Emaitzak: 4
2002 | ||
Agintepide hori erabiliz, eta funtsezko herri zerbitzu deneko irizpidea aitortuz, Lege honen gai diren gizarte adierazpideak, herritar euskaldunak argipide eta politikan lehen lehen mailako bide direnez eratzen dira, eta | bai hezkuntzarekiko eta euskal kulturaren suztapen eta zabalkundearekiko gure erapidetzaren oinarrizko lankidetasun tresna direnez ere, euskeraren suztapena eta zabalkundea bereziki kontutan izanik eta, hori guzti hori, Autonomia Elkarte honetako herritarren eskubide eta jaurpideak behar bezala egiteratzeko eustazpi eta oinarri. Labur labur esandako oinarri irizpide hoietatik abiatuta, Lege honek, orotariko oinarrizko irizpideei men egitea ezezik, erantzun eskubidea araupetzea ere egiten du, lehen aipatu ditugun oinarrizko jaurpide hoiek elkar egokitasunez osatu eta, batean esanda, horretarako egoki diren lege bideez baliatuz Legearen xede diren helburuei egokitutako egitura bat ezarriz7. | |
2008 | ||
Hitzetan neurtutako esaldien luzerarekin ikusitakoaren antzera, bai adinaren eragina (F (2, 935)= 88,7; p < 0,001) | bai hezkuntza mailaren eragina (F (2, 935)= 3,22; p < 0,05) eraginkorrak izan dira biak. Adinak aldakortasunaren% 16 eta amaren hezkuntza mailak% 8 azaltzen dute. | |
2010 | ||
Muturreko pobreziari buruzko mundu mailako datuak ez dira generoaren arabera bereizten eta, ondorioz, zaila da pobreziaren eta gosearen murrizketan emandako aurrerapausoek, ematen diren lekuetan, emakumeei eta beren alabei zeinmailatan mesede egiten dieten jakitea. Nazio eremuko datuek adierazten dutenez, emakumeek gizonekiko nagusitasuna mantentzen dute pobreziari eta goseari dagokienez eta arrazoien artean | bai hezkuntza zein osasun zerbitzuen sarbidean baiondasunen gaineko kontrolean jasaten duten diskriminazio sistematikoa ageri dira.Adibidez, Hegoafrikan etxe nagusitzat emakume bat duten familien bi heren pobrezian bizi dira, ostera, etxe nagusia gizonezko bat duten familien artean ehunekohau herenera jaisten da (UNIFEM, 2009). | |
2012 | ||
Aurrekontu politikan oso garrantzitsua da, baita ere, bestelako ingurusozioekonomikoetan abiatu dinamiken joerari ez jarraitzea. Esan bezala, «doikuntza»batzuk beharrezkoak edo positiboak dira ekonomiarako baina, maila jakin batetikgora, doikuntza horiek apurtu egiten dute eskaintza eta eskariaren arteko oreka, kohesio soziala edo hornikuntzak, bai sozioekonomikoak, | bai hezkuntza arlokoak, bai berrikuntzen alorrekoak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bai | 4 (0,03) |
Lehen forma
bai | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bai hezkuntza | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bai hezkuntza arlo | 1 (0,01) |
bai hezkuntza maila | 1 (0,01) |
bai hezkuntza zein | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |