Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Familia ez da marko bakarra, eta askotan ez da onena ere. EHUko ikerketa berri batek aztertzen ditu bai familiak eta bai hezkuntza sistemak transmititzen dituzten berdintasun parametroak, eta hezkuntzaren emaitzak baikorragoak dira. Nire ustez ez da bakarrik hezitzaileek kontzientzia berdinzaleagoa dutelako, baizik, errazagoa delako berdintasunaren alde lan egitea sistema egituratu batean, familian baino.
‎Urte batzuen buruan, Frantziako edo Alemaniako unibertsitate batean ikastea eta Espainiako unibertsitate batean ikastea ia gauza bera izango da. Hala ere, unibertsitate ikasketak baino lehenagoko hezkuntza mailetan alde nabarmenak daude Europar Batasuna osatzen duten herrialdeen artean, bai hezkuntza sistemaren egitura mailan, bai eguneroko irakaskuntza praktikaren antolaketan eta garapenean. Erresuma Batuan, irakasleak behartuta daude beren lanak asko planifikatzera, eta, astea hasi aurretik, asteroko plangintza helbidera bidali behar dute.
‎Prentsa eskolan baliabide didaktiko gisa erabiltzeko baliabide errazenetako bat da Baliabide guztietatik, prentsa da eskolan baliabide didaktiko gisa erabiltzeko errazenetako bat, curriculumeko hezkuntza edukien osagai gisa integratuz. Gelan tresna pedagogiko gisa erabiltzea ez da berria; izan ere, bai prentsa editoreek bai hezkuntza sistemako eragileek prentsa/ hezkuntza binomioa sustatzen dute duela hamarkada batzuetatik, bai ikastetxeen eta egunkarien arteko banakako akordioen bidez, bai garrantzi handiko programak sortuz, hala nola Newspaper in Education (NIE). New York Timesek jarri zuen martxan programa hori 1930ean, eta ordutik hona mundu osoko egunkariek hartu dute parte proiektuan.
‎Halakorik, dakigunez, ez du inork proposatu. Inondik ere ez da, ordea, gehiegikeria Extremadurako, Gaztelako, Andaluziako edo Murtziako gazteek, bai hezkuntza sistemari esker bai hedabideei eta unibertsitateari esker ere, euskara, katalana eta galegoaren eta hizkuntza horietan sorturiko kulturaren oinarrizko ezagutzaren bat izatea. Han eta hemen, guztiok ezagutzen dugu gaztelania, eta erkidego batzuetan nahiz besteetan gaztelaniaz sortzen den kulturaren berri izateko aukera gutxi edo gehiago denok daukagu; alderantzizko bidean, ordea, ez da ematen" Espainiako beste hizkuntzetan" sortzen dena ezagutzeko inolako aukerarik.
2010
‎Horren haritik hitz egiten du Schlieben Langek, berriz ere," hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz" 191 Komunikazioaren etnografiak, horrenbestez, bere egiten du hizkuntz irakaskuntzaren inguruko kezka; eta —aipatutako testuinguruaren ikuspuntutik— helburu den konpetentzia komunikatiboa, egiaz, interakzio komunikatiboaren bidez soilik eskura daitekeela azpimarratzen du. ...—eta Moreno Fernandezek azpimarratu bezala— diziplina soziolinguistiko hori halaber funtsezko tresna delako" zer hizkuntza irakatsi eta horiek nori irakatsi" erabakitzeko192 Bere zeregina, bereziki, hizkuntza, dialekto edota erregistro ezberdinek sortutako egoera eleanitzetan zentratzen da, eta, zinez, hortik jaiotako hizkuntz planifikazioak eta politikak zuzeneko eragina dute bai hezkuntza sisteman bai hizkuntz irakaskuntzan. Horren oinarria dela-eta, bada, zera dio Fasoldek:
2012
‎Pedagogia irizpideak eta irizpide didaktikoak, bai eta metodologia aukerak eta curriculum materialei buruzkoak ere, betiere, ikastetxeko irakasleen lanaren jarraikortasuna eta koherentzia bermatuta izanda. Hezkuntza laguntzaren premia berariazkoa duten ikasleen egoera osotasunean tratatzeko irizpideak, bai hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleena, bai gaitasun indibidual handiak dituztenena, bai hezkuntza sistemara berandu sartu direnena. Tutoretza ekintzarako eta hezkuntza orientazioa garatzeko irizpideak.
2017
‎Bakun laburpena. ...n duten hiztunetatik hizkuntza hori lehen sozializazioko hasierako hizkuntzatzat izan ez duten horiek, hizkuntza hori tradizioz hitz egiten den eremu batean. artikulu honetan, irlanderaren hiztun berrien hizkuntza jatorriari, ohiturei eta ideologiei buruzko ikerketaren emaitzak aurkezten dira. hiztun berri horiek era askotako jatorri soziolinguistikoak dituzte, bai hazi diren familiari dagokionez, bai hezkuntza sistemaren esperientziari dagokionez ere. horietako asko ingeles hutseko ikastetxeetara joan dira, baina adierazi dute irlanderako irakasle inspiratzaileak izan dituztela. hiztun berriek esaten dute irlanderaren erabilerarekiko aldaketa nabarmenak izan dituztela bizitzako inflexio puntuetan (mudes), adibidez, gaeltacht eremura (distritu irlanderadunak) bisitan joatearen eraginez edo uni... • Hitz gakoak:
‎Txosten honek erakusten du hiztun berrien jatorri soziolinguistikoak era askotakoak direla, bai hazi diren familiari dagokionez, bai hezkuntza sistemaren esperientziari dagokionez ere. Gehienek ingelesa besterik ez dute izan etxean haztean eta eskolan ikasi dute irlanderaz.
‎9 lABURpEnA ETA OnDORIOAK txosten honek erakusten du hiztun berrien jatorri soziolinguistikoak era askotakoak direla, bai hazi diren familiari dagokionez, bai hezkuntza sistemaren esperientziari dagokionez ere. gehienek ingelesa besterik ez dute izan etxean haztean eta eskolan ikasi dute irlanderaz. nolanahi ere, badira gutxi batzuk familiako zenbait kideri irlanderaz entzun zietenak gaztaroan edo hazi egin direnak irlanderaz zertxobait egiten den
‎Garai batean euskaldunak ziren etxean euskara jasotzen zutenak. Denborarekin bai euskaltegien bai hezkuntza sistemaren bitartez hiztun asko euskaldundu dira. Konturatu ginen euskaldun horien ikerketa sakonik ez zegoela.
2019
‎EAEko izendegi geografikoa webgunean kontsultagarri dagoela gogora ekarri ostean, erabileraren jarraipenari eman zion arreta,, okerrak detektatu, dagokionarekin harremanetan jarri, informazioa eskaini eta zuzenketak burutu direla egiaztatzea? garrantzitsua delako, bai administrazioan (errepideetako errotulazioan edo kartografian, adibidez), bai hezkuntza sisteman (testuliburuetan eta bestelako materialetan), bai eta udal nahiz bestelako zerbitzuen webguneetan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia