Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2013
‎Artikulu honen bidez, Arantxa Urretabizkaiak amatasuna bere narratiban nola jorratu duen agerian jarri nahi da. Horrela, Zergatik panpox (1979), Koaderno gorria (1998) eta Hiru Mariak (2010) eleberrietako, eta Aspaldian espero zaitudalako ez nago sekula bakarrik (1983) ipuin bildumako amak aztertu dira artikulu honetan. Lehenik, amatasunaren inguruan esparru teorikoa eraiki da.
‎Este articulo analiza cómo ha tratado Arantxa Urretabizkaia el fenómeno de la maternidad en su narrativa. Se han estudiado las madres que protagonizan las novelas Zergatik panpox (1979), Koaderno gorria (1998) y Hiru Mariak (2010); y la colección de relatos Aspaldian espero zaitudalako ez nago sekula bakarrik (1983). Primero, construimos el marco teórico de la maternidad.
‎amatasuna eta abandonua, amatasuna eta nazioa, amatasuna eta zahartzaroa... Zergatik panpox (1979), Koaderno gorria (1998) eta Hiru Mariak (2010) eleberrietako, eta Aspaldian espero zaitudalako ez nago sekula bakarrik (1983) ipuin bildumako amak aztertu dira artikulu honetan.
‎Horregatik, narrazio publiko horiek hurbilago daude irakurle eta egile arteko harreman mota horretatik. Laburbilduz, Retolazak dio Koaderno gorria Zergatik panpox n, testuaz kanpoko narratarioa edo hartzailea irudikatzen denean,, narrazio publiko argia, dugula, etaen, aldiz, geroago ikusiko dugun moduan, argi eta garbi eleberri barruko narratarioari edo hartzaileari zuzentzen zaiola kontalaria.
‎Gabilondok dio Urretabizkaiak espazio nazional domestikoak, Zergatik panpox en azaltzen zirenak, egoera politikoagoekin hibridatu dituela Koaderno gorria n. Gabilondoren arabera, eleberriak ez ditu amaren sinesmen politikoak legitimatzen ez kondenatzen, ezta amatasuna zertan datzan ere diskurtso politiko bateratzaile baten arabera erabakitzen.
‎4 Aspaldian espero zaitudalako ez nago sekula bakarriketa Zergatik panpox.
‎Dena dela ere, esperoan, esperantzan, haurdunaldiarekin lotzen den izenburupean, ipuinean, amatasunaren irakurketa modu mistiko edo ezustekoan proposatzera dator Urretabizkaia. Amatasun mistikotik hurbil dagoen irudikapen honek Zergatik panpox en eskaintzen den amatasun aldarritik gehiago du, beste bi eleberrietan ikusi ditugun amatasunek eskaintzen dituzten mugetatik baino. Izan ere, lehen bi eleberrietan amatasunaren alde negatiboak jartzen dira begi bistan.
Zergatik panpoxeleberriko amatasuna oso gainetik aztertuko dugu, gehiago jakin nahi duenak aldizkari honetan irakur dezake (Lasarte: 2010). Olaziregik (1999) lirikotzat jotzen duen eleberri hau barne bakarrizketa luze batek osatzen du.
Zergatik panpoxguraso bakarreko familiaren edota amatasunaren eredua dugu. –La maternidad monoparental no sólo es una posición familiar nueva, sino una realidad compleja y significativa en curso, que las mujeres tras una experiencia de separación y/ o divorcio van dotando de sentido?
‎Maitasuna ere oso modu diferentean ikusten da hiru eleberrietan. Zergatik panpoxeta Koaderno gorria n abandonua azaltzen da, bietan senarrak abandonatzen du emaztea, baina bi eleberrietan oso modu diferentean ikusi da abandonu hori. Hiru eleberrietan maitasuna generoaren kategoria gisa ageri da, eta horrela landu dira amatasunaren eta zainketaren pragmatikak.
‎Hiru eleberrietan maitasuna generoaren kategoria gisa ageri da, eta horrela landu dira amatasunaren eta zainketaren pragmatikak. Baina Zergatik panpox eko amak abandonua eta zainketa sufrimendu gisa, eginbehar gisa, nahitaezko gisa ikusten du; Adrianne Richek esango zukeen bezala, maitasun gaindosi gisa ikusten du. Aldiz, Koaderno gorria ko amak eta Hiru Mariak nobelako protagonistek oso modu diferentean plazaratzen dute emakumeontzat genero edota kategoria politikoa den maitasuna.
Zergatik panpoxlanarekin jarraituz, liburu honek izandako harrera kritikoa buruan, Olaziregik dio euskal kritikariek liburuari harrera ona egin ziotela. Olaziregiren esanetan, Aldekoak 1979ko nobela onentzat jo zuen, eta Txuma Lasagabasterrek gehien laudatu duen nobela da, J. A. Arrietaren Abuztuaren 15eko bazkalondoa rekin batera.
‎153). Zergatik panpox en erabiltzen den hizkuntzan umearekiko hurbilpena dago. Berdintasunaren feminismoak, ordea, amek umeak ulertzeko erabilitako hizkera gutxietsi egin ohi du, betiere amaren nortasuna gutxitzen eta ezabatzen duelakoan.
Zergatik panpox eko ama euskal literaturako lehen protagonista femenino modernoa da, bera da kontalaria, berak erabiltzen du ikuspuntua eta pentsamenduen jarioa, stream consciousnessteknikaren bidez. Paradigma aktantzialean subjektu nagusia da, eta 70eko hamarkadan emakumezkoaren askapen mugimenduarekin lotuta zeuden hainbat gai ditu objektutzat: bikote harremanak, amatasuna, emakumezkoen gorputza, emakumezkoen ahotsa, antisorgailuak, egunerokotasunaren zama?
‎URRETABIZKAIA, A., 1979, Zergatik panpox. Donostia:
‎Dagoeneko dagokigun lan honetan ari ginelarik, txiolariak xaxatu nahi izan genituen, bazka bila edo: ? Zergatik hitzaurreak ahulgune. Hitzaurreei buruzko berbaldia prestatzen ari naiz eta sakon azter dezagun...?
‎2.2 Zergatik egilea ez datekeen E. M. Azkue
2014
‎Zein da erabilera pizteko zapaldu beharreko tekla? Zergatik ez da handiagoa euskarazko produkzio kulturalaren kontsumoa?
2016
‎Baina, zer da tradiziozko ahozko Haur Literatura? Zergatik iraun du hainbeste urte. Zergatik dago hilzorian?
Zergatik halako porrota. Irlandako gobernuek ez dituztelako behar adinako eta behar bezalako babes neurriak hartu arnasguneak zaintzeko?
Zergatik ez dugu euskaldunon komunitateak baliatzen Bilbon ere populazioaren% 63,42k gutxienez edo 50 urtez azpiko herritarren% 86,74k eskaintzen digun aukera beraiekin euskaraz egiteko, herritar hauek urteak eta urteak eman behar izan dituztenean euskara eta euskaraz ikasten gugana hurbildu ahal izateko gure hizkuntzan. Halako mespretxurik?
‎3.3.3 Zergatik ez ditugu halako datu jakingarriak begi bistan (EAEn behintzat). Zerk itsutzen gaitu?
‎Harritzekoa da nola aipatuak bezalako datu baikor eta animagarriak ez ditugun barra barra zabalduak, gure posizio subjektiboa goraino altxatzearren gizartean. Zergatik ez ohi ditugu bost urtean behin edo jaso ohi ditugun datu soziolinguistikoak hala moduz interpretatu, P. Zubiriak dioen gisa« [s] oziolinguistikaz dakitenek aspalditik dakizkiten datuak izan arren». Nik lau arrazoi nagusi aurkitu ohi ditut (eta beste erdi bat edo behintzat kale erabilerako datuei dagokienean), eta aipatu nahi ditut:
‎Azken boladan asko ari garelako antzeko ekimenak zabaltzen. Topaguneak bultzatutako Zergatik ez, tailerrak (Kataluniako Tallers per la Llenguak diseinatutako Taller per al foment dels usos interpersonals en Llengua Catalana tailerrean oinarri hartuta), Emun enpresaren Telp tailerrak (Ferran Suay valentziar eta Gemma Sangines bilbotarraren Valentziarako asmaturiko Taller d' espai lingüístic personal en bidetik) eta hauen 2015eko Irten hizkuntzaren armairutik liburua (berriro Ferran Suay eta Gemma Sangines Sortir de l' armari lingüistic liburuaren egokitzapena. Emun, 2015?), Lutxo Egiak 2015eko ekainean Bilbon garatutako Transitoak izeneko performancea, Donostiako Egiako auzoko?
‎Topagunea [Euskaltzaleen Topagunea] (2010) Zergatik ez? (http://topagunea.eus/2015/ 04/ zergatik ez euskararen erabilera soziala bultzatzeko tailerra/).
‎sustatzen ditu erakundeetatik kanpo bere jardun arruntean? Zergatik uzten bide du eremu hori guztia besteen borondateen esku. Lo dago euskaltzaletasuna EAJn?
2017
‎Zer misterio dago honen atzetik? Zergatik heriotza data ezberdinak. Aro garaikideko pertsona publikoa (notario eta politikaria) eta famatua (idazlea) izanez gero arraroa dirudi datu nahasketa horrek.
‎Halako, niri kritikatu ordez, egitzazue zuek eleberriak?. Zergatik ez?
2018
‎Zer dela eta gertatu zen zentsuraren baitan Euskaldunaken inguruko balorazio aldaketa hori? Zergatik onartu zen arazorik gabe 1950 urteko argitalpena, eta sortu ziren halako arazoak 70eko hamarkadakoetan. Galdera horiei bi bidetatik erantzun dakieke.
‎Egunkari zaharrak, aldizkariak eta liburuxkak irakurtzea gustatzen zitzaion";" Zer zeukaten Artzeren liburuek? Zergatik bahitu?"" Oso arraroak zirela, besterik ez. [...] Horrek adierazten du zer zen garai hura.
2019
‎5.1 Zergatik eta nola aldatu" Mitxelena paradigma"
‎4.1 Mitxelenaren oinarrizko sistema fonologikoa; 4.2 Mitxelenaren etimologia jarduna; 5 Forma kanonikoa eta etimologia: 5.1 Zergatik eta nola aldatu Mitxelena paradigma?; 5.2 Erroaren Forma Kanonikoaz; 5.3 Lehen urratsak eta lehen emaitzak; 5.4 Forma Kanonikoa eta Etimologia Formala; 6 Metodoaren hedadurak: 6.1 Hasperena, etimologia eta berreraiketa; 6.2 Hitz familiak eratuaz eta etimologia sendoagoak hedatuaz; 6.3 Gramatikalizazioa, lexikalizazioa eta etimologia; 6.4 Etimologia konparatua eta motibazioa; 6.5 Nola egin etimologia gehiago eta hobeak; 6.6 Kognatu sareak hedatuaz; 7 Emaitza eta ondorio zenbait; 8 Bibliografia.
Zergatik kasu eta kausa honetan euskaraz. Uste dugu balitekeela hori ere liberalen Konstituzioaren hatsari esker gertatu izana, ordura arte halako plazatik baztertuak izan ziren herritar xeheenak ere bertara gonbidatu zituztelako.
2021
‎Nor naiz ni? Zergatik idatzi?
Zergatik idatzi. Nire esaldiak, nire bihotzera zuzenduriko gaizkapen iskiluak izanik, errukizko gezirik gorenenak direlako; nire berbak, nire baitaren betazal lotsatia zoraldiraino jasotzen [duten atzamar gozoak izanik, barren barreneko ozeanorik hertsienera joan eta
2022
‎Galdetegiko azken itema egindako hizkuntza hautuaren arrazoiarena da: " Zergatik aukeratu duzu galdetegia hizkuntza honetan betetzea?". Galderari erantzun ahal izateko, zazpi aukera eskaini zaizkio irakasleari, eta erantzunak hizkuntza bakoitzean sailkatu dira, ehunekotan (Ikus 5 Irudia).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia