 pribatutik.
2017
‎Edonola ere, argi azaldu dute indarkeria matxista desagerrarazteko, unean uneko mobilizazioez harago, beharrezkoa dela hiru lan esparrutan aurrerapausoak egitea. " Prebentzioan lan egitea beharrezkoa da, bai hezkuntzaren esparruan, eta baita hedabide eta lan eremuetan ere. Bestetik, aldaketa bat egin dadin nahitaezkoa da emakumeen ahalduntzean aurrerapausoak egitea.
‎K. MARTINEZ. Bi esparru horietan aldaketa handiak behar ziren, eta bai Hezkuntza Saila eta bai Udala ez ziren gai izan behar hori sozializatzeko. Aldekoekin ez zegoen arazorik, baina bai euren burua kaltetutzat hartuko zutenekin.
‎Zientziaren komunikazioa alorrean, esaterako, publiko orokorrarentzako hainbat proiektu dugu: Teknopolis programa, Norteko Ferrokarrila irratsaioa, Elhuyar aldizkaria… Bestalde, zientzia hezkuntza saila daukagu; horren helburua da gazteei, bai hezkuntza formalean bai ez formalean, aukerak ematea zientziarekiko ikuspegi erreala izateko. Ez dugu denak zientzialariak izatea nahi, baina bai zientzia ez dezatela errefusatu.
‎Bakun laburpena. ...n duten hiztunetatik hizkuntza hori lehen sozializazioko hasierako hizkuntzatzat izan ez duten horiek, hizkuntza hori tradizioz hitz egiten den eremu batean. artikulu honetan, irlanderaren hiztun berrien hizkuntza jatorriari, ohiturei eta ideologiei buruzko ikerketaren emaitzak aurkezten dira. hiztun berri horiek era askotako jatorri soziolinguistikoak dituzte, bai hazi diren familiari dagokionez, bai hezkuntza sistemaren esperientziari dagokionez ere. horietako asko ingeles hutseko ikastetxeetara joan dira, baina adierazi dute irlanderako irakasle inspiratzaileak izan dituztela. hiztun berriek esaten dute irlanderaren erabilerarekiko aldaketa nabarmenak izan dituztela bizitzako inflexio puntuetan (mudes), adibidez, gaeltacht eremura (distritu irlanderadunak) bisitan joatearen eraginez edo uni... • Hitz gakoak:
‎Txosten honek erakusten du hiztun berrien jatorri soziolinguistikoak era askotakoak direla, bai hazi diren familiari dagokionez, bai hezkuntza sistemaren esperientziari dagokionez ere. Gehienek ingelesa besterik ez dute izan etxean haztean eta eskolan ikasi dute irlanderaz.
‎9 lABURpEnA ETA OnDORIOAK txosten honek erakusten du hiztun berrien jatorri soziolinguistikoak era askotakoak direla, bai hazi diren familiari dagokionez, bai hezkuntza sistemaren esperientziari dagokionez ere. gehienek ingelesa besterik ez dute izan etxean haztean eta eskolan ikasi dute irlanderaz. nolanahi ere, badira gutxi batzuk familiako zenbait kideri irlanderaz entzun zietenak gaztaroan edo hazi egin direnak irlanderaz zertxobait egiten den
‎Garai batean euskaldunak ziren etxean euskara jasotzen zutenak. Denborarekin bai euskaltegien bai hezkuntza sistemaren bitartez hiztun asko euskaldundu dira. Konturatu ginen euskaldun horien ikerketa sakonik ez zegoela.
2018
‎· Herritarren sentsibilizazioa eta ahalduntzea: sektorekako tailerrak eta trebakuntza saioekin jarraitzea, eta UEMAren hezkuntza proiektua sendotzea, bai hezkuntza arautuan (ikastetxeetan) eta bai eremu ez arautuan (gazte topaketak).
‎Tokiko kanpainako koordinatzaileak nahiago du izena gorde, erasoen beldur argi du apustua: " Petrorena da programarik onena, bai hezkuntzan, bai osasunean, baita ekonomian edota aldaketa klimatikoaren aurka ere. Bera da alternatiba.
‎Hasita dauden bideetan aurrera egiteari utzi gabe, jakina. Miren Dobaranek berretsi zuen" 2020an legealdia amaitu baino lehen, ahal bada lehenago, B2ra arteko doakotasuna lortzea" dela Jaurlaritzaren asmoa eta, oro har," oztopoak kentzea, erraztasunak ematea eta metodologietan ere aldaketak egitea, bai hezkuntzan eta bai helduen euskalduntzean, erabilerari begira jartzeko". Zeren eta berrikuntza eta ikerketa behar direla aldarrikatzeak ez baitu esan nahi inondik ere, Dobaran sailburuordearen ustez, egungo hizkuntza politika eredua krisian dagoenik...
‎Ikasgai horretan benetako hezkuntza inklusioa gerta dadin, Ikasle guztiek beren gaitasunen araberako hezkuntza helburuak lortu lituzkete. Kontuan izan behar dugu inklusioak guztiei dakarkiela onura, bai hezkuntza premia bereziak dauzkaten ikasleei, bai beren ingurukoei; hots, ikaskide, irakasle eta familiakoei.
2019
‎«Bakoitzari dagokion ardura» hartzeko eskatu die enpresei eta gobernuari. Azken greba egunetatik hona ez da bildu negoziazio mahaia, baina sindikatu bakoitzak bere aldetik izan ditu bilerak bai patronalarekin bai Hezkuntza Sailarekin. Zubizarretaren esanetan, bilera horietan ez dute jaso «langileek egindako bidezko eskaerei behar bezalako erantzuna ematen dien» proposamenik.Aurreko ikasturtean hasita, hamazazpi greba egun egin dituzte dagoeneko.
‎EAEko izendegi geografikoa webgunean kontsultagarri dagoela gogora ekarri ostean, erabileraren jarraipenari eman zion arreta,, okerrak detektatu, dagokionarekin harremanetan jarri, informazioa eskaini eta zuzenketak burutu direla egiaztatzea? garrantzitsua delako, bai administrazioan (errepideetako errotulazioan edo kartografian, adibidez), bai hezkuntza sisteman (testuliburuetan eta bestelako materialetan), bai eta udal nahiz bestelako zerbitzuen webguneetan ere.
‎Hau da, balio pribatuak publikoan txertatuko lirateke, eta, beraz, esate batera, sentimenduek botere sortzaile eta eraldatzaile gisa duten indarra balioztatuko litzateke, balio sozialen motor gisa ulertuko genituzke; kooperazioa, elkartasuna eta maitasuna bultzatuko dituen balio sistema, etika eta justizia bat jarriko lirateke martxan. Hezkuntzaren ardatz izango litzateke sistema hori, bai familien baitan, bai eskoletan, bai hezkuntza ez formalean; jendearen parte hartze politikoa bultzatuko eta handituko litzateke, jendartea hobetu...
2020
‎Espainian, berriz ere, kutsadura bolada batek piztu ditu alarmak, eta hurrengo hilabeteetan gu probatzeko konpromisoa hartu du. Egun hauetan, pertsona askok galdetzen dute ea etxean karez eta kantuz giltzapetu diren birusak aurrera egin ez dezan, eta zein ondorio izango dituen bigarren koarentenak, bai ekonomian, bai hezkuntzan eta, jakina, norberaren osasunean. Gure osasun mentalari nola eragingo dion da zalantza nabarmenenetako bat:
‎Gizarte Eskubideetako Sailak nabarmendu du gazteek jardueretan “parte hartze, motibazio eta asistentzia handia” izan dutela. Ikasleengan ikusitako beste alderdi positibo batzuk dira “errutinak, ordutegiak eta trebetasunak eskuratzea emozioak maneiatzean eta balioak ikastea, hala nola errespetua, lankidetza eta konfiantza, bai adingabeen artean, bai hezkuntza taldearekin”. Esperientziaren alde onak ikusita, bigarren fase batekin osatuko dute, eta ekainaren amaierara arte iraungo du.
‎Irakasleek adierazi digute egitasmoarekin pozik daudela, bai hezkuntzaren eta bai ikuspegi akademikoaren ikuspuntutik. Praktikak beste helburu garrantzitsu batzuk lortzea ekarri du:
‎Mendez mende, ezagutza sortzeko era sistematikoa elkarrizketa izan da. Metodologia kualitatiboaren barruan, bai zientzia sozialetan eta bai hezkuntzaren alorrean, oinarrizko metodo bilakatu da (Kvale, 2012). Elkarrizketa beraz, helburu eta egitura zehatz bati erantzuten dion solasaldi bat da.
‎Horrez gain, elkarrizketa sakonak egin dira, eta EAEko hezkuntza alternatiboari buruzko hainbat iturri dokumental eta komunikabideen hemerotekak aztertu dira. Egiaztatu ahal izan dugu esponentzialki hazi direla bai hezkuntza proposamen berrien irekiera, bai gune horiek sustatzeko moduen askotarikotasuna. Garrantzitsua da mugimendu horren ibilbideari hurbiletik jarraitzea; izan ere, ikerketa honen emaitzetako batzuen argitan, esan daiteke hezkuntza eragile bat jaiotzen ari dela, zeregin garrantzitsua izan dezakeena etorkizuneko hezkuntza erronkei aurre egiteko.
2021
‎Dena den, ukrainerak gero eta presentzia handiagoa du bai administrazioan, bai hezkuntzan eta baita komunikabideetan ere. Lehen eta bigarren hezkuntzan, esaterako, ukraineraz irakasten duten eskolen kopurua azkar hazi da post sobietar garaian:
‎Literaturarekiko harremanak eta konpetentzia literarioaren garapenak ezaugarri afektibo jakin batzuk eskatzen dituztela argi utzi dute parte hartzaileek, bai ikasleei zein irakasleei dagokienez, bai hezkuntza komunitateko kideei nahiz agente sozial instituzionalei dagokienez. Bost ardatzen inguruan artikulatzen dira erronkak:
‎Dinamikako kideak Gasteizen izan dira gaur, agintariei elikadura proiektua lehen eskutik ezagutarazten. Bileraren bukaeran, Berton Bertokoa dinamikako kideek adierazi dute bai Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Politika Sailak eta bai Hezkuntza Sailak “ondo” ikusten dutela proiektua. “Nekazaritza Sailak sektorea indartzeko aukerak ikusten dizkio proiektuari.
2022
‎Ez da gauza bera fruta osoa eta fruta purea Fruta pureak ez dira fruta fresko osoaren pareko produktuak. Fruta freskoa eta osoa askoz ere gomendagarriagoa da, bereziki haurrentzat, bai nutrizioaren ikuspegitik bai hezkuntzaren ikuspegitik. Nutrizioaren ikuspegitik, fruta pureek azukre libreak dituzte, eta, murtxikatu beharrik ez dutenez, ez dute asetzen; beraz, ez dute ia goserik kentzen.
‎Haur eskolako irakasleek prestakuntza ezin hobea izan lukete, bai hezkuntzan, bai psikologian, zein haurraren garapenean. Emaginek eta pediatrek ere oso informazio ona izan lukete arlo emozionalaren oinarriaz eta atxikimendu ziurrari buruz.
‎Baina amaitzean, dena balantza batean jarri, eta beti erabaki dut jarraitzea. Izan ere, bai saskibaloia eta bai hezkuntza nire bi pasioak dira.
‎Halaber, funtsezkoa da irakasleak bere praktikari buruzko hausnarketa kritikoa egitea, bere nortasun pertsonala etengabe eraikiz. Irakasle onak hezi eta garatzen lagundu ahal izateko, ezinbestean, formazioan arreta jarri beharra dago, bai Hezkuntza Fakultateetako hasierako formazioan, baita irakasleen etengabeko formazioan eta garapen profesionalean ere.
2023
‎14 urte nituenenetik izan nahi nuen irakasle. Beti gustatu izan zait bai dantza munduan eta bai hezkuntza munduan jendeari erakustea. Argi nuen bide horretatik joan nahi nuela, eta oso pozik nago; gustuko dut.
‎Hasieran gogora ekarri dugu Ikastolen Hizkuntza Proiektua liburua. Bertan azpimarratuta dago guztiok garela hizkuntza irakasle, bai hezkuntza arautuan jarduten dugun hezitzaileak, bai eremu ez formalean aritzen direnak. Hizkuntzaren dimentsioak hezkuntzaren ekitatean eta kalitatean duen eragina kontuan hartzea nahitaezkoa zaigu, 2 atalean bistaratu dugun egoera irauli nahi badugu, bederen.
‎Sartrerena (askatasunera kondenatuta gaude, beraz, erantzukizunera) eta Ayusorena (sudur puntan jartzen zaizuna egin, inongo ardurarik gabe). Gurean, esan gabe doa, azken urteotan bigarrena ari dela nagusitzen ziztu bizian, bai hezkuntzan, baita ustezko giro ezkertiarretan ere.
‎Idazteko ohitura izan dut beti, baina, egia da, inguruotan izan dudan esperientziagatik, bai hezkuntzan, bai amatasunean, baita euskalgintzan bizi izandakogatik ere, euskararekiko atxikimenduarekiko estrategia dela gauza bat mugitu izan nauena beti. Izan ere, ikusten dut erabiltzen ditugula lehenengo estrategiak egoera edo mundu berri batean, errealitate berri batean, ezberdin eta konplexuago batean.
‎Aaiunen 28.000 saharar inguru bizi ziren 1975ean, baina administrazio kolonialak baztertuta zituen, bai hezkuntzan, bai osasunean eta bai lanean. 5.000 saharar ari ziren lanean metropoliarentzat; lanik okerrenak ematen zizkieten, eta espainiarrei ordaintzen zitzaienaren erdia baino gutxiago ordaintzen zieten.
‎Gainera, tratamenduarekiko atxikidura faltak tratamenduaren eraginkortasunean eragin zuzena du eta farmazialariek atxikidura falta horiek antzeman ditzakete gaixoei tratamenduak dispentsatzeko garaian. Horrela, farmazialariek, betiere gaixoarekin hitz egin ostean eta atxikidura ezaren arrazoiak zein diren jakinda, estrategia desberdinen bidez, bai hezkuntzakoak eta baita jokabidekoak ere, gaixoak tratamenduarekiko duen atxikidura hobetzen lagun dezakete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia